Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-12-31 12:09 320d Motor

minimal írta:
GRM írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
Hali!

Ezt olvastam.:

dieselt remélem senki sem használ hosszabb távon (mindennap) alacsony tanktartalommal? Mert felhevül a tankban lévő kevés üa, és lecsapódik belül a pára... és az szépen az adagoló és porlasztó halálához vezet(mind elektromos, mind mechanikus)

Mennyire helytálló ez?! köszi



nem csak dízelre igaz. ráadásul a több üzemanyag segít az üzemanyagrandszernek is. hűti a szivattyút. ha valaki sokat jár negyed tankokkal,vagy kevesebbel, annak meg lesz a következménye. én pl a negyedet és a fél tankot szoktam üresnek tekinteni. ha véletlen hosszabb távra megyek, akkor kijáratom elég alacsony szintre. télen meg pláne érdemes hagyni tartalékot mindig. nem lehet tudni mikor maradsz az út szélén bármilyen ok miatt, amikor jó ha van tartalék.


Kiváncsiságból kérdeztem, mondom hátha itt tudtok adni rá értelmes választ. Én akkor szoktam rátankolni mikor kigyullad a sárga és csurig vágom

Most is televágtam jo kis lukoilos nyállal 207 ft ért


én olyanra gondolok, mint a volt szomszéd, aki 2ezeré tankolt mindig amikor már miuszba fordult a mutató. vagy egy másik ismerős, hogy 5000-től többért sosem tankolt, szinte mindig világított a szegénységjelző. cserélhetett is AC pumpát.


A jó minőségű üzemanyagszűrő nem engedi át a vizet! - de az alacsony üzemanyagszint valóban nincs jó hatással az üzemanyag pumpára - ahogy Yellow is írta...


Én mondok ellenpéldát: ismerősöm 7éve vett egy 530d e60-t, gyakorlatilag a range folyton 0 és annyira kijárja hogy ha tankol bele 5000t akkor is csak 100at mutat és alig mozdul a mutató. Ez 7éve megy így és nem kellett ac-t cserélni.


ennek minek autó? vagy csak így tudnak anyagot lopni neki? nehogy már egy 30d-be ennyit tankoljanak. hétvégén beállok a kútra a szomszédos városba mentem át, ment előttem egy opel. ha tudom odajön, akkor megelőzöm, mert arra a kútfejhez állt be ahova én szoktam. (többi fel, vagyis pisztoly szar) komolyan mondom 5 percig tankolt. elhúz a rákba, odamegyek és komolyna mondom ~2000 Ft-ért tankolt!!! 5, valamenniy litert. holott 343 volt az ára + a 15Ft/L kedvezmény mínusz. én komolyan nem értem. egyik haverom is ilyen. neki már alig indul, csak ha megtankolja. mondom egyszer tankold meg, (nem is nagy a tank, kb 40-45 liter) aztán a felét vegyed a nullának. hádehogy az mennyi pénz, mondom 15ezer ft ki ne bírd már. persze új AC-t nem akar venni. mondom akkor mit csináljak vele? szerintem az ismerősöd tegye össze a két kezét. csak neghogy egyszer pályán adja meg magát vagy kitudja.

YELLOW Elküldve: 2014-12-31 09:52 320d Motor

toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
Hali!

Ezt olvastam.:

dieselt remélem senki sem használ hosszabb távon (mindennap) alacsony tanktartalommal? Mert felhevül a tankban lévő kevés üa, és lecsapódik belül a pára... és az szépen az adagoló és porlasztó halálához vezet(mind elektromos, mind mechanikus)

Mennyire helytálló ez?! köszi



nem csak dízelre igaz. ráadásul a több üzemanyag segít az üzemanyagrandszernek is. hűti a szivattyút. ha valaki sokat jár negyed tankokkal,vagy kevesebbel, annak meg lesz a következménye. én pl a negyedet és a fél tankot szoktam üresnek tekinteni. ha véletlen hosszabb távra megyek, akkor kijáratom elég alacsony szintre. télen meg pláne érdemes hagyni tartalékot mindig. nem lehet tudni mikor maradsz az út szélén bármilyen ok miatt, amikor jó ha van tartalék.


Kiváncsiságból kérdeztem, mondom hátha itt tudtok adni rá értelmes választ. Én akkor szoktam rátankolni mikor kigyullad a sárga és csurig vágom

Most is televágtam jo kis lukoilos nyállal 207 ft ért


én olyanra gondolok, mint a volt szomszéd, aki 2ezeré tankolt mindig amikor már miuszba fordult a mutató. vagy egy másik ismerős, hogy 5000-től többért sosem tankolt, szinte mindig világított a szegénységjelző. cserélhetett is AC pumpát.

YELLOW Elküldve: 2014-12-31 09:50 izzók / izzókészlet

leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Ma kiégett a jobb első tompítottam. Milyet ajánlotok bele? Párban cserélném. Ja és sima, nem xenon. Eddig sima sárga volt, lehet kipróbálnék valami fehéresebbet, viszont a fényerőn nem szeretném hogy csökkenjen.


olyat nem nagyon fogsz találni. talán a nightbraker ami...


Erre gondolsz? És ha nem akarok fehérebbet, de normális legyen, akkor mit javasolsz?


GE light.
nem si tudom nekem melyik van. csak nemrég égett ki az madaras teszkós "fehér" izzó, ugye kékített búra. ahogy berakta a GE izzókat, eszméletlen mennyi fény volt, pedig nem extra izzó. meglepődtem nem rendesen, ez az ósanos volt vagy 5 éve benne.
annyit mondhatok el, ha keveset mész sötétben, akkor felesleges a nightbraker. mert nappalra felesleges világítani. viszont ha sokat mész sötétben, akkor sokkal jobb, mint más. az én véleményem.


Ezt a GE light-ot a Tungsram gyártja? Egyébként viszonylag sokat megyek sötétben, de inkább autópályán ahol annyira nem számit.



igen már a tungsram gyártja egy ideje. mármint itthon. mert úgy rémlik kint más izzó gyártók, de a technológiai feltétel ugyanaz.
arra kell figyelni, hogy bármilyen márka, ami több fényt ígér, az az élettartam rovására megy. tehát azt kell eldönteni, hogy szükség van-e sötétben a több fényerőre, vagy inkább nappal hazsnálja sokat az ember. mert a GE-nek is van ami hagyományos fényerőt ad, de dupla élettartam. vagy ami 120%-is több fényt ugyanúgy 55W-tal ugyan, de nem fogja addig bírni. szerintem a középmezőnyt érdemes, pl megalight plus 50, vagy akinek a fehérebb fény a lényeg, akkor sportlight ultra.
http://www.gelighting.com/Ligh.../index.jsp

szerk.: nekem szerintem sportlight ultra van, de még az a fajta, aminek nincs szinezve az üvege. legalább 5 éve vettem az izzókat, csak most raktam be. hazamegyek megnézem a dobozát.

szerk2.: sima sportligt van, de anno 4ezer Ft volt. pff... lehet beszerzek egy ultrát, kíváncsi vagyok mennyire fehér annak a fénye...

YELLOW Elküldve: 2014-12-31 08:25 320d Motor

toki24 írta:
Hali!

Ezt olvastam.:

dieselt remélem senki sem használ hosszabb távon (mindennap) alacsony tanktartalommal? Mert felhevül a tankban lévő kevés üa, és lecsapódik belül a pára... és az szépen az adagoló és porlasztó halálához vezet(mind elektromos, mind mechanikus)

Mennyire helytálló ez?! köszi



nem csak dízelre igaz. ráadásul a több üzemanyag segít az üzemanyagrandszernek is. hűti a szivattyút. ha valaki sokat jár negyed tankokkal,vagy kevesebbel, annak meg lesz a következménye. én pl a negyedet és a fél tankot szoktam üresnek tekinteni. ha véletlen hosszabb távra megyek, akkor kijáratom elég alacsony szintre. télen meg pláne érdemes hagyni tartalékot mindig. nem lehet tudni mikor maradsz az út szélén bármilyen ok miatt, amikor jó ha van tartalék.

YELLOW Elküldve: 2014-12-30 20:44 Turbo

slooter írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
slooter írta:
SP_323i írta:
slooter írta:
SP_323i írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Olajcsövet, tömítést szóval mindent újra a közelében. Amennyiben szükséges kartergáz szűrő csere, főleg ha betétes és nem lecsapatós van még benne. Az olajcsőben lehet odakozmált olaj ami miatt rosszabb a kenés.
Az EGR-t meg ne falaztasd le, mert önmagában csak teljesítmény vesztésed lesz. Ha nem akarod, hogy visszamenjen a kipuffgáz a szívó oldalra, akkor szoftveresen kell kiiktatni.
Meg ha már ennyire meg lesz bontva a kocsi, EGR, szívó oldal, intercoller tisztítás is legyen meg. Csak egy jó tanács
A fent leírt dolgoknak szinte mindnek van itt topikja. Érdemes utána olvasgatni

ui
ha nem indiszkrét a kérdés: mennyiért sikerült szerezni garrett-t?



Ettől az EGR lefalazástól én is tartok kicsit, csak a szerelő feldobta lehetőségként, de azt hiszem rendesen megtisztítom nem lehet nagy baj.

Garrett gyári turbó 250 eFt. az első nagyobb befektetésem a kocsiba, eddig csak izzítás vezérlő egység csere volt (16.000 Ft), de az mindjárt a vásárláskor . Tudtam is mikor megvettem hogy cserés lesz.

Köszi a segítséget!



Én dugóztam le, de a "kis mocsok" észleli és visszavesz a teljesítményből (nem adagol annyi naftát). Ez még városban nem lenne vészes, de pályán érezhetően lassú volt a gép. Kormolni viszont nem kormolt a kevés gázolaj miatt. Ezért írtam, hogyha ilyenen gondolkozol, akkor az csak szoftveresen legyen megoldva, mert sima dugózással nem lehet átverni az agyát




mivel érdemes takarítani pl a levegőcsöveket? van valvoline spray-m kimondottam egr-re, ami szerintem jó az intercooler-re is. van aki brigéciollal csinál mindent. valami hasznos tipp?



Brigeciol, benzin, egr tisztító. Szvsz minden amit be tudsz vetni
A szívó oldali járatokra még az üvegpucoló kefe is jó hatással tud lenni



Egy olaj csere sem ártana.




5W30 gyári bmw olajat rakok bele majd. ma addig jutottunk, hogy feltettük az új garrett turbót, szívósort visszaraktuk. nem volt kedvünk sokat dolgozni

a szerelő haverom azt mondja, hogy nem szükséges a turbóba olajat önteni, mivel indítás után mindjárt a turbó kapja először az olajat (hozzáteszem, nem nagyon bízom ebben a megoldásban, mivel a garrett videójában is a szerelő önt kb 1 deci olajat a turbó tengelyhez menő csövébe).

vélemény?



inkább tegyél.

YELLOW Elküldve: 2014-12-30 20:26 izzók / izzókészlet

GRM írta:
Szia Yellow!
Én meg ezen gondolkodom :
https://www.vilagitas.eu/OSRAM...ZO_DUO_BOX -
szerinted jó lehet?


szerintem ez is jó. bár ez is sárgás azért. azért a márkás izzók mind jók.

YELLOW Elküldve: 2014-12-30 19:55 izzók / izzókészlet

leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Ma kiégett a jobb első tompítottam. Milyet ajánlotok bele? Párban cserélném. Ja és sima, nem xenon. Eddig sima sárga volt, lehet kipróbálnék valami fehéresebbet, viszont a fényerőn nem szeretném hogy csökkenjen.


olyat nem nagyon fogsz találni. talán a nightbraker ami...


Erre gondolsz? És ha nem akarok fehérebbet, de normális legyen, akkor mit javasolsz?


GE light.
nem si tudom nekem melyik van. csak nemrég égett ki az madaras teszkós "fehér" izzó, ugye kékített búra. ahogy berakta a GE izzókat, eszméletlen mennyi fény volt, pedig nem extra izzó. meglepődtem nem rendesen, ez az ósanos volt vagy 5 éve benne.
annyit mondhatok el, ha keveset mész sötétben, akkor felesleges a nightbraker. mert nappalra felesleges világítani. viszont ha sokat mész sötétben, akkor sokkal jobb, mint más. az én véleményem.

YELLOW Elküldve: 2014-12-30 19:45 izzók / izzókészlet

leroyclub írta: Ma kiégett a jobb első tompítottam. Milyet ajánlotok bele? Párban cserélném. Ja és sima, nem xenon. Eddig sima sárga volt, lehet kipróbálnék valami fehéresebbet, viszont a fényerőn nem szeretném hogy csökkenjen.


olyat nem nagyon fogsz találni. talán a nightbraker ami...

YELLOW Elküldve: 2014-12-30 16:10 Autóvásárlás

Mate78 írta: Sziasztok!

BMW E 38-ast szeretnék vásárolni Németországban.200-250 ezer kilométer környéki futásteljesítménnyel 96-99 évjáratban.Főként benzinest és a legkisebb 6 hengeres motorral.Elsősorban kézi váltóval,de ha nem találok,jobb híján automatával fogom megvenni.
Sajnos teljesen"vakon"vagyok,szeretném ha valaki segítene abban,hogy különös képen mire figyeljek oda a vásárláskor.
Minden "jó tanács"érdekel,ami a típussal kapcsolatos,illetve ami által esetleg megspórolok egy későbbi komolyabb szervíz számlát.

Köszönet előre is!


hát itt tapasztalat kevés van E38-ból. nem sok aktív tulaj van, akinek az lenne. választás szempontjából jó a motor. a 6 hengeresekkel nem szokott különösebb gond lenni. viszont E38 elektronikára úgy zusammen sokat panaszkodnak. igazából ennyi. minél nagyobb a felszereltség (leketromos extrák), annál nagyobb rizikó. de hát mivel nincs rizikó?

YELLOW Elküldve: 2014-12-30 10:56 Fék

krissz írta:
YELLOW írta:
krissz írta:
YELLOW írta:
krissz írta: 4 hónapja cseréltem elöl tárcsát-betéteket és hátul csak betéteket, azóta kb. 4ezer km-t mentem a kocsival. ATE Powerdisc-et vettem, ATE betétekkel. Nem éreztem, hogy harapna a fék, gondoltam majd összekopik, de nem lett jobb... Szerintem nagyon puha a pedál és nagyon lassan jön vissza mikor benyomom. Tegnap 90-ről lassan fékeztem, borzasztó rotáló hangja volt és van azóta is. Légtelenítve még cserénél volt, azóta nem nyúltam hozzá. Merre indulhatnék el, mit javasoltok?


hát ez levegős pedig.... nekem is ilyen kombó van, de úgy harap, majd ki esik az asszony. én nem mert ott a kormány


Akkor kap egy légtelenítést. A rotálás gondolom nem emiatt van, arra van ötleted? Köszi szépen!


csinálta nekem is, pedig figyeltem rá. sokan tapasztaltak vetemedési problémát. ám felemelve nem ért bele sehova, ha pörgettem. aztán amikor megkapta a powerflex szerű szilenteket, akkor oda is lett a remegés. pediig műszakin jónak látták a lengőkar szilenteket.


Az az érdekes, hogy nem remeg az egész kasztni, csak hallom a hangot, meg egy picit érzem a pedálon.


tudom

YELLOW Elküldve: 2014-12-30 07:55 Motor-váltó

viktor írta:
PROTRUCK Kft.
Nagytarcsa, Budapest
Váltó u. 6
2142
Magyarország
Telefon: +36 1 9996530
Ez egy ZF partner. Itt mindent tudnak és minden van a váltódhoz. Gyári olaj, szűrő...


az utca név

YELLOW Elküldve: 2014-12-29 22:15 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
Tano írta:
hil írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni NCsExpert-el kapcsolatban.
CKM programozásnál mit jelentenek a következők:
Quit Opt Schaerf Klappe
Einklemmsch reversieren

Hiába próbálom szótárazni, semmi eredmény, gondolom ezek rövidítések, németül meg nem tudok

Előre is köszi,
hil


Quit Opt Schaerf Klappe=index villantása bezáráskor
Einklemmsch reversieren=Ez nem teljesen világos, de a becsípődésgátlóval kapcsolatos beállítás.
Az NCSDummy-t használd, abban szerepelnek angol fordítások.


Köszi Tano!
Sokan mondták a Dummyt, amit nem értek teljesen: ez egy beépülő modul az Expertbe, vagy egy önálló progi?
A zárás/nyitás villantására van két másik megnevezés, azok be vannak kapcsolva és működik is, viszont ez a harmadik, amit kérdeztem ezért nem világos. A Einklemmsch reversieren van két állítási lehetőség: kurz (rövid) lang (hosszú). Ez hogyan jöhet össze a becsípődés gátlóval? Talán időre vonatkozik?
hil



nyitás/zárás villogás: nekem csak akkor villogott nyitásra is, ha ezt is aktiváltam mellé. zárásra villogáshoz nem kell. vagy lehet pont fordítva. hogy miért, az passz.
a Dummy egy külön álló. tulajdonképpen a lementett fájlt kell beleinportálni. aztán azzal kiexportálni és NCS-sel visszatölteni. mondjuk rég csináltam már. de én a Dummy-t talán egyszer hazsnáltam, de az angol miatt jó.

YELLOW Elküldve: 2014-12-29 22:09 Fék

krissz írta:
YELLOW írta:
krissz írta: 4 hónapja cseréltem elöl tárcsát-betéteket és hátul csak betéteket, azóta kb. 4ezer km-t mentem a kocsival. ATE Powerdisc-et vettem, ATE betétekkel. Nem éreztem, hogy harapna a fék, gondoltam majd összekopik, de nem lett jobb... Szerintem nagyon puha a pedál és nagyon lassan jön vissza mikor benyomom. Tegnap 90-ről lassan fékeztem, borzasztó rotáló hangja volt és van azóta is. Légtelenítve még cserénél volt, azóta nem nyúltam hozzá. Merre indulhatnék el, mit javasoltok?


hát ez levegős pedig.... nekem is ilyen kombó van, de úgy harap, majd ki esik az asszony. én nem mert ott a kormány


Akkor kap egy légtelenítést. A rotálás gondolom nem emiatt van, arra van ötleted? Köszi szépen!


csinálta nekem is, pedig figyeltem rá. sokan tapasztaltak vetemedési problémát. ám felemelve nem ért bele sehova, ha pörgettem. aztán amikor megkapta a powerflex szerű szilenteket, akkor oda is lett a remegés. pediig műszakin jónak látták a lengőkar szilenteket.

YELLOW Elküldve: 2014-12-29 21:13 Mi lehet a baj?_

szegenysanyi írta: Sziasztok!

Próbálltam keresgélni, de túl sok itt az infó, na mind1 reméllem jó helyre írok.

6 hete vettem a kocsit (318i E46 automata), vagy 2hete haver mutatta meg, hogy ilyen easytronic váltós (ha nem mondja magamtól sose tudom meg), és vezette 1 kört a városban de az egyik lámpánál folyton leállt vagy 4szer újra kellett indítani...

Lehet nincs köze hozzá. De ma jöttem haza melóból piros lámpánál látom, hogy ingadozik a fordulat, meg mint ahogy másoknak is leesik 500ra de aztán nem állt le hanem magától helyre jön aztán amikor magának vált lefelé baromi durván baromi nagyot ránt a kocsi, és kígyulladt egy hiba lámpa (gondolom az lehet) ott ahol írja, hoy "N" vagy "D" mellette egy kis fogaskerék ikon benne egy felkiáltó jel.
Megálltam vásárolni, mikor újra indultam már nem volt kis ikon meg semmi baja sem...
Bocsa a sok szövegért, vajon nagy lehet a baj.


szerintem nem ártana váltóolajat cserélni benne és mondjuk egy program frissítás is jó lenne.

YELLOW Elküldve: 2014-12-29 21:11 Fék

krissz írta: 4 hónapja cseréltem elöl tárcsát-betéteket és hátul csak betéteket, azóta kb. 4ezer km-t mentem a kocsival. ATE Powerdisc-et vettem, ATE betétekkel. Nem éreztem, hogy harapna a fék, gondoltam majd összekopik, de nem lett jobb... Szerintem nagyon puha a pedál és nagyon lassan jön vissza mikor benyomom. Tegnap 90-ről lassan fékeztem, borzasztó rotáló hangja volt és van azóta is. Légtelenítve még cserénél volt, azóta nem nyúltam hozzá. Merre indulhatnék el, mit javasoltok?


hát ez levegős pedig.... nekem is ilyen kombó van, de úgy harap, majd ki esik az asszony. én nem mert ott a kormány