Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-12-29 19:41 Differenciálmû

Striker írta:
YELLOW írta:
Striker írta:
Ez így tényleg gázos :S esetleg tudtok valami másét?


én mégmindig nem értem, hogy minek ennyire görcsösen? 20d. tök felesleges. gondolom nem drift versenyre akarsz menni 20d-vel. akkor meg minek? hóban lehet játszani sima diffivel is, de még szárazon is, akinek nincs szíve
de ha ennyire akarod, akkor elviszed valami szakihoz, összehegeszti neked, oszt csók


Ne stresszelj azon hogy én mit és miért akarok. Érdekel a téma és ezért! De én meg azt nem értem hogy érdemlegesen nem tudtál hozzászolni akk mit fikázol?


én nem stresszelek...

YELLOW Elküldve: 2014-12-29 12:58 Fûtés - Klíma

lela írta:
"A gáz tipusa a géptetőn fel van tüntetve ha még nem volt törve."
Ez
lenne az?



az

YELLOW Elküldve: 2014-12-29 11:56 ASC hiba

csaba1020 írta: Sziasztok ! Újabb kérdéssel fordulok hozzátok ! A kocsim Hűtő ventilátora indításkor azonnal pörögni kezd ! Ez mindenkinél így van ?


de ez nem ASC hiba. vagy kinevezted ezt saját topic-odnak?

YELLOW Elküldve: 2014-12-29 11:13 Fûtés - Klíma

lela írta:
gfeco írta:
lela írta:
gfeco írta:
lela írta: A minap lebontottam az intercoolert tisztítás céljából és iszonyat sok kosz volt körülötte.Szépen kitakarítottam.De a lényeg hogy akkor láttam hogy a klímahűtő és a vízhűtő között tele van bogár levél kosz maradvánnyal. Konkrétan a két hűtő egy egységet alkot.Hogy érdemes ezt kitakarítani? Melyik hűtőt könnyebb kivenni? Ha kiveszem a klímahűtőt kell e valamire figyelni és a gázt mennyiért töltik újra, mert ha leveszem a csatikat akkor gondolom az elszökik.Milyen gáz van ebben, sima hűtőgáz vagy ez is típus és gyártóspecifikus? Gondolom a gázban vannak egyéb adalékok amik a kompresszort keni és a csövezést védik a korróziótól.


Szia
Én a vizhűtőt vettem ki ugyanezen célból.
Szerintem gazdaságosabb.Egy klimatöltés olyan 10-15 ezer között van,de függ hogy kérsz e uv festéket vagy sem.Olaj is kell a rendszerbe de nem mind1 milyen.
A gáz tipusa a géptetőn fel van tüntetve ha még nem volt törve.
R134a kell bele asszem.de klimasok tudjak.
Meg igazábol lefejteni kéne árt a környezetnek.
Én a vizhűtőt venném ki de lehet más tud adni jobb tippet.



Az uv festék mi célt szolgál?
A géptetőn hol van ez a szám?
Klímások le tudják fejteni és visszatölteni?Vagy ez is elfárad és nemárt cseréltetni?
Hogy lehet kivenni a hűtőt, macerás?


Uv festék 3000 ft bele.Azért érdemes beletenni mert ha bàrmi szivàrgàsod lesz egyszer nagyon könnyü lesz megtalàlni egy uv làmpa segitségével.
A géptető belső részén van ez a matrica a feltöltés mennyiségével és a gàz tipusàval.
kicsi zöldes matrica talàn.

Ezt a gàzt lefelytik és vissza is teszik kiegészítve a megfelelő mennyiségre.
Maceràs kivenni igen a hűtőt de sima ügy.Víz le, ha nen viszkòs a tied akkor ventillàtor tàgtartàly csövek csatlakozòk le,egy két rögzítö,igazàbol a légtelenitéssel lehet bajlodni.
Klimahütöt én még nem vettem ki, nekem azért egyszerübb a vizhütöt mert azt màr csinàltam.
Hàtha valaki megirja hogy az a könnyebbik verziò.


Mit jelent az hogy viszkós?

A hűtőt a motor felől ha kiveszem a ventiházat utána ki lehet venni?


neked nem az.
csak vanank BMW mocit, ahol a hűtő venti lapátját nem egy elektromos motor hajtja, hanem maga a motor, egy külön tengelyen. a viszkó elnevezés a kuplungolása miatt van a ventinek.

YELLOW Elküldve: 2014-12-29 10:02 Differenciálmû

Striker írta:
Ez így tényleg gázos :S esetleg tudtok valami másét?


én mégmindig nem értem, hogy minek ennyire görcsösen? 20d. tök felesleges. gondolom nem drift versenyre akarsz menni 20d-vel. akkor meg minek? hóban lehet játszani sima diffivel is, de még szárazon is, akinek nincs szíve
de ha ennyire akarod, akkor elviszed valami szakihoz, összehegeszti neked, oszt csók

YELLOW Elküldve: 2014-12-29 09:59 hûtõ

kmartin írta:
YELLOW írta:
annyi, hogy elkezdted hazsnálni a fűtést. kinyit a fűtéscsap és ott is áramlik a víz. csökken a szint. rosszul lett korábban lelégtelenítve/feltöltve a rendszer. szóval aikor korábban cseréltek vizet, akkor a fűtőrészbe nem jutott. szerintem még 1 litert simán bele fogsz locsolni.


Értem. Akkor megyek veszek egy flakonnal. Légteleníteni könnyen tudom "házilag"?
Illetve nem vágom tönkre, ezzel, hogy fel felvillan?



elmondom, hogy csináld. ha tudod állj meg, hogy az autó orra magasan legyen. mondjuk egy rutinpálya emelkedős elindulásos része jó lehet. de nem muszáj magasabban lennie.
mielőtt elindítod az autót töltsd fel a kiegyenlítő tartályt. elindulsz legyen üzemmeleg a motor, az utastérbe vedd fel a fűtést maxra, izom leget fújjon. a középen tekerő legyen full piros állásban. aztán vegyél fel kesztyűt, és óvatosan nyisd ki a kiegyenlítő tartáléy kupakját. ne hajolj felé. fokozatosan nyisd. vannak légteleítő szelepek is, de könnyen elnyalható a feje. a kupakot rajta hagyhatod, de csak a saját súllyával legyne rajta és hagyni kell ketyegni. kicsit lehet emelni a fordulatot, de csak óvatosan, ne nyomjaki a vizet. én ezt a dolgot mire full le légtelenedett vagy 10x megcsináltam. de a 10 alkalom között mindig volt egy 100km-es út legalább. hidegen mindig néztem a szintet, és öntöttem hozzá. aztán 100km után, amikor meleg volt a motor, akkor légtelenítés.

YELLOW Elküldve: 2014-12-29 09:48 hûtõ

kmartin írta: Sziasztok!

Nekem is lenne kérdésem, hátha már valaki tapasztalt ilyet.
Novemberben mikor hidegebb volt, kijelzett a hűtő. Töltöttem bele, tegnapig semmi jelzés nem is jött. Most, hogy megint hidegebb van esténként, megint kijelez. De csak pár percig, aztán elalszik.
Nyáron vettem az autót, attól kezdve novemberig, nem is jelzett egyszer sem.
Valami tipp, hogy mi lehet a gond?


annyi, hogy elkezdted hazsnálni a fűtést. kinyit a fűtéscsap és ott is áramlik a víz. csökken a szint. rosszul lett korábban lelégtelenítve/feltöltve a rendszer. szóval aikor korábban cseréltek vizet, akkor a fűtőrészbe nem jutott. szerintem még 1 litert simán bele fogsz locsolni.

YELLOW Elküldve: 2014-12-29 09:44 Egr szelep

SP_323i írta:
lela írta:
leroyclub írta: Ma elkezdtem lebontani az autót, hogy bezsirozzam a fütömotort és ha már ugyis ott vagyok akkor gondoltam megnézem az EGR-t hátha attól van a kormolás. Ez fogadott:
Szerk: Kipucoltam, de mivel érdemes tisztítani? Elhasználtam majdnem egy liter Brigéciolt, de így sem lett 100%os. A szívosort is kiszeretném majd tisztítani ahoz kéne valami hatásosabb cucc..


Ez engem is érdekelne hogy a kormos olajos cuccot mivel lehet a leghatásosabban oldani?
Különösen a korom nem akar oldódni.A brigéciol az szinte hatástalan rá.


Van erre külön cumó. Én pl legutóbb valvoline EGR tisztítóval mentem rá, de szvsz bármelyik gyártóé jó csak EGR tisztító legyen


pl coop-ban kapható hideg zsíroldó is hatásos. sokan használják.

YELLOW Elküldve: 2014-12-29 09:43 Turbo

lela írta:
b_imi írta: Változó geometria


Ok most már értem.Tehát ha emelem a fordulatot nő a vakum ezáltal fokozatosan nyit ki ez a zsalu rendszer, ergo több levegő jut az égéstérbe.De miért kell ezt szabályozni? A turbó gondolom így is úgy is annyira fog pörögni amennyire a kipufogó gáz hajtja.Így alacsony fordulaton nem jut be elég levegő és alul nem lesz nyomatékom.Vagy ez tulajdonképp arra szolgál hogy a nyomaték egyenletesebben jöjjön meg és ne legyen turbólyuk.

Másik kérdésem hogy van ezen vízhűtés?
És kell e a turbót időnként levenni és kitisztítani?


így van, pont a turbólyuk minimalizálása, megszüntetése a cél. vagyis azért van ez. de ez a kipuf oldali része a turbónak. tehát a kipufgáz mennyiségét és annak irányát szabályozza, hogy mennyire forgassa a turbót.
az olaj végzi a hűtést, de úgy tudom létezik vizes hűtésű turbo is.

YELLOW Elküldve: 2014-12-28 20:21 Differenciálmû

solyom76 írta:
Striker írta:
solyom76 írta:
YELLOW írta:
solyom76 írta:
Striker írta: Sziasztok
Rakott már valaki e46 320d alá sperr difit? Ha igen melyik tipusét és mennyit kell faragni (lehetőleg semenyit) ?

Hát az enyém alatt az van ,de nincs az az isten akinek alábújnék meglesni..ebben a fasza időben.


sperr diffid van?

Biza.. az.
Ha nem sajnálnám a gépet ..lehetne is drifftelgetni..



Mié van akatta ? Mert ha jótudom e46-nál csak az M3 alatt van sperr.

Nem tudom,mert az enyém gyári ac-schnitzer. ők rakták alá..



jah beszéltük már ezt, valami rémlett. de én még nem vagyok ebben biztos. talán anno is írtam, hogy emeld meg hátul az egyik oldalon. aztán pörgesd meg a kereket, amelyik a levegőben van. ha nem tudod elforgatni, akkor sperr (persze legyen üresben és kézi kiengedve, csak ékeld meg a másik oldalon ne guruljon el a verda)
de csak mert AC kitt van körben, még nem hiszem, hogy 20d alá gyártattak volna egy sperr-t. bár én csak feltételezek. csak hihetetlen.

YELLOW Elküldve: 2014-12-28 19:04 Differenciálmû

solyom76 írta:
Striker írta: Sziasztok
Rakott már valaki e46 320d alá sperr difit? Ha igen melyik tipusét és mennyit kell faragni (lehetőleg semenyit) ?

Hát az enyém alatt az van ,de nincs az az isten akinek alábújnék meglesni..ebben a fasza időben.


sperr diffid van?

YELLOW Elküldve: 2014-12-28 12:21 Centrálzár vezérlő, grundmodul

atiapi írta: Szevasztok.
Megtudná valaki mondani,hogy a központizár vezérlő elektronikát hol találom meg?
Ki akarom cserélni.
Köszönöm.


kesztyűtartó mögött van, felső cucc 3 kcsatlakozó megy bele.

YELLOW Elküldve: 2014-12-28 11:56 ablakmosó folyadékok

jons írta:
YELLOW írta: én nem cserélem. nekem nyáron is téli van benne


Nyilván mivel ki sem hozod a garázsból.


hát ja, bentre lenne jobb az ablaktörlő is, mert unalmamba beülök a garázsba és ott zúgattyúzok magamnak mint kis koromban, csak nyálas köpet szokott lenni a szélvédő.

YELLOW Elküldve: 2014-12-28 11:44 ablakmosó folyadékok

ervin35 írta: E46 ban nekem is sokáig szokott,emlékszem mikor nyáriról télire váltok és még jócskán van benne húzni kell a kart rendesen hogy kifogyjon


én nem cserélem. nekem nyáron is téli van benne

YELLOW Elküldve: 2014-12-28 10:38 ablakmosó folyadékok

ervin35 írta: Sziasztok. Az e 90 ablakmosó tartálya ugye kb 6,5 l? Amikor megvettük az autót akkor alacsony volt a szint 4 liter tettem bele,átlagos használat mellet kb 1 hét és kifogyott,múlt héten vasárnap megint raktam bele 4 liter és a tartály cső feléig lett a folyadékkal. Nem sokat használtuk mert a múlthét vasárnap óta nem volt jelentős csapadék meg nem is mentünk sokat,pár nappal ezelött jelezte a computer hogy alacsony a szint, ma reggel szélvédő kaparás után,spicceltettem rá 7-8 szor és már alig volt benne és utána még párszor és kifogyott! létezik hogy ilyen hamar kifogy?
Xenonos az autó ,de ma reggel a xenon mosó ki sem jött mert be volt jegesedve! Az alsó motor védő pajzson látok folyadékot,először azt hittem hogy a motor ból vagy máshonnan jön olaj de most az a gyanúm hogy az ablak mosó folyik el ott.
Az e46 ban az 5,3 liter sokkal intenzívebb használat mellet,több ideig elég volt!


az valahol ereszti. pl pont a lámpamosó csatlakozásnál. én nem megyek sokat esőben, de én szinte mindig nyomatom a lét hozzá esőben is. nekem az E46-ba sokáig tart. pedig én adok neki rendesen.