AteszE46 fórum hozzászólásai

AteszE46 Elküldve: 2014-02-04 11:40 Turbo

compact írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

Tudja valaki, hogy 320d 136Le motorra fel lehet-e rakni egy az egyben a 330d 2260-as turbóját?
A talp ugyan az, de vajon a kipufogó leömlő, és az olajcsövek ugyan azok-e? Szerintem a kipufogó vastagabb lesz.
Csinált már valaki ilyet?


Biztosan megoldható, az érdekesebb kérdés inkább az, hogy az adagoló és a csúcsok tudnak-e annyi és úgy anyagot adni, hogy az jó legyen. Szabályzáson is el lehet időzni nem keveset.
Közel sem annyiról szól a projekt sajna, hogy turbó felfarag, program és annyi.





Az adagoló befecskendezési mennyiségét is programozni lehet, bizonyos határokon belül.
A csúcsokkal nem vagyok tisztában ennél a típusnál, de az biztos, hogy a nyitási értéket lehet állítani. off típusoknál a nyitási nyomás 195-200bár csúcstól függően.
Amitől tartok, hogy a nagyobb turbót nehezebben fogja felpörgetni a kipufogógáz. Mert ugye 6 hengerből több gáz távozik, mint 4 ből.
Tehát csak fent fog menni az autó.
Hallottam, hogy a 136LE főtengelye törős. Igaz ez? Ez még nagyon aggaszt

AteszE46 Elküldve: 2014-02-03 11:25 Turbo

ateszka86 írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

Tudja valaki, hogy 320d 136Le motorra fel lehet-e rakni egy az egyben a 330d 2260-as turbóját?
A talp ugyan az, de vajon a kipufogó leömlő, és az olajcsövek ugyan azok-e? Szerintem a kipufogó vastagabb lesz.
Csinált már valaki ilyet?


én is mostansag akarok nagyobb turbot tenni....fel lehet tenni, de kell egy uj progi is és szépen fog menni


Igen, én is ezen agyalok. A vnt 15 nincs nagy formában a kocsimon, és akkor már nagyobbat rakok rá. Talán nagyobb cooler is kéne. Aztán a program

AteszE46 Elküldve: 2014-02-03 11:15 Turbo

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy 320d 136Le motorra fel lehet-e rakni egy az egyben a 330d 2260-as turbóját?
A talp ugyan az, de vajon a kipufogó leömlő, és az olajcsövek ugyan azok-e? Szerintem a kipufogó vastagabb lesz.
Csinált már valaki ilyet?

AteszE46 Elküldve: 2014-02-02 19:19 Chip tuning

YELLOW írta: aztafakingqrvaeget mekkora big piramis rég láttam már ilyet



Ja, faxa lett!

AteszE46 Elküldve: 2014-02-02 18:06 Chip tuning

rece65 írta:
AteszE46 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
AteszE46 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?




A mester tényleg kódolva van!

Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.

A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!

Most akkor ezek a 40-50 ezres csiptuningok felejtősek vagy ezekből is van kifejezetten jó is egy 320D-hez?
Ha igen akkor tudtok róla linket adni hogy milyet lehetne beletenni?
Nem mintha nem lenne elegendő a 150 ló de ha még fogyasztás csökkenést is hozna akkor meggondolandó lenne a beszerzése!


http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0

Esetleg neked ilyen van beépítve?
Gondolom szerelővel érdemes beépíteni!
Kell még finom hangolni vmit vagy csak berakják és ennyi?
Ha igen akkor tapasztalatot írhatnál főleg a teljesítmény és a fogyasztás érdekelne...



Kép a galériában, a vélemény pár sorral fentebb.

Te építetted be vagy szerelővel csináltattad?
Mennyi idő mire megjön és mennyibe került mindenestől?
Magyarországon is lehet ilyet kapni?
Az a hsz.volt nekem kissé bonyolultan megfogalmazva...


Bélépsz az oldalra a megadott linkel http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0 választasz chipet 177-203 le ig.Szereintem a legkisebb 56euroért böven elég. Regisztrálsz a ebay oldalon kiválasztott termékre kattintva megrendeled kifizeted a bankszámládról (mobil bankár) szállítás általában posta e termék azt hiszem 2600ft. Vársz nyúgottan két és fél hetet megkapod. Leszeded a motor müanyag burkolatát és összedugod a kábelt meg kivezeted ada ahol nincs útban és nem éri a hő.Kimész az autópályára hatodikban 160km/h kiír és meg 5,3litert ennyi.Csendesen örülj.

A legkisebbet venném mert nem szeretném hazavágni a motort...
Nincs ennek a beépítésnek semmiveszélye a motorra vagy vmi másra?
Magyarországon nem lehet ilyet venni?




Ugyan ez itthon 45000FT neked itt meg 18000FT mi a baj nem értem?

Igen,közben utánanéztem a magyar áraknak....
Tuti nem lesz baja ettől semminek a kocsiban?


Ha nem nyomod ki a szemét akkor nem.


Amiket belinkeltetek tuning boxok. Nagyjából hasonlóan működnek, pár jelet, értéket meghamisítanak, így több üzemanyag jut a motorba. Nem összekeverendő a chip tuning-al!!!!!!


Ha több üzemanyagot kap akkor hogyan lesz kevesebb a fogyasztás??
Most akkor a tuning box a jobb vagy a chip tuning?
A cél a teljesítmény növelés mellett a fogyasztás csökkentése is ha ez lehetséges!


A chip tuning a jobb. A fogyasztás, csak azonos felhasználás mellett lesz kevesebb, mert nem kell annyira nyomni, mint azelőtt. Viszont a rendelkezésedre áll a többlet, amit bármikor a kihasználhatsz. Kisebb lesz a turbó lyuk, nem kell annyit várnod, hogy felépüljön a töltőnyomás.

AteszE46 Elküldve: 2014-02-02 17:01 Chip tuning

jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
AteszE46 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?




A mester tényleg kódolva van!

Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.

A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!

Most akkor ezek a 40-50 ezres csiptuningok felejtősek vagy ezekből is van kifejezetten jó is egy 320D-hez?
Ha igen akkor tudtok róla linket adni hogy milyet lehetne beletenni?
Nem mintha nem lenne elegendő a 150 ló de ha még fogyasztás csökkenést is hozna akkor meggondolandó lenne a beszerzése!


http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0

Esetleg neked ilyen van beépítve?
Gondolom szerelővel érdemes beépíteni!
Kell még finom hangolni vmit vagy csak berakják és ennyi?
Ha igen akkor tapasztalatot írhatnál főleg a teljesítmény és a fogyasztás érdekelne...



Kép a galériában, a vélemény pár sorral fentebb.

Te építetted be vagy szerelővel csináltattad?
Mennyi idő mire megjön és mennyibe került mindenestől?
Magyarországon is lehet ilyet kapni?
Az a hsz.volt nekem kissé bonyolultan megfogalmazva...


Bélépsz az oldalra a megadott linkel http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0 választasz chipet 177-203 le ig.Szereintem a legkisebb 56euroért böven elég. Regisztrálsz a ebay oldalon kiválasztott termékre kattintva megrendeled kifizeted a bankszámládról (mobil bankár) szállítás általában posta e termék azt hiszem 2600ft. Vársz nyúgottan két és fél hetet megkapod. Leszeded a motor müanyag burkolatát és összedugod a kábelt meg kivezeted ada ahol nincs útban és nem éri a hő.Kimész az autópályára hatodikban 160km/h kiír és meg 5,3litert ennyi.Csendesen örülj.

A legkisebbet venném mert nem szeretném hazavágni a motort...
Nincs ennek a beépítésnek semmiveszélye a motorra vagy vmi másra?
Magyarországon nem lehet ilyet venni?




Ugyan ez itthon 45000FT neked itt meg 18000FT mi a baj nem értem?

Igen,közben utánanéztem a magyar áraknak....
Tuti nem lesz baja ettől semminek a kocsiban?


Ha nem nyomod ki a szemét akkor nem.


Amiket belinkeltetek tuning boxok. Nagyjából hasonlóan működnek, pár jelet, értéket meghamisítanak, így több üzemanyag jut a motorba. Nem összekeverendő a chip tuning-al!!!!!!

AteszE46 Elküldve: 2014-02-02 13:36 Tempomat - utólag?

rece65 írta: 2004.01. havi az autóm és szeretnék utólag tempomatot tenni bele.
Hogyan tudom legolcsóbban és legegyszerűbben ezt megoldani?
Olvasgattam a hsz-eket de a biztonság kedvéért megkérdezem!
Megoldható hogy a jelenlegi kormányon csak gombsort cseréljek és ennyi lenne az egész?
Ilyen a kormányom jelenleg:


Szia!

Nem elég csak multikormányt, vagy gombsort cserélned. Itt a pontos művelet.


YouTube videó

AteszE46 Elküldve: 2014-02-02 12:03 Chip tuning

rece65 írta:
jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?




A mester tényleg kódolva van!

Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.

A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!

AteszE46 Elküldve: 2014-02-01 00:16 Autóvásárlás

gzu11 írta:
ember84 írta:
ZoleeSRB írta:
verebke20 írta: Mit gondoltok erröl a tipusról már beszéltem a sráccal végig ütött könyv leinformálható valóban M packet-es?---- összességében a tipus elönye vagy hibái?!

A link neve


Hát kívülről első lökös ok,hátsó ok,küszöbök ok!Belülről viszont semmi sem M-es!
Én nagyon kétlem,hogy gyárilag adtak volna ki így BMW-t,de ha adtak is ki akkor ez max egy M-optic!


Nagy kamu egy kereskedő ez,bűzlik ahogy kinéz,jó átbaszós lehet!Nehogy a MÉH-re kelljen vinni annak akit átver majd!


Szia!

Nekem is ezek a meglátásaim, mint az előttem szóló kollégáknak...
Nem M-Packet-es, legalább is gyárilag nem...
Kérj egy VIN kódot az eladótól (a forgalmi utolsó 7 karaktere - 2 betű + 5 szám), ha tényleg tetszik és írd be a neten...
Kidobja a gyári felszereltségi listát, abból le tudod szűrni, hogy eredeti vagy sem az M-Packet, de tuti nem lesz az...
Ettől függetlenül még lehet szép autó, vagy az elvárásaidnak megfelel.

Üdv:
G.


320d-nek hirdeti, de ez egy 318D, ha jól látom

AteszE46 Elküldve: 2014-01-25 22:59 Futómû és hibái

YELLOW írta:
hanzi320 írta:
AteszE46 írta:
Sziasztok!

Ma egy kicsit megint szerelnem kellett, mert a jobb hátsó fékem megszorult.
Mikor levettem a kereket akkor láttam, hogy a képen látható vezeték csak úgy lóg. Tudja valaki, hogy milyen vezeték lehet ez? Hibajelzés nincs, minden működik. Kivéve a PDC.



Szia.
Szerintem a fékbetét vastagság mérő(visszajelző) lehet, legalábbis úgy néz ki a képen.


fékbetét-kopásjelző a hivatalos neve. valószínű kitört a betétből, nekem betét cserénél sérült, és simán felkötöztem, úgyis jól látszik ha kopik a betét, no meg mire nekem elkopik...


Köszönöm a gyors válaszokat.

AteszE46 Elküldve: 2014-01-25 21:53 Futómû és hibái


Sziasztok!

Ma egy kicsit megint szerelnem kellett, mert a jobb hátsó fékem megszorult.
Mikor levettem a kereket akkor láttam, hogy a képen látható vezeték csak úgy lóg. Tudja valaki, hogy milyen vezeték lehet ez? Hibajelzés nincs, minden működik. Kivéve a PDC.

AteszE46 Elküldve: 2014-01-24 14:55 Mi lehet a baj?

funez írta: Sziasztok
Mostanában vettem észre hogy elég karcsú a fűtés a kocsiban, szinte csak langyosat fúj. Hűtőt lelégtelenítettem de ugyan az. Ha valakinek van vmi. tippje előre is köszi.


Szia!

Cserélj termosztátot.

AteszE46 Elküldve: 2014-01-17 20:11 320d Motor

SP_323i írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Vki nem tudja, hogy az ábrán 5-össel látható cső hány mm-es?
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45

Próbáltam EGR termosztátot cserélni, de ez a rohadék 5cm-es kis csőszakasz meggátolt benne.
Annyira el van öregedve, hogy csak darabokban lenne hajlandó lejönni, cseredarab hiányában viszont maradt a helyén. Meg az EGR termosztát is


21,3mm ha az az összekötő kell. Gondolom belső átmérő.

Itt írja: 5ös cső

Üdv.:Neo


Ui.: Dehogy is az a bilincs átmérője! Bocsi



sebaj
már próbáltam cikszám szerint is keresni a googlen, de nem igazán találtam rá a válaszra


ooo baz!
hát nem is azt a csövet kell levenni, hanem azt, amire rámegy:

YouTube videó




Sziasztok!

Én tegnap cseréltettem a nagy termosztátom, BEHRT vettem bele. Viszont ugyan úgy nehezen melegszik fel a víz. Ha jól tévedek, és is egr termosztát csere előtt állok?

AteszE46 Elküldve: 2014-01-02 11:57 alufelni

bmw330d írta:
b_imi írta:
AteszE46 írta: Boldog új évet mindenkinek!

Tudja valaki, hogy ez milyen felni lehet?





BBS Styling 19 (7 Speichen Verbundrad)


Eladó ?


Igen, a szomszéd hozta a vasat németből kb. egy éve. e36 318i. Nem kell neki a kocsi a kertben áll. A gumik szinte újak rajta. 200e.-ért akarja adni kocsival együtt. Nem tudom, a felni mennyit érhet? Itthoni oldalakon nem nagyon láttam eladót, ezért nincs viszonyítási alapom belőni az árát. Ritka lehet...

AteszE46 Elküldve: 2014-01-01 12:57 alufelni

Boldog új évet mindenkinek!

Tudja valaki, hogy ez milyen felni lehet?