Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-02-25 11:37 manuális váltó

kamondyb írta: Sziasztok!

Nemrég megvettem életem első BMW- jét, egy 2004-es E46 1.6 ti Compactot, 5-ös manuális váltóval.
Tudnátok nekem abban segíteni, hogy ennél a típusnál milyen intervallumonként kell a váltóban olajat cserélni?

Köszönöm a segítségeteket!


hivatalosan nem kell, de hazsnálattól függően (város, vagy országút) 60-100ezrenként érdemes. ha nem érzel akadozós váltást, vagy valami nem oda illő viselkedést felesleges. de ártani nem árt, sőt, de ha már van benne 300+ezer km, akkor mindegy, cserélni lehet akkor is, de a váltó élettartamát már nagyon nem hosszítod meg vele.

YELLOW Elküldve: 2014-02-25 07:10 xenon próbléma.

Levi46 írta: nem biztos hogy jó helyre írom! ki milyen xenon izzót használ én 4300K-s és a 6000K-s között vacillálok, tapasztalat vkinek melyikkel látni jobban esőbe vizes úton?! a jobbos izzóm néha már enyhén pislog, ill. sárgább a színe. az igaz lehet hogy a dögledező izzó tönkre teheti a trafót? D2S típusú izzó kell a faceliftes gyáriba is? Előre is kösz!



nekem nincs xenon, de én 4800K körül vennék.

YELLOW Elküldve: 2014-02-25 07:03 Klíma automatika hiba

Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan problémám volna, hogy mikor leállítom a kocsit (320i) kiveszem a kulcsot akkor ilyen zörgő hangra lettem figyelmes a középkonzolból.
Kiderítettem hogy a klíma vezérlőből jön, és sose áll le, mindig zúg és valamelyik nap is lemerült az aksim ezért kezdtem gyanakodni, hogy e miatt lehetett hogy ez megy benne állandóan, ezért kiszedtem és megláttam benne a ventilátort ami zúgott, ezért szétszedtem kipucoltam. Ez ugye az a ventilátor ami az utastérből szívja be a levegőt.
Visszaraktam,csendesebb lett de még most se áll meg bármennyit várok rá és nem tudom, hogy ez jó e így?
Lemerítheti e az aksit, vagy hogy ha ez így nem jó akkor mit kezdjek vele, miért forog az állandóan??!
Köszi!


te aztán jól beleválasztottál ezzel az autóval, sorra írod a hibákat...
ha megy a venti és úgy állítod le, akkor a belső zsaluk zárnak le, annak van ilyen berregős, ragadós hangja.
a klímavezérlőben lévő kis venti hibája is tipikusm de ahogy írták az kb 15 perc múlva kikapcsol legkésőbb. de úgy 15 perc, hogy közben nem nyitogatod az ajtót. tehát úgy tudod megnézni hogy biztosan leáll-e, ha bezárod magd oszt ülsz ott egyedül, és fülelsz.
ebben az esetben a süninek nem sok köze van ehhez a jelenséghez. sünis esenél oylan fordulhat elő, hogy a nagy venti ami nyomja be a levegőt indul el, még akkor is ha az autó le van zárva.

YELLOW Elküldve: 2014-02-25 06:48 Futómû és hibái

Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan dologra lettem figyelmes a minap, hogy amikor rosszabb úton megyek akkor olyan mintha jobb hátúról dübögne valami elég mélyen. Aztán már mikor rükvercbe tettem akkor is dübbent ezért elkezdtem jobban figyelni rá, mert általában zenét halhatok és nem hallottam...
Most már az a helyzet, hogy minden váltásnál és minden útegyenetlenségnél mindig dübben egyet hátul valami...
Ezért elvittem futóműveshez mert azt hittem valami szilent vagy teló lesz, de azt mondták azzal minden jó!
Mondtam nekik, hogy akkor nézzék már át mert ez így nem jó...
Délután visszamentem és azzal fogadtak, hogy nem tudják mi lehet az!!
Aztán beszéltem egy csávóval és ő mondta, hogy a kardánt egy gumigyűrű fogja és lehet az kopott ki és ezért mikor rázkódik vagy ugye váltok akkor hozzácsapódik a gumihoz a kardán tengely és ez ad ilyen hangot!!
Kérdésem az, hogy találkozott e már valaki ilyen hibával, ha igen neki mi volt a hiba, vagy ha ez lehet a baja akkor mit kell bele vennem, mennyire bonyolult kicserélni??!
Köszi!


az ismerősöd a Hardy-tárcsára gondolt. akár lehet is. vagy a diffitartó nagy szilentje, az szokott rükinél dübbenni, vagyis úgy kezdi.

YELLOW Elküldve: 2014-02-24 07:05 Motorolaj

hanzi320 írta:
compact írta:
p1tyeszka írta:
hanzi320 írta:
YELLOW írta:
p1tyeszka írta: Sziasztok!

LM Top Tec 4200 v. 4600 5W-30, Mobil 1 ESP Formula 5W-30 jó választás o.cserére? (251000km)


szerintem Mobil 1


Megkérdezhetem h miért pont ezt a kettő féle olajat választottad?


csak mert sokfelé olvastam, hogy a LM "nagyon jó" a M1 pedig "jó"


Jók az információid, mindkét olaj nagyon jó és még egyikről sem hallottam, hogy pancsolnák.
Következő olajcserénél már én is váltok sztem Liqui Moly-ra.



Én ugyan ezt mondom az ENEOS olajról.Nagyon jó minőségű olaj, és ár-érték arányban is a toppon van.


így van

YELLOW Elküldve: 2014-02-24 06:56 Alufelni méretek

sindely írta:
sindely írta:
csatis1 írta:
sindely írta: udv mindenkinek! olyan kerdesem lenne e46 coupe ra hatra milyen szeles gumikat tehetek fel. 19" os felnik vannak elol a gumi 19/35/225, ami erdekelne, hogy hatra fel tudom tenni 19/35/245 vagy /255 os gumikat ugy hogy azok az aszfalton kivul nem ernek sehova? XD
udv zsolt sindely


Felni szélesség? ET?

8 inch szeles, de kozben talatam adatokat.

Rim width Minimum tyre width Ideal tyre width Maximum tyre width
5,0 Inches 155 mm 165 or 175 mm 185 mm
5,5 Inches 165 mm 175 or 185 mm 195 mm
6,0 Inches 175 mm 185 or 195 mm 205 mm
6,5 Inches 185 mm 195 or 205 mm 215 mm
7,0 Inches 195 mm 205 or 215 mm 225 mm
7,5 Inches 205 mm 215 or 225 mm 235 mm
8,0 Inches 215 mm 225 or 235 mm 245 mm
8,5 Inches 225 mm 235 or 245 mm 255 mm
9,0 Inches 235 mm 245 or 255 mm 265 mm
9,5 Inches 245 mm 255 or 265 mm 275 mm
10,0 Inches 255 mm 265 or 275 mm 285 mm
10,5 Inches 265 mm 275 or 285 mm 295 mm
11,0 Inches 275 mm 285 or 295 mm 305 mm
11,5 Inches 285 mm 295 or 305 mm 315 mm
12,0 Inches 295 mm 305 or 315 mm 325 mm
12,5 Inches 305 mm 315 or 325 mm 335 mm


remelem a 245 nem fog beleerni semmibe. et az bele van utve a felni belso felebe?


m5 felnieim vannak es a google nem hazudik et40. belso oldalon probaltam keresni de semmi ilyesmit nem lattam. csak azt hogy 19x8inch. kepeim kozott ott van a kerekem.





ET40 gyárilag nincs BMW M5-be, az replica lesz. de ha ET 40, akkor a 245 elfér, de a 255 már túl széles lenne a 8" széles felnire. méf a 245 is necces, de éppen elmegy. jah meg a gyári M5 felni is szélesebb mint 8 coll. ha azt vezsem alapul ami a képeden van rajta.

YELLOW Elküldve: 2014-02-24 06:53 BMW kulcsok

dbtibi írta: sziasztok,
Az miért lehet hogy kocsival kapott másik központis kulcs nem nyitja az autót ?
A kulcs jó a zárba és nyitja is. A LED villan rajta amikor megnyomom a gombot, lehet hogy már csak a LED "villantására" van ereje az elemnek ?!
Kis fekete chip benne van a sarkában a kulcsnak.


az egyik az elem, vagy valaki újra tanította az egyik a kulcsot, csak tanítás közben a pótkulcsot baxott betanítani.

YELLOW Elküldve: 2014-02-23 15:57 Segítsetek!

paleszb írta:
stunter26 írta:
paleszb írta:
stunter26 írta:
paleszb írta: Köszi mindenkinek a segítséget, most feladtam. El kell vinnem elektromoshoz, aki rádugja a computert és mond valamit. Nem láttam vizesedést belül, de nem tudtam másra gondolni, mert 1.5 hétig nem használtam, csak lemostam, aztán meg jött az eső.
A héten majd megnézetem a szervizcsatin keresztül, ott ki kell derülnie valaminek.

....Most hogy feladtam, felnyitva a motorháztető és eltelt 1 óra, valami száradni kezdett.
Megjelentek a visszajelző ledek, de még nem indul, lehet hogy holnapra jó lesz? Be..sz-ok...





Próbáljátok meg betolni vagy behúzni a kocsit ha úgy indul akkor menyél vele egy pár kört . csak ne állítsd le az autót majd csak otthon . nekem is volt ilyen tünetem és utána helyre jött . 1 próbát megér .


OK, már csak azt nem találom, hol lehet húzni, mihez tudok elöl rögzíteni kötelet?


Jobb oldalt van a vonószem helye a lökhárítónál . ott kell kipattintani egy kis műanyag záró elemet és oda kell becsavarni a vonószemet.


Behúztuk, beindult pöcre izzítás után.
Járattam, de nem indul kulcsra.

Most már alakul a kép, de nem tudom melyik relé az, amelyik adja az áramot a blendixnek.
A szaggatott blendix arra utal szerintem, hogy ami annak adja az áramot az szaggatottan, vagyis valamelyik tekercs a relében nem tud behúzva maradni, elszállhatott.
Csak nem tudom melyik relé felelős ezért.

Megmozgattam, kiszedtem mindegyiket.

Most már megy majd a villamosságishoz. Köszi mindenkinek.


magán az önindítón is van egy tekercs, ami behúz.

YELLOW Elküldve: 2014-02-23 15:56 Motorolaj

p1tyeszka írta: Sziasztok!

LM Top Tec 4200 v. 4600 5W-30, Mobil 1 ESP Formula 5W-30 jó választás o.cserére? (251000km)


szerintem Mobil 1

YELLOW Elküldve: 2014-02-23 14:42 Autóvásárlás

minimal írta:
79eszoli írta:
minimal írta:
YELLOW írta:
79eszoli írta: Sziasztok!
A hétvégén készülök Budapestre utazni megnézni néhány autót,természetesen vásárlás céljából.Szóval a kérésem az lenne,hogy mondjátok el a véleményeteket a belinkelt gépekről!
Valamint mit javasoltok,mit nézzek meg jobban egy ilyen típusnál?
Ja,és ha valaki tudna adni valami támpontot bontott karosszériaelemek árával-esetleg cégnévvel- kapcsolatban,azt megköszönném!!Ugyanis az egyik célpont bal hátsó sárvédőjén van egy horpadás.
Előre is köszönöm!
Üdv
1.http://www.hasznaltauto.hu/aut...as-7603014

2.http://www.hasznaltauto.hu/aut...et-7629118

3.http://www.hasznaltauto.hu/aut...im-7617824
4.http://www.hasznaltauto.hu/aut...36-7607988


nekem az első a legszimpatikusabb. már magyar legalább, nem kell kínlódni vele, sőt nem néz ki rosszul. másodikban csak az ülés jönne be, de a hátsók elég érdekesek, mint amiben disznót szállítottak. képek alapján, meg összevetve én az elsőre szavaznék.


Nem magyar, németből hozza a srác őket, egész elfogadható állapotúak de vannak azért hibák


Szevasz!
Te ismered is ezt a srácot,akinél a behozott gépek vannak?Milyen ember,tipikus átverős kocsikupec?Mire figyeljek a kocsiknál?


Az elsőre írtam én is(cserebogár plusz),ketten vannak azt hiszem, akivel én találkoztam ő normális volt, ha felhívod telefonon elmondja minden gondját az autónak ha van, főleg BMW-ket hoznak, nem hiszem, hogy átvernek, kipróbálhatod az autókat elviheted bevizsgálni. alkudni nem sokat lehet vagy nem is lehet


szerintem meg hazabeszélsz. az egyik autót (már nincs fent a hahun), mintha pont te hirdetted volna itt is, na meg már több autót is, korábbról van is beszélgetésünk. nem lehet, hogy te vagy az a normális, és persze mindent elmondasz az autóról, persze nyílván alkudni nem lehet nálad. szóval nyugodtan beszélhettél volna E/1-ben.

YELLOW Elküldve: 2014-02-23 13:38 BMW kulcsok

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Forrasztani én is tudok, de többrétegű panelhez nem szívesen nyúlnék!
Ha megmondod hol keressem ezt,megnézem és meglátom, hogy neki merjek e kezdeni vagy nem!



YouTube videó



Nem egyszerű, de lehet meg tudom csinálni...
Ilyen relét hol tudok venni hozzá?!


én ebay-ről vettem, igaz elég drágán még akkor 6ezer volt a kettő (németből), van jóval olcsóbban is, bár azt nem tudom minőségileg milyen. érdekes amúgy a videó, mert tyco relét cserél ki, pedig azok a jobbak. nekem siemens volt benne és tyco-t rendeltem.

YELLOW Elküldve: 2014-02-23 13:21 BMW kulcsok

Pitykoo írta:
Forrasztani én is tudok, de többrétegű panelhez nem szívesen nyúlnék!
Ha megmondod hol keressem ezt,megnézem és meglátom, hogy neki merjek e kezdeni vagy nem!



YouTube videó

YELLOW Elküldve: 2014-02-23 13:17 elektromos ablakemelõ_

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Na ma megnéztem rendesen, kivettem a motort mert le volt róla húzva a csatlakozó!
Rádugtam kipróbáltam és teker ide-oda!
De viszont mikor vissza beraktam akkor mindkét irányba picit megmozdul és utána daráló hangot ad és nem csinál semmit!!!
Na most a napfénytető mechanikája van beszarva vagy a fogaslécen vannak lekopva a fogak!??
Motor nélkül ki lehet nyitni valahogy, hogy megnézzem a mechanika jó e!!??
Köszi!


közbe egy kérdés. amikor kulcson nyomod hosszan a nyitás gombot, vagy a zárást, akkro mozognak az első ajtón lévő ablakok fel/le?


Nem mozdul meg...
Viszont ami van benne kapcsoló, hogy elvileg ha megy nyomom akkor nem kéne hogy működjenek az se jó, hiába benyomom ugyan úgy működnek az ablakok!!


ez nem feltétlen baj, mert ez egy funkció, ami nincs mindenhol bekapcsolva. amikor távosan próbálod nyitni az ajtót, hallasz tompa kattanást a zár felől? a belső világítás, sötétben felkapcsol nyitásra?

szerk.: ja de mindegy írtad, hogy néha nyitja az ajtókat rendesen. csak relé lesz az.

YELLOW Elküldve: 2014-02-23 13:15 BMW kulcsok

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
Pitykoo írta:
Pocses írta:
Pitykoo írta: Hali!
320i bmw-nél olyat csinál a kulcs, hogy lezár, csomagteret kinyitja de a kocsi kinyitásával szarakodik. Van hogy csak 20-szori nyomásra nyit ki. Ez mitől lehet?!
Köszi!


Szia!

Próbáltad másik kulccsal? Újratanítás után is ezt produkálja?

Üdv.: Pocses


Mindkettő kulccsal ugyan ez a helyzet!!


A zárba bedugva használva is ez a helyzet?


ezt írta le, hogy úgyis éppen csak a vezető oldali nyílik.
de kicsit elszálltál úgy érzem és ne mr. sárgázz, főleg ahogy szánod úgy ne. (könnyen felejtenek egyesek)


Na de mit tudok csinálni vele?!
Vigyem szervizbe jó pénzért vagy megoldható!?


van garázsod? ha van, akkor meg tudom neked csinálni, eljössz kiszedem a GM-et, kicserélem a relét. az autóval lehet közlekedni, de az ablaktörlő, ablakok, központizár nem fog működni. ezért lenne jó a garázs, és mondjuk esőmentes napon jönni. bár ha úgy van, akkor ki tudom cserélni rögtön, csak előre meg kell rendelni a reléket akkor.
vagy ha szervízbe, vagy rendes szerelőhöz akarod vinni, akkor olyanhoz, aki BMW-re van állva és csinált már ilyet, mert azért el lehet cseszni forrasztás közben.
előfordulhat zárszerkezet hiba is, de FL-nél a relé a jellemző hiba, nekem is így csinálta, bár nekem mindenféle kombó is játszott már, volt, hogy csak a tankajtó nem nyílt ki, persze hogy akkor amikor tankolnom kellett


Szabad ég alatt van sajna...
Hu.... ez ilyen bonyolult művelet?!
Azt hittem olyasmi mint a régi centrálvezérlős cucc amibe a jeladó kapcsoló szart be mindig!!
De akkor ez nem ilyen egyszerű!
Amm... ma pl. mindig kinyitotta, de az ajtóba kulccsal vezérelve a vezetőoldalit zárja-nyitja!


ajtónyitási gondok topic. leírtam a kálváriámat még pár éve. nekem főleg nagy melegben nem akart nyílni. volt oylan, hogy kulccsal fordítottam, majd visszazárt, vagy épp a kulcsot nem bírtam elfordítani, a motor úgy rátartott, úgy összeragadt a relé érintkező. volt, hogy hol egyik hol másik nyílt ki. már volt amikor akksira gyanakodtam, mert csere után megszűnt egy darabig, de valszeg azért mert hidegben nem nagyon csinálta. szóval komolyan mondom az összes variációs nyitási nem nyitási lehetőság előfordult. majd egy évig szívtam vele, igazából azért húztam, mert mindig találtam valami mást, amire elkezdtem gyanakodni. aztán meguntam, kiszedtem, kicseréltem két relét benne (neked valószínű 4 van érdemes mindet) aztán kész.
amúgy ha van olyan ismerősöd, aki elektros, és van forrasztási tapasztalata meg tudja csinálni, kicsit a forarsztásnél kaparni kell finoman a lakkot, meg óvatosban forrasztani, mert a furat galvánt könynen kiszakítja belőle, és akkor baszva van, a több rétegű panel nem vezet többet át a rétegekre.

YELLOW Elküldve: 2014-02-23 13:02 Motor-váltó

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan hibajelenségem van, ez autópályán jött elő, hogy mentem vele rendesen egyszer kétszer jobban odanyomtam neki hogy hogy megy és egyszer csak kigyulladt a motor lámpa a műszerfalon és onnantól elkezdett rázni a motor nem gyorsult mintha nem lett volna benne erő....
Félreálltam leállítottam majd újraindítás után eltűnt a lámpa és ment rendesen tovább mintha mi se történt volna..
Ez mitől lehet??
Köszi!


szerintem megállt egy hengered. saját tapasztalatom alapján azt a következtetést vonom le, hogy 1-2 ezer km múlva trafót kell majd cserélned.


Olyannak éreztem én is, mintha nem ment volna 1-2 henger!!
És az drága pénz lesz?


nekem azt mondták érdemes az összeset cserélni, igaz nekem csak 4-et keleltt és olyan 7500/db áron tudtam venni. ha gyári van benne, akkor fokozatosan tönkre fog menni úgyis, de cserélheted csak azt, amelyik rossz. az a baj, ha megszűnt a hiba, akkor nem is lesz eltárolva. azt csak akkor amikor bent van tudnád kiolvastatni.


Az jóóó...
Annak az esélye meg hogy pont hibába legyen kevés....
Na ez jól kezdődik...
Ha hibába van és járva hagyom a motort én megtudom nézni valahogy, hogy melyik amelyik nem megy?!


leállíthatod és megnézheted úgy. de ha újraindítod és normálisan megy, akkor lehet már nem lesz benen a hiba. nekem sem maradt benne. amikor végleg megadta magát, akkor benen volt, és csere után, kb 5 indítás után tűnt el a jelzés is, meg a hiba is. tehát nem lett törölve semmi hibakód. én sem értem, hogy miért nem tárolja el, az oké, hogy a check lámpát nem világítja, de a hibát eltárolhatná. legalábbis INPA-val nem mutatott semmit.



Hát igen, ez nekem is fura hogy úgymond nincs benne egy eseménylista ilyen esetekre, hogy mikor mivel volt gond!!
Am.... a megnézést úgy gondoltam mint a régi kocsiknál mikor nem megy 1 henger és a pipát leveszegetve járó motornál halható volt a változás, és hogy melyik a hibás!
Ennél nem lehet valami hasonló módon kideríteni??!


jah de, lehet. ugyanúgy sorba lehúzod, majd visszadugod, ahol nem változik jobban a motor járása, az a kaka. mondjuk elég csak a csatot lehúzni a trafóról, a trafó maradhat bent a hengerfejben.