Chipcad777 fórum hozzászólásai

Chipcad777 Elküldve: 2011-02-05 16:04 320d Motor

Nem akarlak elkeseríteni, de én többet is megyek évente 40k-nál és baromira vigyáztam mind a bemelegítéssel, mind a visszahűtéssel, csak v-power dieselt tankoltam és ez lett.
Szóval semmit nem ér mennyire vigyázol rá.... Biztos vannak ellenpéldák, de én így jártam, ezek ellenére. Mindenesetre dízelt, meg BMW-t mégegyszer nem hinném,h veszek ...

pampi írta: Nem szívó disel 1-2 Golf, nyers motorral, hibalehetőség minimális, minimum elektronikával!!! A teljesítménynek és a kis fogyasztásnak árra van, (az a baj hogy néha súlyos árra)! Nekem még hálaistennek nem volt semmi gond vele, pedig használva van, évi 40.000km megyek vele, másfél éve van nálam. Csak gyári szerviz anyagokat kap, 10.000km olajcsere, üzemire melegedésig nincs forgatva, de azért benne van az emberben hogy mikor jön elő a baj!? És ez azért nem olyan jó érzés, főleg amikor olvassa az ember a pórul járt társainkat! Részvétem!!!!


hil írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta: Hát igen. A legmodernebb dízelmotorok elég sérülékenyek, nagyon igényesek a motorolaj minőségre, az üzemanyag minőségre és bizony a gazdáikra is. Bizony egy meghibásodást a legjobb még csírájában elkapni, mert szövődménnyel jár a kicsi betegség, könnyen végzetes kór válhat belőle.
A vásárlásnál elvileg az ember felvállalja ezeket a kockázatokat, igaz dízeles kollégák???



Igen, felvállaltam a kockázatot én is...

Hamarosan félmillió, és még nem volt levéve a hengerfej



De Te lagalább értesz is hozzá!




Chipcad777 Elküldve: 2011-02-04 21:51 320d Motor

hil írta:
Chipcad777 írta: Csáo.

Csak úgy érdekesség képpen leírom mi történt a kocsimmal... Hátha tanulnak belőle mások. Kb. egy éve vettem 1db felújított porlasztót garanciával, mivel leállt a 3-as henger. Utána fura hangja volt gyorsításkor, cicergett majd később már erősödött és inkább kopogásba ment át. Mivel garis volt, fogtam visszavittem. Azt mondták semmi baja. Szerelő azt mondta,h valószínű másik injektor is cserés lesz. Én meg úgy gondoltam nem érdekel, mert akkor cseréltem kuplungot meg kéttömegű lendkereket. Így jártam vele egészen decemberig, mikor is az autópályán megállt. Ill. elment az erő belőle. Nagyon hamar megállapítottam helybe,h turbo gond lesz, mivel nem volt töltőnyomás. Vettem is egy új turbót. Ki lett cserélve. mikor össze lett rakva addigra már elég szar hangja volt az injektornak és úgy döntöttem, h a végére járok annak is. Vittem jobbra-balra. Semmit nem tudtak. Míg nem lekapták a hengerfejet, kiderült,h a 3-as hengerbe a dugattyú szét van olvadva. A turbót a dugattyúból lerepülő darabkák tették tönkre (valószínüleg). Kiszedték a motort, darabokra szedték. dugattyú, hajtókarcsapágyak cserélve, komplett gyűrűsor csere, főtengelyszimmeringek, tömítések cserélve. Igen ám de elvittem bevizsgáltatni a porlasztókat és mind a négy totál sz*r, nem is lehet felújítani. Szóval az is csere. Ebből a tanulság, bármilyen apró jelentéktelen hangot is hallotok a motortérből vagy elvinni szervízbe egyből, vagy lerakni a kocsit... Ja és ez az egész hórukk a felújított injektornál történt. Tehát már új korába is rossz volt.

Nem akarok bölcselkedni, meg sajnáltatni sem akarom magam! Azért írtam le, hátha más tanul belőle és nem jár így!

üdv.: Bálint


Az a baj, hogy itt a fórumon rengetszer írtam, hogy a porlasztó csúcsot valójában csak kiszerelt állapotban lehet érdemileg bevizsgálni a szóráskép miatt, említettem azokat a következményeket, ami Nálad, most előfordult, sőt még a kiváltó okokat is megjelöltem. Senki nem hitt nekem.
Nem kedvelem a dizel motorokat személy autóban, de ennyit azért tudok róluk.



Ez így van, én is tisztában vagyok vele. Csak akkor úgy voltam vele,h elegem lett... Ezek után már én sem vagyok dízelpárti!

Chipcad777 Elküldve: 2011-02-04 20:43 320d Motor

Csáo.

Csak úgy érdekesség képpen leírom mi történt a kocsimmal... Hátha tanulnak belőle mások. Kb. egy éve vettem 1db felújított porlasztót garanciával, mivel leállt a 3-as henger. Utána fura hangja volt gyorsításkor, cicergett majd később már erősödött és inkább kopogásba ment át. Mivel garis volt, fogtam visszavittem. Azt mondták semmi baja. Szerelő azt mondta,h valószínű másik injektor is cserés lesz. Én meg úgy gondoltam nem érdekel, mert akkor cseréltem kuplungot meg kéttömegű lendkereket. Így jártam vele egészen decemberig, mikor is az autópályán megállt. Ill. elment az erő belőle. Nagyon hamar megállapítottam helybe,h turbo gond lesz, mivel nem volt töltőnyomás. Vettem is egy új turbót. Ki lett cserélve. mikor össze lett rakva addigra már elég szar hangja volt az injektornak és úgy döntöttem, h a végére járok annak is. Vittem jobbra-balra. Semmit nem tudtak. Míg nem lekapták a hengerfejet, kiderült,h a 3-as hengerbe a dugattyú szét van olvadva. A turbót a dugattyúból lerepülő darabkák tették tönkre (valószínüleg). Kiszedték a motort, darabokra szedték. dugattyú, hajtókarcsapágyak cserélve, komplett gyűrűsor csere, főtengelyszimmeringek, tömítések cserélve. Igen ám de elvittem bevizsgáltatni a porlasztókat és mind a négy totál sz*r, nem is lehet felújítani. Szóval az is csere. Ebből a tanulság, bármilyen apró jelentéktelen hangot is hallotok a motortérből vagy elvinni szervízbe egyből, vagy lerakni a kocsit... Ja és ez az egész hórukk a felújított injektornál történt. Tehát már új korába is rossz volt.

Nem akarok bölcselkedni, meg sajnáltatni sem akarom magam! Azért írtam le, hátha más tanul belőle és nem jár így!

üdv.: Bálint

Chipcad777 Elküldve: 2010-12-27 14:24 Turbo

Turbót szedett már le valaki? Ha igen, mivel jár, mennyire bonyolult?
Mert sajna mindenképp kell vennem és gondoltam leszerelem én magam. Nem hiszem,h annyira bonyolult lenne, vagy ha igen akkor világítsatok fel légyszi ... Meg ha úgy is cserélem szét is szedném. Nincs vmi fényképes útmutató, hogyan kell szétszedni? Tudtok valamit esetleg?

Előre is köszönöm a hozzászólásokat!

üdv.: Bálint

Chipcad777 Elküldve: 2010-12-23 14:39 hangos a motor

xcaffee írta:
xcaffee írta:
- a hangossághoz (szerintem) erős rezonancia is társul, ezt leginkább a kuplung pedálon keresztül és a váltókaron lehet érezni: ha a váltó kart üresből eltolom balra, de nem tolom át a rükverchez szükséges "akadályon", csak ott tartom, akkor a váltókar jó 3-4 mm-t mozog.

Rosszul emlékeztem: a kuplung pedál nem rezonál be, inkább csak a lábam alatt a kasznin érezni enyhe rezonanciát...
Szóval bármi ötlet? Azt sejtem, hogy azt a kupufogó alkatrészt talán megéri cserélni, de még valami ötlet?


Szia!

Igazából lehetséges lendkeréktől is, meg sajna rossz injektortól is... Tudom egyik sem kellemes. Én mindkettőn túlvagyok...

Chipcad777 Elküldve: 2010-12-22 23:02 Turbo

hancurozo írta:
Chipcad777 írta: Köszi szépen! Én is gondoltam erre, de eléggé felpörgettem ahhoz,h fel kellett volna épülnie a nyomásnak, másik meg,h mikor megálltam a pihenőnél jég hideg volt a cső, holott azért legalább langyinak kellett volna lennie. Biztos,h nincs turbónyomásom, ettől függetlenül holnap nézek élőadatot... Nem tudom azt, hogy miért állt meg ilyen hirtelen, mert semmi fütyülő hangja nem volt eddig, nem ette az olajat se. Persze ez semmit nem jelent.


Terhelés nélkül 3000-nél 0,3bar. Azt nem hiszem, hogy érezni fogod. Nekem bent volt a nyomásmérő óra, ott volt nyomás , mégsem ment. Élőadat olvasás menet közben, és a légtömegmérő által közölt érték nem változott (nem ír be hibakódot). Csere, és ment megint.


Köszönöm a tippeket, de reggel beindítottam egy pillre és le is állítottam egyből mert jött a fehér füst rendesen, meg nehezen is indult.
Úgyhogy kell egy turbó...

Ha esetleg tud valaki jó áron turbót, megköszönném ha szólna...

Köszönöm előre is.

Chipcad777 Elküldve: 2010-12-21 19:41 Turbo

hancurozo írta:
Chipcad777 írta: Sziasztok!

Ma én is úgy jártam mint itt előttem, ahogy olvastam. Teljesen elment az autóból az erő. Mire felgyorsítottam az autópályán 80-ra addig megehettem volna egy pizzát... Csináltam is egy gyors tesztet, félreálltam egy pihenőbe és rámarkoltam az intercooler csőre, haver meg rálépett a gázra és hát semmi nyomás a csőbe. Vákuum van, mert indításkor szépen mozog a geometria állítás. Gondolom egyértelmű csere, de azért gondoltam leírom, hátha tud valaki valami okosságot, mielőtt veszek egy turbót...



Nézz élőadat olvasást, mert a légtömegmérő is ilyen hibát okoz. Terhelés nélkül nagyon fel kell pörgetni, hogy nyomásod legyen a szívőcsőben, intercoolerben.


Köszi szépen! Én is gondoltam erre, de eléggé felpörgettem ahhoz,h fel kellett volna épülnie a nyomásnak, másik meg,h mikor megálltam a pihenőnél jég hideg volt a cső, holott azért legalább langyinak kellett volna lennie. Biztos,h nincs turbónyomásom, ettől függetlenül holnap nézek élőadatot... Nem tudom azt, hogy miért állt meg ilyen hirtelen, mert semmi fütyülő hangja nem volt eddig, nem ette az olajat se. Persze ez semmit nem jelent.

Chipcad777 Elküldve: 2010-12-21 19:03 Turbo

Sziasztok!

Ma én is úgy jártam mint itt előttem, ahogy olvastam. Teljesen elment az autóból az erő. Mire felgyorsítottam az autópályán 80-ra addig megehettem volna egy pizzát... Csináltam is egy gyors tesztet, félreálltam egy pihenőbe és rámarkoltam az intercooler csőre, haver meg rálépett a gázra és hát semmi nyomás a csőbe. Vákuum van, mert indításkor szépen mozog a geometria állítás. Gondolom egyértelmű csere, de azért gondoltam leírom, hátha tud valaki valami okosságot, mielőtt veszek egy turbót...

Chipcad777 Elküldve: 2010-10-25 13:32 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Na a szoftver részt kipipáltam. Úgy néz ki az most jó, nem fagy, stb...
Viszont amint vmit akarok csinálni kidobja, hogy "No response from controllunit". Úgyhogy lehet valami hardver gond lesz.

Chipcad777 Elküldve: 2010-10-25 12:28 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Chipcad777 írta:
bmw320d4 írta:
Chipcad777 írta:
bmw320d4 írta:
Chipcad777 írta: "DirectNT.sys kann nicht geöffnet werden" Gondolom nem tudja megnyitni ezt a fájlt.
Ráklikkelek az ok-ra és ezután kidobja,h "Ediabas server for win32" hibát észlelt ezért leállt... aztán kifagy.


A programmal lesz baj. A környezeti változó be van írva?


Na erről vmit olvastam, de nem tudom pontosan mi ez és hova kell beírni. Tudnál segíteni ebben?



Telepítetted vagy másoltad az INPA-t?


Telepítettem.


Sikerült már a környezeti változót is beállítanom, remélem jól csináltam... De még minid az írja,h nem tudja megnyitni a DirectNT.sys fájlt...

Chipcad777 Elküldve: 2010-10-25 01:20 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

bmw320d4 írta:
Chipcad777 írta:
bmw320d4 írta:
Chipcad777 írta: "DirectNT.sys kann nicht geöffnet werden" Gondolom nem tudja megnyitni ezt a fájlt.
Ráklikkelek az ok-ra és ezután kidobja,h "Ediabas server for win32" hibát észlelt ezért leállt... aztán kifagy.


A programmal lesz baj. A környezeti változó be van írva?


Na erről vmit olvastam, de nem tudom pontosan mi ez és hova kell beírni. Tudnál segíteni ebben?



Telepítetted vagy másoltad az INPA-t?


Telepítettem.

Chipcad777 Elküldve: 2010-10-24 23:21 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

bmw320d4 írta:
Chipcad777 írta: "DirectNT.sys kann nicht geöffnet werden" Gondolom nem tudja megnyitni ezt a fájlt.
Ráklikkelek az ok-ra és ezután kidobja,h "Ediabas server for win32" hibát észlelt ezért leállt... aztán kifagy.


A programmal lesz baj. A környezeti változó be van írva?


Na erről vmit olvastam, de nem tudom pontosan mi ez és hova kell beírni. Tudnál segíteni ebben?

Chipcad777 Elküldve: 2010-10-24 21:29 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

"DirectNT.sys kann nicht geöffnet werden" Gondolom nem tudja megnyitni ezt a fájlt.
Ráklikkelek az ok-ra és ezután kidobja,h "Ediabas server for win32" hibát észlelt ezért leállt... aztán kifagy.

Chipcad777 Elküldve: 2010-10-24 20:56 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Chipcad777 írta: Sziasztok!

Tudna segíteni valaki az inpa szoftver beállításában? Mert feltelepítettem de állandóan lefagy. Tudja valaki hogyan kell crackelni?

Előre is hálás köszönet!


visszább írta valaki, hogy ha nincs rádugva semmi, azaz nincs aktív port beállítva, akkor kifagy a program.



Így van. Ha nincs a gépben soros port (akár virtuális), vagy valamilyen remote-os interfész, akkor már a főmenüben befagy.


Azt az interface-t építettem meg itthon (ennyi idő után most szántam rá magam), amit még te linkeltél be itt jó pár hozzászólással ezelőtt. Szerintem működik maga a hardver csak vmi szofveres gixer lehet. Mivel a win7- van a laptopomon, ezért felraktam egy wmware-t xp-vel és onnan próbáltam hajtani egy aten usb-soros átalakítóról. De nem tudom mi az a virtuális soros port :S, bocsi...

Chipcad777 Elküldve: 2010-10-24 18:18 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!

Tudna segíteni valaki az inpa szoftver beállításában? Mert feltelepítettem de állandóan lefagy. Tudja valaki hogyan kell crackelni?

Előre is hálás köszönet!