Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-10-04 22:30 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

BarG írta:
YELLOW írta: most megint az olajokon témázok. mert vannak, amiket nem értek.
5w-30 Mobil 1 Super 3000 XE rendelkezik BMW LL-04-gyel, pedig egy régi típus ez az olaj. alig írnak róla fényezős promo szöveget, ami nem feltétlen gond, csak fura.
0w-40 Mobil 1 New life csak BMW LL-01-gyel rendelkezik. ez pedig egy jóval újabb olaj, vagy mindenféle ámításos promo szöveg is, szinte motorgeneráloz is annyira jókat írnak. ha már bevizsgálta a BMW LL-01-re, akkor a 04-re miért nem? Aral, Castrol, meg ki tudja mely olajak ilyen viszkozitású olaján mégis ott szerepel az BMW LL-04.

igazából annyira keveset megyek az autóval, hogy nem tudom megéri-e a jobb, drágább olajért pénzt adnom. nem használom ki a tudását. ha kémiailag nézem, és fizikailag az olaj viselkedését, a kettő között az én használati szempontomból nincs különbség.
a Super 3000 XE olajat sokaknak ajánlottam már, sokaknak bevált, azt fogok venni, csak néha nem értek dolgokat.
eddig bármi olajat használtam, egyikkel sem volt negatív tapasztalatom. még az elején azért évi 6ezer km meg volt, de az utóbbi időben, jó ha 4000 meg van.


A BMW LL01 olaj 2001-től van, az LL04 meg 2004-től. Egyik dátum se ma volt, de tegnap se. A két olaj között az igazi különbség abban van, hogy az LL04 alkalmas részecskeszűrős dízelekhez, mert kevesebb hamuval égő adalék van benne. Emiatt az LL04-nél nagyobb challenge ugyanazt a kopásvédelmet elérni, mert bizonyos "jó" adalékok ki vannak tiltva. Ezért én, ha a motor nem igényli az LL04-et, bizony inkább az LL01-et ajánlanám!
Sőt megnézném az API minősítést, mert az utal valamennyire az olaj fejlettségi szintjére. Mivel a BMW olajszabványai elég régiek, ezért néhány olaj megrekedt SL szinten, mikor ma már vannak SN szintűek is. Ezekből látszik valamennyire a teljesítményszint, meg az, hogy friss fejlesztés-e, vagy tizenéve ugyanaz.


persze ezt vágom, csak az új fejlesztés és nem kapja meg az LL-04-et? mert a new life újabb, meg eleve...
már mindegy lerendeltem a 3000 XE-t. mondjuk erre is írják, hohy hosszú csereperiódus, de valahol azt írják 15ezer km-re. akkor ez hogy kapott LL-04-et, mikor DPF-es dízelekhez való, tehát újabb motorokhoz, amiknek eleve 25-30ezres csereperiódusa van

egyébként találtam egy jó YT csatornát, ahol olajakat tesztelnek. már az új BMW dobozos Shell-es olaj egész jó, sőt nagyon jó. Castrol pedig elég durván rossz. valószínű a váltás sem véletlen volt. hidegen és 100fokon tesztelnek olajakat, ugyanazzal a módszerrel. 1kg-os súly feszíti a teszt darabot, 5 percen keresztül magas fordulaton csapágyat pörgetnek. igaz nem mindenről van meleg és hideg teszt.
de elmondom a nagy LM meg Gulf olajok sem teljesítenek túl jól.

YouTube videó

YELLOW Elküldve: 2017-10-04 10:10 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

most megint az olajokon témázok. mert vannak, amiket nem értek.
5w-30 Mobil 1 Super 3000 XE rendelkezik BMW LL-04-gyel, pedig egy régi típus ez az olaj. alig írnak róla fényezős promo szöveget, ami nem feltétlen gond, csak fura.
0w-40 Mobil 1 New life csak BMW LL-01-gyel rendelkezik. ez pedig egy jóval újabb olaj, vagy mindenféle ámításos promo szöveg is, szinte motorgeneráloz is annyira jókat írnak. ha már bevizsgálta a BMW LL-01-re, akkor a 04-re miért nem? Aral, Castrol, meg ki tudja mely olajak ilyen viszkozitású olaján mégis ott szerepel az BMW LL-04.

igazából annyira keveset megyek az autóval, hogy nem tudom megéri-e a jobb, drágább olajért pénzt adnom. nem használom ki a tudását. ha kémiailag nézem, és fizikailag az olaj viselkedését, a kettő között az én használati szempontomból nincs különbség.
a Super 3000 XE olajat sokaknak ajánlottam már, sokaknak bevált, azt fogok venni, csak néha nem értek dolgokat.
eddig bármi olajat használtam, egyikkel sem volt negatív tapasztalatom. még az elején azért évi 6ezer km meg volt, de az utóbbi időben, jó ha 4000 meg van.

YELLOW Elküldve: 2017-10-03 12:01 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!


YELLOW Elküldve: 2017-10-01 21:23 Tolató radar

cure13 írta: Sziasztok!

Ma reggel vettem észre miután hátramenetbe kapcsoltam hogy egyfolytában sípol a radar,mi lehet a gond?BMW E87 2004.
Köszönöm a segítséget..


a hátsó kerék mögötti üregban, a csomagtartóban van a PDC agya, ott szokott beázni. érdemes ránézni.

YELLOW Elküldve: 2017-09-29 10:18 Féktárcsa és fékbetét

Kabi írta:
viktor írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: üdv,
tegnap reggel indításkor jelzett a computer, hogy fékbetéteket hátul cserélnem kellene. ami azért fura, mert a computer még 17000km-t ír. Rádugtam diagot:
005DE1 DSC: Bremsbelagverschleiss: Plausibilität Hinterachse
szerintetek lehetséges az, hogy még az előző tulaj, amikor a fékeket (tárcsákat és betéteket) kicserélte 2015ben, akkor nem tett be új kopásjelzőt és ezért írja most nekem a hibát időnek előtte?
továbbá, ha a kopásjelzőt most kicserélem, mert a betétek szerintem még bőven jó állapotban vannak (17000km szerintem az élettartamuk fele még...), kell-e valamit INPA/ISTA-val programozni? Vagy csak a kopásjelzőt hiába cserélem?


E46-ról tudok nyilatkozni, de hasonló lehet.
betétről nem ír km-t. a fékkopásjelző olyan, ha eléri a betét azt a szintet, akkor a jelző hozzáér a tárcsához, elszakad benne egy szál. ez jelzi, hogy a betét csere érett.
ha ez elszakad, akkor el van szakadva. én sem cseréltem jelzőket, mert a betétek sem voltak elkopva. ez nem függ attól, hogy korábban cserélik-e vagy sem.
sőt valószínű km-t sem számol rá.
17ezer max az olajcseréd távja.
az lehetséges, hogy amikor az előző tulajnál cseréltek betétet, akkor a kopásjelzőt rosszul tették vissza. és most valahogy hozzáért elszakadt. egy képet dobhatnál fel, hogy áll a betét, milyen állapotban van. szerintem a nyeregnél le lehet fotózni.
a másik, hogy a jelző a belső betéteken van. az meg lehet már el van kopva, ugyanis kophat felemásan a betét. szóval kintről láthatod jónak, ha a belsők nem jók.

Lámpás ember kikapcsolja. valószínű az előző tulaj csak féket csináltatott és utána nem lámpáztatott.


megrendeltem az új betét szettet, kopásjelzővel együtt...levettem a hátsó kerekeket és kb 4mm a betét. de legalább nem felemásan kopnak...ami fura, hogy az első betétek meg még simán min 1 centisek, pedig egyszerre kerültek az autóba. lehet sokat dolgozik a DSC


az fura, pedig a hátsók alig kopnak.
igaz off autó és hátul dobfékes. kollégám verdája, 240ezer km-rel (valós). elől már 2x volt cserélve fékbetét, 1x tárcsa, ha jól emlékszem. a hátsó dobok most lettek szétszedve, mind a betétben, mind a dobon alig volt kopás. megdöbbentő.

YELLOW Elküldve: 2017-09-28 14:19 Féktárcsa és fékbetét

Kabi írta: üdv,
tegnap reggel indításkor jelzett a computer, hogy fékbetéteket hátul cserélnem kellene. ami azért fura, mert a computer még 17000km-t ír. Rádugtam diagot:
005DE1 DSC: Bremsbelagverschleiss: Plausibilität Hinterachse
szerintetek lehetséges az, hogy még az előző tulaj, amikor a fékeket (tárcsákat és betéteket) kicserélte 2015ben, akkor nem tett be új kopásjelzőt és ezért írja most nekem a hibát időnek előtte?
továbbá, ha a kopásjelzőt most kicserélem, mert a betétek szerintem még bőven jó állapotban vannak (17000km szerintem az élettartamuk fele még...), kell-e valamit INPA/ISTA-val programozni? Vagy csak a kopásjelzőt hiába cserélem?


E46-ról tudok nyilatkozni, de hasonló lehet.
betétről nem ír km-t. a fékkopásjelző olyan, ha eléri a betét azt a szintet, akkor a jelző hozzáér a tárcsához, elszakad benne egy szál. ez jelzi, hogy a betét csere érett.
ha ez elszakad, akkor el van szakadva. én sem cseréltem jelzőket, mert a betétek sem voltak elkopva. ez nem függ attól, hogy korábban cserélik-e vagy sem.
sőt valószínű km-t sem számol rá.
17ezer max az olajcseréd távja.
az lehetséges, hogy amikor az előző tulajnál cseréltek betétet, akkor a kopásjelzőt rosszul tették vissza. és most valahogy hozzáért elszakadt. egy képet dobhatnál fel, hogy áll a betét, milyen állapotban van. szerintem a nyeregnél le lehet fotózni.
a másik, hogy a jelző a belső betéteken van. az meg lehet már el van kopva, ugyanis kophat felemásan a betét. szóval kintről láthatod jónak, ha a belsők nem jók.

YELLOW Elküldve: 2017-09-27 21:09 Mi lehet a baj?

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Én úgvy tudom tanítani kell a multikormányt.


mit kell rajta tanítani?
olyat hallottam, hogy talán lehet pár gombnak más funkciót adni, de ha beteszed, mert előtte nem volt multi, akkor nem kell csinálni semmit. összedugod és csókolom. megy.


Nekem eredetileg tanga multi volt benne, majd egy M-esre lett cserélve. Még előző tulaj csinálta. Azt mondta beszerelni seperc volt, de rátanítani jó nagy szívás....
Én ebből indulok ki és mivel nem szokott a levegőbe beszélni gondolom valamit kellett vele tényleg mókolni.


ha nem elektromos a gázpedál, akkor az más.

YELLOW Elküldve: 2017-09-27 07:51 Mi lehet a baj?

bricktopm írta:
Én úgvy tudom tanítani kell a multikormányt.


mit kell rajta tanítani?
olyat hallottam, hogy talán lehet pár gombnak más funkciót adni, de ha beteszed, mert előtte nem volt multi, akkor nem kell csinálni semmit. összedugod és csókolom. megy.

YELLOW Elküldve: 2017-09-26 21:28 Termosztát

hil írta:
negativ0001 írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta: Sziasztok!
Az automhoz (316i 1.9L benzin) harom fele termosztatot lehet venni. Most benne egy 105 C van, de lattam, hogy van 80C es 95C fokos is. Mi donti el, hogy melyiket tegyem bele?
A foldrajzi hely ahol hasznaljak az autot?
Koszi.


jó kérdés... lehetséges, de szerintem neked a 95°C-os kell. a 80-as dízelnek is kevés, a 105 meg már sok, mert kb ott kapcsol a venti nagy fordulatra.


Nekem 105 fokos a termosztátom. Ugyanilyen típus. A miértjét nem tudom.



105C-nel a venti nalam meg nem forog. Majd 108nal kapcsol be. Az uzem homerseklet 103-107 kozott mozog nyaron es telen 95-108. Ha lejton megyek es megy a futes, akkor jon le 97-95re. LPGt akarok bele tenni es az nagyobb hofokon eg 100-150 fokkal, ami nem lenne problema, de azert vedenem legalabb azzal,( foleg az utolso hengert, hutes szempontbol) hogy bele tennek egy 95 fokost, vagy vizbefecskendezest.


Szia,
előző autómban (M43TU 1,9i) 105 fokos volt. LPG-ről azt mondták több hjelyen is (nem akartam belerakni, csak valahogy szóba került), hogy a lambda szondát tönkreteszi, megbolondul tőle, örökös hibajelzésekkel. (ha nekem hazudtak, akkor most én is), előtte járd körbe ezt a kérdést.
bye:hil


közben rájöttem, hogy én vagyok a hüle fárasztó volt a mai napom...

YELLOW Elküldve: 2017-09-26 18:40 Termosztát

negativ0001 írta: Sziasztok!
Az automhoz (316i 1.9L benzin) harom fele termosztatot lehet venni. Most benne egy 105 C van, de lattam, hogy van 80C es 95C fokos is. Mi donti el, hogy melyiket tegyem bele?
A foldrajzi hely ahol hasznaljak az autot?
Koszi.


jó kérdés... lehetséges, de szerintem neked a 95°C-os kell. a 80-as dízelnek is kevés, a 105 meg már sok, mert kb ott kapcsol a venti nagy fordulatra.

YELLOW Elküldve: 2017-09-22 22:39 Töltés hiány

SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs )
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.


akkor nem az akksi tette tönkre, hanem a generátor töltött túl. de még mindig nem értem. én megvizsgáltatnám a töltésszabályzót.


Mindent átnéztek rajta.


oké, de én nem tudom, én nem adnék a szavukra. aki szerint az akksi tette tönkre a generátort. de lehet rosszul gondolom.


Sziasztok!

Amikor készen lett az autó csak alapjáraton próbáltam ki pár percre, de most mentem is vele, és van gond rendesen: amikor bemelegítés után egy kigyorsításnál 5ezer fölé ment a fordulat elment a töltés. Aztán alatt ismét rendesen töltött, de a következő kigyorsításoknál egyre romlott a helyzet, először 4ezer 5száz, aztán a 30km-es táv végén már 3-3,5ezer fölött sem volt töltés, sőt bevillant alapjáraton is, de ahogy egy kicsit alacsonyabb fordulaton autózva visszahűtöttem úgy tűnt javult.

És közben tényleg olyan autóvillamosságis csinálta a generátort, akihez Egerben szinte minden autószerelő hordj az elektromos alkatrészeket. Arra gondoltam, hogy vagy a generátor adja meg magát magas hőmérsékleten, vagy van még más elekrtonika a rendszerben (pl. megy egy csatlakozó a generátorra a vastag töltéskábelen kívül is).
Tényleg van még elektronikai egység ami befolyásolhatja a töltést (bár egy 2001-es autónál lehet ez buta kérdés, mert itt már gondolom van mindenféle elektromos kütyü a töltésrendszerben)


de ha ekkora szakember, akkor nem tudja, hogy van töltésvezérlő? most nem olvasom vissza, de szerintem írtam, hogy az nem jó vagy a generátor. de a generátor csak úgy tölt túl, ha rossz a vezérlő.


Ahaaaaa. Akkor tényleg van ilyen hülye vezérlő. És hol van ez az autóban??? Mert nyilván az a rossz. (Régen ez egyszerűen volt megoldva, fesszabályzó a generátorban és ha azt a szerelő kezébe nyomta az ember, akkor leellenőrizte az egészet és kész.)
(Hát ezek az istenített szakiknál már nem első eset, hogy van aki erre asküszik, van aki arra, aztán minden szerelő beleszalad számára megoldhatatlan bagatel hibákba.)


plízz legalulra írj már!
akkor legyen fesz. szabályzó. rajta van a generátoron.
de neked a generátor is hűtve van levegővel. most az jutott még eszembe, hogy az a cső el van dugulva lehet, ami odavezeti a levegőt. aztán lehet a fesz. szabályzó túl melegszik, és rosszul működik.

YELLOW Elküldve: 2017-09-22 22:16 Töltés hiány

SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs )
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.


akkor nem az akksi tette tönkre, hanem a generátor töltött túl. de még mindig nem értem. én megvizsgáltatnám a töltésszabályzót.


Mindent átnéztek rajta.


oké, de én nem tudom, én nem adnék a szavukra. aki szerint az akksi tette tönkre a generátort. de lehet rosszul gondolom.


Sziasztok!

Amikor készen lett az autó csak alapjáraton próbáltam ki pár percre, de most mentem is vele, és van gond rendesen: amikor bemelegítés után egy kigyorsításnál 5ezer fölé ment a fordulat elment a töltés. Aztán alatt ismét rendesen töltött, de a következő kigyorsításoknál egyre romlott a helyzet, először 4ezer 5száz, aztán a 30km-es táv végén már 3-3,5ezer fölött sem volt töltés, sőt bevillant alapjáraton is, de ahogy egy kicsit alacsonyabb fordulaton autózva visszahűtöttem úgy tűnt javult.

És közben tényleg olyan autóvillamosságis csinálta a generátort, akihez Egerben szinte minden autószerelő hordj az elektromos alkatrészeket. Arra gondoltam, hogy vagy a generátor adja meg magát magas hőmérsékleten, vagy van még más elekrtonika a rendszerben (pl. megy egy csatlakozó a generátorra a vastag töltéskábelen kívül is).
Tényleg van még elektronikai egység ami befolyásolhatja a töltést (bár egy 2001-es autónál lehet ez buta kérdés, mert itt már gondolom van mindenféle elektromos kütyü a töltésrendszerben)


de ha ekkora szakember, akkor nem tudja, hogy van töltésvezérlő? most nem olvasom vissza, de szerintem írtam, hogy az nem jó vagy a generátor. de a generátor csak úgy tölt túl, ha rossz a vezérlő.

YELLOW Elküldve: 2017-09-22 21:49 Futómû és hibái

Tano írta:
YELLOW írta: érdekes jelenséget tapasztaltam ma.
balra kitekert kormánnyal tolattam, és olyan érzést tapasztaltam, mintha pár nagyobbacska kavicson gurult volna át az első kerék. később próbáltam és félig kitekerve is csinálja ugyanúgy. tehát sehova nem ér bele a kerék.
előre egyik irányba sem, illetve hátra a másik irányban sem csinálja.
a dologhoz hozzátartozik, hogy már régebben is éreztem ezt, de akkor olyan volt az útfelület, hogy azt hittem amiatt van. most viszont frissen húzott vizes aszfalton csinálta.
műszakin nem láttak problémát.
tippeim vannak, meg tudom kevesen vagyunk már itt, leginkább Tano véleményére vagyok kíváncsi, de mindenkit meghallgatok.


Ha már így megszólítottál, igaz ilyen téren csak tippelni tudok. Szerintem a szervót hallgasd meg nem-e rángat ilyenkor. Esetleg amiatt lüktethet. Ha nem akkor futóművesnél megnézetni a kormányművet mert kívülről nem hiszem hogy megállapítasz bármit is.


kicsit gyanítom a szervót. ahogy próbálgattam, utána kicsit elnehezedett a tekerés.
bár kicsit nagyobb a hangja. érzetre talán olyan, mintha mondjuk fel lenne lazulva a kerék. de ma pl nem csinálta, pedig próbálgattam.
lehet már nem ártana egy szervó olaj csere. kb 8 éve volt cserélve, olyan 40ezer km lehet benne.

YELLOW Elküldve: 2017-09-21 22:57 Futómû és hibái

érdekes jelenséget tapasztaltam ma.
balra kitekert kormánnyal tolattam, és olyan érzést tapasztaltam, mintha pár nagyobbacska kavicson gurult volna át az első kerék. később próbáltam és félig kitekerve is csinálja ugyanúgy. tehát sehova nem ér bele a kerék.
előre egyik irányba sem, illetve hátra a másik irányban sem csinálja.
a dologhoz hozzátartozik, hogy már régebben is éreztem ezt, de akkor olyan volt az útfelület, hogy azt hittem amiatt van. most viszont frissen húzott vizes aszfalton csinálta.
műszakin nem láttak problémát.
tippeim vannak, meg tudom kevesen vagyunk már itt, leginkább Tano véleményére vagyok kíváncsi, de mindenkit meghallgatok.

YELLOW Elküldve: 2017-09-21 19:34 M váltógomb

hil írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
a váltó gombomat szeretném bőröztetni (bár nem nagyon kopott, de zavarja a szememet), viszont nem tudom levenni. Elvileg tudom a technológiát, előző autómról le is vettem, de ott a váltórúd fémből volt, a mostaninál(FL)pedig műanyag, áttetsző, plexi szerű cső, amit nem szeretnék eltörni.
Van-e erre valami ötletetek???
Előre is köszi: hil


micsoda? műanyag? nekem is fém.

felhúztam a váltószoknyát és megdöbbenve láttam, hogy az a rúd bizony valami áttetsző műanyag cső. Na nem is mertem tovább húzogatni a gombot.


Bocsánat, fémből van nekem is. Ma nappali fénynél megnéztem és úgy már látszott rajta


én is felhúztam a bőrt ma