gampetibor fórum hozzászólásai

gampetibor Elküldve: 2012-02-16 18:15 Társalgó

Robinson írta:
jons írta:
YELLOW írta: http://totalcar.hu/magazin/tec...minuszban/


ügyes ember írta, ügyes emberek is szóltak hozzá...



Én mint laikusok közt egy picivel magasabb szintet képviselő ám még laikus user, teljesen összeszedettnek tartom. Mi a gond vele?


én sem értem mio a gond ezzel egyébként én pont igy szoktam inditani fél perc aztán gurulok

gampetibor Elküldve: 2012-02-15 17:37 Valaki segítsen

Egy olyan gondom lenne még hogy amikor bekapcsolom a fűtést valami iszonyatosan elkezd csikorogni és minél nagyobb fokozaton van a ventilátor annál gyorsabb a csikorgás is aztán amikor már meleg levegőt fúj általában elhallgat de nem mindig. Mi lehet ez?

gampetibor Elküldve: 2012-02-15 17:31 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

dakocoupe írta:
YELLOW írta:
dakocoupe írta: Hali!

E46 coupe-m van,és felnit szeretnék venni alá!Hátra minnél szélesebbet szeretnéd de nem tudom mik a határok körül belül!Hátra szeretnék 9" környékét de nem tudom milyen et-ig merjek belevágni és mekkora gumival!Elöl pedig lehet keskenyebb!Remélem van itt 1-2 rutinosabb aki ilyesmi elképzeléssel várásolt felnit


szerintem ET50 felett kell gondolkodni, és max 235-ös gumi, igaz ez keskeny a 9"-ra.


Tudomásom szerint az et 35 az átlag felni et szám ami nagyon sok autón elfér,én ez alatt szeretnék gondolkodni,gumisnál dolgozom ,azt tudom hogy milyen felnire mit lehet préselni,csak hogy ha egybe tudnék felnit gumival venni nehogy ne férjen el!Exemen 9"-on 215/40 volt,semmi gond nem volt vele,de láttam már 195/40-t is 9"-on,bár az már kissé merész volt..... a lényeg hogy et 20-30közt 9" szerintem elfér,csak megerősítésre várok.....


e46ra ET 35 alatt elég gáz
nekem hátul 8,5" et 50 és éppen hogy nem ér bele


gampetibor Elküldve: 2012-02-15 11:48 Valaki segítsen

YELLOW írta:
gampetibor írta: Sziasztok! Az alábbi képen lévő alkatrészre lennék kíváncsi hogy mi is az. Legutóbb amikor a motortérben kutakodtam akkor leltem rá. Az van a tartály tetelyére írva hogy ATF only. Megnéztem olaj van benne és a kupakról lóg egy henger amin két gyűrű van. Gondolom ez a szintmérő. Nos az olajam éppen eléri a mérő legalját szóval töltenem kéne bele. Mit töltsek bele és hogy hívják ezt a tartályt? KÖszönöm



kormány szervó tartálya.


Köszi és milyen olaj kell ebbe?

gampetibor Elküldve: 2012-02-15 08:28 Valaki segítsen

Sziasztok! Az alábbi képen lévő alkatrészre lennék kíváncsi hogy mi is az. Legutóbb amikor a motortérben kutakodtam akkor leltem rá. Az van a tartály tetelyére írva hogy ATF only. Megnéztem olaj van benne és a kupakról lóg egy henger amin két gyűrű van. Gondolom ez a szintmérő. Nos az olajam éppen eléri a mérő legalját szóval töltenem kéne bele. Mit töltsek bele és hogy hívják ezt a tartályt? KÖszönöm

gampetibor Elküldve: 2012-02-11 17:40 Klubtúra Münchenbe?

Coyote írta:
xlzx írta: Akit érdekel a dolog, itt a nyílt csoport: http://www.facebook.com/groups/225841077454309/


ide frankón regeltem Remélem összejön!

Most komolyan senkit nem érdekel innen a fórumról? Szégyen.


Nem hinnem hogy szégyen inkább pénz kérdés es lehet nem mindenki all olyan jól mint Te hogy megengedhessen magának ekkora kiadást meg ha ez is minden vágya. A másik meg hogy biztos sokan voltak is mar mint ahogy én is szinte minden évben kilatogatok egyszer a BMW es a Bayern miatt.

gampetibor Elküldve: 2012-02-09 19:39 Motorolaj

Geri írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
Geri írta: Üdv Mindenkinek!

Holnap viszem a kocsimat olajcserére.10W40 castrol gtx-et vettem.Remélem nem gáz, hogy nem 5W40!?1 hete vettem a kocsit és nem tudom mikor lett benne cserélve, ezért biztos ami biztos!Kérdésem még az volna, hogy olajcsere után a computer nem tárol hibát, amiért le lesz engedve az olaj?Olajcsere után nem kell diagnosztika?Törlés?Bocsi lehet, hogy hülye kérdés , de várom hozzáértők válaszát!Köszi!!!!


A BMW gyár minősítést ír elő, nem viszkozitást.



igen, csak ám nem minden viszkozitású olaj kapja meg a minősítést. tehát a kettő ugyanúgy összefügg. az, hogy rá van írva, hogy BMW longlife, stb az csak arra vonatkozik, hogy a BMW bevizsgálta. úgyhogy inenntől kezdve a viszkozitást érdemes figyelni. minőségbe már úgy sincs rosszabb, mint benzineseknél az SJ, csak magasabb. az SJ pl longlife-98 azt hiszem, de persze ez viszkozitásban is más.



És ha lecseréltetem most 10W40-re (castrol gtx) kb 4000 km erejéig, utána ismét csere!Lesz bármiféle hátrányom?Kell-e diagnosztika, hibakód törlés olajcserénél?


Nem lesz hátrányod de nem kell 4000 ként olajcsere elég 15000 ként is. Hibakód nem lesz és diagnosztika sem kell csak a komputerben kell beállítani a következő olajcsere intervallumot.

gampetibor Elküldve: 2012-02-09 18:13 Motorolaj

Geri írta: Üdv Mindenkinek!

Holnap viszem a kocsimat olajcserére.10W40 castrol gtx-et vettem.Remélem nem gáz, hogy nem 5W40!?1 hete vettem a kocsit és nem tudom mikor lett benne cserélve, ezért biztos ami biztos!Kérdésem még az volna, hogy olajcsere után a computer nem tárol hibát, amiért le lesz engedve az olaj?Olajcsere után nem kell diagnosztika?Törlés?Bocsi lehet, hogy hülye kérdés , de várom hozzáértők válaszát!Köszi!!!!



10w szerintem indokolatlanul sok még öregebb dieselbe is nemh benzinesbe. Ilyen hidegben reggel ilyen sűrű olaj nem fasza szerintem de te tudod én biztos nem tenném bele. 5w30 az optimális szerintem.

gampetibor Elküldve: 2012-02-03 17:31 Társalgó

Coyote írta:
gampetibor írta: A mai nap során elvittem a nyári kerekeimet egy gumishoz, hogy kapja le róla a gumikat mert vinném fényezni a felniket. Kb 40 percig szerencsétlenkedett a faszi a négy gumi levételével / 225 40 r18 / és faszán le is kapta a fényezést a felni peremén több helyen is. Hebegett habogott a szerencsétlen /miután kiosztottam rendesen/, hogy pedig 20-as felniket is szerelt és még sosem fordult elő ilyen biztos túl hideg volt a gumi stb ...
Végül is otthagytam a picsába mert úgyis viszem telibe fényezni a felniket, de amit szóban tőlem kapott a többi kuncsaft előtt az nem tett jót az üzletének az tuti. Valamint ha visszakerülnek a gumik a felújított felnikre /természetesen másik gumisnál/ és felpúposodik ahol a nyomorult feszegette le a felniről akkor visszamegyek és ráhajtogatom az asztalt ha nem téríti meg a káromat. Nem is értem az ilyen miért kezd bele ha nem is ért hozzá. Nekünk meg esélyünk sincs, hogy előre lássuk, hogy az adott szerelőnek köze nincs a dolgához. Teljesen kiszolgáltatott helyzetben vagyunk.


kérdés!

ha le vannak padkázva a felnik, azt hogyan javítják? Kihegesztik? Mert nekem is lenne egy hasonló akcióm a nyári szettekkel, jó hogy említetted. Már csak egy jó szakit kéne találnom Siófok vagy Fehérvár környékén.


Hátha a felni anyagából is hiányzik akkor feltöltik, ráhegesztenek aluminiumot sikra csiszolják és fényezik. Ha csak a fényezés sérült akkor elég fényezni mint az én esetemben is. Ja és a jó szaki a legfontosabb!!! ÉRdeklődj kérj referenciát és csak tökéletes végeredményt fogadj el és persze ezt közöld is a szakival előre. Nehogy ugy járj mint én.

gampetibor Elküldve: 2012-02-03 16:26 Társalgó

A mai nap során elvittem a nyári kerekeimet egy gumishoz, hogy kapja le róla a gumikat mert vinném fényezni a felniket. Kb 40 percig szerencsétlenkedett a faszi a négy gumi levételével / 225 40 r18 / és faszán le is kapta a fényezést a felni peremén több helyen is. Hebegett habogott a szerencsétlen /miután kiosztottam rendesen/, hogy pedig 20-as felniket is szerelt és még sosem fordult elő ilyen biztos túl hideg volt a gumi stb ...
Végül is otthagytam a picsába mert úgyis viszem telibe fényezni a felniket, de amit szóban tőlem kapott a többi kuncsaft előtt az nem tett jót az üzletének az tuti. Valamint ha visszakerülnek a gumik a felújított felnikre /természetesen másik gumisnál/ és felpúposodik ahol a nyomorult feszegette le a felniről akkor visszamegyek és ráhajtogatom az asztalt ha nem téríti meg a káromat. Nem is értem az ilyen miért kezd bele ha nem is ért hozzá. Nekünk meg esélyünk sincs, hogy előre lássuk, hogy az adott szerelőnek köze nincs a dolgához. Teljesen kiszolgáltatott helyzetben vagyunk.

gampetibor Elküldve: 2012-02-03 16:07 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

troooger írta:
YELLOW írta:
troooger írta:
YELLOW írta:
troooger írta:
YELLOW írta:
troooger írta:
YELLOW írta:
troooger írta: Sziasztok,
Megtudnátok mondani, hogy egy 40/30-es ültetésnél, 18" vagy 19" alufelnit milyen ET számokkal tudnék felrakni?



függ a felni szélességétől. mivel kis motoros, ezért szűkebb a lehetőség, mint a nagyoknál.
8"-os, 225-ös gumival ET40 esetleg ET35
8,5"-os, 225-ös, 235-ös gumival ET45, ET47 és fölfelé


Köszi! Hát ez tényleg nem nagy lehetőség.. Akkor kerülöm a ET25öt. Őőő nyomtávszélsítővel sem lenne jó? Bár most lehet hülyeséget kérdeztem....


a nyomtávszélesítővel ugyanott vagy ahol a part szakad. az arra jó, ha mondjuk van egy ET45 ös felnid, de meg akarod tartani, csak jobb lenne ha nem esne be a kerékjáratba, akkor egy 10mm-es nyomtáv szélesítővel azt éred el, mintha vettél volna egy ET35-ös felnit. vagy ugye akkor használnak még, amikor van egy E39-re való felni, amit E46-ra akarszrakni, akkor a nyomtávszélesítőt úgy esztergálják, hogy E39 tehermentesítővel. de mivel kicsi az ET, ilyenkor nem szélesítenek, csak egy tehermentesítő gyűrűt csinálnak.


Értem! Köszi a segítséget!


jah azt kihagytam, hogy akkor is használnak nyomtávszélesítőt, ha mondjuk olyan felnit akarsz felrakni, aminek a kör osztója nem stimmel, pl az 5x120-ra egy 5x112-es fosvágenny fenyít akarsz feltenni. akkor a nyomtávszálesítőbe úgy vágnak menetet. lesz rajta 10 lik, egy 5x120-as, amivel az agyra fpgatják, meg egy 5x112-es amibe majd a felnicsavar megy az új keréknek.


Arra voltam kíváncsi hogy ha van pl. egy ET25 felni, akkor nyomtávszélesítővel tudok e valamit kitalálni, hogy felmenjen. Mert a nagyobb ET számok között elég kicsi a választék


sajnos nem tudsz mit csinálni... az ET25 is kilógna, szélesítővel meg....


Kár! És köszi a segítséget!


Nekem 40/30 mellett 18" elöl 8" et47 hátul 8.5" et50 épp elfér faragás nélkül

et35 alatt felejtős

gampetibor Elküldve: 2012-01-31 15:17 Egyenetlen alapjárat

sanko írta: Sziasztok! Egyszer már írtam ide,de sajn.senki nem tudott segíteni,ezért godoltam írok még egyszer,hátha most hozzá fog tudni szólni valaki..Szóval olyan probléma van az autómmal,hogy 60-tól kb. 10Km/h.-ás sebességig,mikor üresbe teszem és miután FELENGEDEM A KUPLUNGOT(pl.jelzölámpához közeledve)pár másodpercig elkezd ingadozni az alapjárat,olyan 500-1000között,majdnem be is döglik a motor(és információként elmondanám,hogy arra jöttem rá,hogy így üresben gurulva ebben a sebességtartományban ha bármennyiszer lenyomom a kuplungot,ELÉG HA CSAK FÉL CENTIT NYOMOM LE a kuplungpedál jeladó kapcsolásáig a felengedés után mindig beingadozik)Voltam 3x diagon,ebböl egyszer BMW-seknél,de nem mutatott hibát a gép. Szerintetek mi lehet a gond?



Szia nekem a karterszelepet és a hozzátartózó csöveket (amik a blokk mögött mennek a pollenszűrő alatt) cseréltük ki mert ott fals levegőt szívott a moci azóta nem csinálta / 2 nap /

gampetibor Elküldve: 2012-01-29 23:55 alufelni

Sansz írta:
gampetibor írta:
RePTaiL írta:
Sansz írta:
dio írta: Hello

Olyan kérdésem lenne, hogy hol lehet nem replika, eredeti BMW felniket vásárolni?
Amit keresnék az a Style 67 tipus lenne, 18" méretben...


Szia!

Pl.: http://racing-bazar.hu/alkatre...os_gumival

Nekem is ilyen kéne csak 17-esbe, 18-on szerintem már nagyon virsli a gumi :/


Styling 67 gyári csak 18"-ban van, illetve van neki a polír változata az van 19"-ban! Virsli a gumi? :O 8-9-9,5 coll szélességben gyártották őket, azért ezekre fel lehet tenni igencsak nem "virsli" gumit! Ellenben ha a magasságára gondolsz akkor az más


jaja a linken styling 67 m3 van irva pedig az nem az mert az csak 19" ban létezik és nincs ilyen pereme mint ennek a képen, a sima styling 67 pedig csak 18" ban van és annak van kicsi pereme mint ahogy a linken lévőnek nézzétek meg a gyári felnikatalogusban: http://felgenkatalog.auto-treff.com/



Nem tudtam hogy ez csak 18"-tól van... :/ láttam már 17-esben is, de akkor az lehet replika volt, minden esetre a magasságára gondoltam hogy az már elég nudli, de ezek szerint meg kell barátkozzak vele...
nekem ilyen "katalógusom" van: http://bmwtips.com/tipsntricks...Wheels.htm
és én nem látok különbséget a racingon meghirdetett és ez között: http://www.bmwtips.com/tipsntr...el_067.jpg


Amit Te linkeltel az nem teljes lista. A listadon Styling 67 M felni van ami M es stílust jelöl nem azt h az M3-As felnije. Amit én linkeltem ott látható is a különbség a kettő között mind kullemben es méretben is.

gampetibor Elküldve: 2012-01-29 21:23 alufelni

RePTaiL írta:
Sansz írta:
dio írta: Hello

Olyan kérdésem lenne, hogy hol lehet nem replika, eredeti BMW felniket vásárolni?
Amit keresnék az a Style 67 tipus lenne, 18" méretben...


Szia!

Pl.: http://racing-bazar.hu/alkatre...os_gumival

Nekem is ilyen kéne csak 17-esbe, 18-on szerintem már nagyon virsli a gumi :/


Styling 67 gyári csak 18"-ban van, illetve van neki a polír változata az van 19"-ban! Virsli a gumi? :O 8-9-9,5 coll szélességben gyártották őket, azért ezekre fel lehet tenni igencsak nem "virsli" gumit! Ellenben ha a magasságára gondolsz akkor az más


jaja a linken styling 67 m3 van irva pedig az nem az mert az csak 19" ban létezik és nincs ilyen pereme mint ennek a képen, a sima styling 67 pedig csak 18" ban van és annak van kicsi pereme mint ahogy a linken lévőnek nézzétek meg a gyári felnikatalogusban: http://felgenkatalog.auto-treff.com/

gampetibor Elküldve: 2012-01-29 21:17 alufelni

Sansz írta:
dio írta: Hello

Olyan kérdésem lenne, hogy hol lehet nem replika, eredeti BMW felniket vásárolni?
Amit keresnék az a Style 67 tipus lenne, 18" méretben...


Szia!

Pl.: http://racing-bazar.hu/alkatre...os_gumival

Nekem is ilyen kéne csak 17-esbe, 18-on szerintem már nagyon virsli a gumi :/


Ez gyáriban úgy tudom csak 19"-ban létezik