Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 07:29 316 i Kartelgázmembrán

Zolee írta:
YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Két kérdésem is lenne a szakikhoz. A motorom rajzán nem találom én sem a kartergáz szűrőt. (lehet nincs is?) A motor N40B16A (FG26967).
A másik kérdés, hogy vanos cserénél mindkettőt kell cserélni egyszerre? (az egyik defektes csöppet, úgy néz ki ... de viszem majd tesztre)
Köszönöm a válaszokat.


N40-ben nincs, hanem közvetlen a szelepfedélből a szívósorba megy a kartergázcső.


N40-ben is van kartergázszűrő membrán, a szelepfedélbe van besajtolva, nincs önálló cikkszáma, csak a szelepfedéllel együtt cserélhető... olcsó költségkímélő megoldás


volt nekem is egy ilyen tippem, de biztosra nem tudtam. pedig nagyon hasonló a szívósor, mint nekem (N42), de nekem mégis van külön.

YELLOW Elküldve: 2017-11-14 22:25 Futómû és hibái

Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta: Sziasztok!
Következő problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni:
A jobb oldali hátsó kerék kb 3-4cm-el jobban kiáll (vagy a bal ugyan ennyivel befelé,nem tudom melyik áll helyesen)mint hogyha az egyik kereken egy nyomtávszélesítő lenne(természetesen nincs).Ezután illetve egy kopogás után kutatva az autó azóta meglett bontva,bölcső szilentek lettek cserélve illetve az alvázon található felfogatási pontoknál található repedések kerültek javításra.a kopogás megszűnt,viszont az"érdekesen álló kerék" megmaradt + a szerelés után már a jobb oldala a kocsinak magasabban is van a bal oldalihoz képest.
Az autóban állítható rugók vannak,ezeket azonos beállításban raktam be,ezután próbáltam rajta állítani,de hiába nem lehet azonos magasságba állítani az autót és a kerék is ugyanúgy kiáll.Az egyetlen furcsa dolog amit én észre vettem,hogy baloldalon a stabilizátor rúd beleér az alsó lengőkarba,arra támaszkodik,viszont a jobb oldalon nem.
Valakinek ötlet/ötletek?
Valamilyen deformáció,eltérő méretű alkatrész ,rossz beállítás vagy összerakás


állítható rugó? az milyen? persze értem mire gondolsz.
én a leírtak alapján azt mondanám, hogy nagyon össze volt törve az autó. el van tekeredve, vetemedve az egész kasztni.


Köszi a gyors választ,és bocsi a helytelen fogalmakért!
Ma elvittem több futóműveshez de senki se hajlandó vele foglalkozni. :/
Valakit tudnátok Pest környékén ajánlani?
Illetve még egy kérdés fogalmazódott meg bennem.
Nem lehetséges közdarabokkal(nyomtávszélesítő)a kerekek helyzetét azonos síkba hozni,vagy ezt felejtsem el?


sok barbár megoldás van, de ez nem normális. mint mondottam nekem úgy tűnik, mintha az egész autó el lenne menve, én semmi esetre sem szeretnék ilyet vezetni, sem utazni benne.
mondjuk az kérdéses, hogy hol áll ki jobban? mert lehet a kerék vertikális dőlése terpesztése nem ugyanolyan. ahol bentebb van, ott lehet jobban bedől a teteje a keréknek, míg a másik oldalon kifelé áll. ez állítható.
de lehet a sárvédő ív nem egyformán van kint.
ez jutott még eszembe, ha a TK-ból való felélesztést kizárjuk.

YELLOW Elküldve: 2017-11-14 12:25 316 i Kartelgázmembrán

naarjan írta: Sziasztok!
Két kérdésem is lenne a szakikhoz. A motorom rajzán nem találom én sem a kartergáz szűrőt. (lehet nincs is?) A motor N40B16A (FG26967).
A másik kérdés, hogy vanos cserénél mindkettőt kell cserélni egyszerre? (az egyik defektes csöppet, úgy néz ki ... de viszem majd tesztre)
Köszönöm a válaszokat.


N40-ben nincs, hanem közvetlen a szelepfedélből a szívósorba megy a kartergázcső.

YELLOW Elküldve: 2017-11-14 07:27 Futómû és hibái

Bayerische46 írta: Sziasztok!
Következő problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni:
A jobb oldali hátsó kerék kb 3-4cm-el jobban kiáll (vagy a bal ugyan ennyivel befelé,nem tudom melyik áll helyesen)mint hogyha az egyik kereken egy nyomtávszélesítő lenne(természetesen nincs).Ezután illetve egy kopogás után kutatva az autó azóta meglett bontva,bölcső szilentek lettek cserélve illetve az alvázon található felfogatási pontoknál található repedések kerültek javításra.a kopogás megszűnt,viszont az"érdekesen álló kerék" megmaradt + a szerelés után már a jobb oldala a kocsinak magasabban is van a bal oldalihoz képest.
Az autóban állítható rugók vannak,ezeket azonos beállításban raktam be,ezután próbáltam rajta állítani,de hiába nem lehet azonos magasságba állítani az autót és a kerék is ugyanúgy kiáll.Az egyetlen furcsa dolog amit én észre vettem,hogy baloldalon a stabilizátor rúd beleér az alsó lengőkarba,arra támaszkodik,viszont a jobb oldalon nem.
Valakinek ötlet/ötletek?
Valamilyen deformáció,eltérő méretű alkatrész ,rossz beállítás vagy összerakás


állítható rugó? az milyen? persze értem mire gondolsz.
én a leírtak alapján azt mondanám, hogy nagyon össze volt törve az autó. el van tekeredve, vetemedve az egész kasztni.

YELLOW Elküldve: 2017-11-10 19:27 Motorolaj

TomyMU írta: Sziasztok! Találtam egy jó kis videót ami hasznos lehet!

Melegítsük az autót télen, vagy ne?

Benne van az a kép is amit Yellow mutatott egy másik témánál.


az nem az a kép

YELLOW Elküldve: 2017-11-10 08:52 N46 és N42 motorok

selix írta: Nekem 320i m52b20-am van. És most szintén küszködik ilyen problémával, hogy alapjáraton ingadozik a fordulatszám. Egyszer le is fulladt. A diag kipufogó oldali főtengely jeladót írt ki hibának még előtte, de akkor nem jelentkezett ilyen probléma.


főtengely jeladó egy van. nincs kipuff, meg szívóoldali. az a vezérműtengely jeladó. előbb ezt kellene tisztázni.
a másik, hogy van erre is topic (alapjárat ingadozás, jeladók) nem pont ezekhez a motorokhoz való. mert már a dízel is ide lett keverve.

YELLOW Elküldve: 2017-11-08 12:32 Társalgó

Miki88 írta:
b_imi írta:
Miki88 írta: Sziasztok új vagyok itt! Egy kérdésem lenne olyan gondom van a verdával (e46 sedan) hogy a két hátsó keréknek nagyon nagy a széttartása és nem lehet beállitani. Állitható futómű van alatta. Esetleg nemtud valaki megoldást rá????


A hátsó futóműszilentet lehet állítani ami a küszöbnél van. Ha ez is kevés, akkor ott valami nem oké.


Nem volt még sérülve nem látszik törés rajta de a csavar nem enged annyit amennyit kellene. Lehet a túl nagy ültetés miatt???


jó lenne ha esetleg számszerűsítve is lenne az az ültetés, esetleg kép formájában is látható lenne.
ha nem enged annyit a csavar, akkor az olyan ültetés lehet, amivel azért a rendőrök figyelmét is felhívod, és műszakin a padra sem tudsz beállni

YELLOW Elküldve: 2017-11-06 13:36 Olajzabálás

Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért .

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.

YELLOW Elküldve: 2017-11-06 13:34 Társalgó

attca66 írta: Sziasztok! BMW E91 re szeretnék 18 as felnit,de nem tudom hogy et34 vagy et 37 es kell e rá? Köszönöm a segítséget.


azon a 3 mm-en nem múlik semmi, emiatt ne görcsölj rajta.
egyébként gyárilag a felni szélességétől függhetett az ET eltérés, ha hoz többfélét.

YELLOW Elküldve: 2017-11-06 13:32 Klíma automatika hiba

konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!
E90-ben kétzónás klíma az anyós oldalon nem fúj meleget. Hol keressen a hibát?


az anyósban szerinted rá miért veri a hideget? direkt így találták ki a német mérnökök.
komolyra fordítva a szót... nem tudom. talán a boxban valami motor, esetleg a vezérlő.
ki lehet prószálni egy csere vezérlővel. esetleg diaggal megnézni dob-e valami hibát rá. mert a boxot megbontani felesleges volna, amíg minden mást ki nem zárunk.
egyébként mintha olvastam volna már ilyen hibáról, de az istenért sem jut eszembe annak mi lett a végkimenetele.


anyós nem ült még ott de elég zavaró hogy ott hideget fúj be ilyenkor. Diagot kipróbázom ma, de szerintem itt valami mechanikus problem lesz, mert ha jól emlékszem mikor az E46-ban a süni szarakodott akkor meleget fújt, mert direkt úgy tervezték ezeket ha beszarik akkor ne fagyj meg hanem inkább sülj meg
Azért ha eszedbe jut ez a régebbi eset akkor írd meg kérlek.


a süni a ventillátor előtét ellenállása. ha az rossz akkor max megáll aventi. ettől a menetszél be tud jutni az utastérbe, sőt a vezérlőpanel ugyanúgy működik,egyedül a venti nem megy és az automata funkciók, amihez kell a venti.
ahhoz, hogy hideget vagy meleget fújjon, nincs köze a süninek.

YELLOW Elküldve: 2017-11-06 07:03 Karosszéria (javítás?)

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Bocs, hogy belevau, már nagyon nem szoktam ide írogatni, mióta rájöttem, hogy írásaimat figyelmen kívül szokás hagyni. A rozsda átalakítót elkerülném (ferropaszit meg társai)mert azokat ha felkened, működik, de közömbösíteni nagyon nehéz, vagy nem is lehet és ha rákensz valamit, alatta tovább zabálja a lemezt. Van egy nagyon jó, nekem bevált anyag, Korant a neve. Ez egy fehér színű, sűrű folyadék, rá kell kenni a rozsdára, majd rövid idő után megfeketedik és úgy is lehet hagyni, de száradás után lehet rá festeni is, nem okoz bajt. Két éve lekentem én is a diffi bölcsőt, szép matt fekete lett, mint ahogyan kijött a gyárból, ma cseréltem a kerekeket, megnéztem, ugyanolyan szép, rozsdának semmi nyoma. Annak idején a fém lengőkarokat is átkentem vele, azok is rendben vannak


ne legyél már öreg korodra ilyen.
inkább írj erről a Korant-ról. kell-e hígítani, vagy kell-e valami előkészület neki, mik a tapasztalatok? mennyire kiadós, stb?
itt privátban küldök valamit, szóval nem amiatt kérdem.

Szia Y,
szép az alja!


köszi! pedig ez nincs takarítva. mikor pár hónapja néztem, még tisztább is volt. csak pont előtte elég ganyéj idő volt. ezt csak azért vettem fel, mert eszembe jutott, hogy volt szó erről.
amúgy egyszer ha találnék valami normális rámpát, akkor brigéciolos spricces mosást megcsinálnék. utána azért lekezelném a vasas dolgokat Korant-tal. nincs szükség rá, de szép színt adna neki, na meg védené ahogy írod is.

YELLOW Elküldve: 2017-11-06 03:53 Klíma automatika hiba

konkolyd írta: Sziasztok!
E90-ben kétzónás klíma az anyós oldalon nem fúj meleget. Hol keressen a hibát?


az anyósban szerinted rá miért veri a hideget? direkt így találták ki a német mérnökök.
komolyra fordítva a szót... nem tudom. talán a boxban valami motor, esetleg a vezérlő.
ki lehet prószálni egy csere vezérlővel. esetleg diaggal megnézni dob-e valami hibát rá. mert a boxot megbontani felesleges volna, amíg minden mást ki nem zárunk.
egyébként mintha olvastam volna már ilyen hibáról, de az istenért sem jut eszembe annak mi lett a végkimenetele.

YELLOW Elküldve: 2017-11-04 19:51 Karosszéria (javítás?)

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Bocs, hogy belevau, már nagyon nem szoktam ide írogatni, mióta rájöttem, hogy írásaimat figyelmen kívül szokás hagyni. A rozsda átalakítót elkerülném (ferropaszit meg társai)mert azokat ha felkened, működik, de közömbösíteni nagyon nehéz, vagy nem is lehet és ha rákensz valamit, alatta tovább zabálja a lemezt. Van egy nagyon jó, nekem bevált anyag, Korant a neve. Ez egy fehér színű, sűrű folyadék, rá kell kenni a rozsdára, majd rövid idő után megfeketedik és úgy is lehet hagyni, de száradás után lehet rá festeni is, nem okoz bajt. Két éve lekentem én is a diffi bölcsőt, szép matt fekete lett, mint ahogyan kijött a gyárból, ma cseréltem a kerekeket, megnéztem, ugyanolyan szép, rozsdának semmi nyoma. Annak idején a fém lengőkarokat is átkentem vele, azok is rendben vannak


ne legyél már öreg korodra ilyen.
inkább írj erről a Korant-ról. kell-e hígítani, vagy kell-e valami előkészület neki, mik a tapasztalatok? mennyire kiadós, stb?
itt privátban küldök valamit, szóval nem amiatt kérdem.

Szia Y,
megnéztem(volna), de egyik videó sem elérhető,legalábbis ez az üzenet a Youtubon. Korant: talán 900 pénz és úgy 2.5 dl. Fehér, tejföl sűrűségű trutyi. Azt írják, első rétegben vízzel hígítható, én soha sem hígítottam. Nem kell nagyon vacakolni a felülettel, az olajt azért érdemes kissé letakarítani, ecsettel fel kell kenni és kész, a többit az idő elvégzi.Mindezt kesztyűben érdemes csinálni, mert a kézről, ecsetből nem mosható ki, szép fekete foltokat hagy száradás után. A kezelt felület száradás után szép matt fekete lesz. Én először nejem Corsájának lengőkarjait kentem meg vele, sok van belőle és nagyon rozsdásak tudnak lenni, randa látvány. Ezt úgy 4 éve tettem, még most is szép matt fekete, amiket lekentem akkor, rozsdának nincs nyoma. Aztán, előző Bömösöm rozsdásodó részeit kezeltem vele (hátsó lengőkarok, diffi bölcső, alváz hátsó bekötési pontok, amik szeretnek kiszakadni, karosszéria elemek néhány rozsdásodásnak indult részeit, amiket ott fújtam is, gépháztető belső-első peremét) többé nem volt gondom vele. A lakkot is megtűrte magán, persze gittelés alatt. Nem nagy felületű javításokra kell gondolni. Azon szintén rozsdásodott a tank szellőztető melletti rész (alul, hátul, jobb oldalon, mint másoknak is szokott), korábban kezeltem ferropassittal, meg más rozsda átalakítóval, eredménytelenül, a Korant-al véglegesen jó lett. Előző autómon okulva, a mostanit egyből lekezeltem ezeken a helyeken megelőzésképen (2 éve), nyoma sincs a rozsdának még most sem. Mint korábban írtam, a rozsda átalakítókat ha rákented, szinte lehetetlen közömbösíteni, a gitt és a lakk alatt tovább dolgozik, ami nem jó. Na ezek az és tapasztalataim a Korant-al, persze tuti lesz, aki le fog hülyézni, de az az ő dolga, tegye, nekem bejött.
bye: hil
Csak azért írtam ilyen részletesen le, mert hátha ezzel valakinek, valakiknek segítek ezzel, bár megfogadni nem kell a fentieket.


köszi!
lehet csak akkor látod, ha be is vagy jelentkezve a gmail-be/google-ba.
én arra gondoltam, hogy a féknyerget kezelem le vele. mondjuk az festeni is szeretném már sok éve nekem se a lengőkar, se a bölcső nem gáz, de lehet épp lekezelném vele.
én amúgy nem értem ezeket. a rozsdamaró is vannak olyan emlékeim, hogy a nagyja a rozsdát le kell kefélni, bekenni, aztán rá lehet festeni. de a hagyományos rozsdamaró ilyen nyálkás kicsit miután kifehéredik, ha jól emlékszem. de az is rémlik, hogy miután kifehéredett újra le kell dörzsölni. de akkor meg mi értelme?
én 990-ért 500ml kiszerelést is láttam. hát vízzel én sem hígítanám, hisz az a rozsda barátja. tudom a festékek nagy része is vizes bázisú már.

YELLOW Elküldve: 2017-11-04 15:36 Mi lehet a baj?

lacinoska írta: Hali,Bmw e 46 320 d 136le,Fesszabályzó,problémám volt,kicseréltük,azóta nem akar menni az auto,csak kb 80nal,esetleg valami ötlet valakinek? Porlasztó adagoló szintén kicserélve, és még mindig nem megy.


az ötletekből, csak ráköltés lesz. el kell vinni BMW spec diagoshoz, aki élőadatokat is tud nézni.
ha a fesz. szabályzó csere előtt jó volt, akkor előfordulhat, hogy valami cső lecsúszott, elrepedt, akármi. én ott kezdeném.

YELLOW Elküldve: 2017-11-04 12:31 Karosszéria (javítás?)

hil írta:
Bocs, hogy belevau, már nagyon nem szoktam ide írogatni, mióta rájöttem, hogy írásaimat figyelmen kívül szokás hagyni. A rozsda átalakítót elkerülném (ferropaszit meg társai)mert azokat ha felkened, működik, de közömbösíteni nagyon nehéz, vagy nem is lehet és ha rákensz valamit, alatta tovább zabálja a lemezt. Van egy nagyon jó, nekem bevált anyag, Korant a neve. Ez egy fehér színű, sűrű folyadék, rá kell kenni a rozsdára, majd rövid idő után megfeketedik és úgy is lehet hagyni, de száradás után lehet rá festeni is, nem okoz bajt. Két éve lekentem én is a diffi bölcsőt, szép matt fekete lett, mint ahogyan kijött a gyárból, ma cseréltem a kerekeket, megnéztem, ugyanolyan szép, rozsdának semmi nyoma. Annak idején a fém lengőkarokat is átkentem vele, azok is rendben vannak


ne legyél már öreg korodra ilyen.
inkább írj erről a Korant-ról. kell-e hígítani, vagy kell-e valami előkészület neki, mik a tapasztalatok? mennyire kiadós, stb?
itt privátban küldök valamit, szóval nem amiatt kérdem.