Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-08-31 07:25 Műszerfal kijelzés

bohnerroli írta: Sziasztok!Tudnatok abban segiteni nekem hogy miert nem gyullad ki inditaskor a mil lampam,muszaki elott allok es belekotottek!Gepre teve semmi hibat nem hozott ki!Valaki?


ha jól emlékszem a pre-facelift-es dízelnél sem világít. nézni kell egy műszerfal tesztet, ha világít akkor, akkor nem kell neki gyújtásra.

YELLOW Elküldve: 2015-08-31 07:22 Mi lehet a baj?

papamaci199 írta: Sziasztok.

Nemrég szétszedtem a turbot, vákuum csöveket cseréltem, takarítottam sok mindent és most egy olyan jelenséggel találkoztam hogy 1. és 2. fokozatban ha odataposom neki és eléri a 2000es fordulatot hangosan bőg a motor de húz is rendesen viszont ha szépen pörgetem fel akkor nem csinálja még 4000nél sem, valamint üresben bőgetésnél sem. Arra gondoltam hogy lehet nem jól raktam vissza a kipufogót viszont akkor mindíg hangos lenne. Ötlet vagy tapasztalat valakinek?


szerintem végre van turbónyomásod
ha lassan gyorsulsz, akkor a geometria is másképp dolgozik.

YELLOW Elküldve: 2015-08-29 16:04 Autóvásárlás

BoryG írta: Sziasztok!

Leírnám az én autóvásárlási történetem, hátha segítek a jövőbeli tulajdonosoknak!
Szemezgettem E46-okkal, mivel kevés pénzem volt külföldi papírosokat keresgéltem. Benzinesbe számtalan megtetszett, rengeteget megnéztem, de egyiknek a beltere, másiknak a motorja volt gyenge... Egyik nap böngészgettem és találtam egy 320D-t, elmentem megnézni, esztétikai hibái voltak (ápolatlan szakadt vezető oldali bőrülés, kaszni sérülések, lakk hibák), de a motor kárpótolt mindenért Igaz egy 136 lovas gépről beszélünk, de 1.4 fábia után meghökkentő volt. Kis alku után egy 99-es 320D tulaja lettem.
Először a rengeted papír munka az átírással, honosítással kapcsolatban (magamnak intéztem mindent) ill. a 230-240 ezres költség. Meglett a rendszám és a forgalmi, irány a szervíz..
Komplett szűrő és folyadékcsere, turbótakarítás, geometria beállítás, hűtőventillátor elektronika csere... Kedvezményekkel együtt nem is volt sok. Később kaszni csinosítása, fényezése, komplett alvázvédelem. 1 hónapja lengőkar csere szilentekkel, stabilkarokkal együtt. A kisebb munkákat (beázás, vákumcső, olajcsövek) nem is számolom Vannak még javítandó területek most is, bőrülés, szép felni, kárpittakarítás.... de ezeket majd sorjában megoldom.
Összességében nem bántam meg a vételt, költöttem rá de ezt tudtam is. Körülbelül ott járok mintha itthon vettem volna meg, de ne feledjük hogy sok dolgot megcsináltattam ami a magyarba is kijöhet hibaként. Így legalább tudom hogy üzembiztos a járgány.
Kellő odafigyeléssel lehet jó külföldi autót venni, ám nagyon szét kell nézni nem szabad beleugrani az elsőbe. Azt ajánlom hogy a futóműre és a motorra érdemes nagyon figyelni...

Remélem tudtam a leendő tulajoknak egy kis útbaigazítást adni.
Üdv:
Gery


hát leírhattad volna, cirka mennyiért vetted alapesetben. mert szerintem sok dolog volt vele. sőt azt mondom itthon szerintem kaphattál volna anyniért olyat, amire nem kell költeni, mint amit erre ráköltöttél. legalábbis én is kalkulálom, ahogy elmondod.

YELLOW Elküldve: 2015-08-29 10:15 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

kecsurobi írta: üdv!
16colos felni 205/60 as gumikkal ,és 20-as etvel ràmegy?


rá. de a 205/60 R16 marhára nem váltóméret... ez 5-ös méret. mondjuk az ET is erről árulkodik. fog majd kelleni tehermentesítő gyűrű is.

YELLOW Elküldve: 2015-08-29 10:13 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

Toni0907 írta: Sziasztok!
Nekem 99'-es 320D E46-om van. Nem régiben végeztem rajta, egy EGR szelep tisztitást ( levettem és teljesen tisztára letakarítottam a koromtól, amiből volt rajta rendesen) és a turbo tisztitást ( ezt nem vettem le csak belefújtam egy "EGR+TURBO tisztitó spray"-vel a képen piros nyíllal jelőltem hogy hová).

A problémám a következő, kb.2500-as fordulattól borzalmasan elkezd fűstőlni,ez a kisebbik gond ezt betudtam azzal hogy a sok korom jön ki a rendszerből és amiatt csinálja. A nagyobbik gond az hogy most már rángat is menet közben. Erősebb gázadásnál pedig megtorpan, és remeg az egész autó! De ezt csak 3. fokozattól csinálja és kb.3000 fordulat felett.
Az alapjárat ingadozik, azt mondták hogy légtömegmérő baja lesz, mert a sprayvel kinyírtam teljesen. Alapjárat alatt lehúztam a stekkert és megszűnt az ingadozás. Gondoltam kipróbálom és megnézem hogy mennyire tudok vele közlekedni amíg ki nem cserélem a légtömegmérőt.
Csak 2000-es fordulatig lehetett nyomni, mert utána csattogó traktor hangot ad.
Teljesen erőtlen, és gázadásnál fuldoklik és KéKen füstölt!!!
Kicseréltem a légtömegmérőt és először még ingadozott de aztán úgy tűnt hogy minden jó.
Ez tartott kb. 10 percig utána minden kezdödött az elejétől( kék füst, rángatás, megnőtt fogyasztás, erőtlen a motor, csattogó traktor hang) !!!
Annyi külömbséggel, hogy alig akar beindulni a motor, viszont amikor jár akkor induláskor lefullad!!
Mi lehet a probléma?
Válaszotokat előre is köszönöm!


légtömegmérőt próbáld meg megtisztítani, mert szerintem a sok mocsok ráment. talán nem nyírtad ki.

YELLOW Elküldve: 2015-08-28 18:47 Üzemanyag minõsítés és átverések!

Korábban tankoltam egy teli tank OMV MaxxMotion 95-ös üzemanyagot. Évente legalább 1x szoktam minőségi, prémium üzemanyagot tankolni, igaz nem teli tankot. Mindezt azért is tettem, mert a Nyékládházi OMV kúton ez a prémium anyag annyiba került, mint Tiszaújvárosban a Shell-nél a hagyományos 95-ös. Illetve rossz helyre álltam be, mert az ár miatt azt hittem ez a sima. De sajnos csak nálunk volt túl drága.

(Teszem hozzá az utóbbi 1 évben kb. 1x cirka 10 litert tankoltam a Shell-nél, holott korábban 6 évig csak ott tankoltam. Az utóbbi 1-2 évben Polgáron az Agip kúton tankoltam, ahol szintén MOL-os anyag van. Mivel város ártyával hétvégén 15Ft kedvezmény van. Alapjában véve már nem olcsóbb, mint Tiszaújvárosban, ami kicsit genóság, mert korábban, még ehhez képest is legalább 8Ft-tal volt olcsóbb. Azért szoktam át az Agip-ra, mert mióta a Shell-nél ez a Nitro nevezetű anyag van, megnőtt a fogyasztás és lomhább lett az autó. éehet csak a helyi kútnál, mert máshol nem tankoltam azóta Shell-t. Sajnos a 100-as Power racing is megszűnt, pedig az tényleg jó volt. Érdekes mert az Agip kútnál a natúr 95-nél nem tapasztaltam ilyet, jó a teljesítmány, jó a fogyasztás.)

Visszatérve a MaxxMotion 95-höz. Rendesen meg vagyok döbbenve. Korábban tankoltam már sima 95-öst az OMV-nél, és azt is jobbnak éreztem. Na de ez... Eddig is, ahhoz képest mekkora motor lapul az orrában, meglepően dinamikus volt. Ezzel meg, meg van táltosodva. Komolyan mondom nem lehet megállni, hogy ne nyomd neki oda. Ha az ember képes kultúráltan autózni, biztos jóval kevesebbet fogyaszt. Ha az egész tankot a saját nyugodt tempómban, vezetési stílusomban tudtam volna levezetni, több hosszú távval, akkor simán elmentem volna 950km-t. Én ennyire saccolom, de a 900 biztos meg van. Még így is meglepően jó, hogy hogy közlekedtem vele, és főleg városban. Még van a tankban több mint a negyede (negyed és a fél között van), és ~550km-t mentem eddig. Közel pontos a BC, nulláztam tankolásnál. Most 7,2-t mutat, ami ma váltott át 7,1-ről, de mondom nagyon nem bírok magammal.

Azt kell mondjam, ez egy jó üzemanyag. Régen a 100-as Shell Power racing-nél éreztem hasonlót, igaz ott hiába jártam vele óvatosan, nem tudott jobb fogyasztást hozni. Ezzel tudna, ha bírnám tartani a lábam.

YELLOW Elküldve: 2015-08-27 11:36 Műszerfal kijelzés

csbalu írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:
flenfer írta: Sziasztok!
E46-ba mekkora munka a műszerfal,(óraegység) kiszerelése, ledesítése? Astrán, vectrán már megcsináltam, de bmw-n még nem.


Kár lenne ledesíteni, mivel gyárilag ledes Ez nem astra


de más színre akarja... hupililára


eladom az e46-ot, calibra csere érekel!


de 4x4-es C20LET, másképp nem elég szívás

YELLOW Elküldve: 2015-08-27 11:16 Műszerfal kijelzés

csbalu írta:
flenfer írta: Sziasztok!
E46-ba mekkora munka a műszerfal,(óraegység) kiszerelése, ledesítése? Astrán, vectrán már megcsináltam, de bmw-n még nem.


Kár lenne ledesíteni, mivel gyárilag ledes Ez nem astra


de más színre akarja... hupililára

YELLOW Elküldve: 2015-08-26 18:54 Business rádió kérdés

siposattila írta: Sziasztok van eggy 1998 as E46 om.Tudtok segiteni nekem,szeretném összekötni a busines rmagnomat mélyládával! Megoldható ez valahogy??


valószínű nem fogja meghajtani. kell külön erőlködő (erősítő).

YELLOW Elküldve: 2015-08-26 05:36 Multikormány beszerelése utólag...

Csabika136 írta:
Tano írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Múltkor valamelyiktek írta, hogy a multikormányhoz tud olyan kábel köteget adni, amit utólagos multikormány beszereléshez kell beépíteni. Nem tudja valaki hogy ki volt az? Szerintem engem is érdekelne.
Meg lenne mégegy kérdésem: 4 küllős nem multi kormány van az E46 320D touring-BMW-m ben. Ez vajon dupla indítós légzsákos lehet, vagy sem? Hogy lehet ezt egyszerűen megállapítani? Ha leveszem a kormányt, akkor látom?
Bocsi a túl egyszerű kérdésért, de ez az első BMW-m és még nem ismerem annyira.


Legegyszerűbb ha kiveszed a légzsákot és egy csatlakozó van rajta akkor egy indítós, ha kettő, akkor két indítós.
Valamint évjárat is adja. Ha a kicsi kerek, akkor dupla, ha a régebbi nagyobb téglalap alakú négyküllős kamionkormány, akkor szimpla.

Értem. Nekem a 4 küllős van. 2001-es évjáratú a vas. Ezek szerint ez szimpla lesz. Van ehhez olyan vezeték? Vagy lehet csinálni is?
Az a baj, hogy a Youtube-on csak a kerek közepű kormány okosításáról találok videót, ahogy a kormány alatt a csatlakozóba teszik azt a 3 vezetéket, a világítás kapcsolóra menő kötegbe beágaztatnak két vezetéket, és egy kéket kinn a motortérben a nagy csatiba. Ez lenne talán a motorvezérlő?
Na mindegy, a lényeg, hogy ezt találtam, és nem tudom mi újság pontosan? Tudom, vagyis gondolom hogy lerágtátok párszor ezt a csontot, de jó lenne most nekem is kicsit jobban képben lennem. De engem csak akkor érdekel ez a dolog, ha az én 4 küllős kormányomat multi 4 küllősre ki lehet cserélni. A másik két formátum nem jöhet szóba, mert nem tetszenek. Még a háromszögletű esetleg, de a kör alakú nekem nem illik a képbe.


szerintem nem jelent semmit. biztosra csak akkor mehetsz, ha kiveszed a légzsákot. mert 2001 már majdnem facelift, nekem a 2002-esben 4 ágú volt és dupla indítós.

YELLOW Elküldve: 2015-08-26 05:33 Mi lehet a baj?

toki24 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Pici hangja nekem is van elindulásnál ha rondán kuplungolok.Sztem ez természetes hang,mivel valamennyi holtjátéka kell lenni a dolgoknak...

Sztem bolhából csináltok elefántot.
Esetleg csinálnátok róla felvételt?
Kíváncsi vagyok arra a hangra.
Sok ember egy vagyont költött erre,és a hang megmaradt...
Tele van ezzel a net.


pedig neked sem sok a km. nekem sem, mégis van ugyanilyen hangja. az pedig fura lenne, ha 100ezer környékén így kimenne bármi is. akárhányszor feljön ez a téma, nagy szakik sosem mondanak semmit.az a abj, ha más BMW-t vezetek, sosem nézem meg ezt, vagy nem is figyelek rá oda. lehet tényleg túl van aggódva. ugye BMW, minden nyavajára azonnal figyel az ember, egy opelban lehet fel sem tűnne.


Pontosan

Sztem a pici dübbenés az e46-nál normális.


Szerintem meg nem normális.. Nekem pl nem szokott dübbeni. Kolegának már dübben.pl 3.ba.
Ha nekem be is dübbben talán rükibe de azh se mindig ugyhogy érdekes mindenesetre hogy mi is lehet a nyügje


én nem a dübbenésről beszélek vagy arra gondolok. hanem a "doboló" hangra. az biztos nem szilent miatt van. a dübbenés az már inkább, a diffi tartó nagy szilent közép részen. én a kuplung felengedős, menős témára írtam. vagy már nem arról van szó?

YELLOW Elküldve: 2015-08-25 22:11 Mi lehet a baj?

Bitu79 írta:
Pici hangja nekem is van elindulásnál ha rondán kuplungolok.Sztem ez természetes hang,mivel valamennyi holtjátéka kell lenni a dolgoknak...

Sztem bolhából csináltok elefántot.
Esetleg csinálnátok róla felvételt?
Kíváncsi vagyok arra a hangra.
Sok ember egy vagyont költött erre,és a hang megmaradt...
Tele van ezzel a net.


pedig neked sem sok a km. nekem sem, mégis van ugyanilyen hangja. az pedig fura lenne, ha 100ezer környékén így kimenne bármi is. akárhányszor feljön ez a téma, nagy szakik sosem mondanak semmit.az a abj, ha más BMW-t vezetek, sosem nézem meg ezt, vagy nem is figyelek rá oda. lehet tényleg túl van aggódva. ugye BMW, minden nyavajára azonnal figyel az ember, egy opelban lehet fel sem tűnne.

YELLOW Elküldve: 2015-08-24 20:31 Chip tuning

spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
toki24 írta:
spencer írta: Sziasztok!Akinek van tapasztalat a 330d chip után csak jobban használhatóbb lesz alulról is meg rúgósabb nyomatékú nem? Köszi



De igen csak ha nem jól csinálják utánna bánni fogod azt a napot is amikor eszedbe jutott a chip


De amilyen buta most alul kb 2400-es fordulatig nehéz megszoknom, főleg 5-6-ba 2300-2400 alatt jobb ha visszakapcsolok mert szenvedés előzni. Van egy ugyan ilyen 320d szedán a 150 lovas egy füstmentes 185 lovas chippel azzal rendesen élmény ehhez képest menni.


nem lehet, hogy valami nem oké azzal a motorral? azért egy 30d igen csak jól tud menni. mondom ezt úgy, hogy nem vagyok dízeles.


Végignéztem mindent rajta géppel is meg élő adatban és minden jó, légtömegmérő oké, turbó új (egy gt23-mat kapott egy 11 lapátos sűrítőkerékkel nem is a gyári gt2260v van rajta). Kipuff kinyitva(katalizátor off), szívósor alu dugóval ledugózva kuplung új, hajtáslánc hibátlan. Remélem nem hagytam ki semmit a listáról. Megadtam neki amit csak lehetett. A chipnek adok egy utolsó esélyt még hogy megszeressem az autót. 10-12 évvel ezelőtt az első autóm egy e36 320i volt de boldogabb voltam kehet még ha zabálta is a benzint...
Lehet túl sokat vártam ettől a 204 lovas 330d-től.


de most oké, hogy a kipuff oldal szinte ki van herélve. egy motornak az sem jó, ha nincs fojtása. ha a szívó oldal nincs összehangolva hozzá. írtad, hogy más turbó van. na most ahogy elnézem, pont nagyobb lett a turbo lyukad. vagy nem jó a geometria szabályzása. vagy túl nagy a turbo oda, és későn érkezik miatta a töltés. vagy épp a túl nyitott rendszer miatt a fojtás hiánya miatt nem hajtja meg úgy a kipufogó gáz a lapátot.
chip-pel ugye több anyagot fog tolni. na de ha nézted géppel, és azon a fordulaton jó a keverék képzés, akkor a több anyaggal sem lesz jobb. vagyis nekem így lenne logikus.

YELLOW Elküldve: 2015-08-24 19:34 Chip tuning

spencer írta:
toki24 írta:
spencer írta: Sziasztok!Akinek van tapasztalat a 330d chip után csak jobban használhatóbb lesz alulról is meg rúgósabb nyomatékú nem? Köszi



De igen csak ha nem jól csinálják utánna bánni fogod azt a napot is amikor eszedbe jutott a chip


De amilyen buta most alul kb 2400-es fordulatig nehéz megszoknom, főleg 5-6-ba 2300-2400 alatt jobb ha visszakapcsolok mert szenvedés előzni. Van egy ugyan ilyen 320d szedán a 150 lovas egy füstmentes 185 lovas chippel azzal rendesen élmény ehhez képest menni.


nem lehet, hogy valami nem oké azzal a motorral? azért egy 30d igen csak jól tud menni. mondom ezt úgy, hogy nem vagyok dízeles.

YELLOW Elküldve: 2015-08-23 14:19 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

gyurigyuri írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: én azt nem értem, hogy oké, hogy átírod valamelyiket. de! nem azért vannak típusoként menüpontok, mert speciálosabb azon belül a lehetőség? tehát ha mondjuk az E60-at írja át, akkor E46-ban lesznek funciók amiket nem ér el, mert E60-hoz tartozó funkciók vannak megadva.


Azért van ott megadva a második sorban, hogy melyik adatbázisból (SGBD_E46) dolgozzon arra a gombra kattintva. Jelen példában az F3-ra kerül az E46, és annak az adatbázisát használja, tehát minden korrekt lesz.


jah igaz



Üdv!

Megpróbáltam!
Sajnos nem ez az alapvető probléma!
Csináltam egy teljesen szűz telepítést a laptopra az éjjel.
Ha rádugom az USB-re a kábelt, akkor:
új hardver > majd telepíti a winfos drivert hozzá > majd rátelepítem a legújabb FTDI drivert > megkeresem az eszközkezelőben > átírom a COM1-re > válaszidőt 1-re ....stb. a pontos leírásoknak megfelelően.
Még INPA sehol, de a DCAN Tools már kellene hogy működjön. Legalábbis tudomásom szerint...

De a DCAN tools se látja, vagyis nem tudja megszólítani az interfacét, mert
" Setting Mode '100 kbit/s K-CAN' ... Error: Timeout echo" ezt írja ki!

Lehet hogy kuka ez a kábel? Amíg a DCAN tools (függetlenül az INPA-tol meg a DIS-től) nem tudja kezelni addig csak egy halott kábel, nem?


nem szabad hagyni, hogy a win telepítse a driver-t a kábelhez autómatikusan. főleg hamis chip-es kábeleknél szét tudja cseszni. csak a hozzá adott driver-t szabad felrakni.