Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2019-05-25 16:33 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok. Egybetrafó (M43tu)csinálhat olyant hogy leginkább a 4-es henger jár miatta leg egyenetlenebbül https://www.youtube.com/watch?v=ur1nSHdhiNI (Vagy az egybetrafónál vagy egyik hengernek sem adna delejt ha haldoklik vagy tud olyat hogy csak egy hengert nem lát el rendesen?)és mintha tapintásra a trafó forró lenne (Vagy a motor hőfokát átveszi és csak be halucináltam...)
Illetve olvastam hozzászólásban hogy nem lehet kimérni de Multiméterrel sem sehogy?
Ilyemkor bánom hogy nem külön trafós mer akkor felcserélésre kiszűrném melyik kuka (((


sajnos külön trafónál sem lehet biztosra mondani, hogy hibás-e a trafó. attól függ, hogyan hibásodott meg.
attól, hogy egybe trafó, simán lehet, hogy csak egy része nem jó. csak így lett kialakítva. amúgy is célszerű mindig cserélni az összeset. így rá is vagy kényszerülve.
csak így nehézkes a hiba kizárása, mert egybe van, nem lehet összecserélgetni.

Köszönöm.Csak azért akartam kizárni a trafó hibát mert nem merek gyertyákat venni mert ahogy említetted korábban ha haldoklik a trafó az új gyertya ki nyírja,ettől fosok.Sehogy nem tudok rá mérni multival? (Az egyenetlenségi járásos videóm alapján mennyire gáz a 4-es hengerem és ezeket a jeleket a kopogásérzékelőktől veszi és abból jól tippelek 4Db van hengerenként 1?)


kicsit fura ez a hozzáállás. olyan érzetem van, nem nagyon akarsz költeni az autóra. eddig a gyertyákból is minél gyengébbet akartál. nem a pólus szám növeli a gyertya árát, hanem mennyi km-re tervezték.
most meg azért nem akarsz gyertyát cserélni, nehogy trafót is kelljen.
ez kb, mint az olaj csere szűrő csere nélkül.
nyilván ha valami korábban volt cserélve, akkor nem kell mindig egybe cserélni. de amikor a km, a kor bennük van, akkor célszerű egyszerre.
most mit tudom én 10ezer alatt tönkremenne valamelyik trafóm, vagy gyertyám, akkor nem cserélném mindet, hanem csak azt az egyet. viszont amikor elér egy bizonyos km-t, akkor már mind a 4-et cserélném, hiába 1- még nem érte el.

Nem sétálok bele ebbe a félreértésbe lényeg hogy bogarat ültettél a fülembe hogy a haldokló trafót kinyírja az új gyertya,ettől félek.


mielőtt nekem meghalt a 2-es hengerben a trafó előtte 2x csinálta azt, hogy indítás után nem ment a henger. ez kb fél év különbséggel történt. majd eltelt egy újabb félév, mikor gyertyát cseréltem. 150km után trafó végleg kapufa. én úgy gondolom a gyertya miatt volt. ha elektronikailag nézem, akkor úgy is lehet rá esély. de külföldi fórumon is írtak már erről. tény ez 80-85ezer km-nél volt nálam. cirka 60-120ezer km között haltak meg ezek a fajta trafók, amik nekem voltak. direkt cseréltem mind a 4-et. másik 3 tarcsiban jó lesz, ha mégis esetleg... hirtelen kellene.
neked annyiból jobb, hogy nem közvetlen a motorban van. tehát jobb a hűtése, levegőztetése a trafónak.
viszont az új gyertyával sokkal jobb lett az autó, pedig előtte sem volt vele probléma. a motor hangja is másabb lett. érezni lehetett, hogy erőteljesebb a robbanás a hengerben, mint korábban. jobban is pörgött, jobban vette a fordulatot. persze ekkor már trafó is cserélve volt.

YELLOW Elküldve: 2019-05-25 09:38 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok. Egybetrafó (M43tu)csinálhat olyant hogy leginkább a 4-es henger jár miatta leg egyenetlenebbül https://www.youtube.com/watch?v=ur1nSHdhiNI (Vagy az egybetrafónál vagy egyik hengernek sem adna delejt ha haldoklik vagy tud olyat hogy csak egy hengert nem lát el rendesen?)és mintha tapintásra a trafó forró lenne (Vagy a motor hőfokát átveszi és csak be halucináltam...)
Illetve olvastam hozzászólásban hogy nem lehet kimérni de Multiméterrel sem sehogy?
Ilyemkor bánom hogy nem külön trafós mer akkor felcserélésre kiszűrném melyik kuka (((


sajnos külön trafónál sem lehet biztosra mondani, hogy hibás-e a trafó. attól függ, hogyan hibásodott meg.
attól, hogy egybe trafó, simán lehet, hogy csak egy része nem jó. csak így lett kialakítva. amúgy is célszerű mindig cserélni az összeset. így rá is vagy kényszerülve.
csak így nehézkes a hiba kizárása, mert egybe van, nem lehet összecserélgetni.

Köszönöm.Csak azért akartam kizárni a trafó hibát mert nem merek gyertyákat venni mert ahogy említetted korábban ha haldoklik a trafó az új gyertya ki nyírja,ettől fosok.Sehogy nem tudok rá mérni multival? (Az egyenetlenségi járásos videóm alapján mennyire gáz a 4-es hengerem és ezeket a jeleket a kopogásérzékelőktől veszi és abból jól tippelek 4Db van hengerenként 1?)


kicsit fura ez a hozzáállás. olyan érzetem van, nem nagyon akarsz költeni az autóra. eddig a gyertyákból is minél gyengébbet akartál. nem a pólus szám növeli a gyertya árát, hanem mennyi km-re tervezték.
most meg azért nem akarsz gyertyát cserélni, nehogy trafót is kelljen.
ez kb, mint az olaj csere szűrő csere nélkül.
nyilván ha valami korábban volt cserélve, akkor nem kell mindig egybe cserélni. de amikor a km, a kor bennük van, akkor célszerű egyszerre.
most mit tudom én 10ezer alatt tönkremenne valamelyik trafóm, vagy gyertyám, akkor nem cserélném mindet, hanem csak azt az egyet. viszont amikor elér egy bizonyos km-t, akkor már mind a 4-et cserélném, hiába 1- még nem érte el.

YELLOW Elküldve: 2019-05-24 21:42 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

John írta: Sziasztok. Egybetrafó (M43tu)csinálhat olyant hogy leginkább a 4-es henger jár miatta leg egyenetlenebbül https://www.youtube.com/watch?v=ur1nSHdhiNI (Vagy az egybetrafónál vagy egyik hengernek sem adna delejt ha haldoklik vagy tud olyat hogy csak egy hengert nem lát el rendesen?)és mintha tapintásra a trafó forró lenne (Vagy a motor hőfokát átveszi és csak be halucináltam...)
Illetve olvastam hozzászólásban hogy nem lehet kimérni de Multiméterrel sem sehogy?
Ilyemkor bánom hogy nem külön trafós mer akkor felcserélésre kiszűrném melyik kuka (((


sajnos külön trafónál sem lehet biztosra mondani, hogy hibás-e a trafó. attól függ, hogyan hibásodott meg.
attól, hogy egybe trafó, simán lehet, hogy csak egy része nem jó. csak így lett kialakítva. amúgy is célszerű mindig cserélni az összeset. így rá is vagy kényszerülve.
csak így nehézkes a hiba kizárása, mert egybe van, nem lehet összecserélgetni.

YELLOW Elküldve: 2019-05-23 13:50 Jeladó

kertesznorbert írta: Sziasztok!

Az alany e46 touring 2002 2.0 diesel m47 motor,

Egy kis segítségre volna szükségem az alábbiakkal kapcsolatban:

Következők a hibakódok:

5DC3 - Jobb hátsó kerék fordulatszám érzékelő; baleset felismerés
5DC1 - Hátsó jobb keréksebesség érzékelő; valószínűtlen
5DF4 - A vezérlő egység feszültségellátása túl alacsony
5DC0 - Jobb hátsó kerék fordulatszám érzékelő; baleset felismerés

Tavaly nyáron lett cserélve a jobb hátsó abs jeladó, kézifékszerkezet, féktárcsa, porvédőlemez, minden ami a jeladó környékén megtalálható.
Szerelővel meg lett nézve a kerék sebesség, egy időben mutatta mind a négyet egyszerre eltérés nélkül.
Beszéltem szakemberrel aki kockát javít és ő azt mondja hogy a kocka nem okozhatja ezt a hibajelenséget, autóvillamosságissal kiméretve a kocka, elmondása szerint rendben (hiszek neki, mert én nem vagyok hozzáértő)
Lehetséges a jeladó és a kocka közötti kábelkontakt/szakadás?

Autó újra indításakor a hibalámpák kialszanak majd kis idő elteltével újra csipog és 3 hiba lámpa felgyullad.

Esetleg valakinek valami ötlet? Megköszönöm ha építő jelleggel hozzászólsz!


megfelelő jeladók lettek betéve? Ugyanis voltak különbözőek és nem mindegy, hogy DSC-s vagy simán ASC-s az autó pl.
sőt nem árt egy DSC "nullázás", azaz, hogy minden alapérték beállítson. Ehhez vízszintes talaj kell, kormányt egyenesbe tenni.
amúgy meg akár ABS tömb hiba. lehet javítható is. de akár bármi kontakt probléma. esetleg testelési hiba. elnyomott vezeték, ami letestel a kasznival.

YELLOW Elküldve: 2019-05-23 11:18 Jeladó

peti9577 írta:
YELLOW írta:
peti9577 írta: Sziasztok! 2B62 Camshaft sensor 1, intake hiba jött elő!
Hol keressem a hibát vagy mit cseréljek benne? (N46b18a)


szívósor oldali vezérműtengely jeladó hiba. lehet csak csatlakozó kontakt hiba. ha nem akkor lehet maga a sensor, vezeték szakadás.
de lehet csak pillanatnyi hiba. ha törlöd és nem jön vissza a hiba.
vagy ugrott a vezérlés és nem jó ütemben érkezik vissza a jel, de akkor lenne motor járás érdekesség is.


Az utolsót nem hinném mert kb fél éve lett komplett vezérlés csere! A hibát kitoroltem nem jött vissza.


ha nem jött vissza, akkor egyelőre ne parázz rajta.

YELLOW Elküldve: 2019-05-23 08:53 Jeladó

peti9577 írta: Sziasztok! 2B62 Camshaft sensor 1, intake hiba jött elő!
Hol keressem a hibát vagy mit cseréljek benne? (N46b18a)


szívósor oldali vezérműtengely jeladó hiba. lehet csak csatlakozó kontakt hiba. ha nem akkor lehet maga a sensor, vezeték szakadás.
de lehet csak pillanatnyi hiba. ha törlöd és nem jön vissza a hiba.
vagy ugrott a vezérlés és nem jó ütemben érkezik vissza a jel, de akkor lenne motor járás érdekesség is.

YELLOW Elküldve: 2019-05-22 16:57 Gyújtógyertya.

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.M43tub16 esetében miért fontos az 1.6/8 szelepesnél hogy 4 pólusú legyen? A másik kérdésem hogy olvasgatom hogy az új gyertya tönkreteszi a trafót ez az egybetrafónál is így van? Meg csak a gyárit (Az van nekem még benne.) A másik hogy ír 3 verziót isBOSCH FGR7DQP 12120141871,NGK BKR6EQUP 12129071003,12120037607.)A gyárinak mi a pontos hőértéke? Köszi előre is


nem fontos amúgy a 4 pólusú. elég a 2-es is. de jobb a szikrakép, biztosabb. nekem az NGK van, amit írtál típust.
az új gyertya akkor jelent gondot, ha a trafó már haldoklik. egybe trafónál is.
de a külön trafósnál már csak azért is, mert ott gyárilag is problémásak. én pont így jártam, de biztos olvastad.
amúgy marja sok márkánál problémás a trafó. népautó konszernéknél pláne. fater kopeljében, 15ezernék kapu lett a trafóhíd. mondhatni általános jelenségnek számít ez már.

Köszönöm.Igen olvastam és éreztem hogy írni fogsz Annyiban javítanék hogy nem biztos hogy még a gyárból amikor kijött azok a gyertyák vannak benne de gyári mert Bmw írás van rajta és k575 bkr6eqp Ngk és biztos nem bírna ki 233710 Km-et.(Haver mondta is múltkor hogy:"Biztos nem 4 pólusú való bele mert az Gti-k be való ráadásul nem Japán gyertyával tervezhették" Ha 2 pólusú is jó bele akkor milyen cikkszámút javasolsz és milyen márkájú legyen? ( 12129064619 Ez jó?)


4 pólosú GTi-be való.... jó nagy baromság, ne hallgass arra a haverodra. nincs jelentősége. én úgy tudom gyárilag NGK és Bosch gyertyákat raktak a BMW-be.
azok közül kell választani amit a realoem ajánl mondjuk. nem csak az a lényeg, hogy mennyi a pólus, hanem elvileg ezek gyárilag be vannak lőve megfelelő gyertyahézagra. tehát csak berakod és kész.
sok féle gyertyát be lehet tenni, ha a menetelése méretei stimmelnek, de lehet a gyertyahézag nem megfelelő az adott motorhoz.
egyébként ezek a gyertyák sokat elmennek. nem véletlen drágábbak, nem csak a 4 pólus miatt. én is 80-85ezernél cseréltem, de nem igen kellett volna még.
sok típusnál, márkánál a dobozon is feltüntetik mennyi km az élete kb. ami persze lehet több vagy kevesebb is.

Köszi.Tudsz olyan Webshopot ami nem olyan mint a Bárdi hogy cikkszám alapján sose a gyárit (Csak viszonteladói jelszóval engedi a gyári termékeket..)hanem a referenciákat adja ki?


a gyári szerelést a realoem adja. amit ott látsz gyárilag olyannal jöttek ki. azokat a típusokat meg lehet keresni bármelyik alkatrész webshop-on, ha forgalmazzák.

YELLOW Elküldve: 2019-05-22 07:14 Gyújtógyertya.

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.M43tub16 esetében miért fontos az 1.6/8 szelepesnél hogy 4 pólusú legyen? A másik kérdésem hogy olvasgatom hogy az új gyertya tönkreteszi a trafót ez az egybetrafónál is így van? Meg csak a gyárit (Az van nekem még benne.) A másik hogy ír 3 verziót isBOSCH FGR7DQP 12120141871,NGK BKR6EQUP 12129071003,12120037607.)A gyárinak mi a pontos hőértéke? Köszi előre is


nem fontos amúgy a 4 pólusú. elég a 2-es is. de jobb a szikrakép, biztosabb. nekem az NGK van, amit írtál típust.
az új gyertya akkor jelent gondot, ha a trafó már haldoklik. egybe trafónál is.
de a külön trafósnál már csak azért is, mert ott gyárilag is problémásak. én pont így jártam, de biztos olvastad.
amúgy marja sok márkánál problémás a trafó. népautó konszernéknél pláne. fater kopeljében, 15ezernék kapu lett a trafóhíd. mondhatni általános jelenségnek számít ez már.

Köszönöm.Igen olvastam és éreztem hogy írni fogsz Annyiban javítanék hogy nem biztos hogy még a gyárból amikor kijött azok a gyertyák vannak benne de gyári mert Bmw írás van rajta és k575 bkr6eqp Ngk és biztos nem bírna ki 233710 Km-et.(Haver mondta is múltkor hogy:"Biztos nem 4 pólusú való bele mert az Gti-k be való ráadásul nem Japán gyertyával tervezhették" Ha 2 pólusú is jó bele akkor milyen cikkszámút javasolsz és milyen márkájú legyen? ( 12129064619 Ez jó?)


4 pólosú GTi-be való.... jó nagy baromság, ne hallgass arra a haverodra. nincs jelentősége. én úgy tudom gyárilag NGK és Bosch gyertyákat raktak a BMW-be.
azok közül kell választani amit a realoem ajánl mondjuk. nem csak az a lényeg, hogy mennyi a pólus, hanem elvileg ezek gyárilag be vannak lőve megfelelő gyertyahézagra. tehát csak berakod és kész.
sok féle gyertyát be lehet tenni, ha a menetelése méretei stimmelnek, de lehet a gyertyahézag nem megfelelő az adott motorhoz.
egyébként ezek a gyertyák sokat elmennek. nem véletlen drágábbak, nem csak a 4 pólus miatt. én is 80-85ezernél cseréltem, de nem igen kellett volna még.
sok típusnál, márkánál a dobozon is feltüntetik mennyi km az élete kb. ami persze lehet több vagy kevesebb is.

YELLOW Elküldve: 2019-05-21 23:01 Gyújtógyertya.

John írta: Sziasztok.M43tub16 esetében miért fontos az 1.6/8 szelepesnél hogy 4 pólusú legyen? A másik kérdésem hogy olvasgatom hogy az új gyertya tönkreteszi a trafót ez az egybetrafónál is így van? Meg csak a gyárit (Az van nekem még benne.) A másik hogy ír 3 verziót isBOSCH FGR7DQP 12120141871,NGK BKR6EQUP 12129071003,12120037607.)A gyárinak mi a pontos hőértéke? Köszi előre is


nem fontos amúgy a 4 pólusú. elég a 2-es is. de jobb a szikrakép, biztosabb. nekem az NGK van, amit írtál típust.
az új gyertya akkor jelent gondot, ha a trafó már haldoklik. egybe trafónál is.
de a külön trafósnál már csak azért is, mert ott gyárilag is problémásak. én pont így jártam, de biztos olvastad.
amúgy marja sok márkánál problémás a trafó. népautó konszernéknél pláne. fater kopeljében, 15ezernék kapu lett a trafóhíd. mondhatni általános jelenségnek számít ez már.

YELLOW Elküldve: 2019-05-17 20:28 ablakemelő

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
hil írta:
Sziasztok,
folytatva a témát, mert a "belső" topikban is fel lett vetve a zörgés: azt tapasztaltam, ha esik az eső, ami mostanában volt bőségesen, akkor a zörgés megszűnik. Most azon gondolkozok, hogy unalmas órámban az egyik oldalon leveszem az ajtókéder és az üveg körüli összes gumit, mindet kitakarítom, kezelem BMW gumi ápolóval és várom az eredményt. Ha valaki esetleg megtette már ezt, akkor ne tartsa magában, mert ha eredménytelen volt, akkor nem csinálnám.
Bye: hil



Én már megcsináltam és jó lett, csak nem hiszi el senki. Ezért nem is erőltetem a témát.


hil,
csináld meg te is. akkor elhiszem.
természetesen elhiszem, hogy Iminek jó lett. de a több poz. visszacsatolás csak jó lehet.


Sziasztok,
ma vettem észre, hogy az a zörgés (valszeg), nem is az üveg és a körülötte lévő gumitól, hanem az ajtókeret belső műanyag kerete az üvegnél és a gumi miatt van. Ha teljesen fel van húzva az üveg, akkor a gumi és az a műanyag keret adja a hangot. Picit leengedve az üveget, már nem nyomódik meg a felső gumi, nem ér hozzá a műanyaghoz, ezért nincs zörgés. Esős idő esetén oda befolyik természetesen a víz, azért szűnik meg a zörgés. Tehát teljesen felesleges leszedni azokat a gumikat(remélhetőleg). Most ott kitakarítottam, bekentem aztán várom a holnapi próbát. Apróság ez a zörgés, de már az agyamra megy. Holnap megírom a tapasztaltakat.
Bye: hil


illusztráld már majd képpel, pontosan hol is kented, vagy miről is van szó. mert én elvesztem már.

Sziasztok,
végre volt ma egy zörgés mentes napom. Azt az idegesítő zörgést, ami sokunk életét megkeseríti, nem az üveg okozza, tehát teljesen felesleges leszedniés visszatenni az üveg körüli gumikat, pedig már azon voltam. Van az ajtó tetején végig egy gumi, rajta filc szerű valamivel, ami rázáródik a karosszéria vízelvezető alatti gumi csíkjára (remélem, beazonosítható a dolog). Na ez okozza a zörgést, esős időben nem, mivel vizes. Nekem eddig ez elkerülte a figyelmemet, nem is gondoltam rá, mivel mindig meg szoktam takarítani és korábban ezt is kenegettem mindenféle gumi ápoló csodaszerrel (BMW spec gumi ápoló is volt), de volt úgy is, hogy csak meg volt takarítva, de zörgés minden esetben megmaradt. Tegnap bekentem szilikon zsírral próbaként és a zörgés megszűnt. Oda majd kigondolok valamit, ami kenegetés nélkül, de örökre megoldja a problémát.

Yellow! Mivel admin vagy emlékeim szerint, kérlek, ha tudod, ezt és az ehhez tartozó írásaimat tedd át egy másik topikba, mert semmi köze az ablak emelőhöz (de az elején arra gondoltam, azért írtam ide). Lehet rosszul emlékszem, de mintha lenne valami belső zajok topik is, talán abba mehetne.

Bye: hil


nekem esőben is csinálja. meg nekem akkor kezdte el, amikor a fólia lekerült elölről. mert ugye ragadt, mert pont műszakin kellett levenni, még jó régen. és csak később tudta teljesen letakarítani. lehet kitépkedett valamit, nem tudom. nekem szerintem az üveg is csinálja, mert ha lentebb engedem, akkor csökken a mennyiség és az erősség.
a rokon szerelő azt mondta, hogy ahova zár a gumi, vagy bármi, oda a kasznira bandázs szalagot kell ragasztani. fekete autó előny. csak az úgy olyan barkács, de állítólag beválik.

én nem tudom áthelyezni a dolgokat. max másold át oda is. maradhat jelen esetben mind a kettő. mert a kérdező meg úgyis itt keresi majd.

YELLOW Elküldve: 2019-05-16 17:14 Ékszíj tárcsa

b_imi írta:
torokrobi írta:
b_imi írta:
torokrobi írta: Sziasztok ! Következő a problémám.2006-os 120D indításkor és leállításkor nyikorgó hangot ad, menet közben semmi.A szíjtárcsára gyanakszom, de segítséget kérnék hátha volt valakinek ilyen hibája. Köszönöm !


Milyen szíj van rajta?

Conti



Vegyél BMW feliratos (gyári) szíjat.


vagy inkább szíjtárcsát kellene cserélni Corteco-ra.
bár van aki panaszkodik a román gyártású Conti szíjakra. pedig korábban sosem volt probléma velük.

YELLOW Elküldve: 2019-05-08 20:23 Gumiabroncs

Sava Intensa UHP 2
hát ez nem volt egyszerű.
még ápr. 11-én leadtam a rendelést a két méretes gumikra. erre hívtak, hogy kb 1 hét, mert a szélesebbekből nincs.
természetesen 1 hét múlva sem volt semmi. többször hívtam őket. telefonon nagyon kedvesek meg minden, tényleg segítőek, bár egy valaki eléggé félre beszélt. volt e-mail váltás is.
mondták a szélesebb annyira friss lesz, hogy csak na, mert a gyártótól várták a gumit.
erre tegnap 05.07. jönnek a gumik végre.
nem leküldtek 4db egyformát? DE!!!
az egyik páros 0319 a másik páros 1319 DOT-os. természetesen utóbbit választottam. mondom ezek is frissek.
ma végre kicserélték futárváltással hozták a két szélesebbet is. amik DOT száma 4718. tehát nem olyan friss ez. persze nincs gondom ezzel.
ami fura, mint az előző szériánál is BFG, hogy a szélesebb gumik nevesebb helyen gyártódtak. ugye a BFG Hungary és France, ezek pedig Poland és Germany.
de én azt sem tartom kizártnak, hogy a keskenyre kellett várni, csak össze-vissza beszéltek. végül is 1 hónap alatt csak meglett. most éppen friss rejtett szelepekre várok. mert azok is az orrom elől fogytak el. már fel lettek adva, de...

YELLOW Elküldve: 2019-05-08 20:13 ablakemelő

hil írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
hil írta:
Sziasztok,
folytatva a témát, mert a "belső" topikban is fel lett vetve a zörgés: azt tapasztaltam, ha esik az eső, ami mostanában volt bőségesen, akkor a zörgés megszűnik. Most azon gondolkozok, hogy unalmas órámban az egyik oldalon leveszem az ajtókéder és az üveg körüli összes gumit, mindet kitakarítom, kezelem BMW gumi ápolóval és várom az eredményt. Ha valaki esetleg megtette már ezt, akkor ne tartsa magában, mert ha eredménytelen volt, akkor nem csinálnám.
Bye: hil



Én már megcsináltam és jó lett, csak nem hiszi el senki. Ezért nem is erőltetem a témát.


hil,
csináld meg te is. akkor elhiszem.
természetesen elhiszem, hogy Iminek jó lett. de a több poz. visszacsatolás csak jó lehet.


Sziasztok,
ma vettem észre, hogy az a zörgés (valszeg), nem is az üveg és a körülötte lévő gumitól, hanem az ajtókeret belső műanyag kerete az üvegnél és a gumi miatt van. Ha teljesen fel van húzva az üveg, akkor a gumi és az a műanyag keret adja a hangot. Picit leengedve az üveget, már nem nyomódik meg a felső gumi, nem ér hozzá a műanyaghoz, ezért nincs zörgés. Esős idő esetén oda befolyik természetesen a víz, azért szűnik meg a zörgés. Tehát teljesen felesleges leszedni azokat a gumikat(remélhetőleg). Most ott kitakarítottam, bekentem aztán várom a holnapi próbát. Apróság ez a zörgés, de már az agyamra megy. Holnap megírom a tapasztaltakat.
Bye: hil


illusztráld már majd képpel, pontosan hol is kented, vagy miről is van szó. mert én elvesztem már.

YELLOW Elküldve: 2019-05-07 22:12 ablakemelő

b_imi írta:
hil írta:
Sziasztok,
folytatva a témát, mert a "belső" topikban is fel lett vetve a zörgés: azt tapasztaltam, ha esik az eső, ami mostanában volt bőségesen, akkor a zörgés megszűnik. Most azon gondolkozok, hogy unalmas órámban az egyik oldalon leveszem az ajtókéder és az üveg körüli összes gumit, mindet kitakarítom, kezelem BMW gumi ápolóval és várom az eredményt. Ha valaki esetleg megtette már ezt, akkor ne tartsa magában, mert ha eredménytelen volt, akkor nem csinálnám.
Bye: hil



Én már megcsináltam és jó lett, csak nem hiszi el senki. Ezért nem is erőltetem a témát.


hil,
csináld meg te is. akkor elhiszem.
természetesen elhiszem, hogy Iminek jó lett. de a több poz. visszacsatolás csak jó lehet.

YELLOW Elküldve: 2019-05-07 22:05 Nem tudom mi a baja az autómnak

Ibrahim írta: Segítsetek.
A hibam minden előjel nélkül lett.
Le állítottam és azóta nem indul be.
Semmilyen megelőző hibajel nem volt nem rángatt nem füstöl semmi.
745d 242kw 2008.
S.O.S
Diselt kap.


az, hogy nem indul elég tág. ne is várd, hogy konkrétan megmondjuk mi a hiba.
mit jelent a nem indul?
önindító teker? ha nem, akkor lehet a reléje, vagy testkábel probléma. ha teker, de kattog közben valami ütemesen, esetleg a lámpák villognak, akkor akkumulátor probléma, le van merülve és már nem indít. ha normálisan teker az önindító, akkor lehet EWS hiba, nem azonosítja be a kulcsot. a kulcsban lévő transponder távol esik (pl új kulcstokot kapott), vagy a gyújtáskapcsolóban lévő tekercs rossz.
esetleg meg kell próbálni többször gyújtást adni, mielőtt indítasz. lehet csak az üzemanyagnyomás nem elég, mert elengedi a rendszer.
illetve egy nem univerzális, hanem BMW spec. diaggal kellene ráolvasni, mert valami hibát csak eltárolt.