Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben

2010. október 19. kedd 22:37, Robinson


Sokan nem is tudják, hogy kedvenceink fedélzeti számítógépe (Board Computer - BC) rendelkezik egy olyan menüvel is, amit alapértelmezetten nem érhetünk el. Őt szokták titkos menüként emlegetni :) Sok érdekes dolgot tud az autónk elmondani nekünk, lássuk hogyan vehetjük rá!

Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben

képek megtekintése

Az alábbi leírás a 3-as E46, 5-ös E39 kis-BC/BC nélkül, Z4 E85 tipusoknál működik.
A titkos menü aktiválásához a következő lépésekre van szükség.:

1.lépés: gyújtás az 1. fokoztaba

2. lépés: a napi kilométerszámláló nullázó gombját (bal oldalon) kb 5 másodpercig tartsuk lenyomva.
Ekkor az 1. menüpontba érkezünk.

(A napi kilométer először lenullázódik, de később újra visszaugrik az eredeti állásba)

BC nélküli E39 esetében: a titkos menübe jutáshoz a nullázó gomb lenyomva tartása mellett kapcsoljuk a gyújtáskapcsolót 1. állásba.

3. lépés: a bal oldali gombot addig kel nyomogatni, míg a 19. menüpontba nem jutunk. Ehhez gyorsan kell nyomogatni a gombot, hosszabb megszakítások nélkül, különben kidob a menüből, és lehet előröl kezdeni.

4. lépés: ha a 19. menüpontban vagyunk, a L_oFF és L_on (Lock On, Lock Off) felváltva villog.
Amikor éppen a L_oFF látható, gyorsan nyomjuk meg a bal oldali gombot, és már be is jutottunk a menürendszerbe.

5. lépés: Ha mindent jól csináltunk, a 0. menüpontban landolunk, ebből tudható, hogy a titkos menürendszer aktiválva van. A nullázó gombbal tudunk az 1-21. menüpontok között lépkedni. Ha egy menüponthoz érkezve várunk egy kicsit, akkor automatikusan az almenübe jutunk.

A következőkben a 7. menüpontba való eljutást mutatjuk be:

A 7. menüpont kiválasztása: A nullázó gombot addig nyomogatjuk, míg a 7. menüpont jelenik meg a kijelzőn és várunk egy pillanatot.

Néhány pillanat múlva a BC a 7. menüpont almenüjébe ugrik, esetünkben ez a 7.0 .
A nullázó gombot nyomogatva most az almenüpontok között lépegethetünk.

Ha kétszer megnyomjuk a gombot, akkor a 7.3 pontba jutunk, ami a pillanatnyi sebesség.
(A képen látható kijelzőhöz tartozó autó éppen áll)

Ahhoz, hogy az almenükből kilépjünk, a nullázó gombot kb. 3 másodpercig kell nyomva tartani, ekkor a főmenük közé kerülünk és az ismételt nyomogatással lépegethetünk a főmenü pontja között.

Az egyes menüpontok leírása lejjebb található.

Speciális eset - 2. menüpont: A 2. menüpont a műszerfalteszt. Ez egy látványos dolog: minden lámpa kigyullad és a mutatók ütközésig és vissza körbemennek.

Menüpontok:

Menu 1: Gépjárműinformációk
- Menu 1.0 Alvázszám
- Menu 1.1 Műszerfal azonosítója
- Menu 1.2 A műszerfal BMW száma
- Menu 1.3 Codier/Diagnose/Busindex
- Menu 1.4 Gyártási datum (hét/év) - itt azt írják, hogy a kocsié, de én így tudom, csak a műszerfalé
- Menu 1.5 Hardware-/Software állás
- Menu 1.6 Befecskendezési helyzet / Hengerszám / Motorfaktor

Menu 2: Műszerfalteszt

Menu 3: Szervízintervallumkijelző információi
- Menu 3.0 Szervízintervallum alapszámítás literben (hogy ez mi lehet??)
- Menu 3.1 Az inspekcióig hátralévő napok száma

Menu 4: Fogyasztás
- Menu 4.0 Pillanatnyi fogyasztás Liter/100km (0128 = 12,8l/100km)
- Menu 4.1 Fogyasztás liter/óra

Menu 5: Hatótávolság
- Menu 5.0 A hatótávolság számításának alapjául szolgáló átlagfogyasztás Liter/100km
- Menu 5.1 Pillanatnyi hatótávolság km-ben

Menu 6: Tankinformációk
- Menu 6.0 A tank tartalma bal/jobb (234123 = 23,4l bal és 12,3l jobb tank)
- Menu 6.1 Teljes tanktartalom
- Menu 6.2 Tanktartalom mutató tankóra (??)

Menu 7: Motor/sebességinfomációk
- Menu 7.0 Hűtővíz pillanatnyi hőmérséklete
- Menu 7.1 Pillanatnyi külső hőmérséklet
- Menu 7.2 Pillanatnyi fordulatszám
- Menu 7.3 Pillanatnyi sebesség

Menu 8: A 7. pont értékei hexadecimális formmátumban

Menu 9: Feszültség
- Menu 9.0 Pillanatnyi feszültség Volt-ban
- Menu 9.1 - 9.3 nincs / nem ismert

Menu 10.0 Országkód

Menu 11.0 Egységkód

Menu 12 nincs

Menu 13.0 Gongteszt

Menu 14 Hibatatároló
- Menu 14.1 - 14.4 Ha nincsen semmilyen hiba, itt 000000-nak kellene állnia (az itt lévő számok alapján még senki nem tudta megmondani, milyen hiba is íródott be a számítógépbe....)

Menu 15 - 18 nincs

Menu 19: Aktiváló menüpont
Mint ahogyan az oldal elején le vagyon írva.

Menu 20: Fogyasztás korrekciós tényezője
- Menu 20.0 Fogyasztás korrekciós tényezője
- Menu 20.1 A 10-es számok beállítása
- Menu 20.2 A 100-as és 1000-és számok beállítása
- Menu 20.3 a beállított érték kijelzése és tárolása

A korrekciós tényező kiszámításának formulája:
A kiszámolt valódi fogyasztás / A BC által kijelzett fogyasztás = Korrekciós tényező (Bazzi ennek reciprokát adta meg, de kiderült, hogy ez a helyes)

Menu 21: Reset
- Menu 21.0 Software-Reset, hatása megfelel az akkumulátor lecsatlakoztatásának


A leírás az E39 world -ről származik, Paolo Bazzi írása és az E39 klub Magyarország fordította!

A SZERZŐ MINDEN FELELŐSSÉGET KIZÁR, MINDENKI SAJÁT FELELŐSSÉGÉRE PRÓBÁLKOZZON!


Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben


Komment írása



Adriano98 2020. február 15. 11:55
A Menu 3.0 nem esetleg azt jelzi, hogy a szervizintervallum-nullázás óta összesen mennyi üzemanyagot használt az autó? Mert nekem kb annyit mutat. A Menu 7.1 nem inkább a belső hőmérsékletet mutatja? Mert nálam inkább ahhoz volt közelebb, mint a külsőhöz.
Adriano98
E46CoupeAdam 2013. január 20. 17:38
köszönöm a segítséget nekem sincsen akor azért volt csend és hullaszag...
E46CoupeAdam
YELLOW 2013. január 20. 17:37
talán a tolatóradarnak a hangja... nekem nincs radar, nem is csinál semmit...
YELLOW
E46CoupeAdam 2013. január 20. 17:28
A gongteszt mit takar?
E46CoupeAdam
keksz 2012. május 08. 08:44
Sziasztok,

nekem a "Menu 20: Fogyasztás korrekciós tényezője" nem mukodik. A menube be tudok lepni, de az almenui kozott nem tudok valtogatni. Mindig a 20.0-n marad, barmit nyomok, raadsul ott csak "------" ir ki.
Tudtok segiteni?
keksz
chartman 2012. március 24. 19:50
köszi meg pórbálom
chartman
YELLOW 2012. március 18. 21:06
én E36-ban semmi mást nem tudtam előhozni, csak a műszerfaltesztet ha jól emlékszem. valamiért a 8-as menüpont rémlik, de lehet itt csak a 2-esre kell lépni.
E36-ba úgy lépsz be, hogy a napi számlálót nyomva tartod és úgy fordítod el a kulcsot.
ezt emlékből próbálom írni, mert úgy kísérleteztem ki egy E36-os havernál. vagy 3 éve. lehet amiben BC is van ott bővebb a menü, azt nem tom.
YELLOW
chartman 2012. március 18. 20:50
üdv E36 91-esbe is elő lehet hozni és ott ha jól emléxek kevesebb menüpont van arról esetleg valahol leírás hogy mit jelent ?? előre is köszönöm
chartman
prosport 2012. március 06. 12:11
BMW e90-m van hogyan lehet a fékolaj, és a mikroszűrő szervizintervallumát házilag kiütni? Segítségeteket előre is köszönöm!
ojanos79 2011. október 18. 10:45
Nem tudom a fogyasztás korrekciós tényezőjét beállítani. Nincs almenüje a 20-as menünek. 1,2 literrel kevesebbet mutat az átlag fogyasztás mérő a mért fogyasztásnál. Mi lehet a baj?
gyorilaszlo 2010. október 24. 21:20
Rendben! Köszönöm!
gyorilaszlo
YELLOW 2010. október 24. 19:48
ha már egyszer beléptél a 19-esben a log_off-ban utána nem dob ki, csak ha többször nyomod meg hosszan a gombot.
ha log_off ceremónia után belépsz egy menübe, azon belül vannak almenük... ha hosszan nyomod a gombot akkor egy szintet visszalép, ha mégegyszer akkor teljesen kidob, és akkor csak az első kettő menü érhető el log_off nélkül. a többihez újra 19-es menü log_off.
YELLOW
gyorilaszlo 2010. október 24. 19:30
YELLOW!

Köszönöm a segítséget,én azt hittem hogy azt csak egyszer kell megcsinálni! De így már értem,minden egyes MENU előtt megcsinálom!
gyorilaszlo
YELLOW 2010. október 22. 21:45
gyorilaszlo: azért dob ki mert nem lépsz el a 19-es menübe, ahol a log_off-ba kell belépni. az 1-es és 2-es menü enélkül is működik, de a többibe log_off-olni kell előbb --->>> "3. lépés: a bal oldali gombot addig kel nyomogatni, míg a 19. menüpontba nem jutunk. Ehhez gyorsan kell nyomogatni a gombot, hosszabb megszakítások nélkül, különben kidob a menüből, és lehet előröl kezdeni.

4. lépés: ha a 19. menüpontban vagyunk, a L_oFF és L_on (Lock On, Lock Off) felváltva villog.
Amikor éppen a L_oFF látható, gyorsan nyomjuk meg a bal oldali gombot, és már be is jutottunk a menürendszerbe."
YELLOW
Jackson 2010. október 22. 21:24
Nem semmi , köszönjük eme információt.
gyorilaszlo 2010. október 22. 10:46
Hali! Működik a dolog,meg minden... De csak a MENU 1 és 2-őt tudom működésre bírni... A többinél kidob a jelenlegi KMer állásra meg a napi számlálához... :S Nemtudom mi lehet...
gyorilaszlo
bmw320d4 2010. október 19. 23:22
Mik vannak! ....
bmw320d4


Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Drift Majális a munka ünnepén
Drift Majális a munka ünnepén

Magyarországon 2006-ban mutatkozott be első alkalommal az autósportok egyik leglátványosabb szakága a Drift. Akkoriban széria autók hada próbálta meg kilinccsel előre lefűzni a kecskeméti gokart pályát több-kevesebb sikerrel. A hírős város ékességén azóta sem történt olyan esemény melyre több néző lett volna kíváncsi, mint a drift autósportra. Május 1-én a Drifting.hu szervezésében immáron 3. éve ünneplik meg a sportág születését, melyre most is rendkívül nagy az érdeklődés. tovább »


Három autós szakág szezonzáró hétvégéje Tökölön!
Három autós szakág szezonzáró hétvégéje Tökölön!

A DriftGP Hungary idei debütálása után már sejteni lehetett, hogy a kitalált recept tökéletes összhangot teremt majd az extrém autósportok körében. Az idei szezont méltóképpen lezáró hétvégi rendezvényen a Drift, GyorsulásiFutam és a Gymkhana Országos Bajnokságának záró akkordja következik! Szeptember 10-11-én a tököli reptéren szem és fültanúi lehetünk a három sportág példás összefogásának, sőt a kapcsolódó programok is kellően érdekfeszítőnek ígérkeznek. tovább »


BMW kényelmes maffiózóknak
BMW kényelmes maffiózóknak

Orosz tunerek munkája a BMW 760 kínai üzletembereknek szánt változatára épült XLI High Security. A több mint négytonnás, páncélozott autóról titkolni is kár, hogy az alvilág szereplőit célozzák meg vele. Az Armortech orosz tuningcég készítette ezt a nem mindennapi BMW-t. Az 5,21 méter hosszú XLi kialakításának köszönhetően 40-50 centiméter lábtér jut a hátul ülőknek. tovább »


Keresd az újat, válaszd a jobbat!
Keresd az újat, válaszd a jobbat!

Mi, akik részei voltunk az igazinak és megalkotói az eredetinek, idén a megújulást tűztük ki zászlónkra. Azért pedig, hogy mindenki megtudja, mire számíthat, vegyük szépen sorba, mitől is lehet jobb az új felállás. Először is visszatérünk a 2008-as rendszerhez, azaz a profi és az amatőr versenyek külön helyszínen, külön időpontokban lesznek megrendezve. tovább »