Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-04-07 07:58 manuális váltó

dzsoki írta:
YELLOW írta:
dzsoki írta: Szép estét mindenkinek!
Váltó és diffiolaj csere előtt állok.
Milyen olajakat tudnátok esetleg ajánlani és ha valaki megírná a mennyiségeket is azt nagyon megköszönném!


váltó: 1,1 liter, gyári, vagy ATF olajat bele
diffi: 0,9 liter, valamit ami diffi-be való, de ne kell sperr olaj bele. van ismerős, aki ide is ATF olajat tesz (nem hülye azért a témában)


Köszönöm a gyors választ!
Több helyen olvasom ezt az atf-et bele dolgot de nyilván az én korlátolt elmém nem képes összerakni ezt a dolgot!
Bár most találtam egy videót a cseréről, persze ezen nem sok látszik csak hogy az lt2-es állagra nagyon hajaz ATF olajra.
Nemtom mért, de én kicsit sűrűbb anyagra számítottam!
Na mindegy!
Köszönöm mégegyszer!



igen tényleg olyan az állaga. én meg ugye raktam bele manuális váltóba való olajat, és csak rosszabb lett. illetve ha belegondolsz, az ATF olaj egy automata váltóban sokkal nagyobb terhelésnek van kitéve. külföldi oldalakon is írják is több BMW-s ismerős is ATF-et használ.

YELLOW Elküldve: 2015-04-06 21:34 manuális váltó

dzsoki írta: Szép estét mindenkinek!
Váltó és diffiolaj csere előtt állok.
Milyen olajakat tudnátok esetleg ajánlani és ha valaki megírná a mennyiségeket is azt nagyon megköszönném!


váltó: 1,1 liter, gyári, vagy ATF olajat bele
diffi: 0,9 liter, valamit ami diffi-be való, de ne kell sperr olaj bele. van ismerős, aki ide is ATF olajat tesz (nem hülye azért a témában)

YELLOW Elküldve: 2015-04-05 22:25 Beázás!!!

kzste írta:
YELLOW írta:
kzste írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, beázás szakértők figyelem
hol ázik be az E46, ha a kesztyűtartó ajtó felé eső felfogató csavarjánál csöpög be a víz?
ez nem az ajtós vízzáró szivacs.
ha a sárvédő ablak találkozásánál lévő "lefolyó" lenne eldugulva, az műanyag, vagy maga a kasztni? dróttal lehet piszkálni, ha netán dugulás lenne benne? vagy bontani kell a sárvédő elemet?


bárcsak én is kapnék valami választ
jó lenne behatárolni. lesegetem, de nem látom, hogy valahol lukas lenne a kasztni vagy ilyesmi. az a furcsa, hogy ahhoz képest elég szépen csepegett be, mintha megállt volna a víz valahol, mert a mosás után is csepegett jó darabig.


Szélvédő melletti gumitömítés esetleg?


semmi rendellenes nem látszik. jó lenne egy röntgen szemüveg az a baj, hogy most szétbombázom az autót, túl sok helyen kellene megbontani. lehet majd levegővel elkezdem nyomatni kintről aztán bent nézem, mikor érezni. marha keveset járok esőben vele, de ugye erre nem alapozhatok. meg tavaly semi ilyen nem volt. most télen lett vele valami.


Van valami füst amivel ilyesmiket szoktak vizsgálni. Belülről megtöltöd vele a kocsit és figyeled kívülről, hol tud kijönni. Pontosan nem tudom hogy mi a neve. Hátha azzal kiderülne. Csak egy ötlet.


nem rossz ötlet, ha lenne valami olyan füst, ami nem bedes, és káros.
nem szedtem még szét ,jó lenne ha lenne valami ezekről a vízelvezetőkről valami jó rajz. majd realoem-et jól megnézem hátha látni valamit.

YELLOW Elküldve: 2015-04-05 18:52 Futómû és hibái

Pitykoo írta:
YELLOW írta: E46 sedan tulajok, akiknek fix hátsó ülés támlájuk van, azaz csomagtér felől ott a lemez.
mivel nem nagyon ülök hátul, és sokan mások sem, így eddig párszor mondták, hogy rossz úton eléggé dübögteti az utas hátát. simma hullámos úton semmi, csak akkor, amikor kiálló kátyúzás van, és ugye felfelé mozdul a kerék. érezni, hogy dobol, elől is.
másnak is ennyire közvetíti a támlának az ütéseket?
35mm-es ültetés van, keményített rugóval, 245/40 R17-es gumik, de nem defekttűrő. mióta megvan ilyen szerintem, sőt lehet írtam már erről, csak nem emlékszem. műszakin és egyéb helyen nézve nincs gond a futóművel.



Ilyen zörgés nekem is van rossz úton és már lassan mindent cseréltem hátul de csak hallani...
Ha az a lemez az oka mit kell vele csinálni?!
Vágjam ki?!


nem zörög. hanem azt mondják olyan, mintha ütögetné valaki a hátát. de nem a lengéstől van, mert hullámzó sima úton, ahol nincs javítás, vagy gödör, ott semmi. de pl a vasúti ájáró előtti lassításra figyelmeztető szaroktól is érezni.

YELLOW Elküldve: 2015-04-05 18:20 Mi lehet a baj?

adi84 írta:
YELLOW írta:
adi84 írta: Üdv Urak!
Az lenne a gondom, h mikor ráadom a gyújtást és ac elkezd dolgozni, ilyen bugyborékoló hangok jönnek a tank felől, majd az ülés alatti pumpánál is hallom... Mint ha levegő jutna a rendszerbe. Mindkét pumpát cseréltem már, igaz a tankban lévőt azt használtra. Mi lehet a baj?


nem akkor csinálja, mikor fél álláson van a tank?


De, kb. onnantól kezdi.



az normális enyém és sokunknak ilyen. kár volt cserélni bármit is. tudom kicsit zavaró, de ez van.

YELLOW Elküldve: 2015-04-05 17:53 ASC hiba

gfeco írta: Lehet a folytószelepnél lévő szabályzó rendetlenkedik?
Lehet valami komolyabb diag kéne?


mindenképp BMW specifikus (INPA pl.)kellene, nem ilyen univerzális hokkendáré.

YELLOW Elküldve: 2015-04-05 17:45 Futómû és hibái

E46 sedan tulajok, akiknek fix hátsó ülés támlájuk van, azaz csomagtér felől ott a lemez.
mivel nem nagyon ülök hátul, és sokan mások sem, így eddig párszor mondták, hogy rossz úton eléggé dübögteti az utas hátát. simma hullámos úton semmi, csak akkor, amikor kiálló kátyúzás van, és ugye felfelé mozdul a kerék. érezni, hogy dobol, elől is.
másnak is ennyire közvetíti a támlának az ütéseket?
35mm-es ültetés van, keményített rugóval, 245/40 R17-es gumik, de nem defekttűrő. mióta megvan ilyen szerintem, sőt lehet írtam már erről, csak nem emlékszem. műszakin és egyéb helyen nézve nincs gond a futóművel.

YELLOW Elküldve: 2015-04-05 17:16 ASC hiba

gfeco írta: Sziasztok

Segítségre lenne szükségem, bármilyen tanácsot szívesen fogadok.
Az előzményt pár mondatban leírnám.
A lényeg hogy szerelőnél volt a kocsim, szivárgott a vizem a blokk és a hengerfej között de kifelé.Ennek eredménye hengerfej le, és minden tömítés vezműlánc, csavarok feszitők szíjak minden csiribiri ki lett cserélve gyári alkatrészre.Szoval rendesen szét volt szedve.

Mikor elhoztam világitott az asc.Rögtön szóltam, és mondta hogy megnézi mi a hiba.
A műszer nem tudom mi volt, de irta hogy kommunikációs probléma van 93-as hibakód.
A kerékfordulat jeladók működtek, az asc ki bekapcsol, de a lámpa mégis folyamatosan világít.Átnéztünk minden kábelt, de semmit nem találtunk.Majd eljöttem. Ahogy üzemmeleg lesz a gép az alapjárat minden gázelvételnél lemegy 500 ig és fel le ingadozik addig amig meg nem állok. Ha megálltam gyönyörűen beáll normálisra .Azonban ha gurulok üresben addig ingadozik mig a kerekek meg nem állnak.
Olyan mintha lenne valami összefüggés az asc és az alapjárat között.
Eddig semmi bajom nem volt egyikkel sem csak az összeszerelés után jelentkezett a két dolog.Abs nem világít.
Légyszi akinek bármi ötlete van irjon.



lehet köze hozzá, mert a motovezérléstől is kap jelet, legalábbis a DSC-nél igen ott még be is avatkozik a vezérlésbe.

YELLOW Elküldve: 2015-04-05 17:13 Mi lehet a baj?

adi84 írta: Üdv Urak!
Az lenne a gondom, h mikor ráadom a gyújtást és ac elkezd dolgozni, ilyen bugyborékoló hangok jönnek a tank felől, majd az ülés alatti pumpánál is hallom... Mint ha levegő jutna a rendszerbe. Mindkét pumpát cseréltem már, igaz a tankban lévőt azt használtra. Mi lehet a baj?


nem akkor csinálja, mikor fél álláson van a tank?

YELLOW Elküldve: 2015-04-05 07:01 Beázás!!!

kzste írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, beázás szakértők figyelem
hol ázik be az E46, ha a kesztyűtartó ajtó felé eső felfogató csavarjánál csöpög be a víz?
ez nem az ajtós vízzáró szivacs.
ha a sárvédő ablak találkozásánál lévő "lefolyó" lenne eldugulva, az műanyag, vagy maga a kasztni? dróttal lehet piszkálni, ha netán dugulás lenne benne? vagy bontani kell a sárvédő elemet?


bárcsak én is kapnék valami választ
jó lenne behatárolni. lesegetem, de nem látom, hogy valahol lukas lenne a kasztni vagy ilyesmi. az a furcsa, hogy ahhoz képest elég szépen csepegett be, mintha megállt volna a víz valahol, mert a mosás után is csepegett jó darabig.


Szélvédő melletti gumitömítés esetleg?


semmi rendellenes nem látszik. jó lenne egy röntgen szemüveg az a baj, hogy most szétbombázom az autót, túl sok helyen kellene megbontani. lehet majd levegővel elkezdem nyomatni kintről aztán bent nézem, mikor érezni. marha keveset járok esőben vele, de ugye erre nem alapozhatok. meg tavaly semi ilyen nem volt. most télen lett vele valami.

YELLOW Elküldve: 2015-04-04 15:07 Beázás!!!

YELLOW írta: no, beázás szakértők figyelem
hol ázik be az E46, ha a kesztyűtartó ajtó felé eső felfogató csavarjánál csöpög be a víz?
ez nem az ajtós vízzáró szivacs.
ha a sárvédő ablak találkozásánál lévő "lefolyó" lenne eldugulva, az műanyag, vagy maga a kasztni? dróttal lehet piszkálni, ha netán dugulás lenne benne? vagy bontani kell a sárvédő elemet?


bárcsak én is kapnék valami választ
jó lenne behatárolni. lesegetem, de nem látom, hogy valahol lukas lenne a kasztni vagy ilyesmi. az a furcsa, hogy ahhoz képest elég szépen csepegett be, mintha megállt volna a víz valahol, mert a mosás után is csepegett jó darabig.

YELLOW Elküldve: 2015-04-03 16:26 Műszerfal kijelzés

e36gaben írta: Sziasztok!
Lenne egy kerdesem kivancsi vagyok a velemenyekre.
Egy 2000es evjaratu nemetorszagbol behozott compactrol van szo.
Kereskedesbol vettem szep kulsovel vagyis korahoz kepest szep kulsovel
Es most jon a kerdes lehetseges hogy 190000km legyen egy 14eves autoban?
Nemreg hallottam az egyik kolegamtol hogy ha a km nullazo gombot begyomom,mikozben raadom. Agyujtast kiirja a valos km ert.igaz ez ? kiprobaltam hat nem akarom elhinni.
Olyan 700000ezret irt ki az mi lenne?


...
lehet a műszeregység sorozatszáma

YELLOW Elküldve: 2015-04-03 16:23 Társalgó

e36gaben írta: Sziasztok
Eleg hulye nem ide vago temarol lenne szo.Csak gondoltam tarsalgo es lehet kerult mar vki ebbe a cipobe vagy jobban van informalva mint en.Szoval vettem vagyis lizingeltem egy 2000es evjaratu e36 os compact ot.elegge szep aron nagyon tetszett az auto,meg persze most is.Csak mOst kb fel av utan derultek ki a rejtett (eltitkolt)hibak.
Ezek egy allapotfelmeresen derultek ki:bal-jobb oldali lengokar log,lengescsillapitok az elso ketto szet van rohadva "csoda hogy nem esik ki a helyerol" a szerelo szavait ideztem.
Fektarcsak kuka fekbetet csere.A lengescsillapio allapotat annak tudtam be hogy ulteto rugok vannak rajta es azert olyan kemeny... De persze en mint amator nem ertettem hozza
Szoval sikerult ramsozniuk.es arra lennek kivancsi hogy ilyen esetben mit tudok csinalni?
Mivel nem par ezres dolgokrol van szo raadasul a havi reszletet ugyanugy fizetem.
Van e olyan hogy szavatossag, vagy valami mod arra hogy ez nekem megteruljon?!
Aki tud vmi jarhato utat megkoszonom a valaszokat


de ha eléggé szép áron szerezted, akkor min csodálkozol? olcsó húsnak híg a leve, szokták mondani. ilyenről nem köteles tájékoztatni szerintem. vásárlás előtt kell elvinni állapot felmérésre, nem fél évvel utána, és kitudja mennyi km-rel utána. ezek kopó alkatrészek. azért mert laikus vagy, az még a te hibád, ha nem látod, hogy a fék kuka. (azért, mert nem simersz egy szabályt, még ugyanúgy felelősségre vonhatnak)
mellesleg a fél év alatt berakhattál bármi selejt hulladékot, legalábbis ezzel fognak védekezni. illetve mivel mindneki teekrgeti az órákat, ő meg fog vádolni, hogy lementél vele 100ezret a fél év alatt, csak visszatekerted. tehát a kopás mikor vetted nem iylen mértékű volt.
te dolgod mit csinálsz, de szerintem ezt benyelted, és szerintem ezekre az alkatrészekre nem érvényes a dolog. főleg ha nem sokkal előtte (vásárlás előtt) műszakin is volt az autó, hogy most kenőpénzzel vagy sem, de jónak minősült, akkor pláne nem.

YELLOW Elküldve: 2015-04-02 05:31 E46 M futómû

Rick25 írta:
laleeboy írta:
Rick25 írta: Sziasztok!

E46 318Ci-m van teljesen normál futóművel. Az autó eleje "áll" egy kicsit, ezért arra gondoltam, hogy vagy kicserélem mind a négy rugót (de csak a rugókat és semmi mást) M-esre, vagy ha esetleg a hátsó törött akkor azt cserélem. Kérdéseim:
- hogy lehet megállapítani, hogy törött-e a rugó hátul
- ha M-es cserét csinálok akkor bontottat vennék (nem tudom érdemes-e), milyen színkódú rugót kell venni.
Van valaki aki csinált már hasonló cserét?

Üdv!


Ha törött a rugó akkor azt látni fogod általában az első 1 menet szokott letörni ami az ütköző guminál van.

http://p.coldline.hu/2013/04/2...55fSmx.jpg

Ha jól tudom akkor az M-tech rugók kék csíkkal vannak jelölve


Köszi az infót. Még annyit, hogy rugócsere esetében (normált M-esre) kell-e mást futóműelemet cserélni? Illetve van-e biztos infód arról, hogy pontosan hány mm-t ültet az M-es rugó a normálhoz képest - azért kérdezem mert annyira nem szeretném ha nagyon mélyen ülne az aknafedelek és egyéb dolgok miatt.



15mm-t ültet. (bár egy másik helyen valakinek nem csinált semmit) persze ha most az M-tech-ről van szó. mást nem kell cserélni, bár tény, hogy a saját M-tech gátlóival van összhangban. (pl a régi elfáradt gyári rugókkal lehet jobban ül az autó, mint ahogy az M-tech-kel fog)

YELLOW Elküldve: 2015-04-01 20:23 BMW kulcsok

Tano írta:
medveborke írta: Sziasztok!

Egy elég furcsa jelenséggel (legalábbis szerintem) kapcsolatban kérném a segítségeteket!

E46 rombusz kulcs

2-3 hónapja parkoltam a tecsó parkolóban, amikor mentem vissza a kocsihoz már semmire nem reagált, nem tudtam a távirányítóját használni!
Gondoltam lemerült az elem ... félre tettem.
Ma elkaptam egy cikket, hogy néha "elfelejti" a dolgokat!
Ki is próbáltam (kulcs be-gyújtás-kulcs ki-nyitás nyomva tart-3* bezárás gomb) és voálá, működik!!!!!!
Na de...
Miután ezt megcsináltam, a másikkal nem tudtam most meg nyitni, zárni, semmit...Gyorsan megcsináltam a masik kulcssal is a dolgot, jó lett, de ezután a "lemerültnek" hitt lett megint rossz mind a kettő egyszerre nem akar mukodni ...
Hogy lehet megoldani, hogy mindkettőt egyszerre jól be tudjam programozni?? Mivel nem merult le, gondolom meg lehet oldani!

Köszönöm!!!


A kulcstanítás leírásában benne van, hogy végrehajtod mindkét kulccsal, és így fog működni mindkettővel. Keress rá pontosan.


csak annyi, hogy amikor a másik kulcsot előveszi, azt már nem kell a gyújtásba tenni, csak nyomni ugyanúgy a gombokat.