Chipcad777 fórum hozzászólásai

Chipcad777 Elküldve: 2008-10-31 21:30 Futómû és hibái

Voltam ma futómûállításon a schneider bmw-nél....mondanom sem kell,h úgy indítottak,h elsõ szilentek csere...mert állítólag szarok ...oké...utána futómûállítás mindez eltartott 12:10-tõl 16:20-ig!!! ott vártam, és az eredmény semmi változás, de egy aprónyi sem, pedig állítólag el volt menve a futómû is...elmentünk egy próbakörre, vezet a srác, érzi,h nem fasza, azt mondja ha visszaértünk raknak fel próbára másik gumikat, nem e az a baj...hát raktak fel és hibátlan, szóval semmit nem ért a több mint 4 órás várakozás és az 59ezres számla...
Megoldás: másik gumik!
Javaslom mindenkinek akinek ez a problémája,h elõször próbáljon legalább próbára másik gumikat kérni és próbát tenni mielõtt ennyi pénzt kiad a semmire...
mindenesetre nem ajánlom a schneidert...

Chipcad777 Elküldve: 2008-10-31 00:25 Vacum control 330d

ok ....így már tiszta a bak kérdés ...amúgy az a tartály valóban csak a vákuum raktározására van, ahogy Tano írta...nincs benne membrán meg ilyesmi tudtommal...

Chipcad777 Elküldve: 2008-10-30 18:47 Vacum control 330d

BarG írta:
Neo78 írta: Sziasztok, tegnap sikerult megsértenem a turbo vákum tartályát (?). Megtort az egyik végén a kivezeto cso és egy kis szisszenést hallottam. Nem tort le, csak merepedt, megpróbálom megragasztani, de valójában mi célt is szolgál ez? Itt a link, hogy konnyebb legyen megérteni,[http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=45] a 6-os elem.[/url]


Hali!

Az a fémgomba nem tartály(ha erõl van szó), hanem van benne egy membrán, aminek az egyik oldalára vacuumot vezetve egy rúddal állítja a turbó geometriáját - vagyis azokat a terelõket, amik kis kipufogó gázmennyiség esetén leszûkítik a füstgázok útját, ami miatt a füstgáz felgyorsul és gyorsabban tekeri a turbó lapátokat - így hamarabb felépül a töltõnyomásod, kisebb fordulatnál. A vacuumot meg egy elektromos vácuumszelep szabályozza, ha rálépsz a gázra, szûkebbre veszi a geót, hogy magasabb legyen a nyomás. Újabb gépeken nincs ilyen vacuumlabda, léptetõmotor viszi a geometriát. Ami gyorsabb mûködésû, de romlékonyabb is.
Ha megsértetted, valami rugalmas anyaggal - pl sziloplaszt letömítheted. Legyen hõálló!!! bármit is használsz.

Ha a gumitartálynál van a hiba, az nem más, mint "reservoir", csak arra szolgál, hogy egyenletes legyen a vacuumellátás, nem csak a turbóé, hanem a teljes vacuumrendszeré, amiben benne van az EGR, a motortartó bakok, stb....


hoppá ....motortartó bakok vákuumosak az e46-ba?...az enyém nem az (2004 20d 151paci), hogy lehet?

Chipcad777 Elküldve: 2008-10-30 18:42 Futómû és hibái

[quote="Theo"]
Chipcad777 írta:
peetie írta:
Chipcad777 írta:
Burns írta: Én egy maszek (nem BMW) futómûvessel állíttattam be. Kb 2 órás meló volt. A végeredmény meggyõzõ lett. Elõtte kicseréltem az elsõ lengõkarszilentet is.


Azon én is gondolkoztam,h cseréljem e ki lengõkarszilenteket elöl, de kb 12ezer km-el ezelõtt cseréltem õket ...szal nem tom...neked szarok is voltak már vagy csak biztos ami biztos kicserélted?

Most bejelentettem péntekre a schneider bmw-hez (márkaszervíz), majd kiderül...

Nekem a 205-ös gumikkal is ugyanígy úszott(majd átdobott a másik sávba), írtam is itt régebben. Egyrészt nem voltak rendesen felfújva, másrészt lengõkar szilent csere oldotta meg tökéletesre... 225ös gumival még nem mentem, azt nem tudom milyen, de átérzem a problémát...

Hát igazából már fogalmam sincs,h mit csináljak...mert látom mindenkinél más oldotta meg a problémát ...
Mindenesetre most már elviszem fmû állításra aztán majd kiderül...csak megmondják ha szarok a szilentek?!
majd leírom mi volt...

Amúgy nincs senki itt Pécs környéki??


Én minden 7 végém ott töltöm az asszony miatt és ha neked megoldódik a futómû állítással a kormányrángatás a nyomvályúkban akkor én is viszem Schneider-hez. Most állítattam egy maszeknál mûszeres futómûállítást de nem javul semmit, ugyanúgy viszi a nyomvályú 225/45 R17 el.... Várom a beszámolót


oksa ...holnap kiderül...jelzem mindenképpen az eredményt

Chipcad777 Elküldve: 2008-10-30 11:39 Levegõszûrõ, pollenszûrõ

Igazán nincs mit ...sok sikert hozzá

Chipcad777 Elküldve: 2008-10-30 11:12 Futómû és hibái

Robinson írta:
Chipcad777 írta:
Mathias írta: Ha roszak a szilentek nem fogják addig beállitani a fmüvet amig nem csináltatod meg! Nem lennének valós értékek...

M@


ez jogos ....


No nem eszik olyan forrón. Még mindig MO-n vagyunk
Voltam én már kotyogó lengõkarral futómûvesnél, aki szó nélkül "beállította"...


Sajnos én is ...de abból jó nem sült ki

Chipcad777 Elküldve: 2008-10-30 10:59 Levegõszûrõ, pollenszûrõ

Enkozpont74 írta: megvan köszi, ha jól látom a 10-es

Valaki el tudja mondani, hogy ezt otthon én hogyan tudom kicserélni?
Egy választ itt lejjebb már kaptam, de csak annyit, hogy az összes mûanyagot el kell távolítani... bõvebben?


Elõször leveszed a motorburkolatot (5db 5-ös imbusz), utána két bolha fogja a légbeömlõ burkolatot elöl (18-as az ábrán), utána az a mûanyag burkolat le (13-as az ábrán, 1 db imbusz tarja ami itt a 15-ös), utána légszûrõház fedél le (11-es az ábrán 3db imbusz tartja), és utána a 10-es a légszûrõ simán kijön...

remélem érthetõ voltam és tudtam segíteni, ha vmi nem tiszta írj nyugodtan!

Chipcad777 Elküldve: 2008-10-30 07:46 Futómû és hibái

Mathias írta: Ha roszak a szilentek nem fogják addig beállitani a fmüvet amig nem csináltatod meg! Nem lennének valós értékek...

M@


ez jogos ....

Chipcad777 Elküldve: 2008-10-30 00:28 Futómû és hibái

peetie írta:
Chipcad777 írta:
Burns írta: Én egy maszek (nem BMW) futómûvessel állíttattam be. Kb 2 órás meló volt. A végeredmény meggyõzõ lett. Elõtte kicseréltem az elsõ lengõkarszilentet is.


Azon én is gondolkoztam,h cseréljem e ki lengõkarszilenteket elöl, de kb 12ezer km-el ezelõtt cseréltem õket ...szal nem tom...neked szarok is voltak már vagy csak biztos ami biztos kicserélted?

Most bejelentettem péntekre a schneider bmw-hez (márkaszervíz), majd kiderül...

Nekem a 205-ös gumikkal is ugyanígy úszott(majd átdobott a másik sávba), írtam is itt régebben. Egyrészt nem voltak rendesen felfújva, másrészt lengõkar szilent csere oldotta meg tökéletesre... 225ös gumival még nem mentem, azt nem tudom milyen, de átérzem a problémát...


Hát igazából már fogalmam sincs,h mit csináljak...mert látom mindenkinél más oldotta meg a problémát ...
Mindenesetre most már elviszem fmû állításra aztán majd kiderül...csak megmondják ha szarok a szilentek?!
majd leírom mi volt...

Amúgy nincs senki itt Pécs környéki??

Chipcad777 Elküldve: 2008-10-30 00:18 Turbo

Nem lehet,h esetleg a töltõnyomásod veszik el akkor? ...lehet akkora fordulaton olyan a nyomás pont aminél kifúj próbáltad nézni tükörrel vagy vhogy, nem-e látod,h kifújna vhol?

remélem nem mondtam nagy hüjeségeket

Chipcad777 Elküldve: 2008-10-29 19:58 BMW E46 M3

Ja meg a háttérbõl látszik,h vmi karosszériás mûhelybõl jöhetett éppen ki és gyors lekapták ...

fasza....vicc

Chipcad777 Elküldve: 2008-10-29 19:49 Futómû és hibái

Robinson írta:
Chipcad777 írta: iszonyat utak vannak...Én is elõzéskor meg sávváltáskor vagyok nagyobb parán...remélem a pénteki beállítás nbekem is megjavítja ezt a dolgot, mert egykézzel esélytelen kormányoznom ....


Nem is az egykézzel vezetés a lényeg, hanem az, hogy tényleg iszonyat balesetveszélyes egy ilyen szinten ugráló kocsival 50-nél többet menni.


persze, igazad van...nehezen tudom elképzelni,h valaha tudok egykézzel kormányozni , de remélem azért majd csak csak összejön ....
miért kell stabpálcát cserélned? honnan lehet tudni,h az rottyon van?

Chipcad777 Elküldve: 2008-10-29 12:46 Futómû és hibái

iszonyat utak vannak...Én is elõzéskor meg sávváltáskor vagyok nagyobb parán...remélem a pénteki beállítás nbekem is megjavítja ezt a dolgot, mert egykézzel esélytelen kormányoznom ....

Chipcad777 Elküldve: 2008-10-29 10:45 Futómû és hibái

Burns írta: Én egy maszek (nem BMW) futómûvessel állíttattam be. Kb 2 órás meló volt. A végeredmény meggyõzõ lett. Elõtte kicseréltem az elsõ lengõkarszilentet is.


Azon én is gondolkoztam,h cseréljem e ki lengõkarszilenteket elöl, de kb 12ezer km-el ezelõtt cseréltem õket ...szal nem tom...neked szarok is voltak már vagy csak biztos ami biztos kicserélted?

Most bejelentettem péntekre a schneider bmw-hez (márkaszervíz), majd kiderül...

Chipcad777 Elküldve: 2008-10-29 09:52 Futómû és hibái

Persze mindenki a széles gumit vágja rá elsõre, nekem is mindenhol ezt mondják, de itt a példa bocikánál 255-ös gumik azok igencsak szélesek ...nekem 245-öt volt hátul és az is vitte mint állat, meg a mostani 225-ös is ugyanúgy viszi...szóval akkor azt mondjátok,h futómûvet kellene állítanom ...igazából a városba (Pécs) mindenki õt ajánlotta, mert profi az ember, enni lehetne a mûhelybe a padlóról ....
Mondjuk az igaz,h vmit mondott az ember,h ennek vmikor kaphatott a hátulja (nem látszik rajta semmi), mert vmi paraméter egy hangyányit el van menve , de nem tudom mi volt az...
pedig úgytudtam,h a bmw-nél hátul is lehet állítani mindent...

na mindenesetre köszi mindenkinek a gyors válaszokat