Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-10-18 19:57 Műszerfal kijelzés

mombullet írta: Sziasztok! Van egy e46 os 99es 1.9es benzines.
Azt szeretnèm kérdezni, hogy óracsoportot szeretném kicserélni, angolféle megy bele? Ugyanazt a km állást mutatja?
Mivel az enyémen nem tudom állitani az időt,


honnan írsz?
valószínű eltört a pöcköd. (én ragasztottam a sajétom, meg volt a darabja) lehet venni külön is ha minden igaz. azt kell cserélni. rosszabb esetben mikrokapcsoló csere. ezért nem cserélnék műszerfalat.
és át kell benne írni az autó alvázát, km állást, különben hibát fog jelezni, egy kis pöttyel a km felirat mellett. már ha cserélni akarod mindenképp

YELLOW Elküldve: 2016-10-18 19:54 Motorolaj

bikemano írta:
YELLOW írta:
bikemano írta: Hello!

Nagyon buta kérdést fogok feltenni, néhány embert megkérdeztem, de ugy összezavartak, hogy inkább itt teszem fel a kérdést, olyan körben ahol több E46 tulaj megfordul!

Na szoval az történt, hogy néhány napja lecseréltem az olajam, 320D E46 autómba, mindent az előirtak szerint, megfelelő olajt kapot és megfelelő mennyiséget, az-az 5.5 L.
Na most, ha megnézem az olajszintet minden oké, mutatja, hogy tele van, viszont amikor hidegen beinditom a motort 2-3 másodpercre felgyúl az olaj jelző sárgán, hangsulyoznám 2-3 másodperc erejéig!
Erre kaptam olyan választ, hogy azért van mert hideg az olaj és jelzi, hogy várnom kell picit mig melegszik, más azt mondta, hogy egyáltalán nem szabad felgyúlnia ha rendesen van benne és rendes tipusú olajt kapott.
Nyugtattak, már olyanal is, hogy mivel nálunk, már minusz fokok vannak azért lehet ez a pár másodprecnyi bevillanás hideg inditáskor.
Várom a visszajelzéseket és köszönök mindent előre is!!!


szerintem ez 2 dologtól lehet.
- szokott hiba lenni az olajszint érzékelővel. elég gyakori. tipikusan akkor jön elő, amikor olajat cserélnek. ilyet ha cserélni kell, csak Hella márkát szabad, mert a többi nem bírja sokáig.
- a másik, hogy az olajszűrőház elengedi az olajat. vagy a benne lévő szelep miatt, vagy lehet hogy a zárókupak azon része, ami a szűrőbe megy, vannak rajta tömítések. mondjuk az kimaradt, sérült, stb. olajszűrőhöz egyébként szoktak adni tömítéskészletet is.


Az olajszűrő beszerelésekor bekerültek az uj tömitések, de ha még is ott lesz a baj, mit tegyek probájak még rá huzni az olajszűrő fedálre? vagy ujra le kell engednem az olajat és szűrőt kell cserélnem ?


azt nem kell húzni nagyon erősen, hisz 25Nm-t ír eleve.
nem véletlen írtam elsőnek azt amit.
ha itt veszd a fáradtságot és visszakeresel, akkor az esetek 90%-ban akik panaszkodnak a sárga lámpára indításkor, azoknak mind olajcsere után jött be. a friss olaj lehet leold valamit a szintjelzőről.

YELLOW Elküldve: 2016-10-18 19:29 E36 kormányzár betét csere

lexx írta: Sziasztok!
Úgy jártam ahogy elöttem sokan. Leakartam állytani az autot de elforgott a kulcs, probáltam a videón látott modón kiszedni a zárat de nem megy. Odáig sem jutok el hogy a hajcsatot rendesen beletudjam nyomni, mert kicsit játszva tudom 2 es állásba helyezni de ugye eleve ott van elméletileg mert lesem tudom állítani.
https://www.youtube.com/watch?v=ijYNAPh1kzk
Nekem most nem nagyon van időm zárcserére, tudnátok segíteni hogyan tudom megoldani ugy eltudajm inditani és letudjam állítani? Csavarhúzóval vagy két drót összeérintéseével tudom vicces de egyszerűen használnom kell az autot megyek vissza vele németbe. Kérlek segítsetek!


ne haragudj meg, de ilyen drótiréntéses témákat inkább privátban kérj.
sőt én kérem, aki ilyen módon kíván segíteni, az privátban tegye meg.
remélem érthető miért

YELLOW Elküldve: 2016-10-18 19:26 Motorolaj

bikemano írta: Hello!

Nagyon buta kérdést fogok feltenni, néhány embert megkérdeztem, de ugy összezavartak, hogy inkább itt teszem fel a kérdést, olyan körben ahol több E46 tulaj megfordul!

Na szoval az történt, hogy néhány napja lecseréltem az olajam, 320D E46 autómba, mindent az előirtak szerint, megfelelő olajt kapot és megfelelő mennyiséget, az-az 5.5 L.
Na most, ha megnézem az olajszintet minden oké, mutatja, hogy tele van, viszont amikor hidegen beinditom a motort 2-3 másodpercre felgyúl az olaj jelző sárgán, hangsulyoznám 2-3 másodperc erejéig!
Erre kaptam olyan választ, hogy azért van mert hideg az olaj és jelzi, hogy várnom kell picit mig melegszik, más azt mondta, hogy egyáltalán nem szabad felgyúlnia ha rendesen van benne és rendes tipusú olajt kapott.
Nyugtattak, már olyanal is, hogy mivel nálunk, már minusz fokok vannak azért lehet ez a pár másodprecnyi bevillanás hideg inditáskor.
Várom a visszajelzéseket és köszönök mindent előre is!!!


szerintem ez 2 dologtól lehet.
- szokott hiba lenni az olajszint érzékelővel. elég gyakori. tipikusan akkor jön elő, amikor olajat cserélnek. ilyet ha cserélni kell, csak Hella márkát szabad, mert a többi nem bírja sokáig.
- a másik, hogy az olajszűrőház elengedi az olajat. vagy a benne lévő szelep miatt, vagy lehet hogy a zárókupak azon része, ami a szűrőbe megy, vannak rajta tömítések. mondjuk az kimaradt, sérült, stb. olajszűrőhöz egyébként szoktak adni tömítéskészletet is.

YELLOW Elküldve: 2016-10-18 14:57 Mi lehet a baj?

Kabi írta: sziasztok
a hétvégén cseréltem ki a hosszbordás szíjat (Contitech), a feszítőkart görgővel (INA), a vezetőgörgőt (INA) és a szervó elasztikus szíjat(ebből is bár Contit rendeltem, de Dayco-t küldtek...online vásárlás csodája...).
A csere óta azonban indításkor egy pici nyikkanást hallok. azt még nem tudtam megfigyelni melyik szíj csinálja, de nem örülök. Ez normális új szíjaknál? Csak mert nem gondolnám


én kb. megmondom, hogy Dayco csinálta.
nem szabad lett volna átvenni, meg feltenni. hanem jelezni nekik, és küldtek volna másikat, azt meg visszaviszik. így szokás.

YELLOW Elküldve: 2016-10-18 13:24 Vezérműlánc

elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Ma olvastam egy Facebook csoportban (nem álltam le vele diskurálni), hogy bizony 80-90e kilométerenként cserélni kell/ene a vezérlést.

Tudom, hogy sajnos már egy ideje vannak ilyen problémái a BMWnek, sok sztorit lehet olvasni. Egy konkrét rokonom alatt is szétszakadt a lánc. De azért alapból ez a csereperiódus túlzásnak találom!

Nyugtassatok meg, hogy nem én vagyok a hülye


az aki ez ügyben diskurált, valószínű BMW-je sincs!!! sajnos csoportok tele vannak ilyenekkel.
ez a km szíjas vezérlésű autók esetében korrekt. 90-120ezrenként márkától, típustól függően kb. így adják meg, vagy 6-10 év.
nyilván vannak BMW típusok, amiknél könnyebben pattanhat a lánc. vannak sok mendemondák.
én továbbra is azt mondom, hogy lehet van valóban rossz szériás lánc, konstrukció, de sokan nem képesek normálisan vezetni, össze vissza váltanak, tapossák. nem csoda ha megadja magát a szerkezet, bárhol az autóban.


Szegény apósom alatt, a piros lámpánál állva szakadt el pár hónapja a kb. 5 éves 320d lánca (és vele MINDEN). Ugye az dízel, eleve nagyobb nyomatékokról beszélünk, plusz automata volt (ami gondolnám inkább előny, mint hátrány ez ügyben), de ő egyáltalán nem nyomta neki.

Viszont elvileg 150e körül volt benne (1 éve vette), de lelakottabbnak tűnk. Így szerintem sokkal több lehetett benne, vagy szarul használták előtte.


na ez a lényeg!!! azért nem véletlen került eladásra az sem. erről órákat lehetne beszélni. egy átlag felhasználó, aki megengedhet magának egy új BMW-t, az kb 3-5 évre veszi. marhára nem fogja kímélni. (kivétel ha autób_zi az illető)
erről beszélek mindig, hogy mi levedlett sz@rát tudjak csak megvenni. mi hiába adnánk meg neki amit kell, a törődést, a szervizt, ha egy romhalmazt kapunk. aztán persze szidjuk a márkát. sajnos ez van.

YELLOW Elküldve: 2016-10-18 13:04 Vezérműlánc

elgeri írta: Ma olvastam egy Facebook csoportban (nem álltam le vele diskurálni), hogy bizony 80-90e kilométerenként cserélni kell/ene a vezérlést.

Tudom, hogy sajnos már egy ideje vannak ilyen problémái a BMWnek, sok sztorit lehet olvasni. Egy konkrét rokonom alatt is szétszakadt a lánc. De azért alapból ez a csereperiódus túlzásnak találom!

Nyugtassatok meg, hogy nem én vagyok a hülye


az aki ez ügyben diskurált, valószínű BMW-je sincs!!! sajnos csoportok tele vannak ilyenekkel.
ez a km szíjas vezérlésű autók esetében korrekt. 90-120ezrenként márkától, típustól függően kb. így adják meg, vagy 6-10 év.
nyilván vannak BMW típusok, amiknél könnyebben pattanhat a lánc. vannak sok mendemondák.
én továbbra is azt mondom, hogy lehet van valóban rossz szériás lánc, konstrukció, de sokan nem képesek normálisan vezetni, össze vissza váltanak, tapossák. nem csoda ha megadja magát a szerkezet, bárhol az autóban.

YELLOW Elküldve: 2016-10-18 07:52 radio probléma

multifilter85 írta:
multifilter85 írta:
Tehat akkor azt a boxot nem lehet kiszerelni!?meg jo hogy megvettem a radiomat!


Youtubon talaltam egy videot es ott egy csavo kivagta valahogy!lehetsege lenne?


hát nem tudom. én is adtam egy linket.
én nem vágdosnék semmit. látod úgy kell csinálni külön keretet neki ha kivágtad. arról nem is beszélve, hogy ott a fűtés radiátor és a cső. ráadásul fém a keret jobban átveszi. nem tudom mennyire jó az a fejegységnek.
az én logikám, eszem azt mondatja inkább add el a fejegységet és vegyél olyat ami befér.
lehet nem elsz olyan minőség hangzásban, vagy ilyesmi, de inkább mint tákolás legyen.

YELLOW Elküldve: 2016-10-18 07:43 ESÕSZENZOR

hil írta:
YELLOW írta:
ki kell kapcsolni NCS-sel vagy már eladtad a felszerelést?


Van már másik, de arra gondoltam, kapcsoló a csatlakozóhoz, így bármikor visszakapcsolható lesz az esőszenzor


nekem jól működik nagyjából. bár én nem nagyon vettem észre, ha tekerem az intenzitás kapcsolót, hogy érzékenyebb lenne. sőt inkább úgy mondom, mintha legkisebb fokozaton is elég érzékeny lenne. de nem annyira zavaró.
volt olyan, hogy esett az eső ugye automata állás. majd elállt, de kb nem tudom hány km múlva vettem észre, hogy miért áll úgy a kar??? fel sem tűnt, hogy magától nem töröl már
én amúgy rendszeresen alkalmazom azt, hogy lefelé billentem a kart. amikor én érzem, hogy kell törölni, akkor törlök

YELLOW Elküldve: 2016-10-17 21:31 radio probléma

multifilter85 írta: Hali!Utangyartott 2 DIN es radiot szeretnek beszerelni a kocsimba(e46),csak az a problemam,hogy nem tudom betolni a helyere.A kerdesem az lenne mi az a fekete box ami miatt nem fer be a radiom.Kiszedheto e,es ha igen hogy tudom kiszedni a leheto leg kissebb roncsolassal.Valaszotokat elore is koszonom!!


az a fűtésbox doboza.
csak olyan 2DIN-est tudsz belerakni, ami nem egybe tömb.
valami ilyesmit alkarsz gondolom:


de csak ilyen kialakításút tudsz beletenni


szerk.: őőő vagyis lehet nem. rémlik, hogy valamikor mintha láttam volna olyan nagy batár beépítésről valamit. mintha úgy hekkeltek volna valami tartó rendszert.
meg is találtam:
http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=655386

YELLOW Elküldve: 2016-10-17 17:15 EWS+Kulcs...

multifilter85 írta:
YELLOW írta:
multifilter85 írta:
lantika írta:
multifilter85 írta:
YELLOW írta:
multifilter85 írta: Sziasztok!nem tudom hogy problema e vagy csak balf.... vagyok de amikor kinyitom a kocsit taviranyitoval az osszes ablakom kinyillik.miert lehet ez?meg nagyon uj vagyok a bmw-sek kozott mert tegnap vetem meg eletem elso (320ci) autojat.


hosszan tartod nyomva? mert akkor csinálhat ilyet.
kivéve ha be van sülve a relé, és nyitáskor összeragad, és azt hiszi folyamatosan nyomod a gombot.
vagy utólagos mókolás történt.


ugy vettem eszre,hogy ha 2x nyomom meg gyorsan akkor em csinal ilyet.lehet meg en banbáskodok.


Täviränyitoban a mikrokapcsolo rossz. Folyamatos nyomäst erzekel.


Lehet javitani a mikro kapcsolot valahogy vagy komplett kulcsot kell cserelnem,csak mert ez az egy kulcsom van hozza.


hát szerezni kell egy olyan kapcsolót, vagy ami méretben és kivitelezésben megfelel, aztán kicserélni.


Tehat akkor ha jol ertem szerzek egy masik BMW kulcsot akkor a kapcsolot ki tudom cserelni minden fele kovetkezmeny nelkul.Ezt ugy ertem hogy nem kell ujraprogramozni a kulcsot.


én néznék az eBay-en nyomógombot. aztán azt forrasztanám be. biztos van ott.
ha nem evszed ki az elemet, akkor nem kell tanítani sem a kulcsot. mármint nyitás-zárást.
autót indít amúgyis.

YELLOW Elküldve: 2016-10-17 17:12 ESÕSZENZOR

hil írta:
spongya írta:
spongya írta: Üdv! Sajnos megadta magát az esőérzékelős ablaktörlés .Szerintetek mi lehet az oka, az érzékelő a tükör mögött?


(E46)Gondoltam leirom ,hátha valakinek jól jön az esetem.Miután lekötöttem a kábelt az érzékelőről ,átvette a helyét a szakaszos törlés,ugyhogy nem is teszek másik esőszenzort.A négy fokozatú törléssel meg vagyok elégedve 25,10,5 és 3 másodpercenként töröl tetszés szerint


Szia!
Ez az esőszenzor dolog számomra is felettébb idegesítő, random törlés miatt,a szakaszos törlést jobbnak tartom. Melyik vezetéket vetted le?


ki kell kapcsolni NCS-sel vagy már eladtad a felszerelést?

YELLOW Elküldve: 2016-10-17 05:17 EWS+Kulcs...

multifilter85 írta:
lantika írta:
multifilter85 írta:
YELLOW írta:
multifilter85 írta: Sziasztok!nem tudom hogy problema e vagy csak balf.... vagyok de amikor kinyitom a kocsit taviranyitoval az osszes ablakom kinyillik.miert lehet ez?meg nagyon uj vagyok a bmw-sek kozott mert tegnap vetem meg eletem elso (320ci) autojat.


hosszan tartod nyomva? mert akkor csinálhat ilyet.
kivéve ha be van sülve a relé, és nyitáskor összeragad, és azt hiszi folyamatosan nyomod a gombot.
vagy utólagos mókolás történt.


ugy vettem eszre,hogy ha 2x nyomom meg gyorsan akkor em csinal ilyet.lehet meg en banbáskodok.


Täviränyitoban a mikrokapcsolo rossz. Folyamatos nyomäst erzekel.



Lehet javitani a mikro kapcsolot valahogy vagy komplett kulcsot kell cserelnem,csak mert ez az egy kulcsom van hozza.


hát szerezni kell egy olyan kapcsolót, vagy ami méretben és kivitelezésben megfelel, aztán kicserélni.

YELLOW Elküldve: 2016-10-16 05:17 Klíma

multifilter85 írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
multifilter85 írta: Hali!Koszi a valaszt!Amugy nem lehet lassabb fokozatban szaritani a szelvedot,mert nekem csak maximumon megy!meg mit jelent az hogy egy karikaban van egy A ,meg egy ures karika?


Nem lehet, akkor maxon nyomja. Ha kell akkor az oldalsó befúvót is állítsd az oldalablak irányába, vagy egy kis időre engedd lejjebb az ablakot.
Az "A" betűs az automata belső keringetés. Az autó elején van egy "bűzérzékelő", és ha ez a funkció aktív, akkor ennek a jele alapján magától bekapcsolja a belső keringetést.


arról nem is beszélve, hogy a belső keringetéstől pont, hogy párásodni fog.


Koszi!Olvastam meg hogy ellenorizzem a klima lecspodo tartalyat vagy lehet nem ez a potos neve(de ahol a klima vize elfilyik),na azt hol kell megneznem,hogy nincs e eldugolva.


váltó felett van egy kis cső, nekem ilyen S alakban, lapított cső. elég macerás odaférni.
endoszkóp kamerával csak éppen tudtam benézni, valami dróttal kell esetleg óvatosan.
ha az autó alatt vagy, és előre nézel, amerre az autó, akkor jobb kéz felől kell támadni.

YELLOW Elküldve: 2016-10-15 20:15 Tempomat - utólag?

Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
Benyo89 írta: Sziasztok!

Utólag tetettem a tempomatot a kocsiba. Az lenne a kérdésem hogy meg lehet adni valahol hogy ha gombbal gyorsítok akkor az milyen gázpedál állásnak feleljen meg? A mostanit elég kevésnek érzem.
Ha hülyeséget kérdeztem akkor bocsi.
Köszönöm!


Szerintem nem. Egy 16i-től többet ne is várj.


pedig az enyém gombnyomkodásra jobban gyorsul, mintha a gázt nyomnám. igaz gyorsan kell nyomkodni, de tényleg jobban gyorsul. nem tudom mitől függ.
talán az lehet, hogy a tempomat egyik hátránya, ami miatt általában növekszik a fogyasztás, hogy a legrövidebb időn belül akarja elérni a kívánt sebességet.
én kipróbáltam, a korábban beállított 90-et, hamarabb eléri 50-ről, ha megnyomom ugye a tempomat memóriát, mint amikor tempomat nélkül gyorsítok. akár padlózva, akár követve a fordulatot gázzal.


Igen szerintem is ez lenne a normális ha gyorsan akarná elérni. Akkor ncs expertben nincs ilyesmi beállítás szerinted?
Köszi!


már értem mire gondolsz. azt akarod tulajdonképpen kérdezni, hogy vajon állítható-e az, hogy tempomattal milyen gázállással gyorsuljon az autó. hogy intenzív gyorsítás legyen, vagy közepes, vagy komótos.
hát nem tudom van-e erre valami. őszintén szólva sosem gondoltam erre, pedig alapvetően a kérdés nem rossz.