Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-10-12 10:18 Motor-váltó

Jenci írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek...e39 97.es évj 535i v8 alapjárat néha eltűnik...hideg inditásnál olykor szépen jár a moci..de töbnyira félmelegen (több órás pihenésnél) az istennek nem akar felpörögni..ha el is indul , lefullad,legalább is ezt az érzést adja..nem durrog,nem prüszköl,csak leáll,nem pörög fel.. kb az 5.dik inditásnál,és gázpedál pumpálással helyre áll,és szépen beáll a rend..de az alapjárat darabos marad
Mi a szössz lehet..van ötlet..?
lambdaszondák cserélve.. Trafok cserélve..

köszi az értelemes hozzászólást!


frissen melegen indul? mondjuk leállítás után 10 perc múlva?
próbáld meg, amikor nehezen szokott indulni, hogy kb. 3x ráadod a gyújtást, de nem indítasz. csak kb 5 sec-re ráadod a gyújtást. majd a negyedik után indítasz. ha úgy oké, akkor az üzemanyagrendszerben van gond. szűrő, pumpa. pumpa esetén azt is érdemes megfigyelni, hogy negyed és alatta tank esetén csinálja, vagy teli tank esetén is.
mondjuk egy diagos ráolvasás sem ártana. gondolok itt arra, hogy nem-e valami hőfokjeladó rossz, mert hidegen indul szépen, melegen meg rosszalkodik. nem-e olyan jelet kap meg, mintha hideg lenne a motor.


frissen melegen jól indul..nincs gond..kb 30perc.ig minden inditás sikeres..
Köszi az ötletet..megpróbálom


Viszont még annyi,hogy pár percig fulladozik a motor inditás után...menet közben is csuklik..illetve leáll ha nem nyomom a gázpedált...


ha kinyomod a kuplungot nem áll le? én még vez.tengely és főtengely jeladót sem zárnám ki, de ezért kellene egy diag.

YELLOW Elküldve: 2017-10-12 09:43 Motor-váltó

Jenci írta: Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek...e39 97.es évj 535i v8 alapjárat néha eltűnik...hideg inditásnál olykor szépen jár a moci..de töbnyira félmelegen (több órás pihenésnél) az istennek nem akar felpörögni..ha el is indul , lefullad,legalább is ezt az érzést adja..nem durrog,nem prüszköl,csak leáll,nem pörög fel.. kb az 5.dik inditásnál,és gázpedál pumpálással helyre áll,és szépen beáll a rend..de az alapjárat darabos marad
Mi a szössz lehet..van ötlet..?
lambdaszondák cserélve.. Trafok cserélve..

köszi az értelemes hozzászólást!


frissen melegen indul? mondjuk leállítás után 10 perc múlva?
próbáld meg, amikor nehezen szokott indulni, hogy kb. 3x ráadod a gyújtást, de nem indítasz. csak kb 5 sec-re ráadod a gyújtást. majd a negyedik után indítasz. ha úgy oké, akkor az üzemanyagrendszerben van gond. szűrő, pumpa. pumpa esetén azt is érdemes megfigyelni, hogy negyed és alatta tank esetén csinálja, vagy teli tank esetén is.
mondjuk egy diagos ráolvasás sem ártana. gondolok itt arra, hogy nem-e valami hőfokjeladó rossz, mert hidegen indul szépen, melegen meg rosszalkodik. nem-e olyan jelet kap meg, mintha hideg lenne a motor.

YELLOW Elküldve: 2017-10-11 21:42 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta: találtam egy jó képet, amit pedzegettem már. -35°C-ig hűtve.
látható, hogy a motor olaj hideg viselkedését igenis befolyásolja a meleg oldali viszkozitási érték.


Ez most komoly???
-35°C-on akísérlet tökéletesen leképezi a HIDEGOLDALI viszkozitás különbségeket. Az egyik 0W, a másik 5W, a harmadik 10W. Pont ennek megfelelően folynak, vagy nem a 30-asok. A 40esek detto.
Egyedül a 10W-30 és 10W-40 közti különbség mond valamit, de azt ugye mindenki tudja, hogy a szám nem egy konkrét értéket jelent, hanem egy sávot, aminek az olaj lehet a tetején vagy az alján és akkor tényleg van különbség. De nem sok.


igen én is a 10w-s olajokra gondoltam. arra linkeltem a képet. megnéztem még korábban nem egy hideg tesztet ahol ugyanezt tapasztaltam. azonos hideg oldali mellett, a magasabb meleg oldali lassabban folyt.
amúgy nem tudsz intézni olajtesztet? régi olajakból adnék mintát. a Moly tudom csinál bárkinek, de annyit nem ér.


Sajnos csak árukapcsolásként működött az olajteszt, ha veszel az illetőtől valamit. Ha magad intézed, akkor jóval drágább és ahogy írtad, "már nem éri meg". Régi olajokat meg amúgy sem érdemes elemeztetni, mert "megromlik", oxidálódik, gyantásodik, nem ad tiszta képet arról, hogy mi volt a gépben. Amit meg ráköltenél a vizsgálatokra, vegyél inkább friss olajat rajta!


csak azért kérdeztem, mert most fogok olajat cserélni. bár valóban van 8 éve leengedett olajam is eltéve.

YELLOW Elküldve: 2017-10-11 18:37 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

dienadel írta:
YELLOW írta:
dienadel írta: Tisztelt Márkatársak!

A következő problémával szembesültem. Vettem egy OBD II K+Dcan INPA kompatibilis kábelt ( https://ae01.alicdn.com/kf/HTB...K-DCAN.jpg ) és feltelepítettem az INPA-t.
Csatlakozik az autóhoz, de csak a motorvezérlőt olvassa, a többi elektronikát nem. Mi lehet a probléma, mit szúrtam el?
Az autó egy 2000.10. havi e46 316i M43B19 motorral.
Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdvözlettel: die nadel


1. vagy az OBD II-es kábelen lévő csatlakozó 7-8-as kivezetés nincs rövidre zárva,
2. vagy mivel neked körcsatis a téma, az átalakítóban lehet nincs összekötve valami.
ilyen kínai dolgoknál előfordulnak ilyenek.


Nem a 20 pin-es körcsatis, hanem OBD II-es diagnosztikai csatlakozója van az autónak.


hát én azt furcsállom... de akkor ez is lehet probléma.
volt olyan változat, amiben volt mind a kettő. szerintem a motortérben kell lennie kör csatinak, és a többi egységgel azon keresztül tudsz majd kommunikálni, de a 7-8-as lábnak rövidzárban kell lennie akkor is.

YELLOW Elküldve: 2017-10-11 13:22 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!


annak ellenére, hogy több mint 300-an kattintottak bele a topic-ba, valószínű, mint topic címet még többen olvasták el, mégis rosszul töltenek fel képet a kedves tagok.
lehet azok nem olvassák, akiknek kellene?

YELLOW Elküldve: 2017-10-11 12:46 Nem tudom mi a baja az autómnak

VandaH írta:
YELLOW írta:
VandaH írta:
Mindenféleképpen meg kell csináltatni, hiszen idén vettük februárban.
Elviszem szerelőhöz, és írok mi lett vele.
Mindenkinek köszönöm a segítő hozzászólását.


meg szabad kérdezni milyen áron vettétek? ha nagyon olcsó volt, akkor nem kell csodálkozni. lehet venni olcsón E46-ot, de majd annyit rá is kell költeni.


980. 000.- volt, első szerelés 140.000, második 80-90.000 harmadik 30.000 legutolsó csak 5.000 xD haladunk lefelé mit akartok xD


majd akkor lepődsz meg, amikor kiderült, hogy egy pár100Ft-os alkatrész volt rossz
mert ilyen is van, hogy sok 100ezret otthagynak, aztán kis bagatel hiba volt az egész. de ismerős szerelőnek hajlamosak az emberek bevenni mindent. persze nem általánosítok, nem mind olyan.
mondjuk ez legalább nem a kínálat legalja ár.

YELLOW Elküldve: 2017-10-11 11:50 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

dienadel írta: Tisztelt Márkatársak!

A következő problémával szembesültem. Vettem egy OBD II K+Dcan INPA kompatibilis kábelt ( https://ae01.alicdn.com/kf/HTB...K-DCAN.jpg ) és feltelepítettem az INPA-t.
Csatlakozik az autóhoz, de csak a motorvezérlőt olvassa, a többi elektronikát nem. Mi lehet a probléma, mit szúrtam el?
Az autó egy 2000.10. havi e46 316i M43B19 motorral.
Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdvözlettel: die nadel


1. vagy az OBD II-es kábelen lévő csatlakozó 7-8-as kivezetés nincs rövidre zárva,
2. vagy mivel neked körcsatis a téma, az átalakítóban lehet nincs összekötve valami.
ilyen kínai dolgoknál előfordulnak ilyenek.

YELLOW Elküldve: 2017-10-11 09:38 Nem tudom mi a baja az autómnak

VandaH írta:
Mindenféleképpen meg kell csináltatni, hiszen idén vettük februárban.
Elviszem szerelőhöz, és írok mi lett vele.
Mindenkinek köszönöm a segítő hozzászólását.


meg szabad kérdezni milyen áron vettétek? ha nagyon olcsó volt, akkor nem kell csodálkozni. lehet venni olcsón E46-ot, de majd annyit rá is kell költeni.

YELLOW Elküldve: 2017-10-10 22:06 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

BarG írta:
YELLOW írta: találtam egy jó képet, amit pedzegettem már. -35°C-ig hűtve.
látható, hogy a motor olaj hideg viselkedését igenis befolyásolja a meleg oldali viszkozitási érték.


Ez most komoly???
-35°C-on akísérlet tökéletesen leképezi a HIDEGOLDALI viszkozitás különbségeket. Az egyik 0W, a másik 5W, a harmadik 10W. Pont ennek megfelelően folynak, vagy nem a 30-asok. A 40esek detto.
Egyedül a 10W-30 és 10W-40 közti különbség mond valamit, de azt ugye mindenki tudja, hogy a szám nem egy konkrét értéket jelent, hanem egy sávot, aminek az olaj lehet a tetején vagy az alján és akkor tényleg van különbség. De nem sok.


igen én is a 10w-s olajokra gondoltam. arra linkeltem a képet. megnéztem még korábban nem egy hideg tesztet ahol ugyanezt tapasztaltam. azonos hideg oldali mellett, a magasabb meleg oldali lassabban folyt.
amúgy nem tudsz intézni olajtesztet? régi olajakból adnék mintát. a Moly tudom csinál bárkinek, de annyit nem ér.

YELLOW Elküldve: 2017-10-10 20:06 Nem tudom mi a baja az autómnak

VandaH írta:
bricktopm írta:
VandaH írta:
YELLOW írta:
VandaH írta: Sziasztok!
Nagyon remélem tudtok segíteni,hátha valakinek ismerős a szitu. Ha már ti sem akkor feladom....
BMW 320d 2000 -es évjárat.
Helyzet a következő februárba vettük barátommal. Azóta minden második harmadik hónapban szerelőnél van. Már személy szerint marhára unom....ezzel járok dolgozni minden áldott nap. Először rendbe lett téve az alja. Szilentek, futómű, talpas...oké utánna fék csere alles zusammen...oké majd volt olyan eset mikor a motortérből füst jött, meg lett javítva valami kis tömítés már feladta...mai szitu pedig hogy olajcsere után (azt mondják nem függ vele össze) nem húz az autó ahogy eddig, négyesnél dobog de úgy h már bedugul a fülem...kuplungot ha felengedem zörög és a motor is ha már 120 at tolom búg nem olyan mint eddig volt.
Február óta vezetem. Ismerem már hallom érzem ,hogy valami gebasz van...
Kérlek kiméljetek a "kukába vele" szöveggel, na meg hogy nő vagy nem értheted...Igen viszem majd szerelőhöz, de ha ő sem tudja akkor esetleg lenne ötlet valahonnan kiindulni, és átnézni az egészet.
Tudtuk, hogy sokat kell foglalkozni vele, de ez szerintem to much..
Köszi előre is a válaszaitokat!
VANDA


1. nem tudni milyen olaj ment bele valójában. a szerelő mit rakott bele valójában. ha cserélte egyáltalán.
2. mint azt lehetett már olvasni több helyen, nagy szerelők is képesek mocskos dolgokra, elviszed valami hiba miatt, megcsinálja, de generál egy másik. így mindig munkát biztosítasz neki. majd ráfogja, hogy öreg az autó, sokat futott, típushiba, stb.
szóval én javasolnám egy másik szerelő felkeresését. amit elírtál abból konkrétan megmondani nem lehet mi a baja. de rossz olaj tud csúnyákat művelni, akkor viszont már valóban azt lehet mondani, kuka a motor.
mi itt nem szerelők vagyunk, illetve nem is látjuk, halljuk mi a baj.



Igen tudom, de hátha találkozott valaki ilyennel. A szerelő barátunk úgyh megbízunk benne. Félek már útra kelni vele, nehogy rosszat tegyek vele. KÖSZI a választ!


Szia, ez így a leírás alapján elég sok dolog lehet. Hibalámpa nem ég? Hova valósi vagy?
Egy rendes K-D-CAN BUS hibaolvasás ráférne a kocsira az tuti. Ha gyujtásos gond van vagy üzemanyag ellátási, akkor tutira kihozza. Annyira nem temetném még.


Nem ég semmi hál istennek...
Veszprém megye
Tény és való, hogy túl aggódom néha, mivel nagyok szeretem ezt a kocsit.
Hol csinálnak ilyen hibaolvasást?
Köszönöm a válaszod egyébként!
Mindenkinek hálás vagyok!
Még annyit, hogy szerintetek lehet ettől független menni velea, vagy hagyjam amíg szerelő nem látja?


a kuplungos zörgés lehet a kettőstömegű hibája. amennyiben nem automata váltós autóról van szó. ha nagyon más a hangja nyomott kuplung és kuplung nélküli leállítás esetén, akkor ez biztos rossz. lehet csúszik a kuplung is, azért sem megy olyan jól. búgás pedig bármi lehet.
hogy nem világít hiba lámpa, lehet le van ragasztva tényleg kellene neki diag, élőadat olvasás.

YELLOW Elküldve: 2017-10-10 16:27 Nem tudom mi a baja az autómnak

VandaH írta: Sziasztok!
Nagyon remélem tudtok segíteni,hátha valakinek ismerős a szitu. Ha már ti sem akkor feladom....
BMW 320d 2000 -es évjárat.
Helyzet a következő februárba vettük barátommal. Azóta minden második harmadik hónapban szerelőnél van. Már személy szerint marhára unom....ezzel járok dolgozni minden áldott nap. Először rendbe lett téve az alja. Szilentek, futómű, talpas...oké utánna fék csere alles zusammen...oké majd volt olyan eset mikor a motortérből füst jött, meg lett javítva valami kis tömítés már feladta...mai szitu pedig hogy olajcsere után (azt mondják nem függ vele össze) nem húz az autó ahogy eddig, négyesnél dobog de úgy h már bedugul a fülem...kuplungot ha felengedem zörög és a motor is ha már 120 at tolom búg nem olyan mint eddig volt.
Február óta vezetem. Ismerem már hallom érzem ,hogy valami gebasz van...
Kérlek kiméljetek a "kukába vele" szöveggel, na meg hogy nő vagy nem értheted...Igen viszem majd szerelőhöz, de ha ő sem tudja akkor esetleg lenne ötlet valahonnan kiindulni, és átnézni az egészet.
Tudtuk, hogy sokat kell foglalkozni vele, de ez szerintem to much..
Köszi előre is a válaszaitokat!
VANDA


1. nem tudni milyen olaj ment bele valójában. a szerelő mit rakott bele valójában. ha cserélte egyáltalán.
2. mint azt lehetett már olvasni több helyen, nagy szerelők is képesek mocskos dolgokra, elviszed valami hiba miatt, megcsinálja, de generál egy másik. így mindig munkát biztosítasz neki. majd ráfogja, hogy öreg az autó, sokat futott, típushiba, stb.
szóval én javasolnám egy másik szerelő felkeresését. amit elírtál abból konkrétan megmondani nem lehet mi a baja. de rossz olaj tud csúnyákat művelni, akkor viszont már valóban azt lehet mondani, kuka a motor.
mi itt nem szerelők vagyunk, illetve nem is látjuk, halljuk mi a baj.

YELLOW Elküldve: 2017-10-09 10:14 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

találtam egy jó képet, amit pedzegettem már. -35°C-ig hűtve.
látható, hogy a motor olaj hideg viselkedését igenis befolyásolja a meleg oldali viszkozitási érték.

YELLOW Elküldve: 2017-10-07 18:49 Hűtővíz..:S

TomyMU írta: Sziasztok! A mai nap beleesett a kiegyenlítő tartályomba az úszó. Lehet ebből bármi nagyobb problémám ha ottmarad az alján? :


hogy esett be? vagy a pálca alján lévő lebegő cucc esett le a pálcáról?

YELLOW Elküldve: 2017-10-05 20:51 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

BarG írta: Amit írsz, annak alapján nem érted.
Az LL01 és LL04 nem csak abban különbözik, hogy az egyik 3 évvel fiatalabb!!! TELJESEN MÁS A CÉLCSOPORTJUK!!! Az LL04 PONT A DPF-ES AUTÓKHOZ JÓ!!! Az LL01 meg nem! Mindkettő jó hosszított csereperiódushoz, ebben nincs különbség.

A shell-es váltásnál én inkább azt feltételezem, hogy a shell 3 eurocenttel olcsóbban adja az olaját mint a castrol, és ez a váltás oka, mint mindig. Az 5W-30 (shell) viszkozitás meg soha sem tetszett, egy 0W-40 minden körülmények között magasabb védelmi fokozatot jelent ugyanazon teljesítményszint mellett. Ha nagyon akarnék, ki tudok találni olyan tesztkörülményeket, amikből azt az olajat hozom ki rossznak, amelyiket akarom.


de értem. azt mondom, hogy a New Life egy újabb fejlesztésű olaj, mint a Super 3000.
én logikusan azt gondolnám, hogy az új fejlesztésű olajakat, főként az újabb motorokhoz csinálják, fejlesztik. azt írják újabb benzin és dízel üzemű motorokhoz. az új dízelek mindegyike szinte DPF-es. oké konkrétan nem írja, hogy részecskeszűrős autókhoz. a kérdés, hogy emiatt nem kapta meg az LL-04-et vagy a BMW valóban bevizsgálta.
valóban a 0w-40 a legjobb választásnak tűnhet. én is használtam ilyet. de az 5w-hez képest nem sok különbség van hidegoldalon. és egy 0w-s olaj jóval drágább. igazából itthonra felesleges a 0w-s olaj. de azt tartom, hogy valóban a legjobb megoldás. bár a 0w-40 és az 5w-40 között üzem meleg állapotban mégis van különbség. hiába azonos a meleg oldali viszkozitás. én több teszten azt veszem észre, hogy a 0w-s mégis hamarabb vékonyodik el, hamarabb ég meg.
a Super 3000-re azt írja hosszított csereperiódus, LL-04. tehát DPF-es autókhoz ajánlott. (általában mindegyik 5w-30 vagy a 30-as olajok többsége az) de más forrásokat mégis 15ezer km-es ciklust ajánlanak. azt beszélem, hogy a DPF-es dízelek 25-40ezres ciklusokkal vannak kiadva gyárilag. ugye a C3 besorolás miatt is LL-04, de ha csak 15ezret bír és 30ezreket megy el vele a laikus, akkor nem kell csodálkozni, hogy tönkre mennek a dízelek idő előtt. én azt gondolnám, meg gondoltam, hogy a hosszított csereperiódus, az 30ezret jelent. direkt olyanokat vettem, mert az én 10ezrem alatt még mondjuk úgy tökéletes az olaj. de ha egy olyat etszek bele, amire 15ezret írnak, az már... teccik érteni?
azt is vágom, hogy olcsóbb meg minden. ezért is lehet váltás. mondjuk én nem vagyok a gyári dobozos olajok híve.
nyilván a teszt sem mindig egyforma, hisze, magában a teszt tarabban is lehetnek eltérések, zárványok, akármi.
sőt vannak olajok, amik hidegen jók, vannak, amik melegen. nyilván itt a használatot érdemes mérlegelni. lehet érdemes kis városi távokra olyat választani, amik hidegen jobbak.

YELLOW Elküldve: 2017-10-05 12:27 Olajzabálás

csabi27 írta: Sziasztok
Van egy e46-os 318i-s csodám 2000cm3 motorral. Olajcsere után mentem vele kb 1000km amikor is elkezdett sárgán világítani a kis kanna , nívópálcán egy csepp olaj nem volt tehát megette.
Rátöltöttem ugyan abból az olajból ami castrol 5w30-as, elkezdett füstölni de 50 km után abbamaradt a füst. A motor szépen jár erő van benne de aggaszt ez az olajmennyiség, a motoron nem látszik eresztés. járt már valaki így ? mit tegyek ?


állítólag ezek a motorok is szeretik enni az olajat, persze nem ennyire. én szerencsés vagyok, az enyém nem eszi.
mióta van nálad? mennyi lehet a valós km? állt-e sokáig az autó. ezek mind-mind fontos tényezők.
kiszáradt szimmeringek, szelepszár szimmeringek, tömítések, kopott gyűrűk, henger, bármitől lehet. CV szelep hiba.