Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-08-13 12:34 Mi lehet a baj?

benzaghi írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

A profilomban szereplő 2008-as 116i-ről lenne szó....


ilyenkor az a legjobb ...


Hétvégén szerintem jobban meghallgatom kívülről, meg csinálok öcsémmel videót is.


Ha kopogósabb lenne akkor a féltengelycsuklókra gondolnék, az szokott kanyarodáskor, kigyorsításkor ilyen hangot adni.


jah elsőkerekes autónál igen de ott sem 87ezernél...

YELLOW Elküldve: 2014-08-13 11:57 Vanos

tacko írta:
AdamKiss írta: Üdv!

Vanos problémám van valószínűleg de nem tudom pontosan mi és hogy kell orvosolni :/

Többször volt diagnosztikán de csak keverék eltérést(túl dús) és égéskimaradásokat olvastak ki.
Tünet: Reggel hideg indításkor a motor nagyon dadog alapjáraton, majd ahogy egy picit melegszik, már teljesen kisimul. Kaptam olyan információt hogy a Vanos kipufogó oldala rosszalkodik, mivel hidegindításkor változtat a szelep emelésen hogy gyorsabban melegedjen a motor, és persze az ennek megfelelő többletmennyiségű benzint is kap ilyenkor a motor. Elvileg a Vanos nem tud megfelelő mértékben "állítani" a tengelyen és ezért rosszalkodik a hideg indításnál az alapjárat, mivel többletbenzint megkapja ugyanúgy és ezért túldúsul.

Szóval a Vanosnak ez a funkciója nem működik nálam, csak a többlet benzint kapja a motor ezért túldúsul.
Az lenne a kérdésem hogy pontosan mely alkatrész lehet a hiba okozója nálam? Lejjebb olvastam ezekről a mégnesszelepekről, lehetséges hogy nálam is ezek a szelepek mondták be az unalmast, vagy csak nem megfelelően működnek? Vagy a komplett Vanos tönkre ment?

Ötlet??

Szia
Nagy valószinüséggel a kipufogó oldali vanos solenoid elektromágneses szeleped hibás. Nálam is hasonló jelenség játszódott le a 116i E87 BMW-n. Főleg alapjáratban lehetett észrevenni, ugyanis néha, rendszertelenül visszaesett a fordulatszám. Ha ezután is fennáll a probléma akkor valószínüleg a vanos mechanikus része hibásodott meg.



nem hiszem, hogy 10 hónap alatt ne oldódott volna meg a gondja. mondjuk leírhatta volna ha kész és f@sza.

YELLOW Elküldve: 2014-08-13 11:23 Mi lehet a baj?

elgeri írta: Sziasztok

A profilomban szereplő 2008-as 116i-ről lenne szó, most (elvileg) 86e km-rel. 83-nál volt motor/fék olaj, olaj/lég/pollen szűrő, gyertya, trafó, váltó szimering (vagy micsoda, kicsit folyt belőle az olaj) csere - ezeket már én csináltattam vele, márkaszervizben.

Mostanában arra lettem figyelmes, hogy amikor elindulok, vagy egy szűk kereszteződésben nagyon kis sebességből gyorsítok, tehát 1-esből, 2-esből, finoman, talán túl finoman is indulok, akkor halk csörömpölés (tényleg, mint amikor régi edények verődnek össze) szerű hangot hallok. Még azt sem tudom, hogy elölről, vagy hátulról, de elölről gondolnám.

Tudom, vigyem szervizbe, az a tuti, csak kíváncsi vagyok, hogy ti mire gondoltok, amíg el nem jutok vele egy szakihoz.

Elég sok minden lehet, gondolom laikusként is, valami a futóműben, vagy még inkább valami a motor / váltó környékén, mert nem a gurulástól, hanem inkább az erő ráadásakor hallani. Esetleg a kipufogórendszerben valami, pl. a középső rezonátorcső (nem tudom ebben van-e ilyen, csak más típusoknál többen panaszkodtak rá).


ilyenkor az a legjobb ha lenne videó felvétel. márha annyira hallható, vagy az utasod nyitott ajtónál az autó alá kameráz, persze csak óvatosan! csak a hang miatt. az sokat elárulna, hogy miylen is a hang és honnan jöhet.

YELLOW Elküldve: 2014-08-12 19:13 e36

rockfanatic írta: sziasztok, egy kérdésem lenne. egy e36os 1995ös 320i tulajdonosa vagyok. az normális hogy miután 5ösbe váltottam és gyorsulok mondjuk 100-140-re akkor a fordulatszám is növekszik olyan 3,5-4000-re? előző 323ai-ban 90-100 környékén olyan 2,200on volt a fordulat, itt is, de gyorsításnál nagyon nő. normális ez? köszi szépen. üdv r


ha csúszik a kuplung, akkor lehet ilyen. úgy próbáld meg, hogy beteszed ötödikbe és 60-naál nyomsz egy padlót. ha sokkal jobban mozdul a fordulat mutató, akkor ott csúszás van. de ezt nézni kell mondjuk vagy 120-ig, mert lehet mikor odalépsz nem rögtön csúszik meg, hanem olyan 100-nál. végülis ez mindegy mert csúszik. 2200-as fordulat max 80-nál lehetett kb, esetleg 90, de 140-nél kb 3200 körül kell pörögnie. kb így vannak a benzons váltók, diffik hangolva.

YELLOW Elküldve: 2014-08-12 15:42 Felni csere

Medvedisznoman írta: Sziasztok!
E46 coupe alatt elfér a 8x17 ET34 felni? Nem ér bele sehol?


elfér

YELLOW Elküldve: 2014-08-12 13:16 Mi lehet a baj?

maandi1990 írta: sziasztok! nemrég vettem egy 2005-ös 116i bmw-t és olyan gondom lenne, hogy amikor megyek vele a hátsó kerék felöl zörgö hangok jönnek, olyan mintha konzervdobozokat húznák magam után (pedig sajnos nem ). Az autoszerelő azt mondta, hogy a tankban lévő lemezek elengedtek és ezek rezegnek, nem tud vele mit csinálni, így természetesen a rezgő csörgő hangok nem szűntek meg. Esetleg volt valakinek ilyen problémája, mit lehet ellene tenni? Nagyon idegesít a dolog, hogy végre van egy csodaszép bmw-m és elviselhetetlen csörgő bádogdoboz hangja van
Légyszi segítsetek!, előre is köszi a választ.
üdv. andi


a tank az műanyag én nem tudok róla, hogy lenne benne fém lemez. meg kell nézni a féktárcsa mögötti lemezborítást, kipufogó tartóknál, meg az egész alját, talán a lengőkarokon hátul is van valami lemez.

YELLOW Elküldve: 2014-08-11 16:40 Légtömegmérõ

Kristen76 írta:
YELLOW írta:
Kristen76 írta: sziasztok.Lehúztam a csatlakozót a légtömegmérőről, mert azon gond van, hogy 3500 nem pörög jobban, meg fullad, lomha.Ezen művelet után egy teljesen más kocsit kaptam.Hidegen még nem nagyon van alapjáratom, de miután bemelegszik utána olyat érzek mint még soha.rálépek a gázra és szabályosan megkapar a kerék és mint a veszedelem megindul.6000 szabályoz le.Nagyon klassz az egész mert már évek óta kínlódok vele.De most jön a fekete leves.100KM/12L evett, előtte 7 megállt. Most tanácstalan vagyok mert ha visszadugom a csatit akkor megint ellustul, rángatni és fulladni fog.Igaz lesz hidegen is alapjáratom, de nem tudom 3500 tovább pörgetni.Kérlek mondjatok valami tanácsot.Köszönöm


ez normális. már régen is mondtuk, hogy a légtömegmérőd rossz. én legalábbis mondtam.
ha lehúzod, akkor középértékkel számol. tehát mondjuk úgy egy beállított érték szerint keveri az anyagot, tehát mindig túl elsz dúsítva, ami üzemanyag fogyasztás növekedést eredményez. tehát ez ilyen. de ez is sokszor le lett írva.


Akkor köszönöm.Most biztosan Rendelni fogok egyet.És ha jól tudom akkor berakás után fel is kell tenni a gépre.


megmondom őszintén én már ezt nem tudom. annyi félét mondanak, hogy... ha nem akar jó lenni, akkor adaptálni kell, vagy ilyesmi.

YELLOW Elküldve: 2014-08-11 16:31 Légtömegmérõ

Kristen76 írta: sziasztok.Lehúztam a csatlakozót a légtömegmérőről, mert azon gond van, hogy 3500 nem pörög jobban, meg fullad, lomha.Ezen művelet után egy teljesen más kocsit kaptam.Hidegen még nem nagyon van alapjáratom, de miután bemelegszik utána olyat érzek mint még soha.rálépek a gázra és szabályosan megkapar a kerék és mint a veszedelem megindul.6000 szabályoz le.Nagyon klassz az egész mert már évek óta kínlódok vele.De most jön a fekete leves.100KM/12L evett, előtte 7 megállt. Most tanácstalan vagyok mert ha visszadugom a csatit akkor megint ellustul, rángatni és fulladni fog.Igaz lesz hidegen is alapjáratom, de nem tudom 3500 tovább pörgetni.Kérlek mondjatok valami tanácsot.Köszönöm


ez normális. már régen is mondtuk, hogy a légtömegmérőd rossz. én legalábbis mondtam.
ha lehúzod, akkor középértékkel számol. tehát mondjuk úgy egy beállított érték szerint keveri az anyagot, tehát mindig túl elsz dúsítva, ami üzemanyag fogyasztás növekedést eredményez. tehát ez ilyen. de ez is sokszor le lett írva.

YELLOW Elküldve: 2014-08-11 13:31 Segítsetek!

Totyasrac írta:
laja írta: Sziasztok!!
E 60-ra 16-os mankokereket ha rakok defekt esetén (most 17-es kerekek vannak rajta) nem lesz probléma a gumisig??
Gondolok arra hogy többet forog mint a nagyobb kerék.Difi meg ilyesmi?
Köszi.Lali


Nem a felni, hanem az egész kerék átmérője számít (pl 195/65R15 ~= 205/55R16 stb.).
Ugyanakkor hajtott tengelyre érdemes nem (akár csak kis mértékben, pl. egyik jobban kopott mint a másik!) eltérő méretű kereket tenni, csak ha tényleg nincs más megoldás, mert kinyírhatja a differenciálművet.
Tudtommal


szerintem sima diffinél ez nemgond, hisz pont az a lényege a diffinek, hogy a forgákülönbséget kiegyenlítse. viszont sperr-es diffinál már gond.

YELLOW Elküldve: 2014-08-11 06:53 Kopog az eleje!!

stunter26 írta:
Ha állóhelyzetben eltekered a kormányt és recsegés ropogást hallasz akkor tuti toronycsapágy lesz.


azért arra figyeljünk, hogy ha a kerék alatt kavicsok vannak az aszfalton, akkor anank is lesz hangja

YELLOW Elküldve: 2014-08-09 10:01 Centrálzár vezérlő, grundmodul

solyom76 írta:
Hmm, probálok olvasni külföldi oldalakon is de semmi.. mind a két kulcsrossz lenne?
mikor probálom tanitani akkor mindent a leírtak szerint teszek.. amikor fel engedem a nyitó gombat a végén akkor villan 10-et akulcson a led azt ennyi..


nem kell külföldi oldal. úgy tanítsd, ahogy én már sokszor leírtam. nem kell gyújtás közben semmit nyomni.

ajtók legyenek bezárva (becsapva)

kulcs be -> gyújtás ráad -> kulcs ki -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust --->>> majd elõvesz másik kulcs -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust

YELLOW Elküldve: 2014-08-08 23:21 Centrálzár vezérlő, grundmodul

solyom76 írta:
jgbobo írta:
solyom76 írta:
YELLOW írta:
solyom76 írta:
solyom76 írta: Sziasztok . A gm modul hibaja miatt csinalhat olyat az auto , hogy gondol egyet és villog az összes iràny jelző mintha riaszta de hang nélkül... kb 2 percig...
Thx..


Yellow??


megint lehalt... szóval csak így:

Hangja nincs csak villog.. az3rt gondoltam a gm csendes riasztàsnàl nincs rendben valami...de a h3tvégén cserélem is a modult.. talan ez is jo lesz... Thx!


Hali!

Nekem is néha ilyet csinál. Beprogramoztam a gépet, hogy távirányítóra és kulcsra is risszon és villogjon is, sípol is. Néha napján megkattan. Lezáró gomb és csak lezár, nincs csippanás, nincs lámpa, csak centrálzár. Ekkor hiába próbálkozok nem javul meg. Meglodás: autóba be vissza, gyújtás rá, motor indít, majd leállít. Autóból ki, lezár és minden megy ahogy kell. Bosszantó egy dolog néha. Jah és ezt mindegyik kulccsal csinálja.


Hát én nem tudom mi lehet,de mst cseréltem gm modult, és még most sem tudom a kulcsokat tanítani.. ugyanúgy mint a régivel nem csinál semmit..


ha me, tanula kulcs, akkor vagy a kulcs nem ad jelet, vagy a vevő nem vesz. vagy valahol vezeték szakadás van.

YELLOW Elküldve: 2014-08-08 23:19 Segítsetek!

Bero írta: Már csak az a kérdés,hogy ilyen potmétert hol találok... autósboltba,realom vagy elég ha veszek egy pont olyan potmétert?


ez nem olyan poti, mint a hagyományos... azt tudom külföldi oldalakon foglalkoznak a témával, egyszer már rátaláltam valami kapcsán. de ha jól emlékszem INPA-val is vizsgálható.

YELLOW Elküldve: 2014-08-08 20:44 Motorolaj

kisslacc írta:
kalmaristi írta:
YELLOW írta:
kalmaristi írta: Sziasztok!
Túl vagyok az olajcserén! Valvoline Synpower 5w-30 ment bele
Tavaly mikor vettem akkor xado csodaolaj lett betéve Rövid idő után kelepeltek a hidrotőkék (már kezdtem betervezni a h.tőke cserét ) Most az új olajjal mentem vagy 1000 km-ert megszünt a hidrotőkék hangja
Az olajcsere számlálót csak géppel lehet nullázni??? (a szerelő "elfelejtette")
Köszi!



ezaz egy újabb - a xado ellen.
magad is tudod, számtalan videó van róla youtube-on. keress rá, hogy e46 oil service reset, meg hasonló.

Köszi! Igazad van youtube a barátunk


Egyetlen aranyszabályt tartok be... 10 000 km-ént olajcsere. Az E46-nál és az E90-nél is csináltam-csinálom.
A gyári 30 000-es ajánlást persze lassan mindenki kiröhögi... de egy olcsó példa, hogy az új passat olajteknőjében lévő viszkozitás mérő 13 000 km-nél bejelzett. Castrol olajat kapott a Brill márkaszervben. A céges új Caddy 1.6-os dízele ugyanígy bejelez 18 000-él, 30 ezer helyett. Egyik autó sem futott le még 60 ezret se.

Szerintem tök mindegy hogy valvoline vagy aral vagy castrol olaj... 10 000 nél egyik sem bír többet...


részecskeszűrős dízeleknél tutti nem bír. de pl az én 10-12ezret futott olajomat megnézhetnéd. de egyet értek, 15ezer max!

YELLOW Elküldve: 2014-08-08 20:35 Segítsetek!

Bero írta: Sziasztok! Nem találtam topicot neki,így ide írok. Elektromos gázpedálom nem reagál valami jól kis gázadásra. Amikor elakarok indulni,szinte nem is lehet finoman mert kicsi gázt lehet adni,utána nyomom a pedált nem reagál,kicsit jobban benyomom akkor meg meglódul és gyorsan indul. Diagnosztika nem mutatott hibát. Lehet elktroos gázpedál potméter probléma? Vagy mitől lehet ez? Köszi előre is!


azt nézd meg, hogy üresben ha adod neki a gázt, akkor van-e üres rész, ahol nem ragál, ha vanm, akkor lehet a potméter, de akkor abban nagyon sok km-nek klenni, vagy sokat játszottak a pedállal.
ha úgy nincs, akkor a kuplunggal lehet valamit, nem kapcsol össze finoman. szerintem.