KGR fórum hozzászólásai

KGR Elküldve: 2015-06-14 12:03 kiegyenlítő tartály

Sziasztok!

Engem is foglalkoztat a téma, mert nem szeretnék pórul járni. A hűtőcsöveim meglehetősen kemények. Csak viszonylag nagyobb erővel tudom összenyomni. Van egy ELM327 bluetooth kis diagom. Kb2.500 Ft volt és arra jó, hogy rögtön ki tudjam olvasni az esetleges hibaüzeneteket, illetve real-time tudjam diagnosztizálni a kocsit. Ma kicsit tesztelgettem vele. Az autó alap, üzem meleg állapotban 92-93 fokos hűtővizet produkál. Alapjáraton járatva felengedi 95 fokra, majd bekapcsolja a ventilátort és visszahűti 92-re. Menet közben fix 93 fokra áll be. Teljesítménycsúcsoknál, (1-1 erősebb kigyorsításnál amikor a fordulatot felengedem 5-6.000-ig), akkor 10-15 másodpercre felkúszik a hőmérséklet 96 fokra majd visszaáll 93-ra.
Kérdésem,hogy végzett-e már valaki hasonló tesztet és ha igen, annak mi lett az eredménye?
Szerintetek természetes-e ez a működés?
29 fok külső hőmérsékletet mutatott a hőmérő a teszt közben, illetve egy E46 2001-es 325xi-ről van szó.

Készítettem videót a viszkóról. Most töltöm fel. Később belinkelem majd. Meleg motornál egyébként erősebb megtekerés után körülbelül negyed, vagy annál egy kicsit kevesebb fordulatot pörög tovább.


Közben feltöltöttem a videót:
http://auto.indavideo.hu/video/BMW_325xi_viszko



KGR Elküldve: 2015-06-14 10:11 kiegyenlítő tartály

kbalint írta: Tegnapi napon engem is megszívatott a gépezet.
Szétrepesztette a kiegyenlítő tartályt - és tréler lett a vége.
Megcsináltam itthon a tartály lepróbáltam a rendszert, hála az égnek nem lett hengerfejes.
Természetesen megint szétnyomta, hétfőn rakom bele az új hella-t , de félek hogy azt is szétbombázza.
Ami érdekes hogy nálam miért nem a leggyengébb láncszemet rúgta le vagy nyomta szét.... nem értem.. A gumicső elméletileg sokkal gyengébb mint a tartály.
Honnan tudom hogy a visco problémás lehet e esetleg nálam is és azért van ekkora nyomásom ?


Milyen viszkót érdemes belerakni?

KGR Elküldve: 2015-06-07 19:53 légzsak_

siposattila írta: Megtudnátok mondani hogy az üléésfoglaltság jelző hol található?


Szia! Tudtommal a szövet alatt van. Gazdaságoosan nem lehet cserélni. Egy bypass modult szoktak beépíteni. Nekem 5eftért csinálták meg. Ez azt csinálja, hogy folyamatosan foglaltnak jelzi az adott ülést, így mindig nyílik a légzsák.

KGR Elküldve: 2015-06-04 15:08 Kopogás hátulról.

Doctore írta: Sziasztok
A kérdésem a következő: valami kopog bal hátul gáz adásnál 3 kis kopás és elhallgat. szintén valami koppan minden váltásnál. Mi lehet a baj difi, féltengely..? Valamint pár nap múlva utazom kell 600 km elmerjek vele indulni?


Szerintem vedd ki az üveggolyót a csomagtartóból. Az gurul.
Nem lehet, hogy valami elszabadult és a tehetetlenség miatt odaverődik valamihez? Alul/csomagtartóban, stb.
Engem egy (OFF) nissán tréfált meg. Azt hittem, hogy vezérmű lánc cserés lesz, mert annyira jellegzetesen csörömpölt egy bizonyos fordulaton. Aztán olajcserénél rájöttem, hogy a kipufogó hővédő lemez rohadt el és az csilingel.

KGR Elküldve: 2015-05-25 14:18 E36 - vászon napfénytető

Bitu79 írta:
KGR írta: Sziasztok!
Sógorom nemrég vásárolt egy E36 compact autót, amin egy - véleményem szerint igen ritka - elhúzható, vászon napfénytető van ami sajnálatos módon beázik.
Több kérdésem is lenne. Tudnátok ajánlani olyan szakembert aki látott már ilyet és meg tudja mondani, hogy mi lehet a baj?
Ezen kívül nagyon úgy néz ki, hogy el van kopva a szerkezete is, mivel valamelyik nap kiugrott a helyéről az egész vászon rész. Szerintetek mekkora eséllyel találhatok itthon ilyen tetőt bontottan?

Előre is köszönöm a válaszotokat!


Google a barátot:
Beírod h. vászontető javítás....

https://www.google.hu/search?q...sAHynoCoBw

Én elvinném egy autókárpitoshoz.




Kedves Bitu!
Nagyon köszönöm az értékes hozzászólásodat! Ha átgondolod, talán Neked is leesik, hogy miért írtam ide. Elhiheted, hogy a google volt az első amibe beírtam a megfelelő keresőszavakat, mégis úgy gondolom, hogy ez egy BMW fórum, ahol talán össze tudok futni olyannal aki járt már hasonló cipőben és tud segíteni. Elvégre ezért is alakult ez a közösség nem?
Szóval még egyszer megkérdezném, hogy van-e esetleg olyan aki találkozott már ilyen problémával és személyes tapasztalatát meg tudná osztani? Esetleg tud ajánlani olyan embert akit interneten nem hirdeti magát és lehet nála bontottan ilyen tető?

KGR Elküldve: 2015-05-25 12:48 E36 - vászon napfénytető

Sziasztok!
Sógorom nemrég vásárolt egy E36 compact autót, amin egy - véleményem szerint igen ritka - elhúzható, vászon napfénytető van ami sajnálatos módon beázik.
Több kérdésem is lenne. Tudnátok ajánlani olyan szakembert aki látott már ilyet és meg tudja mondani, hogy mi lehet a baj?
Ezen kívül nagyon úgy néz ki, hogy el van kopva a szerkezete is, mivel valamelyik nap kiugrott a helyéről az egész vászon rész. Szerintetek mekkora eséllyel találhatok itthon ilyen tetőt bontottan?

Előre is köszönöm a válaszotokat!

KGR Elküldve: 2015-05-14 10:03 Autóvásárlás

[quote="nickname"][quote="YELLOW"]
ateszka86 írta: Sziasztok. Hozzáértők, jogban jártasok segítségét kérném.
Decemberben eladtam az autóm, eljött, beindítottuk,körbenézte, átadtam a szerviz számlákat is,előtte csináltattam diagot az autóról, azt is átadtam hibátlan állapotban volt az autó. Érdről Balatonra vitte, semmi panasz szerette. Ma 5 hónap után felhív, hogy a 6 hónap szavatossággal élve,beszélt ügyvédekkel, és vásároljam vissza az autót, vagy fizessem ki a szervizt, mert megrepedt a hengerfej, minden tiszta olaj és ez nálam volt még,nem nála keletkezett és a szerelő is ír erről egy pappírt, az olaj is ráégett, víz is elfolyt sokszor....ott hagyta az úton az autó, és egy szerelő se akar foglalkozni vele, mert reménytelen, de ennek ellenére meg azt mondta h a szerelő ír egy pappírt h nálam már henegfejes volt.... most állítólag áll az autó, nem hajlandó senki megcsinálni neki... sztárügyvédekkel is beszélt, h biztos nyerik a pert, vagy vásároljam vissza, vagy fizessem ki a szervizt, ami 300-400 ezer ft... fog küldeni egy hivatalos levelet,amiben felszólít erre.... Szerintetek? ja és állandóan hívogatott eddig is, hol az emelő, hol mit hogy, mit festene a motorháztetőre, éjjel is hívogatott,hol van a emelő,amit eleve megmutattam neki távozáskor és nem kell sok ész se h rájöjjön.
Lehet ebből valami? vagy esélye sincs?


Sajnos segíteni nem tudok és biztató szavakat sem tudok leírni. Ismerősöm járt hasonlóan egy Renault-tal. Eladást követő 3. héten hívták fel azzal az ürüggyel, hogy az elhozatal napján lerobbantak vele és 3-400 eFt-os a kár. Mindennek lassan 3-4 éve és még mindig tart a per. Az autó roncstelepen van és már szétrohadt. Igazságügyi szakértő is az ismerősömnek adott igazat, de ettől függetlenül úgy néz ki, hogy fizetnie kell!!
Tanulság mindenkinek. A szerződésbe bele kell írni, hogy "jövőbeli szavatossági igényemről lemondok". Így a vevő is körültekintően fog eljárni és megfelelően át fogja vizsgálni az autót vásárlás előtt. Természetesen mindez csak akkor működhet, ha minden segítséget megad az eladó arra vonatkozóan, hogy a vevő biztosra mehessen (számlák, szerviz, stb).

KGR Elküldve: 2015-05-12 11:45 Mi lehet a baj?_

tamas_e46_320i írta: Sziasztok! A segítségeteket/tanácsotokat kérem E46 320i hűtés ügyben:

Valami gond van a hűtőrendszerrel, ennyit tudok.
Jelenségek sorrendben:

- púposodott alul a hűtő, de túlnyomásnak semmi(más) jele nem volt, vízhőfog pöpec, víz nem fogyott.
- egyszercsak mégis eldurrant a hűtő. csere.
- rá egy hétre elkezdtek ereszteni a gumi csövek a motorblokcsatlakozásnál, és amikor megálltam, hamar tócsa alakult alatta...
- A motor továbbra is remek, semmi fehér füst, de így nyilván nem járok vele

Mivel a hengerfejprobléménak semmi egyéb -általam ismert- jele, én egyenlőre olyan hibákra gyanakszom, hogy mondjuk a kupak rossz, és nem ereszti ki a nyomást.
Persze ezt nehéz mostmár megmondani, mert láthatóan több helyen szétnyomta a tömítéseket a víz...

Bárkinek bármilyen ötlete esetleg?
Előre is nagyon köszi!!

üdv; Tamás


Szia! Nem vagyok szerelő, ezt csak hallottam egyszer egy szerelőtől, miután egy másik szerelő borsos áron ki akarta cseréltetni velem a teljes hűtőrendszert "megelőzésképpen, mert az E46 széria típushibája, hogy szétnyomja egy idő után a rendszert"....tipikus autóösszeszerelő aki nem a hiba okát akarja megkeresni. Egy fórumtárs tapasztalatából azt hallottam, hogy akkor keletkezik túlnyomás a rendszerben, ha rossz a viszkó venti. Azt kell cserélni. Youtube-on rengeteg videó van ahol megmutatják hogy lehet megnézni, hogy rossz-e. Azt is hallottam, hogy a vízhőmérséklet visszajelző sajnos nem fokozatosan mutatja a hőfokot. 90 foknál középen áll, majd hirtelen felugrik 100-ra. Tehát simán elképzelhető, hogy 95-96 fokos folyamatosan a vized a rossz viszkó miatt. Ilyenkor ugye túlnyomás alatt fut a rendszer. Ez a túlnyomás viszont csak ahhoz elegendő, hogy idővel szétnyomja a csöveket, müanyagokat/hűtőt, viszont ahhoz már nem, hogy kifújjon a kupak szelepénél. Nekem van egy 2eFt-os kis telefonnal bluetoothon kommunikáló eszközöm, amivel ki tudom olvasni a pontos vízhőmérsékletetn. Nekem 91-92 fok. 94-nél kapcsol be a venti és 92-re visszahűti. A viszkóm nekem sem az igazi, de ez alapján még bírja egy picit.

KGR Elküldve: 2015-05-09 00:49 Autóvásárlás

elgeri írta:
YELLOW írta:
morzseya írta: Sziasztok,
még egy kérdésem lenne.
Ugye már tudott,h e46 30i-ben gondolkozok.
Na de hogy a Xi-t érdemes-e vagy sem?
Nagyjából csak plusz hibalehetőségként tekintek rá. (Hiába nem volt még hátsókerekes autóm.) De elég sok hirdetés van ami xi-t akar eladni. Jellemzően olcsóbbak is egy kicsit - hiába felárral lehetett venni. Szóval még a végén helytálló a gondolatom?


nem véletlen olcsóbb. van itt kolléga, aki nem kevesett költött. szerintem xi ne. plussz hiba lehetőség csak.


Ên is egyet értek, bár saját tapasztalatom nincs.
Viszon fura, hogy elég jelentős az öszkerekesek aránya az újjonan vásároltak közt.


Sziasztok!
Nekem 325xi autóm van az E46-os szériából(220 ekm-rel vettem). Ráadásul automata váltós. Napi 60km-t megy az autó és nekem nincsenek rossz tapasztalataim. Az tény, hogy mióta megvan az autó,azóta majd 500 eFt-ot költöttem a szervizelésére, de ennek jóformán semmi köze nem volt ahhoz, hogy összkerekes. Futóműbe egy gömbcsuklót és két db lengőkar hátsó szilentet kellett cserélnem (csak lamförderer alkatrészeket rakattam bele). Azért írtam, hogy jóformán, mivel a szilentek kicserélése után elkezdte kirángatni a difiből a féltengelyt az autó. Hibajelenség az volt, hogy egyszer csak megszűnt a hajtás. Sok-sok keresgélés után találtuk csak meg a hibát, ami egy vicc volt. Régebben cserélhettek benne féltengelyt és valamiért 2 db acél porvédőt raktak rá (vagy rajta volt az új darabon és nem vették észre, raktak rá még egyet). Emiatt nem tudott bekattanni a helyére egy zégergyűrű. Amíg laza volt a futómű, volt elég mozgása, hogy ne a féltengelyt terhelje,de miután megcsináltattam, olyan feszes lett, hogy rögtön előjött a hiba. Ennyi problémám volt a futóművel, de ennek nem sok köze van ahhoz, hogy összkerekes (maximum annyi, hogy van első féltengely). Az összes többi ráköltött pénz karbantartásra ment el. Szíjcserék, feszítők, minden létező folyadék, gyertyák, szűrők + 1 db vezérműtengely helyzet jeladó, 1 db kulcs vásárlása és programoztatása a wallisban jó drágán, 1 db ülésérzékelő bypass modul, illetve a műszercsoport javítása, mert amikor a szemét nepper összeforrasztotta a fenti jeladó miatt felvillanó check engine lámpát egy másikkal, tönkretette a km óra mutatóját. Nagyjából ennyi.
Számomra nagyon megnyugtató, hogy mindig el tudok vele indulni. Télen a tükörjegesre fagyott úton többször jól jött. Egyszerűen nem lehet megcsúsztatni, mert legalább 1 keréknek mindig maradt tapadása. Mindig kihúzza/kitolja magát a bajból.

KGR Elküldve: 2015-05-02 16:54 Műszerfal kijelzés

bandy544 írta:
YELLOW írta:
bandy544 írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
Robin68 írta:
bandy544 írta: Sziasztok.
Egy hónapja vettem első BMW-et. Még tanulom. Ezért előre is bocs, ha hülyeséget kérdezek. Kíváncsi voltam tárol e valami hibakódot az autó. Sárga lámpa nem világított, ezért csináltam egy műszerfaltesztet. Sárga lámpa akkor sem mutatta magát. Szétszedtem és le volt ragasztva Megcsináltam, összeraktam és most gyujtásnál világít és kb 3mp-el a motor beindulása után alszik el. Ez hibát jelent vagy minden ok?


Le volt ragasztva. Hát érdekes szerelési módszer. Én elvinném egy diagra.


indítás után olyan 1-2sec múlva alszik el. de nem véletlen lett leragasztva az tutti. hihetetlen, hogy valaki képs szétszedni és leragasztani a LED-et, ahelyett, hogy megcsinálná. vagy nagyon költséges hibára gondolt, vagy már nem akart foglalkozni semmivel.


Kicsit OFF. Amikor kineztem az autot eszrevettem,hogy a legzsäk lämpa nem vilägit soha. Mondtam a kereskedönek,hogy -500€. Azt mondta legyen -300. Mondom jo. Hazahoztam,INPA-val meg akartam nezni mi a baj. Nem tudott a legzsäkrendszerrel kommunikälni. Kivettem a KM-orät,es szetszedtem. Le volt törve a led a legzsäk visszajelzönel. Rendeltem 10 db-ot (mert 1-et nem lehetett),räforrasztottam es visszatettem. Eredmeny az lett,hogy legzsäk mindig vilägit. INPA toväbbra sem kommunikält a legzsäkkal. Megneztem a biztositekokat es a legzsäk biztositek ki volt menve. Uj bizti bele,es azota müködik minden rendesen,gyujtäskor kicsit vilägit aztän elalszik,INPA kommunikäl a legzsäkkal es nincs benne hibakod. Szoval hihetetlen emberek vannak. Biztositek csere helyett kivenni a KM orät,es letörni a ledet sokkal egyszerübb.



Az eladásra szánt autóknál legtöbb esetben a gyorsabb megoldást választják....
Esetemben még mindig nem világos. Valaki leragasztja mert van egy hiba. Én megcsinálom és nincs hiba. ?? Nem értem


de egy bizti csere egyszerűbb, mint a km órát kiszedni valószínű azt hitte nagy a baj. viszont ha valóban nagy lett volna, azért csúnyán megüthette volna a bokáját, hisz biztonsági rendszer működőképtelenségéről hallgatott. ami már..... eléggé bűncselekmény szerintem.


lusta volt gondolkodni. Világít.....kitépem oszt cső


Nekem össze volt forrasztva a légzsák visszajelző egy másik leddel. Így szépen kigyulladt, majd ahogy kellett kialudt. Ugyanez a móka volt a check engine lámpával is. Az egészre úgy derült fény, hogy egyszercsak nem működött a km óra. Gondolom a forrasztások során megsérülhetett. A műszeregység javítása 30 eFt volt. A légzsáknál a szokásos ülésfoglaltság érzékelő. 5 eFt bypass modullal. A motornál pedig egy 40 eFt-os érzékelő volt a ludas (talán főtengely kipufogó oldali jeladó).

KGR Elküldve: 2015-04-27 00:55 Motorolaj

gfeco írta:
KGR írta: Sziasztok!

Sos segítségre lenne szükségem egy téves rendelés miatt. BMW E36 316 i olyajszűrőre lenne szükségem még vasárnap folyamán, mivel sajnos mind a realOEM, mind a bárdi rendszere rossz olajszűrőt hozott az autómhoz. Sajnos az olajat leeresztettük már, ráadásul olyan edénybe amibe előtte fagyálló volt, emiatt már nem tudjuk visszaönteni.
Van ötletek, hogy hol lehetne vasárnap olajszűrőt szerezni a kocsihoz?



Hová valósi vagy?10.kerületben a Fertő utcában van egy éjjel nappali autósbolt.
Én már vettem ott ignishez kuplungvowdent mert elszakadt.
Egy próbát megér,én sem reménykedtem hogy lesz de mégis bejött.



Szia! Igen, megtaláltam! 0-24 nyitva van és ki tudott húznia pácból! Köszönöm a segítséget!

KGR Elküldve: 2015-04-26 00:53 Motorolaj

Sziasztok!

Sos segítségre lenne szükségem egy téves rendelés miatt. BMW E36 316 i olyajszűrőre lenne szükségem még vasárnap folyamán, mivel sajnos mind a realOEM, mind a bárdi rendszere rossz olajszűrőt hozott az autómhoz. Sajnos az olajat leeresztettük már, ráadásul olyan edénybe amibe előtte fagyálló volt, emiatt már nem tudjuk visszaönteni.
Van ötletek, hogy hol lehetne vasárnap olajszűrőt szerezni a kocsihoz?

KGR Elküldve: 2015-04-16 10:48 320d Motor

SP_323i írta: Bandika2283!

Most szenvedtem hasonló problémával. Nem tudom másra fogni a dolgot, mint hogy szar gázolajat voltam kénytelen tankolni legutóbb a kocsiba
Nem tudtam a megszokott ÖMV kutamon tankolni és sajnos egy MOL kút volt a következő.
Ahogy a MOL gázolaj bekerült minden nap reggel indulás után füstölt a fipuff. Volt hogy melóból elindulva, nem üzem meleg motorral kb 5 perc állás után irgalmatlan füstfelhőt tolt ki magából.
Most újra ÖMV van benne (igaz a drágábbik), de ügye mondanom se kell, hogy füstölésnek nyoma sincs ...

Próbálj más gázolajat tankolni hátha az a megoldás!


Édesapám is járt így egyszer. Sőt! Ő kicsit csúnyábban úszta meg egy régi citröen BX-szel.
MOL kútnál volt kénytelen tankolni. Aztán egyszer csak megadta magát az adagolója. Felújíttatta. Majd 2 hét múlva ismét tönkrement. Ekkor elkezdte átnézni az üzemanyagrendszert. Leengedte a tankot, majd hagyta ülepedni. 5 literes üvegben 5 centi magasságban ülepedett le a homok....

KGR Elküldve: 2015-04-15 09:16 Fékjavítás

krissz írta: Hátsó féktárcsámat szeretném cserélni, egyik királyul lejött, a másik kalapalas ellenere meg se mozdul. Van valakinek jó praktikája, hogyan lehetne leszedni a tárcsát? (épség nem feltétel)


Én legutóbb egy p10-es nissan-on cseréltem féktárcsát. WD40 sokat segített. De vigyázz nehogy összekend a fékbetéteket. 2 kilós kalapáccsal sikerült leverni róla.

KGR Elküldve: 2015-04-12 23:04 BMW -be riasztó, lopásgátló.... ki mit használ?

blueman írta: Végig nyálaztam a témát, de kéne megerősités.
A lényeg, hogy egyre többet hagyom Pesten az utcán az autót, és kezdem félteni.
Minden elérhető rendszert amit talaltam a neten elolvastam, a legmegfelelobbnek a Zeder kormánymü zár tünik, de kevés a magyar vélemény róla, esetleg itt van valakinek ilyen?
Zeder mellé elméletileg nem kell semmi, motortérzár, rablásgátló, váltózár is menne az autóba, de az autó most 1 millióét ér, ha 10 millót érne nem lenne kérdés, 290 euro a Zeder, és talán itthon a tolvajok annyira nem ismerik.
A kérdés, hogy ismeri valaki? elég lehet? esetleg mást ajánlotok?





Szia! Én ebben nem hiszek. Ez is kulccsal működik. Láttam már cilinderes zárat 5!! másodperc alatt rongálás nélküli felnyitását kulcs nélkül.

Nekem "Wolf" került beépítésre. Magyar fejlesztésű. Csak ajánlani tudom. Ha olyan szelei be, aki ért is hozzá, nagyon meg tudja nehezíteni a tolvaj dolgát. Nekem legalább 5 perc, mire el lehet jutni a központi egységig (teszteltem). Addigra pedig már rég jelzett a riasztó (sms+hív+GPS+tilt).