Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-07-31 12:20 Motor-váltó

ricardo99 írta: Sziasztok kezdő vagyok az oldalon egy olyan kérdésem lenne hogy mivel tudnám a 318tds 90 lovas gépemet kicsit turbózni h jobban pörögjön meg touring létére néha kicsit lomha mindent cserélek benne rendesen nem maszatot ugyhogy nem egy elhasznált verda nálam!Kösz előre is mindenkinek.


én nem bántanám, az a motor úgy tartós, márha nem hajtották szét korábban, mert versenymotort vártak tőle. ha kevés, célszerű nagyobb motorosat venni.

YELLOW Elküldve: 2014-07-31 11:43 Turbo

hancurozo írta:
Tano írta:
pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy tegnap vettem észre ,hogy van az a cső ami a intercooler hűtőből jön ki és a EGR szelepre csatlakozik fele müanyag és van rajta egy könyök nekem ez a könyök lyukadt ki és jön belőle az olaj, mennyibe kerül egy ilyen könyök és hogy ez nagy baj hogy ott olajvan ??Esetleg turbó baj lehet, az autó teljesitményén nem lehet észre venni semmit.: Egy kicsit csipegeti az olajat.?????,,,,,,Válaszokat előre is köszi


Valamennyi olaj mindig megjelenik a turbó után, de ez a kartergáz szívócsőbe bevezetésétől van, ez normális. Ha már tócsában áll az olaj pl az intercoolerben az már nem jó.


Tano-nak igaza van. De ha lyukas a cső és nem venni észre a teljesítményén, akkor mit fogsz szólni (a lyukas cső cseréje után), ha már végre normális turbónyomásod lesz a szívócsőben.


tunnnnniiiiiingggg!

YELLOW Elküldve: 2014-07-31 11:32 Fék

lalada írta: sziasztok!

Olyan gondom van, hogy tegnap este a jobb hátsó fék felől (25 km közepes tempó után) erős fékbetét szagot éreztem és rohadt forró volt az acélfelni valamint a kerékagy. Közelmenve láttam, hogy füstölög..
Bal oldalon semmi rendellenes! Mi lehet szerintetek? Beragadt a kézifék? Nagyon ritkán használom. De akkor a balon is kellett túlmelegedési gondnak lenni, nem?

Felemeltem a kocsit levettem a kereket, kéziféket kiengedtem, üresben volt, és nem lehetett egyik féktárcsát se forgatni. Amúgy ez normális?
Többre egyelőre saját erőből nem futotta.
Köszi a hsz-t.

ui. előző nap cserélve volt mindkét hátsó GL szilent, szóval lengőkar+ kerékagy stb ki lett szedve..



felemelve kerékkel együtt kell megpróbálni megforgatni. de amúgy el kellene tudni fordítani. kézifék van mindkét oldalon, lehet nem egyformán van beállítva, ezért a jobb oldali jobban fogott, azért melegedett jobban. kerékagy cserénél, elronthattak valamit.

YELLOW Elküldve: 2014-07-30 17:18 Dadogo Remego Motor

Olivier1982 írta: Basszus, elnezest mindenkitol akit zavar az ekezet, de a fenebe is, nem magyarorszagon elek, ne haragudjatok... A topik nyitas meg bocs, tenyleg vakon jott sajnalom, mert surgos lenne a dolog. De a problemam meg mindig nincs megoldva, de segitseg helyett csak oltast kaptam, tisztelet a kivetelnek... Bocs megegyszer akkor keresek mashol segitseget.. Max majd BMW szerviz... Elnezest, es a modok nyugodtan toroljek a topicot, majd megy a paraszt mashova, mert nincs ekezetes billentyuzete.


megértelek... néha mobilról én sem tolom ékezettel (bár ez valóban ritka, inkább onnan csak olvasok)
pont ezt írtam, hogy akinek nagyon sürgős az nem fog foglalkozni dolgokkal. DE! ettől nem biztos, hogy amarabb választ megoldást kap, pont emiatt, mert belekötnek, belekötünk az ékezetbe, a felesleges nyitásba. láthatod lassan eltelt 24 óra és nem nagyon van válaszod. ha viszont szántál volna egy 10-20 percet, hogy átnézd az odlalt, és pl a korábban linkelt topic-ban mondjuk felteszed, lehet pár órán belül választ kapsz rá. ezt nem bántásból mondom, hátha tanul belőle más is.

egyébként én trafókra gyanakodnék, bár furcsa, hogy hirtelen több ment tönkre. de mindenképp a gyújtás környékén nézelődnék. az is lehet maga az ECU szállt el. vagy frissíteni kell rajta valamit. sajnos a többségnek ez új autó, aki jobban ért már ezekhez a típpusokhoz, nem mindig vannak a gép közelében, vagy épp az oldalon. tehát ne gondold azt, hogy szándékosan enm kapsz help-et. nagy része az aktív tagoknak E46 tulaj, és inkább abba lát bele jobban.

YELLOW Elküldve: 2014-07-30 16:08 Dadogo Remego Motor

MattM325 írta:
Az egész fórum elvan cseszve, nem kéne jogot adni senkinek topiknyitásra illetve törölni kéne a fölösleget. A "mi lehet a baj"... című rovattal is az a baj, hogy túl általános, szintén semmit nem lehet megtalálni csak az adott alkalomkor jó később használhatatlan.
Legjobb lenne motorkód szerint témát nyitni úgy legalább senki sem fárasztaná fölöslegesen a szemeit pl a benzines hibákkal azok akiket a dízel érdekel pl., de az megint más téma, hogy itt nem szeretnek visszaolvasni.



az a baj a motorkódos dologgal, hogy az is tiszta hülyeség lenne. mármint így is van olyan topic, hogy lehet nem pont ez a neve, de 320d kombi csomagtérajtó. mér csak a 20d-nek van és csak a kombinak van csomagtérajtaja? kb minden egyes csavarnak lehetne topic-ot nyitni, minden motorhoz, minden karosszéria változathoz és lenne máris milliárd topic
na igen a helyesírás meg pláne. oké én is mellégépelek, de ha megnyitok egy topic-ot, legalább 3x átolvasom a címet, és úgy nyitom meg, hogy az jó legyen, könnyen kereshető. nem mondom hogy nekem nem volt vak topic nyitásom, de hát jó pap is holtig...
én többször beszéltem már ez ügyben az illetékessel, hogy ne 10-20 komment legyen a limit. legyen fél év, 50 komment, esetleg mellé ami felülírja, hogy ha aktív az ember (tehát nem csak akkor jön, amikor kínja van és azt sem tudja mi van), akkor 2 hónap aktívitás után nyithasson. jó ha úgy nézzük ez akár kib@szás is sok újjal, akinek lehet tényleg sürgősen kellene valami. de ehehz pl a keresőt kellene jól összehangolni. vagy topicnyitáskor ahogy írja be a topic címét a delikvens, rögtön egy kereső mutassa is, hogy miylen hasonló témájú topic-ok vannak már, és akkor lehet ha észreveszi, hogy van neki is tetsző akkor már nem nyit újat. persze így is lenne olyan, aki DE!
tehát hiába van egy M47 kategória, ha azon belül pl kasztnival kérdez valaki. akkor az úgyanúgy duplikálva meg legyen mindeegyikben. de ugye azonos topic címek sem lehetnek, tehát motor kat.-on belül pl ajtó címmel lenne valami, akkor abba is bele kell rakni a motorkódot,pl: M47 ajtó, M43 ajtó. mert mindenki megy a rögtön a motor megfelelő topic-ba. de ez azért sem jó még, mert egyik helyen már 20 x kibeszélik, mivel több dízeles van, a másik helyen meg senki. és ha enm hazsnálják a keresőt, akkor b@szva vagyon az egész megint. szóval értitek.

YELLOW Elküldve: 2014-07-30 15:03 Olajzabálás

hancurozo írta:
YELLOW írta:

nem csomagolás alapján választok. de még mindig pl jobban bízok egy castrol tobozú olajban, mint egy BMW dobozosban. a miérteket leírtam. de csak mert BMW dobozps az olaj nem fogom megvenni drágán szervízben, hogy nagyjából biztos legyek benne, hogy esetleg nem pancsolt valami. ha meg megnézzük, hogy kézen forogva, 2700 +/-200Ft-ért mennek, akkor enniyért inkább egy Mobil 1, vagy valami ami saját dobozában van, és SZERINTEM nagyobb valószínűséggel van benen az, amit a doboz hirdet. de pl vatera és egyéb helyeken ezeket az olajakat sem venném meg, hanem inkább valami olaj shop-ban. így is benne van, hogy lehet benne valami más, de kisebb esélyt adok neki.
igaz nem próbáltam még a BMW dobozos olajt, de a leírtak miatt én nem is fogom. akárki ajánlja. ez csak vélemény, ami lehet szubjektív.


Az "olaj shop-ban" (nem hivatalos olajkereskedés) lévő olajakról számlával kell rendelkezni (esetleges ellenőrzés miatt). De semmi sem garantálja, hogy a raktáron lévő készlet az, ami a számlán szerepel. Ott a legegyszerűbb a "hamisított" olajat eladni. (már, ha létezik az olajhamisítás). Szerintem csak hivatalos forgalmazónál, esetleg olyan üzletben, akik nem kimondottan olajakkal foglalkoznak(tehát nem rendelkeznek nagy raktári készletekkel) tudsz 80%-ig biztos lenni a megvásárolt olaj minőségében.


jó az olaj shop-ot mint gyűjtő írtam, azon belül is megválogatom honnan mit. csalódtam már oylanba is, ahol azt írták, közvetlen a gyártótól szerzik be. attól függ kit értünk gyártó alatt mindegy minden esetben korrigálták a dolgokat.
viszont a kis bolt meg olyan, hogy ők is vagy a shop-okból veszik, vagy kitudja fű alatt. mert én sok ilyet tudok. ráadásul marha nagy haszonkulccsal, persze amiből nem adózik ám le én nem akarok senkit meggyőzni, csupán az én gondolatmenetemet (ami lehet nem jó) osztom meg. persze simán bele lehet fűzni mindenbe a rosszat, de hát már ha végképp nem bízhat semmiben sem az ember, még gondolati szinten sem, akkor nem sok értelme van élni

YELLOW Elküldve: 2014-07-30 14:59 Dadogo Remego Motor

Robin68 írta:
MattM325 írta:
Olivier1982 írta: Sziasztok

Bmw E92 325i coupe (2006-os) 75.000km

A problema ma jelentkezett, elmentem bevasarolni addig minden oke, majd visszafele ahogy inditottam az autot, olyan volt mintha nem gyujtana dadogott, es nagyon remegett razkodott alapjaratom. Elvitte haverhez, hibakod szerint a 2-es coil hibas. Gyorsan vettem 6 ot meg gyergyakat is, mindent kicsereltunk es tovabbra is dadog es remeg, raz a motor. A hiba torolve lett a szamitogepebol, de 2 perc mulva ujra elojott, de ezuttal 1,3,5-os re irt hibat. Mi lehet a gond? Van valakinek otlete?


Első körben fals levegő esetleg légtömegmérő. Nézzetek élő adatokat de ne univerzális kütyükkel.



Csak azt nem értem miért kellett egy új topik és miért nem fért el ez ITT.... . Szaporodjanak csak az új 1-2 hozzászólásos topikok, nincs belőlük még elég.


ráadásul ékezet nélkül.... engem az jobban bosszant, még nehezebb legyen rákeresni

YELLOW Elküldve: 2014-07-30 14:18 Olajzabálás

Prof írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
bigero írta:
oké, köszi az ötleteket, akkor liqui-t kap legközelebb


Esetleg Gyári Bmw olaj..


de miért? korábban is így gondoltad, vagy csak forgalmazó lettél?
egyéb fórumokon is szidják, talán hivatalos szervízből vennék, ha nem lenne arany árban ott, talán az biztos forrás és castrol van benne, de ennyi erővel castrol is vehető akkor. viszont túl sokan árulják civilben, meg akárhogy, tele a vatera, meg minden vele. kitudja ezek honnan szerzik? van akinek megnyugvás a gyári jelölésű olaj, olyan ez, mint a haribo gumicukor vs lidl-s Sugarland (http://divany.hu/alapkonyha/20...ukorteszt/). mindkettő első lett, de ha az összetevőket nézzük, a lidl-ösben semmi "E" jelzésű adalék, csupa természetes dolog a színezék és olcsóbb. remélem érthető a hasonlat.


Az hogy te csomagolás alapján választasz olajat, az nem azt jelenti hogy a többi szar.



nem csomagolás alapján választok. de még mindig pl jobban bízok egy castrol tobozú olajban, mint egy BMW dobozosban. a miérteket leírtam. de csak mert BMW dobozps az olaj nem fogom megvenni drágán szervízben, hogy nagyjából biztos legyek benne, hogy esetleg nem pancsolt valami. ha meg megnézzük, hogy kézen forogva, 2700 +/-200Ft-ért mennek, akkor enniyért inkább egy Mobil 1, vagy valami ami saját dobozában van, és SZERINTEM nagyobb valószínűséggel van benen az, amit a doboz hirdet. de pl vatera és egyéb helyeken ezeket az olajakat sem venném meg, hanem inkább valami olaj shop-ban. így is benne van, hogy lehet benne valami más, de kisebb esélyt adok neki.
igaz nem próbáltam még a BMW dobozos olajt, de a leírtak miatt én nem is fogom. akárki ajánlja. ez csak vélemény, ami lehet szubjektív.

YELLOW Elküldve: 2014-07-29 14:13 Olajzabálás

Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
bigero írta:
oké, köszi az ötleteket, akkor liqui-t kap legközelebb


Esetleg Gyári Bmw olaj..


de miért? korábban is így gondoltad, vagy csak forgalmazó lettél?
egyéb fórumokon is szidják, talán hivatalos szervízből vennék, ha nem lenne arany árban ott, talán az biztos forrás és castrol van benne, de ennyi erővel castrol is vehető akkor. viszont túl sokan árulják civilben, meg akárhogy, tele a vatera, meg minden vele. kitudja ezek honnan szerzik? van akinek megnyugvás a gyári jelölésű olaj, olyan ez, mint a haribo gumicukor vs lidl-s Sugarland (http://divany.hu/alapkonyha/20...ukorteszt/). mindkettő első lett, de ha az összetevőket nézzük, a lidl-ösben semmi "E" jelzésű adalék, csupa természetes dolog a színezék és olcsóbb. remélem érthető a hasonlat.


Ki vesz vaterán olajat?


nagyon sokan.... de most mondhattamn volna racing bazárt, duen-t, stb. mindenhol ott vannak.

YELLOW Elküldve: 2014-07-29 07:28 Olajcsere

krissz írta:
Bero írta: Köszönöm!!!! Ebbe a motorba jó a 5w 40 ?




Én 5W-30-at raknék bele, mert az van gyárilag előírva.


Mobil 1 Super 3000 XE 5w-30 (oder Eneos, Liqui Moly)
de 5w-40 is mehet bele nyugodtan, sőőőt! a 2.2-be azt tennék.

YELLOW Elküldve: 2014-07-29 07:14 Olajzabálás

szotakdavid írta:
bigero írta:
oké, köszi az ötleteket, akkor liqui-t kap legközelebb


Esetleg Gyári Bmw olaj..


de miért? korábban is így gondoltad, vagy csak forgalmazó lettél?
egyéb fórumokon is szidják, talán hivatalos szervízből vennék, ha nem lenne arany árban ott, talán az biztos forrás és castrol van benne, de ennyi erővel castrol is vehető akkor. viszont túl sokan árulják civilben, meg akárhogy, tele a vatera, meg minden vele. kitudja ezek honnan szerzik? van akinek megnyugvás a gyári jelölésű olaj, olyan ez, mint a haribo gumicukor vs lidl-s Sugarland (http://divany.hu/alapkonyha/20...ukorteszt/). mindkettő első lett, de ha az összetevőket nézzük, a lidl-ösben semmi "E" jelzésű adalék, csupa természetes dolog a színezék és olcsóbb. remélem érthető a hasonlat.

YELLOW Elküldve: 2014-07-28 16:23 Olajzabálás

Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
bigero írta: Sziasztok! a problémám a következő, olajcsere óta zabálja az olajat a gép, egy benzines 320i e90-ről van szó. csere előtt 5w40 volt benne, most 5w30. addig 9ezer km-en evett meg 1 litert most 2ezren már fél liter lement neki, és ráadásul füstölni is elkezdett... addig nem volt füst az biztos. véleményetekre lennék kíváncsi hogy mitől lehet! kartergázszűrő 25ezer km-rel ezelőtt lett cserélve lehet megint az lenne???


sz@r az olaj ami bele lett rakva. ennyi. más márkát kell beletenni.


Nem valószínű, hogy az lenne. Yellownak igaza lehet, de lehet szelepszár szimering is, én pont most járok ebben a cipőben. Ez az olajfogyasztás amúgy nem sok, nekem ezt a mennyiséget 200km-en ette meg. De mivel füstöl is, így már oda kell rá figyelni. Én is az olajváltással próbálkoznék először, mert az a legolcsóbb, ha az nem segít, akkor érdemes tovább vizsgálódni a fent említett szimeringeknél.
Ja, és ha az 5W40-et nem ette, akkor újra olyat tegyél bele. Szerintem...



a 30-assal sem kéne gondnak lennie. józan ész, avagy jó zenész... volt valami slágerben szóval ha bármi hiba csere, vagy javítás után jön elő, akkor ot kell keresni a bibit.
jó lenne tudni miylen olaj lett belerakva. lehet hogy minőségi olaj, csak épp pont feloldotta a több éves szutykot onnan, ahol el is tud már most szivárogni. vagy maga az olaj nem jó. én inkább ezt mondom, mert ez a legvalószínűbb. persze előfordulhat az is, hogy már mindegy, mert annyira rossz volt az olaj, hogy tulajdonképen kenő tulajdonságát nem látta el, így valami nagyon elkopott. ez egy jó minőségű olajcserével kiszűrhető. ha azt nem fogja enni akkor olaj, ha azt is, akkor a mostani olaj nagyon gallyra vágott odabent dolgokat.

YELLOW Elküldve: 2014-07-28 15:28 Olajzabálás

bigero írta: Sziasztok! a problémám a következő, olajcsere óta zabálja az olajat a gép, egy benzines 320i e90-ről van szó. csere előtt 5w40 volt benne, most 5w30. addig 9ezer km-en evett meg 1 litert most 2ezren már fél liter lement neki, és ráadásul füstölni is elkezdett... addig nem volt füst az biztos. véleményetekre lennék kíváncsi hogy mitől lehet! kartergázszűrő 25ezer km-rel ezelőtt lett cserélve lehet megint az lenne???


sz@r az olaj ami bele lett rakva. ennyi. más márkát kell beletenni.

YELLOW Elküldve: 2014-07-28 10:26 Mi lehet a baj?

hancurozo írta:
Medvedisznoman írta: [color=green]
Medvedisznoman írta: Sziasztok! Olyan gondom van, hogy melegen hosszab alpjárati pöfögés vagy városi araszolgatás után/közben kéken füstöl az autó. Olajfogyasztás fél-egy liter/1000km. Hidegindításnál és amikor pörgetve van akkor nem csinálja, így szerintem az olajlehúzó és a szelepszár szimering kilőve. Okozhatja-e a tüneteket a kartelgáz szűrő/szabályzó membrános kutyafüle? Megpróbálok csatolni videót.


Talán érdekel valakit, hogy hogy áll ez sztori, ezért leírom.
Hosszas -sehová sem vezető- tapogatózás és felesleges alkatrészcsere (kartergázmembrán és haverjai) után a szerelőm tanácsára elvittem az autót egy budaörsi -főleg BMW-kkel foglalkozó- szervizbe.
Eddig úgy áll a dolog, hogy egyrészt szelepszárszimmering mégis kuka, de a blokk egészséges, így nem kell gyűrűzni, meg motorfelújítani. Nagy kő le...
Ezenfelül van még más is, bár ez nem hinném hogy a tünetek okozója lehet.
A vezérlés egy műanyag kazettában fut (ezt a részét nem ismerem, csak így magyarázta a szaki) és állítólag típushiba, hogy eltörik a kazi. Nekem ez háromfelé van törve, ami a vezérlés pontatlanságát és alapjárat ingadozást okoz.
Ha már lent van a hengerfej akkor azt is megdögönyözik és hamarosan kész lesz. Majd még megírom, hogy megszűnt-e a baj, de bizakodó vagyok.



Pont az általad leírt használat mellett lehet következtetni a szelepszár szimering hibájára. (mivel vákum van a szívócsőben, a hibás szimering mellett átszívja az olajat)
Menet közben, ha gázelvételnél füstöl kéken akkor szelepszár szimering, ha gyorsításnál (padlógázon) akkor a gyűrű(k) hibájából eszi az olajat/füstöl kéken.


én is írtam neki korábban.

YELLOW Elküldve: 2014-07-28 09:13 Hűtővíz..:S

Sparta írta:
Pótoltam a hiányzó folyadékmennyiséget, de ismét világít.
Vajon mi lehet a probléma??


nem neked írtam? hogy szokott probléma lenni a kiegyenlítő tartálynál lévő szintérzékelővel? meg kell nézni a kontaktot, vagy kimérni a szenzort. főleg ha van is benne víz és úgy jelez.