KGR fórum hozzászólásai

KGR Elküldve: 2015-04-09 22:32 Legjobb nyári gumik...

YELLOW írta: ADAC nyárigumi-teszt 2015

Gumival is lehet rosszul spórolni

http://totalcar.hu/magazin/tec...eszt_2015/



Én most vettem 4db új Michelin Primacy 3-at. Ami rögtön feltűnt, hogy jóval halkabb a gumi, mint a téli continental. 1-2 hét alatt nem sok tapasztalatom van a gumival, de eddig még nem csúsztam meg vele.
Az előző autómon (opel astra) is Michelin volt. Energy saver. Az a szett többször bizonyított. Volt olyan, hogy autópályán alig bírtak az úton maradni előttem az autók a vízátfolyások miatt. Én meg sem éreztem.

KGR Elküldve: 2015-04-03 17:20 Társalgó

[quote="YELLOW"]
e36gaben írta: Sziasztok
Eleg hulye nem ide vago temarol lenne szo.Csak gondoltam tarsalgo es lehet kerult mar vki ebbe a cipobe vagy jobban van informalva mint en.Szoval vettem vagyis lizingeltem egy 2000es evjaratu e36 os compact ot.elegge szep aron nagyon tetszett az auto,meg persze most is.Csak mOst kb fel av utan derultek ki a rejtett (eltitkolt)hibak.
Ezek egy allapotfelmeresen derultek ki:bal-jobb oldali lengokar log,lengescsillapitok az elso ketto szet van rohadva "csoda hogy nem esik ki a helyerol" a szerelo szavait ideztem.
Fektarcsak kuka fekbetet csere.A lengescsillapio allapotat annak tudtam be hogy ulteto rugok vannak rajta es azert olyan kemeny... De persze en mint amator nem ertettem hozza
Szoval sikerult ramsozniuk.es arra lennek kivancsi hogy ilyen esetben mit tudok csinalni?
Mivel nem par ezres dolgokrol van szo raadasul a havi reszletet ugyanugy fizetem.
Van e olyan hogy szavatossag, vagy valami mod arra hogy ez nekem megteruljon?!
Aki tud vmi jarhato utat megkoszonom a valaszokat


Jóember. Veszel egy autót és fél évig jársz úgy, hogy nem nézeted át? Olajat egyáltalán cseréltél benne? Abból, hogy a féked elkopott, 3 dolog következhet: 1. jó fékekkel vetted és fél év alatt sokat mentél vele (10-30ekm függően a fékbetétek vásárláskori állapotától), 2. nem ismered a motorféket és a követési távolságot és Te vagy az aki mindig villogtatja előttem a féklámpáját. 3. így vetted.

Viszont nekem az első az, ha veszek egy autót, hogy átnézem/átnézetem, hogy nem-e fogok leesni az útról egy kanyarban, meg tudok-e állni amikor egy gyalogos leugrik elém a járdáról, nem-e fog szétesni alattam az autó, szíjjak nem-e fognak elszakadni és nem-e fogják 0-ra redukálni az autó értékét amikor szétvernek mindent a motortérben, stb.stb. Nekem úgy tűnik a kérdésedből, hogy arra sem voltál képes, hogy levedd a kerekeket és megnézd a fékeid állapotát. Rossz a lengéscsillapítód? Na tessék. Ki kell cserélni. Ha nem telik rá akkor olyan értékű autót kell venni, ami mellett marad pénzed karbantartásra. Fél év alatt volt egy tél.
Lengőkar lóg? Nekem is lógott. Nem amikor megvettem. 2000 km múlva. Előtte állt 1-2 évig az autó. Ennyi ez benne van a pakliban. Cserélni kell a szilenteket. Amennyiben nem lehet, akkor lengőkart.

Ez mind-mind normál kopó alkatrész. Egy autóban nem csak az olajat és az izzókat kell cserélni.

Elnézést, hogy így kifakadtam. Nem az volt a célom, hogy lehordjalak a sárga földig, hanem az, hogy tanulj ebből és legközelebb másképpen járj el. A biztonságos vezetés nem csak abból áll, hogy jól tudsz-e vezetni, hanem abból is, hogy veszélyt jelentesz-e magadra és a többi közlekedőre esetleges műszaki hibák miatt. Ha nekem jössz, mert nem tudsz megállni mögöttem egy rossz fék vagy elpattogó futómű miatt, akkor biztos lehetsz benne, hogy a légzsák után én adom a második pofont.

KGR Elküldve: 2015-03-27 10:47 E46 karosszéria, lámpák, indexek

laleeboy írta:
KGR írta: Sziasztok!

Tudnátok segíteni, hogy hol tudnám beszerezni a következő alkatrészt?
51243427678 cikkszám és így néz ki:


Ez egy kis gumi ütköző, ami nekem hiányzik és emiatt piszkosul zörög a csomagtér ajtóm.
Új ára horror. 3.700 Ft körül mondtak eddig. Ugye 2 db kell. Nekem a bontott is tökéletesen megfelelne.

Más kérdés. PDC senzorokat kellene cserélnem e46 touringba, viszont a szenzorokról nem tudom leolvasni a cikkszámot annyira lekopott. Milyen való bele?



IDE beírod az alvázszámod utolsó 7 karakterét és meglesz



http://www.realoem.com/bmw/


Köszönöm, ismerem a lapot. Innen szedtem az előző cikkszámot is. De nem találom a PDC senzor cikkszámát sehol.

KGR Elküldve: 2015-03-27 09:56 E46 karosszéria, lámpák, indexek

Sziasztok!

Tudnátok segíteni, hogy hol tudnám beszerezni a következő alkatrészt?
51243427678 cikkszám és így néz ki:


Ez egy kis gumi ütköző, ami nekem hiányzik és emiatt piszkosul zörög a csomagtér ajtóm.
Új ára horror. 3.700 Ft körül mondtak eddig. Ugye 2 db kell. Nekem a bontott is tökéletesen megfelelne.

Más kérdés. PDC senzorokat kellene cserélnem e46 touringba, viszont a szenzorokról nem tudom leolvasni a cikkszámot annyira lekopott. Milyen való bele?

KGR Elküldve: 2015-03-27 06:51 Furcsa hangok a kerekek felõl.

lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
szicsu írta:
lantika írta: Nekem meg recseg a jobb oldalon valami,ha teerem a kormänyt. Holnap szetszedem,remelem meglesz a bünös. Olyan mintha valami deszka recsgne-ropogna.

Nagy valószínűséggel a toronycsapágy lesz a ludas a dologban...


Az jo,mert 3 honapja lett cserelve Alulrol jön a hang.


a gumi alatt a kavics


Lengökar csere+ kormänyösszekötö csere lett belöle,most tökeletes lett



Sziasztok. Több helyen is olvastam már, hogy cserélni kellett a lengőkart. Ezt miért cserélik? Tudomásom szerint az összes szilentet ki lehet benne cserélni. Valamire nem gondolok?

KGR Elküldve: 2015-03-24 21:00 E46 magyar kézikönyv

ervin35 írta: Nem coupé, de E 46 HUN


Ugyanezért, de E46 325xi touring-ban nagyon nagyon hálás tudnék lenni. Tud valaki segíteni?

KGR Elküldve: 2015-03-24 15:31 Magyar nyelvû leírás?

notoriusbg írta:
elgeri írta:
notoriusbg írta:
elgeri írta:
arnold89 írta: Sziasztok!

Most beszéltem a wallissal és nem adnak magyar leírást az autómhoz...

Tudan valaki segíteni 320d E90 hez szeretnék magyar kézikönyvet!

Előre is köszi!!


Szia

Itt se megy? (épp az előbb írtam egy másik fórumba):

"Mint mindig, most is ezt tudom tanácsolni:
http://www.bmw.hu/hu_rb/hu/own...ction.html

Pontos adatok alapján megküldik CDn a magyar kézikönyvet!
Filléres dolog, de jófejség! (És azóta se bombáznak halálra marketinggel.)"



Szia,


Ez nem az a lehúzós történet, amiről olvastam valahol, hogy arra mennek, hogy küldj nekik illegális példányt, aztán megzsarolnak? Csak mert mindketten újoncok a fórumon, egy időben hasonló kérdéssel...
Véletlenül sem akarok ördögöt festeni a falra, csak nehogy megjárd, miközben segíteni akarsz..


Köszi, lehet, erre nem is figyeltem!
De én csak a hivatalos forrásokat ajánlottam (mást nem ismerek)! Amit legális mindenkinek megpróbálni



Persze, vágom, szerintem ezen nem is lehet fogást találni, de - továbbra sem akarván semmit sem festeni sehová - ez a második kérdező már úgy kezdi, hogy a BMW-nél nem adtak neki... (Nyilván, ha nem inge, nem is fogja magára venni, úgyhogy emiatt nem aggódom.)


Én októberben vettem az autót. Akkor próbáltam én is a BMW-től beszerezni, de nem adtak, mert 2004 utáni autókhoz tudnak csak adni. Nekem 2001-es. Szóval azóta sincs magyar nyelvű.

KGR Elküldve: 2015-03-19 16:24 Üzemanyag fogyasztás

Rorybreaker írta:
breekachu írta:
KGR írta:

Én 230-nál járok.

Ne csüggedj! Egyikünk sem tudja valójában mennyinél járhat, kivéve, ha első tulaj.


Azért nem mindig ennyire reménytelen a helyzet. Az enyémet én hoztam be, 1. tulajtól, de folyamatosan márkaszervizben volt szervizelve, a rendszerből vissza lehetett nézni...

Nem minden autó visszatekert azért. Ez urban legend, meg mindenki pesszimista


Az enyém 2012-ig márkaszervizben vezetett szervizkönyvvel rendelkezett. Utolsó bejegyzés szerint 219.000km 2014 októberében vettem 220.000-el.... Viszont utána az összes szerelő aki látta a kocsit azt mondta, hogy úgy néz ki alulról, mint ami állt 2 évig.. Anélkül, hogy tudták volna az előzményeket. Szóval fogalmam sincs mennyi van benne.

KGR Elküldve: 2015-03-19 15:03 Üzemanyag fogyasztás

Rorybreaker írta:
KGR írta:
b_imi írta: 70% közút, 30% város még a téli gumival



Nekem 325xi automata most 8,9-et eszik fed comp szerint. Számolva 9,2. Ez 90% autópálya (körgyűrű), 110-es fix sebességgel. Ilyenkor az asszony vezeti. Amikor én beülök, akkor volt már, hogy 14-et is benyelt a kicsike, viszont hosszú távon nem tesz jót a motornak, ha komótosan, takarékosan járnak vele, ezért én néha meg szoktam hajtani, hogy ki tudja kormolni magát. (két hetente pl.)


Szép...

A vicces az, hogy az én verdámba 450 km-el van kevesebb


Én 230-nál járok.

KGR Elküldve: 2015-03-19 11:56 Üzemanyag fogyasztás

b_imi írta: 70% közút, 30% város még a téli gumival



Nekem 325xi automata most 8,9-et eszik fed comp szerint. Számolva 9,2. Ez 90% autópálya (körgyűrű), 110-es fix sebességgel. Ilyenkor az asszony vezeti. Amikor én beülök, akkor volt már, hogy 14-et is benyelt a kicsike, viszont hosszú távon nem tesz jót a motornak, ha komótosan, takarékosan járnak vele, ezért én néha meg szoktam hajtani, hogy ki tudja kormolni magát. (két hetente pl.)

KGR Elküldve: 2015-03-19 10:53 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

E46 touring tulajdonosok segítségét kérném. Van egy 325xi touringom és rossz utakon nagyon zavaró zörgést hallok a csomagtér ajtó irányából. Kicsit olyan hangja van, mintha az egész ajtó mozognak. Pár óra olvasgatás után talán megtaláltam a probléma forrását, viszont szeretnék kérni egy megerősítést Tőletek. Elvileg a teleszkópok ajtón található felfogási pontja hozzá tud érni a kasznihoz becsukott állapotban, ezért az ajtókereten kell lennie 2 gumi ütközőnek (az egyik pl a hátsó ablakmosó tartály felett van). Olvastam olyat, hogy ez a gumi idővel le tud válni. Megnéztem és az én kocsimon is csak egy kerek, lapos fém valamit látok ott. Megnéznétek, hogy a Ti autótokon van-e ilyen gumi ütköző?

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=60

Itt a 25-ös számú alkatrészről van szó.

KGR Elküldve: 2015-02-16 10:04 Heeelp...!

YELLOW írta:
KGR írta: Sziasztok!

Van egy E46 325xi touring-om és a hátsó ablaktörlő nagyon csíkoz már. Bementem több alkatrész üzletbe és mindenhol azt mondták, hogy csak a bosch gyárt hozzá hátsó ablaktörlőt 7-8 eFt-ért. Ez valóban így van? Ennyire speciális darab lenne, vagy csak nem értenek hozzá és jó bármilyen mezei méretazonos ablaktörlő lapát? Hogy lehet cserélni? Mielőtt elkezdem feszegetni, inkább megkérdezem, nehogy tönkretegyem.


ha rámhallgatsz, akkor veszel egy akármilyen lapátot. és annak a gumiját kiveszed, majd méretre vágod és befűzöd a gyári helyére. nekem elől is így van. elől meg van a az eredeti Bosch váz, és a gumilap van cserélve benne. (sajnos az olcsó lapátok váza, elég szar, azért csinálom ezt a megoldást.


Igen, de nekem most már a vázzal is gond van. Kotyog, csörög csattog. Plusz bizonyos időnként a vázat is érdemes cserélni, mert kikopik a forgórésze és egyszer csak elrepül a lapát. Sajnos jártam már így. Szép kis karcot hagyott maga után a szélvédőn. Ezért én MINDIG kompletten cserélem az ablaktörlő lapátokat.

KGR Elküldve: 2015-02-16 09:02 Heeelp...!

Sziasztok!

Van egy E46 325xi touring-om és a hátsó ablaktörlő nagyon csíkoz már. Bementem több alkatrész üzletbe és mindenhol azt mondták, hogy csak a bosch gyárt hozzá hátsó ablaktörlőt 7-8 eFt-ért. Ez valóban így van? Ennyire speciális darab lenne, vagy csak nem értenek hozzá és jó bármilyen mezei méretazonos ablaktörlő lapát? Hogy lehet cserélni? Mielőtt elkezdem feszegetni, inkább megkérdezem, nehogy tönkretegyem.

KGR Elküldve: 2015-01-29 06:36 Mi lehet a baj?

[quote="anubisz"]
KGR írta:
KGR írta:
KGR írta:
jrtom írta:
KGR írta: Sziasztok!

Most hoztam haza a vasat trélerrel és egy kis segítségre van szükségem.
E46 325xi touring automata.
Épp szervizből jöttem, ahol futóművet csinálták, illetve vízpumpa, szíjak és görgök cseréje zajlott.
Próbaúton az autópályán egyszercsak elmentek a fokozatok a váltóból. Csak pörgött a motor. Azóta semmilyen fokozatra nem reagál (se d, se r). Tolni lehet n állásban. Visító hangot ad a váltó D-ben, majd P-be rakva egyre lassuló daráló hang.

Kérdésem az, hogy összefügghet-e ez a hiba valamilyen módon a szerviz munkájával és ha igen, hogy?

Előfordulhat-e, hogy olajhiány okozza ezt?[/q

Váltóban cseréltek esetleg olajat? Amúgy szerintem eddig bírta a váltó sajnos.



Nem. Viszont hétfőre lett volna időpontom automata váltóshoz olajcserére, mert enyhén szivárgott a váltóolaj. Ettől függetlenül nagyon nagyon fura az összefüggés, hogy eddig nem panaszkodott az autó olajhiányra. Nem rántott, nem rezgett, szépen egyenletesen váltott. Aztán amikor elhozom a szervizből, azonnal.


Sziasztok!

Ma telefonálgattam és ez alapján miután hazaértem aláfeküdtem a kocsinak. Jobb első féltengelyem lóg. Teljesen szétment. Elvileg ezen cseréltek porvédő gumiharangot, szóval szerintem észre kellett volna venniük, hogy haldoklik.


Itt a videó a féltengelyről: http://auto.indavideo.hu/video...ngely_hiba


Ez így jó ebben a formában. Ez nem semmi. Szerencséd lesz, ha az első difit nem darálta le. Nyugodtan számolj kettővel,mert a másik is tuti szar.ha az egyik már szétesett. ez úgy 3 kilós mutatvány a kettő,és ha gyárit veszel. Ha gyorsba kell nekem van kettő.


Köszönöm a felajánlást. Azért nyilván nem márkaszervizbe viszem a kocsit, igy én ennek az összegnek a töredékével számolok. A féltengely meg felujítható, vagy láttam unix\bárdi párosnál 50-80 eftig spidan illetve skf felujitott féltengelyeket. A bal oldali az szite uj. Nemrég cserálhették. Ez a hiba hogy fordulhatott elő? Véletlen széthúzták a féltengelyeket?

KGR Elküldve: 2015-01-29 00:17 Mi lehet a baj?

[quote="KGR"]
KGR írta:
jrtom írta:
KGR írta: Sziasztok!

Most hoztam haza a vasat trélerrel és egy kis segítségre van szükségem.
E46 325xi touring automata.
Épp szervizből jöttem, ahol futóművet csinálták, illetve vízpumpa, szíjak és görgök cseréje zajlott.
Próbaúton az autópályán egyszercsak elmentek a fokozatok a váltóból. Csak pörgött a motor. Azóta semmilyen fokozatra nem reagál (se d, se r). Tolni lehet n állásban. Visító hangot ad a váltó D-ben, majd P-be rakva egyre lassuló daráló hang.

Kérdésem az, hogy összefügghet-e ez a hiba valamilyen módon a szerviz munkájával és ha igen, hogy?

Előfordulhat-e, hogy olajhiány okozza ezt?[/q

Váltóban cseréltek esetleg olajat? Amúgy szerintem eddig bírta a váltó sajnos.



Nem. Viszont hétfőre lett volna időpontom automata váltóshoz olajcserére, mert enyhén szivárgott a váltóolaj. Ettől függetlenül nagyon nagyon fura az összefüggés, hogy eddig nem panaszkodott az autó olajhiányra. Nem rántott, nem rezgett, szépen egyenletesen váltott. Aztán amikor elhozom a szervizből, azonnal.


Sziasztok!

Ma telefonálgattam és ez alapján miután hazaértem aláfeküdtem a kocsinak. Jobb első féltengelyem lóg. Teljesen szétment. Elvileg ezen cseréltek porvédő gumiharangot, szóval szerintem észre kellett volna venniük, hogy haldoklik.


Itt a videó a féltengelyről: http://auto.indavideo.hu/video...ngely_hiba