Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-12-10 18:53 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Bero írta: Dávid! Mi a baj az 1.6i 1.8i motorral? Nem tudom melyikre gondolsz,de az M43-as széria szerintem nagyon biztos kis motor. Több barátomnak is van köztük nekem is,sok sok km-el és motorra a kötelező szervizeken kívül nem kellett költeni. A faceliftes 1.6 1.8 az más arról sok rosszat hallottam.


jóvanmá, mer' fészliftesnek van álcázva a tijéd osz' régi jaó motoros
minden BMW motor sz@r és kész, csak a honda az igazi

YELLOW Elküldve: 2015-12-10 18:50 Grundmodul, központizár vezérlő

resko222 írta:
YELLOW írta:
resko222 írta: Sziasztok.
Pár sorban leirom hogy mi lett nálam a vége a kulcs,nyit,nem nyit,elem,aksi,relé,grundmodul történetnek.Szerintem tanulságos,talán valakinek hasznos is.
Tegnap este ugy feküdtem le holnap vagy relét keritek,vagy bontóból modult.
Reggel indulnék,de a vas nem akar.Na jó sejtettem én hogy az aksi cserés lessz.
Telefon,haver,bikázás.Indulok aksit venni,közben megálltam vettem egy modult.
Új aksi megvan,haza,csere.Valami sugallat hatására mondom megpróbálom tanitani a kulcsot(sokadjára),és most jön a lényeg,elsőre müködött.
Nem hittem el.Nem tudom hogy mi a magyarázat,talán az hogy újraindult a rendszer,vagy a régi aksiban már nem volt meg valami feszkó,amper,gigawatt,gőzöm sincs.Valaki biztos okosabb tőlem,de én igy jártam.Most nyit zár mindent,húzza az ablakot,kóla kávé,tibi csoki.
Meg van egy bontott modulom,karira.


ne örülj elsőre... én is átmentem ezeken
először az tűnt fel, hogy indítás után, ha pörgettem a motort, akkor a belső gombra már működtek. mondom biztos akksi baja lesz. töltöttem rajta. pár hónapig nem is volt gond. aztán nems egített, s ekulcs tanítás, se semmi hókuszpókusz, csak a relécsere. a bontott modul meg ugyanúgy lutri. ráadásul lehet nem is jót vettél, és mások elsznek a beállításai. szóval ne lepődj meg, ha csak úgy kicseréled és nem oylan lesz mint a másik volt. pár funkció nem úgy fog működni stb.

Értem.De talán jó lessz.Ha nem akkor folyt köv.


legkésőbb nyáron elő fog jönni. én is vagy 1,5 évig húztam... aztán már marha gáznak éreztem a parkolóban, hogy nem nyílik

YELLOW Elküldve: 2015-12-10 17:05 Grundmodul, központizár vezérlő

resko222 írta: Sziasztok.
Pár sorban leirom hogy mi lett nálam a vége a kulcs,nyit,nem nyit,elem,aksi,relé,grundmodul történetnek.Szerintem tanulságos,talán valakinek hasznos is.
Tegnap este ugy feküdtem le holnap vagy relét keritek,vagy bontóból modult.
Reggel indulnék,de a vas nem akar.Na jó sejtettem én hogy az aksi cserés lessz.
Telefon,haver,bikázás.Indulok aksit venni,közben megálltam vettem egy modult.
Új aksi megvan,haza,csere.Valami sugallat hatására mondom megpróbálom tanitani a kulcsot(sokadjára),és most jön a lényeg,elsőre müködött.
Nem hittem el.Nem tudom hogy mi a magyarázat,talán az hogy újraindult a rendszer,vagy a régi aksiban már nem volt meg valami feszkó,amper,gigawatt,gőzöm sincs.Valaki biztos okosabb tőlem,de én igy jártam.Most nyit zár mindent,húzza az ablakot,kóla kávé,tibi csoki.
Meg van egy bontott modulom,karira.


ne örülj elsőre... én is átmentem ezeken
először az tűnt fel, hogy indítás után, ha pörgettem a motort, akkor a belső gombra már működtek. mondom biztos akksi baja lesz. töltöttem rajta. pár hónapig nem is volt gond. aztán nems egített, s ekulcs tanítás, se semmi hókuszpókusz, csak a relécsere. a bontott modul meg ugyanúgy lutri. ráadásul lehet nem is jót vettél, és mások elsznek a beállításai. szóval ne lepődj meg, ha csak úgy kicseréled és nem oylan lesz mint a másik volt. pár funkció nem úgy fog működni stb.

YELLOW Elküldve: 2015-12-10 16:44 Fogyasztásmérõ hiba?

Gabi írta:
Hektor írta: Üdv !
Nos az autó pillanatnyi fogyasztásmérője nekem is szokatlan. Elolvastam minden ezzel kapcsolatos hsz-t, többen is írjátok, hogy ez ilyen, vagy hogy amióta meg van így mutat, ez így normális.
Nekem nem ilyen volt, most kb 2 hete kezdte el, hogy többet mutat, kifekszik a mutató, vagy fékezéskor felkúszik, stb. Ezzel egyenes arányban, tehát kb 2 hete a fogyasztásom a BC szerint átlagban 1 literrel lett több. ( nem érdekesek az adatok, engem sem érdekel hogy pl 1 literrel többet eszik az autó, vagy ennyivel többet mér a műszer ) Az autóm menetdinamikája nem változott, indul, megy, húz, nem füstöl jobban stb.A víz 82-83 fok felmelegedve, talán mikor üzemi hőfokot eléri, nem annyira kirívó a mutató ugrálása.
Csak az érdekelne, hogy valaki akinek korábban jó volt a mérője és később találkozott ezzel a jelenséggel, orvosolta-e valahogy. Visszavezethető-e ez valami tipikus hibára, avagy ez már örökké így marad ?

Üdv
Azért írok a te hozzászolásodhoz mert tegnap kezdte produkálni ezt a jelenséget az én verdámba is a fogyasztásmérő az előzmény az volt, hogy flexi csövet cseréltek a kipufogón és a szaki nem áramtalanitot hanem valami kütyüt tett a motortérben a + - aksi vezetékek közzé és gondolom úgy hegesztette a csövet nem voltam ott végig.
Azelőtt úgy működött a műszer hogy ahogy nyomtam a gázt emelkedett a mutató és fékezéskor vagy kuplong kinyomásra lassításkor nem ugrott vissza 0-rol 4-6 literes fogyira.
Valahogy jobban tetszet a régi verzió, bár ugy olvasom sokan mondják hogy így a jó hááát... nem is tudom



mamíg van motorfék, ha úgy lassítasz, akkor 0-án kell állnia. ha üresben gurulsz, akkor mutat értéket. ugye erer volt már számítási példa is, hogy miért mutat. illetve ha motorfékkel gurulsz, de kinyomod a kuplungot, akkor ugyanúgy elindul felfelé. ha nem nagy a tempó, akkor 4-6 literig kb fel tud menni. néha van olyan, hogy már megálltam, de még megy fel. főleg párás időben veszem észre, és főleg ~15ezret futott légszűrő esetén. de ott sem mindig. 9 év alatt nekem is csinált olykor olyat, hogy elkezdett felfelé menni, szépen lassan. de köv. indításnál semmi, sőt jó sokáig.

javaslom, cserélj légszűrőt, ha nem mostanában volt. illetve most ha áll az autó, akkor szedd le az akksit egy 20 percre. ha előtte be kell indítanod, akkor leállítás után várj szintén egy 20 percet, aztán vedd csak le. talán segít.

YELLOW Elküldve: 2015-12-10 14:58 Mi lehet a baj?

PetiE90 írta: Kedves Fórumtársak!

E90 316i BMW-t vettem hétfőn!

A szerviz kijelző - megvételkor - azt jelezte, hogy 1600 km van még hátra. Mentem vele kb. 200 km-t de most is azt jelzi hogy még 1600 km a hátralévő megtehető távolság a szervizig. A dátuma nem változott, minden alkalommal 2006/06 hónapot ír.

Ez hiba?

Köszönöm előre is!

Peti


nem hiba. csak nagyon óvatosan, spórolósan vezetsz. ezeket figyelembe veszi a rendszer. 50km-ként van amúgy váltás. meg sokszor csak a köv. indításnál jelenik meg. de mondom ha előtted kitaposták a belét, de te most spórolósan jársz, akkor lehet nem is nagyon fog változni egy darabig.

YELLOW Elküldve: 2015-12-10 12:54 Turbo

juhaszadika írta: Amúgy egy gyári turbó, ha úgy használják ahogy kell, kibírhatja az autó teljes élethossza alatt, vagy egyszer mindenképp cserélni kell, kinek mi a tapasztalata ezen a téren?


több kérdés merül fel.
mit értük autó teljes életkora alatt?
a gyártók nem feltétlen sokat, addig, amíg az első tulajnál van. ez kb 3-4 év. (most ne magyarországot vegyük alapul, hisz a gyártóknak mi csak egy kis pont vagyunk) ami mondjuk max 400ezer km. vagy épp a garanciális idő. után már nem igazán érdekli a gyártót mi lesz az autóval. utána úgy sem hordják a legtöbben hivatalos szervízben, még németben sem, máshol is megy a kókány.
azt is figyelembe kell venni, hogy mivel maga a tulaj, az első, ő is csak 3-4 évre vesz autót. mivel addig kibírja, így csak akkor emgy szervízbe, amikor jelez. mit jelent ez? azt, hogy 20-30ezrenként van olajcsere. na ez nem jó a turbo-nak sem, főleg ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy pl. németben is szeretnek sumákolni, és lehet ki sem cserélődik az olaj, vagy csak a felét engedik le, így pláne rossz a helyzet. ráadásul nem fogja kímélne sem, mert tudja, hogy nem tartja meg.
én eltudom képzelni azt, hogy aki olyan felfogású, és sok évre vesz autót, és 10-15ezrenként cserél olajat, normálisan használja, akkor simán elmehet a gyári turbo is akár 7-800ezret. de ehhez olyan tulaj kell, ami ritka.
átlagban a legtöbb turbós autónál, sajnos elég nagy intervallumban, de 200-300ezer környéként megtörténik a csere. ahol hamarabb, ott valószínű tekerve van az óra, avagy nagyon rossz gazdája volt az autónak.
az a legnagyobb baj, hogy mi általában mások levetett autóit vesszük meg, ezért szívunk vele sokat, ezért vagyunk rossz véleménnyel típusokról. pedig valószínű az első gazdája ártotta neki a legtöbbet.
ne magyarként gondolkodjunk, hanem németként mondjuk.
én egy magyart ismerek innen a fórumról, akiről tudom most is is előtte is, újonnan vásárolt autója volt, és sokat is ment, talán ő konkrét km-ekről is tud beszélni. hátha olvassa majd. (BarG)

YELLOW Elküldve: 2015-12-10 10:23 Manuális klíma - Digit klíma

hil írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
hil írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Szia!
Tök jól működik az, több Bimmert (4 autó)is megnéztem ebből a szempontból, egyikben sem lehetett állítani a klíma panel fényét
hil


sötétben tekerd, úgy jobban látszik. én is kiálltam akkor tekertem, de még a rádión sem láttam a változást. amint ujjal lefogtam a fényérzékelőt és úgy tekertem már látni is lehetett, hogy változik minden.


Én is most néztem meg.Ja mennie kell autómatán.Fényérzékelő az a lámpakapcsoló feletti pötty.Sötétben világíts bele a pöttybe,és látni fogod,hogy változik a klímapanelen is a fényerő,ahogy a műszerfalé is.Lenti videóban a régebbi széria klímapanelja volt ugye,azon ott az érzékelő,azért világított a klímapanel rácsra.


A gombok fényereje változik (klímapanel), de a kijelző nem (nálam most és a korábbi autómnál is így volt)



Megnéztem, nekem változik a kijelző is, bár mindig világosabb marad, mint a rádió.


szerintem csak a betekintési szög miatt látod világosabbnak, vagy a másikat sötétebbnek. nekem egyformának tűnik.


Akkor most mi az állás? Én még nem láttam e46-ot, amiben a klíma panel kijelzőjének a fényereje változna a gomb tekerésre. A gombok fényereje változik.


nekem változik minden. ennyit tudok elmondani.

YELLOW Elküldve: 2015-12-10 10:00 kettõstömegü lendkerék

whitegorilla írta: Sziasztok!

Lenne egy kérdésem,örülnék ha egy hozzáértő segítene...
Kettőstömegű lendkereket cserélnék, a kocsim n46b20b e90 320i 150ló 2005 sedan, ebben elvileg 12.08kg a lendkerék viszont tudnék egy 2010es lendkereket n46b20a hoz valót ,ami már 12.10kg ez a lendkerék viszont a motor,kuplung,váltó ugyanaz.
Bele rakhatom? Fog e ez a 0.02kg valami problemat okozni?
Viszont látom ,hogy van 12.02kg is az e90hez... tiszta káosz vagyok tőle

vagy jó mind a 3? mi a különbség?

http://www.etk.cc/bmw/EN/parts...217573046/
http://www.etk.cc/bmw/EN/parts...207594444/
http://www.etk.cc/bmw/EN/parts...207568006/

Köszönm szépen előre is a választ!


én kérdeznék. menniy km van a gépedben, és miért akarod cserélni? milyen jelenség miatt? benyásban nem jellemző ez azért.

YELLOW Elküldve: 2015-12-10 09:57 Manuális klíma - Digit klíma

asbi írta:
hil írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Szia!
Tök jól működik az, több Bimmert (4 autó)is megnéztem ebből a szempontból, egyikben sem lehetett állítani a klíma panel fényét
hil


sötétben tekerd, úgy jobban látszik. én is kiálltam akkor tekertem, de még a rádión sem láttam a változást. amint ujjal lefogtam a fényérzékelőt és úgy tekertem már látni is lehetett, hogy változik minden.


Én is most néztem meg.Ja mennie kell autómatán.Fényérzékelő az a lámpakapcsoló feletti pötty.Sötétben világíts bele a pöttybe,és látni fogod,hogy változik a klímapanelen is a fényerő,ahogy a műszerfalé is.Lenti videóban a régebbi széria klímapanelja volt ugye,azon ott az érzékelő,azért világított a klímapanel rácsra.


A gombok fényereje változik (klímapanel), de a kijelző nem (nálam most és a korábbi autómnál is így volt)



Megnéztem, nekem változik a kijelző is, bár mindig világosabb marad, mint a rádió.


szerintem csak a betekintési szög miatt látod világosabbnak, vagy a másikat sötétebbnek. nekem egyformának tűnik.

YELLOW Elküldve: 2015-12-10 09:55 Autóvásárlás

kleroo írta: Sziasztok!

Mi a vélemény erről a két aranyos kis E90-ről?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...lt-9550344

http://www.hasznaltauto.hu/aut...km-9570004


Számomra az lenne a lényeg, hogy világosabb/extravagánsabb belseje legyen(Bézs-szürke-vmi extra), legyen benne xenon, PDC, és a drágább ár fiatalabb/megkíméltebb/kevesebbet futott példányt erősítsen, ne a további extrákat(plusz hófehér M optikás külső kéne de az nem nagyon akar horogra akadni). a 318D. elvileg Belga első tulajos, ott végig vezetett szkönyv, itthon pedig volt már kuplung/kettőstömegű cserélve biztos ami biztos alapon. Korrekt, de kicsit nagydumás autópörgetés karakter a tulaj. A második pedig BMW kereskedés, csak nem írnak (nagy ) kamut.


én mindenképp a csokibarna belterűt választanám a másik nem anniyra egyedi, és különleges...

YELLOW Elküldve: 2015-12-10 07:53 Autóvásárlás

Tano írta: Konfigurálható az M2.


én tegnap láttam az eyterű BMW-t állt a parkolóban, oldalról semmi extra, mondom mi a fene ott az elején? erre vese. az a baj, így kívülről semmi BMW-ség nincs benne, a vsén és jelvényen kívül. akár bármi lehetne...

YELLOW Elküldve: 2015-12-09 21:14 Turbo

Bitu79 írta:
davech írta: Helló!

Elérkezett a turbó kukásodás IS.
Felújítani szeretném, Magyar Turbó Kft-t ajánlották. Valaki újíttatottat már velük, hogy dolgoznak, megbízhatóak? Esetleg más megbízható szerviz, tapasztalat alapján? köszi


Látom multkor eltaláltam a hibád

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...2678#p2964


mi van már nem mered leírni, hogy köszit kérsz érte?

YELLOW Elküldve: 2015-12-09 18:57 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lantika írta: Szügsegem lenne egy kis segitsegre. BMWscanner xp-n mindig ezt irja ki: "File content has been modified. If you run a debugger, clear all breakpoints before running this program!"
Egyebkent az eszközkezelöben lätszik a scanner,driverek fent vannak. Csak nem akar müködni


no mivel mi melóhelyen a teszter gépeken hazsnálunk elég féle, fajta programot, ott az szokott lenni, hogy a programba be lett rakva egy STOP (braikpoint). olyankor debug módban kell belépni és törölni a braikpoint-ot. nem tudom még a BMW Scanner-ben be lehet-e lépni debug módban. vagy van-e külön olyan felülete, ahol maga a Scanner szerkeszthető.
viszont mivel voltam pár tréningen hasonlatos programok miatt, valóban okozhat hardveres, vagy egyéb dolog is gondot. a program vár valamit, loop-ol egy párat, de mondjuk nem kap vissza választ, ezért le STOP-olja magát.
szerintem is a virtuális gép okozhat gondot. keresne valami hadvert, amit azon keresztül nem talál fizikálisan.

YELLOW Elküldve: 2015-12-09 18:50 Manuális klíma - Digit klíma

hil írta:
Szia!
Tök jól működik az, több Bimmert (4 autó)is megnéztem ebből a szempontból, egyikben sem lehetett állítani a klíma panel fényét
hil


sötétben tekerd, úgy jobban látszik. én is kiálltam akkor tekertem, de még a rádión sem láttam a változást. amint ujjal lefogtam a fényérzékelőt és úgy tekertem már látni is lehetett, hogy változik minden.

YELLOW Elküldve: 2015-12-09 18:48 Heeelp...!

feka80 írta: Hali nemrég vettem egy E36 318i t. a kérdésem az lenne hogy a felszereltségénél olvastam a Svájci verzió/típus! Mit jelenthet ez tudja e valaki??
Előre is köszi a válaszokat.


lehet el van benne rejtve egy bicska, amivel full javítható az egész autó vagy tartozik egy svájci bankszámla is hozzá.
próbálok agyalni mi lehet, de ugye svájci autóban lehet olasz, német, stb, nyelvű elírás, tehát erre nem utalhat. esetleg a hegyi dolgok miatt, más keverékképzés, de az meg fura, hogy akkor alföldön nem úgy menne? vagy + galvanizálás? de az is hülyeség.