Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-01-08 17:12 Motor hibajel(sarga)

Gyuszi85 írta:
Sziasztok. Van egy BMW E91 2009 évjáratú autóm.Reggeli első indításnál semmi gond be áll a fordulatszámom 900-ra 1 perc múlva felugrik 1100 és Kigyullad A Check Engine lámpa. És remeg az egész kaszni,leállítom újra beindítom megjavul. Megint 1 percre. Ezt 3 szor eljátszom és semmi gond. Utána egész nap semmi baj,de következö reggel ismét előjönn. Hiba kódként 2 Hengernél gyujtaskimaradás észlelhető. Valakinek volt hasonló problémája? Gyertya vezérlés labdaszonda cserélve. Köszönöm


gyújtótrafó. cseréljétek meg a kettes-t a mellette lévővel. aztán ha viszi a hibát kiolvasni, másik hengerbe írja-e. ha igen, akkor a trafó rossz. de célszerű mind a 4-t cserélni.

YELLOW Elküldve: 2020-01-07 19:39 M43TU motor

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Valaki meg tudja mondani Oem alapján hogy Katalizátorra ki dob több verziót is,melyik cikkszámú kell az enyémbe? https://www.realoem.com/bmw/en...Id=18_0316


az a legegyszerűbb, ha alámész és leolvasod róla. rajta kell lennie a gyári cikkszámnak. lehet kicsit meg kell dörzsizni a felületet.
szerk.: de ott van, hogy melyik kell az EU2-eshez és melyik az EU3-ashoz. mondjuk érthetetlen mert az EU2-eshez írja, hogy katalizátor nélkül... nem is értem, hát EU2-esben is van... vagy alvázszám alapján meg kell nézni BMW VIN decoder segítségével, melyik extra szám szerepel.... S168A vagy S199A

Köszönöm.az M43tub16 az EU2 vagy EU3? (Pedig tanultam Gki-vizsgán de ott csak Eu4-től oktattak sanjos )


nézd meg! elvileg EU3. bmw vin decoder megmondja, de elvileg a forgalmiban is a kódszám alapján visszakereshető. van egy kódszám a környezetvédelmi besorolás vagy melyik pontnál.

YELLOW Elküldve: 2020-01-07 19:14 M43TU motor

John írta: Sziasztok.Valaki meg tudja mondani Oem alapján hogy Katalizátorra ki dob több verziót is,melyik cikkszámú kell az enyémbe? https://www.realoem.com/bmw/en...Id=18_0316


az a legegyszerűbb, ha alámész és leolvasod róla. rajta kell lennie a gyári cikkszámnak. lehet kicsit meg kell dörzsizni a felületet.
szerk.: de ott van, hogy melyik kell az EU2-eshez és melyik az EU3-ashoz. mondjuk érthetetlen mert az EU2-eshez írja, hogy katalizátor nélkül... nem is értem, hát EU2-esben is van... vagy alvázszám alapján meg kell nézni BMW VIN decoder segítségével, melyik extra szám szerepel.... S168A vagy S199A

YELLOW Elküldve: 2020-01-05 22:22 Biztonsági öv visszajelzõ lámpa

Roland1229 írta:
YELLOW írta:
Roland1229 írta: Sziasztok!
Megtudá nekem mondani valaki, hogy a biztonsági öv visszajelző, miért világít folyamatosan?


csak az világít? lehetséges, hogy az övfeszítőt jelzi. ki kellene olvasni a hibát a légzsákvezérlőből.


Légzsák visszajelő is világít, de szerintem az a ülésfglalás miatt...esetleg bmw scannerrel ki lehet olvsni a hibát vagy valami más cucc kell hozzá?


scannerrel ki lehet... nem biztos. övfeszítő miatt is világíthat. a légzsákvisszajelző ikonja azt jelzi, hogy az AIRBAG modulban hiba van eltárolva. ebbe minden beletartozik, aminek köze van ehhez a modulhoz. mindenképp olvasni kell, majd törölni a hibát, aztán megnézni visszaírja-e, és újra kiolvasni.

YELLOW Elküldve: 2020-01-05 16:47 Biztonsági öv visszajelzõ lámpa

Roland1229 írta: Sziasztok!
Megtudá nekem mondani valaki, hogy a biztonsági öv visszajelző, miért világít folyamatosan?


csak az világít? lehetséges, hogy az övfeszítőt jelzi. ki kellene olvasni a hibát a légzsákvezérlőből.

YELLOW Elküldve: 2020-01-03 16:16 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

daniszilagyi írta: Sziasztok új vagyok az oldalon
Az lenne a problémám hogy az autó legfőképenn üzemmeleg állapotban alapjárati problémával küszködik(500-600 az alapjárat) nyáron még hidegen is csinálja, viszont télen nagy hidegben (-3,-4) fokban stabilan beáll 900 környékére és ottmarad ameddig be nem melegszik a motor. Utánna szemmel lehet látni ahogy lassan megy lefele.
Menet közben nem érződik csak álló helyzetben. Amikor megállok kereszteződésben vagy lámpánál. Szerelő kiolvasta a hibakódot és amikor elkezd ingadozni leáll az 5-ös henger megváltozik a hangja és berezonál gazadásnál. Ha leállítom és újrainditom akkor normálisan működik. A szerelő aztmondta cseréljünk ki mindent ami okozhatja(gyertya, trafó , légtömegmérő, befecskendezés , vezérlés , vanos)
Ismerősöm aztmondta valószinűleg a vezérlés.
Valakinek volt hasonló problémája?


LOL! ezt a szerelőt kerüld el, mert tök hüJe az egészhez, de legalább nem rejti véka alá, mert az összes tudatlan barom ezt csinálja. kicserélteti a fél autót, mert fogalma nincs semmiről.
az 5-ös henger trafóját meg kell cserélni mondjuk a 2-es hengerével. aztán ha csinálja a hibát és a 2-est írja be, meg is van a gond. ha a trafó nem viszi a hibát, akkor gyertya. mivel melegen csinálja, inkább gyertya gond.

YELLOW Elküldve: 2019-12-30 22:28 Ajtó

hil írta:
hil írta: Sziasztok,
nem nyílik a vez. oldali ajtóm. Az történt, hogy nyitottam volna, ki is nyílt, de a külső és belső kilincs olyan bután állt. Az ajtót nem lehetett becsukni. Elkövettem azt a hibát, hogy mégis megpróbáltam becsukni, ami sikerült is, innentől kezdve az úgy is maradt, nem lehet kinyitni. Szerintem a kilincs működtető bowden leakadt a szerkezetről. A kérdés az, hogy csukott ajtónál hogyan lehet az ajtóborítást leszedni, úgy, hogy azt ne kelljen szétvágni hozzá? Arra gondoltam még, hogy leengedett ablaknál a borítás felső peremét kiakasztom a helyéről és onnan talán elérem azt a nyitó kart (talán).
Esetleg valaki csinált már ilyet???
Bye: hil


Sziasztok, megoldódott a hiba: napon állva felmelegedett az ajtó, benne a zárszerkezet és minden működött rendesen.Valszeg a zár szerkezetben a pára megfagyott és az okozta a hibát. Csak azért írtam le, mert ha valakinek hasonló hibája lesz, akkor nem kell egyből szerszám után nyúlni. Külön köszönet Szoták Dávidnak, aki telefonon felhívott, tanácsokat adva a csukott ajtó belső borításának leszedésében, amire szerencsére nem lett szükség.
Bye: hil


csak most olvastam. írtam volna, hogy lehet be van fagyva... pont párom autójánál (láttad már) írták, hogy jellemzően a bowden be tud fagyni. és le kell bontani meg miegymás. na annál pont nem, csak olyan szerencsétlen a kilincs, hogy több helyen megáll a víz, és maga a műanyag a fémmel is össze tud fagyni. vagy a mozgó műanyag "sín" is. legalábbis eddig azzal csak ez volt.

YELLOW Elküldve: 2019-12-26 09:09 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!

YELLOW Elküldve: 2019-12-25 16:00 Termosztát

hil írta:
YELLOW írta: Gondoltam megosztom máshol szerzett tapasztalatom, még pedig azért, mert látok benne rációt.
Vannak olyan márkák, ahol gyárilag a csőbe helyeznek el termosztátot. Ilyen van pl Opelekben. Viszont ez bármilyen márka esetén alkalmazható, amennyiben az a probléma, hogy a gyári termosztát nem zár le, hanem folyamatosan nyitva van, emiatt lassan, vagy nem melegszik be a motor. Maximum a cső méretet kell összehozni.
Pl, az én autóm esetén alsó hangon is 10ezer lenne kedvezménnyel, macerás szétszedni. Ezt amit a csőbe lehet rakni, pedig kb 2ezer Ft-ért megvehető. És működik.
Azért is írom, mert lehet valaki már BMW-ben is próbálta, de sokaknak új lehet. Mivel a funkcióját ellátja, így speciel nem tartom gáz megoldásnak. Azt hiszem 89°C-ra vannak lőve. Ahol olvastam róla, ott megvették a gyárit 25ezerért, majd egy hónap után kuka lett, ezzel meg tökéletesen jó.

Szia,
én szedtem már szét e46 318i FLe. thermosztátot, ami rossz volt. Maga a thermosztát kiszedése csak a házban lévő fűtő elem kiszedésével oldható meg, ami olyan rövid és beöntött vezetékkel rendelkezik, hogy kiszakítás nélkül nem lehet eltávolítani, így ismételt összerakása már lehetetlen.

Boldog Karácsonyt és Új évet Neked is és minden Fórumtársnak!!!


most úgy értem, hogy te úgy érted, hogy én azt mondom, hogy a gyáriban cserélni.
NEM! én azt mondom, ha a gyári nyitott állapotban marad, akkor hagyni a fenébe, és ezt, amit más gyártó magában a csőben alkalmaz, ezt használni a BMW-ben is a csőben.
és akkor nem kell a gyári kiszerelésével foglalkozni, csak ezt beletenni a csőbe.

YELLOW Elküldve: 2019-12-24 22:51 Termosztát

Gondoltam megosztom máshol szerzett tapasztalatom, még pedig azért, mert látok benne rációt.
Vannak olyan márkák, ahol gyárilag a csőbe helyeznek el termosztátot. Ilyen van pl Opelekben. Viszont ez bármilyen márka esetén alkalmazható, amennyiben az a probléma, hogy a gyári termosztát nem zár le, hanem folyamatosan nyitva van, emiatt lassan, vagy nem melegszik be a motor. Maximum a cső méretet kell összehozni.
Pl, az én autóm esetén alsó hangon is 10ezer lenne kedvezménnyel, macerás szétszedni. Ezt amit a csőbe lehet rakni, pedig kb 2ezer Ft-ért megvehető. És működik.
Azért is írom, mert lehet valaki már BMW-ben is próbálta, de sokaknak új lehet. Mivel a funkcióját ellátja, így speciel nem tartom gáz megoldásnak. Azt hiszem 89°C-ra vannak lőve. Ahol olvastam róla, ott megvették a gyárit 25ezerért, majd egy hónap után kuka lett, ezzel meg tökéletesen jó.

YELLOW Elküldve: 2019-12-24 19:06 Nem nyílik!

harley írta:
YELLOW írta:
harley írta: Üdv mindenkinek. NEM ZÁR!!!!
Segítséget szeretnék kérni :A probléma azzal kezdődött hogy a központi zár nem reagált a kulcsra hiába nyomkodtam és próbáltam kinyitni és bezárni.Manuálisan zárt egy darabig aztán az is megszűnt ,már mint hogy az összes ajtót nyissa és zárja.Pár nap elteltével mikor hidegebb lett újra működött a központi zár de csak kulccsal manuálisan.Ekkor gondoltam hogy a ground modul és a kulcs aksi ja játszik velem. A kulcs aksi új és mivel egy másik kulccsal is megcsináltuk a fel tanítást, de sajnos arra sem reagál így valószínűleg a kulcs jel fogó modulja illetve a ground modulra tippelek.Azt már tudom hogy ha a ground modult cserélem és a cikk száma meg egyezik vagy relét cserélek benne nem kell tanítani. Ha viszont a kulcs jel fogó modulját cserélem azt kell e tanítani?
Az autó egy 2000 évj 318 benzin kombi.Esetleg ha valaki lenne egy jó megoldása szívesen venném.Előre is köszönöm,kellemes ünnepeket.
Ui.:A jel fogó modul cikk számának is meg kell egyeznie?


ha GM-et cserélsz, mindenképp kell tanítani. sőt valószínű nem ugyanazok a funkciók lesznek aktívak. a GM cikkszáma az autóban lévő eszközök, funkciók miatt fontos.
erősítő/jelfogó cserénél nem kell tanítani, a lényeg, hogy a frekvencia stimmeljen. mert vannak országok, ahol mást használnak. tehát 433,92MHz-es kell valószínű. nem tudom ez rajta van-e a jelfogón, de szerintem rajta kell lennie.
ha a kulcson nyomod a gombokat, a belsőtér világítás kapcsol rá? mert ha igen, akkor a jelet veszi, tehát nem a jelfogó rossz. ebből következően a relé a gond. nem kapcsol, vagy nem visz át elég áramot. mondjuk akkor manuálisan is csak az adott ajtó nyílna, esetleg vissza is zárna.
mivel FL előtti az autód, így ott előfordulhat, maga az ajtózárban lévő Hall-szenzor. hil kolléga írt erről, sőt a Cikkek -> Csináld magad részben is ott kell lennie részletesen.

Szóval a gm cseréhez program kellene, jel fogó csere előtt a hall szenzort nézem át.
Megnéztem a belső világítás nem reagál a kulcsra sajna.Köszönöm a segítséget.Minden féle képen írok hogy mi lett a vége a műtétnek.


GM-ben számos kényelmi funkció állítható be külön-külön. ha ugyanolyan tudsz szerezni, akkor én azt tanácsolom, hogy az eredetinek le kell menteni a beállításait. majd a bontottba vagy újba, feltölteni. így a beállított funkciók megmaradnak. viszont kulcsot akkor is újra kell tanítani. de ahhoz nem kell gép. nem az EWS-t tanítod újra, csak a kulcsot a zárhoz, amikhez van videó, leírás. a nyomkodós megoldás.
relécseréhez, vagy Hall probléma esetén sem kell újra tanítani, viszont nem árt. mert előfordulhat, hogy ha rossz jelet vett, akkor nem tanult meg semmit, így csere után ugyanúgy nem lesz jó. egyébként néha érdemes a kulcsokat újra tanítani.
ha a jelfogó rossz és cserélve lesz, akkor is újra kell tanítani a kulcsot. ugyanis a tanítási funkciót elindítottad de jel híjján nem tanulta be, viszont már elfelejtette a régit.

YELLOW Elküldve: 2019-12-24 17:25 Nem nyílik!

harley írta: Üdv mindenkinek. NEM ZÁR!!!!
Segítséget szeretnék kérni :A probléma azzal kezdődött hogy a központi zár nem reagált a kulcsra hiába nyomkodtam és próbáltam kinyitni és bezárni.Manuálisan zárt egy darabig aztán az is megszűnt ,már mint hogy az összes ajtót nyissa és zárja.Pár nap elteltével mikor hidegebb lett újra működött a központi zár de csak kulccsal manuálisan.Ekkor gondoltam hogy a ground modul és a kulcs aksi ja játszik velem. A kulcs aksi új és mivel egy másik kulccsal is megcsináltuk a fel tanítást, de sajnos arra sem reagál így valószínűleg a kulcs jel fogó modulja illetve a ground modulra tippelek.Azt már tudom hogy ha a ground modult cserélem és a cikk száma meg egyezik vagy relét cserélek benne nem kell tanítani. Ha viszont a kulcs jel fogó modulját cserélem azt kell e tanítani?
Az autó egy 2000 évj 318 benzin kombi.Esetleg ha valaki lenne egy jó megoldása szívesen venném.Előre is köszönöm,kellemes ünnepeket.
Ui.:A jel fogó modul cikk számának is meg kell egyeznie?


ha GM-et cserélsz, mindenképp kell tanítani. sőt valószínű nem ugyanazok a funkciók lesznek aktívak. a GM cikkszáma az autóban lévő eszközök, funkciók miatt fontos.
erősítő/jelfogó cserénél nem kell tanítani, a lényeg, hogy a frekvencia stimmeljen. mert vannak országok, ahol mást használnak. tehát 433,92MHz-es kell valószínű. nem tudom ez rajta van-e a jelfogón, de szerintem rajta kell lennie.
ha a kulcson nyomod a gombokat, a belsőtér világítás kapcsol rá? mert ha igen, akkor a jelet veszi, tehát nem a jelfogó rossz. ebből következően a relé a gond. nem kapcsol, vagy nem visz át elég áramot. mondjuk akkor manuálisan is csak az adott ajtó nyílna, esetleg vissza is zárna.
mivel FL előtti az autód, így ott előfordulhat, maga az ajtózárban lévő Hall-szenzor. hil kolléga írt erről, sőt a Cikkek -> Csináld magad részben is ott kell lennie részletesen.

YELLOW Elküldve: 2019-12-23 19:15 Csomagtérajtó nem nyílik

motkifk írta:
YELLOW írta:
motkifk írta: Sziasztok!

A gond a következő:

A csomagtér ajtó kulccsal, nyomógombbal és távirányítóval is tökéletesen működik, kivéve akkor, ha jár a motor.

Járó motor mellett egy kis idő után sehogy nem lehet kinyitni, amint leállítom a motort, a csomagtér ajtó ismét működik.

Gyújtást adok rá: működik a csomagtér ajtó
Elindítom a motort: működik a csomagtér ajtó
Megyek pár km-t az autóval: nem nyílik sehogy a csomagtér ajtó
Motort leállítom: ismét tökéletesen működik

Mitől lehet ez, illetve hogy lehetne megoldani, hogy járó motor mellett is mindig ki lehessen nyitni?

BMW E46 320D 2003 Sedan

Köszönöm az ötleteket/válaszokat előre is!


eddig jó volt, vagy most vetted az autót?
pontosan nem tudom, de ez nagyon hasonlít arra a funkcióra, hogy automata lezárás, majd csak akkor nyit ki az ajtó, ha leállt a motor. mire jó ez? ha megállsz egy pirosnál, ahol mondjuk ilyen csövesek mosnak ablakot, stb, akkor még csak véletlenül sem tudja senki felnyitni a csomagtérajtót, vagy beállítástól függően az ajtókat. szelektív nyitás/zárás. egy gombnyomásra csak a vezető oldali nyílik. pl.
én erre gyanakszom ez van a dologban. ez nem hiba, csak valaki így programoztatta a GM (komfort) modult.


Nemrég vettem az autót, igen én is erre gondoltam, hogy biztonsági funkció és nem hiba, de jó lenne ha lenne megoldás arra, hogy ne kelljen mindig leállítani az autót, egy belső gomb például.

Ismerősömnek úgy működik, hogy amint kinyitja a vezető oldali ajtót onnantól kezdve nyitható a csomagtér is, addig lezár.


az a helyzet, hogy lehet ezt sokféleképpen programozni, de azért sokan nem tudják mivel mit állít. mert német-angol kevert rövidítések vannak. mármint azokban, amiket így "maszekban" próbálunk használni. nyilván egy full gyári speciális eszközzel ezek a funkciók jobban paraméterezhetőek.
egy car/key memory reset alaphelyzetbe vágná az biztos. de ehhez is gép kell.

YELLOW Elküldve: 2019-12-22 16:34 Csomagtérajtó nem nyílik

motkifk írta: Sziasztok!

A gond a következő:

A csomagtér ajtó kulccsal, nyomógombbal és távirányítóval is tökéletesen működik, kivéve akkor, ha jár a motor.

Járó motor mellett egy kis idő után sehogy nem lehet kinyitni, amint leállítom a motort, a csomagtér ajtó ismét működik.

Gyújtást adok rá: működik a csomagtér ajtó
Elindítom a motort: működik a csomagtér ajtó
Megyek pár km-t az autóval: nem nyílik sehogy a csomagtér ajtó
Motort leállítom: ismét tökéletesen működik

Mitől lehet ez, illetve hogy lehetne megoldani, hogy járó motor mellett is mindig ki lehessen nyitni?

BMW E46 320D 2003 Sedan

Köszönöm az ötleteket/válaszokat előre is!


eddig jó volt, vagy most vetted az autót?
pontosan nem tudom, de ez nagyon hasonlít arra a funkcióra, hogy automata lezárás, majd csak akkor nyit ki az ajtó, ha leállt a motor. mire jó ez? ha megállsz egy pirosnál, ahol mondjuk ilyen csövesek mosnak ablakot, stb, akkor még csak véletlenül sem tudja senki felnyitni a csomagtérajtót, vagy beállítástól függően az ajtókat. szelektív nyitás/zárás. egy gombnyomásra csak a vezető oldali nyílik. pl.
én erre gyanakszom ez van a dologban. ez nem hiba, csak valaki így programoztatta a GM (komfort) modult.

YELLOW Elküldve: 2019-12-22 16:05 Motorolaj

muszka93 írta: BMW 320i / E46 / Sedan / Facelift , M-Packet
Motor kód: M54 B22 (226S1) 2.2 Benzin 6H
Évjárat:2002
Ccm:2171
KW:125
LE:170

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Lenne nekem egy olyan problémám ezzel a fajta BMW-vel, hogy elég durván elkezdte enni az olajat.(2500Km alatt 1Liter olaj)
275000ezer van benne.(Valós Km) Az autó nem füstöl, motor alatt olaj folyás nincs de valahol mégis elszökik az olaj. Valaki esetleg tapasztalt már hasonlót? Ilyenkor hol érdemes keresni elsősorban a hibát?
Előre is köszönöm szépen a segítséget!


ez a motor ilyen, de ez valóban soknak tűnik már, még nála is.
szelepszár szimmering első körben. kikeményedik, elereszti az olajat. a gyűrűsorral szoktak még játszani, mert az is kínos nála, ha rossz olajak voltak benne, és berakódott a koksz.