hali0 írta:
YELLOW írta:
hali0 írta:
Sziasztok!
Ma egy icipicit felbosszantott az autom.
De előbb egy kis történelem.
Anno 94-ben vettem egy 82-es E28 520i-t 230000km-el. Két helyen folyt belöle az olaj,az orrán és a száján (tocsában). Kicseréltem amit kellett és utána olajcserétől olajcseréig elment utántöltés nélkül. Majd vettem egy 86-os 2107-es ladát 210000km-el.aminek kinyomtam a szemét 5 éven át és nem tudtam olajfogyasztásra birni.Utánna örököltem egy másik 91-es 2107-est 42000km-el,ami zabálta az olajat.Kicseréltem a szelepszár szimeringeket és minden gondom megszünt.
Most van egy E46 M54 motorral 238000km-el,ami hosszabb motorfékezés után küld nem kis füstjelet.No problem gondoltam.Ez csak szelepszár szimering.
Megvettem hozzá a megfelelö célszerszámokat,alkatrészt (vanoshoz is) és nekiálltam.Hozzáteszem,igy utolag,h hengerfely leszerelés nélkül meg lehet csinálni. De csak nagyon türelmesek (mint én),vagy mazohisták áljanak neki.
Minden alkatrész amit kiszedtem,totál szar volt.A szimeringek kemények voltak,a gumigyürük törtek. Igy örültem,h nem hiába szedtem szét.
Az auto tegnap este összeállt.Minden ok.
Ma elmentünk autozni vele a családdal.Minden jo,jol megy,no füst.Majd ereszkedünk lefelé P.szentlászlorol Visegrád felé,végig 4. 5. motorfékkel tobb km-en keresztül a 36 fokban.
a végén mondom most jön az igazság pillanata.Nyomtam egy kicsi gázt és szépen beteritettem szép kék füstel a mogottem jovo audit.
Ezek után csak annyit tudok mondani,h nagyon szeretem a béemwét,de a németek menjenek a jo k anyj..ba. Mert valljuk be! A dizájnban ott vannak,de a tartosságot hirböl sem ismerik. 
Hali01

túl sok sör fogyott 
a M54 motor ilyen. én cseppet sem csodálkozom. de leginkább csak a 2.2-esek.
az a bibi, hogy hosszú motorfék mellett a gyűrű mentén bemegy az olaj, és nem ég el, majd gázadásnál történik ez meg, ezért ereget kéket.
Értem én.Vagy mégsem?
Te érted,h én mit nem értek?
Sörrel télleg jol éllok. Mert az jár! 
a sörrel és velem jól jársz, mivel nem iszom, se mentesen, se alkoholosan. bár alkoholosan semmit...

nekem rémlik valami olyasmi, hogy nem lett valami jó az illesztése ennek a motornak, értem ezalatt a hengerfejet, dugókat. ha még kopottak is a gyűrűk, akkor mellette be tud menni az olaj. motorféknél ha minden igaz, nincs üzemanyag befecskendezés, nem történik égés a hengertérben, nincs robbanás. így hosszú motorfék szakaszon összegyűlhet az olaj. aztán, amikor gázt adsz, akkor az üzemanyaggal felhígul a bekerült olaj, aztán robbanáskor kikerül onnan. ezért kékes a füst.
de mondom a legtöbben a M54B22-nél panaszkodnak olajfogyasztásra. de még a legelején is, amikor bejött. szerintem sokan feleslegesen bontogatják szét a motort. mert maga a motor jó, csak kicsit jobban szeretei az olajat fogyasztani. én anno ilyet akartam, de inkább lemondtam róla, emiatt, na meg 1,5 millávval drágábbak voltak, mint az enyém.

mondom nekem annyit nem ér... ha most kellene vennem, ilyen 13 éveseket, akkor 25i-t vennék az biztos. elenyésző az ár különbözet, fogyasztás meg nem érdekel, mert annyit nem járok vele, hogy zavarna.