Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-11-29 19:56 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
viktor írta:
Szerintem valamelyik trapézon a gömbfej megadta magát. Akkor szokott kóvályogni.


Akkor meglessük a gömbfejeket, hátha meg lesz a ludas.


szerintem pedig akkor jó úton is kovályogna, meg nyári kerékkel is.

YELLOW Elküldve: 2016-11-29 19:54 Mi lehet a baj?

GomezE46 írta: sziasztok!

Tegnap reggel felvillant a check engine lámpa a kocsimban(323ci)
A képen látható hibát dobta a gép. Valakinek Ötlete? Volt Már Ilyen gondotok?
Köszönöm a válaszokat!!


ez alapján kipuff. oldali vezérműtengely jeladó. ettől lehet a többi hiba is alatta.

YELLOW Elküldve: 2016-11-29 19:52 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

ospicc írta: Üdvözlök, mindenkit!

A következőről lenne szó: Van egy kínai BMW E46 utángyártott, navigációm. Nem működött rajta a 2 db usb, ezért a srác akitől vettem, szoftwer problémára hivatkozva, adott 1 szoftwert, hogy frissítsem vele, az majd segít. Felment sikeresen, de miután újraindult a fejegység, nem működik helyesen.
Nem megy a rádió és folyton kalibrálni kell a képernyőjét, mert nem azt teszi amit akarok, pl: ha dvd-t kapcsolnám, rámegy a beállításolkra stb.... kalibrállás után, működik rendesen ahogy kel addig, amíg le-nem állítom a kocsit! Indítás után, kezdődik minden előről! Mit lehet ezzel kezdeni? Segítsen valaki kérem!


vegye vissza a srác, mert ez így nem oké. ne hagyd magad!

YELLOW Elküldve: 2016-11-29 19:51 Autómata váltó hibakód

Dropi írta: Sziasztok, elég összetett kérdésem lenne. Az autom 320d, E46, 2000.
Gyanúsan lassan indult, de nem foglalkoztam vele, mikor megvettem áprilisban, elfogadtam, hogy ilyen, lassan csúsztat biztos. Majd nyáron a nagy melegben legkondival 2-3-szor indulas után bevágta magát vészüzemmódba városban. Csak indulás után közvetlenül mindig.Leállítottam, újra indítottam, minden oké.
Csakhogy...
Eljött a tél, egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy egy emelkedőn beszaggatott. Majd ezt még 2-3x eljátszotta azon a rövid 10 km-es úton. Leálltam vele a melóban a garázsba, majd mikor elindultam vele, láss csodát úgy indult, mint még soha. Mint egy autó! Összehasonlíthatatlan volt az eddigi lassúsággal. Viszont ahogy jobban odaléptem neki, megint beszaggatott.
Azóta ezt játszogatjuk. Ha lassan indul csak, akor nem szaggat, ha rendesen, normalisan gyorsan, akkor viszont szaggat. Persze uresben is adtam neki gazfroccsoket, akkor semmi szaggatas.
Meg korabban osszel kiolvastattam a hibakodokat, ott kettot jelzett:
5 fok. aut. sebváltó GS 20
32 Fokozat-ellenőrzés 1-es fokozat - HIBÁS
50 Vezérlő egység - HIBÁS

Valakinek van tippje, mi lehet vele?
Én olajat nem cseréltem áprilistól, de olvastam több helyen, hogy a BMW nem is ajánlja, hogy bármikor is cseréljünk benne.


pedig célszerű olajat cserélni.
alap esetben egy SW frissítés kellene a váltónak. ha nem változik, akkor váltóolaj és szűrő csere.
ez után érdemes tovább menni.
persze "örökélet" olaj van benne, amíg tönkre nem megy a váltó. csak nem mindegy mennyi km-nél következik be. csere nélkül 300-nál, vagy cserével 700-nál. de ugye már előtte is rosszalkodhat. most nyilván van olyan, akinek 400 van benne eredeti olajjal, de kitudja meddig megy el. ez ilyen dolog.

YELLOW Elküldve: 2016-11-28 19:49 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Következő problémába kérném a segítséget!
Mitől lehet az, hogy a kocsit alig tudom az úton tartani mióta felraktam a téli kerekeket?!
Ha megyek fele folyamatosan jobbra vagy balra ellenkormányoznom, rátartani kell mert önálló életet él...
A kormányt megmozgatva és a kerekekre rátartva egyből mozog a kerék a legkisebb mozdulatra, tehát gondolom nem a gömbfej az...
Most vagy szar a kormánymű vagy centírozási hiba okozhat ilyet?!
Vagy valami más?!
Előre is köszönöm!


én ezt téliről nyárira átállásnál szoktam érezni. de szélesebb a nyárim, és az ET is más, nagyobb lesz a nyomtáv.
neked mi volt a nyári szett, és milyen a téli? felnik, gumik.


A nyári az 18 225/40
A téli az pedig 16 205/50


felniméret? nem véletlen írtam utána


a 18 az 8j és gyári ET
a 16 az gyári ET de a másik passz....


há ezt nem értem... mindkettőhöz azt írtad gyári ET, de említesz valami másikat, amit nem tudsz...
a gyári ET meg egy dolog, mert mi van ha nem E46 gyári aluról beszélünk, hanem más típuséról.
elég nehéz most a kommunikáció. nehéz lesz megfejteni a 205/50 R16 pedig nem gyári méret. legalábbis nem E46-é.
ha máshogy jön ki a nyomtáv, akkor érzékeny lehet a nyomvájúra. egy jól tapadó gumi is viheti az autót. ez lehet szélesebb gumitól, vagy jobban tapadó új téligumitól is.
de rossz futómű beállítás is okoz ilyet.


Akkor futóműves meg egy centír lesz a megoldás....


centrír nem okoz ilyet... akkor rázna, mint a rosszbaj...

YELLOW Elküldve: 2016-11-28 18:24 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Következő problémába kérném a segítséget!
Mitől lehet az, hogy a kocsit alig tudom az úton tartani mióta felraktam a téli kerekeket?!
Ha megyek fele folyamatosan jobbra vagy balra ellenkormányoznom, rátartani kell mert önálló életet él...
A kormányt megmozgatva és a kerekekre rátartva egyből mozog a kerék a legkisebb mozdulatra, tehát gondolom nem a gömbfej az...
Most vagy szar a kormánymű vagy centírozási hiba okozhat ilyet?!
Vagy valami más?!
Előre is köszönöm!


én ezt téliről nyárira átállásnál szoktam érezni. de szélesebb a nyárim, és az ET is más, nagyobb lesz a nyomtáv.
neked mi volt a nyári szett, és milyen a téli? felnik, gumik.


A nyári az 18 225/40
A téli az pedig 16 205/50


felniméret? nem véletlen írtam utána


a 18 az 8j és gyári ET
a 16 az gyári ET de a másik passz....


há ezt nem értem... mindkettőhöz azt írtad gyári ET, de említesz valami másikat, amit nem tudsz...
a gyári ET meg egy dolog, mert mi van ha nem E46 gyári aluról beszélünk, hanem más típuséról.
elég nehéz most a kommunikáció. nehéz lesz megfejteni a 205/50 R16 pedig nem gyári méret. legalábbis nem E46-é.
ha máshogy jön ki a nyomtáv, akkor érzékeny lehet a nyomvájúra. egy jól tapadó gumi is viheti az autót. ez lehet szélesebb gumitól, vagy jobban tapadó új téligumitól is.
de rossz futómű beállítás is okoz ilyet.

YELLOW Elküldve: 2016-11-28 18:17 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Következő problémába kérném a segítséget!
Mitől lehet az, hogy a kocsit alig tudom az úton tartani mióta felraktam a téli kerekeket?!
Ha megyek fele folyamatosan jobbra vagy balra ellenkormányoznom, rátartani kell mert önálló életet él...
A kormányt megmozgatva és a kerekekre rátartva egyből mozog a kerék a legkisebb mozdulatra, tehát gondolom nem a gömbfej az...
Most vagy szar a kormánymű vagy centírozási hiba okozhat ilyet?!
Vagy valami más?!
Előre is köszönöm!


én ezt téliről nyárira átállásnál szoktam érezni. de szélesebb a nyárim, és az ET is más, nagyobb lesz a nyomtáv.
neked mi volt a nyári szett, és milyen a téli? felnik, gumik.


A nyári az 18 225/40
A téli az pedig 16 205/50


felniméret? nem véletlen írtam utána

YELLOW Elküldve: 2016-11-28 18:09 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta: Hali!
Következő problémába kérném a segítséget!
Mitől lehet az, hogy a kocsit alig tudom az úton tartani mióta felraktam a téli kerekeket?!
Ha megyek fele folyamatosan jobbra vagy balra ellenkormányoznom, rátartani kell mert önálló életet él...
A kormányt megmozgatva és a kerekekre rátartva egyből mozog a kerék a legkisebb mozdulatra, tehát gondolom nem a gömbfej az...
Most vagy szar a kormánymű vagy centírozási hiba okozhat ilyet?!
Vagy valami más?!
Előre is köszönöm!


én ezt téliről nyárira átállásnál szoktam érezni. de szélesebb a nyárim, és az ET is más, nagyobb lesz a nyomtáv.
neked mi volt a nyári szett, és milyen a téli? felnik, gumik.

YELLOW Elküldve: 2016-11-28 14:46 kettõstömegü lendkerék

Laza írta:
YELLOW írta:
Laza írta: No, akkor eddigi eredmények:
- sehol nem dolgoznak hozott anyaggal, csillio pénzért sem. :S
- Bimmermaster mondott olyat hogy kb. 350k
- Az ajánlott Nservice gyári cuccokkal ~300k (eddig legkorrektebbek, sőt, vissza is hívtak)
- 1st autó nem veszi fel a telefont, biztosan sok a munkájuk, egészségükre
- ajánlott szerelő Debrecenben a vágóhíd utcán: kettőstömegű 230, kuplung 170k + szerelés (utóbbira rá sem kérdeztem, gondolom 200k körül). Na ez már a lehúzó árazás.


légyszi alulra írj már, ne felülre, ha válaszolsz.
BST Auto Kft-t próbáltad már?
http://www.bst-autoszerviz.hu/

szerk.: ahogy nézem itt dolgoznak hozott anyaggal, igaz 5500 Ft-tal több az óradíj úgy. erről beszéltem. BST-ről egyébként jókat hallottam, saját tapasztalatom nincs.


OK, majsztró Köszi a tippet, ők lesznek a befutók. Mert bár nem szívesen, de 70k és fél napos műsorral megoldják Mostmár csak azt az 1200km-t kell kibirni hogy a lábán hazajöjjön

Gyári alkatrész árat is mondtak, majdnem hanyatt estem... Lukra viszont korrekt árat mondtak (bár máshonnan lesz)


azért azt is érdemes figyelembe venni, hogy ha ő szerzi az alkatrészt, akkor vállalja a felelősséget. míg ha tönkre megy a hozott alkatrészt, amit bár lehet ki tudsz cseréltetni (ha nem mondja azt a gyártó, hogy rosszul lett beszerelve, és akkor megy a vita), de az újabb munkadíjat felszámolják. míg ha ők intézik az alkatrészt, és valami gond van, akkor nem szokás felszámolni már semmit, ha még1x bontani kell vagy valami. bár erre is volt már ellenpélda, de ott a kuncsaft lett átverve, nem volt elég talpra esett.

YELLOW Elküldve: 2016-11-28 14:04 kettõstömegü lendkerék

Laza írta: No, akkor eddigi eredmények:
- sehol nem dolgoznak hozott anyaggal, csillio pénzért sem. :S
- Bimmermaster mondott olyat hogy kb. 350k
- Az ajánlott Nservice gyári cuccokkal ~300k (eddig legkorrektebbek, sőt, vissza is hívtak)
- 1st autó nem veszi fel a telefont, biztosan sok a munkájuk, egészségükre
- ajánlott szerelő Debrecenben a vágóhíd utcán: kettőstömegű 230, kuplung 170k + szerelés (utóbbira rá sem kérdeztem, gondolom 200k körül). Na ez már a lehúzó árazás.


légyszi alulra írj már, ne felülre, ha válaszolsz.
BST Auto Kft-t próbáltad már?
http://www.bst-autoszerviz.hu/

szerk.: ahogy nézem itt dolgoznak hozott anyaggal, igaz 5500 Ft-tal több az óradíj úgy. erről beszéltem. BST-ről egyébként jókat hallottam, saját tapasztalatom nincs.

YELLOW Elküldve: 2016-11-28 13:51 kettõstömegü lendkerék

Laza írta: Sziasztok!

Debrecenben, vagy a környéken tudtok-e olyan szerelőt, aki hozott anyagból is vállalja a cserét? Mert hogy hozott anyagból senki nem dolgozik

Felsorolják az alkatrészárat, (250k) majd munkadíj (40-60között). Munkadíjért viszont senki nem dolgozik Az alkatrész meg a LUK cuccaival melenne 170 körül. Szóval szeretnék egy százast spórolni, és autózni abból a pénzből.

E60, 2005 525D lenne egyébként a beteg, akit még a fosch lendkerékkel valahogy haza is kell gurítanom Frankfurt mellől



csak úgy mondom, hogy vannak olyan szervizek, ahol 2 féle óradíj is fel van tüntetve.
az egyik a hozott anyagos, a másik a sima. gondolom kitaláltad melyik az eredeti.
sőt azt is elmondom, hogy hiába végez egy adott munkafolyamattal fele annyi idő alatt, akkor is azzal fog számolni, amit mondjuk az Auto Data vagy egyéb programok írnak. persze ha kétszer annyi időt b@szik el, mert béna, akkor már nem érvényes.
lehet el fogja vállalni valaki, de vagy azért mert amúgy nincs munkája, mert olyan "profi, hozzáértő" vagy biztos magasabban számolja majd a munkadíjat.
sokszor kibeszéltük már itt, hogy csak a munkadíjból nem lehet fenntartani egy szervizt.
az egy dolog, hogy többen átestek a ló túl oldalára.
azaz egy szerelő 30-50% (de akár több is lehet) alkatrészkedvezményre jogosult. minél többet vesz, annál több a kedvezmény, tehát általában azért 40-50%. sok esetben pedig 100, de akár 110%-os áron adják oda, és még mondjuk számlát sem kapsz
sokkal értelmesebb lenne, ha már megkapja 50% kedvezménnyel, akkor max. 20-30%-ot tenne rá az akciós árára. így kicsit a kuncsaft is jól járna, és nem szaladna el mindenki a szerelőtől.
mindkét oldal megérthető, de régen jobban össze tudtak alakulni a szerelő és a kuncsaft.
tudom ezzel nem segítettem, mert konkrétan nem tudok már kit ajánlani, akiről konkrétan tudom, hogy hozott alkatrészből is dolgozik jó áron.
én amit tudok magamnak megoldom, vagy rokon BMW fanatikus szerelővel próbáljuk együtt megoldani. de ő is azt mondta, csak rokoni alapon megy ilyen egyszerűen.
hátha valaki tud ajánlani valakit. régebben tudtam volna, én is több helyen tudtam. már szerintem sehol nem nagyon dolgoznak így.

YELLOW Elküldve: 2016-11-27 18:30 Nyomtáv szélesítő

Kabi írta: Sziasztok,
a téli kerekemhez szeretnék hátra nyomtávszélesítőt tenni, mivel ahogy a profil képen is látszik, igen szarul néz ki a háta az autónak
a felni adatai: 7Jx16 ET38. A kérdésem annyi lenne, hogy az oldalankénti 15mm elfér-e még rendesen, vagy elég a 10mm?


hogy a viharba ne férne el. észre sem fogod venni
de szerintem télen tök mindegy. nekem is azért van gyári télen, hogy legalább addig gyári kerekeken guruljon

YELLOW Elküldve: 2016-11-27 18:26 Féktárcsa és fékbetét

Kabi írta:
jamborj írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.


igen, közben találtam szilenteket is. de az a baj, lehet pár dolog ami okozhatja a rázkódást és nem akarom a fél futóművet kicserélni a tippelgetésekkel. Most van két 50km-es féktárcsám is, ami fölösleges lett...sajnos nem látok már megoldást, mint elvigyem szerelőhöz...


pedig itt csak tippeket tudsz kapni, senki sem távgyógyász.
már leírtam az esetem, de röviden.
mikor megvettem az autót, akkor kicseréltettem a lengőkar szilenteket, ami neked a 10-esnek felel meg, ha minden igaz. már pontosan nem emlékszem, de max 150km-t mentem az új szilentekkel, mikor jött a műszaki. azt mondta a csóka, hogy lóg a jobbos szilentem. (Febi Bilstein került akkor bele). mondom hogy a bélbe, mikor most lett kicserélve, mielőtt idejöttem. mindegy nem buktatta meg az autót. jelzem, hogy 2 év múlva ugyanoda mentem, ugyanazok csinálták, ugyanaz a korábban szerintük rossz szilent volt benne, mégsem találták most rossznak, kb 10-12ezer km-rel később. pedig direkt rákérdeztem, hogy tutti jó? aztán újabb két év helyben műszaki, kamionos cégnél. ott is kérdeztem mizu a szilentekkel, azt mondta tökéletes. ekkor már 20-24ezer volt a szilentben. nem sokkal ezelőtt ha jól emlékszem előjött a fékezésre remegő kormány. ugye nekem ATE PowerDisc van, és arra mondják hajlamos vetemedni, de én azért normálisan vezetek, stb. kezdtem is parázni, hiszmaga a tárcsa még kopott sem volt igazán.
újabb két év eltelt, megint másik közelben lévő műszakiztató helyre vittem. ekkor már 6 éves szilent volt benne, 30-34ezer km-rel. itt sme láttak semmit, pedig 2x is megrángattatam az autót. de jeleztem, hogy lehet nem lesz jó a szilent, mert olykor rázza a kormányt, de pont a műszakihoz képest egy hétre rá volt megbeszélve a csere, csak ugye le is kellett gyártani a szilentet. igen poliuretán szilent került bele. alig bírták leszedni az először rossznak, majd 3 esetben jónak látott szilentet.
bekerült a poliuretán, és a kormányremegésnek nyoma lett.
szóval lehet nem látszik futómű vizsgálatkor, hogy rossza szilent, közben lehet mégis.

neked annyival másabb, hogy neked elől van az a blokk, nekem meg hátul. és ugye amikor fékezel, akkor az erő a lengőkaron is hátrafelé nyomó erőt fejt ki.
emiatt neked akár lehet a 10,13 és 15-ös is, hogy valami gond van vele.

de tényleg az a legjobb ha elviszed valahova. lehet nem veszik észre, de lehet igen.


ez a távgyógyász dolog teljesen világos. nyilván mindenki csak a tapasztalataiból tud itt tippet adni. nekem is power disk volt/van, és olvastam a vetemedésről meg ugye szerelő is mondta, hogy tárcsa lesz a hiba forrása, ezért vettem újat. persze nem az lett...amúgy nem szeretem sehol sem otthagyni a kocsit, mert vagy megtalálják a hibát vagy nem, meg vagy kicserélik az alkatrészt vagy nem - átverhetnek mindenhol. szeretem megoldani saját magamnak a dolgokat és nem is félek egy kis szerelgetéstől.
Még megnézem a szilenteket, gömbfejeket ma délután (meg lehet visszarakom a régi féktárcsákat is - még alig vannak megkopva), aztán majd felkeresek itteni műhelyeket. minden esetre köszi a tanácsokat!


Nekem is volt ilyen gondom, nekem a szilent volt a bűnös...


Tegnap kicseréltem a lengőkar szilenteket és örömmel vettem észre, hogy megszűnt a kormány rázása és a búgó hang fékezés közben! ugyan itt 2 db kb 100km futású Textar féktárcsák eladók


ugye, hogy ugye?!

YELLOW Elküldve: 2016-11-27 12:25 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

John írta: Sziasztok.Légtömegmérő csatit ha lehúzom megy mint a golyó de olyankor nincs alapjárat,va visszadugom van alapjárat de lomha mintha egy megrakott utánfutót húznék,kérdésem lényege mivel azt mondták "megy légtömeg nélkül is max többet kajál" de miért nincs alapjárat lehúzott csatinál?


lehet rossz az alapjárati motor is?
lehet ki kellene takarítani. azon majd ne csodálkozz, ha olvasol hibakódot, akkor benne lesz a légtömegmérő, mint hiba.

YELLOW Elküldve: 2016-11-26 20:30 RDC guminyomás érzékelõ

jencispy írta:
jencispy írta: Sziasztok!

Ma felprogramoztam az RPA-t, lantika leírása alapján (köszi).
Úgy tűnik működik, INPA-ban tudom reset-elni, druckschwelle gelernt státuszok is jók.
Csak annyi a gondom, hogy a műszerfalon a visszajelzés sárgán világít folyamatosan.

Nem kellene annak elaludnia?

Köszi


Megoldottam:
A CAN_RDC aktiv -ra kellett állítani, azért világított nekem az RDC sárgán.
Átírás után sárgán villogott, reset-elni kellett és működik is.

Úgy látom, hogy nem kell a $251-et hozzáadni a felszereltséghez, elég csak ezeket átírni NCS-Expert-el:
MK60:
REIFENDRUCKWARNSYSTEM nicht_aktiv --> aktiv 
KMB:
AKUSTIK_RDKS nicht_aktiv --> aktiv
RDKS nicht_aktiv --> aktiv
CAN_RDC nicht_aktiv --> aktiv


bár már elmagyarázták, hoyg azért kell az extra listához a kódokat hozzáadni,, mármint a vezérlőkhöz, hogy az adott aktivált funkció jól működjön.
akkor azt sem értem, ha hozzá van adva, akkor azt sosem felejti el?

Te azt írtad, hogy lantika módszere alapjén csináltad, tehát hozzá adtad az extralistához, az adott vezérlőknél. szerintem neked ez benne is maradt. ezért gondolhatod úgy, hogy nem kell hozzáadni.
vagy már akkor nem értem. ezeket a vezérlőben attól függetlenül hozzá kell adni, mármint aktívra állítani. gondolom a $251 egy olyan kódot generál, amiből a vezérlők azonosítják azt a funkciót, amit kell.