Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-11-09 12:40 Motorolaj

Sanka írta: Sziasztok!
E36 318tds-be milyen olajat ajánlotok!Én Castrol Edge 5w-40-re gondoltam!


a viszkozitás jó, de én az EDGE-t elfelejteném. inkább ARAL-ban keress hasonlót, vagy Mobil 1-ben.

YELLOW Elküldve: 2012-11-09 11:27 Akkumulátor

medveborke írta: Sziasztok!

Rárakom gyújtásra és "kalapáló" hangot ad a gép, illetve villog a műszerfal, a kopogó hanggal szinkronban...jól gondolom, hogy lemerült az aksi? (egy ideje nem volt mozgatva a kocsi, remélem csak ennyi a baj...)
köszi


így van, lemerült

YELLOW Elküldve: 2012-11-09 11:27 Akkumulátor

zoliika írta: Dieselesek!
Itt úgy láttam,hogy mindenki a EXIDE aksit preferálja Én is e fele"hajazok",de esetleg valakinek más pozitív tapasztalata más márkával kapcsolatban esetleg?Nincs kedvem most 36 e huf-ot kiadni.......



MonBat Premium (ár/érték/megbízhatóság szempontjából egyenlőre csillagos5-ös) visszább írtam ezekről.

jász akkuról én is sok rosszat olvastam hallottam, pedig azt is sokan nyoamtják...

YELLOW Elküldve: 2012-11-08 19:21 Segítsetek!

hil írta:
Robinson írta: Sziasztok,

Ha be van kapcsolva a fűtés, nyikorog az a fránya mittoménmi, venti? középen. Mi a fenét lehet vele csinálni? Fújjak bele wd40?

Szia! Azzal csak rontasz rajta. Megtapasztaltam sajnos. Én azt csináltam, két éve, hogy kiszedtem a ventit, nem nagy munka, a csapágyakat kimostam féktisztítóval, majd függölegesre állítva mindkét oldalt a csapágyat befújtam lánckenő sprayal. Ez a spary olyan, hogy a kifújás után rövid ideig folyékony, ezáltal be tud folyni a csapágyba, majd zsírszerű állagot vesz fel. Ezt minkét oldalról belülről meg kívülről is megcsináltam, kicsit megforgattam, beszereltem és azóta csend van. 2 éve!!! A lapátokat sajna én nem tudtam leszedni, de itt mondták többen is, hogy nem is lehet.
Remélem segítettem, nekem ez bejött, aztán lehet, hogy van jobb eljárás is. A WD40-től pár nap után sokkal rosszabb lett a helyzet.



a védénegyven szemfényvesztés

YELLOW Elküldve: 2012-11-08 17:01 alapjárat leesik, ingadozik

anubisz írta:
Ezt amúgy nem értem, mikor megmondta a BMW szervizbe a gyerek, hogy lambda nem szabályoz hidegen. Állítólag addig egy alap beállításba vezérli a befecskendezést az elektronika. Addig nem szabályoz bele, amíg nem melegszik x hőfokra a szonda. No meg a katalizátor. Pont ezért kérdeztem rá, nem e az okozta nekem a gondot, és azért mondta.


ezért kell zöldkártya esetén mérés előtt 3ezres fordulaton pörgetni x ideig, hogy bemelegedjen a szonda és ne dobjon valótlan értéket.

YELLOW Elküldve: 2012-11-08 13:24 Gumi

zoley88 írta:
YELLOW írta:

ez a jobbra húzás pont amiatt van, hogy az aszfaltot kifelé lejtik, hogy a víz lecsurogjon róla... igaz hazánkban nem nagyon jön össze...

csak ugye én is több off autót vezettem már a bömös előtt és egyszer sem tapasztaltam. (2féle corolla, opel, octavia...)



nagyon függ a gumi mérettől. ugye szélesebb gumi jobban felfekszik, jobban viszi az út vonalvezetése. ergó lehet ha keményebbre fújod, akkor nem olyan vészes, mivel valamennyire csökken a tapadó felület.
sokat számít az is, hogy a kormányzott tengely hajtott-e. mivel elsőkerekes autónál ha tartod a kormányt, irányt, akkor a hajtott kerék miatt mindig tartja irányba, mert a húzó erő. viszont RWD-nek ugye ahátulja tolja az elejét, alől nincs hajtás azért azt jobban tudja vinni. azért van az, hogy ha kifordítod a kormányt és nyomsz egy kövéret kitörik a fara, mert a hátsó rész menne előre egyenesen, hiába kormányoztál be. pl egy összkerekes BMW-nél, szerintem nem is húz annyira a szélesebb gumi, de anibisz majd megmondja, lehet nem elsz igazam, de a fizikáját tekintva így gondolom, ha végig vezetem.
amúgy elsőkerekes autónál ha elveszed a gázt ilyen lejtett úton, akkor azt is el fogja húzni 225-ös gumi felett.

YELLOW Elküldve: 2012-11-08 13:08 Gumi

zoley88 írta:
gampetibor írta:
BalaBMW írta:
minimal írta:
gampetibor írta: Sziasztok!
Ma este felrakták a téli gumiaimat. A nyári gumival erősen jobbra húzott az autó nagy sebességnél. Akartam is menni futóműállításra, de a téli gumival már nem húz jobbra egyáltalán. Ezek szerint a nyári gumi kopása okozta az elhúzást? Vagy a nyári alufelni esetleges deformitása? / téli 185 65 15 nyári 225 40 18 /


Én megnézetném a futóművet... a nyárit lehet már annyira megette a jobb futóműved vagy hasonlísd össze a jobb és bal oldali gumijaidat.



Nekem is volt hasonló jelenségem. 225-ös nyári és 205-ös téli gumi van az autón. Nekem mondjuk lett futóműállítás is csinálva a rugó csere miatt, de nem hiszem, hogy ez oldotta volna meg. Mikor előző szezonban cseréltem téliről nyárira akkor is feltűnt, hogy a nyári a pályán erősen jobbra húz. Minden gumim ugyanolyan kopott volt, szóval semmi jele nem volt futómű hibának. Szerintem egész egyszerűen a szélesebb gumi érzékeny az út dőlésére és a nyomvályúkra.


úgy látszik akkor ez ilyen el kell fogadni és kész...köszi az infót

ez akkor ilyen gyakori, mert nekem is ez van a nyárival! változó mértékben, de elég gyakran húz jobbra a kocsi és balra kell tartanom a kormányt, ami elég idegesítő. most úgyis lesz télire csere, majd megnézem. A nyomást előírta fújtam vissza elől hátul de maradt a gond...


ez a jobbra húzás pont amiatt van, hogy az aszfaltot kifelé lejtik, hogy a víz lecsurogjon róla... igaz hazánkban nem nagyon jön össze...

YELLOW Elküldve: 2012-11-08 07:10 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör

hil írta:
Redna írta: Sziasztok!

Lenne pár apró kérdésem.
1. A sötétedős tükör ugye csak gyújtáson üzemel / működik?
2. Ha a főoldalon található cikk szerint kötöm be a sötétedős tükröt akkor ugye aszerint a belső világítás +12-jét kössem rá a tükör +12-jére. Abban a kábelben elvileg "állandó" +12v van gyújtástól függetlenül, tehát ha csak gyújtáson megy a sötétedős tükör gyárilag akkor ez nem tökéletes megoldás. Ha mégsem állandó 12v van benne hanem csak gyújtáson megy akkor ok, de gondolom akkor van benne ilyen és olyan 12v-os vezeték is hiszen "bármikor" megnyomom a gombot akkor világít.

Válaszokat előre is köszönöm! Bocsánat ha érthetetlenül írtam le, csak már kicsit fáradt vagyok.


Szia!
Annak úgy kell működni, hogy gyújtáson kap feszejt és a ráeső fénytől függően automatikusan sötétedik. Ha hátramenetet kapcsolsz, akkor a tolatólámpa jelétől ez a sötétedő funkció le van tiltva. Ez ebből a leírásból hiányzik, amit én és Más is szóvátett.
Személyes tapasztalat a bekötéssel.: nekem nincs ilyen tükröm, de szereltem be térkép olvasós belső világítást. Az én autómban (ismétlem: az én autómban) ott nem volt állandó +12V. A rajz és a méregetés során arra jöttem rá, hogy: a belső világítás valamelyik feszejt a GM-től kapja (már nem emlékszem, hogy a GND-t vagy a +12V-ot) azért, mert a világítás a bekapcsolás után kb 20 perc múlva kikapcsoljon. Ezt a GM működteti.Szerintem ahhoz, hogy az a tükör a gyáriak szerint tudjon működni, ahhoz be kell húzni még oda két vezetéket: egy valszeg gyújtás +12V-ot és a tolatólámpa kapcsolót.
Így már mindjárt nem 15 perc az ügylet. Remélem, segítettem.....
A külső sötétedős tükröket is a belső tükör működteti, onnan kell a villanyt elvezetni azokhoz.





szerintem, akinek van esőérzékelő, annak minden vezeték ott van, csak úgy kell bekötni, ahogy a leírásban. akinek nincs, annak macerásabb, mert valószínű kell vezeték. mivel ugye az esőérzékelőt is a GM működteti, ezért tutkó van ott vezeték.

YELLOW Elküldve: 2012-11-08 06:59 Gumiabroncs

gampetibor írta: Jövőre új nyári gumi szettet kell vásároljak mert a mostaniknak már annyi.
Az alábbi modelleket néztem:
Hankook
Falken ziex
Falken FK
Kumho
Vélemények tapasztalatok? Gondolom az egyéb ilyen wanli meg achilles és nankang felejtős...


a hankook nem rossz amit linkeltél. falken nem igazán jó esőben.
kumho-ból a KU31-et venném:

YELLOW Elküldve: 2012-11-08 06:54 Gumi

gampetibor írta: Sziasztok!
Ma este felrakták a téli gumiaimat. A nyári gumival erősen jobbra húzott az autó nagy sebességnél. Akartam is menni futóműállításra, de a téli gumival már nem húz jobbra egyáltalán. Ezek szerint a nyári gumi kopása okozta az elhúzást? Vagy a nyári alufelni esetleges deformitása? / téli 185 65 15 nyári 225 40 18 /


valószínű lejt az úttest. én amikor téliről váltok nyárira, akkor ahogy a gumistól jövök az út lejt jobbra, és alig bírom megtartani az autót. első évben vissza is mentem, hogy valamit elcsesztek. a szélesebb gumit jobban megvezeti az ilyen dőlés. igazából ezért döntik meg a kanyarokat sok helyen, ahol kicsúszás lehet. a lényeg a lényeg, hogy egyenes felületű úton nem húz még úgy sem ha 100-nál beletaposok a fékbe, semerre nem mozdul a kormány. ha neked sima úton is csinálta a nyári, akkor másik dolog, hogy kevesebb jóval a nyomás abban a kerékben amerre húz. ez főleg nagyobb sebességnél jellemző. tehát előbb megnézmém a nyomást, aztán az út lejthetett-e ott ahol húzta. nekem pl a télivel ott a gumisnál nem húz, nyárival meg igen. csak ezé írom.

YELLOW Elküldve: 2012-11-07 12:57 Motorgenerál!

Lacza írta: Sziasztok,

nem találtam jobb topicot, ezért ide írok.
Az történt, hogy az index visszahúzó rugó belevert a kartergázba...
Viccet félretéve elszakadt a láncfeszítőm, egyből ugrott is a lánc, mert nem volt benne gátló, eltörte a vezérműtengelyt, ami szétbarmolt maga körül pár dolgot. Eddig látom
most a problémák halmazát.

A lényeg: tud valaki bontott hengerfejet vezérműtengelyestül jó állapotban, jó áron E46 1.6 benzines N40B16AB motortípushoz?

Bármilyen infot szívesen látok!

köszi
Lacza


igazából az ilyen blokkok nem véletlen eladók. ebben sajnos nincs is feszítő. nekem előtte sok közöm nem volt a BMW-hez ( most sem nagyon ), de akkor is hallottam már, hogy ez az N40-es motor kerülendő. én múltkor racing-bazáron is sok eladót láttam. nem tudom a forgalmiban hogy van feltüntetve, de ha tudsz, akkor N42 motort tegyél bele. vagy ha veszel egy N40-est, akkor rögtön rendeld meg hozzá a már utólag kapható feszítőkészletet.

YELLOW Elküldve: 2012-11-07 12:51 Szervíz

norbeee írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
si3rrabravo írta:
minimal írta: Találtam egy ilyet a műszerfalon...nem világít , de a könyve sem írja hogy miez.

miez?



megpróbáltam illusztrálni mert sehol nem találltam ilyet


Lehet csak annyit jelez, hogy ideje egy kávét inni!


Inkább azt, hogy kész a leves és be kellene fejezni a bütykölést...


nem tudom mit pojénkodtok... ez egyértelműen friss meleg, édesz szavanyú cíkecíkok, illatos cíkehuszi, rizkörettel ELVITELRE...


Vigyázz: a kipufogódob meleg!


nekem a Faraday-kalitka jutott még eszembe

YELLOW Elküldve: 2012-11-07 06:39 Szervíz

csatis1 írta:
si3rrabravo írta:
minimal írta: Találtam egy ilyet a műszerfalon...nem világít , de a könyve sem írja hogy miez.

miez?



megpróbáltam illusztrálni mert sehol nem találltam ilyet


Lehet csak annyit jelez, hogy ideje egy kávét inni!


Inkább azt, hogy kész a leves és be kellene fejezni a bütykölést...


nem tudom mit pojénkodtok... ez egyértelműen friss meleg, édesz szavanyú cíkecíkok, illatos cíkehuszi, rizkörettel ELVITELRE...

YELLOW Elküldve: 2012-11-06 17:16 Társalgó

Nova4 írta: Sziasztok!

Mivel nemnagyon találtam ilyen "beköszönő" jellegű topic-ot, így ide írnék egy nagy HELÓ-t mindenkinek! Reményeim szerint (és ha Isten is úgy akarja) jövőhéten én is egy e46 Touring tulajdonos leszek végre Már csak egy kis okmányirodás papírmunka van hátra

Nova


üdv a klubban! sok balesetmentes és élvezetes km-t kívánunk!

YELLOW Elküldve: 2012-11-06 12:46 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

Coyote írta:
YELLOW írta: csináltam egy videjót... vélemény a lötyögésről?



Szerintem se aggódj, az enyém is így lötyög, mondjuk utálom is érte. Plusz egy indok az automata váltó mellett.

Megnyugtató, hogy E90-ben sem jobb, még megnyugtatóbb, hogy ez precíz váltónak számít egy pl. Renault Mégane-hoz képest. Cégautóként kaptam egy Mégane-t, hogy menjek vele Zalaegerszegről Temesvárra és vissza - gyűlöltem. Mint amikor egy szappanos halat húzkodsz egy vödör takonyban.

Viszont kevésbé megnyugtató, hogy egy '96-os Mazda váltója 300.000 km után is JOBB mint a BMW-é. A Toyota váltóra sem panaszkodnék, bár az picit darabos. Számomra a váltó-isten a Mazda maradt, mert az új autóikban is csodálatos váltóérzet van. Minden kapcsolás egy élmény.

A BMW-nél a hideg váltás is problémás, legalábbis nekem minden reggel úgy kell befeszítenem 1-esbe, pedig az éjszakát is abban a fokozatban töltötte (de indításhoz kuplung+üres kombót használok)


hát igen vezettem francia autót a Mazda5-ben nagyon rossz volt kapcsolni a váltót 200ezer km valós. mondjuk rövid úton járt de furcsa volt.nekem annyira nem tetszett, de Mazda6-ban sem, pedig aztnagyon szerettem korábban.
jól van akkor nem aggódom, mondom én hasonlókat láttam mint a vidin, de a 3x-os megerősítés elég. köszi!