Robin68 fórum hozzászólásai

Robin68 Elküldve: 2016-10-05 10:16 Lámpák_

SaFi írta: Sziasztok!

Ha valakinek van tapasztalata, tudná véleményezni az alábbi lámpát? KATT

Előre is köszönöm!

Szép Golfos kinézetet ad az autónak. Ehhez dukál a kék műszerfal világítás is.
Ennél olcsóbban, szinte a feléből gyári xenont lehet beépíteni lámpamosóval, magasság állító potikkal, felprogramozással együtt. És azzal nem lesz gond a vizsgán se és a rendőr szemét se fogja piszkálni.
Szerintem.....

Robin68 Elküldve: 2016-09-20 01:39 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
buszospali írta:
zoltan7050 írta: Sziasztok. Segitség kellene.
E46 20d első fék problémám van. Melegszik a bal eleje.Sok mindent csináltam már,mhenger felújitás,gumifékcső csere,főfékhenger csere. Az új tárcsát,betétett,Ate tárcsa és ate betét. Kb 5000km után rázza a kormányt. Valakinek valami ötlete.


Hello.
A melegedésre nincs tippem, viszont az egyik e46-osomnál az első lengőkar szilentje mikor kiment, akkor is berázta nekem a kormányt fékezéskor.


dettó.
viszont neki melegszik is az elmondása szerint. annyira kilenne a kerékcsapágy?


Ha melegszik akkor valószínű még mindig befog a fék. Ez lehet attól is ha a csúszkák nem mozognak megfelelően. Ha a dugattyú könnyen mozog akkor érdemes lenne a csúszkák környékén is körül nézni. Szerintem.....
Én tavasszal újítottam fel az első nyergeket (dugattyú, O gyűrű, porvédő, csúszkák, csúszka vezető gumik). Azóta lényegesen jobb a fék. Megjegyzem előtte nekem is szorult a bal első fék és ezért is cseréltem ki mindent. Nem egy vészes összeg, kb 4-5 ezer között van egy nyereghez a felújító készlet. A csúszkákat külön kell megvenni, az nincs a szettben, de az is kb 1000Ft/db.

A képen bal oldalon az első, jobb oldalon a hátsó szett van.

Robin68 Elküldve: 2016-09-16 10:39 M43TU motor

hil írta:
Adam9211 írta: Sziasztok! M43tuB19-nél (E46 coupe) mennyire egészségesek ezek a kompresszió értékek? Tisztában vagyok vele, hogy kevesebb mint kellene, de azon filózok, hogy érdemes lenne-e felújítani a motort vagy inkább jövőre menjen bele E36 IS motor (M44B19). Gyári Mahle dugó darabja tudomásom szerint 50eFt/db szóval ha tényleg annyi akkor felejtős a téma. Olajat nem eszi egyébként. 250500km van benne óra szerint (nem tudom, hogy valós e vagy nem). Probléma az, hogy lejtőn nem áll meg az autó, átfordul a motor szépen lassan amíg olyan részig el nem gurul ahol már nem olyan meredek az út. Kézifékem persze nem valami fasza, mint általában az összes E46-nál így szégyen szemre raknom kell a kerék alá valamit, ha olyan helyen állok meg...

http://kepfeltoltes.hu/160915/...es.hu_.jpg

Szia!
Ezek nem kihegyezett motorok, kisseb teljesítmény, cserébe hosszabb élettartam, ezért kissebb a sűrítési végnyomás mint a 16 szelepesekben. Nem érzem rosszaknak a mért adatokat, de hozzáértőbb biztosan kijavít


A kéziféknél én cserélném a fékbetét feszítőket (3-as alkatrész) és vennék akkor már egy kézifék beépítő készletet is ami értelem szerűen mindkét oldali rugókat tartalmazza. Persze ha már szét van kapva akkor betéteket is cserélnék.
De ezt csak én tenném, illetve tettem....
Nekem lényegesen javult a kézifékem, bárhol megáll az autó.


Robin68 Elküldve: 2016-08-17 23:47 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
andrew írta:
Bitu79 írta:
andrew írta:
YELLOW írta:
andrew írta: Sziasztok
nem világít a műszerfal háttérvilágítása, kivéve a bc-nél világít.

biztosítékok jók néztem őket. hol keressem a hibát valami ötlet?


szerintem a világítás modul lesz a ludas. mert ugye a fényerőt a világításmodulon lévő szenzor alapján szabályozza. vagy nem oké a kommunikáció, vagy valami hasonló lesz szerintem.


a szabályzás is megy a bc kijelzésnél és a klímapanelon is reagál a fényerőre


Valamit kötöttél be mostanában?Az miatt is előfordulhat ez.Arra gondolok,hogy valami bekever a K-bus-on.Előtte működött rendesen?Az is lehet,hogy megtört valahol a kábel az LCM környékén.Esetleg behaltak a ledek.

Itt egy videó segítségnek:

https://www.youtube.com/watch?v=890e6VQsDDw
Így kiméricskélheted te is.Enélkül ugyanis nem lehet rájönni,mi okozza.


tolató kamerát szereltem. annak a tápellátását a jobb hátsó helyzetjelzőről vettem.
talán ezzel az idővel van összefüggésben amióta nem működik, azelőtt igen világított rendesen



jaja kösd le, ha utána jó, akkor meg lehetne próbálni, hogy a lámpa modulból kikapcsolni a lámpák hideg és meleg tesztjét, felügyeletét.
vagy máshonnan kell venni 12V-ot.
bár én a tolatóról venném, de lehet az sem jó megoldás, nem tudom a kamera mennyi idő alatt éledne fel.


A tápot kösd át a tolató lámpára.

Robin68 Elküldve: 2016-08-13 00:05 Differenciálmû

User01 írta: Üdv mindenkinek!
Difi csere előtt állok viszont nem nagyon vagyok otthon a témában.
118D 122Le M47204D4 motorkódú BMW-be kéne.
Nem igazán tudom, hogy milyen áttételezésű difit keressek bele. Esetleg bele megy e egy másik fajta. Nézegettem több weboldalon, de többségében az N motorkódú-hoz láttam.
Esetleg egy 3-as e46-os vagy e90-snek a difi-je jó lehet e bele?


A Reaolem-ben a VIN kódod alapján (alvázszám utolsó 7 karaktere) pontosan meg tudod nézni milyen kell bele.

Robin68 Elküldve: 2016-07-22 09:39 Chip tuning

nickname írta:
batigol09 írta:
Robin68 írta:
batigol09 írta: Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy van e vagy volt e valakinek tapasztalata "neves cég" által (ac, steinbauer stb) tuning box -al kapcsolatosan. Ebben valahogy bíznék, nem úgy mint elnézést a sarki chippesbe, aki okosabb a gyári mérnököknél is és majd jól hazavágja a kocsim... 20d -m van azt vezsem észre hogy picit lomhább alacsony fordulaton, nem akarok bele +100 lóerőt, csak hogy egy kicsit rugalmasabb legyen. E46 om valahogy az volt emlékeim szerint. köszii


Egy csippel még nem oldod meg a hibát amitől lomha. Azt a pénzt lehet, hogy a probléma megoldására kéne inkább költeni.


Mindent megkap az autó amire szüksége van, nem sóher vagyok és a kocsi hibátlan. köszi.
Annyit írtam hogy szerintem az e46 om- at 150 le-s motorral fürgébbnek éreztem...
tapasztalat után érdeklődtem nem okoskodásért.


Akkor venni kell egy gyári teljesítmény növelő csomagot


Bocs hogy volt véleményem . Csipről beszélsz ami lehet hogy segít a teljesítményen de a későbbi következményeiről fura módon senki nem irogat aki berakatta.

Robin68 Elküldve: 2016-07-22 00:02 Chip tuning

batigol09 írta: Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy van e vagy volt e valakinek tapasztalata "neves cég" által (ac, steinbauer stb) tuning box -al kapcsolatosan. Ebben valahogy bíznék, nem úgy mint elnézést a sarki chippesbe, aki okosabb a gyári mérnököknél is és majd jól hazavágja a kocsim... 20d -m van azt vezsem észre hogy picit lomhább alacsony fordulaton, nem akarok bele +100 lóerőt, csak hogy egy kicsit rugalmasabb legyen. E46 om valahogy az volt emlékeim szerint. köszii


Egy csippel még nem oldod meg a hibát amitől lomha. Azt a pénzt lehet, hogy a probléma megoldására kéne inkább költeni.

Robin68 Elküldve: 2016-07-20 00:38 Lengéscsillapitó

Hektor írta:
szotakdavid írta:
Bitu79 írta:
Kennymayer írta: Hali! Lengéscsillapító csere előtt állok mert a jobb első elfosta magát. Konkrétan telenyomta az első sárvédőt olajjal és ráz a kormány amikor egyenetlen úton megyek. Gondolom emiatt van ez. Valószínűleg Sachs lesz az új de láttam több helyen starline markát kedvező áron amiről elvileg német minőséget írnak 2 év garival. Ez milyen lehet? Van valaki aki használ ilyet? Tudom a gyári valószínűleg tartósabb meg jobb is de ki tudja. Láttam már olyat h az utángyártott alkatrész sem volt annyira szar és nem bírta sokkal tovább a gyári. Nyilván a magyar utak minősége is nagy hatással van a futómű alkatrészekre és a gyári mondjuk bírja 4-5 évig ez meg lehet csak 3-ig de ha mondjuk berakom ezt az utángyártottat és régit meg felújítatom akkor már jobban is jártam. Mi a véleményetek?
Köszi

Zsolti


Sztem jó az.Nekem Monroe van hátul,pedig sokan lefikázták.A gyári persze mindig jobb.Állítólag De szerintem nyugodtan vegyed megfelé
Voltak itt olyanok,akik dícsérték ezt a márkát.
Akinek sok pénze van,az ugyis Kayaba,és Sachs fele tekintget.Mondjuk ezek prémium gyártók.Ezt neked kell eldönteni.




Sachs vagy Lindornál felújítás.


Az enyém is eldurrant anno elöl.szintén foglalkoztatott a dolog, hogy felújítás,vagy vásárlás. Több felújítással foglalkozót felhívtam, végül annyira nem is volt olcsóbb, így vettem újakat. Ha meg már új én a sachs mellett döntöttem. Kedvezménnyel azért kibírható és tudom hogy mi van alatta. Másoknak a Monroevel sincs baj. Ki így, ki úgy. A Sachs eddig hibátlan.


Hallgass Dávidra szerintem...
Amúgy én is Sachst vettem alá.

Robin68 Elküldve: 2016-07-14 15:04 Szélvédő, ablakok tisztítása

YELLOW írta: számomra ez megint egy érdekes dolog. mert már unom, hogy nem találok jó megoldást.

Én évek óta a "RAIN-X"-et használom. 3-4 havonta át kenem vele és szinte az ablaktörlőt se kell használni esőben. Télen a jeget is könnyebben el lehet távolítani. Nekem bevált. Van ennek egy belső változata is ami párásodni se engedi elméletileg az üveget. Azt még nem próbáltam....

Robin68 Elküldve: 2016-06-19 10:15 Mi ez?

tbadzs írta:
YELLOW írta:
tbadzs írta:
YELLOW írta:
tbadzs írta: Sziasztok! Ma az autó /2000-es 323Ci/ takarítása közben az ülés alatt találtam egy csatlakozót, ami nincsen bedugva. Az ülések elektromosan állíthatók, ez működik is rendesen, ülésfűtés nincsen az autóban. Beszúrom a csatlakozóról készített képet, ha sikerül... Valaki tudja mire való? Köszi

http://kepfeltoltes.hu/view/16...es.hu_.jpg


a vastag kábelek miatt lehet pont az ülésfűtés előkészítése.


Örülnék neki, de ahogy írtam Tano-nak, egyik ülés alatt 4-es, másik alatt 2-es, ezt nem igazán értem, ha ülésfűtés lenne, akkor mindkettő ugyanúgy nézne ki, nem? Mindegy, megnézem a WDS-t, csak vmiért nem tudok benne keresni, de majd rájövök...


nem néztem utána, nem néztem még ülésfűtéses alatt milyen csati van, csak azért gondoltam, mert ugye a fűtés miatt kell a vastagabb vezeték (ugye Amper-ral fűtünk) és azért gondoltam a 4 vezeték miatt, mert 2-2, a támla és az ülőlaőnak is 2-2 vezeték. de ha amoda meg csak 2-es van, akkor passz.

szerk.: lehet tényleg az elektromos ülés motorjainak a csatija lesz, most nézegettem képeket és hasonló színek mennek a motorokra.


Az ülés mozgatható motorral: üléslap előre-hátra, le-föl, támla előre-hátra, a 3 eltárolt pozícióra szintén mozog, mi lehetne még? mi hiányzik? (combtámasz?) a WDS-t java miatt még nem tudtam megnézni.

Engedélyezned kell a Java-ban az oldal megnyitását.

Robin68 Elküldve: 2016-06-09 23:46 Klíma gondok

Bitu79 írta: Én kérdezni szeretnék.A kocsim 13 éves ugye.A klíma sztem még soha nem volt töltve.Ha érzésre jól hűt,akkor nem is érdemes elmenni megnézetni a gáz mennyiséget?Vagy érdemes lenne azért megnézetni?Csak azért kérdezem mert ugye a gáz szállít olajat is,ami keni a klímát.Gondolom ha kevés a gáz,az a klímának is rossz,nem csak nekem ugye.Sokan azt mondták nekem,hogy nem kell semmit csinálni vele,ha nyomja a hideget...

Én tavaly ellenőriztettem és függetlenül mindentől újra is töltettem. Nem azért mert bármi gondom lett volna vele hanem a saját megnyugvásom miatt.
A váltóban is örök életű az olaj

Robin68 Elküldve: 2016-06-07 09:19 xenon próbléma.

csatis1 írta:
Robin68 írta:
csatis1 írta:
Robin68 írta:
nickname írta:
hocila írta: Sziasztok! Van jó vagy rossz tapasztalatotok olcsón beszerezhető xenon izzókról?

Egy Z4-ben haldoklik a gyári 8 éves izzó, és utánanézve az alkatrész áraknak látom, hogy óriási különbségek vannak.
Gyári BMW d1s kb. 130 ezer Ft/db,
márkás kék fényű (Osram; Philipps) kb. 22 ezer Ft/db,
e-bay forrásból szabványos 35 W-os, 6000K színhőmérsékletű noname 3500 Ft/pár!

Az óriási árkülönbözet miatt be is rendeltem e-bayről arra gondolva, hogy egy próbát még akkor is megér, ha csak 2-3 hónapot bír ki az esetleges gyengébb minőség miatt. Aztán most elbizonytalanodtam, hogy szabad-e bevállalni egy ilyen próbát, mert mindenféle infóval találkoztam. Van aki azzal riogat, hogy simán tönkreteheti az olcsó vacak a trafókat meg egyéb drága alkatrészeket. Van aki meg azt mondja, hogy ha szerencsém van, a noname nem sokban különbözik a márkásaktól, legfeljebb a gyengébb alapanyagok miatt néhány %-kal gyengébb a fényereje, és rövidebb ideig bírja. Ráadásul a márkásakat hamisítják, így gyakran a drága választás sem hoz jobb eredményt.

Szóval saját, vagy közvetlen ismeretségből származó tapasztalat érdekelne. Elképzelésem, előítéletem nekem is van, csakhát inkább más kárán tanulnék, ha valóban veszélyes ez a játék.
Köszi!



Osram az jó megbízható, és lehet találni kedvezőbb áron is 18K környékén

Osram vagy Philips. Én nem raknék be ilyen olcsó fajta xenon izzót. Hamarabb szét fogja égetni a foncsort mint ahogy kiégne.
Megesik, hogy az olcsóbb a sokkal drágább....



Osram és Philips. Az olcsó nem azért szar, mert szétégeti a foncsort, hanem mert harmatgyengén világít és semmit se lehet vele látni! Akkor égetné szét a foncsort, ha erősen világítana. Próbáltam... nem jött be. Azóta touringban Osram (Philips után kínai, utána váltottam Osramra), coupeban Philips.
Nagyon jól világítanak.

Saját tapasztalatból írtam. Mikor megvettem a bontott xenon lámpákat, beszerelés előtt szét szedtem darabokra. Az egyikben noname izzó volt és a foncsor elég rendesen megégve. A másikban márkás izzó és csak a kor látszott meg rajta.



Lehet hogy valami erősnek látszó izzó volt, vagy még előtte égett meg. Aki nem használ kínai izzókat, annak is megéghet a foncsor. Kicserélted a foncsort?


Újra foncsoroztattam.

Robin68 Elküldve: 2016-06-06 16:22 xenon próbléma.

csatis1 írta:
Robin68 írta:
nickname írta:
hocila írta: Sziasztok! Van jó vagy rossz tapasztalatotok olcsón beszerezhető xenon izzókról?

Egy Z4-ben haldoklik a gyári 8 éves izzó, és utánanézve az alkatrész áraknak látom, hogy óriási különbségek vannak.
Gyári BMW d1s kb. 130 ezer Ft/db,
márkás kék fényű (Osram; Philipps) kb. 22 ezer Ft/db,
e-bay forrásból szabványos 35 W-os, 6000K színhőmérsékletű noname 3500 Ft/pár!

Az óriási árkülönbözet miatt be is rendeltem e-bayről arra gondolva, hogy egy próbát még akkor is megér, ha csak 2-3 hónapot bír ki az esetleges gyengébb minőség miatt. Aztán most elbizonytalanodtam, hogy szabad-e bevállalni egy ilyen próbát, mert mindenféle infóval találkoztam. Van aki azzal riogat, hogy simán tönkreteheti az olcsó vacak a trafókat meg egyéb drága alkatrészeket. Van aki meg azt mondja, hogy ha szerencsém van, a noname nem sokban különbözik a márkásaktól, legfeljebb a gyengébb alapanyagok miatt néhány %-kal gyengébb a fényereje, és rövidebb ideig bírja. Ráadásul a márkásakat hamisítják, így gyakran a drága választás sem hoz jobb eredményt.

Szóval saját, vagy közvetlen ismeretségből származó tapasztalat érdekelne. Elképzelésem, előítéletem nekem is van, csakhát inkább más kárán tanulnék, ha valóban veszélyes ez a játék.
Köszi!



Osram az jó megbízható, és lehet találni kedvezőbb áron is 18K környékén

Osram vagy Philips. Én nem raknék be ilyen olcsó fajta xenon izzót. Hamarabb szét fogja égetni a foncsort mint ahogy kiégne.
Megesik, hogy az olcsóbb a sokkal drágább....



Osram és Philips. Az olcsó nem azért szar, mert szétégeti a foncsort, hanem mert harmatgyengén világít és semmit se lehet vele látni! Akkor égetné szét a foncsort, ha erősen világítana. Próbáltam... nem jött be. Azóta touringban Osram (Philips után kínai, utána váltottam Osramra), coupeban Philips.
Nagyon jól világítanak.

Saját tapasztalatból írtam. Mikor megvettem a bontott xenon lámpákat, beszerelés előtt szét szedtem darabokra. Az egyikben noname izzó volt és a foncsor elég rendesen megégve. A másikban márkás izzó és csak a kor látszott meg rajta.

Robin68 Elküldve: 2016-06-06 14:56 xenon próbléma.

nickname írta:
hocila írta: Sziasztok! Van jó vagy rossz tapasztalatotok olcsón beszerezhető xenon izzókról?

Egy Z4-ben haldoklik a gyári 8 éves izzó, és utánanézve az alkatrész áraknak látom, hogy óriási különbségek vannak.
Gyári BMW d1s kb. 130 ezer Ft/db,
márkás kék fényű (Osram; Philipps) kb. 22 ezer Ft/db,
e-bay forrásból szabványos 35 W-os, 6000K színhőmérsékletű noname 3500 Ft/pár!

Az óriási árkülönbözet miatt be is rendeltem e-bayről arra gondolva, hogy egy próbát még akkor is megér, ha csak 2-3 hónapot bír ki az esetleges gyengébb minőség miatt. Aztán most elbizonytalanodtam, hogy szabad-e bevállalni egy ilyen próbát, mert mindenféle infóval találkoztam. Van aki azzal riogat, hogy simán tönkreteheti az olcsó vacak a trafókat meg egyéb drága alkatrészeket. Van aki meg azt mondja, hogy ha szerencsém van, a noname nem sokban különbözik a márkásaktól, legfeljebb a gyengébb alapanyagok miatt néhány %-kal gyengébb a fényereje, és rövidebb ideig bírja. Ráadásul a márkásakat hamisítják, így gyakran a drága választás sem hoz jobb eredményt.

Szóval saját, vagy közvetlen ismeretségből származó tapasztalat érdekelne. Elképzelésem, előítéletem nekem is van, csakhát inkább más kárán tanulnék, ha valóban veszélyes ez a játék.
Köszi!



Osram az jó megbízható, és lehet találni kedvezőbb áron is 18K környékén

Osram vagy Philips. Én nem raknék be ilyen olcsó fajta xenon izzót. Hamarabb szét fogja égetni a foncsort mint ahogy kiégne.
Megesik, hogy az olcsóbb a sokkal drágább....

Robin68 Elküldve: 2016-06-04 15:12 Szervíz kilóméteróra nullázás

L3oN1o7 írta:
Robin68 írta:
L3oN1o7 írta: Sziasztok. Lenne egy kérdésem a szervíz intervallum nullázással kapcsolatban. Van egy E46 318i-m ami 1998-as évjáratú. Ma voltam vele kötelező szervizen és a szerelő nem tudta kinullázni az inspekciót. Millió videót és fúrom hozzászólást elolvastam de nincs meg a megoldás. Tehát lépésenként írom hogy érthető legyen.

A gyújtás lekapcsolom, majd a bal oldali gombot nyomva tartva 1-es állásba kapcsolom a gyújtáskapcsolót. Felvillan a test-1 felirat majd itt kellene megjelenni vagy a reset vagy az inspektion feliratnak amelyiknek villogni kellene. Na itt akadok el mindig mert a test-1 után visszaáll az alapra az óra és a kilómétert valamint a napi számláló állását mutatja. 23435-ször próbálkoztam több féleképpen is de nincs se reset se inspektion. A gyújtást mikor magába ráadom kiírja, hogy -200 km azaz ennyivel léptem túl a szervíz intervallumot. Ha a gyújtás ráadást követően a jobb gombot megnyomom egyszer akkor azt írja ki hogy 10.12. Na erről meg végképp nem tudom hogy mit jelent.

Nem akarom se szervízbe vinni 8000.-ért és kábelem sincs hozzá hogy meg tudja oldani. Remélem valami találkozott már hasonlóval. Csatolok egy vidót is ami ITT VAN

A műszerfalról nem fogod tudni nullázni mivel 99" május előttieket nem lehet nagy többségében.
De lehet, hogy rosszul tudom....
Vagy géppel, vagy otthon magadnak így próbáld.

Szervizintervallum nullázás




Köszi szépen. Még annyit hogy találom ezt a csatlakozót?

Motortérben az anyós oldali sarokban felül.