YELLOW Elküldve: 2017-10-04 22:30 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)
BarG írta:YELLOW írta: most megint az olajokon témázok. mert vannak, amiket nem értek.
5w-30 Mobil 1 Super 3000 XE rendelkezik BMW LL-04-gyel, pedig egy régi típus ez az olaj. alig írnak róla fényezős promo szöveget, ami nem feltétlen gond, csak fura.
0w-40 Mobil 1 New life csak BMW LL-01-gyel rendelkezik. ez pedig egy jóval újabb olaj, vagy mindenféle ámításos promo szöveg is, szinte motorgeneráloz is annyira jókat írnak. ha már bevizsgálta a BMW LL-01-re, akkor a 04-re miért nem? Aral, Castrol, meg ki tudja mely olajak ilyen viszkozitású olaján mégis ott szerepel az BMW LL-04.
igazából annyira keveset megyek az autóval, hogy nem tudom megéri-e a jobb, drágább olajért pénzt adnom. nem használom ki a tudását. ha kémiailag nézem, és fizikailag az olaj viselkedését, a kettő között az én használati szempontomból nincs különbség.
a Super 3000 XE olajat sokaknak ajánlottam már, sokaknak bevált, azt fogok venni, csak néha nem értek dolgokat.
eddig bármi olajat használtam, egyikkel sem volt negatív tapasztalatom. még az elején azért évi 6ezer km meg volt, de az utóbbi időben, jó ha 4000 meg van.
A BMW LL01 olaj 2001-től van, az LL04 meg 2004-től. Egyik dátum se ma volt, de tegnap se. A két olaj között az igazi különbség abban van, hogy az LL04 alkalmas részecskeszűrős dízelekhez, mert kevesebb hamuval égő adalék van benne. Emiatt az LL04-nél nagyobb challenge ugyanazt a kopásvédelmet elérni, mert bizonyos "jó" adalékok ki vannak tiltva. Ezért én, ha a motor nem igényli az LL04-et, bizony inkább az LL01-et ajánlanám!
Sőt megnézném az API minősítést, mert az utal valamennyire az olaj fejlettségi szintjére. Mivel a BMW olajszabványai elég régiek, ezért néhány olaj megrekedt SL szinten, mikor ma már vannak SN szintűek is. Ezekből látszik valamennyire a teljesítményszint, meg az, hogy friss fejlesztés-e, vagy tizenéve ugyanaz.
persze ezt vágom, csak az új fejlesztés és nem kapja meg az LL-04-et? mert a new life újabb, meg eleve...
már mindegy lerendeltem a 3000 XE-t. mondjuk erre is írják, hohy hosszú csereperiódus, de valahol azt írják 15ezer km-re. akkor ez hogy kapott LL-04-et, mikor DPF-es dízelekhez való, tehát újabb motorokhoz, amiknek eleve 25-30ezres csereperiódusa van
egyébként találtam egy jó YT csatornát, ahol olajakat tesztelnek. már az új BMW dobozos Shell-es olaj egész jó, sőt nagyon jó. Castrol pedig elég durván rossz. valószínű a váltás sem véletlen volt. hidegen és 100fokon tesztelnek olajakat, ugyanazzal a módszerrel. 1kg-os súly feszíti a teszt darabot, 5 percen keresztül magas fordulaton csapágyat pörgetnek. igaz nem mindenről van meleg és hideg teszt.
de elmondom a nagy LM meg Gulf olajok sem teljesítenek túl jól.
YouTube videó