Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-10-19 18:32 Elsõ lámpák

okezsoke írta: Sziasztok!


2001 E46 kupé, meghalt a bal oldali xenon izzó.
Van javasolt csere típus?
Elvileg lehetséges nappali menetfényt szerelni bele, hogy ne a xenon égjen nappal?
Szeretek mindig lámpával menni.

Előre is köszi.


nappali menetfényt programozni kell és a refi fog világítani nappali fényként, csak gyengébben.
Philips D2S ha jól tudom a bele való xenon izzó. de nem mondom 100%-ra.

YELLOW Elküldve: 2017-10-18 21:36 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta: találtam egy jó képet, amit pedzegettem már. -35°C-ig hűtve.
látható, hogy a motor olaj hideg viselkedését igenis befolyásolja a meleg oldali viszkozitási érték.


Ez most komoly???
-35°C-on akísérlet tökéletesen leképezi a HIDEGOLDALI viszkozitás különbségeket. Az egyik 0W, a másik 5W, a harmadik 10W. Pont ennek megfelelően folynak, vagy nem a 30-asok. A 40esek detto.
Egyedül a 10W-30 és 10W-40 közti különbség mond valamit, de azt ugye mindenki tudja, hogy a szám nem egy konkrét értéket jelent, hanem egy sávot, aminek az olaj lehet a tetején vagy az alján és akkor tényleg van különbség. De nem sok.


igen én is a 10w-s olajokra gondoltam. arra linkeltem a képet. megnéztem még korábban nem egy hideg tesztet ahol ugyanezt tapasztaltam. azonos hideg oldali mellett, a magasabb meleg oldali lassabban folyt.
amúgy nem tudsz intézni olajtesztet? régi olajakból adnék mintát. a Moly tudom csinál bárkinek, de annyit nem ér.


Sajnos csak árukapcsolásként működött az olajteszt, ha veszel az illetőtől valamit. Ha magad intézed, akkor jóval drágább és ahogy írtad, "már nem éri meg". Régi olajokat meg amúgy sem érdemes elemeztetni, mert "megromlik", oxidálódik, gyantásodik, nem ad tiszta képet arról, hogy mi volt a gépben. Amit meg ráköltenél a vizsgálatokra, vegyél inkább friss olajat rajta!


csak azért kérdeztem, mert most fogok olajat cserélni. bár valóban van 8 éve leengedett olajam is eltéve.


na ma meg volt az olajcsere... 16650km lett volna még hátra a 25ezerből. ez 8350km/2év pont tegnap járt le a 2 év. de nekem most ez gyanús. mert szerintem valóságban nem mentem annyi km-t. majd megnézem, még nem rögzítettem be a maszek szervizkönyvbe viszont ha többet számolt, akkor azt jelenti az utóbbi 2 évben többet fogyasztott a gép. ami lehet, mert többet ment városban. de amúgy kb stimmel a 8ezer. már most nem nézem meg.

YELLOW Elküldve: 2017-10-18 07:56 N46 és N42 motorok

konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.

YELLOW Elküldve: 2017-10-17 21:32 Motor-váltó

alfred46 írta:
YELLOW írta:
alfred46 írta: Sziasztok!
BMW E46 320d ha az 1.-esben odalépek és váltok 2.-ik ba akkor valami ütésszerü hang hallatszik hátúlról.
Szerintetek mi lehet az oka?


rükibe rakásnál nem puffan? általában difi tartó nagy szilent miatt van. de a hajtásláncot érdemes átnézni.


hátramenetbe rakásnal nem csinálja, és ha szépen indulok el akkor sem hallatszik semmi csakis ha hirtelen indulok el vele


akkor inkább kardánkereszt, vagy a hardy-tárcsa van tropára menve.

YELLOW Elküldve: 2017-10-17 21:00 Motor-váltó

alfred46 írta: Sziasztok!
BMW E46 320d ha az 1.-esben odalépek és váltok 2.-ik ba akkor valami ütésszerü hang hallatszik hátúlról.
Szerintetek mi lehet az oka?


rükibe rakásnál nem puffan? általában difi tartó nagy szilent miatt van. de a hajtásláncot érdemes átnézni.

YELLOW Elküldve: 2017-10-14 22:51 Gumiméret-futómû

Vadasz69 írta: Sziasztok!

Vettem a következő szezonra egy új szett nyári kereket.

Felni:styling 132 9 és 10j.
A kérdésem a következő lenne.
Van hozzá egy szett gumi ami elöl 245/45 r19 hátul 275/40 r19 (x3 méretei)
Azt tudom,hogy a felnihez szükség lesz nyomtáv szélesítőre alap esetben is(225/35 és 255/30 esetében)
Ezt a szettet is feltudom rá rakni és elfog férni,anélkül,hogy beleérne vagy csak a 225-255 változat?
Az auto egy 2007es e90 320d gyári sport futóműves.
Előre is köszönöm a segítséget.


ehhez nyomtávszélesítő? szerintem nem fog kelleni.

YELLOW Elküldve: 2017-10-14 22:50 klíma tisztítás

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Hali, nektek hogy fűt a klíma?
Automata digit klímám van, áttekerem a középkonzolon melegre a forgattyút, beállítom, hogy legyen 20C, de én nemigazán érzek meleget jönni a befúvókból, ellenben ha kikapcsolom a klímát küldi be a motortér melegét. Hogy van ez?
A klíma tuti jó, 3hónapja cseréltettem kompresszort, szárítószűrőt, új gáz stb. Hideget csinálja rendesen.


nem kell hozzá klímát kapcsolni. a klíma hűt. azt télen párátlanítás miatt kell bekapcsolni, hogy szárítsa a levegőt.
ha melegre van tekerve és 20 fok beállítva azt a vezérlőpanel intézi. igen ebből macerás picit, hogy tekergetni kell középen. de a klímavezérlőn az AUTO gomb ugyanúgy működik.
tehát ha beállítasz 20°C-ot, akkor ha nincs benyomva az AUTO gomb, akkor is 20 fokot fog benyomni. de az állandó. AUTO gomb benyomása mellett nyomhat be melegebbet azért, hogy minél hamarabb elérje a belső tér a 20 fokot. mellé ugye ő határozza meg, hol fújja a meleget, milyen erővel.
szóval mellé a hópehely gombot felesleges benyomni.


Értem, szóval ha auto gomb aktív kapcsolgatja a kompresszort is? Vagy csak a motortér felől küld be meleget?


nem. az AUTO gombnak két funkciója van. amikor benyomod, akkor mind a befújás helyét, mind a befújás erősségét automatán szabályozza. ilyenkor ami be van állítva hőfok, azt akarja a legrövidebb idő alatt elérni. tehát az elején, ha mondjuk 10 fok van a kocsiban, lehet 25 fokos meleget is fog betolni, ha a hűtővízből rendelkezésre áll annyi meleg. ha nem kell annyi meleg levegő, akkor kevesebbet kapcsol, vagy épp mésfelé tereli a levegőt, csökkenti a fordulatot a befúvásnak.
ha kézzel állítasz az erősségen, akkor az AUTO mód félig még aktív, tehát a befújás helyét még kezeli, meg a hőfokot. ez fordítva is igaz. ha rányomsz valami befúvásra, láb, ablak, test, akkor a venti erősség még automata marad, amennyiben azt is nem piszkáltad meg manuálisan.
ha az AUTO gomb nem világít, és nincs is a kijelzőn kijelezve, akkor ha 20 fokra van állítva, akkor mindig 20 fokot küld be, persze amikor már rendelkezésre áll annyi hő a hűtővízből. úgy tudom ebben külön elektromos rásegítés nincs, csak egy másodlagos pumpa, ami a kiskörből is benyomja a melegvizet, ettől lassabban melegszik majd a motor be.
remélem jól írtam és érthetően.
klímát csak te tudod be vagy kikapcsolni. persze a klímát lekapcsolgatni le tudja, de ha alapból nincs elindítva, ő nem kapcsolja fel.

YELLOW Elküldve: 2017-10-14 16:58 Klíma

alfred46 írta:
YELLOW írta:
alfred46 írta: Sziasztok!
BMW E46 320d dgitális klima problémám van, csak is kizárólag a szélvédőnel fújja a levegőt es a többi nyilláson nem fúj semmit bárhogy is állitgatom.
Előző este még müködött normálisan, másik nap reggelre már csak a szelvedőnel jött a levegő.
Szerintetek miért csinálja ezt?


nem nyomtad be a hátsó szélvédőfűtést, vagy a hópehely gomb feletti gombot?


A hátsó szélvédő fűtés be volt kapcsolva de már nincs, valamint a hópehely feletti gomb is be volt nyomva de már az sem aktiv és mégsem megy...


és a vezérlő másik oldalán mind a 3 gomb világít? illetve nem AUTO állásban van?

YELLOW Elküldve: 2017-10-14 16:42 Klíma

alfred46 írta: Sziasztok!
BMW E46 320d dgitális klima problémám van, csak is kizárólag a szélvédőnel fújja a levegőt es a többi nyilláson nem fúj semmit bárhogy is állitgatom.
Előző este még müködött normálisan, másik nap reggelre már csak a szelvedőnel jött a levegő.
Szerintetek miért csinálja ezt?


nem nyomtad be a hátsó szélvédőfűtést, vagy a hópehely gomb feletti gombot?

YELLOW Elküldve: 2017-10-14 13:21 klíma tisztítás

bricktopm írta: Hali, nektek hogy fűt a klíma?
Automata digit klímám van, áttekerem a középkonzolon melegre a forgattyút, beállítom, hogy legyen 20C, de én nemigazán érzek meleget jönni a befúvókból, ellenben ha kikapcsolom a klímát küldi be a motortér melegét. Hogy van ez?
A klíma tuti jó, 3hónapja cseréltettem kompresszort, szárítószűrőt, új gáz stb. Hideget csinálja rendesen.


nem kell hozzá klímát kapcsolni. a klíma hűt. azt télen párátlanítás miatt kell bekapcsolni, hogy szárítsa a levegőt.
ha melegre van tekerve és 20 fok beállítva azt a vezérlőpanel intézi. igen ebből macerás picit, hogy tekergetni kell középen. de a klímavezérlőn az AUTO gomb ugyanúgy működik.
tehát ha beállítasz 20°C-ot, akkor ha nincs benyomva az AUTO gomb, akkor is 20 fokot fog benyomni. de az állandó. AUTO gomb benyomása mellett nyomhat be melegebbet azért, hogy minél hamarabb elérje a belső tér a 20 fokot. mellé ugye ő határozza meg, hol fújja a meleget, milyen erővel.
szóval mellé a hópehely gombot felesleges benyomni.

YELLOW Elküldve: 2017-10-13 13:31 Nem tudom mi a baja az autómnak

borbelyi írta:
bricktopm írta:
borbelyi írta: Sziasztok!

Még mindig a megtorpanás és megállás problémával küzdök. (Szerelési tapasztalat: tegnap kicseréltem a főtengely jeladót - EBAY-en vettem Angliából cserét - de azzal az autóm el sem indult, így letakarítottam a régit és visszatettem.)
Az lenne a kérdésem, hogy ha alapjáraton rángat és néha le is áll, ezt okozhatja-e gyújtás trafó hiba. S ha ez a probléma, akkor ez okozhatja-e menet közben a töltésjelző felvillanását (a töltés hiba jelző csak a töltés hibáját jelzi, vagy egyéb, elektromos körben keletkezett hibát is?).
Köszönöm a segítségeteket előre is!


Szia,
Át kéne mérni a generátor meg a töltésvezérlő részt, megnézni nem csúsznak-e a szíjak, generátorcsapágy meg egyáltalán a generátor.
A gyujtótrafó hibája okoz torpanást, de alapvetően (bár lehet évjáratonként eltér ez a megoldás) az én motorvezérlőm letiltja azt a hengert amelyikben egyszer kihagy a gyujtás. kigyullad az EML lámpa és míg le nem állítom a kocsit így is marad. Gyujtótrafó problémám volt én ezt tapasztaltam.
Töltéskimaradás nem volt soha így sem. A menetközbeni torpanás lehet kettőstömegű, ha más panasz nincs ami arra utalna, akkor levegőrendszer meg üzemanyag körül nézelődnék. Gyertyákat ki átnézni ami nem szép barna azt vagy takarítani vagy csere. Üzemanyag szűrő ha nem tudod mikor volt cserélve szerintem cseréld. A levegő csöveket a légtömegmérőtől indulva át tudod nézni, csak szedegesd le. Látszik ha repedt, könyök környékén az alapjárati motor Y csatlakozónál szokott elszakadni.

Húzd le a MAF-ot járj anélkül pár napig, úgy jelentkezik e a gond. Ha nem segít húzd le a DISA-t anélkül is nézd meg. Amit kitettem pár HSZ-el előbb, DISA tömítést is érdemes megnézni.
Alapjárati motort is kiszedheted megnézni kotyog-e.

Köszönöm a kimerítő választ! Generátor lett elsőként felújítva, mikor a probléma először jelentkezett. Az üzemanyagszűrőt, gyertyákat tavaly decemberben - vásárlás után - saját magam cseréltem. Időnként a problémával együtt jár az EML lámpa kigyulladása is, így , hogy mondod!


ha a trafó rossz, és gyújtás probléma van, arra próbálkozik a rendszer időnként beindítani. az EML lámpa villog olyankor. diaggal kiolvasva dob rá hibát ha a hiba fent áll. gyújtáskimaradásra, stb.

YELLOW Elküldve: 2017-10-13 13:28 Nem tudom mi a baja az autómnak

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
VandaH írta:
bricktopm írta:
VandaH írta:
YELLOW írta:
VandaH írta:
Mindenféleképpen meg kell csináltatni, hiszen idén vettük februárban.
Elviszem szerelőhöz, és írok mi lett vele.
Mindenkinek köszönöm a segítő hozzászólását.


meg szabad kérdezni milyen áron vettétek? ha nagyon olcsó volt, akkor nem kell csodálkozni. lehet venni olcsón E46-ot, de majd annyit rá is kell költeni.


980. 000.- volt, első szerelés 140.000, második 80-90.000 harmadik 30.000 legutolsó csak 5.000 xD haladunk lefelé mit akartok xD


Azigen, Az elég húzós. Meg szabad kérdezni miket javítottak ennyiért?


Persze, nyugodtan. Azért vagytok ti is hogy segítsetek. Reálisan lássak én is.
Talpas, szilent, fékbetét, féktárcsa, fékbowden, szűrők(pollen,olaj) olajcsere, tömítés, csapágy, ennyi jut az eszembe hirtelen.


Megmondom az őszintét én sokallom ezekre a 250ezret. Anyagárban kb 150max az egész cucc.


te sokallod. DE! nem mindneki teheti meg, hogy kedvezményesen vegyen alkatrészt. főleg ha azt a szerelő intézi, aki beszereli. gyanítom, hogy a talpas csere az lengőkar cserét jelent. kivéve ha korábban Mayle HD volt benne. maga a fékszett alsó hangon szerintem egy 80ezer, de attól függ mi került bele. szóval ezekre még rájön a munkadíj, nem sok az.


A szerelő is féláron vásárol, tehát még mindig sokallom. Mindegy nem akarok én ezen vitatkozni.


persze, hogy fél áron vásárol, de melyik adja oda annyi kedvezménnyel? ebből élnek főként. tételesen kellene tudni, mik lettek vásárolva, most csak nagyjából be lett mondva.
de azon gondolkoztam reggel, hogy lehet félre értetted, a 980ezer az autó ára volt.

YELLOW Elküldve: 2017-10-13 06:53 Nem tudom mi a baja az autómnak

bricktopm írta:
VandaH írta:
bricktopm írta:
VandaH írta:
YELLOW írta:
VandaH írta:
Mindenféleképpen meg kell csináltatni, hiszen idén vettük februárban.
Elviszem szerelőhöz, és írok mi lett vele.
Mindenkinek köszönöm a segítő hozzászólását.


meg szabad kérdezni milyen áron vettétek? ha nagyon olcsó volt, akkor nem kell csodálkozni. lehet venni olcsón E46-ot, de majd annyit rá is kell költeni.


980. 000.- volt, első szerelés 140.000, második 80-90.000 harmadik 30.000 legutolsó csak 5.000 xD haladunk lefelé mit akartok xD


Azigen, Az elég húzós. Meg szabad kérdezni miket javítottak ennyiért?


Persze, nyugodtan. Azért vagytok ti is hogy segítsetek. Reálisan lássak én is.
Talpas, szilent, fékbetét, féktárcsa, fékbowden, szűrők(pollen,olaj) olajcsere, tömítés, csapágy, ennyi jut az eszembe hirtelen.


Megmondom az őszintét én sokallom ezekre a 250ezret. Anyagárban kb 150max az egész cucc.


te sokallod. DE! nem mindneki teheti meg, hogy kedvezményesen vegyen alkatrészt. főleg ha azt a szerelő intézi, aki beszereli. gyanítom, hogy a talpas csere az lengőkar cserét jelent. kivéve ha korábban Mayle HD volt benne. maga a fékszett alsó hangon szerintem egy 80ezer, de attól függ mi került bele. szóval ezekre még rájön a munkadíj, nem sok az.

YELLOW Elküldve: 2017-10-12 17:21 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
YELLOW írta:
dienadel írta:
YELLOW írta:
dienadel írta:
YELLOW írta:
dienadel írta: Tisztelt Márkatársak!

A következő problémával szembesültem. Vettem egy OBD II K+Dcan INPA kompatibilis kábelt ( https://ae01.alicdn.com/kf/HTB...K-DCAN.jpg ) és feltelepítettem az INPA-t.
Csatlakozik az autóhoz, de csak a motorvezérlőt olvassa, a többi elektronikát nem. Mi lehet a probléma, mit szúrtam el?
Az autó egy 2000.10. havi e46 316i M43B19 motorral.
Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdvözlettel: die nadel


1. vagy az OBD II-es kábelen lévő csatlakozó 7-8-as kivezetés nincs rövidre zárva,
2. vagy mivel neked körcsatis a téma, az átalakítóban lehet nincs összekötve valami.
ilyen kínai dolgoknál előfordulnak ilyenek.



Nem a 20 pin-es körcsatis, hanem OBD II-es diagnosztikai csatlakozója van az autónak.


hát én azt furcsállom... de akkor ez is lehet probléma.
volt olyan változat, amiben volt mind a kettő. szerintem a motortérben kell lennie kör csatinak, és a többi egységgel azon keresztül tudsz majd kommunikálni, de a 7-8-as lábnak rövidzárban kell lennie akkor is.

Nos ebben az autóban már csak OBD II-es diagnosztikai csatlakozó van. A 7-es és 8-as láb összezárása megoldotta a problémát, most már minden szépen működik.
Hálásan köszönöm a segítséget!


ne haragudj meg, de valami nem kerek akkor. 2000-es évjáratban még a dízeleknek is körcsatis a megoldás.
M43 pedig egy régi motor eleve. a tévedés jogát fenntartom, és elhiszem neked, hogy csak OBD II van benne. de nekem fura.


Szia Y,
nekem 1999-es volt és mindkettő volt benne, nem csodálkoznék, ha a 2000 évjáratban már csak OBD lenne


hát lehet M43-ast nem nagyon olvastam még, de én azt hittem azokat nem adták csak vegyesen, vagy csak körcsatival. illetve, hogy a keverés is olyan 2000 vége felétől jellemző. de mondom tudhatom rosszul. igazából lényegtelen.

YELLOW Elküldve: 2017-10-12 16:39 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

dienadel írta:
YELLOW írta:
dienadel írta:
YELLOW írta:
dienadel írta: Tisztelt Márkatársak!

A következő problémával szembesültem. Vettem egy OBD II K+Dcan INPA kompatibilis kábelt ( https://ae01.alicdn.com/kf/HTB...K-DCAN.jpg ) és feltelepítettem az INPA-t.
Csatlakozik az autóhoz, de csak a motorvezérlőt olvassa, a többi elektronikát nem. Mi lehet a probléma, mit szúrtam el?
Az autó egy 2000.10. havi e46 316i M43B19 motorral.
Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdvözlettel: die nadel


1. vagy az OBD II-es kábelen lévő csatlakozó 7-8-as kivezetés nincs rövidre zárva,
2. vagy mivel neked körcsatis a téma, az átalakítóban lehet nincs összekötve valami.
ilyen kínai dolgoknál előfordulnak ilyenek.



Nem a 20 pin-es körcsatis, hanem OBD II-es diagnosztikai csatlakozója van az autónak.


hát én azt furcsállom... de akkor ez is lehet probléma.
volt olyan változat, amiben volt mind a kettő. szerintem a motortérben kell lennie kör csatinak, és a többi egységgel azon keresztül tudsz majd kommunikálni, de a 7-8-as lábnak rövidzárban kell lennie akkor is.

Nos ebben az autóban már csak OBD II-es diagnosztikai csatlakozó van. A 7-es és 8-as láb összezárása megoldotta a problémát, most már minden szépen működik.
Hálásan köszönöm a segítséget!


ne haragudj meg, de valami nem kerek akkor. 2000-es évjáratban még a dízeleknek is körcsatis a megoldás.
M43 pedig egy régi motor eleve. a tévedés jogát fenntartom, és elhiszem neked, hogy csak OBD II van benne. de nekem fura.