Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2019-08-02 09:46 Autóvásárlás

Takibacsi írta:
YELLOW írta:
Takibacsi írta: Sziasztok!
E46 Cabrio iránt érzek egyre nagyobb vágyat, leginkább 325Ci, 330Ci érdekelne, automata. A hazai felhozatal "viszonylag csekély", azonban találtam egyet (330Ci, 2004-es), ami ígéretesnek tűnik. Egyelőre csak telefonon beszéltem a tulajjal, van egy dolog azonban ami kérdést vetett fel bennem: az autó korábban benzin-gáz üzemű volt, a jelenlegi tulaj vetette ki belőle kb. 15.000km-rel ezelőtt (most kb. 190.000km van benne), azt megelőzően nem tudom mióta volt gázos az autó. Jelenthet ez problémát a jövőre nézve, mármint a tény, hogy benzin-gázos volt? Olvastam pro és kontra is véleményeket, nem tudom mi az igazság.
Még egy kérdésem lenne: mennyire célszerű, vagy ajánlott a facelift előtti modelleket preferálni a motorok szempontjából? Valóban annyival több a gond a faceliftes verziókkal?

Köszönöm előre is,
Üdv.,
Zoli


szerintem nincs annyival több baj velük, ha ezeket a motorokat nézzük. szóval a FL nem rossz választás.
abból sincs probléma, hogy nem gázos már. Mondjuk nem értem minek vetette ki belőle. feltehetően elromlott a gázos rendszer így felesleges volt benne hagyni, vagy a tartály épp cserés lett volna, és nem akart rá költeni. különben mi indok lenne rá, ha már egyszer valaki gázosította?
problémát az tud okozni, ha valaki mindig csak gázosan használta. de az is olyan gond, hogy ha hirtelen benzinnel akarna menni az ember, akkor lehet viselkedhet furán az autó, hisz minden a gázos dolgokat tanulja be, ahhoz áll be.


Köszönöm a válaszodat!
Értem, akkor ebből a szempontból is inkább az állapot döntsön, mintsem hogy FL, vagy nem FL. Attól tartottam, hogy esetleg hosszú távon problémát okozhat a motorban a gázüzem, de akkor ettől nem kell tartani.
A tulaj elmondása szerint azért vetette ki, mert valamelyest gyengébb volt gázüzemben és többet fogyasztott (igazából mindkettő így van, szerintem egyértelmű). De teljesen hivatalosan lett visszaalakítva, ez látszik a műszaki vizsgáknál is.
Még valami: elvileg lifetime olajtöltésűek ezek az automaták (megnéztem ZF van benne, nem GM), ennél a futásnál - amennyiben valós, de elvileg az - egy olajcsere jó ötlet lehet, vagy inkább már nem?


FL előtti, tehát prefacelift az a probléma, hogy hajlamos volt a hátsó futómű kiszakadni. Főleg a nagyobb, nyomatékosabb motorok esetén. ha volt javítva lehet látni, hogy a segédkeret 4 pontján a kaszni alján erősítés van. FL-nél elvileg megoldották, de volt akinek annál is szakadt ki, de kitudja mitől.
automata váltó. örökélet olaj. igen örökélet, amíg ki nem fingik, ami pont azért történik meg, mert az olaj elfárad. igazából aut. váltóban, 60-80-100ezrenként illő olajat cserélni. viszont fenn áll annak a lehetősége, hogy rosszabb lesz a csere után, ha sosem volt cserélve korábban. az új olaj kimossa a sok lerakódást és kis szelepeknél problémát okozhat. abból probléma ez, hogy lehet 2-3x szét kell szedni a váltót hozzá és olajat cserélni. ha nincs baja és nem hosszú távra tervezel, akkor hagyd. ha hosszú távra, akkor egy normális aut. váltóshoz vidd el a csere előtt, hogy mit javasol.

YELLOW Elküldve: 2019-08-01 22:16 N46 és N42 motorok

peti9577 írta: Nekem novemberben volt teljes motor felújítás!(370e Ft)
Mert ette az olajat illetve füstölt mint a gőzgép...
Mert ugy van ahogy mondod.. az az idióta német csak akkor vitte amikor az a 24000km es olajcsere intervallum letelt... egy cseppel se előbb... ez a szervizkönyv ben tisztán leírták a szervízben! Én meg nem sajnálom tőle a legjobbat! 8000km mentem kb eddig november óta! De már a kocsiban van 5 liter twin power turbo sae 5w30 BMW longlife-04(BMW márkaszervíz ajánlotta,mikor rendbe pakolta a motort ő is ezt tett bele)illetve a mann filter olajszűrő és szerintem nem fogja elérni a 10e km de már friss olaj lesz benne!


tudod mi a baj?
igaz nem BMW, de fater új autójánál mondták mikor átvettük, vagyis én kérdezgettem. ugye neki 30ezer km vagy 1 év. jó mi 5800 km-t mentünk 1 év alatt. de az a lényeg, hogy ha 10 vagy 15ezernél szeretné lecserélni, de mondjuk ezt fél éves korában, akkor nem cserélik le. WTF? és magadnak sem csinálhatod meg, mert olyan szűrű van benne, amit figyelnek és az csak a szalonban kapható. és ha máshol cserélteted és nem az a szűrő van benne, akkor ugrik a gari. ezt csak azért írtam, hogy azért tudok olyan német tulajdonost, hogy a szervizkönyvben a hivatalos km-ek szerepelnek, de ő felénél már csinált egy olajcserét maszekba. lehet BMW-nél nem vesződött el a gari emiatt. szóval előfordulhat, hogy más van, mint amit a szervizkönyv mutat. persze lehet olyan is, hogy 90ezret futott motorban még az eredeti szűrő volt, az olajcsere is kérdéses, de a szervizfüzetben már a 3. csere lett volna.

YELLOW Elküldve: 2019-08-01 18:26 N46 és N42 motorok

peti9577 írta: Köszönöm a válaszod! Én már kb az életemet rákötöttem! Csak kíváncsi vagyok mire számoljak még!!
A jó olaj az mit takar? Gyári 5w30?


az 5w-30 csak egy viszkozitás. ACEA, API besorolás fontosabb. ACEA A3 kell nekünk, ha csak C3 van ráírva, megfelel az A3-nak is. de kis betűvel az is rajta van. API SL vagy jobb kell az az SM, SN. 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 körül bármelyik jó lehet.
Én azt szoktam mondani, aki ősszel és tavasszal scerél oaljat és a motor jó állapotban van, az ősszel 0w-30-at tegyen bele, tavasszal pedig 5w-40. Így nyárra olcsóbban megússza. de az 5w-30 az aranyközépút. a lényeg, hogy ACEA, API szabványok jók legyenek. ha van BMW jóváhagyása az olajnak, az plusz pont.
az a baj amúgy, hogy a német nem viszi el hamarabb mint jelezne az autó. de ott is török, román szerelő dolgozik vele, aki ugyanúgy elcsalja a dolgokat. megnézik a színét az olajnak, oszt annyi. vagy szűrőt nem cserél, pedig az nagyon nagy hiba. ugyanis benzinesnél nem színezi be az olajat pár 100km után a motor, mint a dízelnél. nekem most kb 6-7ezer km van az olajban, de alig van elszíneződve. mondjuk ha korábban rossz olaj volt a motorban, és sok lerakódás keletkezett, majd belekerül egy jó, minőségi olaj, akkor feloldja azt és elszíneződhet. jó olaj? ami márkásabb, nem a teszkó gazdaságos.

YELLOW Elküldve: 2019-08-01 14:27 N46 és N42 motorok

peti9577 írta: Sziasztok!
N46b18a motornál mire kell figyelni? Illetve milyen hibák fordulnak elő? Lehet vele csapatni (hogy el ne lustuljon) vagy jobb normális ember módjára hajtani?


de sokszor leírtam már...
én már most nem vennék 15+ évesen 150ezer+ km-rel.
amúgy jó motor lenne. lehet vele takarékosan járni, és ha kell, akkor megy is, elég az ereje.
hibák? mint minden más benzin motornál x2. trafó probléma, az sok motor esetén gond. valvetronic rendszerből bármi. szereti a jó olajat és max 15ezrenkénti cserét. ez a Vanos-nak is jót tesz. meg kell nézni alaposan az olaj nem csöpög-e valahol, mert az is tud számos helyen. Főtengely szimmering, hengerfej, karter tömítés, valvetronic szenzor csatlakozó, vákuumpumpa tömítés hátul, Vanos szelepek tövében. ha túl tiszta a motor, akkor gyanús lehet. kartergázszűrő alapjárati problémák, macerás kiszedni, a fél motort, az egész szívósort le kell bontani.
ha nincs vele baj, akkor precíz kis szerszám. viszont ha rossz a valvetronic, az autó simán használható tovább. mint egy normális fojtószelepes motor működik tovább. ja és hajlamos lehet láncátugrásra.

YELLOW Elküldve: 2019-08-01 14:16 Autóvásárlás

Takibacsi írta: Sziasztok!
E46 Cabrio iránt érzek egyre nagyobb vágyat, leginkább 325Ci, 330Ci érdekelne, automata. A hazai felhozatal "viszonylag csekély", azonban találtam egyet (330Ci, 2004-es), ami ígéretesnek tűnik. Egyelőre csak telefonon beszéltem a tulajjal, van egy dolog azonban ami kérdést vetett fel bennem: az autó korábban benzin-gáz üzemű volt, a jelenlegi tulaj vetette ki belőle kb. 15.000km-rel ezelőtt (most kb. 190.000km van benne), azt megelőzően nem tudom mióta volt gázos az autó. Jelenthet ez problémát a jövőre nézve, mármint a tény, hogy benzin-gázos volt? Olvastam pro és kontra is véleményeket, nem tudom mi az igazság.
Még egy kérdésem lenne: mennyire célszerű, vagy ajánlott a facelift előtti modelleket preferálni a motorok szempontjából? Valóban annyival több a gond a faceliftes verziókkal?

Köszönöm előre is,
Üdv.,
Zoli


szerintem nincs annyival több baj velük, ha ezeket a motorokat nézzük. szóval a FL nem rossz választás.
abból sincs probléma, hogy nem gázos már. Mondjuk nem értem minek vetette ki belőle. feltehetően elromlott a gázos rendszer így felesleges volt benne hagyni, vagy a tartály épp cserés lett volna, és nem akart rá költeni. különben mi indok lenne rá, ha már egyszer valaki gázosította?
problémát az tud okozni, ha valaki mindig csak gázosan használta. de az is olyan gond, hogy ha hirtelen benzinnel akarna menni az ember, akkor lehet viselkedhet furán az autó, hisz minden a gázos dolgokat tanulja be, ahhoz áll be.

YELLOW Elküldve: 2019-07-31 13:01 Részecskeszûrõ_

juhaszadika írta:
YELLOW írta:
juhaszadika írta:
YELLOW írta:
juhaszadika írta: Sziasztok, eddig 120e km-en keresztül, javarészt Tatabánya-bécs között, soha nem volt baj a részecskeszürőmmel, mostanába kidobja sárga hibaüzenetként.Most 320e km van a kocsiban. Kérdésem az lenne, mennyire hatásos a kitisztítása? Köszönöm a válaszokat.


most rövidebb távokat mész vele? mert az lehet a baja, hogy nem tudja regenerálni magát.
szerintem és mások szerint ez a tisztítás dolog hülyeség. 320e km-nél már simán lehet cserélni. van akinek csak 150ezret megy el, de általánosságban 200-250ezer a élettartamuk.
megpróbálhatod, de kidobott pénz lesz. inkább pótold bele egy újba. vagy heréltesd ki, csak ahhoz a motorvezérlőt is át kell írni.


Tegnap autópályáztam 180km-t, elég nagy tempóval, rövid távokra van egy suzuki, amit használok. Lehet tényleg elérte élettartama végét a részecskeszűrő...
Én se hittem eddig ebbe a felújítás, kitisztítás témába, de amikor megláttam mennyibe kerül egy új részecskeszűrő....hát


ezért találták ki ezt a "tisztítást". mert sokan bevállalják az új részecskeszűrő ára láttán. de nagyon sokan panaszkodnak, hogy az úgy nevezett tisztítás után jobb esetben 15-25ezer km múlva megint az a helyzet.
azt kell mérlegelni, hogy ha sokáig tervezel még vele, akkor érdemes-e befektetni egy új szűrőbe, vagy egyszerűbb kiherélni és kiríni a motorvezérlőből.
a tisztításra nem biztatlak. de te tudod.
ezért baromság az egész. kb arra ösztönzik az embert, hogy inkább dobja ki az autót. csak, hogy a nagy tudásúak Euro besorolásokkal játszhassanak. szerintem a DPF az egyik legnagyobb baromság a Start/Stop rendszerrel egyetemben.


Hát igen, énis így vagyok vele, ha a turbó megadja magát, aztmondom oké, de h egy részecskeszürő ilyen drága...
Igazából megakartam még tartani a kocsit, mert szeretem, meg amire vettem kitűnő, dehát ez kicsit kiverte a biztosítékot.
Lehet nézek vmi euro 6-ost, és töltögetem az adblue-t


abba is lesz részecskeszűrő. sőt egyre több új benzinesben is.
egyértelmű, hogy a bizniszről szól. nem kell évekre autót gyártani. csak amíg a DPF bírja. úgyis olyan drágán adjuk, inkább megszabadulnak az autótól. amúgy DPF-ből is van után gyártott. de mondom én heréltetném kifele. kiszedik a belit, vissza összerakják, kiírják a motorvezérlőből. hülyeséget nem akarok mondani, de nekem olyan 70-80ezer ft-os ár rémlik erre. egy ismerősöm mazda5-ön csinálta évekkel ezelőtt. azóta semmi gondja. bár néha bejelez neki, mert nem tudták kiírni teljesen. meg az övé volt az első, a srác csak miatta vette meg a mazdához való cuccot. amúgy semmivel nem kormol többet. ez ilyen nagy humbug. drágább lesz tőle az autó, és a fenntartása is, amúgy meg kb semmit nem ér.
adBlue dettó paraszt hülyítés. sok kamionos is deszt. vizet önt bele.

YELLOW Elküldve: 2019-07-31 07:15 Motor hibajel(sarga)

peti9577 írta: igen! elméletileg ki van herélve.. akkor ezek szerint nem írta ki a programból?

mert így minden hibát kitöröl csak x időn belül vissza jön!


én erre gyanakszom. ugye csinálná a regenerációt, ezért a szenzorok az üres DPF miatt leterhelődnek. de lehet meg is sérültek. így ezt nehéz megmondani.

YELLOW Elküldve: 2019-07-30 21:55 Motor hibajel(sarga)

peti9577 írta: Sziasztok! Adott egy e60 és a következő hibákat írja ki!
4166 Particulate-filter system
4CF3 Exhaust backpressure sensor, signal
4298 Oxygen sensor
3FF0 Air-mass flow sensor
Mi lehet a bűnös?
Válaszotok előre is köszönöm!


bármi
a légtömegmérőhöz, ha az rossz értéket mér, emiatt rossz keveréket képez, akkor éppen előidézheti a többi hibajelet.
le kellene húzni, hogy álljon vészüzembe. törölni a hibákat. lehúzott állapotban ugyan a légtömegmérőt visszaírja, de elvileg a többit nem kellene.
ugyanakkor az egész DPF-re panaszkodik. mintha rossz lenne már, el lenen tömődve. vagy ki van herélve, de a programból nem írták ki a regenerálódást, ez meg csinálná.
egyelőre ezeket kellene kizárni, amit fentebb írtam. de jobb ha hozzáértőhöz viszed, mert a találgatás nem mindig vezet jóra. szenzorok csatlakozását, kontaktját át kell nézni. mert lehet csak valami banális hiba.

YELLOW Elküldve: 2019-07-30 20:24 Részecskeszûrõ_

juhaszadika írta:
YELLOW írta:
juhaszadika írta: Sziasztok, eddig 120e km-en keresztül, javarészt Tatabánya-bécs között, soha nem volt baj a részecskeszürőmmel, mostanába kidobja sárga hibaüzenetként.Most 320e km van a kocsiban. Kérdésem az lenne, mennyire hatásos a kitisztítása? Köszönöm a válaszokat.


most rövidebb távokat mész vele? mert az lehet a baja, hogy nem tudja regenerálni magát.
szerintem és mások szerint ez a tisztítás dolog hülyeség. 320e km-nél már simán lehet cserélni. van akinek csak 150ezret megy el, de általánosságban 200-250ezer a élettartamuk.
megpróbálhatod, de kidobott pénz lesz. inkább pótold bele egy újba. vagy heréltesd ki, csak ahhoz a motorvezérlőt is át kell írni.


Tegnap autópályáztam 180km-t, elég nagy tempóval, rövid távokra van egy suzuki, amit használok. Lehet tényleg elérte élettartama végét a részecskeszűrő...
Én se hittem eddig ebbe a felújítás, kitisztítás témába, de amikor megláttam mennyibe kerül egy új részecskeszűrő....hát


ezért találták ki ezt a "tisztítást". mert sokan bevállalják az új részecskeszűrő ára láttán. de nagyon sokan panaszkodnak, hogy az úgy nevezett tisztítás után jobb esetben 15-25ezer km múlva megint az a helyzet.
azt kell mérlegelni, hogy ha sokáig tervezel még vele, akkor érdemes-e befektetni egy új szűrőbe, vagy egyszerűbb kiherélni és kiríni a motorvezérlőből.
a tisztításra nem biztatlak. de te tudod.
ezért baromság az egész. kb arra ösztönzik az embert, hogy inkább dobja ki az autót. csak, hogy a nagy tudásúak Euro besorolásokkal játszhassanak. szerintem a DPF az egyik legnagyobb baromság a Start/Stop rendszerrel egyetemben.

YELLOW Elküldve: 2019-07-30 16:41 Részecskeszûrõ_

juhaszadika írta: Sziasztok, eddig 120e km-en keresztül, javarészt Tatabánya-bécs között, soha nem volt baj a részecskeszürőmmel, mostanába kidobja sárga hibaüzenetként.Most 320e km van a kocsiban. Kérdésem az lenne, mennyire hatásos a kitisztítása? Köszönöm a válaszokat.


most rövidebb távokat mész vele? mert az lehet a baja, hogy nem tudja regenerálni magát.
szerintem és mások szerint ez a tisztítás dolog hülyeség. 320e km-nél már simán lehet cserélni. van akinek csak 150ezret megy el, de általánosságban 200-250ezer a élettartamuk.
megpróbálhatod, de kidobott pénz lesz. inkább pótold bele egy újba. vagy heréltesd ki, csak ahhoz a motorvezérlőt is át kell írni.

YELLOW Elküldve: 2019-07-29 20:07 Mi lehet a baj?_

hil írta:
Hegzsa írta:
Hegzsa írta:
YELLOW írta:
Hegzsa írta: Sziasztok!

Olyan problémám van az autómmal (318i), hogy teljesen rendszertelenül gondol egyet és mintha 1 kattanásig behúznád a kéziféket, befog az összes fék. Félreállok vele 10-15 percre és újra normális. Féktárcsák/betétek elől újak, hátul dettó.
Műszerfalon egyik visszajelző se villan ki.

Ha valakinek van valami ötlete vagy esetleg futott bele ilyesmibe, kérem segítsen!

Válaszokat előre is köszönöm!


hogy az új betétek bele lettek rakva, a fékfolyadék szint meg lett nézve?
sokan esnek abba a hibába, hogy kopottak a betétek, tehát a munkahengerek kint vannak, ugye ettől az fékolajszint lentebb megy. rátöltenek, hogy MAX-on legyen. majd cserélik a betéteket, és ahogy visszanyomódik a munkahenger az új betét miatt, úgy a fékolajat felnyomja. a tartályban nyomás lesz a többlet anyag miatt, lehet ez szórakozik. ilyenkor ezért illik fékfolyadékot is cserélni, de minimum a szintet beállítani, légteleníteni egyet.


A szerelő állítása szerint nézték a fékolaj szintet amikor visszanyomták a munkahengereket és kellet is belőle leszívni.
Ma visszaviszem, és a fékfolyadék cserét illetve a légtelenítést megcsináltatom, remélem ezek után már jó lesz.


Helló

Fékolaj cserélve illetve a légtelenítés is.
Jó volt a tipp mert tényleg volt levegő a rendszerben.
A másik probléma az, hogy ritkán a kormány fogja magát és elkezd rázni egészen ijesztő mértékben, leállok az autóval 5 perc és újra tökéletes. Ilyennel találkozott már itt valaki?

Köszönöm!

Szia,
nekem is volt ilyen, a fék munkahenger meg volt szorulva. Nálad visszanyomták dugattyút a a rozsdával együtt, ez lehet az ok.
Bye: hil



itt a levegősödés lehetett a gond. ahogy melegedett a rendszer, úgy nőtt a nyomás benne, s befogott. majd megállt, meghűlt és újra jó.

YELLOW Elküldve: 2019-07-26 20:00 Légtömegmérõ

John írta:
John írta: Sziasztok.10-nap állás után légtömegmérő hibát ad be,indítás előtt multival az akksim 12.2 voltot produkált,nem tudom ez okozhatja-e,fel tettem töltőre de kiolvasva ezt a hibát dobja be ami törölhető viszont minden indítás után le esik a fordulat és vissza adja hibának:

Hideg mocinál is és ejti az alapjáratot mint amikor le van húzva a stekker,törölhető de visszadobja.Hogy tudom kimérni kiszerelt állapotban a légtömegmérő lábait multival
?


ha be tudna indulni, akkor könnyebb lenne a dolog. mert lehúzod és nem változik semmit, akkor biztos rossz a légtömegmérő. de most kb. nincs viszonyítási alap, mivel nem indul be. mondjuk az fura, hogy ha le van húzva, akkor tudod törölni a hibát. nem ír be újat? mert kellene. meg az is fura, ha rajta van, akkor nem tudod törölni.
előbb be kellene indítani, addig nehéz találgatni is. de nem amiatt nem indul be. mert lehúzva vészüzem van és akkor indulnia kellene, ha az lenen a gond.

YELLOW Elküldve: 2019-07-25 21:53 EWS+Kulcs...

NoreasoN666 írta: EWS para


Sziasztok!
A videón látható problémám van nekem is.( Nem én készítettem, és nem az én autóm csak a hiba azonos kivéve, hogy nekem DSC probléma nincs )

Röviden amit a videó alá kommenteltem ide is beírom:

Nekem egy 2002-es E39 520i-m van, ugyanezt csinálja, volt hibakód olvasás törlés stb.. többször is . Egy hétig működött azután megint megviccelt.
Újra lett az ews forrasztva majd 5-6 indítás és 10 perc múlva megint semmi. Később aki visszarakta picit hajlított a csatlakozón az ews-en (ews 3 van benne, 3 nagyobb csatlakozó meg sok kicsi) a nagyobbakon hajlított. utána megint 1 hétig ment, de már nem lett visszacsavarozva a helyére, hanem könnyen hozzáférhetően az OBD csatlakozó mellett kézközelben lett rakva. Egy hétig jó volt, majd megint nem indul... na de ott az ews balkéznél megkocogtattam megmozgattam a csatlakozót és hopp indul. Következő lépés, újra nem indult kontakt spray, majd megint nem indul megmozgat csatlakozót indul. Jelenleg ott tartok, hogy a három csatlakozót kicsit erősebben de azért még lehessen összedugni jobban meghajlítottam, a két szélsőt egy irányba a középsőt ellenkezőleg hogy jobban szoruljon. Az autó indul, de ez semmit nem jelent, kitudja meddig. Hetek mennek el semmi konkrét, de valószínű hogy amire az ews-t csatlakoztatom annak már tágak a bemenetei és lehet ez a gond, hiszen a csatlakozó megmozgatása után miért indult?


Egy csatlakozóban, ami nincs mozgatva, mitől kopik ki a kontakt pont? Max ha oxidálódik, akkor. De ha szorosan feszül, akkor a konkrétan az érintkezési pontoknál nem oxidálódik. Vagy inkább a vezeték probléma lesz. Vagy a csatlakozó forrasztási pontja a dobozban a NYÁK-on.

YELLOW Elküldve: 2019-07-24 16:01 Üzemanyag szivattyú

John írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
sutius írta: köszönöm, megyek le is kapom a kesztyütartót
és a relét csak egyszerüen kihuzom?



nézd meg, hogy gyújtás ráadásnál kattan-e. ujjadat rárakod lehet érezni, de hallani is lehet.
nem szedtem még ki onnan relét, de szerintem látni, hogy jön ki. fülek fogják szerintem.


ha kivetted és mérni akarod, akkor mérd meg:
- két 87-es lábat, össze kell sípoltatni, sípolnia kell.
- 30 és 87 ne sípoljon (ez az alapállapot)
- 85 és 86 között mérj ellenállást
- 85 és 86 kapcsolj 12V-ot (így behúz a relé, ha jó), akkor mérj rövidzárat, sípolást, a 30 és 87 között. ha nem sípol, akkor tedd ellenállás mérésbe, valószínű túl nagy ellenállás van, azaz az érintkező pogácsák beégtek. ha nem kattan a 12V-ra, akkor be sem húz a relé. szintén rossz.

Szia.Kimértem én is és a 30 és 87 közöt nem sípol viszont ellenállása semmi nincs,az jó vagy rossz?


vagy épp túl nagy és nem méri meg. nem mindegy. de van rajta 12V úgy méred? Mert ha igen és nincs semmi, akkor nem húz be a tekercs.
ha van másik olyan színű relé, akkor próba képen tedd be azt a helyére.

YELLOW Elküldve: 2019-07-23 18:57 Hátsó futómû zajok

nehezen fogok választ kapni, de hátha valaki tapasztalt már ilyet.
régóta van egy olyan jelenségem, hogy lassúbb tempónál 30km/h alatt, ha útegyenetlenség van, azaz dolgozik a futómű hupli miatt, akkor nyekergő hang hallható. olyan, mintha a lengéssel azonosan két gumit tekernénk meg egymáson, mintha tompább fémes nyekergés.
álló helyben ha ringatom az autót, megmozgatom, akkor egyedül bal elől mozgatásnál hallok valamit, de az nem az. ez a hang inkább a jobb oldalról jön és a hátsó részről, de inkább teljes hosszában. egy biztos, hogy nem gumikéder, mert már ajtókat is kinyitottam menet közben és úgy is füleltem.
ami a legújabb fejlemény és eddig nem is figyeltem, hogy mindez akkor van, ha fékezek. ha nem nyomom a féket, akkor csak a bal eleji kis nesz van.
elég régi ügy, nincs kiszakadva a futómű. rugó sem tűnik eltörtnek, meg mondom, amúgy semmi hangja nincs, ha mozgatom, akármennyire nyomatom le, rugóztatom be.
ami még feltűnt, ha lassú éppen gurulásnál ráfékezek, és ugye beharap a fék, akkor is ahhoz hasonló frekvenciájú hang hallható.
nem tudok rájönni, hogy mitől van ez. azt még nem próbáltam, hogy valaki nyomja a féket és úgy libegtetem be az autót álló helyben. a fék fog. az egyik fékcsövem ugyan repedt, hamarosan cserélve lesz, de nem hiszem, hogy az okozná. most volt műszaki, a szilenteket is rendben találták.
szóval várom a tippeket, valakinek volt-e már ilyen, nekem a 12 év itteni idő alatt nem rémlik ilyen eset.