Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-09-10 20:45 Nyomtáv szélesítő

ezt feladhattad volna hirdetésbe!

YELLOW Elküldve: 2016-09-10 19:52 BMW318i E46

Kazmer írta: Sziasztok! N42B18-as motorral szerelt E46-os, 2003-as BMW-m van. 1 éve vettem, elvileg 191.000km-el, 4000km után már túl kevés volt benne az olaj. Van valamilyen tippetek, hogy milyen olajat és adalékot érdemes használnom, hogy csökkenjen az olajfogyasztás? Az adalékot illetően két ismerősöm egymástól függtlenül Wynn's-t és Metabeondot ajánlott. Szerintetek ezek segíthetnek az olajfogyasztás csökkentésében?
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket!


olyan nincs, hogy olajfogyasztás csökkentő szer. ha kopott a motor, azon nem nagyon segít semmi, ez lehet gyűrűknél, szelepszár szimmeringnél. vagy a motor több részén is engedheti az olajat. ha valami el van kopva, az nem fogja megjavítani semmi csodaszer. SZERINTEM.
a sűrűbb olaj sem megoldás, és még akár árthat is a motornak.
ki kell deríteni hol enged és meg kell szüntetni azt.
bár az is kérdés milyen olaj lett belerakva, mert ki tudja ilyen silány volt és azért eszi, mert nem bírta a fordulatot pl.

YELLOW Elküldve: 2016-09-07 14:16 hûtõ

Micka írta: üdv
E46 318i 8 szelep, hűtővíz mutató soha nem mozdult el a középső állásnál tovább (80 fok után beáll középre és nem tovább), ellenben a torgue nevű app az ODB csatlakozón keresztül autópályás megállás után 110 fokot is mutatott már. ha hagyom járni alapjáraton 107-108 fokra áll be, ventilátor megy, de nem ordít csak diszkréten pörög, haladás közben 100 fok körüli érték van, víz fogyasztás fél évente 2-3 dl, fehér füst nincs, egyszer már lenyomta az egyik levegőző kupakot, azt cseréltem de azóta semmi hiba
olvastam itt a fórumon olyat is, hogy a későbbi 16 szelepes 318i-nál a 105 fok nem hiba hanem tulajdonság
normális ez így?


a mutató kb 75 és 110 fok között középen áll. talán nagyon pici eltérés lehet.
teljesen normális az eseted a venti kb. 108 fok körül kapcsol be. ugye ez egy zárt rendszer, más a forráspont, nem 100 fok.
néha nekem is rá kell tölteni egy kevés hűtővizet, de valószínű nagyobb pörgetéskor engedi el a nyomást a kupaknál.
szóval én azt mondom normális amit tapasztalsz.

YELLOW Elküldve: 2016-09-06 08:17 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lacos76 írta:
GNoRbY88 írta:
lacos76 írta: Sziasztok!
Rendeltem Aliról egy http://www.aliexpress.com/item....64.FapZM1 ilyen kábelt de a CD nem olvasható tud valaki segíteni honnan tudom letölteni a rajta lévő adatokat?


Tessék


Sziasztok!
Telepítettem az insturkciók alapján az INPa-t és a következő hibaüziket kapom Mit csesztem el ?


pl. használhatnál PrintScreen gombot, hogy a szövegből lehessen is látni valamit.

YELLOW Elküldve: 2016-09-05 19:53 Valamiért nem szól jól a zene.....Miért????

bikemano írta: Hello!

Hogyan tudom állitani a gyári hifin a hangerőt, tehát optimalizálni, mert olyan mind ha az auto jobb felén hangosabbak lennének a hangszorok mint a másik oldalon, lehet hüjeséget beszélek, de ilyet észleltem


hangjegy gomb, balance és feder-t kell nullára állítani. balance a jobb/bal oldal erősítésére vonatkozik, a feder pedig az első hátsó hangszórók erősítésére.

YELLOW Elküldve: 2016-09-05 19:50 Mi lehet a baj?

Bero írta:
bikemano írta: Hello!

Valójában nem azt kérdem, hogy mi lehet a baj, hanem inkább azt, hogy mit tegyek ellene
Szóval arról lenne szó, hogy van egy E46 320D Chiptuning-al ellátott autóm, ami barátaim és néhány járókelő szerint nagyon füstöl (Én a tükörben nem látok füstöt!). Tudom valamien szinten ez normális ebben a hejzetben, de mégis azért mit kell átnézetnem, mi okozhatja ezt ha még se lenne normális? Illetve ha normális mit lehetne tenni, a tilzot füst ellen???
Részecskeszűrőt semmi esetre sem szeretnék rá szerelni! Azt is monták, hogy üzemhőmérsékleten néha 3-4 sebességbe lépjek oda neki 3000 fordulatig és utánna anyira nem fog, más valakinek ötlet, tapasztalat vagy bármi vélemény?

Külön köszönet minden válaszért előre is!


Egy gyári BMW diagnosztikával kezdenék


én meg egy madzsar hejesirás szabjájai könywel (sorry)

YELLOW Elküldve: 2016-09-05 12:43 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

lantika írta:
YELLOW írta:
guzli írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Egy 2001-es E46 320 D sedan-ról lenne szó. Ugyan ez lenne a problémám, hogy a dsc kikapcsolt állapotát jelző lámpa és a kézifék visszajelző sárgán világítanak, a dsc gombra nem reagál. Rádugtuk gépre ott az 5e26 power supply sensors hibakódot írja. Magyarul tápegység érzékelő. Próbáltuk a kormányszög kalibrációt, de azt valamiért nem engedte. Esetleg valakinek ötlet, hogy mi lehet a megoldás? Olvastam, hogy sokaknak az illatos úton tudtak segíteni esetleg oda egy elérhetőséget tudna valaki?
A válaszokat előre is köszönöm!


szerintem készülj fel rá, hogy ABS tömb csere lesz. ha a biztosítékok jók, akkor kb biztos. nézd meg az összes biztit, most nincs kedvem kiválogatni melyik tartozik hozzá. ha a biztik jók, akkor ABS tömb elektronikája. valószínű elengedett bent pár forrasztás, mert szokása.
fater off autójánál ez 45ezer km-nél előjött, eléggé hasonlatos hibát írt.
viszont gyanítom neked valami univerzális valamivel lett kiolvasva a hiba. INPA, BMW Scanner-rel közelebb lennél a valósághoz.


Nekem is volt ilyen hiba es mindig csak esös vagy hideg idöben. ABS jeladok csatlakozoi a kerekeknel el voltak koszolodva. WD40 megjavitotta.


lehet.
de így kezdte H Astrában, aztán már az egységgel sem kommunikált. szerencsére egy másik elektronika rá lett téve a tömbre és csókolom. majd szétszedem az eredetit, csak ugye vágni kell. bár lehet megröntgenezem előtte. de gyanítom vezeték szakadás lesz odabent. az is ATE akárcsak a BMW-nél.

szerk.: mi is kontakt hibára gyanakodtunk, vagyis én, többször szét lett szedve az összes csatlakozásnál. jah aztán már a km óra sem mért. meg is lett rendelve komplett kerékaggyal együtt, de szerencsére rosszat rendeltek.

YELLOW Elküldve: 2016-09-05 06:35 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

guzli írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Egy 2001-es E46 320 D sedan-ról lenne szó. Ugyan ez lenne a problémám, hogy a dsc kikapcsolt állapotát jelző lámpa és a kézifék visszajelző sárgán világítanak, a dsc gombra nem reagál. Rádugtuk gépre ott az 5e26 power supply sensors hibakódot írja. Magyarul tápegység érzékelő. Próbáltuk a kormányszög kalibrációt, de azt valamiért nem engedte. Esetleg valakinek ötlet, hogy mi lehet a megoldás? Olvastam, hogy sokaknak az illatos úton tudtak segíteni esetleg oda egy elérhetőséget tudna valaki?
A válaszokat előre is köszönöm!


szerintem készülj fel rá, hogy ABS tömb csere lesz. ha a biztosítékok jók, akkor kb biztos. nézd meg az összes biztit, most nincs kedvem kiválogatni melyik tartozik hozzá. ha a biztik jók, akkor ABS tömb elektronikája. valószínű elengedett bent pár forrasztás, mert szokása.
fater off autójánál ez 45ezer km-nél előjött, eléggé hasonlatos hibát írt.
viszont gyanítom neked valami univerzális valamivel lett kiolvasva a hiba. INPA, BMW Scanner-rel közelebb lennél a valósághoz.

YELLOW Elküldve: 2016-09-04 16:47 Tempomat - utólag?

Gabi írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
Mauser írta: Sziasztok,

van egy Touring 320D E91-es 2011-es gépsárkányom. Elég okos, de tempomat nincs benne, viszont nagyon hiányzik. Tudtok szakit ajánlani, aki vállalja, hogy felokosítja tempomattal?

Köszi,
Mauser


arra azért számíts, hogy nem egy olyan olcsón megoldható dolog ez, mint E46 esetében pl.
sőt szerintem nem csinálnám meg E90 esetében... csak úgy venném, amiben benne van.


Hivatalosan kb 120000 volt 3 éve. BMW szervizben csináltattam Kecskeméten.


jó persze E46 esetében sem olcsó, ha komplett új kormányt akar valaki. mert sima 4 küllős fapad kormány van. de ha már van egy multi nélküli sport, vagy M-es kormány, onnan kb. egy max 15ezer, ha más szereli be drágán.
E9x-nél meg ugye komplett karos egységet cserélni kell. de már visszatértek a régi trendhez.


Yellow e46 elött e91-em volt abba tetettem a tempomatot 100-ert.


tudom... nem vágtad mire írom mind1.


e46 is benne van 100-ban ha szervizben csinältatod es kormänyt kell cserelni.


erre utaltam... sőt ezt is írtam
viszont ha minden adott, akkor legolcsóbban kihozható E46-nál, akár egy 10-15ezerből. míg E9x-nél nem nagyon van olcsóbb verzió. mert ott muszáj cserélni azt az egész cuccot ígyis úgyis, mindegy milyen kormányod van.

Én egy hete tettem multigombsort az e46-os sport kormányomba ami 15-ezres volt plusz a kábel ami ötezer.Ennél olcsóbban nem tudom lehet-e?Ja és magamnak kötöttem be.



multigombsort 5-ért is lehet venni. én ezzel a legolcsóbb verzióval számoltam.

YELLOW Elküldve: 2016-09-04 16:46 Motorolaj

blueman írta:
YELLOW írta:
blueman írta: Hasznaltam mar Eneos-t, Mobil1-et, Castrolt az automban, de megmondom oszinten szerintem csak placebo az egesz, hogy mikor melyiket ereztem jobbnak.
/most Mobil van benne/
Ezert most gondoltam egy batrat, berendelek mannol olajat: energy combi II 5w30-at ennek olyan 1600 FT/L az ara, de az olcsobb testvere a mannol diesel TDI 5w30 is teljesiti a bmw ll-04-es szabanyt 900-1000 forintos liter aron.
Az energy combi egy nemet autos ujsag teszten is gyozott, egy szinten volt a referencianak megadott castrol olajjal, csak hat ugye olcsobb nem kicsit.
Kicsit korbeolvastam a nemzetkozi bmw forumokon, de sehol nem talaltam irast, ahol emlitettek volna, hogy barki is locsolt volna mar ilyet a bmw jarmuveben, esetleg valaki kozuletek? Ha nem irtok semmi rosszat rola, akkor berendelem, es beszamolok a tapasztalaimrol, en amugyis betartom a 10000km-enkenti olajcseret, nem hinnnem, hogy nagyon mellelonek ezzel az olajjal, ha rendelkezik bmw minositessel, az ara meg olyan olcso, hogy ezt meg hamisitani sem eri meg.
velemeny?


van benne valami abban, amit mondasz.
nem feltétlen placebo dolgok ezek.
mondom én és a fater a H Astrában is Eneos-t használunk, faternak már második alkalommal. mert olcsóbb, mint a Castrol, de szerintem jobb. kollégám Skodájában 1.9TDI 90 lovas (2004-es) is az az Eneos van, mint nekem. Ő hidegen kopogásról számolt be, mi nem tapasztalunk ilyet, pedig az enyémmel a viszkozitás is megegyezik. előtte Aral-lal ment, mint én is, és azzal senkinél nem volt gond. Eneos-nak hiába van VW minősítése, szinte az összesre, neki mégsem jött be. pedig egy rendelés az enyémmel.
szóval attól, hogy van minősítése valaminek, még lehet épp érzékenyebb rá a motor. én pont, hogy picit csendesebbnek találom a motort.

puding próbája az evés. a motort nem fogja tönkre rakni, de az olaj árában az alapolajon kívül, az egyéb összetevők dobják meg az árat.
lehet azért olcsóbb, mert mondjuk jobban habzik, vagy kevésbé lebegteti a szennyeződéseket, kevesebb tisztító adalék van benne, stb, stb. lehet pl egy eredeti Castrol-lal nyugodtan le lehet menni 20ezret, míg ezzel 10ezret. szintén kollégám Mobil 1-el járt úgy, hogy kb 8ezer km után összeesett az olaj, mint ami elfáradt. pedig korábban ugyanazt használta pár egyéb olajjal előtte. lehet épp hamisat fogott ki, is abban is egy olcsóbb olaj volt. amit 10ezerre terveztek.
szóval nem egyszerű ez, ha elkezd rajta agyalni az ember. én azt mondom próbáld meg, mást nem legközelebb nem raksz bele. viszont az is lehet, hogy mondjuk a 3. 10ezres cserénél ugyanezzel az olajjal, már mondjuk olajsár lesz az alján. de lehet, hogy nem.


Eneosnal ereztem en is mintha halkabb lett volna a gep, de ezt merni kellene keszulekkel, hogy objektiv legyen a dolog.
Mindenesetre veszek pudingot, aztan meglássuk...
Tudom, hogy sajat PR, de erdemes elolvasni, ha valakit erdekel ez az olaj:
http://mannol.blog.hu/2016/06/...lajteszten


ez lópikula, nesze semmi fogd emg jól, laikusokat megvezető téma.
nyilván nem fog beszámolni a többi olajról, csak így nem objektív, nincs dokuemntáció a mérésről, csak leírtak valamit. valószínű a többi saját márkás olajak sem szerepeltek olyan rosszul.
ez csak egy gyenge reklám, ahol nem kritizálja a Castrol-t, mert az neki peres dolog lenne, de oda emeli hozzá a saját olaját. nekem emiatt hiteltele az egész. én értem miért így csinálták, de számomra ettől nem lett meggyőzőbb.

YELLOW Elküldve: 2016-09-04 16:22 Vezérműlánc

liga86 írta:
szotakdavid írta:
viktor írta:
liga86 írta: Sziasztok! Hírhedt 318i n42b20. Igen 4 henger meg stb de erre futotta a vezérlés ha kínálom neki hamarabb megadja magát vagy mindegy a láb méret így is úgy csere? Első BMW-m szereti ez az autó ha dinamikusan vezetek? Bocs ha valakit megbotránkoztat a kérdés de nem vagyok még hozzáértő ehhez az autóhoz! Köszi mindenki



A dinamikus vezetést, Te szereted az autód csak bírja valameddig. Ha gyilkolod előbb tönkremegy. De ez mindegyikkel így van.


N42 nem szereti a gyilkolàst! A lànc meg cserés mindegyikbe!



Igen igen kb rendben is van.... tiszteltem én az összes autómat de gondoltam ha már van egy hátsó kerekes számomra álom autóm talán egy kicsit lehet perverzkedni de köszi a válaszokat!!


ne erőltesd szárazon el lehet forgatni, de csak nyírod a kasztnit, meg a motort.
inkább télen hóban, akkor viszont kellemesen dodgem-es a dolog.
a pirossal kiemelt dolog azért fontos, mert sokan így gondolják egy 1.6-os BMW esetén is, aztán persze, hogy megnyúlik a lánc, kiszakad a futómű, stb. ez nem arra való. egy kis E30 kasztnival ez a motor simán jó lenne, de nem E46 kasztniban.

YELLOW Elküldve: 2016-09-04 16:18 Tempomat - utólag?

lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
Mauser írta: Sziasztok,

van egy Touring 320D E91-es 2011-es gépsárkányom. Elég okos, de tempomat nincs benne, viszont nagyon hiányzik. Tudtok szakit ajánlani, aki vállalja, hogy felokosítja tempomattal?

Köszi,
Mauser


arra azért számíts, hogy nem egy olyan olcsón megoldható dolog ez, mint E46 esetében pl.
sőt szerintem nem csinálnám meg E90 esetében... csak úgy venném, amiben benne van.


Hivatalosan kb 120000 volt 3 éve. BMW szervizben csináltattam Kecskeméten.


jó persze E46 esetében sem olcsó, ha komplett új kormányt akar valaki. mert sima 4 küllős fapad kormány van. de ha már van egy multi nélküli sport, vagy M-es kormány, onnan kb. egy max 15ezer, ha más szereli be drágán.
E9x-nél meg ugye komplett karos egységet cserélni kell. de már visszatértek a régi trendhez.


Yellow e46 elött e91-em volt abba tetettem a tempomatot 100-ert.


tudom... nem vágtad mire írom mind1.


e46 is benne van 100-ban ha szervizben csinältatod es kormänyt kell cserelni.


erre utaltam... sőt ezt is írtam
viszont ha minden adott, akkor legolcsóbban kihozható E46-nál, akár egy 10-15ezerből. míg E9x-nél nem nagyon van olcsóbb verzió. mert ott muszáj cserélni azt az egész cuccot ígyis úgyis, mindegy milyen kormányod van.

YELLOW Elküldve: 2016-09-04 14:57 Vezérműlánc

TomyMU írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
N42 nem szereti a gyilkolàst! A lànc meg cserés mindegyikbe!


mikor cserés? egyik autó sem szereti, ha gyilkolják...



Igen, ez engem is érdekelne mikor cserés, nekem is N42 (B18A) van. 210 ezer van benne, nincs még hangja a láncnak, szerelőm azt mondta 250ig el szoktak menni.


engem csak azért is érdekelne, mert lassan elérem a 110ezer km-t
aztán állítólag ilyenkor már cserélni kell. de amikor látok egy 350ezret futott N42-t, aminek a motorja még nem volt megbontva, akkor mindig elfog a kétely. kell-e izgulni?
mert N40-ről tudok egy párról, aminek 100-150ezer között kellett cserélni valóban.

YELLOW Elküldve: 2016-09-04 14:30 Tempomat - utólag?

lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
Mauser írta: Sziasztok,

van egy Touring 320D E91-es 2011-es gépsárkányom. Elég okos, de tempomat nincs benne, viszont nagyon hiányzik. Tudtok szakit ajánlani, aki vállalja, hogy felokosítja tempomattal?

Köszi,
Mauser


arra azért számíts, hogy nem egy olyan olcsón megoldható dolog ez, mint E46 esetében pl.
sőt szerintem nem csinálnám meg E90 esetében... csak úgy venném, amiben benne van.


Hivatalosan kb 120000 volt 3 éve. BMW szervizben csináltattam Kecskeméten.


jó persze E46 esetében sem olcsó, ha komplett új kormányt akar valaki. mert sima 4 küllős fapad kormány van. de ha már van egy multi nélküli sport, vagy M-es kormány, onnan kb. egy max 15ezer, ha más szereli be drágán.
E9x-nél meg ugye komplett karos egységet cserélni kell. de már visszatértek a régi trendhez.


Yellow e46 elött e91-em volt abba tetettem a tempomatot 100-ert.


tudom... nem vágtad mire írom mind1.

YELLOW Elküldve: 2016-09-04 13:46 Vezérműlánc

szotakdavid írta:
N42 nem szereti a gyilkolàst! A lànc meg cserés mindegyikbe!


mikor cserés? egyik autó sem szereti, ha gyilkolják...