alfatone fórum hozzászólásai

alfatone Elküldve: 2007-12-06 11:24 Benzin VS Dízel

330d, 328i. Azonos teljesítményûek. A kettõ közül szerintetek melyiket lehet olcsóbban kapni?

alfatone Elküldve: 2007-12-05 18:06 Benzin VS Dízel

Calibra témában annyi tapasztalatom van, hogy egyszer állunk az Alkotáson a lámpánál a sógor E36 28i-ben. Sárgánál kerékcsikordulás, erre õ is nyomott egy padlót. Mögöttünk füstölõ gumikkal evickélt két calibra, akik versenyeztek.
Persze nyílván nem a 4x4-es változat, azzal nem akadtam még össze.
Amúgy egy kis súlyú pörgõs japán autóval szemben (itt nem suzukira hanem subarura gondolok) a 1,5 tonnás BMW-nek esélye sincs 100-ig.

A dízelben engem zavar a gázreakció, az a turbó miatt mindig lassabb. Most az autógyárak a dízeleket fejlesztik, felfedezték a benne rejlõ tartalékokat. De a hatalamas kereslet a dízel iránt felnyomta a gázolaj árát a világpiacon, és ha ez tovább növekszeik, csökkenni fog a gazdaságossága a benzineshez képest. Arról nem is szólva, ha használt autóban gondolkodunk, nagy az árkülönbség. Nagyon sokat kell menni évente, hogy megtérüljön.

alfatone Elküldve: 2007-12-05 13:43 Sluszkulcs zár de nem nyit

Ez olyasmi volt nektek, hogy eleinte csak ritkán csinálta? Vagy elromlik és kész?

alfatone Elküldve: 2007-12-05 13:34 Csinált már valakivel ilyet a gépe?

Akkor félreértettem, az aktuális 1,3-ra gondoltam, bocs. A BMW sosem volt híres a gyorsulásáról, nehéz autók, nem mintha panaszkodnék a 7mp-re a 28asomtól, de inkább azt szeretem, hogy 0-190-ig ugyanúgy megy, 190-240ig "érezhetõen" nehezzzeben gyorsul fel.

alfatone Elküldve: 2007-12-04 23:37 Csinált már valakivel ilyet a gépe?

paci írta:
alfatone írta:
Szabb1 írta:
Zotyi30d írta: Hát! Én kételkedem ebben


Ha csak 100-ig nézzük, a 320-as 9.9 sec. a szuszko meg 8,3 ha jól emlékszem. Igaz a sofõrön sok múlik.

Végre azért a BMW hozza a 220-at

Csak a tényeknél maradva. A swift 1.3 11,0 mp.
A 136 lovas 20d 9,9 mp, a 150 lovas 20i 9,9, a 28i 7,0 mp.
Szóval suzuki témáról le lehet kattanni, nem nyom az le senkit közülünk.


Tényleg nem kötözködés képpen, de az a linkelt swift, 8,4 alatt van százon...gyárilag. >1300ccm szívó 101Le 850kg
Szóval nyugodtan lehet remegni a 20d-ben >2000ccm 150Le turbó 1390kg
az adatok magukért beszélnek
Amelyik BMW nem éri el a 170Le-t minimum, az szóba se jöhet, legyen az dizel avagy benzin...

A hivatalos oldalról:
http://www.suzuki.hu/autok/swi.../index.xml
Én is olvastam már olyat, hogy 1,3-as új swift 8mp alatt 100-on, de azért mert valaki leírta, még nem kell elhinni.

alfatone Elküldve: 2007-12-04 21:19 Váltózár?!

Hát az autómatánál nem olyan hatékony a váltózár, mert ott a kar csak egy huzalt mûködtet, tehát a váltó oldalán a kapcsolókart lehet kézzel mozgatni, ha kiakasztotta. (mondjuk jól alá kell feküdni) És nincs is minden váltózárasnál olyan szerkezet, ami passzol ehhez.
Kiegészítõ elektronikai védelmet érdemes berakni.

alfatone Elküldve: 2007-12-04 21:10 Csinált már valakivel ilyet a gépe?

Szabb1 írta:
Zotyi30d írta: Hát! Én kételkedem ebben


Ha csak 100-ig nézzük, a 320-as 9.9 sec. a szuszko meg 8,3 ha jól emlékszem. Igaz a sofõrön sok múlik.

Végre azért a BMW hozza a 220-at

Csak a tényeknél maradva. A swift 1.3 11,0 mp.
A 136 lovas 20d 9,9 mp, a 150 lovas 20i 9,9, a 28i 7,0 mp.
Szóval suzuki témáról le lehet kattanni, nem nyom az le senkit közülünk.

alfatone Elküldve: 2007-11-23 17:37 Fékjavítás

Tiba írta: Nem lehet, hogy nagyobb volt a cipõd talpa?

"Egy régi vulkáni közmondás szerint, ha kizárjuk a lehetetlent, ami marad, még ha hihetetlen is, az az igazság."
Ezek szerint valóban a cipõtalpam volt, de mindazoknak is, akik azzal kezdték, "jó sportos a féked, mert fent fog. "

alfatone Elküldve: 2007-11-21 20:15 Fékjavítás

Az teljesen logikus, hogy a tartály dolga. Ezért nem értem, az e36-ban ami szintén csúszónyerges, miért fogott fentebb a fék betétcsere után. És ugyanez volt egy toyotámban is.

alfatone Elküldve: 2007-11-21 17:44 Fékjavítás

A kopásjelzõ mûanyag felülete ledörzsölõdik, ezért jelez be. Azt nem lehet javítani, ki kell cserélni a betéttel együtt.

alfatone Elküldve: 2007-11-20 15:52 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

Korábban már volt szó arról, nem érdemes ajánlani senkit, mert én is jártam úgy, hogy ajánlottam valakinek egy alkatrészboltot -ahova azóta is járok- de a márkatárs nem jött ki velük és nekem volt kellemetlen.
Ugyanúgy hosszas próbálgatás után találtam jó szerelõket, de nem tudom, másnak is megfelelne-e. Ezért nem írok ide senkit.

alfatone Elküldve: 2007-11-18 09:43 Érdekes hiba...:(

Fékmunkahenger! Nekem is volt. Ha igyekszel, elég a javítószett. Ha már régóta rohad, akkor cserélni kell a féknyerget. Én így jártam.

alfatone Elküldve: 2007-11-17 20:31 M6

Szerintem vegyük meg a motorját! Az enyémbe berakhatjuk.
De viccet félretéve olyannal beszéltem már aki mindhárom M5-öst vezette.
A rangsor érdekes, mert klasszikus értelemben az E34 a legjátszósabb sportautó, pedig sor 6os. Az E39 olyan mint egy erõs 540i, nem tépi le a fejedet, többet várnál tõle. Ez az 500mittoménhánylóerõs gép viszont hihetetlenül erõs, noha a túlautómatizáltsága valamelyest csökkenti a vezetési élményt.

alfatone Elküldve: 2007-11-15 20:20 Dalcím?

Hirtelen csak annyit tudok mondani, hogy a Kill Bill 1-ben hallottam, de nem tudom a filmhez írták-e. Eseteleg majd megnézem a végefõcímben, ott leírják ezeket mindig.
Ha már itt tartunk, szerintem legjobban a Rammstein passzol a BMW-hez, de ezzel sem menne rosszul.

alfatone Elküldve: 2007-11-14 16:31 BMW extrák_

rhantos írta: Sikerült ritka felszerelési cikkekel bõvítenem az autóm felszereltségét

Gyári toronymerevítõ, ez nem olcsó cserébe elemenként lehet rendelni, így akinek nem tetszik a középsõ csõbõl hajlított merevítõ, az csináltathat trendi aluminiumot, mellesleg a legdrágább alkotóeleme az egésznek


Már csak egy M3 kéne a toronymerevítõ alá.