Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-09-04 22:02 AUX

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Be aktiváltam az ux jack-et és megy telórol is a zene! Akinek nincs szintén még csak a fejejgység mögé sem be vezetékelve annak megmutatom mit hová kell forrasztania,akit érdekel komizzon és válaszolok ha van érdeklődés. (Ilyenkor bánom hogy nincs másik telóm ezen kívűl hogy levideózzam,de lényeg hogy a szomszédot ma felbasztam a hangerővel nem győzött szidni,közbe meg youtube klippeztem a műszerfalon műszerfalon,mire nem jó egy okosteló.. bosszantani a szomszédot..)


ha lett volna egy feles fejegységem, én bármire csinálnék AUX-ot. meghajtó IC bemenetére csak rá kell forrasztani. esetleg egy leválasztó áramkört lehet csinálni. a legtöbb IC-nek van külön AUX-ra bemenete is, csak szándékosan nem használják fel. nincs a panelon sem oda vezetősáv.

Nekem se volt fejegységem másik,fogtam a gyárit és rá forrasztottam egy aux-ot.Úgy voltam vele hogy dupla vagy semmi,úgyis le fogom cserélni 2 dines-re és ha be szarik beszarik de nem szart be.Miért nem a gyárira forrasztod oda?


mert nem akarok hibátlanon kísérletezni. ezt mondtam, hogy számtalan ötletem volna, de nem akarok nem gyárian kábelezgetni, meg hack-kelgetni.

YELLOW Elküldve: 2017-09-04 21:40 AUX

John írta: Be aktiváltam az ux jack-et és megy telórol is a zene! Akinek nincs szintén még csak a fejejgység mögé sem be vezetékelve annak megmutatom mit hová kell forrasztania,akit érdekel komizzon és válaszolok ha van érdeklődés. (Ilyenkor bánom hogy nincs másik telóm ezen kívűl hogy levideózzam,de lényeg hogy a szomszédot ma felbasztam a hangerővel nem győzött szidni,közbe meg youtube klippeztem a műszerfalon műszerfalon,mire nem jó egy okosteló.. bosszantani a szomszédot..)


ha lett volna egy feles fejegységem, én bármire csinálnék AUX-ot. meghajtó IC bemenetére csak rá kell forrasztani. esetleg egy leválasztó áramkört lehet csinálni. a legtöbb IC-nek van külön AUX-ra bemenete is, csak szándékosan nem használják fel. nincs a panelon sem oda vezetősáv.

YELLOW Elküldve: 2017-09-04 21:35 Társalgó

John írta: Hidd el van még a tarsolyomban olyan kérdés hegyek amiket még a régiek se mertek megkérdezni. Kitartás!


tudtam. ha gondolod segítek csajozni is.

YELLOW Elküldve: 2017-09-04 21:34 Társalgó

Bitu79 írta: Na én most jutottam el oda,hogy hanyagolni fogom a fórumot,mivel tényleg elég halott.Itt semmiféle BMW-s összetartás nincs,csak a saját kis nyomorával foglalkozik mindenki.Segitséget várnak,és azt sem írják a legtöbben,hogy köszi,vagy akármi ha segít az ember valamiben.A másik gáz dolog pedig az,hogy sokan a keresőt sem képesek használni,és felteszik a kérdést,amit már 15-ször biztos megválaszoltak itt valamikor.Igazuk volt a régebbi tagoknak,akik leírták előttem ugyanezeket.A BMW-m szerintem marad még egy ideig,a fórum viszont nem,mert ennek így semmi értelme már.Ha "baráti" találkozót akarok,majd intézek itt Pécsen valamit.Péntekenként szokott lenni itt autós találkozó a Pláza parkolójában.Ez az oldal max arra jó,hogy a tök újaknak segítség legyen,ha baj van.A régi hsz-ek közül szemezgethetnek a kereső segítségével.De sokan ahhoz is hülyék,már bocs.Én igazi BMW fanokat itt már nem is igen látok,pedig reménykedtem,hogy írnak páran.Akik kicsit is összetartanak,azok átmentek Prohardverre,esetleg Powerfanatics-ra,vagy csak tojnak a netre,és találkozgatnak itt-ott...Tényleg értelmetlen volt próbálkozni ezzel itt.Ebben igaza volt Yellownak.Csalódtam az ide járó emberekben,és egy kicsit a BMW-s közösségben is.5 év fórumozás után elköszönök.Lehet néha azért fel fogok nézni,változott e valami.


ez a te döntésed. pont minap egy másik fórumon írtam erről, ahol szintén halál van. ott vezetők a FB-ra fogják, hogy mindenki átment. pedig az az oldal ottani FB csoportja sem pörög. sőt a BMW-s csoportok sem úgy pörögnek, mint annak idején ez a fórum. akkor hova lett a sok ember? felnőttek, márkát váltottak, az újak nagy része meg addig használja a verdát, amíg szét nem esik, nem érdeklik tanácsok. csoportokban mindig ugyanazok a kérdések, vannak. ABS lámpa, hűtővíz lámpa, valamelyik izzó kiégett lámpa. másról sem szól. szóval átalakult az egész netes tér. másol is minimális a különbség. sokan csak azért mennek prohardverre, mert ott is már 20millió téma van. aztán nyitják sorra őket.
a másik amit sokan nem tudnak, hogy sok csoport csupán anyagi jelentőségű. amint elég ember van benne, jó pénzért tulajt fog váltani, aztán lehet az eddig BMW funtusztik, Pepi kutyaeledel bolt lesz. azok a csoportok ahol kevés tag van, azoknál ez persze nem fordulhat elő. szóval a csoportoknak mint olyan sincs túl sok értelme, csak kis létszámmal szerintem.
én bizakodom még.

YELLOW Elküldve: 2017-09-04 21:09 Hűtővíz..:S

TomyMU írta: Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy lassan de biztosan fogy a hűtővizem. Nem mértem mennyit, 1 éve még maxon volt, fél éve minimumon, most pedig minimum alatt (hidegen), de még nem jelzett a gép hogy töltsek rá, úgyhogy eddig nem is tettem. Olaj kicsit barna foltos a nívópálcán, bár rövid távokon használom általában. Motorolajszint ugyanannyi mint cserekor. Ez mindenképpen azt jelenti, hogy hengerfejes? Vagy csak valahol elszökik a víz ahol nem venni észre?


ilyen esetben nem az idő a mérvadó, hanem a megtett km. nem gondolod, így logikus?
minimális vízfogyasztás lehet. mióta fogy, azelőtt nem volt esetleg hűtővíz csere? mert akkor légtelenítési probléma van.
nekem is fogyogat, de biztos, hogy nem hengerfejes. olajaim tökéletesek. még sosem jelzett be nekem se. minden frankó. tél előtt ha úgy van rátöltök egy kicsit, hogy maxon legyen, vagy kicsivel alatta. én nem aggódok.

YELLOW Elküldve: 2017-09-04 07:41 Tolató radar

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Tano írta:
John írta: Sziasztok.Van elfekvőben egy Pdc modulom,mi előtt kidobnám meg szeretném kérdezni hogy kompatibilis-e az E46-hoz?


E34 5-öshöz való.


Igen 525-ös ből maradt nekem,akkor mehet a kukába és nem operálható sehogy a mostaniba?


szerintem kukába ne dobd, add el.
viszont szerintem össze lehetne hozni (csak az autód rendszerével működne, hanem külön egységként), de annyiból bármelyik utólagos cucc kijön, sőt olcsóbban nagyobb tudással.


Oks.Kb mennyit kérjek érte (nemtom van-e ezen a fórumon e34 adok veszek topic?)és ami nekem kell az mennyi ha donorból veszik ki?


1. nem a fórumban hirdetünk! van adok-veszek!!!
2. rá kell keresni, mennyiért mennek, aztán jófogás, duen, FB csoportok, stb.
de máűr bánom, hogy javasoltam. ilyen nehezen ment minden az életedben?

YELLOW Elküldve: 2017-09-03 22:15 Tolató radar

John írta:
Tano írta:
John írta: Sziasztok.Van elfekvőben egy Pdc modulom,mi előtt kidobnám meg szeretném kérdezni hogy kompatibilis-e az E46-hoz?


E34 5-öshöz való.


Igen 525-ös ből maradt nekem,akkor mehet a kukába és nem operálható sehogy a mostaniba?


szerintem kukába ne dobd, add el.
viszont szerintem össze lehetne hozni (csak az autód rendszerével működne, hanem külön egységként), de annyiból bármelyik utólagos cucc kijön, sőt olcsóbban nagyobb tudással.

YELLOW Elküldve: 2017-09-03 10:45 Diesel DDE lámpácska

Richy80 írta:
Hasonló probléma.. (De már nem hiszek a szervíznek)
Sziasztok!

Van egy 2004-es évjáratú e46-osom, és a következő hiba jelenség jött elő 3 héttel ezelőtt. Németországból jöttem haza, mikor kb 700 km megtétele után a
DDE lámpa kigyulladt(ekkor 38 fok külső hőmérsékletet mutatott az auto ha számit), és az autó erőtlenné vált, padlógáznál is alig gyorsult de nem állt le alattam.
Másnap indítás után nem jelentkezett ez a probléma, de azért elvittem szervízbe, és ott 4 gyertyát cseréltek meg izzítórelét mert ezt diagnosztizálta a számítógép.
(a 4 gyertya 30000 km-el ezelőtt volt cserélve) Eddig oké, de kb 300 km-et mentem vele mikor újra fölvillant a DDE lámpa, és megint erőtlenné vált az autó.
Vissza a szervízbe, megint diagnosztika, és most magasnyomásút írta hibásnak.. Kicserélték azt is(meg szűrőket, nyomócsöveket
), de nem újat raktak bele mert horribilis áron volt( így is eddig 170e huf-nál járok), és alig mentem vele 70 km-et és megint ez a hiba előjött.
Pénteken hívtam a szervizet, és most porlasztóra gyanakodnak(BMW szervíz).. Valakinek hasonló tapasztalata volt már az autójával, és mi volt a hiba ?
Előre is köszönöm a válaszotok!


az a baj, hogy nem tudjuk valójában a szerviz mit olvas ki a 38°C az sehogy nem valid, így én azt mondom valami szenzorral lesz gond, ami miatt simán működhet így.
a külső hőmérséklet szenzor ha rossz, az is beleszól azért a keverék képzésbe.

YELLOW Elküldve: 2017-09-02 21:23 BMW318i E46

ethancole írta:
YELLOW írta:
ethancole írta: Sziasztok. Nemrég vettem az autót még előtte nem volt BMW-m. Hallottam benne egy sípoló hangot már akkor is generátor csapágynak gondoltuk, de levettem a hosszbordás szíjat és még így is megvan a hang csak csendesebb. A generátoron kívül mi adhat még ilyen hangot a motornak ezen a részén?


esetleg főtengely csapágy hang? vagy lehet csak egy cső likas valahol a szívó részen, és false beszívás ad ki hangot.
az a baj, hogy így nehéz beazonosítani, mert lehet neked sípoló hang, míg másnak nem annyira. így csak tippelgetni lehet.


Kifejezetten a szívótorok környékén hallani, el szokott ez repedni?


akár.... de lehet a kartergáz visszavezetésnek van hangja. még amúgy az olajpumpa jutott eszembe. de ha fent hallod, akkor...

YELLOW Elküldve: 2017-09-02 20:55 BMW318i E46

ethancole írta: Sziasztok. Nemrég vettem az autót még előtte nem volt BMW-m. Hallottam benne egy sípoló hangot már akkor is generátor csapágynak gondoltuk, de levettem a hosszbordás szíjat és még így is megvan a hang csak csendesebb. A generátoron kívül mi adhat még ilyen hangot a motornak ezen a részén?


esetleg főtengely csapágy hang? vagy lehet csak egy cső likas valahol a szívó részen, és false beszívás ad ki hangot.
az a baj, hogy így nehéz beazonosítani, mert lehet neked sípoló hang, míg másnak nem annyira. így csak tippelgetni lehet.

YELLOW Elküldve: 2017-08-31 22:23 Motorolaj

BMW0926 írta: Sziasztok

Olajcserével kapcsolatban kérdeznék, és szeretnék minden kérdésemre választ kapni, mert elég kezdő vagyok a témában, ráadásul kb másfél hónapja vásároltam a kicsikémet.

Szóval adott egy E46 fl előtti, 320i 170LE-s, (ha jól emlékszem, akkor M54B22 motor) amibe le szeretném cserélni a motor, és váltó olajat! Mindenképp jó minőségű olajat akarok beleönteni, úgyhogy kérném a segítségeteket ezzel kapcsolatban:



- Milyen márkájú-típusút vegyek?
- 5W40, vagy 10W40 kell bele
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele?


A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek?
- Mennyit öntsek bele?
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang?

Köszi előre is a segítő hsz-eket!


FL előttiben 170 lovas M54B22? biztos, vagy csak amikor külföldről behozták ezt írták bele. persze éppen lehet benne ilyen motor, ott a váltás határán, olyan július és szeptember közötti hónapokban.

- Milyen márkájú-típusút vegyek? - Castrol, Mobil, Eneos... ki mire.
prémium gyártó legyen, és tudja a követelményeket. BMW LL-01

- 5W40, vagy 10W40 kell bele - igazából 0W-40-et is hoz, de azt javaslom télen 5W-40, 5W-30, ha mész vele annyit, hogy a következő csere tavaszra esik, akkor pedig mehet a 10W-40 bele nyárra. majd ősszel újra az 5W-s ha már eszi az olajat, a sűrűbb olajjal sokra nem mész, és nem is véd annyira. ha csak évente 1x cserélsz olajat én az 5W-40 mellett döntenék
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele? - 6,5 liter kell bele, de mivel ez olajzabálós motor, ezért vehetsz többet is

A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek? - Castrol manuális váltóhoz való,
de a legjobb lenne a gyári, kimérős. nem olcsó. bár automata váltó olaj is be válhat,
nekem most azzal megy az enyém.

- Mennyit öntsek bele? - 1,1-1,3 liter körül kell bele, szóval 2 litert érdemes
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang? - attól függ. lehet a hiba forrása más is. de javulhat. kopott váltón nem segít hosszú távon

YELLOW Elküldve: 2017-08-31 22:01 Klíma gondok

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Ó hogy az a... Sziasztok.Miért van az hogy például ma is nyitott ablaknál random be be kapcsolgat valami halk belsőkeringetéses hang és ma (gyújtás nélkül nyitva hagyott ablaknál nem tudom ez számít-e?)kb 3 óra állás múlva lemerült az aksim... Valamit inaktiváljak Ihk-ban?


ha a süni rossz, mint írtam, akkor nem tudsz mit inaktiválni. max a biztosítékát kiszedni a ventinek.


Gondolom akkor nem lesz ventim.. De hibát miért nem dob rá ha Ihk-ra ráolvasok? Verjem a mérnökökbe pláne amikor úgy tervezik mint a videódon ha kissé gyengül az aksi akkor csak tik tik tik meg a lámpák villognak... (jó lenne ezt a tiltást inaktiválni...még ha Diesel lenne megértem oda kell fordulat de benyásnál felesleges),ne tudd meg hogy szidtam őket ma...


ezzel a funkcióval az akksit védik. mert a rendszer gondolhatja azt is, hogy a egnerátor nem töltött korábban eléggé, azért merült le az akksi. így csak a rendzsert óvja.
gondold el ha a generátor rossz, és még éppen beindulna az akksival, de nincs töltés, akkor sokat nem mész azzal az autóval. legalábbis így lenne logikus.

Megértem viszont ha ez ilyen jó ötlet a részükről,akkor az E34 Tds miért tekert akkor is amikor épphogy nyekkent az önindító fordulatszáma? https://www.youtube.com/watch?v=ah5UZAVxDgQ Pedig a kompi is érzékelte hogy kell neki fordulat mert a befecsi jel be jelzett mésem tiltotta le az önindítót pedig a Diesel mint láthatod ha nem úgy teker be sem indul.Ezért nem értem a mérnökök logikáját


azért az E34 egy jóval régebbi konstrukció. valószínűnek tartom, hogy az utolsó darabok már lehet tudták ezt a funkciót, de az sem biztos. egy re több felügyeleti eszköz van az autóban, ami csak pásztázza a rendszert.

YELLOW Elküldve: 2017-08-31 21:53 Klíma gondok

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Ó hogy az a... Sziasztok.Miért van az hogy például ma is nyitott ablaknál random be be kapcsolgat valami halk belsőkeringetéses hang és ma (gyújtás nélkül nyitva hagyott ablaknál nem tudom ez számít-e?)kb 3 óra állás múlva lemerült az aksim... Valamit inaktiváljak Ihk-ban?


ha a süni rossz, mint írtam, akkor nem tudsz mit inaktiválni. max a biztosítékát kiszedni a ventinek.


Gondolom akkor nem lesz ventim.. De hibát miért nem dob rá ha Ihk-ra ráolvasok? Verjem a mérnökökbe pláne amikor úgy tervezik mint a videódon ha kissé gyengül az aksi akkor csak tik tik tik meg a lámpák villognak... (jó lenne ezt a tiltást inaktiválni...még ha Diesel lenne megértem oda kell fordulat de benyásnál felesleges),ne tudd meg hogy szidtam őket ma...


ezzel a funkcióval az akksit védik. mert a rendszer gondolhatja azt is, hogy a egnerátor nem töltött korábban eléggé, azért merült le az akksi. így csak a rendzsert óvja.
gondold el ha a generátor rossz, és még éppen beindulna az akksival, de nincs töltés, akkor sokat nem mész azzal az autóval. legalábbis így lenne logikus.

YELLOW Elküldve: 2017-08-31 21:45 Klíma gondok

John írta:
Ó hogy az a... Sziasztok.Miért van az hogy például ma is nyitott ablaknál random be be kapcsolgat valami halk belsőkeringetéses hang és ma (gyújtás nélkül nyitva hagyott ablaknál nem tudom ez számít-e?)kb 3 óra állás múlva lemerült az aksim... Valamit inaktiváljak Ihk-ban?


ha a süni rossz, mint írtam, akkor nem tudsz mit inaktiválni. max a biztosítékát kiszedni a ventinek.

YELLOW Elküldve: 2017-08-31 19:12 Motor-váltó

Bappy írta: Értem és a generál most milyen árba mozog?,


nem tudom, és szerintem erre konkrét árat nem kapsz. neked kell körbe érdeklődni. de ha komplett kell, az több 100ezer. sok gépmunka is van vele.