YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-02-01 21:44 Generátor

panelsniper írta: Sziasztok,
Mostanság sokat használom este, sötétedés után az autót. Azt vettem észre, hogy menet közben a távolsági fényszóró rendesen világít, de a fény erőssége nem egyenletes. Ütemesen néha el-elhalványodik. Azt nem tudom, hogy a szembejövőknek mennyire zavaró. Az akksit nyáron cseréltem. Létezik, hogy haldoklik a generátor és nem tölt rendesen? Ha csapágyas lenne, akkor nyikorgó hangot adhat ki?

Illetve, még arra lettem figyelmes, hogy nagyon ritkán(eddig kb 2 v alatt 2x), de a műszerek kijelzőjének a háttérvilágítása elhalványul 1-2 másodpercre.

Köszi!


hát ez több mindentől lehet. izzó öregsége, kontakthibák, generátor, fesz. szabályzó.

YELLOW Elküldve: 2020-02-01 09:25 Mi lehet a baj?

Pterik197912 írta: Sziasztok
Nemrég lettem tulaja egy 2007 es 318d Touringnak!
300ezer km van benne motorja szuper 122Le változat,de a kuplungtól fura zörgö hangok jönnek csak üresben hallani és csak akkor amikor félig van kinyomva! Alaphelyzetben semmi teljesen benyomva semmi hang! Mire tippeltek? Valakinek volt hasonló?
⁰⁰


hát kettős tömegű lesz az. nézd meg, hogy mikor leállítod, milyen hangja van. nyitott ajtóval.először kinyomott kuplunggal állítsd le, majd üresben kuplung nélkül. ha kuplung nélkül hangosabb és csörög, akkor kettős tömegű.
ha nem, akkor lehet kinyomócsapágy, bár kuplung nyomogatásra változna picit a hang.

YELLOW Elküldve: 2020-01-30 08:20 M43TU motor

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Szia van rajta cikkszám hogy utána kérdezhessek a boltos ismerősömtől? (Amint aktuális lesz jelzek,köszi)A másik kérdésem mert nem tom melyik topicba kéne tennem pedig kerestem rá,az lenne a kérdésem hogy ha járó motornál le veszem az olajsapkát nem igazán akar lefulladni illetve kissé emelkedik is olyankor az alapjárat,úgy tudom erős vákuumnak kéne lennie de épphogy van,akkor farsot szív (Hibakódott sapi levétel után be dobott de Unknown hiba )? Enyémről videó: https://youtu.be/ZdLS5vau3XI ezt meg neten láttam neki szisszen is erős vákuummal és le is áll majdnem:https://www.youtube.com/watch?v=bCUQO9UprCQ Melyik esetben működik helyesen a vákuum rendszer?


ha elolvasod a videó alatti elírást, vagy bedobod egy fordítóba, ott leírja, hogy a vákuum nem jó, miután cserélte a szelepet, kartergáz szellőztető szelepet, megszűnt a vákuum.
egyébként a kérdés érdekes, mert van amelyik autónál a vákuum a jó, és valahol egy kis nyomás.
az enyém is hasonló mint a tiéd, mondjuk nekem nem igazán szisszen van, amikor van egy nagyon picike vákuum, de minimális semmi, de van, amikor nincs. elvileg az sem mindegy hidegen vagy melegen nézi az ember.

Akkor megnyugodtam,köszi. (Meleg mocinál néztem)


úgy látom a mester is válaszolt. csak nem értette miért kérdezed. gondolom a füstölés miatt kérdezted lehet-e köze hozzá.

YELLOW Elküldve: 2020-01-28 20:43 Mi lehet a baj?

lupusforsure írta:
hil írta:
YELLOW írta:
lupusforsure írta:
YELLOW írta:
lupusforsure írta: Sziasztok!

E46 320Ci M52B20TU motorral rendelkező autóm sajnos rosszalkodik és a segítségeteket kérném.

Pár hónapja bajlódom a szívó oldali vezérműtengely szenzorral és már nem tudom mit tegyek.

A történet szerint, az első hiba a kipufogó oldali szenzorral indult, kicsit érződött vezetés közben (4000-es fordulatnál néha picit megtorpant). Kicseréltem, Febi, azóta nem volt gond. Néhány hónappal később kicsit erőtlennek érződött a motor és néha sokáig kell indítoznom. Újra diagnosztika, most szívó oldali szenzor defekt code 65. Kicseréltem. Febi-t rendeltem Delphi volt a dobozban de a szám stimmelt szóval beépítettem. A hiba megszűnt egy hétig majd újra előjött(Néha indítózás, néha egyszerűen mintha felére csökkent volna a teljesítmény). Olvasgattam kicsit, sok helyen írták hogy a Delphi, Febi stb. el kell felejteni, vagy HELLA vagy gyári. Hellára esett a döntés, beépítettem egy napig jól ment semmi baj, ma újra előjött indítózásnál.

Sajnos itt megállt nálam a tudomány, remélem tudtok segíteni. Igen, egy egyszerű megoldás lehet még,hogy veszek egy gyári szenzort, de ha lehet járjuk körbe a dolgot. Előre a is köszönöm a válaszokat.


én megpróbálnám újra széthúzni, majd összerakni. ha megint 1 napig jó, akkor a csatlakozásnál lehet valami.
a hibát okozhatja a Vanos rendszer is. jó lenen gyári diaggal olvasni, mert amit írsz abból nem látszik, hogy a vez.tengely jeladó a rossz. lehet a szívó oldali VANOS a problémás? lehet rossz olaj, de lehet a VANOS-ban szokás szerint tönkre menő tömítések a problémásak és nem működik rendesen.


Az előzőnél megpróbáltam szét húzni, össze dugni akkor egy ideig megint jó volt. VANOS ba még nem kontárkodtam bele, de majd ránézek, de ha ott a probléma gondolom zsebbe nyúlós a dolog. Köszönöm válaszod. Sajnos sehol nem találtam erre a hibára megoldást, csak a szenzor cserét, vagy akkumulátor csere.


a tömítés nem drága. ha csak annyi a baja.

Szia,
mivel a csatlakozó lehúzása és újra csatlakoztatása után néhány napig nem volt hiba, javasolnám a csatlakozó érintkezőinek erős tisztítását (nem WD40-el, hanem inkább valami jó kontakt sprayal), érdemes lenne a dugóban lévő érintkezők megvizsgálását, hátha elfáradtak. A sensor tömítésének hibája miatt ott jelentős olaj szennyeződés lehetséges, ami belefolyhatott a dugaszba. Nekem legalábbis volt ilyen gondom.
Bye: hil



Update: Lehúztam, megtisztítottam újra visszadugtam. Egy ideig ment aztán megint volt egy hosszabb indítózásom, a hiba ismét előjött. Egy biztos, csak akkor jelenik meg a hiba ha nehezen indul, különben nem. Sajnos nem jöttem rá hogy mi okozza a dolgot, semmihez sem tudom kötni.

Az ördög sajnos nem alszik, azóta több elektromos/szenzor hiba jött elő. A mai nap, sajnos többször nem tudtam bezárni az autót, hiba kiolvasása után az ajtó érzékelőre rimánkodott. Ugyancsak a mai nap a légzsák visszajelzőm is felvillant és sajnos törlés után kis idővel visszajön. Bal első oldallégzsák áramkör hiba (hibakód: 05).
Ráadásként az OBD-n is kaptam egy hibát a vezérműtengely szenzor 1-ről (hibakód P0340) ami eddig nem volt.

Egy dolog jutott eszembe, az autóba 2 éve be lett építve egy Angel Eye utólag. Hátha az zavarja a rendszerem. Eddig csak a cucc biztosítékját szedtem ki a hibák fennmaradtak (sőt újjak jöttek). Holnap kiszerelem az egészet.

Ha van bármilyen ötletetek szívesen fogadom és előre is köszönöm!


persze azért indítózik hosszan, mert nem kap jelet. ilyenkor indítózásnál, mikor a hiba van, a fordulatszám mérő jelez valamit, olyan 300 körüli értéket? ha nem, akkor a főtengely jeladó jele nincs meg.
de lehet test hiba van. érdemes megnézni a motor és kaszni közti testkábel állapotát, nincs-e eloxidálva a csatlakozásnál. generátornál szintúgy. a többi hiba is lehet azért jön elő.

YELLOW Elküldve: 2020-01-26 16:47 Távirányítós gyári állófűtés e46 20d-hez.

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Lehet nem jó helyre írok és nem kell hogy távírányítós legyen csak valami olyan fűtés ami könnyen be szerelhető és akár Januárban -10 fokban is be fűti az utasteret alvás közben mert úgy néz ki hogy Pesten lenne munkám de napi bejárós és kocsimban kéne aludnom jó ideig.Mi a legegyszerűbb megoldás motorjáratáson kívül? Minden megoldás érdekel,köszönöm.


lehet kivenni nagyon pici szobákat is, mondhatni ágyat. nem tudom milyen munka de én fizettetném a munkaadóval.
amúgy ha nincs rendelkezésre álló 230V, akkor nagyon nincs semmi, amit csak úgy pikk-pakk be lehet szerelni. Ha van 230V, akkor kis ilyen ventis fűtőegység. én biztos nem aludnék kocsiban. nem tudom milyen meló, de ér annyit? nem tudnak szállást biztosítani, fizetni?
szerk: van benzines autóhoz is állófűtés, de nagyon ritka. és sajna hiába fűtené fel a vizet, valahogy be is kell fújatni az utastérbe, viszont a venti áramfelvétele elég nagy. nem bírná az akksi

Köszi. C-s Jogsim mellé nem rég sikerült a Páv3,Gki,Sofőrkártya,és mivel vidéken lakom csak Alsónémedi,Herceghalom,Dunaharaszti logisztikai központok az opciók és Újszilvás mellől kéne bejárnom,benzinbe sok lenne a napi ingázás és nem szeretnék 3-havonta olajat cserélni se gyűjteni a Km-eket semmit nem térítenek csak úgy éri meg ha ott alszom de albérlet 90.000 alatt nincs itt vidéken meg semmi munka ezen a téren.Inkább ott alszom de ne kopjon a motorom,így is 240-ezer valahány van benne,alaphangon évente nem megyek max 10-1000-et szerintem te sem szívesen pörgetnél az órádba napi 200-Km et (Bocs ez hosszúra sikerült de így tom kifejteni )


én el sem vállalnék ilyen munkát. bocs. ez milyen már? ettől többet ér a komfortom. akkor a C-s teherautóban legyen fekhely, amiben aludhatsz. persze az gondolom nincs. én nem aláznám meg magam, ilyen feltételek mellett. de te tudod.
ha tudnak biztoítani 230V-ot én ezt, ilyesmit választanék autóba KLIKK, minden más kilőve a kis hely miatt. olajradiátornak hely kell, quartz fűtőnek hely kell meg közelről az sem jó, mert leéget. ami 12V-ról megy kevés lehet, meg oda az akksid.

Köszönöm szépen.Sajnos itt vidéken vagy ez vagy a szallagos munka van gyárba vagy traktorozol,ha vissza emlékszel meséltem anno hogy a ház előtt aszfalt sincs és a legközelebbi Tesco 15Km,nem tudom Tiszaújváros falu vagy Község vagy Város de az is Keleten van de ott milyen munkalehetőségek vannak? (Nem rosszból kérdezem.)Kösz a tippet rá nézek a linkre amit küldtél.


ha rákeresel a városra láthatod. iparváros. munka van. hírekbe mostanában feszt benne vagyunk. írtam azt hiszem, helyben van 4 benzinkút, több multi, teszkó, lidül, spár, penny, több cóp bót. olyan 16ezres város most kb. itt is van szalagmunka is, de végzettségfüggő. ide kerestek nem rég is C-s jogsis sofőrt elég jó helyre. de a bérek itt sem jobbak. az ingatlanárak az egekben.
ahol te laksz ott a legjobb a gazdasági munka szerintem. az ilyen helyeken az a legjobb. jó pénzek vannak abba még most is. mondjuk az a jó, ha az embernek saját földje van és gépei.

YELLOW Elküldve: 2020-01-26 09:21 Távirányítós gyári állófűtés e46 20d-hez.

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Lehet nem jó helyre írok és nem kell hogy távírányítós legyen csak valami olyan fűtés ami könnyen be szerelhető és akár Januárban -10 fokban is be fűti az utasteret alvás közben mert úgy néz ki hogy Pesten lenne munkám de napi bejárós és kocsimban kéne aludnom jó ideig.Mi a legegyszerűbb megoldás motorjáratáson kívül? Minden megoldás érdekel,köszönöm.


lehet kivenni nagyon pici szobákat is, mondhatni ágyat. nem tudom milyen munka de én fizettetném a munkaadóval.
amúgy ha nincs rendelkezésre álló 230V, akkor nagyon nincs semmi, amit csak úgy pikk-pakk be lehet szerelni. Ha van 230V, akkor kis ilyen ventis fűtőegység. én biztos nem aludnék kocsiban. nem tudom milyen meló, de ér annyit? nem tudnak szállást biztosítani, fizetni?
szerk: van benzines autóhoz is állófűtés, de nagyon ritka. és sajna hiába fűtené fel a vizet, valahogy be is kell fújatni az utastérbe, viszont a venti áramfelvétele elég nagy. nem bírná az akksi

Köszi. C-s Jogsim mellé nem rég sikerült a Páv3,Gki,Sofőrkártya,és mivel vidéken lakom csak Alsónémedi,Herceghalom,Dunaharaszti logisztikai központok az opciók és Újszilvás mellől kéne bejárnom,benzinbe sok lenne a napi ingázás és nem szeretnék 3-havonta olajat cserélni se gyűjteni a Km-eket semmit nem térítenek csak úgy éri meg ha ott alszom de albérlet 90.000 alatt nincs itt vidéken meg semmi munka ezen a téren.Inkább ott alszom de ne kopjon a motorom,így is 240-ezer valahány van benne,alaphangon évente nem megyek max 10-1000-et szerintem te sem szívesen pörgetnél az órádba napi 200-Km et (Bocs ez hosszúra sikerült de így tom kifejteni )


én el sem vállalnék ilyen munkát. bocs. ez milyen már? ettől többet ér a komfortom. akkor a C-s teherautóban legyen fekhely, amiben aludhatsz. persze az gondolom nincs. én nem aláznám meg magam, ilyen feltételek mellett. de te tudod.
ha tudnak biztoítani 230V-ot én ezt, ilyesmit választanék autóba KLIKK, minden más kilőve a kis hely miatt. olajradiátornak hely kell, quartz fűtőnek hely kell meg közelről az sem jó, mert leéget. ami 12V-ról megy kevés lehet, meg oda az akksid.

YELLOW Elküldve: 2020-01-25 22:01 Távirányítós gyári állófűtés e46 20d-hez.

John írta: Sziasztok.Lehet nem jó helyre írok és nem kell hogy távírányítós legyen csak valami olyan fűtés ami könnyen be szerelhető és akár Januárban -10 fokban is be fűti az utasteret alvás közben mert úgy néz ki hogy Pesten lenne munkám de napi bejárós és kocsimban kéne aludnom jó ideig.Mi a legegyszerűbb megoldás motorjáratáson kívül? Minden megoldás érdekel,köszönöm.


lehet kivenni nagyon pici szobákat is, mondhatni ágyat. nem tudom milyen munka de én fizettetném a munkaadóval.
amúgy ha nincs rendelkezésre álló 230V, akkor nagyon nincs semmi, amit csak úgy pikk-pakk be lehet szerelni. Ha van 230V, akkor kis ilyen ventis fűtőegység. én biztos nem aludnék kocsiban. nem tudom milyen meló, de ér annyit? nem tudnak szállást biztosítani, fizetni?
szerk: van benzines autóhoz is állófűtés, de nagyon ritka. és sajna hiába fűtené fel a vizet, valahogy be is kell fújatni az utastérbe, viszont a venti áramfelvétele elég nagy. nem bírná az akksi

YELLOW Elküldve: 2020-01-24 17:00 Kulso tukorfutes

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Szia.Megérkezett a tükröm már mindkettő fűt.Utcsó kérdésem lenne hogy mivel nem szeretném hogy Nyáron is fűtsön 40 fokban melyik biztosítékot kell kivenni,gondolom a tükörmozgatás is megszűnik akkor?


a 25-ös biztosíték tartozik a tükörhöz és az ablakspricni fűtéshez (ha van benne).

Van benne,még az E34-em ben is volt,lehet ez nem annyira feláras a Németnél


ha minden igaz, ködlámpa csomaghoz járt. amiben van ködlámpa, abban spricni fűtés is van.

Értem,van ködlámpám.(Viszont gyárilag hátul miért csak az egyik van be építve? E34-em nél mindkettő világított hátul.Ebben mi lehet a logika?)


hivatalosan legalább 1 oldalon kell lennie vagy középen. bal kormányos autóknál a bal oldalon kell világítania.
nekem már mindkét oldalon világít, a csomi ajtóban lévő két piros. US Style DRL adta.
nekem mindenhol 21W-os izzók vannak, és az oldalanként 3 helyzetjelző izzóból 1-1-et használ ködlámpának és kihajtja a 21W-ot. amúgy okosan be lehetne programozni bármelyikre.

Úgy értem hogy még csak a foglalat sincs beépítve gyárilag csak a bal hátsóba ha jól emlékszem,ezek szerint az Fl előttiekbe nincs beépítve gyárilag vagy ez is feláras lehetett akkoriban?


jah ott a lámpa kiosztása is más. nem hiszem, hogy ez extra volt, hogy... mindkét oldalon ködlámpa. egyszerűen csak ilyen a lámpa. nekem nem is tetszik, nem is akartam FL előttit.

YELLOW Elküldve: 2020-01-24 15:46 Kulso tukorfutes

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Szia.Megérkezett a tükröm már mindkettő fűt.Utcsó kérdésem lenne hogy mivel nem szeretném hogy Nyáron is fűtsön 40 fokban melyik biztosítékot kell kivenni,gondolom a tükörmozgatás is megszűnik akkor?


a 25-ös biztosíték tartozik a tükörhöz és az ablakspricni fűtéshez (ha van benne).

Van benne,még az E34-em ben is volt,lehet ez nem annyira feláras a Németnél


ha minden igaz, ködlámpa csomaghoz járt. amiben van ködlámpa, abban spricni fűtés is van.

Értem,van ködlámpám.(Viszont gyárilag hátul miért csak az egyik van be építve? E34-em nél mindkettő világított hátul.Ebben mi lehet a logika?)


hivatalosan legalább 1 oldalon kell lennie vagy középen. bal kormányos autóknál a bal oldalon kell világítania.
nekem már mindkét oldalon világít, a csomi ajtóban lévő két piros. US Style DRL adta.
nekem mindenhol 21W-os izzók vannak, és az oldalanként 3 helyzetjelző izzóból 1-1-et használ ködlámpának és kihajtja a 21W-ot. amúgy okosan be lehetne programozni bármelyikre.

YELLOW Elküldve: 2020-01-24 11:27 Nem nyílik!

Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
Hali!
Nekem is ugyanez a problémám. Annyi különbséggel, hogy nekem nagy nehezen nyit a gomb. De kb. 1 percig nyomkodnom kell. Előfordul, hogy pöccre nyit. E46 316i, 4 ajtós. Az én vevőm és erősítőm hol találom?


neked a C oszlopon van a borítás alatt. vagy várj lehet az a rádió. nem tudom lehet egyik oldalon az egyik, a másikon a másik.
de ha zárni zár rögtön, csak nyitni nyit nehezen, az inkább relé probléma a GM modulon.


Rosszul fogalmaztam. A jelenség nyitásra és zárásra is ugyanúgy vonatkozik.


neked még az elemes kulcsod van, vagy az akksis? én inkább azt mondanám esetedben kevés a delej benne, gyenge a jel, amit a kulcs kiad.


Rombusz kulcsom van. 2002-es facelift. Eddig úgy tudtam az nem elemes.


nem néztem az évjáratot csak azt láttam 316i 1.9-es. szerintem 2002-esben már nem volt ez a motor. Esetleg 2001. 9-10 haviban esetleg. láttam már olyat.
akksis, a kérdés fel van-e töltődve rendesen.


Gyártási év: 2002; hengerűrtartalom: 1895 cm3. 2 hete mentem vele 280km-t egy huzamban. Úgy gondolom, ennyi alatt fel kellene töltenie. Lehet, hogy az akksi gyenge, vagy nem töltődik? Meg tudom valahogy nézni a töltöttségét?


így néz ki a motorod?


Igen. Ilyen.


jah, hogy jobb kormányos? hát ettől függetlenül maga a gyártási ideje szerintem nem 2002, de lehet volt már, akinek 2002-02 gyártású és még benne volt ez a motor, de ez nagyon ritka.
igazából mindegy, akksis valóban a kulcs. ha nagyon gatya 280km kevés... valamikor régen beszéltük ezt mennyi kell kb, de már nem emlékszem. nagyon mérni nem lehet az akksija töltöttségét. a jel erősségét amit a kulcs kiad lehet mérni, de olyan helyen ahol tudják mérni a megfelelő eszközzel.


Hali!

Rég nem jártam itt. Szóval nem jobb kormányos. Akkor nyilván nekem az a ritkaság-om van. Nem is ez a lényeg.
Leírom a kálváriám, hátha tanulságos másnak is. Szóval gombra nem nagyon akartak nyílni az ajtóim. Próbáltam a tartalékkulccsal, azzal sem működött. A belső lámpa sem kapcsolt fel. Néha-néha nyitott, de nem akartam égetni magam a parkolóban, így inkább tervbe vettem, hogy megcsináltatom Yellow tanácsára a kocsi vevőjét. Addig is a zárral nyitottam, zártam. Éreztem, hogy ezt annyira nem szereti a zár mechanika. Néha előfordult, hogy nem teljesen jött fel a gomb, ilyenkor még egyszer rányitottam. Biztonság kedvéért hordtam magammal a másik kulcsot, biztos ami biztos.
Egyik nap ezt nem tettem meg, és pont aznap történt a baj. Kocsi nyitáskor a kulcs körbeforgott a zárban. A kulcsot nem is tudtam kivenni belőle. Ott álltam a bezárt kocsi mellett, úgy hogy a kulcs a zárban maradt. Segítségemre sietett egy szerelő srác, aki ki tudta venni a kulcsot, de a kocsit nem tudta kinyitni. Felhívtam a feleségem, hozza el a másik kulcsot, hátha sikerül. Hál istennek azonnal nyitotta a zárat gombbal. A lakatosom azt mondta, ki kell szedni a zárat, ha javítható megcsinálja, ha nem akkor vagy bontó, de akkor két kulccsal kell mászkálnom, vagy rendelek a BMW-től, ami meg 80 rugó környéke lesz. Szétszedte, mutatta a kis darabot ami eltört. Kuka.
Hazafelé eszembe jutott, hogy van egy ügyes kulcsmásoló kontaktom. Megkérdem, hátha zárakhoz is ért. Elvittem hozzá. "Semmi gond van ilyen záram polcon." 10 perc és ki is cserélte. 10.000. Az, hogy ezután mindkét kulcsot szétszedte, akksit cserélt bele db-onként 5.000-ért már maga volt a megváltás.

Tehát a tanulság:
1. Ügyes zárszerelő ki tudja cserélni a zárat, nem kell bontó, vagy gyártói alkatrész csere.
2. A rombusz kulcsok akksijai is elfáradnak évek alatt. Ezt lehet cserélni. Igaz szét kell szedni a vízálló kulcsot, ami eztán nem lesz vízálló, de nem kell a Balcsiban fürdeni vele.

Ja és még újra sem kell tanítani.


ha gyorsan cserél akksit, akkor nem kell tanítani.
sajnos ez a cilinderes zár nem arra való, hogy rendszeresen használják. viszont szennyeződik nem árt néha belefújni valami kenőanyagot és megmozgatni, de ennyi. Az vészmegoldásnak van, ha véletlen kulcsról nem nyílna.
viszont ha nem kapcsolt fel a belső világítás, akkor valóban nem vetet a jelet, vagy nem adta rendesen. ugye a kulcs jelszintje , erőssége mérhető megfelelő eszközzel.
örülök, hogy megoldódott.

YELLOW Elküldve: 2020-01-24 11:21 Kulso tukorfutes

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Szia.Megérkezett a tükröm már mindkettő fűt.Utcsó kérdésem lenne hogy mivel nem szeretném hogy Nyáron is fűtsön 40 fokban melyik biztosítékot kell kivenni,gondolom a tükörmozgatás is megszűnik akkor?


a 25-ös biztosíték tartozik a tükörhöz és az ablakspricni fűtéshez (ha van benne).

Van benne,még az E34-em ben is volt,lehet ez nem annyira feláras a Németnél


ha minden igaz, ködlámpa csomaghoz járt. amiben van ködlámpa, abban spricni fűtés is van.

YELLOW Elküldve: 2020-01-24 09:51 Vezérműlánc

Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.


szerintem, mindenképp meg kell nézni, meg van-e nyúlva a lánc. én úgy tudom ez is az a motor, amiben érdemes cserélni, amint meghallod a hangját (inkább szakértő hallja meg).
a rendszeres szerviz mit jelent? mert ha betartották a km-t, ami 25-30ezer, akkor az régen rossz.
szóval én megnézetném. hivatalosan nem nagyon van erre intervallum megadva. árban változó, attól függ, hol csinálják, milyen anyagból. meg menet közben mi sérül mondjuk.

YELLOW Elküldve: 2020-01-24 09:13 M43TU motor

John írta:
Szia van rajta cikkszám hogy utána kérdezhessek a boltos ismerősömtől? (Amint aktuális lesz jelzek,köszi)A másik kérdésem mert nem tom melyik topicba kéne tennem pedig kerestem rá,az lenne a kérdésem hogy ha járó motornál le veszem az olajsapkát nem igazán akar lefulladni illetve kissé emelkedik is olyankor az alapjárat,úgy tudom erős vákuumnak kéne lennie de épphogy van,akkor farsot szív (Hibakódott sapi levétel után be dobott de Unknown hiba )? Enyémről videó: https://youtu.be/ZdLS5vau3XI ezt meg neten láttam neki szisszen is erős vákuummal és le is áll majdnem:https://www.youtube.com/watch?v=bCUQO9UprCQ Melyik esetben működik helyesen a vákuum rendszer?


ha elolvasod a videó alatti elírást, vagy bedobod egy fordítóba, ott leírja, hogy a vákuum nem jó, miután cserélte a szelepet, kartergáz szellőztető szelepet, megszűnt a vákuum.
egyébként a kérdés érdekes, mert van amelyik autónál a vákuum a jó, és valahol egy kis nyomás.
az enyém is hasonló mint a tiéd, mondjuk nekem nem igazán szisszen van, amikor van egy nagyon picike vákuum, de minimális semmi, de van, amikor nincs. elvileg az sem mindegy hidegen vagy melegen nézi az ember.

YELLOW Elküldve: 2020-01-24 09:06 Kulso tukorfutes

John írta:
Szia.Megérkezett a tükröm már mindkettő fűt.Utcsó kérdésem lenne hogy mivel nem szeretném hogy Nyáron is fűtsön 40 fokban melyik biztosítékot kell kivenni,gondolom a tükörmozgatás is megszűnik akkor?


a 25-ös biztosíték tartozik a tükörhöz és az ablakspricni fűtéshez (ha van benne).

YELLOW Elküldve: 2020-01-21 22:42 Autómata váltó hibakód

bogfeli írta:
YELLOW írta:
bogfeli írta:
YELLOW írta:
bogfeli írta: Sziasztok!

Olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy van egy e90 320d-m automata váltóval m47 motoros. 330ezer van benne pár ezer km-el ezelőtt cseréltettem az olajat szűrőt a váltóban. A csere után már szinte egyből éreztem hogy néha váltáskor nagyobbat ránt, volt már hogy érezhetően ütött is illetve felpörgött egy minimálisat a motor. Az új amit észrevettem, hétvégén autópályán kicsit megakartam hajtani és 160-nál mintha leszabájzott volna és csak rángatott. Vinném váltóshoz de nemszeretném hogy csúnyán lehúzzanak ezért is érdekelne a véleményetek hogy ez wandler vagy inkább teljes felújjítás lesz e. Köszi előre is!


az a baj, ha korábban nem volt cserélve, akkor most nem is kellett volna. általában ez jellemző, ha korábban nem volt cserélve. belemegy az új olaj, aztán kész, vége a dalnak. az egészet át kell tisztítani, és van, hogy kel neki 2 olajcsere is. legtöbb automata váltóssal ez a gond, amiben nem cserélnek időben olajat. ami kb 60-80ezer km-t jelent.
ha volt cserélve korábban és biztosan volt, akkor lehet nem jó olaj került bele.
cserekor célszerű egy váltó szoftver frissítést is csinálni, ha nincs rá frissebb program, akkor újrarakni, ami van.


Köszi a választ! Sajnos az előző tulaj azt mondta hogy cseréltette, de hát ezt kitudja... erre a szoftveres dologra már én is gondoltam de elvileg frissítették amikor cserélték az olajat, ha mégis mechanikai a probléma akkor mire lehet számítani,


az szokott lenni, hogy a friss olaj elkezdi feloldani a lerakódásokat és a kis vájatokba, amiben az olaj megy, belekerül és megakadhat. van a YT-on egy videó, egy Audi-t (fekete A8 azt hiszem Totalcar-os videó) csinálnak (biztos van többről) ott jól elmondják a problémát. nem konkrétan ilyen a hiba, de függ hol dugít el, milyen méretű a dugulás, stb.


Tehát lehet hogy egy alapos átmosás orvosolná a problémámat?


lehet. viszont van egy másik A8-as videó, ott új tömböt vett a tulaj és akkor sem lett jó. ez a sz0pó ezekben, hogy sajnos, ha 200-300ezer alatt nem volt megbontva, utána már nem is szabad. hiába profi csinálja, láthatod, 3x szét kellett szedni.
de mint írtam okozhatja rossz olaj és mikor elmegy az erő, lehet csak a Wandler csúszik meg, mert rossz az olaj, nem alakul ki a nyomás benne. de az is lehet valami szelep ragadt le. ez minden automatánál így van márka független. meg kb ugyanazok a nagy gyártók vannak váltókban is. BMW váltója meg érzékeny is a gyári olajra. annak meg literje vagy 5-6ezer Ft és kell bele vagy 9 liter.