KGR fórum hozzászólásai

KGR Elküldve: 2015-10-15 15:56 Lámpák_

szabodavidz írta: Sziasztok !Egy 2005-ös E46 320D-n szeretném a halogén izzókat xenonra cserélni.Hogyan lehet megoldani azt,hogy a tompított és a távolsági fény is xenon legyen ? Hogy működik ez ? Bixenont kell venni ? Amúgy milyen oldalon érdemes nézelődni ?


Ha gyárilag nincs benne xenon, meg se próbáld, mert nagyon mérges leszek, ha találkozok veled az úton! Nem hiába tiltott az utólagos beépítése!

KGR Elküldve: 2015-10-04 02:29 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
rcs írta:
Tano írta:
rcs írta: Köszi, megtaláltam, csak nem jön ki... Ha a "körmöket" összenyomom beesik a műszerfalba. Ott tudom forgatni, de nem látok rajta 16 pólusú csatit.
Más: EZ a kütyü nem párosodik a telefonnal. Valamiért a telefon nem látja. Egy másik autóval próbáltam ki. Ötlet?


Nézd meg a motortérben a jobb oldalon. Szerintem neked még ott van a kerek csatlakozód, nem az utastérben az OBD.


Nem találtam ott sem (ha szemben állok jobb oldalon vagy ha benne ülök?), de ha kerek csatlakozó, akkor hogyan csatlakoztatom ezzel a 16 pólusuval?


autós nyelven az oldalakat MINDIG menetirány szerint értjük.
ha kerek csati van, akkor 20 PIN-es és ezzel sehogy nem nézed meg. nem tudom egy átalakítóval működne-e.


E46-ban már nem csak ODB2 van? Eddig úgy tudtam, hogy E36-ban volt utoljára ODB.

Ilyennek kellene lennie:
http://forum.e46fanatics.com/a...1211417697

KGR Elküldve: 2015-10-03 20:22 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

rcs írta:
KGR írta:
rcs írta: Sziasztok!
Hol van a BMW E46-osnak az OBD2 csatlakozója? Müködtethető ez a kütyü vele?


Szia!

Kormány alatt balra lent. Én használom. Hibakód kiolvasásra/törlésre, pár real-time infóra tökéletes. Egyebet nem nagyon tud.


Köszi, megtaláltam, csak nem jön ki... Ha a "körmöket" összenyomom beesik a műszerfalba. Ott tudom forgatni, de nem látok rajta 16 pólusú csatit.
Más: EZ a kütyü nem párosodik a telefonnal. Valamiért a telefon nem látja. Egy másik autóval próbáltam ki. Ötlet?


Nekem samsung telefonnal párosodik. Nem értem ezt a körmös részt. Biztos, hogy jó helyen keresed?

KGR Elküldve: 2015-09-29 20:27 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

rcs írta: Sziasztok!
Hol van a BMW E46-osnak az OBD2 csatlakozója? Müködtethető ez a kütyü vele?


Szia!

Kormány alatt balra lent. Én használom. Hibakód kiolvasásra/törlésre, pár real-time infóra tökéletes. Egyebet nem nagyon tud.

KGR Elküldve: 2015-09-22 22:37 Mi lehet a baj?

balazsnemeth írta: Sziasztok,

Egy kis segítségre vagy tanácsra lenne szükségem!
Nem rég vettem egy E46 szériás 330XD kombit, volt vele pár probléma amit meg kellett csináltatni ilyen volt például az első féltengelyek cseréje (SKF), motortartó gumibakok (Gyári), az egyik testkábellel volt valami probléma ami miatt visszaesett az autó teljesítménye ezt kellett orvosolni, általános szerviz (szűrők, olaj), fékbetét.
Az egyik probléma jelenség viszont még ezek után is megmaradt, az pedig REZONANCIA ÁLLÓ HELYZETBEN AZ AUTOMATA VÁLTÓ D ÉS R ÁLLÁSÁBAN!!! P ÉS N MÓDBAN GYÖNYÖRŰEN KISIMUL AZ AUTÓ SEMMILYEN REZONANCIA, REMEMGÉS, RÁZÁS NEM TAPASZTALHATÓ! Teljesen olyan a jelenség mintha motortartó bak problémája lenne, pedig az ügye cserélve lett és még a motortartó konzol is meg lett húzva, mert ki volt lazulva. Azt hittük ezzel majd megoldódik a probléma, de nem. Nyílván nem jár olyannyira simán a váltó D és R állásában mint P és N módban, valamilyen szintű eltérés érezhető, de ennyire azért nem mert ez már az egészségre károsan rezonál ami semminek nem jó, beleremeg a kormány, a visszapillantó, és egyszerűen minden elég komoly szinten!
Ahogy felengedem a féket D vagy R állásban álló helyzetből és adok egy ki gázt akkor megszűnik a rezonancia!
Az autón a váltó frissen felújított, annak nem valószínű, hogy lehet valami gondja, viszont a turbinának van egy szabadon futója ami produkálhat ilyet. Le lett szedve és egy hozzáértő szakember megnézte azt mondta azzal sincs gond!
Ügye összkerekes a jármű, az első kardánt lekötve viszont megszűnik a rezonancia, hátrafele nem érezhető, mert Hardy tárcsa van a hátsó kardánon.
Valahol a hajtásláncnál lehet valami probléma, mintha valami összeérni valamivel ami ilyen mértékű rezonanciát eredményez...nem tudom...
2 hete szervízben van az autó, már ott tartanak, hogy mindent megnéztek és kizártak ami ilyen problémát okozhat, de nem tudják hogy ezek után mitől lehet!

Valaki találkozott már ilyen jelenséggel?? Szerintetek?? Vélemény??
Help please!!!



Szia!
Nekem 325xi-m van, szintén automata és nekem is rezonál a váltó D és R fokozatban, viszont egyáltalán nem annyira zavaró módon, mint ahogy te leírtad. Nekem csak a kormányon érezni, de pl a tükör már nem rezonál be. Menet közben szintén megszűnik a rezonancia. Én is voltam automata váltósnál és nekem is azt mondta rá, hogy ez ilyen és a váltónak nincs semmi baja ami engem megnyugtatott. Azóta belement több, mint 10ekm a kocsiba és nem változott a rezgés. Nem erősebb és nem gyengébb. Hibát nem produkál.

KGR Elküldve: 2015-09-22 16:29 bmw diagnosztika

nickname írta:
nagyiii írta:
Bero írta:
nagyiii írta: Sziasztok. Budaörs környékén tud valaki diagnosztikában segíteni?


Helló. Miben kéne segítség? Szoktam arra járni.



Helló. 4A27 es hibakódom van (intelligens akkumulátor szenzor szakadt) ezt olvastam ki egy univerzális diaggal de nem tudom törölni vele,és nem jövök rá,hogy mi a baj.


Nem értem miért vagytok rákattanva ezekre az univerzális szarokra.

Egyébként meg azért nem tudod törölni "valószínűleg" mert vissza írja magát.


Részemről azért, mert kő kemény 1.500 Ft-ba került (ELM327) és arra tökéletes, hogy alap fogalmam legyen arról, hogy mi a hibaüzenet. Pl nálam nagyon ritkán kigyullad a sárga lámpa és mindig a tankszellőztető szelepet írja hibának. Emiatt nem kell mindig a szervizbe szaladgálnom kiolvasásra, hanem elég ha megnézem és megnyugodok, majd törlöm a hibaüzenetet (nem szisszen a tank). Ha olyan hibát mutat amit nem értek, akkor kell csak bemennem a kocsival a szervizbe. Hétköznap folyamatosan akár 12-16 órát is dolgozok + utazás (természetesen szerelők nyitvatartási idején kívül mozgok csak), viszont az autó napi szinten használatban van és nagyon nehéz nélküle megoldani az utazást. El tudom dönteni, hogy le kell-e rakni a kocsit vagy sem. Ráadásul minimális ráfordításból.

KGR Elküldve: 2015-09-04 22:16 Társalgó

YELLOW írta: mi ez a csend? mindenkinél jó minden? se egy vizeskanna piktogram, se egy nyekkenés?


Most, hogy kérdezed, nekem ma kidobta a sárga kulcsot. Purge valve control unit.
Tavaly szeptemberben vettem a kocsit. Akkor is mindig beírta ezt a hibaüzenetet én pedig mindig töröltem. Október óta nem csinálta. Most megint szeptember van. Biztos a hőmérséklettel van összefüggésben, de annyira nem idegesít mert tanksapka letekerésekor nincs szisszenő hang. Kitörlöm a hibakódot hetente egyszer amíg beírogatja.

KGR Elküldve: 2015-08-20 09:40 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta: Hali!
Tempomat még mindig....
Átnéztem minden csatlakozót a kormánynál, aksi lehúz pár perc múlva visszarak.
Motor beindít és jó, legalább is azt hittem....
A következőt csinálja az autó:
Ha beindítom és bekapcsolom akkor jó, de amint a fékre lépek kikapcsol. Ha nyomom a féket és úgy indítom be az autót akkor be se lehet kapcsolni. Menet közben ha kocsi leállít és újraindít akkor be tudom kapcsolni működik is rendesen amíg a fékre nem lépek akkor egy nagy rántás kíséretébe kikapcsol.
Ebből gondolom az jön, hogy valamilyen kapcsoló lehet a ludas a féknél ha jól gondolom, de mi?! Vagy ha nem akkor mi lehet?!
Előre is köszönöm!


Azt ugye tudod, hogy a tempomat direkt kapcsol ki amikor a fékre/gázra lépsz? Képzeld el, hogy mi lenne, ha nem így működne. Mész bekapcsolt tempomattal és bevág eléd valaki. Te nyomod a féket és amint leveszed a lábad, a tempomat elkezd visszagyorsítani és belemész az előtted haladóba....

KGR Elküldve: 2015-08-15 00:28 Futómû és hibái

Methos írta:
Pitykoo írta: Hali!
Mi lehet az első futóművel ha lassan gurulva jobbra vagy balra tekert kormánynál huplikon átmenve recseg ropog az eleje!!??
Elvileg sok helyen olvastam, hogy toronycsapágy!
DE!
Az első futóművet most újítottam fel teljesen!
Lengőkarok kompletten, lengéscsillapítók, stabilizátorok, toronycsapágyak, kormánygöbfejek mind a két oldalon új!
Nem két forint volt és egy hónapot ha csendbe volt az eleje!
Kicsit kezd idegelni, mit lehet vele csinálni vagy ennek ilyen az első futóműve, hogy sose lesz jó és csendes?! Még annyi, hogy olyan mint ha sokszor önálló életet élne a kerék...
Amelyik oldalt van a "kátyú" arra akar menni a kocsi...
Előre is köszönöm!


A recsgés ropogás engem is érint sajnos. Jó volna rájönni, ma átnézték és a lengőkar gömbfejére gyanakszanak, és mivel mozog ezért ki lesz cserélve a lengőkar.
Kormány összekőtő, és szilentek cserélve lettek. Nekem csak a jobb oldalon hallható a ropogás. Olyan a hang mintha a rugó nem akarna a helyére fordulni, de mégis a lengőkart mondják, nem a toronycsapágyat.
Még egy érdekesség, hogy ha átmelegszik az autó csak akkor van ez a hang....


Nekem annó (OFF) opelnél volt 100%-ban ugyanez a helyzet. Stabilizátor csere oldotta meg a problémát.

KGR Elküldve: 2015-08-05 09:11 Hűtővíz..:S

Tano írta:
KGR írta: Sziasztok!

Rendszeresen nézem a hűtővíz szintjét és minimálisan, de fogy. Annyira nem, hogy foglalkozzak vele (12.000km alatt maximumról minimumra csökkent a szint). Amit viszont sose tudok, hogy hideg motornál, vagy meleg motornál kell nézni a szintet? Mindkettőt olvastam már hozzászólásokban. Jelenleg meleg motornál a maximum szintet mutatja, hideg motornál minimum felett egy picivel. Kell rá öntenem?


Hideg motornál kell nézni. A szintjelző 20-25 fokos hőmérsékletre van kalibrálva, szóval más hőmérsékletnél mutatkozhat eltérés.


Köszönöm a válaszodat! Ebben az esetben töltök rá.
Mennyire természetes, hogy a fentebb leírt minimális mértékben fogy a víz? Olyan, mintha sokáig meg sem mozdulna a szint, majd 2 tankolás között hirtelen lecsappan 2-3 decit. Lehetséges, hogy néha, nagyobb terhelésnél kinyom a rendszer magából egy picit?

KGR Elküldve: 2015-08-04 21:37 Hűtővíz..:S

Sziasztok!

Rendszeresen nézem a hűtővíz szintjét és minimálisan, de fogy. Annyira nem, hogy foglalkozzak vele (12.000km alatt maximumról minimumra csökkent a szint). Amit viszont sose tudok, hogy hideg motornál, vagy meleg motornál kell nézni a szintet? Mindkettőt olvastam már hozzászólásokban. Jelenleg meleg motornál a maximum szintet mutatja, hideg motornál minimum felett egy picivel. Kell rá öntenem?

KGR Elküldve: 2015-08-04 09:50 Gazadasnal rangat,talan tulhevult....

negativ0001 írta: Sziasztok! Tegnapi kanikulaban utaztam 450km-t ugy, hogy a hutoviz szintje nem volt maximumon. A muszerfalon visszajelzett a sarga lampa.Sajnos nem nagyon erdekelt, mert igy meg mentem, mert nem vilagitott mindig, mert idonkent kialudt. Inkabb a rejtett menubol bekapcsoltam a digitalis vizhomerseklet opciot. A hofok 107-111 kozott ingadozott, de volt alkalom amikor lejott 100ra is. Az utazas vege fele egy 15km emelkedon mentem fel, ahol meg nem is volt gond, de a tulso felen egy nagyon hosszu lejton mentem 3as 4es motorfekel,majd gazadas utan el kezdett rangatni. Alapjaraton nincs gond, de gazadasnal rangat, viszont ha elertem a kivant fordulatot es csak tarom az utazo sebesseget, akkor sincs gond. Utazas vegen feltoltottem vizzel es hianyzott kb 2-3 liter. Az tuti, hogy a hengerfejben csak felig volt viz es lehet, hogy a hogomba nem ert bele a vizbe es talan nem a realis hofokot mutatta nekem...., nem tudom. Azt sem tudom hol van a hogomba......
Szerintetek mi tortent??? Igy vissza mehetek meg 450 km-t?
Koszi...


450 km alatt nem volt egy bolt ahol ioncserélt vizet tudtál volna venni? Örülj, ha nem főzted meg a motort. Néha nem értem az embereket. Fáj gondolkozni?

KGR Elküldve: 2015-07-21 13:48 hûtõ

BazsaMW írta:
Norbi988 írta: Sziasztok! Kérdés a következő lenne: adott egy 99 20d, "titkos" menübe figyelve a víz hőfokát fölmegy akár 102 fokra is de a mutató középen áll. Nem hallom, hogy a venti bekapcsolna. Nem tudom mikor kéne de még soha nem hallottam hogy működne. Klímánál bekapcsol ott nincs gond. A ventillátort cseréltem kb 1 hónapja mert klímánál nem kapcsolt be és csak kattogott meg forrósodott. Azóta ez a rész jó de nem tudom mikor kéne kapcsolnia alapból. Lehet, hogy marhaságot írna a menü és nincs az 100 fok fölött? Termosztátok cserélve kb 1,5 éve. Víz nem fogy.



Sziasztok! Nekem is hasonló lenne a kérdésem mint a "kollégának": nálam adott egy 99 18i, "titkos" menübe figyelve a víz hőfokát fölmegy akár 99 fokra is de a mutató középen áll. A venti bekapcsol viszont szépen lassan komótosan fújja a levegőt nem ordít mint ahogy más autótípusoknál hallani. Nem tudom mikor kéne de még soha nem hallottam hogy nagyon pörögne. Klímánál bekapcsol, azonban ott is csak szépen komótosan "gyenge-közepesen" tolja a levegőt, ha bekapcsol akkor sem nagyon akar 95-100 fok alá menni a hőméárséklet. A ventillátort nem cseréltem. Azonban tavaly egy dugóba keveredve klímázva elnyomta a hűtőmet (ergó cserélve lett) illetve tavaly előtt a kiegyenlítő tartályt nyomta el pont amikor szintén klímáztam. Azóta cseréltem még a kiegyenlítő tartály sapkáját is, hátha valami túlnyomás keletkezik a rendszerben.
Lehet, hogy csak 1-2 elem fáradt meg, de azért érdekes, hogy mindig a hűtésnél jön elő valami. A víz minimálisan is de fogy, ha klímázok jobban. (Talán azért mert forralhatja???). Azt a tanácsot kapcstam ventihűtőt cseréljek a hozzá tartozó elektronikával együtt.
Illetve még annyit hozzátennék, hogy a motoban lévő vízhőfokjeladóm cserélve lett.



Szia!

Gyárira cserélted a vízhőfok jeladót?
Viszkót ellenőrizted?

KGR Elküldve: 2015-07-20 14:25 hûtõ

southboy írta: Sziasztok.

Lenne egy olyan gondom olvasgattam a fórumot csak megkérdem kicsit félek hogy hengerfejes a jószág. Elmegy már az én agyvizem is mint a BMW nek. Szóval valahova eltűnik a vizem nem forralja beáll középre az óra. Nincs csepegés nyomok nincs fehér füst az olaj sapka is tiszta. Próbálgatom légteleníteni de már kezdem feladni nyomkodtam már minden csövet stb . EGR szelepnél olvastam lehet légteleníteni de az hol van ? Valami ötletetek van mi lehet a gond hogyan tudom ellenőrizni hengerfejes e ? 2001 320d tuoring D20

Válaszotok előre is köszönőm.


Mennyire fogy a hűtővíz? Nem kell megijedni azonnal. Lehet, hogy csak egy kis tömítés szált el és azért nem látod a nyomát, mert azonnal el is párolog a meleg motornál. Nekem - OFF - opelemnél volt úgy, hogy csak meleg motornál eresztett valamelyik gumicső és folyamatosan el is párolgott. A víz meg fogyott folyamatosan. Fehér vízkőlerakódásokból lehet következtetni a helyére.

KGR Elküldve: 2015-07-18 11:26 kettõstömegü lendkerék

Tano írta:
KGR írta: Benzinesben nincs kettőstömegű...


Ez elhamarkodott kijelentés volt a részedről.


Valóban igazad van. Nagyon elhamarkodott volt részemről. Eddig úgy tudtam, hogy régebbi autóknál csak dízelekbe szerelték ezt a csodás alkatrészt. Az újabb autókba viszont egyre több benzinesbe is. Az enyémben nincs szerencsére (automata).