Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-02-18 14:32 Motorolaj

YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Jöjjön egy alap kérdés: milyen viszkozitású olaj kell a kocsim motorjába?

Előző csere a Wallisnál volt, a motortérbe ragasztott matrica szerint 5W-30-as, a castrol kalkulátor viszont 0W-30 vagy 0W-40-est mond


igazából nem ez számít jobban.... és sajnos nagyon sok autó könyvébe nincs leírva az API és ACEA minősítés, ami sokkal fontosabb mint a viszkozitás. BMW LL-04-es olajat vegyél az jó lesz. én is 0w-set tettem eddig mindig, most 5w-set vettem, mert nincsennek olyan hidegek, hogy bármit is befolyásoljon ez az érték. most ha van -15 fok mondjuk kb, tök egyforma lesz a szivattyúzhatósági értéke a két olajnak. az 5w-s olajat picivel olcsóbban meg lehet venni. amúgy 0w-30, 0w-40, 5-30, 5w-40 közül bármelyik betehető, ami tudja a BMW LL-04-et.



szerintem, ami alapján érdemes még dönteni:
többet áll szabadégalatt az autó? sok a rövidtávú menet, ahol nem mindigmelegszik fel az olaj? akkor 0w-s. ha nem, akkro 5w-s.
sokat pályázol, nyugodt tempóban mész, nincs túlpörgetve a motor? 30-as melegoldali viszkó. sok a városi araszolás nagy melegben, dugóban, inkább pörgetve van a motor? akkor 40-es.
ezekből kell kilegózni kb, ez alapján érdemes választani. de mivel normális ember 10ezer környékén cserél olajat, így szinte tök mindegy.

YELLOW Elküldve: 2015-02-18 14:26 Motorolaj

elgeri írta: Sziasztok

Jöjjön egy alap kérdés: milyen viszkozitású olaj kell a kocsim motorjába?

Előző csere a Wallisnál volt, a motortérbe ragasztott matrica szerint 5W-30-as, a castrol kalkulátor viszont 0W-30 vagy 0W-40-est mond


igazából nem ez számít jobban.... és sajnos nagyon sok autó könyvébe nincs leírva az API és ACEA minősítés, ami sokkal fontosabb mint a viszkozitás. BMW LL-04-es olajat vegyél az jó lesz. én is 0w-set tettem eddig mindig, most 5w-set vettem, mert nincsennek olyan hidegek, hogy bármit is befolyásoljon ez az érték. most ha van -15 fok mondjuk kb, tök egyforma lesz a szivattyúzhatósági értéke a két olajnak. az 5w-s olajat picivel olcsóbban meg lehet venni. amúgy 0w-30, 0w-40, 5-30, 5w-40 közül bármelyik betehető, ami tudja a BMW LL-04-et.

YELLOW Elküldve: 2015-02-17 16:24 Centrálzár vezérlő, grundmodul

andrew írta:

nos tegnap meg is jött a relé 2db a képen látszik hogy kiforrasztottam és be is raktam de ugyanaz a változás, csak zár a bal első de nem nyit.

szóval a maradék 4 relé a nyákon az mi? az összeset kellene cserélnem?


igazából annak a kettőnek kellene lennie. (ez egy High-os modul) a másik ugyanolyan kettő elvileg a hátsó fül ablak nyitása és nepfénytető miatt van illetve sedan, touringnál a hátsó elektromos ablak miatt, ha jól tudom. a hosszúkás fekete a szélén, pedig az ablakok működtetéséért van, és talána tükrök, ha jól emlékszem.
célszerű lenne még az ajtóban lévő kábel átvezetések csatiját tisztítani. illetve előfordul, hogy FL előtti változatoknál a zárszerkezetben lévő Hall-szenzor is szereti megandi magát. arról láthatsz itt is javítási leírást az oldalon, csak használni kell a keresőt.

YELLOW Elküldve: 2015-02-16 15:06 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

levylp írta:
YELLOW írta:
levylp írta: Sziasztok,

Decemberben volt egy gyújtástrafó cserém mert egyik reggel mikor beindítottam az autót kihagyott a motor, egy henger nem működött. A csere meg is oldotta a gondomat ideiglenesen, de nem sokkal utána menet közben kigyúlt a motorcheck égő majd elkezdett alapjáraton dadogni a motor. Hallatszik, hogy nem jár kereken és egy-egy botlását az utastérben ülve is lehet érezni. Ha elég sokáig hagyom alapjáraton menni akkor néha leáll egy-egy henger is aztán, ha kihúzatom vagy újraindítom a motort újra beindul, de az alapjárat ingadozás marad.
Voltam vele szervízben, jelenleg 6db új BEKO gyertya és 6db új Bosch gyújtástrafó van benne, de hiába törlik a hibakódot, előbb-utóbb visszagyúl a motorcheck égő. A diagnosztika égéskimaradást hoz a hengereknél illetve lambdaszonda hibákat.
Magisz Debrecennél is voltam vele, kicseréltek 3 csövet meg a kartergázlevegőztetőt mondván, hogy erre szükség van. Nem javult szemernyit sem. Lambdaszonda hibáról szó sem esett. Még annyit mondtak, hogy a folytószelepem mozgófedele hiányzik amiről tudtam már, mert az előző helyen egy csőben találták meg, félúton a motor felé. Ott raktak rá próbából újat, de a hiba nem múlt el.
Esetleg valaki találkozott már hasonlóval és van tippje rá, hogy merre kellene a megoldás kulcsát keresni?
Köszi előre is!


sajna ezek a trafók ilyenek.ha egy behal érdemes cserélni az összeset, mert sorra mennek tönkre. én Beru-t vettem volna bele, olcsóbb is. a gyertyáról még életembe nem hallottam. inkább NGK-t vettem volna, vagy már akkor Bosch-t abból is.
a szondát azért írja hibának, mert mivel kimarad egy henger, vagy több égése, ezért ő rossz értéket mér. szóval szerintem nem lesz azzal baj. esetleg a vezérlés ami rámegy a trafókra, kontakt hibás a csati, vagy hasonló. esetleg az injektor rosszalkodik. ki kellene szedni és kiméretni őket. gondolom beírja melyik hengerbe van a kimaradás. ha a fojtószelep lapátja hiányzik az viszont megint gáz, mivel a bejutó levegő mennyisége nincs szabályozva. de akkor állandóan felpörögne a motor, olyan mintha mindig full gázon menne... viszont gyújtáskimaradást ez nem okozna.
szóval vagy ki sem cserélték a trafókat, csak kiszámlázták, vagy nem 100-as. egyszerű. amelyik hengerre hozza a hibát, abból a trafót megcserélni egy másik hengerével. ha átmegy a hiba, akkor szar a trafó. ha marad, akkro a gyertya rossz.


Koszonom a hozzaszolast! A trafok teljesen biztosan ujak, meg nem voltak kiszamlazva, ugy tettek be oket, hogy ha kiderul, hogy megsincs rajuk szukseg akkor visszaadom es nem kell kifizetnem. Nalam vannak a dobozaik is, illetve a regi trafoim is megvannak meg. A gyertyak szinten ujak, csak az ejjel keso volt mar es elirtam a markajat. Beru gyertgyak vannak benne januar ota.
Ha torlik a hibat a motorbol a kovetkezo inditasnal nem jon egybol vissza. Eltelik egy kis ido es elvileg mikor minden- vagy szinte minden hengernel egeskimaradast eszlel a gep akkor gyujtja ki ujra a motorchecket.
Olyan tunete amit irtal, hogy mintha folyton full gazon menne nincs. Teljesitmenyvesztest sem tapasztaltam.
Igy akkor a kontakhiba marad vagy az injektorok kimeretese. Vegso esetben folytoszelep, bar abbol mar tettek fel probabol egyet es a hiba csak megmaradt.
Koszonom megegyszer, ha idokozben meglesz a megoldas megirom, hatha valakinek hasznara valik meg.


viszont ha minden hengerre beírja, akkor sztornó. nekem nem volt egyértelmű a korábbi írásodból. akkor lehet a lambda is szar, főleg ha mindnehova hozza. sokszor nehéz leírni de elképzelni is, hogy pontosan mit is produkál az autó, így nehéz megmondani mi lehet a gond. szóval ha mindenhova beírja az égést, akkor nem a gyertya és nem a tarfók lesznek a rosszak, hanem vagy nem megfelelő anyagot kap, pl rossz levegő mérésmiatt, vagy rossz lamda mérés miatt.

YELLOW Elküldve: 2015-02-16 14:10 Alufelni méretek

b_imi írta:
Felmerült bennem egy kérdés, ismerve az E46 futómű állítási lehetőségeit.
Ezekkel az ET értékekkel és ültetésekkel, hogy állítjátok a futómű geometriát?


sehogy! had kopjon.... állítani???

YELLOW Elküldve: 2015-02-16 09:24 Heeelp...!

KGR írta: Sziasztok!

Van egy E46 325xi touring-om és a hátsó ablaktörlő nagyon csíkoz már. Bementem több alkatrész üzletbe és mindenhol azt mondták, hogy csak a bosch gyárt hozzá hátsó ablaktörlőt 7-8 eFt-ért. Ez valóban így van? Ennyire speciális darab lenne, vagy csak nem értenek hozzá és jó bármilyen mezei méretazonos ablaktörlő lapát? Hogy lehet cserélni? Mielőtt elkezdem feszegetni, inkább megkérdezem, nehogy tönkretegyem.


ha rámhallgatsz, akkor veszel egy akármilyen lapátot. és annak a gumiját kiveszed, majd méretre vágod és befűzöd a gyári helyére. nekem elől is így van. elől meg van a az eredeti Bosch váz, és a gumilap van cserélve benne. (sajnos az olcsó lapátok váza, elég szar, azért csinálom ezt a megoldást.

YELLOW Elküldve: 2015-02-16 07:52 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

levylp írta: Sziasztok,

Decemberben volt egy gyújtástrafó cserém mert egyik reggel mikor beindítottam az autót kihagyott a motor, egy henger nem működött. A csere meg is oldotta a gondomat ideiglenesen, de nem sokkal utána menet közben kigyúlt a motorcheck égő majd elkezdett alapjáraton dadogni a motor. Hallatszik, hogy nem jár kereken és egy-egy botlását az utastérben ülve is lehet érezni. Ha elég sokáig hagyom alapjáraton menni akkor néha leáll egy-egy henger is aztán, ha kihúzatom vagy újraindítom a motort újra beindul, de az alapjárat ingadozás marad.
Voltam vele szervízben, jelenleg 6db új BEKO gyertya és 6db új Bosch gyújtástrafó van benne, de hiába törlik a hibakódot, előbb-utóbb visszagyúl a motorcheck égő. A diagnosztika égéskimaradást hoz a hengereknél illetve lambdaszonda hibákat.
Magisz Debrecennél is voltam vele, kicseréltek 3 csövet meg a kartergázlevegőztetőt mondván, hogy erre szükség van. Nem javult szemernyit sem. Lambdaszonda hibáról szó sem esett. Még annyit mondtak, hogy a folytószelepem mozgófedele hiányzik amiről tudtam már, mert az előző helyen egy csőben találták meg, félúton a motor felé. Ott raktak rá próbából újat, de a hiba nem múlt el.
Esetleg valaki találkozott már hasonlóval és van tippje rá, hogy merre kellene a megoldás kulcsát keresni?
Köszi előre is!


sajna ezek a trafók ilyenek.ha egy behal érdemes cserélni az összeset, mert sorra mennek tönkre. én Beru-t vettem volna bele, olcsóbb is. a gyertyáról még életembe nem hallottam. inkább NGK-t vettem volna, vagy már akkor Bosch-t abból is.
a szondát azért írja hibának, mert mivel kimarad egy henger, vagy több égése, ezért ő rossz értéket mér. szóval szerintem nem lesz azzal baj. esetleg a vezérlés ami rámegy a trafókra, kontakt hibás a csati, vagy hasonló. esetleg az injektor rosszalkodik. ki kellene szedni és kiméretni őket. gondolom beírja melyik hengerbe van a kimaradás. ha a fojtószelep lapátja hiányzik az viszont megint gáz, mivel a bejutó levegő mennyisége nincs szabályozva. de akkor állandóan felpörögne a motor, olyan mintha mindig full gázon menne... viszont gyújtáskimaradást ez nem okozna.
szóval vagy ki sem cserélték a trafókat, csak kiszámlázták, vagy nem 100-as. egyszerű. amelyik hengerre hozza a hibát, abból a trafót megcserélni egy másik hengerével. ha átmegy a hiba, akkor szar a trafó. ha marad, akkro a gyertya rossz.

YELLOW Elküldve: 2015-02-16 07:37 Mi lehet a baj?_

Noresz írta:
YELLOW írta:
Noresz írta: Sziasztok

Arra lettem figyelmes,(E46) hogy világit az Airbag a műszerfalon, eddig mikor beindítottam világított de majd elaludt. Volt menet közben is amikor világított, de most mar állandóan.


valószínű végleg megadta magát az ülésfoglaltság érzékelő. diag megmondja.



Draga dolog kicserélni ?


nem tudom. de a legtöbben nem bajlódnak vele. diaggal kikapcsolják a figyelést és kikötik. ilyenkor persze akkor is nyílik a légzsák, ha nem ül ott senki és mondjuk nem lenne muszáj, mert olyan az ütközés.

YELLOW Elküldve: 2015-02-15 17:43 bmw diagnosztika

Pitykoo írta: Hali!
Valaki meg tudja mondani mi a hiba oka!??
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
A COAPI még 2060 és 1020 is szokott lenni!
Valaki valami ötlet!!?


szerintem csak annyi, hogy ezzel a kábellel nem fogsz tudni mindenhova benézni

YELLOW Elküldve: 2015-02-15 17:37 Mi lehet a baj?_

Noresz írta: Sziasztok

Arra lettem figyelmes,(E46) hogy világit az Airbag a műszerfalon, eddig mikor beindítottam világított de majd elaludt. Volt menet közben is amikor világított, de most mar állandóan.


valószínű végleg megadta magát az ülésfoglaltság érzékelő. diag megmondja.

YELLOW Elküldve: 2015-02-15 12:34 Furcsa hangok a kerekek felõl.

lantika írta:
szicsu írta:
lantika írta: Nekem meg recseg a jobb oldalon valami,ha teerem a kormänyt. Holnap szetszedem,remelem meglesz a bünös. Olyan mintha valami deszka recsgne-ropogna.

Nagy valószínűséggel a toronycsapágy lesz a ludas a dologban...


Az jo,mert 3 honapja lett cserelve Alulrol jön a hang.


a gumi alatt a kavics

YELLOW Elküldve: 2015-02-14 20:02 M DKG sebességváltó

YELLOW Elküldve: 2015-02-14 19:09 BMW318i E46

Hektor írta:
YELLOW írta:
Medvedisznoman írta:
Bero írta: Sziasztok! Ha már 318I-nél járunk. Mi a véleményetek a 143 lóerős N42-es motorról? Tényleg,olyan rossz mint amiket hallani/olvasni róla? Minden tapasztalat érdekel! Köszönöm!


Szia!
A műszaki tartalomhoz nem szólnék hozzá, azt meghagyom a hozzáértőknek. Én összességében elégedett vagyok vele, megfejthetetlen gondjaim nem voltak vele, sőt, eddig csak a szelepszárszimmeringjeim döglöttek meg, meg légtömegmérő és a fesszabályzó. Ezek viszont mindegyik motorban vannak. Jól autózható, bár nagy csodákat nem kell várni tőle, nem kell vele gumit füstölni meg hasonlók, de azért nem gyenge. Mihez képest persze. Az egyetlen dolog ami nem annyira tetszik, az az hogy az alapjárat nem olyan szép egyenletes, sima, mint egy sorhatosé.


ugye a közvetlen befecskendezésnek van egy olyan hátránya, bár nekem melegen áll mint a cövek, bár a hangja nem tetszik, de együt kell vele élni. viszont hidegen nagyon selymes hangja van. hihetetlen.


Hát nem annyira az olajfolyások, esetleges vezérműlánc problémák idegesítenek, mert azokat szerintem lehet orvosolni, a bajt megelőzni, - ha nem is 100%-ban - de mondjuk egy valvetronik hiba már megremegtetne..


ha minden igaz az enyémben 18ezer km-nél cserélni kellett. de inkább a valevtronic szenzorai szeretnek rosszalkodni. nálam nem csöpög az olaj, bár az olajszenzornál látszik, de se a kartervédőn, se máshol nincs olajfolt a talajon sem. nekem olajat sem igazán eszi. igaz az enyém, csak 1.8-as és azért a km nem sok benne, bolhafasznyival 100ezer felett vagyok. szerintem a láncugrás és hasonló dolgok is az elhanyagolt szervíz következménye.
szerintem maga a motor jó, mert rugalmas, és nagyon spórolósan is lehet vele járni. a gyári trafók is szeretik megadni magukat, típushiba, de ugye más motornál is, mivel kb ugyanaz van a "újabbakban".

YELLOW Elküldve: 2015-02-14 18:36 BMW318i E46

Medvedisznoman írta:
Bero írta: Sziasztok! Ha már 318I-nél járunk. Mi a véleményetek a 143 lóerős N42-es motorról? Tényleg,olyan rossz mint amiket hallani/olvasni róla? Minden tapasztalat érdekel! Köszönöm!


Szia!
A műszaki tartalomhoz nem szólnék hozzá, azt meghagyom a hozzáértőknek. Én összességében elégedett vagyok vele, megfejthetetlen gondjaim nem voltak vele, sőt, eddig csak a szelepszárszimmeringjeim döglöttek meg, meg légtömegmérő és a fesszabályzó. Ezek viszont mindegyik motorban vannak. Jól autózható, bár nagy csodákat nem kell várni tőle, nem kell vele gumit füstölni meg hasonlók, de azért nem gyenge. Mihez képest persze. Az egyetlen dolog ami nem annyira tetszik, az az hogy az alapjárat nem olyan szép egyenletes, sima, mint egy sorhatosé.


ugye a közvetlen befecskendezésnek van egy olyan hátránya, bár nekem melegen áll mint a cövek, bár a hangja nem tetszik, de együt kell vele élni. viszont hidegen nagyon selymes hangja van. hihetetlen.

YELLOW Elküldve: 2015-02-14 16:42 Szívócsonk-pillangószelep

kundof1 írta:
YELLOW írta:
kundof1 írta: 22mm-es dugo kell a pillangodugozáshoz? Rendelni akarom bele a szetett azért kérdezem. 150le 2002évj.
Köszönöm !


senki nem válaszolt 2 napja, így akkor leírom, hogy nekem úgy rémlik 22-es kell bele.


Köszi Yellow rád mindig számíthatok !
Kintnről akarom majd emgrendelni a szettet hozzá ! találtam ahol 10.000 ft, komplettan, tömitésekkel.


ebay-en láttam már 6ezer körül is... valamelyik csoportban rendelt múltkorában valaki.