KGR fórum hozzászólásai

KGR Elküldve: 2016-01-04 11:02 Hütővízjelző kivillan majd rátöltök és durván melegszik a motor majd letílt.

Methos írta:
hil írta:
YELLOW írta:
Pingui írta: Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy a napokban nagyon hamar felmelegedett a hűtővizem, normális közlekedés miatt, majd amikor a piros felé ment már a mutató, és világított is pirosan, akkor megálltam, és azt vettem észre, hogy gőzölög keményen az utántöltő sapkánál. Majd mikor lehült, utána töltöttem kb. 3 litert (mert annyit megivott) akkor derült ki hogy valahol keményen megy a vizem..mert az a 3 liter is majdcsak egy nap alatt kiment. Ma este vettem észre járó motornál, hogy a hűtő jobb alsó sarkában csöpög a víz. Lehetséges esetleg, hogy volna valami dugó? (fagydugó?) ..amit lehetne cserélni?!
Nagyon megköszönném a segítségeteket, mit tudok csinálni! És remélem nem kell hűtőt cserélnem :/


hát lehet nem vizet kellene bele rakni télen.
nem füstölsz fehéren, mint egy gőzhajó?

szerk.: ha jól tudom ez a motor hajlamos a vízpumpa mellett elengedni a vizet.

Azt írta, a hűtő jobb alsó sarkánál csöpög, akkor az nem lehet vízpumpa.
Sajna nagy valószínűséggel a hűtőt kell cserélni, de lehet, hogy a tágulási tartály van megrepedve és onnan megy el a víz, ami a hűtő mszélén csöpög le. Ezt jobban neg kell nézni.



Első körben a tágulási tartály lecsekkolni, mivel a huncut sok gondot tud okozni.
Másik körben ha az nem akkor egy "gyors segítség" LIqui Moly tömítő folyadékot érdemes lehet kipróbálni, Bajt nem csinálsz vele, de ha nem segít akkor szerviz.


"Bajt nem csinálsz vele, de ha nem segít akkor szerviz."

Ezt azért így nem merném kijelenteni. Honnan tudod, hogy csak ott rakódik le ahol kell?
http://totalcar.hu/tanacsok/au...erelokrol/

Ismerősöm elég sokat szívott emiatt. Motort ki kellett szereltetnie és többször átmosatni mert melegedett és egyébként minden rendben volt a hűtési rendszerrel.

KGR Elküldve: 2015-12-22 15:53 Társalgó

sutius írta: Udv,
azt szeretnem kerdezni, hogy: egy E46 faceliftbol hogy lehet kiszedni a veseket?


Öngyújtóval biztos kijön.

Viccet félretéve. Ahogy néztem, elvileg bepattintós. Viszont amikor nézegettem az autókat nagyon soknál láttam azt a megoldást, hogy valamilyen módszerrel a vesék belső (nem látható) szélét kicsit ráolvasztották a motorháztetőre. Gondolom törékenyek a rögzítőfülek vagy nem fognak eléggé és emiatt rezonálhatott.

KGR Elküldve: 2015-12-18 09:41 Legjobb nyári gumik...

hil írta:
KGR írta:
hil írta:
Bitu79 írta: http://www.michelin.hu/autogum...ergy-saver

Én ilyet vettem 3 éve.
Kevésbé kopik,és jól tapad nagyon.
Akkor 20 000 körül volt darabja.

Én majdnem meghaltam úgy 14 éve a Michelin gumi miatt, az új, céges Astra szarrá tört. Az autó ára 1,5 MFt körül volt, 850kft-ért javították. Soha többé azt a gumit, valóban nem kopik, cserébe nincs is tapadása. Mondjuk a gumiban a nyomás 5 bar volt (ismétlem: új autó)





Nagy elmehuszár lehetsz az egyszer biztos. Óriási felhanggal írod, hogy majdnem meghaltál a Michelin gumi miatt majd a végén mellesleg megemlíted, hogy ja amúgy 5 barra volt fújva. Ok-okozati összefüggés nem nagyon megy úgy látom. Segítek. Nem a Michelin gumi miatt haltál meg majdnem hanem azért mert 5 barra volt fújva a gumi.

Olyat állítottál egy gumiról ami nem igaz. Megnyugtatnék mindenkit aki ezt olvassa. A michelin igen is jó gumi. Én nyárira és télire is ezeket használtam/használom. Többször volt olyan, hogy nyáron mások nagyobb esőzésnél felúsztak 1-1 vízátfolyáson. Én meg sem éreztem. Télen tükörjeges autópályán 30km/h sebességgel csak azt láttam, hogy előttem lévők nem tudnak egyenesen haladni. Nekem még korrigálnom sem kellett.

Szia!
Már Tisztelettel, de én nem sértegettelek Téged! Tovább használva azokat a gumikat azt tapasztaltam, hogy nem koptak, 100K körül lettek ledobva szálszakadás miatt (meg céges autó volta miatt, nem akartak pénzt költeni rá), de még új korában is az volt z észrevétel(már normál nyomással), hogy a tapadása hagyott kívánni valót. Cserébe viszont nem koptak és nem is a kopottság miatt lettek cserélve. De a kopás/ tapdás egymásból következik. Később volt még egy autómon Michelin, azzal sem voltak jó tapasztalatok pont a tapadás miatt. Dunlop most van először, nagyon jónak érzem
Mellesleg nem mgondolnám, ha valaki vesz egy új autót, (amit még nem ismer, nem tudja hogyan kell viselkednie) az első dolga a guminyomás ellenőrzése lenne.







Szia!
Elnézést kérek a sértegetésért. Esténként kevesebb a türelmem. Ettől függetlenül egy hozzászólásnál figyelembe kell venni azt is, hogy azt akár több ezren fogják olvasni évekig, így sokak számára nagyon félrevezető lehet egy indoklás nélküli, összefüggései alapján vérző negatív hozzászólás.
Utóbbi hsz-ed már más tészta.

Visszatérve energy saver témára. Nekem tényleg csak pozitív tapasztalataim voltak vele (sőt szintén michelin érdekeltségbe tartozó Kleber márkával is). Soha nem csúszkáltam, mindig meg tudtam állni, pedig 5 évig használtam ugyanazt (kb 50ekm) és szeretek nagyon dinamikusan vezetni. Mellesleg nagyon sokat számít egy guminál, hogy miként tárolják. Láttam már olyan gumit ami 1 évesen ki volt keményedve, 2 évesen pedig kirepedezett. Mindezt kb 10 ekm futással.

KGR Elküldve: 2015-12-17 20:46 Legjobb nyári gumik...

hil írta:
Bitu79 írta: http://www.michelin.hu/autogum...ergy-saver

Én ilyet vettem 3 éve.
Kevésbé kopik,és jól tapad nagyon.
Akkor 20 000 körül volt darabja.

Én majdnem meghaltam úgy 14 éve a Michelin gumi miatt, az új, céges Astra szarrá tört. Az autó ára 1,5 MFt körül volt, 850kft-ért javították. Soha többé azt a gumit, valóban nem kopik, cserébe nincs is tapadása. Mondjuk a gumiban a nyomás 5 bar volt (ismétlem: új autó)




Nagy elmehuszár lehetsz az egyszer biztos. Óriási felhanggal írod, hogy majdnem meghaltál a Michelin gumi miatt majd a végén mellesleg megemlíted, hogy ja amúgy 5 barra volt fújva. Ok-okozati összefüggés nem nagyon megy úgy látom. Segítek. Nem a Michelin gumi miatt haltál meg majdnem hanem azért mert 5 barra volt fújva a gumi.

Olyat állítottál egy gumiról ami nem igaz. Megnyugtatnék mindenkit aki ezt olvassa. A michelin igen is jó gumi. Én nyárira és télire is ezeket használtam/használom. Többször volt olyan, hogy nyáron mások nagyobb esőzésnél felúsztak 1-1 vízátfolyáson. Én meg sem éreztem. Télen tükörjeges autópályán 30km/h sebességgel csak azt láttam, hogy előttem lévők nem tudnak egyenesen haladni. Nekem még korrigálnom sem kellett.

KGR Elküldve: 2015-12-16 14:33 Ápolás, tisztítás

elgeri írta: Ha már így belelendültem, eszembe jutott még egy konkrét kérdés... bár nem is tudom hova való lenne.

Nyikorog a hátsó csomagtérajtóm. Szerintetek a két ötlet közül melyik jobb szer, hogy egy kicsit próbáljam felfrissíteni a zsanérokat, teleszkópokat:

- WD40 (http://aruhaz.kauffer.hu/index...mp;cat=577)
- Zsír spary (http://aruhaz.kauffer.hu/index...mp;cat=577)


Én első körben megnézném, hogy megvannak-e a gumi kitámasztók. Nekem azok miatt nyikorgott. Mióta ragasztottam oda, azóta csendben van.

KGR Elküldve: 2015-12-16 11:06 Intercooler hűtő kérdések - csere - javítás

Methos írta:



Leszedtük a lököst, mert valami gyanús volt...

Egy picit meglepődtem....
(link megynitása új lapon, ugy nyilik a kép ,,, dropbox)


Ez mi rajta?

KGR Elküldve: 2015-12-07 23:41 Kardánkereszt

Powerliqid írta: Sziasztok.
Kezdeném azzal,hogy sürgős és égető a problémám.
Vázolom röviden.
1000km-re vagyok Magyarországtól.
Kardán problémám van(ismert a forrás,keresztek oda vannak,rágnak).
Mindenféleképpen fel újíttatom a régit,de most haza szeretnék jutni gond nélkül.
A gondom az,hogy az én kardánomon nincs címke. Így csak haverom ugyanilyen vasáról lenézett számára tudok hagyatkozni.
Az autó 2002/12 320D Facelift AUTOMATA Sedan 150LE.A kinyomozott szám pedig: 7 518 375
Találtam egy ilyen számú,jó állapotú komplett kardánt. A szám alapján szerintetek passzolna az enyémre?
Sehol nem találtam róla infót.....
A segítséget előre is köszönöm!!!!!!!!!!!


Itt típusod alapján meg tudod nézni a kocsidhoz tartozó cikkszámot.
http://www.realoem.com/

KGR Elküldve: 2015-12-06 23:09 Motorolaj

Lacip írta: Szeretnék segíteni mivel nagyon sok cikk félretájékoztat mindenkit a motorolajokkal kapcsolatban.
Épp erről beszélgettek a ,milyen motorolajat használsz'index fórumon.

Valamelyik agyoniskolázott szerencsétlen idióta, elhintette, hogy a vékony olaj minden autóba jó, mert a 0w40 meg a 10w40 ugyan olyan üzemi hőmérsékleten.
HAZUGSÁG!!!

Sok autó csörög zörög a 0w vagy 5w től, mikor beletöltöd még jó de vezetési stílustól függően egy idő után hangosabb lesz a motor,ha pedig hangos,akkor kopik.
A 10w40 máshogy viselkedik mint az 5w40 melegen is,az adatok nem szolgáltatnak megfelelő információt.

De a legjobb megoldás: Ha az autód gyári ajánlása megengedi,akkor tegyél bele magasabb melegoldali olajat.
10w50,10w60, és egyrészt tovább bírja az olaj, másrészt az autód is szép ceendes lesz.
Mind full szint és sm vagy sn minősítéssel rendelkeznek.
Ezek az olajak is mínusz 30-40 fokig bírják,
A cikkek állandóan a hidegoldallal vannak elfoglalva,mintha a déli sarkon lennénk, de hogy az agyonmarketingezett fos vékony olajuk nem bírja a kiképzést melegen,arról senki nem pofázik.

( aki nem ért egyet, ne is írjon, tartsa meg magának a véleményét,sokan vagyunk akik ezt tapasztalják és vallják, mindenki úgy csinálja ahogy akarja, az én autóm nem fog kapni xw40-et soha,ez biztos)



Tőled sem vennék autót. Szerintem nyitnod kellene egy szervizt a forradalmi ötleteddel. Amolyan norbi update stílusban, csak éppen Lacip update -nek hívnád.

KGR Elküldve: 2015-11-27 09:17 Akkumulátor


"ha 3x sikerült egymás után beindítani vele az autót, akkor jó még az"

Ezzel saját tapasztalatom miatt nem értek egyet. Volt egy akkumulátorom amit elvittem megvizsgáltatni. Azt mondták rá, hogy olyan mintha új lenne. Rá 1 hétre cellazárlatos lett.

Nem lehet tudni, hogy mennyi iszap gyűlt már össze a cellák között egy idősebb akksinál amik egyik pillanatról a másikra zárlatot tudnak okozni (pl az ólomlemezeken kialakult szulfátlerakódások miatt). Emiatt is döntöttem úgy, hogy kicserélem a régit, bizonytalan korú akksit egy újra (persze ha nem ingyen lett volna, akkor nyilván megvárom amíg meghal a régi ).

KGR Elküldve: 2015-11-27 09:13 Akkumulátor

Pocses írta:
KGR írta: Sziasztok!

Úgy alakult, hogy ingyen tudtam szerezni egy 3 hónapos varta black 70AH, 640A akksit. Megnéztem, hogy milyen van most a kocsiban (ezzel vettem) és valami Dynalite márkájú, német 70Ah, 540A-t találtam benne. Mivel bizonytalan a kora, úgy döntöttem, hogy kicserélem.
Viszont ez a varta alacsony. A lefogatását úgy tudtam megoldani, hogy műanyag alátéteket tettem az akksi és a lefogató közé (csomagtartóban van). Szerintetek okozhat ez problémát? Jól döntöttem, hogy beraktam a gépbe az újat?

Ezen kívül észrevettem, hogy van egy műanyag cső az akksi mellett. Néztem videókat és a gyári akksinak van valami kivezetése. Gondolom valami túlfolyó lehet, viszont az új akksin nem láttam semmi olyan helyet ahová rá lehetne dugni. :/



Mért okozna problémát ha jól rögzítetted elmozdulás ellen. Az újnak még erősebb az indító árama. A műanyag cső még a hagyományos nem felitatott, folyadékos akkukhoz van azokon van túlfolyó, az enyémben most is ilyen van azzal vettem anno. A "zselés" ugye ami a hajra vagy pl. tortára kell, az is savas csak száraz felitatott a cellák vannak külön betekerve (üvegszövet) és az az anyag van felitatva savval.


Ez a varta black nem "zselés" fajta. Viszont nem találtam rajta kivezetést amire rá tudtam volna dugni a kis csövet.

KGR Elküldve: 2015-11-26 23:09 Akkumulátor

Sziasztok!

Úgy alakult, hogy ingyen tudtam szerezni egy 3 hónapos varta black 70AH, 640A akksit. Megnéztem, hogy milyen van most a kocsiban (ezzel vettem) és valami Dynalite márkájú, német 70Ah, 540A-t találtam benne. Mivel bizonytalan a kora, úgy döntöttem, hogy kicserélem.
Viszont ez a varta alacsony. A lefogatását úgy tudtam megoldani, hogy műanyag alátéteket tettem az akksi és a lefogató közé (csomagtartóban van). Szerintetek okozhat ez problémát? Jól döntöttem, hogy beraktam a gépbe az újat?

Ezen kívül észrevettem, hogy van egy műanyag cső az akksi mellett. Néztem videókat és a gyári akksinak van valami kivezetése. Gondolom valami túlfolyó lehet, viszont az új akksin nem láttam semmi olyan helyet ahová rá lehetne dugni. :/

KGR Elküldve: 2015-11-24 21:01 Tolató radar

YELLOW írta:
KGR írta:
Hm. Elgondolkoztattatok. A gyárit hogy lehet teljesen kiiktatni? Lehúzom a vezérlőt és ennyi? Nem fog sípolni a hiánya miatt?


valamit csinálj már magaddal, mert akárhányszor írsz megzavarodik az idézet
rossz helyre írsz, vagy törölsz egy /quote részt.


Igaz. Nem akarok piramist építeni és nem figyelek, hogy ne csússzanak el az idézetek. Elnézést.

KGR Elküldve: 2015-11-24 19:29 Tolató radar

[quote="hil"][quote="SP_323i"][quote="hil"]
YELLOW írta:
KGR írta:
hil írta:
KGR írta: Sziasztok!


azt hiszem ilyen van neki:
persze ettől van olcsóbb forrás is.
http://www.metroman.hu/product...olatoradar


Jah!
Régi autómban nem volt semmi gyárilag. Vettem olyat, mint amit Y belinkelt, vettem gyári PDC-s hátsó lökös alatti műanyagot, a lyukakba 1:1-ben bementek a szenzorok. Annyira megszerettem (mert van hang, számok cm-ben és jelzi azt is, hogy merre van az akadály), hogy a jelenlegi gyárit kihajítom belőle és beleteszem a kijelzőset. A belső visszapillantó tetejére pont ráfér a kijelző, nem néz ki gagyin, szinte észre sem lehet venni. Ha hátramenetbe kapcsolok, akkor csippant egyet, ami különösen jó, mert az 1-es és a hátramenet eléggé közelre sikeredet, ha kapkod az ember, akkor könnyen hibázhat. Szerintem nagyon praktikus, és egy gyári szenzor árából meg van az egész. A kijelző egység már a helyére került, a többi majd folytatódik.
Igazán nem akarok senkit rábeszélni, de ha volt már ilyenje, akkor minden bizonnyal soha nem kell már a gyári....
5000-ért sikerült vennem. 7 évig használtam, soha nem romlott el, nem ázott be és főleg nem lopták ki.






A kijelző vezetékét nagy macera előre vinni??? Mivel a tükörre került gondolom a tetőkárpit felől lett megközelítve a kérdés, de csak gondolom

Szia!
Nem volt nagy munka, szépen be lehet húzni a vezetéket



Hm. Elgondolkoztattatok. A gyárit hogy lehet teljesen kiiktatni? Lehúzom a vezérlőt és ennyi? Nem fog sípolni a hiánya miatt?

KGR Elküldve: 2015-11-24 11:35 Tolató radar

[quote="YELLOW"][quote="KGR"]
YELLOW írta:
KGR írta:
hil írta:
KGR írta: Sziasztok!



Tudnál dobni egy linket a konkrét kütyüről?
Ettől függetlenül továbbra is próbálkoznék a gyárival, ha már költöttem rá. Hátha sikerül feléleszteni.


azt hiszem ilyen van neki:
persze ettől van olcsóbb forrás is.
http://www.metroman.hu/product...olatoradar


Köszönöm!

Közben túrtam egy kicsit a netet. Lehetséges, hogy az E39-nek más a tolatószenzora, mint az E46-nak és emiatt nem működik? Teljes mértékben ugyanúgy néz ki mint ami gyárilag az autóban volt. Most jöttem rá, hogy én 66206989069-es cikkszámú tolatószenzort rendeltem amit csak E39-hez hoz a realOEM.com.


olyanokat írtak itt régen, hogy két féle szenzorokkal dolgoztak. és nem mindegy melyiket veszi az ember.


Igen, visszaolvastam mielőtt elkezdtem írogatni, de az alapján nekem csak az jött le, hogy FL előtti és FL utáni szenzor létezik csak. Ezeket könnyen meg lehet különböztetni, mivel a korábbinak téglalap alakú a belseje, az újnak pedig kör. Viszont arról nem hallottam, hogy pl a FL utáni szenzorok között is lenne különbség.

KGR Elküldve: 2015-11-24 10:26 Tolató radar

YELLOW írta:
KGR írta:
hil írta:
KGR írta: Sziasztok!


Köszönöm a válaszodat! Talán igazat is adok neked, hiszen felesleges költségbe verem magam viszont nagyon szeretném gyári állapotban megtartani az autót emiatt a javaslatodat elvetném. Már csak azért is mert touring kivitelről van szó és ennek speciális hely van kialakítva a PDC fogadására. Biztosan be lehet valahogy applikálni egy nem gyári tolatószenzort is, de ilyen barkácsba nem szívesen mennék bele. Még tennék egy próbát a gyárival mindenképpen.

A gyárival egyező méretű a szenzor, bemegy barkács nélkül a helyére. Nekem is most touringom van, már folyik az átalakítás.


Tudnál dobni egy linket a konkrét kütyüről?
Ettől függetlenül továbbra is próbálkoznék a gyárival, ha már költöttem rá. Hátha sikerül feléleszteni.


azt hiszem ilyen van neki:
persze ettől van olcsóbb forrás is.
http://www.metroman.hu/product...olatoradar


Köszönöm!

Közben túrtam egy kicsit a netet. Lehetséges, hogy az E39-nek más a tolatószenzora, mint az E46-nak és emiatt nem működik? Teljes mértékben ugyanúgy néz ki mint ami gyárilag az autóban volt. Most jöttem rá, hogy én 66206989069-es cikkszámú tolatószenzort rendeltem amit csak E39-hez hoz a realOEM.com.