YELLOW Elküldve: 2019-05-25 16:33 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz
John írta:YELLOW írta:John írta:YELLOW írta:John írta: Sziasztok. Egybetrafó (M43tu)csinálhat olyant hogy leginkább a 4-es henger jár miatta leg egyenetlenebbül https://www.youtube.com/watch?v=ur1nSHdhiNI (Vagy az egybetrafónál vagy egyik hengernek sem adna delejt ha haldoklik vagy tud olyat hogy csak egy hengert nem lát el rendesen?)és mintha tapintásra a trafó forró lenne (Vagy a motor hőfokát átveszi és csak be halucináltam...)
Illetve olvastam hozzászólásban hogy nem lehet kimérni de Multiméterrel sem sehogy?
Ilyemkor bánom hogy nem külön trafós mer akkor felcserélésre kiszűrném melyik kuka(((
sajnos külön trafónál sem lehet biztosra mondani, hogy hibás-e a trafó. attól függ, hogyan hibásodott meg.
attól, hogy egybe trafó, simán lehet, hogy csak egy része nem jó. csak így lett kialakítva. amúgy is célszerű mindig cserélni az összeset. így rá is vagy kényszerülve.
csak így nehézkes a hiba kizárása, mert egybe van, nem lehet összecserélgetni.
Köszönöm.Csak azért akartam kizárni a trafó hibát mert nem merek gyertyákat venni mert ahogy említetted korábban ha haldoklik a trafó az új gyertya ki nyírja,ettől fosok.Sehogy nem tudok rá mérni multival? (Az egyenetlenségi járásos videóm alapján mennyire gáz a 4-es hengerem és ezeket a jeleket a kopogásérzékelőktől veszi és abból jól tippelek 4Db van hengerenként 1?)
kicsit fura ez a hozzáállás. olyan érzetem van, nem nagyon akarsz költeni az autóra. eddig a gyertyákból is minél gyengébbet akartál. nem a pólus szám növeli a gyertya árát, hanem mennyi km-re tervezték.
most meg azért nem akarsz gyertyát cserélni, nehogy trafót is kelljen.
ez kb, mint az olaj csere szűrő csere nélkül.
nyilván ha valami korábban volt cserélve, akkor nem kell mindig egybe cserélni. de amikor a km, a kor bennük van, akkor célszerű egyszerre.
most mit tudom én 10ezer alatt tönkremenne valamelyik trafóm, vagy gyertyám, akkor nem cserélném mindet, hanem csak azt az egyet. viszont amikor elér egy bizonyos km-t, akkor már mind a 4-et cserélném, hiába 1- még nem érte el.
Nem sétálok bele ebbe a félreértésbe lényeg hogy bogarat ültettél a fülembe hogy a haldokló trafót kinyírja az új gyertya,ettől félek.
mielőtt nekem meghalt a 2-es hengerben a trafó előtte 2x csinálta azt, hogy indítás után nem ment a henger. ez kb fél év különbséggel történt. majd eltelt egy újabb félév, mikor gyertyát cseréltem. 150km után trafó végleg kapufa. én úgy gondolom a gyertya miatt volt. ha elektronikailag nézem, akkor úgy is lehet rá esély. de külföldi fórumon is írtak már erről. tény ez 80-85ezer km-nél volt nálam. cirka 60-120ezer km között haltak meg ezek a fajta trafók, amik nekem voltak. direkt cseréltem mind a 4-et. másik 3 tarcsiban jó lesz, ha mégis esetleg... hirtelen kellene.
neked annyiból jobb, hogy nem közvetlen a motorban van. tehát jobb a hűtése, levegőztetése a trafónak.
viszont az új gyertyával sokkal jobb lett az autó, pedig előtte sem volt vele probléma. a motor hangja is másabb lett. érezni lehetett, hogy erőteljesebb a robbanás a hengerben, mint korábban. jobban is pörgött, jobban vette a fordulatot. persze ekkor már trafó is cserélve volt.