Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2018-05-01 11:58 Autóvásárlás

drpeter írta:
YELLOW írta:
drpeter írta: Sziasztok!

Azt szeretném Tőletek kérdezni, hogy ajánlanátok-e megvételre egy 2010-2011-es E91-es N43 B20 A-t? (318i kombi, 143 le, kéziváltó) Csak faceliftes érdekel.

Mennyire rizikós 170.000-220.000 km közötti (valós) futással? A vételáron (2.6-3.0 m Ft) felül betárazok 4-500 ezer Ft-ot vezérlés, kuplung, lendkerék stb. cserére. A vezérlés cseréje mikor esedékes, (hátha az előző tulaj cseréltette már) vagy vásárlás után mindenképp cseréltessem? A szokásos kopó-fogyó szervizen kívül vannak nagy csapdák, zsebbe nyúlós szívások? Lendkerék általában meddig bírja? Átnézéskor mikre figyeljek a szokásos dolgokon kívül?

A válaszokat előre is köszönöm!


legnagyobb gondok, ilyen NOx szenzorral, lambdával, gyertyákkal, trafókkal, vízpumpával ás számos dologgal lehet.
őszinte legyek? én nem szívesen vennék 100ezer futás felett se N43, se N45 motoros autót. N42, N46 még mindig jobb szerintem, de azok FL-ben már nincsenek.


Ok, köszönöm. Most mindenképp ellenőrzött futású 170e km-es kocsit vennék, és 220e km-el adnám el. Amiket felsoroltál, azok a nagyker kedvezményemmel pár tízezer forintból megvannak (kivéve a NOx szenzor). Tisztítás plusz Liqui Moly adalék plusz 100-as benzin remélhetőleg elég az injektoroknak. Az a bajom, hogy szívesen vennék Avensis, Accord, Mazda 6 kombit 2011-2012 körüli évjáratban, de azok 7-800e Ft-tal drágábbak. Tudom, hogy jó kocsik és megbízhatóak,és elég sok összetevős a történet, de azért nyugodtabban költök a BMW-re pár 100e Ft-ot. Ha a BMw-t választom, a vezérlést mindenképp cseréltessem rajta (2011-es autó)? Lendkerék nagy átlagban meddig bírja?


lendkerék változó, vezetési stílustól függ.
elmondom neked, hogy lehet a Mazda, stb 800-al drágább, de a jó BMW még többel. ezt elhiheted.

YELLOW Elküldve: 2018-05-01 09:49 Fórum KERESŐ használata

Bitu79 írta: Egyre több ember tesz fel megválaszolt kérdést,illetve az adott topikba nem illő dolgokat.Kéne egy admin,aki rendet tartana...Kezd tiszta összevisszaság lenni az oldal.Nem sértegetésből írom,de az emberek egyre butábbak...A keresőt észre sem veszik.A legjobban az fáj,hogy látszik az emberi butaság a topikban lévő kérdésekből is.


ez mindenhol így van, nem tudsz mit tenni.
amíg nem nyitogat új, felesleges témát, addig...
ha nagyon idegesít, akkor ne reagálj rá. hátha észreveszi. vannak, akik duzzogva beírnak 1-2 hét után, hogy itt is sokra ment a kéréssel, magának megtalálta. ez is siker, és inkább őt minősíti.

YELLOW Elküldve: 2018-04-30 22:14 Autóvásárlás

drpeter írta: Sziasztok!

Azt szeretném Tőletek kérdezni, hogy ajánlanátok-e megvételre egy 2010-2011-es E91-es N43 B20 A-t? (318i kombi, 143 le, kéziváltó) Csak faceliftes érdekel.

Mennyire rizikós 170.000-220.000 km közötti (valós) futással? A vételáron (2.6-3.0 m Ft) felül betárazok 4-500 ezer Ft-ot vezérlés, kuplung, lendkerék stb. cserére. A vezérlés cseréje mikor esedékes, (hátha az előző tulaj cseréltette már) vagy vásárlás után mindenképp cseréltessem? A szokásos kopó-fogyó szervizen kívül vannak nagy csapdák, zsebbe nyúlós szívások? Lendkerék általában meddig bírja? Átnézéskor mikre figyeljek a szokásos dolgokon kívül?

A válaszokat előre is köszönöm!


legnagyobb gondok, ilyen NOx szenzorral, lambdával, gyertyákkal, trafókkal, vízpumpával ás számos dologgal lehet.
őszinte legyek? én nem szívesen vennék 100ezer futás felett se N43, se N45 motoros autót. N42, N46 még mindig jobb szerintem, de azok FL-ben már nincsenek.

YELLOW Elküldve: 2018-04-30 16:22 Segítsetek!

Squix írta: Az miért lehet hogy ha nyomva tartom a nyitó gombot akkor nyílik mind a négy ablak,viszont ha a zárás gombot nyomva tartom akkor csak az első ablakok húzódnak fel..
Lehet vhogy a kulcsot úgy betanítani hogy zárja mind a négy üveget? illetve hogy ne keljen nyomva tartani a gombot a távirányítón a felhúzáshoz?sokkal kényelmesebb lenne ha hosszan nyomom a gombot akkor full ra zárja az ablakokat,vagy ha zárom a kocsit akkor automatikusan felhúzná az ablakokat is...!


meg kell nézni, hogy van programozva.
de gyanítom, ha coupe-ról van szó, akkor a hátsókat azért nem zárja be kulcsról, mert ott nincs becsípődésgátló. csak az első ablakoknál.

YELLOW Elküldve: 2018-04-30 16:19 radio probléma

Gabesz1 írta: Sziasztok! Nemrég lettem Bmw tulaj e46 320d 2003 as. Nos az a problémám hogy gyújtásra teszem a akkor szól a rádió valamikor az összes hangszórón de valmikor csak balSzia oldalt elől majd után csak hátul a csomagtartóban ott mindig szól, a balos hátsóban de mikor gyújtásra teszem akkor szól kicsit elől majd szép lassan el halkul.
Tanácsokra tapasztalatokra lennék kíváncsi köszönöm szépen.


szerintem a fejegység meghajtó IC-je rosszalkodik, lehet csak forrasztási gond. vagy ha volt utólagos hangrendszer az autóba, akkor valahol hangszóróknál kell keresni a hibát.

YELLOW Elküldve: 2018-04-30 16:17 Mi lehet a baj?

ZoleszE46 írta: Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Valaki találkozott már hasonló esettel?
Az autó elindul pöcröffre, szép alapjárat de kb 10 mp után leáll magától.
1200 fordulat fölé nem megy és nem reagál semmire csak lekapcsol.
E46 318d M47d20 motor

inpa ezt írja..

8 glow device
error freqvency 50
glow plugs also glow relay defect
error currently available
errorcode 08 48 32 22 4E 11 E5 00 00 00 00



70 control unit injection pump ( communication )
error freqvency 50
can bus reception fault
error currently available
errorcode 46 48 32 12 28 11 E5 00 00 00 00
6528.00(1/min)


az első az izzításvezérlő reléje, szokott rossz lenni, vagy ha az sem jó cserére, akkor maga a vezérlő rossz.
a másik kommunikációs hiba a magasnyomású pumpával. vagyis valami hasonló. lehet csak a nyomás értéke nem jó, ami lehet akár egy szenzor is, vagy szűrő.

YELLOW Elküldve: 2018-04-29 13:49 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!

YELLOW Elküldve: 2018-04-29 13:48 Segítsetek!

janoscserenyecz írta: Sziasztok!
Olyan kérdesem lenne hogy mi lehet a baj ha gáz adáskor 2ezer környékén azaz amikor gyorsitani szeretnék ,terhelem a gépet beráz beremeg valami középtől hátrafelé valahonnan erzem meg ugye ha váltok es kicsit gyorsabban engedem a kuplungom dobol is valami. e46 330 xd m van 2001 es sedan.


hát kettőstömegű is lehet.
nézd meg, hogy üresben amikor állítod le az autót, akkor benyomott kuplunggal és kuplung nélkül hogyan áll le. figyeld a hangokat, ha túl nagy a külnbség a leállítások között és főleg kuplung nélküli leállításnál zajosabb, akkor ezzel lesz gond.
de mivel összkerekes, így sok minden lehet. de lehet a hardy-tárrcsa, kardánkereszt, de ezt általában csak kardántengely levételével lehet jól kiszűrni.
de még lehet a difi környékén lévő dolog is. vagy az osztómű.
de leginkább kettőstömegűre gondolok.

YELLOW Elküldve: 2018-04-29 13:32 Ülésfoglaltság érzékelő

KRZ írta: Szép napot mindenkinek, minap autó takarítás közben észrevettem, hogy a jobb első ülés alatt egy kábel ki van húzódva és sehogy nem tudom visszatenni olyan rossz helyen található. Nem tudom, hogy így volt -e vagy véletlenül én csinálhattam a takarítás közben csak most fedeztem fel, csatolok pár képet, előre is köszönöm a választ ha valaki tudja Ay írás alapján az ülésfoglaltságra gondoltam de nem vagyok benne biztos, hagyhatom így vagy valahogy tegyem vissza a helyére ? Ha rossz helyre írok elnézést új vagyok még itt.

http://www.kepfeltoltes.eu/vie...e=9951.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/vie...e=5792.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/vie...e=3273.jpg


erre megy rá az ülés alatt, a fehér csatlakozóba.
igen ülésfoglaltság érzékelő kábele.

YELLOW Elküldve: 2018-04-26 13:24 Szelepszár szimering

peti9577 írta: Sziasztok! Nem régiben vettem egy e46 os t! És addig amíg hűvösebb idők voltak nem volt semmi de most már azt csinálja hogy ha csak szépen megyek vele városban és utána játszok a gázzal elég szép kék füstje van. Elsőnek azt hittem hogy túl vékony neki az olaj így 5w helyett kapott 10w-t! De ugyan ugy csinálja! Lehet hogy szelepszárszimeringes? Ha igen kb mennyibe fog az nekem fájni?


vagy kartergázszellőztető szelep is lehet. az is tipikus hibája lehet.

YELLOW Elküldve: 2018-04-25 10:53 E46 motorcsere, megéri?

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Lenne egy elméleti kérdésem.
Melyik motor a legjobb szerintetek tuningolás céljából?
M54b... 25,28,30??
Sokféle vélemény hallok és nem tudom melyik lehetne jó választás. Tuningra itt turbót értek meg egy kis belepiszkálást. Nem komplett átalakítást. A turbót is csak a hangja miatt. Persze ez nem mostani terv hanem kitudja még csak informálódom.
És ha valakinek van tapasztalata akkor esetleg szívesen veszek konkrét típusokat, márkákat. (turbó, intercooler...stb)


csak a hangja miatt turbót tenni (gondolom a lefújó szelep hangra gondolsz) elég vicces, már bocsi.
a legjobb megoldás egy 23i, azaz M52B25. csak a 23i-nek kisebb a teljesítménye, így adó szempontjából jobb. de a motor könnyen 25-i tud lenni.
viszont a 28i-re egy 25i szívósor is dob teljesítményben.
szerintem a 25i azaz az M52B25 motorok a legjobbak.
turbót lehet bármelyikre rakni, de az M52-ből ne engedj. ezek jó blokkok.
ha már turbó és a hangja kell, célszerű valami kisebb. ahhoz kevesebb átalakítás kell, jobban bírja a gyári a motor. bizonyos töltés felett már injektort, hajtókarokat és sok egyebet cserélni kell.
szerintem a kompresszor sokkal jobb dolog, amit szíj hajt. igaz nem lesz lefújós hangja, legalábbis ott nem tudok ilyenről.


Azért az erő is számítana persze, de nem tudok mit csinálni, nekem nagyon tetszik a turbó hangja meg a lefújó hang.
Akkor te is a 25-öst mondod. Ezt hallottam mástól is.
Igen az M52 ben vagy M54 ben gondolkodtam én is.
Az M54 már annyival gyengébb lenne amúgy?


attól függ mibe akarod tenni, milyen kaszniba.
de M50B25 lenne a legjobb No Vanos, vagy single Vanos. vagy a régi M10-es blokkok. M52 még elmegy.
M54-gyel már nem csinálnám meg. lehet de kapásból generál kell neki. újragyűrűzni, stb.


Hát ha egyszer eljutnék ide akkor E46-ba szeretném.
De sajna ez még igen odébb van. Csak gyűjtöm az infókat hátha
És reálisan mit lehetne azokból kihozni ésszerű keretek között azt nem tudod?


az attól függ mennyire akarod átépíteni a motort is. ha csak egy turbót akarsz rálökni, akkor szerintem +50-80LE-től többet nem célszerű. Nem tudom ez mekkora turbó nyomást jelent.
ilyenekről talán Gaburáékkal (gabura motorsport) kellene beszélgetni. helyben vannak. bár nagyon nem adnak ki ők sem infót. de érdeklődni náluk a legjobb, mert ők ezt csinálják.

YELLOW Elküldve: 2018-04-24 22:50 Féktárcsa és fékbetét

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Tano írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy tudtok e arra megoldást, hogy ha 1-2 hetet áll az autó tiszta rozsda a féktárcsa.
Valamit lehet tenni ellene?
Előre is köszönöm!


Igen, lehet: Használni kell az autót!


Egynek nem rossz ötlet!


de hogy? nekem állt már többet is, és semmi nem volt rajta. kint áll?
mosás után álltam már be a garázsba ahol állt 1-2 hetet, de csak fátyol szerű rozsda volt rajta. még a betétet is alig fogta oda.
rozsda ellen megoldás? kerámia, vagy karbon tárcsa.
mondom nekem az ATE nagyon kegyes ebből a szempontból.


Kint áll állandóan sajna.
Leteszem és kb. 1 hét és összeragad a rozsdától az egész. Alig bírok elindulni vele..
Lehet szar ez a tárcsa. Ha jól emlékszem Jurid a márkája.


nekem is Jurid a gyárija. de sosem volt gondom, pedig mikor megvettem egy darabig nekem is kint állt.
én arra tudok gondolni,hogy talán túl sokat és sokáig hevülhetett a fék, emiatt átalakult egy kicsit a szerkezete. vagy épp ellenkezőleg, lehet meg kellene néha fékezni keményebben.
mind a négy tárcsa ilyen? nem lehet, hogy kutya levizeli? mert az oszt érdekes tud lenni.

YELLOW Elküldve: 2018-04-24 22:46 E46 motorcsere, megéri?

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Lenne egy elméleti kérdésem.
Melyik motor a legjobb szerintetek tuningolás céljából?
M54b... 25,28,30??
Sokféle vélemény hallok és nem tudom melyik lehetne jó választás. Tuningra itt turbót értek meg egy kis belepiszkálást. Nem komplett átalakítást. A turbót is csak a hangja miatt. Persze ez nem mostani terv hanem kitudja még csak informálódom.
És ha valakinek van tapasztalata akkor esetleg szívesen veszek konkrét típusokat, márkákat. (turbó, intercooler...stb)


csak a hangja miatt turbót tenni (gondolom a lefújó szelep hangra gondolsz) elég vicces, már bocsi.
a legjobb megoldás egy 23i, azaz M52B25. csak a 23i-nek kisebb a teljesítménye, így adó szempontjából jobb. de a motor könnyen 25-i tud lenni.
viszont a 28i-re egy 25i szívósor is dob teljesítményben.
szerintem a 25i azaz az M52B25 motorok a legjobbak.
turbót lehet bármelyikre rakni, de az M52-ből ne engedj. ezek jó blokkok.
ha már turbó és a hangja kell, célszerű valami kisebb. ahhoz kevesebb átalakítás kell, jobban bírja a gyári a motor. bizonyos töltés felett már injektort, hajtókarokat és sok egyebet cserélni kell.
szerintem a kompresszor sokkal jobb dolog, amit szíj hajt. igaz nem lesz lefújós hangja, legalábbis ott nem tudok ilyenről.


Azért az erő is számítana persze, de nem tudok mit csinálni, nekem nagyon tetszik a turbó hangja meg a lefújó hang.
Akkor te is a 25-öst mondod. Ezt hallottam mástól is.
Igen az M52 ben vagy M54 ben gondolkodtam én is.
Az M54 már annyival gyengébb lenne amúgy?


attól függ mibe akarod tenni, milyen kaszniba.
de M50B25 lenne a legjobb No Vanos, vagy single Vanos. vagy a régi M10-es blokkok. M52 még elmegy.
M54-gyel már nem csinálnám meg. lehet de kapásból generál kell neki. újragyűrűzni, stb.

YELLOW Elküldve: 2018-04-23 22:28 Autóvásárlás

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

El értem oda, hogy el kezdtem nézegetni az E46-om utódját. E90-t, E92-t vagy E60-at nézegetek, csak nem tudok dönteni, hogy benzin vagy dízel. Már több olyat is hallottam, hogy egy pár éves dízel BMW kiégett.
Ez eléggé a benzines felé húz, bár dízelt többet és olcsóbban találni. Még nincs konkrét max ár amiért vennék, de egyértelmű, hogy nem egy alig futott, 10 millióst szeretnék.

Szóval az lenne a nagy kérdésem, hogy szerintetek be merjek vállalni nyugodtan egy dízelt, és ne hagyjam, hogy elijesszenek tőle az ilyen rémhírek, vagy mindenképpen benzinest? Illetve a dízeleknél mire kell odafigyelni?


szerintem E60 kerülendő. vagy benyás és manuál váltós. de azok idősek lesznek.
E90 semmi extra E46-hoz képest, kicsit újabb benyomást kelt. E92 azért pofásabb.
20d-ből jobbak a 163 lovasak. de inkább 30d. benzinesek pedig jobbak, de sokkal rizikósabbak, több szenzor, amik szeretnek elromlani. régiekben meg az a moci van, mint a kompótodban.
én ezeket a szériákat ki fogom hagyni.
de ha te ezeket szeretnéd nem beszéllek le. ha erre vágysz vágj bele.


Igaz, az mind E46-nál, mind az egyel fiatalabb generációnál látom, hogy a 20-as dízel elég elterjedt, gondolom akkor rossz nem lehet. Szóval akkor ne dőljek be ilyen híreknek, hogy a dízelek random önálló életre kelhetnek? Mikre kell odafigyelni, hogy "egészséges" maradjon egy dízel?


nem véletlen eladó több dízel. bajosabbak, és már sokat futottak, attól függetlenül, hogy aktuálisan éppen mit mutat a km óra.
minden esetben legyen 500ezred tartalékba, ha dízelbe vágsz, de akár benyás esetén is.

YELLOW Elküldve: 2018-04-23 22:02 Autóvásárlás

Adriano98 írta: Sziasztok!

El értem oda, hogy el kezdtem nézegetni az E46-om utódját. E90-t, E92-t vagy E60-at nézegetek, csak nem tudok dönteni, hogy benzin vagy dízel. Már több olyat is hallottam, hogy egy pár éves dízel BMW kiégett.
Ez eléggé a benzines felé húz, bár dízelt többet és olcsóbban találni. Még nincs konkrét max ár amiért vennék, de egyértelmű, hogy nem egy alig futott, 10 millióst szeretnék.

Szóval az lenne a nagy kérdésem, hogy szerintetek be merjek vállalni nyugodtan egy dízelt, és ne hagyjam, hogy elijesszenek tőle az ilyen rémhírek, vagy mindenképpen benzinest? Illetve a dízeleknél mire kell odafigyelni?


szerintem E60 kerülendő. vagy benyás és manuál váltós. de azok idősek lesznek.
E90 semmi extra E46-hoz képest, kicsit újabb benyomást kelt. E92 azért pofásabb.
20d-ből jobbak a 163 lovasak. de inkább 30d. benzinesek pedig jobbak, de sokkal rizikósabbak, több szenzor, amik szeretnek elromlani. régiekben meg az a moci van, mint a kompótodban.
én ezeket a szériákat ki fogom hagyni.
de ha te ezeket szeretnéd nem beszéllek le. ha erre vágysz vágj bele.