YELLOW írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
BalaBMW írta:
Minden autómatán rajta van, hogy lifetime oil. Mi a nyáron cseréltük és olyan szaga volt, hogy a legbüdösebb sajt elbújhat mögötte! Volt 1-2 nyűgöm a váltóval és az olaj + szűrő csere megoldotta. Azóta gond nélkül üzemel (kb 20000 km ment bele a csere óta).
nem csak automatán van rajta.... manuálison is. és ami a legdurvább, hogy főleg az automata igényli a jó és friss olajat. még a manuális annyira nem is kényes erre. automatában célszerű 40ezrenként cserélni, autómárkától függetlenül, manuálisban max 80ezrenként. de sok egyéb gyártó meg is követeli 40ezrenként minden váltóban. az automata meg kényes az olaj nyomására, és ha hazsnálódik, akkor váltorik. persze nem olyan mint a motorolaj, ebbe nem kerül üzemanyag, ez elfárad simán.
Ha egy 6HP váltóban 40e km-enként olajat cseréltet a gazdája, akkor 400.000 km-nél (mire tönkremenne) többet költ mintha venne egy új váltót. Ha az F sorozat 8HP-ját nézzük, abba 16.000 Ft egy liter olaj...
Csak 200e-nél már jönnek a megmagyarázhatatlan jelek, a nem akkor vált, amikor kéne, itt-ott rángat, és ez a szopás eltart az általad jelzett 400e-es cseréig úgy, hogy a gazda a pokolba fogja kívánni a bmw-jét meg saját magát, amiért ilyen szart vett. Ha meg olajat cserélget, akkor ez kitolódik arra a korra, amikor már úgyis kitolják a gépet a darabokra szedő üzemrészbe.
Meg szerencsére a 16e-es olajat egyesek kiderítik, hogy mivel lehet 3-5e környékén helyettesíteni és máris egyszerűbb az élet.
BarG osztom a mondandódat. az a 16ezres ár valószínű szervízár. ahova elvileg úgysem visznek iylen bajjal. vagy ha rossz a váltó, tudják azt mondani, hogy olajat kellett benne cserélni, persze jó drágán. gondolom a szűrő sem véletlen van benne. ha valamit szűr, akkor el is dugul, így a nyomás csökkenthet.
egy őj váltó meg... biztos nem olcsó, a bontott meg rizikós megint. de most én nem is az újakról beszélek, hanem pl egy E46 és kora beli autómatában, még ha nem is 40ezrenként, de 100ezrenként nem hiszem, hogy földhöz vágna valakit, főleg ha sok városi menés van benne. ártani biztos nem árt, ha normális olajat kap.
A 100.000 km az 2,5 x annyi mint a 40

és tényleg másabb a hangzása

A 16e Ft olaj nem szervizár, hanem a ZF-nél annyi.
Barg: 200 -nál ha szarakodik egy váltó az nem az olaj (nem) csere miatt van, hanem egészen más a probléma.