YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-11-26 18:43 klíma tisztítás

Reverting írta:
YELLOW írta:
Reverting írta: Hi Urak... e91 lci 2009... ha belso keringetesre rakom es egy csovel kozvetlen a klimatisztito spret oda iranyitom (nem hab) akkor jo eselyel tobbet hasznal mintha a kocsi legterebe nyomnam. Sajnos nem nagyon volt hatasa... arra gondoltam h kozvetlen iranyitva eselyesebb h az elparologtato kap... A kerdes az lenne h hol vannak ezek a nyilasok ahol belso keringeteskor szivja be a levegot... koszonom elore is kesztyutarto alatt szokott tudom... de egy robbantott rajz vagy foto sokat segitene... foleg ha tobb is van


ott, ahol a lábtérbe fújja a levegőt, belső keringetésben ott szívja. a jó lábszagot nyomja a pofádba.
legalábbis E46 ilyen. VW konszern nagyjából ilyen, japán típusoknál nem tudok rájönni, hogy van megoldva, rejtély számomra, Ford-ok össze vissza működnek
javalsom, ha belső keringetésre kapcsolsz, nézd meg a lábtérnél, szív-e. ha nem érzed, akkor kapcsolj AUTO-ra a vezérlőn, mert vannak típusok, ahol akkor kapcsol csak.


Igen vw nel tuti... de itt elvileg azt mondjak a venti utan mar nincs tamadasi pont, jo lenne ha igazad lenne mert akkor az utas oldalon van egy csonk, amiben van harom nyilas oda nyomatnam, de gondolom a vezeto oldalon is... belso keringetesen nem erzem sajnos h ott szivna... persze lehet h attol meg szivja... egy endoszkop jol jonne


nekem ugyan E46. de csak akkor szív belső keringetésen a lábtérnél, ha az összes nyílás aktív, tudod szélvédő, test, láb fújás is aktív.
azért mondtam, hogy lehet AUTO állás kell, mert Ford egyes típusai csak úgy jók. lehet az E90 is már ilyen. sajnos olyanokat még nem néztem.
még azt nézd meg, hogy az első ülések alatti láb befúvókon szív-e? mert olyan is van, hogy csak ott szív belső keringetésen máshol nem. erre is láttam már példát.

YELLOW Elküldve: 2017-11-26 12:52 (Segítsetek Légyszi!) Nem megy sokat fogyaszt!!!

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
LaciE36 írta: Sziasztok!Köszönöm szépen a tanácsot,de már megoldódott ez a probléma!Most értem haza voltam diagnosztikán és kiderült hogy az autó teljesen tökéletes!Csak egy volt a probléma hogy szar minőségű benzint tankoltam,ugyanis rendszeresen az AVIA kútra jártam és ez ki is derült,mert a szervizben mondták hogy a héten én vagyok a 3.-ik aki ezzel a problémával vitte az autóját!Ha ezzel valakinek is segítek ajánlom hogy kerülje az Aviát!Ma már jobb minőséget tankoltam + spurit tettem bele és láss csodát,szaggatja az aszfaltot!!! Köszönöm a javaslatot YELLOW!!!


jah az üzemanyag eszembe se jutott, pedig a Shell 95 V-Power-rel ugyanezt produkálta az enyém is. Viszont a V-Power Racing az jó. Én kutak tekintetében mindig Shell-nél tankolok, mióta megvan csak ott tankoltam. ilyen úgynevezett "noname" kutakra, amiknek 5 év alatt 3x-4x volt más tulaja én nem megyek.



Ne tankold 95-össel, mert a gyár minimum 98ast ír elő. )5el kipróbáltam én is, és lomha+ kopog is a motor ha olyanja van. Főtengely törést nem ér az olcsó benzin.


hol ír 98-at? 91-től 99-ig tudja szabályozni, nem szabadna kopogni. akkor te nagyon rossz minőségűt tankoltál.
amúgy nálam fordult a dolog. magán Agip vagy OMV kúton tankolok már. főleg az Agip-on. Shell már csak ha muszáj, és kb 3ezerért Nitro nevezet óta nekem egyik üzemanyaguk sem adja. csak többet eszik tőle, meg nem is megy úgy. Agip-on meg hétvégén van 15Ft/L kedvezményem. jó az, semmi baja.

Szia Y,
bocs, hogy belevaúúúú, de kb 1 éve nincs Agip kút, megvette a MOL mindet.



azt írtam, hogy magán Agip én is kérdeztem tavaly őket, hogy mi lesz. azt mondták nem tudják, de maradnak magánként, még Agip-es szalagra kapom a blokkot. igazából mindegy, mindig is a Mol vitte az üzemanyagot oda, mint a legtöbb kúthoz az alap anyagokat. nekem az számít, hogy városkártyával, akciósan tankolhatok. nem mintha földhöz vágna az ár, de kihasználom, és tényleg pár éve 90%-ban ott tankolok és nincs semmilyen negatív tapasztalatom, nem úgy mint a Shell-lel. 10% pedig OMV. de ott inkább MaxxMotion-t tankolgatok.

Szia Y,
én is MOL-t itatok 8 pénz kedvezménnyel. Amíg nem működött az AGIP átállást követően a MOL kedvezmény, OMV-nél itattam, időnként a prémiumot, de nem éreztem semmi kölönbséget


fura én a natúr OMV-s 95-öt is jobbnak érzem. nem beképzelem. nekem gyanús a sima 95-ösük. lehet abba is kutyulnak valamit. MaxxMotion 95-öt meg azért szoktam, mert a kb 20km-re lévő kúton annyiba kerül, mint nálunk a sima 95 bármelyik kúton. itt marha drága. de tankoltam már a garantált minimum 100-as anyagukat is, kb 10 liter natur 95-höz keverve. nekem bejöttek.
amúgy az "Agip"-on van 8Ft alapból, de hétvégén 15Ft. és általában akkor járok arra pont. ha 3/4-ig van a tank, akkor is rátankolok, ha úgy járok arra. d enéha csak úgy is átugrok 10km-re van, addig kocsikázok

YELLOW Elküldve: 2017-11-26 12:49 klíma tisztítás

Reverting írta: Hi Urak... e91 lci 2009... ha belso keringetesre rakom es egy csovel kozvetlen a klimatisztito spret oda iranyitom (nem hab) akkor jo eselyel tobbet hasznal mintha a kocsi legterebe nyomnam. Sajnos nem nagyon volt hatasa... arra gondoltam h kozvetlen iranyitva eselyesebb h az elparologtato kap... A kerdes az lenne h hol vannak ezek a nyilasok ahol belso keringeteskor szivja be a levegot... koszonom elore is kesztyutarto alatt szokott tudom... de egy robbantott rajz vagy foto sokat segitene... foleg ha tobb is van


ott, ahol a lábtérbe fújja a levegőt, belső keringetésben ott szívja. a jó lábszagot nyomja a pofádba.
legalábbis E46 ilyen. VW konszern nagyjából ilyen, japán típusoknál nem tudok rájönni, hogy van megoldva, rejtély számomra, Ford-ok össze vissza működnek
javalsom, ha belső keringetésre kapcsolsz, nézd meg a lábtérnél, szív-e. ha nem érzed, akkor kapcsolj AUTO-ra a vezérlőn, mert vannak típusok, ahol akkor kapcsol csak.

YELLOW Elküldve: 2017-11-26 10:03 (Segítsetek Légyszi!) Nem megy sokat fogyaszt!!!

hil írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
LaciE36 írta: Sziasztok!Köszönöm szépen a tanácsot,de már megoldódott ez a probléma!Most értem haza voltam diagnosztikán és kiderült hogy az autó teljesen tökéletes!Csak egy volt a probléma hogy szar minőségű benzint tankoltam,ugyanis rendszeresen az AVIA kútra jártam és ez ki is derült,mert a szervizben mondták hogy a héten én vagyok a 3.-ik aki ezzel a problémával vitte az autóját!Ha ezzel valakinek is segítek ajánlom hogy kerülje az Aviát!Ma már jobb minőséget tankoltam + spurit tettem bele és láss csodát,szaggatja az aszfaltot!!! Köszönöm a javaslatot YELLOW!!!


jah az üzemanyag eszembe se jutott, pedig a Shell 95 V-Power-rel ugyanezt produkálta az enyém is. Viszont a V-Power Racing az jó. Én kutak tekintetében mindig Shell-nél tankolok, mióta megvan csak ott tankoltam. ilyen úgynevezett "noname" kutakra, amiknek 5 év alatt 3x-4x volt más tulaja én nem megyek.



Ne tankold 95-össel, mert a gyár minimum 98ast ír elő. )5el kipróbáltam én is, és lomha+ kopog is a motor ha olyanja van. Főtengely törést nem ér az olcsó benzin.


hol ír 98-at? 91-től 99-ig tudja szabályozni, nem szabadna kopogni. akkor te nagyon rossz minőségűt tankoltál.
amúgy nálam fordult a dolog. magán Agip vagy OMV kúton tankolok már. főleg az Agip-on. Shell már csak ha muszáj, és kb 3ezerért Nitro nevezet óta nekem egyik üzemanyaguk sem adja. csak többet eszik tőle, meg nem is megy úgy. Agip-on meg hétvégén van 15Ft/L kedvezményem. jó az, semmi baja.

Szia Y,
bocs, hogy belevaúúúú, de kb 1 éve nincs Agip kút, megvette a MOL mindet.



azt írtam, hogy magán Agip én is kérdeztem tavaly őket, hogy mi lesz. azt mondták nem tudják, de maradnak magánként, még Agip-es szalagra kapom a blokkot. igazából mindegy, mindig is a Mol vitte az üzemanyagot oda, mint a legtöbb kúthoz az alap anyagokat. nekem az számít, hogy városkártyával, akciósan tankolhatok. nem mintha földhöz vágna az ár, de kihasználom, és tényleg pár éve 90%-ban ott tankolok és nincs semmilyen negatív tapasztalatom, nem úgy mint a Shell-lel. 10% pedig OMV. de ott inkább MaxxMotion-t tankolgatok.

YELLOW Elküldve: 2017-11-25 10:03 (Segítsetek Légyszi!) Nem megy sokat fogyaszt!!!

bricktopm írta:
YELLOW írta:
LaciE36 írta: Sziasztok!Köszönöm szépen a tanácsot,de már megoldódott ez a probléma!Most értem haza voltam diagnosztikán és kiderült hogy az autó teljesen tökéletes!Csak egy volt a probléma hogy szar minőségű benzint tankoltam,ugyanis rendszeresen az AVIA kútra jártam és ez ki is derült,mert a szervizben mondták hogy a héten én vagyok a 3.-ik aki ezzel a problémával vitte az autóját!Ha ezzel valakinek is segítek ajánlom hogy kerülje az Aviát!Ma már jobb minőséget tankoltam + spurit tettem bele és láss csodát,szaggatja az aszfaltot!!! Köszönöm a javaslatot YELLOW!!!


jah az üzemanyag eszembe se jutott, pedig a Shell 95 V-Power-rel ugyanezt produkálta az enyém is. Viszont a V-Power Racing az jó. Én kutak tekintetében mindig Shell-nél tankolok, mióta megvan csak ott tankoltam. ilyen úgynevezett "noname" kutakra, amiknek 5 év alatt 3x-4x volt más tulaja én nem megyek.



Ne tankold 95-össel, mert a gyár minimum 98ast ír elő. )5el kipróbáltam én is, és lomha+ kopog is a motor ha olyanja van. Főtengely törést nem ér az olcsó benzin.


hol ír 98-at? 91-től 99-ig tudja szabályozni, nem szabadna kopogni. akkor te nagyon rossz minőségűt tankoltál.
amúgy nálam fordult a dolog. magán Agip vagy OMV kúton tankolok már. főleg az Agip-on. Shell már csak ha muszáj, és kb 3ezerért Nitro nevezet óta nekem egyik üzemanyaguk sem adja. csak többet eszik tőle, meg nem is megy úgy. Agip-on meg hétvégén van 15Ft/L kedvezményem. jó az, semmi baja.

YELLOW Elküldve: 2017-11-24 19:05 hátsó ablaktörlő

Hektor írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Azt is furának tartom, hogy van hátsó ablakmosófolyadék tartály, de a fúvókát sehol sem találom, igaz eddig nem is nagyon figyeltem. Ez hol található ha van rajta? Sőt, még majdnem tele is volt mosófolyadékkal, amikor megvettem az autót. De az ablaktörlő, hogy nem működik szerintem is inkább valami programozási hiba lehet. Vagy esetleg még a kapcsoló kar hibájára gondoltam, de ha hibás lenne akkor az első miért működne megfelelően és a hátsó helyett miért is működne az első. Azt is érdekesnek találom, hogy a másik karon a BC gomb szintén nem reagál. Szerintem ez mindkettő programozási hiba lehet, mert kicsit fura lenne nekem ha egyszerre mindkét kapcsoló kar meghibásodna.


azért nem jó a BC gomb, mert valószínű az is utólagos, valaki belerakta, csak épp nem kódolta fel.
kb emiatt lehet az ablaktörlős probléma is. mármint, hogy ott is volt GM modul cserélve, csak nem touring-ét kapta és fel kell programozni.
kb. 90%-ban biztos vagyok ebben.
lehet úgy van az autó összelegózva.


Mivel compactod van, így azért nem találod a fuvókát, mert az maga az ablaktörlő tengelyében lévő csövön van felvezetve a lapáthoz. Hajtsd fel a tengelynél a műanyag takarót és meglátod, vagy vizsgáld meg a lapátot.


jah Hektor-nak van touring...
mindegy attól függetlenül még az lesz a téma amit írtam.

YELLOW Elküldve: 2017-11-24 18:56 hátsó ablaktörlő

Adriano98 írta: Azt is furának tartom, hogy van hátsó ablakmosófolyadék tartály, de a fúvókát sehol sem találom, igaz eddig nem is nagyon figyeltem. Ez hol található ha van rajta? Sőt, még majdnem tele is volt mosófolyadékkal, amikor megvettem az autót. De az ablaktörlő, hogy nem működik szerintem is inkább valami programozási hiba lehet. Vagy esetleg még a kapcsoló kar hibájára gondoltam, de ha hibás lenne akkor az első miért működne megfelelően és a hátsó helyett miért is működne az első. Azt is érdekesnek találom, hogy a másik karon a BC gomb szintén nem reagál. Szerintem ez mindkettő programozási hiba lehet, mert kicsit fura lenne nekem ha egyszerre mindkét kapcsoló kar meghibásodna.


azért nem jó a BC gomb, mert valószínű az is utólagos, valaki belerakta, csak épp nem kódolta fel.
kb emiatt lehet az ablaktörlős probléma is. mármint, hogy ott is volt GM modul cserélve, csak nem touring-ét kapta és fel kell programozni.
kb. 90%-ban biztos vagyok ebben.
lehet úgy van az autó összelegózva.

YELLOW Elküldve: 2017-11-24 05:07 Fûtés - Klíma

Andrea88 írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Van egy 2004-es 316 ti bmw-m amiben nem működik a ventillátor.(saját vélemény) Panel működik,süni ki lett cserélve. Abszolut nem fúj be semmi levegőt és hát így elég veszélyes vele közlekedni,hisz párás a szélvédő. A kérdésem az lenne,hogy milyen elven működik a ventillátor vagy mi az,ami meghibásodhatott? Előre is köszönöm szèpen a segítséget!


ha állítasz a ventillátor erősségen, akkor nem hallani, hogy jobban pörög, vagy pörög? mert ha nem, akkor a biztiket nézd át.
ha nem pörög a venti, de a klímapanel jó, akkor is tud meleg levegő, vagy bármilyen levegő bejutni, hisz a csappanttyú kinyit és a menetszél miatt jut be levegő, akár meleg is, ha arra van állítva.
ha hallod, hogy forog a venti, akkor vedd ki a pollenszűrőt és nézz be onnan, hogy a csappantyúk nyitva vannak-e. ha nincsenek, akkor az lesz a gond. ami vagy vezérlő hiba, vagy csappantyú hiba.
amennyiben a süni valóban jó, és nem bontott rosszra lett kicserélve.

YELLOW Elküldve: 2017-11-23 18:54 hátsó ablaktörlő

Adriano98 írta:

Kipróbáltam, és hátul nem hallani semmi hangot, ha bekapcsolom, de helyette az első ablaktörlő kapcsol be. Esetleg át van programozva ha ez lehetséges-e, vagy esetleg biztosítékkal lehet gond?::


én arra tudok gondolni, hogy cserélve lett a GM modul, és egy olyat kapott, ami mondjuk sedan autóból való. tehát jó az elgondolás, hogy aktiválni kellene a hátsó ablak törlést.
ezt biztos úgy lehet, ha kiolvassuk mikori a GM vezérlő és kiderül, hogy gyári vagy már utólag cserélve lett-e.
vagy ha konkrétan tudod, hogy cserélve volt, akkor kb. ez a megoldás, hogy progizni kell.

YELLOW Elküldve: 2017-11-23 05:24 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Zolee723 írta: Sziasztok!
Az alábbi kérdéssel fordulnék hozzátok:
Adott egy e46 320d 2005 évjárat ami alá a következő felnit tenni ha lehetséges:
et száma: 30
szélessége: 9
Mérete: 18
Elől és hátul egyaránt ugyanolyan felni lenne.

Kérdés az lenne hogy lehetséges e?
Ha igen akkor kell e tehermentesítő, illetve nyomtáv szélesítő, illetve kell e peremezni elől és/vagy hatul is?
Valamint milyen méretű gumit javasolnátok ha úgy van?

Köszönöm szépen előre is.


nyomtávszélesítő nem kell semmiképp. (bár attól függ mi a cél)
tehermentesítő gyűrű pedig attól függ mekkora a felni középfurata. ha nagyobb, mint 72,5mm, akkor kell.
ha jól saccolom hátul 235-östől szélesebb gumi nem férne el, csak peremezés után. ha nincs ültetve, akkor a felni pereme talán nem éri a sárvédőt.
de fel kell rakni megnézni, az a biztos.

YELLOW Elküldve: 2017-11-20 09:50 Klíma automatika hiba

konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!
E90-ben kétzónás klíma az anyós oldalon nem fúj meleget. Hol keressen a hibát?


az anyósban szerinted rá miért veri a hideget? direkt így találták ki a német mérnökök.
komolyra fordítva a szót... nem tudom. talán a boxban valami motor, esetleg a vezérlő.
ki lehet prószálni egy csere vezérlővel. esetleg diaggal megnézni dob-e valami hibát rá. mert a boxot megbontani felesleges volna, amíg minden mást ki nem zárunk.
egyébként mintha olvastam volna már ilyen hibáról, de az istenért sem jut eszembe annak mi lett a végkimenetele.


anyós nem ült még ott de elég zavaró hogy ott hideget fúj be ilyenkor. Diagot kipróbázom ma, de szerintem itt valami mechanikus problem lesz, mert ha jól emlékszem mikor az E46-ban a süni szarakodott akkor meleget fújt, mert direkt úgy tervezték ezeket ha beszarik akkor ne fagyj meg hanem inkább sülj meg
Azért ha eszedbe jut ez a régebbi eset akkor írd meg kérlek.


a süni a ventillátor előtét ellenállása. ha az rossz akkor max megáll aventi. ettől a menetszél be tud jutni az utastérbe, sőt a vezérlőpanel ugyanúgy működik,egyedül a venti nem megy és az automata funkciók, amihez kell a venti.
ahhoz, hogy hideget vagy meleget fújjon, nincs köze a süninek.


Nah sikerült orvosolni a hibát. Ázmostam a fűtőradiátort, ecetes szódával áztattam kisit majd a kertislaggal beöntést kapott, láss csodát csak úgy ontja magából a meleget


kiszerelted a klímaboxot? mert a fűtőradiátor abban van, a váltókar előtt fekszik, vízszintesen a boxban.


Nem, csak a motortérben lévő bemenő és kijövő fűtéscsövekre csatlakoztam rá a kerti slaggal...Hozott ki belőle ilyen fekete gumitömítés szerű darabokat, utána töltöttem bele a szódás cuccot, hagytam benne állni egy órát majd ismét átmostam. Tökéletes lett a fűtésem


jah értelek belülről mostad ki... hát csak nehogy eresszen... lehet valami tömítő anyag maradványait mosta ki, gondolok itt ilyen hűtőtömítő anyagra. de lehet csak vízkő. lehet sima csapvizet rakott bele valaki valamikor.

YELLOW Elküldve: 2017-11-19 20:20 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

flenfer írta:
14,15,19,20-as lábak vannak bekötve. A 7-8 as összezárva.


he de nem érted... elmondtam, hogy a 7-8 zárlatot nem a körcsatiban kell!!!!
hanem INPA kábelen kellene. ez a vacak, amid van az egy ELM327-es (gyanítom) BT-s modul. azzal nem fog menni INPA és egyebek. csak ez utólag derült ki, hogy szemetet vettél.
ettől egyértelműbben nem lehet elmondani. ha nem érted, inkább hagyd a pitsába az egészet, mert hamarosan egy nem működő autód lesz.

YELLOW Elküldve: 2017-11-19 07:48 Klíma automatika hiba

konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!
E90-ben kétzónás klíma az anyós oldalon nem fúj meleget. Hol keressen a hibát?


az anyósban szerinted rá miért veri a hideget? direkt így találták ki a német mérnökök.
komolyra fordítva a szót... nem tudom. talán a boxban valami motor, esetleg a vezérlő.
ki lehet prószálni egy csere vezérlővel. esetleg diaggal megnézni dob-e valami hibát rá. mert a boxot megbontani felesleges volna, amíg minden mást ki nem zárunk.
egyébként mintha olvastam volna már ilyen hibáról, de az istenért sem jut eszembe annak mi lett a végkimenetele.


anyós nem ült még ott de elég zavaró hogy ott hideget fúj be ilyenkor. Diagot kipróbázom ma, de szerintem itt valami mechanikus problem lesz, mert ha jól emlékszem mikor az E46-ban a süni szarakodott akkor meleget fújt, mert direkt úgy tervezték ezeket ha beszarik akkor ne fagyj meg hanem inkább sülj meg
Azért ha eszedbe jut ez a régebbi eset akkor írd meg kérlek.


a süni a ventillátor előtét ellenállása. ha az rossz akkor max megáll aventi. ettől a menetszél be tud jutni az utastérbe, sőt a vezérlőpanel ugyanúgy működik,egyedül a venti nem megy és az automata funkciók, amihez kell a venti.
ahhoz, hogy hideget vagy meleget fújjon, nincs köze a süninek.


Nah sikerült orvosolni a hibát. Ázmostam a fűtőradiátort, ecetes szódával áztattam kisit majd a kertislaggal beöntést kapott, láss csodát csak úgy ontja magából a meleget


kiszerelted a klímaboxot? mert a fűtőradiátor abban van, a váltókar előtt fekszik, vízszintesen a boxban.

YELLOW Elküldve: 2017-11-16 12:31 Akkumulátor

fehertoil írta: Sziasztok, a problémám teljes okát nemismerve akkumulátorhoz kötöm, így ide írnám le. Ma reggel, azután, hogy viszonylagos hűvös idő érkezett reggel bekartam indítani az autót( 3as széria, e46, 318d), már az fura volt, hogy a távirányító nem nyitotta, de aztán kulcs segítségével ezt áthidalva kinyitottam és a műszerfal azonnal kulcs behelyezése nélkül olyan állapotba ugrott, mintha gyújtást adtam volna rá. Egész pontosan a víz hőmérő muitatója is fordítva működik, a tempomat jelzése is ég, a féklámpák is égnek(és ezt a műszerfal is jelzi most) A rádió ugyan nem indul el magától, de aztán ha gyújtást tényleg ráadom kulcs fordítással, akkor minden helyreáll, a vízhőmérő is visszakúszik, a tempomatt kialszik, a rádió és az elektromos ablakemelők pedig műküdnek, mintha misem történt volna, sőt az autó is beindul,hideg ide vagy oda gyakorlatilag pöccre. A kulcsban cseréltem elemet, de továbbra sem működik. Levettem a sarut az akkuról, de visszahelyezés után is folyzatja a már leírtakat. Az elég egyértelmű, hogy keresnem kell egy autóvillamossági szakértőt, de gondoltam hátha valakinek esett már meg hasonló és megnyugtathatom magam.

Köszi


cseréltél elemet a kulcsban? akksi van benne. vagy már mókolt kulcsod van? ha cseréltél "elemet", akkor újra kell tanítani a kulcsot.
a többi dologra kontakt hibát mondanék, a hideg hatására valami úgy feszül, ahogy nem kellene.
nem hiszem, hogy akksi probléma lenne, ha ilyet produkál, miközben a kulcs benne sincs a gyújtáskapcsolóban.
valami előzmény volt? korábban valami elektromos hekkelés? stb?

YELLOW Elküldve: 2017-11-16 09:25 Mi lehet a baj?

Bakky írta:
b_imi írta:
Bakky írta: Sziasztok!

2 hete került hozzám egy 2004-es E46 320D 150 LE. A probléma az, hogy a viszkó ventillátor állandóan forog, indítástól-leállításig, hidegen-melegen. Laikusként gondolom ez így nem jó, mert ennek csak nagyon meleg motornál kellene kapcsolni. A kisebb gond az, hogy ettől folyamatosan "süvítő" hagja van, a nagyobb, hogy így nehezen melegszik be a motor. Az autót egyébként unokaöcsémtől "szereztem", ismerem az előéletét. Elmondása szerint mindig ezt csinálta, Ő is gondolta, hogy ez nem túl OK, miután hallotta, hogy más 320-nak nem ilyen a hangja, ezért 2 éve kicserélte a ventillátort, de a jelenség maradt, Ő pedig beletörődött, de én nem szeretnék. Mi lehet a gond?

Aztán következő: hidegen, ha tekerem a kormányt a szervóból zúgó hang jön, ami néhány kanyar után elmúlik, elvileg ez is évek óta fenn áll.

És még egy furcsa jelenség: menet közben ha leveszem a rádióról a hangerőt, vagy egyből, vagy a következő fékezésnél egy durva háttérzaj (zúgás, mohogás) jön a hangszóróból, de ha emelem a hangerőt elmúlik.
Hát ennyi, ha van ötletetek, segítsetek kérlek!

Illetve tudtok-e ajánlani Szolnokon megízható szerelőt?
Köszi előre is!
Üdv.
Szabi


A belső menüben nézni kéne egy üzemi vízhőfokot. Ez 88°C optimális esetben. Ha nem éri el, akkor termosztát csere. Az automatában 3 van.


Köszi!
Azt ki lehet szűrni, hogy melyik termosztát hányt be (ha az a gond), vagy menjek sorba és egyszer csak rátalálok?


ez leginkább így működik. nem lehet túl pontosan megmondani. mindig a másik rossz, ezért célszerű egybe cserélni. meg úgyis tönkre fog menni a másik is. illetve már az új is lehet eleve rossz. van rá példa.
ellenőrizni kiszerelt állapotban lehet, belerakod egy vízbe, amit elkezdesz melegíteni, és figyeled a hőmérőt, és a termosztátot, mikor nyit ki.
általában elég a nagy és az EGR termosztátot cserélni, ha 3 is van.