Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-08-17 09:50 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
Tano írta:
Pitykoo írta: Hali! Ma mentem a kocsival és amikor be akartam kapcsolni a tempomatot nem történt semmi...
Se a müszerfalon nem villant fel az ikon se a kocsi nem reagált a gombokra!
Mi lehet a baj, mit lehetne megnézni?!
Előre is köszönöm!


A többi gomb, pl. a hangerőállítás működik?


Az nekem eddig se ment mert nem a gyári fejegység van benne....


próbaképpen kösd le az akksit (+ és a - is) egy 10 percre.

YELLOW Elküldve: 2015-08-16 09:15 angel eye

Robin68 írta:
GRM írta:
Szia, erről lehet szó - http://shop.traconelectric.com..._group.png - a két vezetéket beteszed egymás mellé, amikor összepattintod egy fém lemez megvágja mindkét vezeték szigetelését, ezáltal lesz kontakt.



Ez a sátán találmánya.... . Ha egy "elektronkai szakember" ilyet vesz a kezébe sikítva elrohanok. Akkor inkább egy olyan kontár aki a forrasztásra esküszik (mint ahogy én is...) .


ezzel is ugyanúgy megvágásra kerül a gyári kábel. ha egyszer ráveszem magam, vagy találok olyat, ami a lehető legjobban illszkedik, akkor én mint írtam oly sokszor, külön madzag, külön 12V, külön kapcsoló.

YELLOW Elküldve: 2015-08-11 20:02 Hibakód

nagyiii írta: Sziasztok.
Van egy hibakódom amivel nem tudok mit kezdeni.
E194 unknown fault code
Köszönöm.


ismeretlen hibakód - nem csodálom
normális BMW diaggal kellene megnézni, nem univerzális hokikkal....

YELLOW Elküldve: 2015-08-11 20:01 Autómata váltó hibakód

szotakdavid írta: PIRAMIST FEJEZZÉTEK BE!

Váltó olajból csak is Gyárit!

A problémát több mint valószínű nem fogja megoldani,de meg lehet próbálni.


szerinted minek törtem meg a piramidot?
láthatod szart sem ért... ezeknek írhatsz

YELLOW Elküldve: 2015-08-11 12:14 Autómata váltó hibakód

elgeri írta:
nagyiii írta:
viktor írta:
Hát, én nem mertem volna beleönteni a likvidmolyt.



Nem jó olaj L moly?


LM motorolajnak sokan ajánlják, nem lehet vacak.
De úgy tudom váltóba CSAKIS EREDETI BMW VÁLTÓOLAJAT szabad tenni, SEMMI MÁST. Komolyan
Tudom, sokkal drágább

Én is most vagyok egy manuál olaj csere előtt.
Én sehonnan máshonnan nem tudtam megnyugtatóan beszerezni, csak a márkakereskedésből. Ők is egy hónapot vacakoltak vele (méretbeli kiszerelés változás volt a piacon, talán most már gyorsabb lenne), közben én állandóan hívogattam őket. Ma szóltak végre, hogy mehetek érte.


az LM túl van hájpolva. ez az igazság, ha tetszik, ha nem. akár csak az iPhone, vagy GoPro, és még sorolhatnám. nem mellesleg hallottam már negatívat is az LM-ről, mint minden más olajról.
lehet bele rakni nem gyárit, de van egy számsor, aminek meg kell felelnie. ez fel is van tüntetve, volt is már leírva. azt hiszem ZF váltókba LT 71141 való, pl a Mobil-nak van ilyenje. elvileg a gyári olaj is ilyen, mármint LT 71141. GM váltóba lehet más fajta kell.

YELLOW Elküldve: 2015-08-11 11:39 Nem tudom mi a baja az autómnak

elgeri írta: Sziasztok

Az előző bejegyzésről jutott eszembe, hogy nekem füllel halhatóan is túl sokszor kopog be a motor (amikor kicsit alacsonyabb fordulatról elkezdek gyorsítani - de nem versenyezni, csak normálisan használni).

Engem zavar, de a privát / kis műhellyel rendelkező, de BMWket csináló szerelőm azt mondta, hogy ez normális, hogy magától bekopog, az alapján állít ő is utána.

Otthon a család hülyének néz, hogy mit vacakolok már vele, de engem nem nyugtatott meg. Tipp, hogy mit csinálhatok? Tudtok Bp-n ajánlani olyan szerelőt, aki ebben kompetens, hogy legalább "ránézzen"?

Illetve tudom, hogy szerviz nélkül csak találgatás, de szívesen olvasnék itt másokat, akiknek volt ilyen problémájuk / jelenségük.



tipikus emberi probléma ez amúgy, ha vesz egy drágább valamit, jelen esetben egy autót. a legkisebb dologra is bepánikol. ne tedd! persze nem lehet ezt minden esetre ráhúzni, de sokszor túl van reagálva pár dolog. amivel csak magad idegesíted. ebből a szempontból rosszak a fórumok is, mert olvassa az ember, aztán képes bemagyarázni dolgokat. már mindentől tart. a fórum nagy része a turbo, lendkerék, pillangószelepekről szól nagy általánosságban. sokszor túl aggódva, mert lehet csak egy csövecske van megrepedve.
kevés olyan autó van, ami hideg indítás után rezonancia mentesen és fordulatszám ingadozás nélkül indul. max nem látod a mutatón. az én véleményem az, hogy amíg menet közben nincs gond, "jók" a fogyasztási adatok, indítás után nem áll le az autó, nem himbálódzik a fordulatszámmérő, ilyen 500 fordulatot, addig kár parázni.

YELLOW Elküldve: 2015-08-11 10:12 Nem tudom mi a baja az autómnak

bodist írta: Sziasztok,
hosszabb állást követően (1nap) gyújtás rá adva meg forgatja a motort, de azonnal lefullad. Ha esetleg beugrik akkor is érzékelhető egy minimális lefulladási inger. tegyük fel hogy azonnal lefullad (ezt az elmúlt 3 napban minden reggel megtette)Akkor jönnek a jelek a dashboardon : nyíl végű kör benne egy háromszög egy felkiáltójellel és egy nagy felkiáltójel, ez után azonnal egy zárójelben lévő kör egy felkiáltójellel, majd egy felkiáltójel zárójelben aláhúzva, végül megint az első jel.

Kulcsot kiveszem jön az autó egy T betűn.

Újra próbálkozok, motor nem indul be, kulcs kivesz, betesz és harmadjára elindul.

ha elindul, akkor nincs baj, start stop is működik, nem fullad le. Kizárólag az indulás.

https://www.dropbox.com/s/ssm0...5.mp4?dl=0

Itt a videó, köszi szépen


szervízbe kell vinni azt jelenti a jelzés. így leírásban azt mondanám, hogy a DSC vagy DTC vagy mit tudom én hogy nevezik az esetedben, annak lehet baja, és tiltja a motort. az elejét mikor olvastam azt mondtam AC pumpa, mert az annak a jele leginkább. aztán jöttek a diszkófények. egy diag kell neki, megnézni miylen hibaüzenetek vannak benne. addig csak találgatás az egész, előrébb nem leszel.

YELLOW Elküldve: 2015-08-11 10:08 Autómata váltó hibakód

Krissz21 írta: Hali,
Vettünk egy E90 20D 2005 automatát, az a tünet, hogy motorféknél ugrál a fordulatszámmérő...
-akár 150ről motorfék,akár 70ről motorfék,akkor is ugrál fel-le...
Úgy értem,hogy nem folyamatosan engedi a fordulatot,hanem visszaugrik feljebb 300at.
Ez mi lehet?!
Köszi a segítséget!


kb 10 kommentet kellett volna visszaolvasni, vagy csak 1-et is akár. azért mert automata váltó. és ha már nem motorfékez, akkor visszavált egyet. addig amíg kell, hogy legyen motorfék.

2 napja vezettem automata váltós Mazda 6-ot benyásat. hát nem kéne. pedig figyeltem, de egyszer parkolásnál olyan belenyomtam a fékbe (kuplungolni akartam ), hogy hujjuj... még jó, hogy a tempó nem volt nagy

YELLOW Elküldve: 2015-08-10 22:08 Autómata váltó hibakód

nagyiii írta:
YELLOW írta:
nagyiii írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
nagyiii írta:
nagyiii írta:
szotakdavid írta:
nagyiii írta:
YELLOW írta:
nagyiii írta: Hi.
Pár napja vettem észre,hogy a váltó lejtőnek lefele,motorféknél 1000 és 1500-as fordulat közt ugrál. Mi baja lehet,vagy ez normális?
Előre is köszönöm a segítségeteket.


oda vissza váltogat a váltó. nem tudom normális-e ez így, igazából megmagyarázni meg tudnám de nem kéne ilyennek lennie szerintem. lehet egy váltó szoftver frissítés ráférne.



Az talán nem is olyan nagy gond,menyibe kerül egy szoftver frissítés és hol tudom megcsináltatni?


Tempomat 1600-1800as fordulatnàl is ugràl?


Nincs tempomat,de szerintem ott már nem ugrál.de még megfigyelem.


1600-as fordulatnál is csinálja,1600-ró kb 1750 ig ugrál fel, kb fél centit és egyre lejjebb ahogy lassul a motorféknél.


Szoftver frissítést elsőnek ha nem múlik el, Wandler hiba!


azért egy váltóolaj cserét kipróbálnék a Wandler csere előtt, de csak váltó SW refresh után, ha nem javul. váltóolaj csere sem annyira olcsó, de Wandlertől igen.


Váltóolaj csere megvolt,akkor valószínű,hogy wandler lesz?


ezt nem írtad. akkor újabb kérdés. a váltóolaj csere előtt is csinálta?


Sajnos ezt nem tudom mert most vettem az autót és egyből kicseréltem minden olajat.
de olajcsere előtt eléggé érezni lehetett a váltásokat,kicsit most is érezni.



na ezért lenne jó, ha valaki kérdez valami hiba miatt, akkor részletesen leír mindent, és akkor sok felesleges kommentet elkerültünk volna.
így megint a kérdés, hogy a szűrűt cseréltek-e a váltóban. megfelelő mennyiségű és minőségű olaj került-e bele? nem kizárt, hogy tényleg a Wandler lesz a ludas, de jobb végig menni fokozatosan, ne verd magad felesleges költségbe. az a bibi egy váltó specialista sem garancia, nekik általában az a lényeg, minél drágább munkájuk legyen. tisztelet a kivételnek.

YELLOW Elküldve: 2015-08-10 21:57 Autómata váltó hibakód

nagyiii írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
nagyiii írta:
nagyiii írta:
szotakdavid írta:
nagyiii írta:
YELLOW írta:
nagyiii írta: Hi.
Pár napja vettem észre,hogy a váltó lejtőnek lefele,motorféknél 1000 és 1500-as fordulat közt ugrál. Mi baja lehet,vagy ez normális?
Előre is köszönöm a segítségeteket.


oda vissza váltogat a váltó. nem tudom normális-e ez így, igazából megmagyarázni meg tudnám de nem kéne ilyennek lennie szerintem. lehet egy váltó szoftver frissítés ráférne.



Az talán nem is olyan nagy gond,menyibe kerül egy szoftver frissítés és hol tudom megcsináltatni?


Tempomat 1600-1800as fordulatnàl is ugràl?


Nincs tempomat,de szerintem ott már nem ugrál.de még megfigyelem.


1600-as fordulatnál is csinálja,1600-ró kb 1750 ig ugrál fel, kb fél centit és egyre lejjebb ahogy lassul a motorféknél.


Szoftver frissítést elsőnek ha nem múlik el, Wandler hiba!


azért egy váltóolaj cserét kipróbálnék a Wandler csere előtt, de csak váltó SW refresh után, ha nem javul. váltóolaj csere sem annyira olcsó, de Wandlertől igen.


Váltóolaj csere megvolt,akkor valószínű,hogy wandler lesz?


ezt nem írtad. akkor újabb kérdés. a váltóolaj csere előtt is csinálta?

YELLOW Elküldve: 2015-08-10 21:12 Autómata váltó hibakód

szotakdavid írta:
nagyiii írta:
nagyiii írta:
szotakdavid írta:
nagyiii írta:
YELLOW írta:
nagyiii írta: Hi.
Pár napja vettem észre,hogy a váltó lejtőnek lefele,motorféknél 1000 és 1500-as fordulat közt ugrál. Mi baja lehet,vagy ez normális?
Előre is köszönöm a segítségeteket.


oda vissza váltogat a váltó. nem tudom normális-e ez így, igazából megmagyarázni meg tudnám de nem kéne ilyennek lennie szerintem. lehet egy váltó szoftver frissítés ráférne.



Az talán nem is olyan nagy gond,menyibe kerül egy szoftver frissítés és hol tudom megcsináltatni?


Tempomat 1600-1800as fordulatnàl is ugràl?


Nincs tempomat,de szerintem ott már nem ugrál.de még megfigyelem.


1600-as fordulatnál is csinálja,1600-ró kb 1750 ig ugrál fel, kb fél centit és egyre lejjebb ahogy lassul a motorféknél.


Szoftver frissítést elsőnek ha nem múlik el, Wandler hiba!


azért egy váltóolaj cserét kipróbálnék a Wandler csere előtt, de csak váltó SW refresh után, ha nem javul. váltóolaj csere sem annyira olcsó, de Wandlertől igen.

YELLOW Elküldve: 2015-08-10 10:43 320d turbó hiba

wizzaerr írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Múlt héten elmentem egy haverommal szerencsét próbálni, mert szeretne venni egy e46 320d-t. Az egyik kiszemelt kupét ki is próbáltuk. Elég jól ment, észrevehetően jobban húzott mint az én 320d-m. Mivel az enyém gyorsításkor kormol is, a hétvégén rátettem diagra hátha kiderül valami az élő adatokból. Csak sajnos kevés vagyok hozzá, hogy megállapítsam hol a hiba.
1-2-3 sebességben még gyorsul, de 4-5-6-ban már nem olyan fürge mint régen volt. Nem szoktam versenyezni, de a múltkor siettem és nem szerettem volna, ha a mögöttem haladó kombi 4-es golf megelőz, úgyhogy padlót nyomtam. Erre körbeautózott...mondanom sem kell, hogy félreállt a szám. Feltettem a diagról egy videót, amiből nekem úgy tűnik, hogy a mért turbónyomás csak cammog a referenciaérték után. Szerintetek is a turbónál kell keresni a hibát, vagy ez így rendben van? Előre is köszönöm a segítséget!

https://drive.google.com/open?...DZoNndEU1E


7végén szétszedtem a kocsit, leírom a tapasztalatokat, hátha segít valakinek. A fenti linken elérhető video jól szemlélteti, hogy egy 3-4cm-es repedés a turbócsövön milyen módon befolyásolja a turbónyomást...azért épült fel lassan a turbónyomás és ezzel együtt azért nem akart rendesen gyorsulni az autó, mert a levegő az egr-re csatlakozó turbócső alján található résen keresztül a motortérbe távozott. Még pénteken próbáltam újat rendelni a lángnál (14e Ft), de külső raktáron sem volt. Hívtam környékbeli bontókat,(Győrújbarát, Sümeg) de nem bontottak bmw-t. Úgyhogy végül elmentem a helyi bontóba, keresgéltem az összegyűjtött csövek között és találtam egyet, amiből kb.7 cm-t levágva az eredetihez nagyban hasonlító csövet kaptam. Ezen kívül levettem az intercoolert és nekiestem sterimóval. Ajánlom mindenkinek, mert a többévnyi bogár, levél, mocsok ami a hűtő és az intercooler között megbújt meglepő volt. Összeraktam, érezhetően jobban húz és bár sokat nem autóztam még azóta, úgy tűnik, hogy a kormolás is megszűnt.


pedig a sterimo-val óvatosan kell, mert könnyen hajlítja a lemezeket, aztán nem olyan lesz a hűtés...

YELLOW Elküldve: 2015-08-09 20:20 Autómata váltó hibakód

nagyiii írta: Hi.
Pár napja vettem észre,hogy a váltó lejtőnek lefele,motorféknél 1000 és 1500-as fordulat közt ugrál. Mi baja lehet,vagy ez normális?
Előre is köszönöm a segítségeteket.


oda vissza váltogat a váltó. nem tudom normális-e ez így, igazából megmagyarázni meg tudnám de nem kéne ilyennek lennie szerintem. lehet egy váltó szoftver frissítés ráférne.

YELLOW Elküldve: 2015-08-09 20:17 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

gyorfimiki írta: Sziasztok!

2002-es 1.8 benzin faceliftes e46-al egyhuzamban levezettem autópályán 130-140es tempóval kb 1000km-t.
3dl olajat kellett utánatöltenem amikor ellenőriztem a szintet.

Ez "eszi az olajat" jelenségnek számít?


vagy csak a közben benne lévő üzemanyag párolgott el. általában hosszú úton jön ez ki.

YELLOW Elküldve: 2015-08-09 09:35 Szelepszár szimering

hali0 írta:
YELLOW írta:
hali0 írta: Sziasztok!

Ma egy icipicit felbosszantott az autom.

De előbb egy kis történelem.
Anno 94-ben vettem egy 82-es E28 520i-t 230000km-el. Két helyen folyt belöle az olaj,az orrán és a száján (tocsában). Kicseréltem amit kellett és utána olajcserétől olajcseréig elment utántöltés nélkül. Majd vettem egy 86-os 2107-es ladát 210000km-el.aminek kinyomtam a szemét 5 éven át és nem tudtam olajfogyasztásra birni.Utánna örököltem egy másik 91-es 2107-est 42000km-el,ami zabálta az olajat.Kicseréltem a szelepszár szimeringeket és minden gondom megszünt.
Most van egy E46 M54 motorral 238000km-el,ami hosszabb motorfékezés után küld nem kis füstjelet.No problem gondoltam.Ez csak szelepszár szimering.
Megvettem hozzá a megfelelö célszerszámokat,alkatrészt (vanoshoz is) és nekiálltam.Hozzáteszem,igy utolag,h hengerfely leszerelés nélkül meg lehet csinálni. De csak nagyon türelmesek (mint én),vagy mazohisták áljanak neki.
Minden alkatrész amit kiszedtem,totál szar volt.A szimeringek kemények voltak,a gumigyürük törtek. Igy örültem,h nem hiába szedtem szét.
Az auto tegnap este összeállt.Minden ok.
Ma elmentünk autozni vele a családdal.Minden jo,jol megy,no füst.Majd ereszkedünk lefelé P.szentlászlorol Visegrád felé,végig 4. 5. motorfékkel tobb km-en keresztül a 36 fokban.
a végén mondom most jön az igazság pillanata.Nyomtam egy kicsi gázt és szépen beteritettem szép kék füstel a mogottem jovo audit.
Ezek után csak annyit tudok mondani,h nagyon szeretem a béemwét,de a németek menjenek a jo k anyj..ba. Mert valljuk be! A dizájnban ott vannak,de a tartosságot hirböl sem ismerik.


Hali01




túl sok sör fogyott
a M54 motor ilyen. én cseppet sem csodálkozom. de leginkább csak a 2.2-esek.
az a bibi, hogy hosszú motorfék mellett a gyűrű mentén bemegy az olaj, és nem ég el, majd gázadásnál történik ez meg, ezért ereget kéket.


Értem én.Vagy mégsem? Te érted,h én mit nem értek?

Sörrel télleg jol éllok. Mert az jár!


a sörrel és velem jól jársz, mivel nem iszom, se mentesen, se alkoholosan. bár alkoholosan semmit...
nekem rémlik valami olyasmi, hogy nem lett valami jó az illesztése ennek a motornak, értem ezalatt a hengerfejet, dugókat. ha még kopottak is a gyűrűk, akkor mellette be tud menni az olaj. motorféknél ha minden igaz, nincs üzemanyag befecskendezés, nem történik égés a hengertérben, nincs robbanás. így hosszú motorfék szakaszon összegyűlhet az olaj. aztán, amikor gázt adsz, akkor az üzemanyaggal felhígul a bekerült olaj, aztán robbanáskor kikerül onnan. ezért kékes a füst.
de mondom a legtöbben a M54B22-nél panaszkodnak olajfogyasztásra. de még a legelején is, amikor bejött. szerintem sokan feleslegesen bontogatják szét a motort. mert maga a motor jó, csak kicsit jobban szeretei az olajat fogyasztani. én anno ilyet akartam, de inkább lemondtam róla, emiatt, na meg 1,5 millávval drágábbak voltak, mint az enyém. mondom nekem annyit nem ér... ha most kellene vennem, ilyen 13 éveseket, akkor 25i-t vennék az biztos. elenyésző az ár különbözet, fogyasztás meg nem érdekel, mert annyit nem járok vele, hogy zavarna.