Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-11-01 11:44 Egyenetlen alapjárat

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Szasza91 írta:
YELLOW írta:
Danibattya írta: Sziasztok,
nekem olyan jelenség van az autómon, éppen haladok a lámpák fele ami pirosra vált, üres kis fék és elkezd sokkal erősebben csattogni az autó és mikor megállók akkor visszamegy a fordulat a normálisra!
Ötletek?

320d e46 2000 évj

Köszi
Dani


én azt mondanám, hogy ahogy fékezel a fékrásegítőből vissza jut levegő a szívótorokba és emiatt elégtelen lesz az égés. volt valami hasonló témázgatás pár hónapja. remélem jól emlékszem.


Szia Yellow!
olvasgatva ezt a témát, szeretném megkérdezni, hogy ha a fékrásegítőből vissza jut a levegő, azt mi okozza, és pontosan hogy tudnám megállapítani, hogy ez a hiba, vagy mit kellene megnéznem, kicserélnem? Nekem a diag üzemanyag keverék hibát ír, elvileg lambaszondát jónak mondják, légtömegmérő jó, kartergáz + cső jó.ú


hi! úgy gondolom valószínű a rásegítő a ludas. nem volt még ilyen hibám, nem szedtem még szét, ezt tőlem tapasztaltabbak mondták, hogy előfordul ilyen.


Jeló esete a szivattyúval, aminek semmi köze a szívótorokhoz.


Az emelt alapjárat teljesen normális gurulás közben, néha még fordulatszám ingadozás is előfordul. A kattogás is normális, ha nem erős.

Gyorsíts fel 80-ig, motorfékezz egészen 700-as fordulatig, aztán 2-esbe kapcsolsz, ismét 700-as fordulat és valószínűleg megszűnik a csörgős emelt alapjárat.

Jeló légyszíves ne kérdezd meg, hogy mi történik ilyenkor, és ne kezdj el kombinálni, és azt se kérdezd meg, hogy hol olvastam.
Köszi.


1. a fékrásegítős dolgot, még talán pont te írtad, de ha nem te, akkor valaki más innen, hogy kuplung és fék nyomásra is termelhet a fékrásegítő vissza nyomást, ha valami bibi van.
2. miből gondolod, hogy én pont tőled azt fogom kérdezni, hogy mit hol olvastál? miért kombinálnék? vagy mire? nem is írtam volna erre, ha nem említesz meg benne.


1. Dieselben továbbra sincs semmi köze a vákuumnak a szívótorokhoz, de gondolom ezt kivéded azzal, hogy te benzinesre gondoltál.

2. Pl 10W60-as olaj.


1. nem fogok védekezni ezzel
2. nem én írtam azt amire gondolsz hanem maga a kérdező. 10w-60-assal annyit írtam, hogy tök fure egy mostani dízelnél, mikor sport benyás motoroknál ajánlott az a viszkó, és hogy most ez jó vagy rossz, mármint a kérdésem arra irányult volna, hogy ez jó motorra vagy rosszra következtet vajon. de ezt megbeszéltük. szóval nem én kérdeztem ott azt. nyugodtan keresd vissza, hacsak a saját igazad miatt nem törölted azt a kommentet. de gyorsan nyomok is róla egy print screen-t

YELLOW Elküldve: 2014-11-01 06:58 Egyenetlen alapjárat

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Szasza91 írta:
YELLOW írta:
Danibattya írta: Sziasztok,
nekem olyan jelenség van az autómon, éppen haladok a lámpák fele ami pirosra vált, üres kis fék és elkezd sokkal erősebben csattogni az autó és mikor megállók akkor visszamegy a fordulat a normálisra!
Ötletek?

320d e46 2000 évj

Köszi
Dani


én azt mondanám, hogy ahogy fékezel a fékrásegítőből vissza jut levegő a szívótorokba és emiatt elégtelen lesz az égés. volt valami hasonló témázgatás pár hónapja. remélem jól emlékszem.


Szia Yellow!
olvasgatva ezt a témát, szeretném megkérdezni, hogy ha a fékrásegítőből vissza jut a levegő, azt mi okozza, és pontosan hogy tudnám megállapítani, hogy ez a hiba, vagy mit kellene megnéznem, kicserélnem? Nekem a diag üzemanyag keverék hibát ír, elvileg lambaszondát jónak mondják, légtömegmérő jó, kartergáz + cső jó.ú


hi! úgy gondolom valószínű a rásegítő a ludas. nem volt még ilyen hibám, nem szedtem még szét, ezt tőlem tapasztaltabbak mondták, hogy előfordul ilyen.


Jeló esete a szivattyúval, aminek semmi köze a szívótorokhoz.


Az emelt alapjárat teljesen normális gurulás közben, néha még fordulatszám ingadozás is előfordul. A kattogás is normális, ha nem erős.

Gyorsíts fel 80-ig, motorfékezz egészen 700-as fordulatig, aztán 2-esbe kapcsolsz, ismét 700-as fordulat és valószínűleg megszűnik a csörgős emelt alapjárat.

Jeló légyszíves ne kérdezd meg, hogy mi történik ilyenkor, és ne kezdj el kombinálni, és azt se kérdezd meg, hogy hol olvastam.
Köszi.


1. a fékrásegítős dolgot, még talán pont te írtad, de ha nem te, akkor valaki más innen, hogy kuplung és fék nyomásra is termelhet a fékrásegítő vissza nyomást, ha valami bibi van.
2. miből gondolod, hogy én pont tőled azt fogom kérdezni, hogy mit hol olvastál? miért kombinálnék? vagy mire? nem is írtam volna erre, ha nem említesz meg benne.

YELLOW Elküldve: 2014-10-31 15:57 ködlámpa

hetykepityke írta: Sziasztok!

Párásodik a jobb első ködlámpám...Van ötletetek, hogy mitől lehet? Repedést, sérülést semmit nem találtam rajta!
Köszi!!


van szellőzője, lehet belefészkelt egy darázs.

YELLOW Elküldve: 2014-10-31 14:45 Egyenetlen alapjárat

Szasza91 írta:
YELLOW írta:
Danibattya írta: Sziasztok,
nekem olyan jelenség van az autómon, éppen haladok a lámpák fele ami pirosra vált, üres kis fék és elkezd sokkal erősebben csattogni az autó és mikor megállók akkor visszamegy a fordulat a normálisra!
Ötletek?

320d e46 2000 évj

Köszi
Dani


én azt mondanám, hogy ahogy fékezel a fékrásegítőből vissza jut levegő a szívótorokba és emiatt elégtelen lesz az égés. volt valami hasonló témázgatás pár hónapja. remélem jól emlékszem.


Szia Yellow!
olvasgatva ezt a témát, szeretném megkérdezni, hogy ha a fékrásegítőből vissza jut a levegő, azt mi okozza, és pontosan hogy tudnám megállapítani, hogy ez a hiba, vagy mit kellene megnéznem, kicserélnem? Nekem a diag üzemanyag keverék hibát ír, elvileg lambaszondát jónak mondják, légtömegmérő jó, kartergáz + cső jó.ú


hi! úgy gondolom valószínű a rásegítő a ludas. nem volt még ilyen hibám, nem szedtem még szét, ezt tőlem tapasztaltabbak mondták, hogy előfordul ilyen.

YELLOW Elküldve: 2014-10-31 13:46 Légtömegmérõ

az a abj, hogy megint relatív dolgokról beszélünk. ki milyen mértékű mozgást tapasztal. ezt így nem tudjuk. kormány tekergetés közben, ha amúgy stabulan áll a fordulat mutató, akkor kb 2mm-t csökken lefelé a mutató, ha tekered végállás felé a kormányt. az is egyértelműá, hogy az egyik irányba tekerve nyilván jobban megterheli a motort.
most ha valakinek alapvetően ingadozik, annak smemi köze a szervo-hoz. hanem ahogy a topik címe is mutatja inkább a légtömegmérőhöz.
aki teheti hasonló esetekben inkább videót csináljon az esetről, persze ne 3 másodperceset. magkönnyíti az értelmezést, és a megoldást.

YELLOW Elküldve: 2014-10-31 07:07 Légtömegmérõ

anubisz írta:
Szasza91 írta:
Szasza91 írta:
laleeboy írta:
Szasza91 írta: Sziasztok!

A múlthéten sikerült beszereznem használtan egy légtömegmérőt 15 e forintért, amelyet be is szereltem. Azóta a kocsi tökéletesen húz és nem dadog hidegen sem, viszont elviselhetetlenül dadog az alapjárat ha üresben van a kocsi vagy menet közben váltok és benyomom a kuplungot.
Olvastam, hogy pár embernek hasonló dolgot csinál, és nekem is megvolt ez a jelenség, de az új tegnap sajnos már zavarón sokszor csinálta.

Ötletek esetleg mi lehet?
Eddig cserélve lettek: Légtömegmérő, Ac pumpa, kartergáz szűrő +cső.

Üdv.
Szabolcs


Vedd le az akksit egy pár percre (kb 10-15 elég lesz) ezzel újra indítod a vezérlőt és újra "tanulja" a szenzorokat.

Nem biztos hogy ez a megoldás (lehet hogy más is rossz) de egy próbát megér.


Ezt már csináltam közvetlenül a légtömegmérő csere után egy egész napig, de sajna nem segített.
Még esetleg megpróbálom az alapjárati szelepet megpucolni valamikor hétvégén, de azt már egyszer csináltam, de az se sokat változtatott a helyzeten. Olvasgattam itt főtengely jeladót, meg gázpedál jeladót, de már igazából nem értem ezeknek mi közük az alapjárathoz.
Még esetleg egy diagnosztika adaptáció törlés lenne jó, hogy eltűnjön a Check engine, ha vaki Budán tudna segíteni törölni, mert van diagja ahhoz egy pakk sörrel leugranék cserébe.
Üdv.
Szabolcs



Bocsi, hogy ennyit írok, de idegesít, hogy próbálok a kocsira vigyázni amennyire lehet, meg helyrepofozni, és mindig azt hiszem, hogy végre jó lesz, aztán jön a pofon, mert nem. Mindig van valami kis gebasz.
Az előző kommentemhez hozzászólva, ma munka után gondoltam kipróbálom a kocsit, hogy mit csinál. Mentem vele pár kört és nagyon semmi nem történt, ment mint ahogy kell. A végén viszont mikor megálltam a következő volt a helyzet:
üresben jár a motor, minden rendben, de amikor egy kicsit elmozdítom a kormányt bármelyik irányban, rögtön leseik egy picit a fordulat.
Lehet, hogy a kormányszögjeladó lenne a hibás és azért ingadozik az alapjárat üresben?


Az nem jutott eszedbe, hogy a szervó kezd dolgozni,és az terhel rá a motorra? ajjaj...


annyira meg akartam ezt írni, de melóhelyen nem akartam a telón keresztül belépni és gépelni, csak olvasgattam, de tudtam valakinek majd csak leesik.

YELLOW Elküldve: 2014-10-30 17:32 légzsak_

papaiatis írta:
laleeboy írta:
papaiatis írta: Sziasztok,

Szétkaptam az ülésfűtés csatlakozóimat, gondoltam megfújom kontakt spray-vel, hátha megjavul, mind hiába. Viszont mióta széthúztam az ülés alatt illetve az ülésfűtés gombsor panelről a kábeleket, azóta világít a légzsák lámpám. Furcsállom, hogy a kettőnek mi köze van egymáshoz. 6 légzsákom van: 1 kormányban, 1 kesztyűtartónál, 2 függöny légzsák és 2 az ajtókban.

Ki lehet valahogy kapcsolni, hogy ne világítson? Ha igen, mivel?
INPA és DIS installációim vannak.

Köszi,
Attila


Széthúztad az ülés foglaltságjelző csatlakozóját.
Ez azt befolyásolja hogy nem nyit a zsák az anyós előtt ha nem ül ott senki.
Tehát van köze a légzsákhoz, ha széthúzod olyan mintha a zsákot húznád le.
Diaggal kiüthető a hibakód.

Legközelebb pedig megelőzheted a "bajt" ha szerelés előtt lekötöd a akksit



Köszi, így már világos!
Esetleg azt tudod-e, hogy melyik diag programmal (és melyik menüben) lehet kiütni a hibakódot?


INPA-ban az airbag-nál kell lekérni a hibatárolót, majd törölni.

YELLOW Elküldve: 2014-10-30 10:33 Segítsetek!

laleeboy írta:
YELLOW írta:
takimark írta: Helló egy Bmw e36 316i ről lenne szó ha a km óra nullázót nyomva tartom mik azok a.számok amiket be hoz? Kis bord van benne az meg csak az időt,dátumot illetve a külső hőmérsékletet mutatja?


titkos menü. nyomkodd a 8-asig
E36-nál pontosan nem tudom hogy vannak a dolgok


E36-nál ezeket "tudja"

http://www.bmw-m.net/techproc/test.htm



most már nem értem miért ajánlottam a 8-as lépést... havernál a 8-asnál csinálta a műszerfaltestet. de itt nem azt írja. hmm...

YELLOW Elküldve: 2014-10-29 22:06 Segítsetek!

takimark írta: Helló egy Bmw e36 316i ről lenne szó ha a km óra nullázót nyomva tartom mik azok a.számok amiket be hoz? Kis bord van benne az meg csak az időt,dátumot illetve a külső hőmérsékletet mutatja?


titkos menü. nyomkodd a 8-asig
E36-nál pontosan nem tudom hogy vannak a dolgok

YELLOW Elküldve: 2014-10-29 19:15 Generátor

Tano írta:
hancurozo írta:
ervin35 írta: Sziasztok. E46 320d 136le,generátor 120A. 1999.09.-től 150A van bent,tudja valaki hogy mért volt a csere 120A-ról 150A-ra?
Illetve a 120A helyett használható a 150A generátor?


Az enyémben is 150A-es van. (pedig a régi 136Le-s az autó)


'99.09-től volt több változtatás, még ha nem is facelift, és több lett az elektromos fogyasztó. Pl akkortól bejött a webasto-s kiegészítőfűtés helyett az elektromos változat, meg még hasonló változtatások voltak. Szerintem a megnövekedett számú elektromos fogyasztó miatt növelték meg a generátor teljesítményét is.


na jó de a 130 vagy 150A-t elég nagy fordulaton adja le, alacsony, normál fordulaton majdnem ugyanannyit fog, meg ugye ott a szabályzó is.

YELLOW Elküldve: 2014-10-29 18:36 kézifék állítás

hancurozo írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:
YELLOW írta:
csbalu írta: Srácok kérlek SOS segítsetek Nekem tanácsaitokkal. Szerdán meg műszakizni a kocsim és nem jó a jobb hátsó kézifékem.

Röviden milyen infóra van szükségem, aztán bővebben leírom a hibát.
Hogy épül fel ez a bowdenes rendszer a kocsi alatt, mert látom hogy van jobb hátsó és bal hátsó kézifék bowden is. Ez végigmegy a kocsi alatt? vagy elöl másik 2 bowden van?

Eléggé harmatos volt a kézifékem és csak a bal oldalt fogott (mint tegnap kiderült) ott is nagyon fent.
Vettem teljes felújító szettet, pofákat, rugókkal mindennel gondoltam ez a baj ez szokott lenni. De a jobb hátsó fékemen tökéletesek a gyári BMW betétek és meg sem mozdítja őket a kézifék kar mozgása, a bowden pedig laza.
Sajnos már nagyon sötét volt amikor szereltem tegnap este és nagyon hideg úgyhogy nem boncolgattam tovább a témát.
Ma kéne vennem bowdent, ki is néztem van a láng autónál 4400-ért kedvezménnyel, de nem vagyok benne biztos hogy ez teljesen megoldja a problémát ha van egy másik bowden is.
Segítsetek ebben légyszi. sajnos idő már nincs sok a próbálgatásra :S

Ha kopott a betét a másik oldalon akkor cserélni tudok mindent mert megvan ugye, az nem gond, csak a bowdenek legyenek rendben. (Nem akarok megvenni mindent feleslegesen és az idő is szorít :S )



fent a kézifék karnál leszeded a zsákot, és létni fogsz a kar két oldalán 10-es csavart, ami egy menetes száron van, amiknek a végén vannak a bowdenek. nézd meg ha behúzod, akkor a jobb oldali laza-e, ha igen, akkor tekerj a csavaron, hogy megfeszüljön. aztán engedd ki, és nézd meg, hogy akkor meg meglazul-e, mármint ne fogjon.
amúgy annyira nem kell komolyna venni, a kézinél simán rásegítenek lábfékkel, én eddig minden BMW-nél azt láttam nagyon fent fognak, illetve menet közben alig fog, ha álló helyzetben behúzod és próbálsz elindulni, akkor meg fogja az autót.


De az a bowden az 1 bowden ami direktben hátra megy a fékhez, vagy van valami toldás benne? Megnézem mindjárt!


azt nem tudom van-e toldás benne, szerintem nincs. mert miért lenne? persze lehet, hogy van.


Ne a bowdennel állítsd be a féked. Az ábrán a 4-es alkatrésszel állítod be a fékbetétek távolságát. (meglazított bowdennél) A bowden feszességét csak ezután állítsd be.


azóta én is rájöttem, addig addig állítottam fent, hogy ugyanoda lyukadtam, ahonnan elindultam

YELLOW Elküldve: 2014-10-29 16:50 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

csbalu írta: VIGYÁZAT! Az új FTDI driverek tönkreteszik a kínai kábelekben található hamis FTDI chipeket! Ergo mama a kábel nem fog kommunikálni többet a PC-vel!
http://www.hwsw.hu/hirek/53085...river.html

Legyetek körültekintőek mielőtt drivert szereztek be! Helyre lehet hozni, de magunkat szivatjuk vele.



ezért célszerű olyan kábelt venni, amihez adnak driver-t. az biztos jó hozzá.

YELLOW Elküldve: 2014-10-29 16:08 Fûtés - Klíma

kriminalee írta: Sziasztok, lenne egy bmw e46 320i,az lenne a gond hogy nem működik a fűtés , hideg leveőt fúj , mi lehet a baja?


fűtéscsap

szerk.: persze feltételezem, hogy a középső rostélynál a tekerőt piros állásba tekerted

YELLOW Elküldve: 2014-10-29 07:23 Fûtés - Klíma

YELLOW írta: no engem is elért a sündisznyó hiba.
már 2 éve biztos csinálja, hogy venti indításnál pulzál egy darabig a befúvás.
eddig általában mindig úgy állítottam le az autót, hogy a klímapanelt kikapcsolt, levettem a fordulatot teljesen. most legkisebb fordulatnál leállítom az autót erre megy a venti, elcsendesedik kicsit felerősödik. gyújtás vissza, lekapcsolom a panelen full, gyújtás le, és ugyanúgy csinálja. mondom sz@rom le, bank mindjárt bezár, muszáj mennem. mire kijöttem már nem ment, igaz 15 perctől többet voltam bent. autóba be, irány a tuskó. még leállítás előtt lekapcsoltam a panelt, autó leállít, semmi. utána garázsban újra semmi, egy 20 percet hallgatóztam

szóval ha valaki tud jó áron sűrű bundájú sünit, akkor jöhet privátban is ajánlat.


az eset óta meg semmi...
valaki esetleg méregetett már a végfokon valamit? értem ezalatt, hogy ami rossz annak milyen értékei vannak, és ami jó, annak milyen? gondolom ellenállás értéket lehet rajtuk mérni. illetve ha tönkre megy, akkor inkább nagy lesz érték, vagy kicsi?
köszi, akinek van valami infója.

YELLOW Elküldve: 2014-10-28 15:04 Mi lehet a baj?_

Istvan71 írta: Sziasztok!
Fél éve vásároltam egy 316Ti compact E46-os BMW-t.A problémám a következő:indítás után kigyullad az EML felirat,majd megjelenik mellette a motor jel is.Ha leállítom az autót és újra indítom az EML felirat eltűnik de a motor jel ott marad.Rövid idő elteltével ismét megjelenik az EML felirat és elvesz a motor teljesítményéből.
Nagyon szeretnék sürgős választ kapni,hogy mi lehet a probléma.Az autó motorhangja hidegen és melegen is kiváló!Előre is köszönöm mindenki válaszát!!


sürgős választ akarsz? kicsit furcsa ez a követelőző stílus. de itt nem fogsz rá kapni. ezt bizony gépre kell tenni és kiolvasni a hibatárolót. mert ebből a javasasszony sem mondja meg mi a baja.