TomyMU fórum hozzászólásai

TomyMU Elküldve: 2017-10-28 21:18 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok.
A nívópálcám mostanság ilyen:


Ez a jelenség azóta kezdődött, mióta hidegebbek vannak. Mostanában nem nagyon megyek vele hosszútávon, 10km-et megyek reggel és épp eléri az üzemi hőmérsékletet mikor leállítom. Tavaly is produkálta ezt hidegebb időkbe, nyáron persze sosem. Egyszerű páralecsapódás vagy hűtővíz kerül az olajba? Mióta megvan az autóm, 35 ezret mentem vele, maximumról minimumra esett a kiegyenlítőtartályban a hűtőfolyadék szintje, de még nem jelzett a műszerfalon, hogy töltsek utána. Olajat cserélem 10-12 ezrenként. Olajbeöntő sapkán semmi nincs.


engem jobban zavarna, hogy hiányzik a vége a nívónak és vajon hol lehet?
menj vele egy hosszabb távot, mondjuk egy 20km már elég, és nézd meg utána. a 10km még kevéske.
nem volt hűtővízcsere? mert csere után nekem is sokáig csökkent mindig, aztán egyre lassabban. lehet máshol megy el a víz, valahol szivárog a hűtőcső, vagy akármi. meg ha sokat van pörgetve, akkor is nyomhat ki és az normális.
viszont elöregedett hengerfej tömítésnél, akár a karterbe is kerülhet.
de minimális víz fogyás normális szerintem. és ezeknél a motoroknál tapasztalják is.


Köszönöm a gyors választ. Nemtudom hol a nívó vége, már igy vettem NEm volt benne amúgy hűtővíz csere, legalábbis nálam nem, szervízkönyves de hűtővízcserének nincs nyoma. Holnap már tervbe is van egy 30km-es út, meg jövőheten Budapest is (tőlem 80km), remélem eltűnik majd a trutyi.

TomyMU Elküldve: 2017-10-28 20:53 Mi lehet a baj?

Sziasztok.
A nívópálcám mostanság ilyen:

http://www.kepfeltoltes.eu/vie...833_1_.jpg" target="_blank">[/URL]]

Ez a jelenség azóta kezdődött, mióta hidegebbek vannak. Mostanában nem nagyon megyek vele hosszútávon, 10km-et megyek reggel és épp eléri az üzemi hőmérsékletet mikor leállítom. Tavaly is produkálta ezt hidegebb időkbe, nyáron persze sosem. Egyszerű páralecsapódás vagy hűtővíz kerül az olajba? Mióta megvan az autóm, 35 ezret mentem vele, maximumról minimumra esett a kiegyenlítőtartályban a hűtőfolyadék szintje, de még nem jelzett a műszerfalon, hogy töltsek utána. Olajat cserélem 10-12 ezrenként. Olajbeöntő sapkán semmi nincs.







TomyMU Elküldve: 2017-10-07 19:44 Hűtővíz..:S

YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! A mai nap beleesett a kiegyenlítő tartályomba az úszó. Lehet ebből bármi nagyobb problémám ha ottmarad az alján? :


hogy esett be? vagy a pálca alján lévő lebegő cucc esett le a pálcáról?


Bénáztam egy sort, amugy a piros kis úszó esett be, mert lejött arról a fehér lebegő cuccról Gondolom úgy tudnám kiszedni, ha szétkapnám.

TomyMU Elküldve: 2017-10-07 16:33 Hűtővíz..:S

Sziasztok! A mai nap beleesett a kiegyenlítő tartályomba az úszó. Lehet ebből bármi nagyobb problémám ha ottmarad az alján? :

TomyMU Elküldve: 2017-10-05 19:02 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Énis mostanában cserélek majd olajat, BMW TwinPower Turbot használtam mióta nálam van (35 ezer km) de eddig még semmi gondom nem volt vele, nem is ette, pedig már 231 ezer van a mociba.(N42B18A) Most szerettem volna lecserélni Eneosra, de látva ezt a videót lehet, hogy maradok ennél a gyári olajnál. A szerelőm azt mondta, hogy felejtsem el ezeket a longlife olajokat, hisz úgyis ledobom 10 ezer után, és ő is a Mobil mellett van. Egyébként a filterabc.hu oldalról szoktam rendelni az olajat, elég megbízhatónak tűnnek.



TomyMU Elküldve: 2017-09-21 14:53 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
TomyMU írta: Üdv! Segítséget szeretnék kérni, mégpedig abban, hogy nemrég vettem egy multikormányt az autómba a régi, 4 ágú alap kormány helyett. A multikormányon egyik gombnyomára sem reagál semmit a gép, még a gyári kisnavis rádión sem tudok vele semmit csinálni. A tempomat sem működik pedig elvileg kéne, mert a csatlakozója megvolt mikor összeraktuk, meg a BMW VIN decoder szerint pedig multis kormánnyal jött ki ez az autó. A gombsorral lenne probléma? Az autóm egy 2003as, N42B18A.



vagy a gombsorral van gond ki lehet mérni, vagy valahol csak hiányzik valami, esetleg nincs összedugva.
a kérdés, hogy miért került bele sima kormány, mondjuk baleset és a kérdés meddig lett lebontva és máshonnan pótolva az egész. lehet az egész kormány rész cserélve van. akkor viszont nincs kábel, mert kompletten át lett emelve egy sima autóból.



Erre énis gondoltam, hogy miért lehet kicserélve, de én csak odáig mentem hogy biztos eladás előtt lecserélte, mert a multis jóval többet ér, a nagypapi kormány meg kb. senkinek se kell. Egyébként nemhiszem, vagyis remélem nem volt balesetes, csak a jobb első sárvédő elem 2015-ös, a többi mind gyári rajta. Szerencsére van autóvillamosságis ismerősöm, hamarosan meg is nézi ill. csinálja, csak annyi a munkája, hogy nem éri utol magát. Írom majd a fejleményeket.

TomyMU Elküldve: 2017-09-21 13:52 Mi lehet a baj?

Üdv! Segítséget szeretnék kérni, mégpedig abban, hogy nemrég vettem egy multikormányt az autómba a régi, 4 ágú alap kormány helyett. A multikormányon egyik gombnyomára sem reagál semmit a gép, még a gyári kisnavis rádión sem tudok vele semmit csinálni. A tempomat sem működik pedig elvileg kéne, mert a csatlakozója megvolt mikor összeraktuk, meg a BMW VIN decoder szerint pedig multis kormánnyal jött ki ez az autó. A gombsorral lenne probléma? Az autóm egy 2003as, N42B18A.

TomyMU Elküldve: 2017-09-04 21:21 Hűtővíz..:S

YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy lassan de biztosan fogy a hűtővizem. Nem mértem mennyit, 1 éve még maxon volt, fél éve minimumon, most pedig minimum alatt (hidegen), de még nem jelzett a gép hogy töltsek rá, úgyhogy eddig nem is tettem. Olaj kicsit barna foltos a nívópálcán, bár rövid távokon használom általában. Motorolajszint ugyanannyi mint cserekor. Ez mindenképpen azt jelenti, hogy hengerfejes? Vagy csak valahol elszökik a víz ahol nem venni észre?


ilyen esetben nem az idő a mérvadó, hanem a megtett km. nem gondolod, így logikus?
minimális vízfogyasztás lehet. mióta fogy, azelőtt nem volt esetleg hűtővíz csere? mert akkor légtelenítési probléma van.
nekem is fogyogat, de biztos, hogy nem hengerfejes. olajaim tökéletesek. még sosem jelzett be nekem se. minden frankó. tél előtt ha úgy van rátöltök egy kicsit, hogy maxon legyen, vagy kicsivel alatta. én nem aggódok.



Köszi a választ! Pontosítok akkor, 1 év alatt beletettem majd 20 ezer km-t. Külföldről behozott az autó, magánszemélytől vettem Magyarországon, aki egyébként abszolút korrekt volt, (kicsibe foglalkozik autó behozatallal ), és az ő elmondása alapján volt benne vezérlés csere 180 ezer km-nél, gondolom a hűtőfolyadékot is cseréltek benne - persze ezt én nem hiszem el, szervízkönyves, de semmi nyoma írásban, hogy cseréltek volna benne. Az autót 198 ezer km-el vettem, akkor még ugye maxon volt. Én kicsit aggódok, bár a szerelőm mindig megnyugtat.

TomyMU Elküldve: 2017-09-04 17:44 Hűtővíz..:S

Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy lassan de biztosan fogy a hűtővizem. Nem mértem mennyit, 1 éve még maxon volt, fél éve minimumon, most pedig minimum alatt (hidegen), de még nem jelzett a gép hogy töltsek rá, úgyhogy eddig nem is tettem. Olaj kicsit barna foltos a nívópálcán, bár rövid távokon használom általában. Motorolajszint ugyanannyi mint cserekor. Ez mindenképpen azt jelenti, hogy hengerfejes? Vagy csak valahol elszökik a víz ahol nem venni észre?

TomyMU Elküldve: 2017-07-30 12:37 elektromos ablakemelõ_

Sziasztok! Lenne itt egy olyan problémám, hogy mikor felfelé akarom húzni az ablakot, akkor is lefelé megy, ha lefelé akkor ugye lefelé. (jobb1) Mi lehet a baj? Köszönöm előre is!

TomyMU Elküldve: 2017-06-15 19:19 Üzemanyag fogyasztás

Sziasztok! Nekem 6,3 ra jött ki az átlag. Gyöngyös-Tihany, oda-vissza, majdnem végig pályán, 130-140-el, az 550km-et 35 literrel tettem meg.

TomyMU Elküldve: 2017-04-20 11:55 Motor-váltó

Sziasztok! Pár hete észrevettem, hogy trutyis az olajam (barnás-fehéres, sűrű massza a nívópálcán). Lecseréltem múlt héten az olajat, 11 ezer után, mondom utána már biztos jó lesz, meg mentem vele elég hosszú távot is. Hát nem tűnt el, sőt...a hűtővíz már a minimumon van (télen néztem utoljára akkor maxon volt). Remélem csak hengerfej tömítés lesz, vagy nagy a baj? Egyébént ezenkívül minden ok, olajat nem eszik, minden henger megy, teljesítménycsökkenés sincs.

TomyMU Elküldve: 2017-03-12 08:35 kuplung___

YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! A következő hónapban cserélem a kuplungot a zetorba, szerelőm azt mondja LUK-ot vegyek. Az a kérdésem, hogy például a Kovács autónál többfajta cikkszámú alkatrész van, és hogy melyiket érdemes megvenni, mik a különbségek...előre is köszönöm a segítséget.

https://alkatreszek.hu/autotip..._filters=1


ha arra gondolsz, ami a cikkszámok mögött van betű, az csak arra utal, hogy mely országból van a termék.
ez említett cég arról szól, hogy lesi a netet és ahol beragadt, vagy 1-2 darabos tétel van, azt megveszik olcsón. ezért van az, hogy amit egyik héten látsz alkatrészt, az lehet hónapokig nincs utána.
én erre rákérdeztem, majd összeállt a kép. ezért olcsóbbak az ott lévő dolgok. mondjuk úgy nem más mint egy outlet.



Értem, akkor mindegy, hogy a 623 2774 00 cikkszámúból a 40 ezreset veszem, vagy a 46 ezreset....és a 623 3178 00 cikkszámú miben különbözhet a 400astól? Bocs, ha sokat kérdezek és hülyeséget, de nem nagyon értek ezekhez a dogokhoz.


TomyMU Elküldve: 2017-03-11 16:15 kuplung___

Sziasztok! A következő hónapban cserélem a kuplungot a zetorba, szerelőm azt mondja LUK-ot vegyek. Az a kérdésem, hogy például a Kovács autónál többfajta cikkszámú alkatrész van, és hogy melyiket érdemes megvenni, mik a különbségek...előre is köszönöm a segítséget.

https://alkatreszek.hu/autotip..._filters=1

TomyMU Elküldve: 2017-01-24 17:46 Társalgó

YELLOW írta:
SP_323i írta: Hali!

Ha már szmogriadó
az lehetséges, hogy 04-es a környezetvédelmi besorolása az EuroIII-as 320d-mnek?
Próbáltam utánajárni, de beletört a bicskám az ENSZ-EGB leírásának a megfejtésébe, viszont 4-es besorolást az euroII benzines meg dízel autók szoktak kapni.

Nektek mi van a forgalmiban?


nekem 06 van benne. kb. én is oda saccoltam. neked is ennyinek kellene lenni szerintem, csak anno rosszul iktatták, vagy fene tudja.
http://kalkulatorlap.hu/gepjar...rolas.html

szerk.: sőt vagy inkább 7-es vagy 8-asnak kellene lennie.



Érdekes, nekem ugyanez a motor, és 09-es.