gampetibor fórum hozzászólásai

gampetibor Elküldve: 2012-04-17 19:11 Társalgó

hancurozo írta:
BarG írta: Nagyon tévedésben vagytok.
A legjobb teló az, amit a cég ad, és egy fityókába se kerül használni. Mégha jampizni nem is lehet vele, mert csak egy egyszerű kütyü.


És igen ott a pont!


ez így van

gampetibor Elküldve: 2012-04-17 16:37 Társalgó

YELLOW írta:
gampetibor írta:
YELLOW írta:
ezzel feltétlen el kellett hencegni almás teló... státusz szimbólum csak, mint a BMW
akkor most felmerül benenm a kérdés: ZTE Blade-ről is fogom tudni? vagy dobjam ki és vegyek almás telót? mert az almás teló az überkirályságcsászáristenségmindenható?
azé is benzinkúton veszem meg

amúgy én asszony jóvoltából 17ezerért vettem a Blade-et és olyan okos lett, mint egy 100ezer ft-os teló. nah ez van. éljenek a feltörekvő kínaiak! nem mintha mást nem ott gyártanának. de ez legalább echte kínai és válallják is. azaz jobb!


Te beszélsz státusz szimbolumokról? én használom. Te vagy a leggazdagabb közöttünk mert tartasz otthon egy bajort dísznek hogy ne legyen üres a garázs...
ja és most aztán jól kicseszel velem hogy kuton veszed az ematricát



csak azé sem jampizok, hogy telóról veszek, meg ugye nekem nem almás teló van. biztos így nem is tok telósan. csak erre írtam.
hát apám is eladta a kadett-ot, oszt a dupla garázs megüresedett egy hellyel. lehet veszek egy másik BMW-t mert tátong a hely.
amúgy igazad van. bocs megtehetem, hogy többet költök az adókra, biztosításra, mint amit elkocsikázok benzint
amúgy nekem tényleg felesleges, vagyis nem, mert amikor menni kell valahova, akkor ez van, apám nem igazán adja ide csak úgy az övét.


bocs én meg megtehetem hogy ájfonom van és azért van mert szerintem ez a legjobb, és nem csak azért hogy legyen, ennyi

gampetibor Elküldve: 2012-04-17 16:01 Társalgó

YELLOW írta:
ezzel feltétlen el kellett hencegni almás teló... státusz szimbólum csak, mint a BMW
akkor most felmerül benenm a kérdés: ZTE Blade-ről is fogom tudni? vagy dobjam ki és vegyek almás telót? mert az almás teló az überkirályságcsászáristenségmindenható?
azé is benzinkúton veszem meg

amúgy én asszony jóvoltából 17ezerért vettem a Blade-et és olyan okos lett, mint egy 100ezer ft-os teló. nah ez van. éljenek a feltörekvő kínaiak! nem mintha mást nem ott gyártanának. de ez legalább echte kínai és válallják is. azaz jobb!


Te beszélsz státusz szimbolumokról? én használom. Te vagy a leggazdagabb közöttünk mert tartasz otthon egy bajort dísznek hogy ne legyen üres a garázs...
ja és most aztán jól kicseszel velem hogy kuton veszed az ematricát



gampetibor Elküldve: 2012-04-17 13:54 Társalgó

Helioport írta:
YELLOW írta:
bmw3 írta:
YELLOW írta: mióta megvettem az autót, azóta nem vettem autópálya matricát. (2007)
milyen lehetőségek vannak?
azt tudom a legkisebb az 1 hetes, amit venni lehet. SMS-es megoldás van még? mondjuk arról régebben olvastam, hogy elég kérdéses téma, volt akinek küldtek büntetést, aztán bizonygatni kellett. bár enkem szimpatikus, mert nem kellene az üveget összeragasztani.

szerk.: olvastam, de nem látok SMS rendeléses dolgot. benzinkutakon lehet még venni matricát?


Az üveget biztos nem kell összeragasztani, mivel már pár éve e-matrica van. Kúton kapsz róla bizonylatot, azt kell magadnál tartani, ennyi az egész. SMS megoldás működik, visszaigazoló üzenetet kapsz, mentsd el, de ott van valami tranzakciós dij is a matrica árán felül.
1 hetes a legkisebb idén január 1-től: 2970 ft


köszi! jól van akkor. megveszem kúton. végre nem kell akkor ragasztani


Én iPhone-ról alkalmazásból veszem évek óta. Soha semmi problémám nem volt vele, van 75 Ft tranzakciós díj, de nem érdekel. Ugyanez napi szinten a parkolás. Probléma nuku.


én is almás teloról küldöm eddig probléma nélkül

gampetibor Elküldve: 2012-04-17 13:52 Gumiabroncs

csbalu: e46 M3 felni van 17"ban 8" szélességben?

van: http://felgenkatalog.auto-treff.com/ styling 68

gampetibor Elküldve: 2012-04-17 13:51 Gumiabroncs

csbalu írta: Kedves fórumtársak!
Mivel még nem vagyok járatos BMW-ben szeretném megkérdezni hogy az alábbi felni milyen széles. Továbbá nyári gumit szeretnék majd rá venni, tudom hogy a gyári méret 205, erre a felnire rámegy még a 215? Alacsony gördülési ellenállású gumikról mi a tapasztalatotok?
Előre is köszi a válaszokat!



Szia! Ezt a felnit láttam már 15" és 16" méretben is. A kettő szélessége szerintem nem ugyanaz.
Ez egyébként gyári BMW felni, biztosan szar az ízlésem, mert nekem tetszik, ilyet akartam venni magamnak a jelenlegi helyett. 215-ös gumi=??? Azt olvastam, hogy a nagyobb mérettel kissé több lesz a fogyasztás és talán picit lomhább az autó.

[/quote]

Nekem ilyen a téli felnim
7JX16 ET:47 és 7,4 kg!
Szerintem jó rá a 215-ös méret.[/quote]

Nekem 16osban van a kocsin. most 205/55 ös télik vannak rajta és hasonló méretben szeretnék nyárit is max 215 szélességben. Mivel eléggé sokat megyek ezért ha havi szinten tudok sporolni vele 5-6 litert nekem megéri a keskenyebb (205) gumi is, úgy sem vagyok híve egy autó "túlgumizásának".
A súlya az ami miatt még nagyon szimpatikus a felni, kevésbé teszem vele tönkre a futóművet mint egy nagy pacskerral.
Amin még gondolkodok az 8JX17-es felni 215 gumival az még talán egy elvieslhető kompromisszum lenne és a szépság oltárán is áldoznánk e46 M3 felni van 17"ban 8" szélességben?[/quote]

http://felgenkatalog.auto-treff.com/ styling 68

gampetibor Elküldve: 2012-04-16 13:25 Futómû és hibái

Coyote írta:
lorand007 írta: Tiszteletem, cserélnék hátul:rugót, lengéscsillapitót, toronycsapájdat, csak tobb márka van aztan nem tudom, hogy milyen márka legyen és azzon belül is milyen a jo, és v.mit ki kellene meg cserelnem ezzeken kivül? köszönöm


Márkában a Sachsot ajánlják általában, a Monroe-ra panaszkodtak mások itt a fórumon. Nem hiszem, hogy bármelyik ismert márka cserben hagyna, de én pl. Sachs mellett döntöttem.


Én is

gampetibor Elküldve: 2012-04-15 15:54 Gumi

YELLOW írta:
carobi írta: Számít, hogy 235/40 vagy 235/45-öt teszek az autóra , esetleg 225/45 ?


számít. kinézetben és km/h csalásban. ha mind a 4 -re ugyanazt teszed az a legjobb, ha két tengely között nagyobb a különbség, akkor ABS, ASC gond lehet. a csalás olyan 2km/h lesz. tudni kéne pontosan mit akarsz abból derül ki gond vagy sem. szerintem 17-es kerák átmérőről van szó.


235/40 az 18 ra a 225/45 meg 17 re való

gampetibor Elküldve: 2012-04-12 15:11 Üzemanyag fogyasztás

Puli írta: Üdv,

nekem most 6 lityő amit eszik, de tudok járni 5,6-tal is! A rekord az egy tank ,majdnem 1200 km...
Pedig sokat vacilláltam, hogy benyás kellene, de mivel közlekedek eleget, így számít a fogyasztás.


na de hogy nem full városi forgalom az is biztos, egyébként ha meg tolnátok nem enne semmit

gampetibor Elküldve: 2012-04-11 18:23 Üzemanyag fogyasztás

BMW_0902 írta:
Coyote írta:
BMW_0902 írta: a biztosítás megkötésekor jött a meglepi, meg hogy a típusjelzésem nem is 318i, hanem 346L...

Amúgy @b_imi: Nektek nagy mázlitok van a diesellel. Dupla annyit mentek el mint mi egy tankkal... (Persze nem váltanék dieselre, de ami tény az tény. Majd a következő BMW-m az lesz... )


Nekem is 346L van a forgalmiban. Egyébként informatívabb is a 346L, mint a 320D vagy 318i, hiszen a motor adatai külön is nyilván vannak tartva.

A dízellel meg nem mázlink van, hanem tudatosan ezt választottuk, pont ezért A traktorhang meg a turbópara bőven kifizetődik, arról nem is beszélve, hogy gázolajat kapsz "okosban" is




A 346L akkor nem csak nekem van benne, hanem a face utáni 46-osokban mind...

Ami a dieselt illeti: Utólag már én is meggondolnám, hogy nem kellett volna-e dezsőt venni. Mert én vagyok 200Nm, Ti meg rosszabb esetben 260-280 vagy 330, a legjobb esetben 390Nm is. És volt szerencsém látni és tapasztalni is diesel BMW-t. Megy az is mint a veszedelem. A hang is még csak hagyján, de ami visszariasztott, az az hogy autószerelők (akik szerelnek BMW-t is ) javasolták: kezdésnek fussunk neki egy benzinesnek, és ha lehet sorhatnak! Azok alapesetben az idiotensicher példányok. Így tettem én is amikor vettem egy benzinest.
Utólag sem bánom, hogy benzines lettem (egy kezdőnek ez való), de azért néha jól jönne, ha 5,4-es fogyim lehetne városban! (Ismerős 320d-s kolléga adata. Először azt hittem, hogy kamu, de csak nem járt tankolni, menni meg ment rendesen vele...)

Az "okos" gázolaj pedig csak egy újabb adalék.


5,4 városban vagy még jobb lenne ha estére lavort kéne alátenni a túlcsorduló üzemanyagnak

gampetibor Elküldve: 2012-04-01 19:46 Hólyagosodás az ablakvezető oszlopoknál

BMW_0902 írta:
Atilla írta:
Sansz írta:
zoliika írta: Ha topik lett nyitva vesézzük már ki ,mert engem is érdekelne.Állítólag ez tipushiba........


Én pont egy hete fényeztem újra az enyémet ez miatt, hogy mitől lehet arra én nem találtam magyarázatot, ugyanis a víz ott nem tud megállni...
A festék alatt valami fehér por szerű anyag van (legalábbis nálam az volt), lehet az a ludas...

Nálam úgy kezdődött, hogy megjelent egy apró hólyag, aztán "osztódással szaporodott."


Csatlakozok. Ilyen nálam is van.

És ilyen: [url=]http://media.tumblr.com/tumblr...qcrqgv.jpg[/url]

Nekem egy karosszériás ismerősöm azt mondta, hogy:
"Ez típushiba, hogy a keret melletti rész elvileg cinkből, vagy miből van, és ha az vizet kap, na akkor az mivel tágul, így felnyomja a (nálam leszilikonozott) gumiborítást."

Én is úgy javítottam, meg, hogy felszedtem azon a részen ahol fel volt púposodva, majd egy jó adag fehér port kikapartam alóla, majd visszaragasztottam. Nálam 'hál Istennek olyan sima lett, hogy szinte nem is látszik, hogy volt ott vmi. Igaz jó alaposan beledöngöltem a helyére...

(A képhez: Igen, sajnos a tükör töve is sérült. Be volt hajtva, és valaki meg megütötte, a műanyag meg elpattant.)


Nekem pont ugyanígy néz ki. Hogy szedted fel? Mivel ragasztottad vissza?

gampetibor Elküldve: 2012-03-26 19:47 Chip tuning

m_attila írta:
gampetibor írta:
ZoliE36Compact írta:
BalaBMW írta: Eljátszottam a gondolattal, hogy valamit kéne kezdeni az autóval... Igazából úgy veszem észre, hogy az autómatám alacsony fordulaton nincs mindig a helyzet magaslatán és ezen a szálon kezdtem el kattogni... Persze elképzelhető, hogy minden tök normális, csak sohasem volt a családban autómata váltós autó így mindent tanulok az alapoktól. A kérdésem az lenne, hogy egy 150 lovas 20D-t meddig lehetne gond nélkül húzni? Az nekem is egyértelmű, hogy nem kéne 200 lóig, de mégis mennyi az annyi? 170? 180? És mekkora nyomatékot bír el az autómatám? Tud valaki erről valami bővebb felvilágosítást adni?




szia.
hát ezt nem te döntöd el.
majd a bácsi aki megcsinálja tudni fogja h mit lehet és mennyit.
de én chip párti vagyok! hajrá ne fogd vissza magad!


Hát jobb esetben a bácsi remélhetőleg valamit konyít a dologhoz és még lesz is valami rosszab esetben köze nincs hozzá csak nagy humbuk az egész mond valami szépet a végén amitől fülig ér majd a szád de majd később annak örülsz ha nem baszott tönkre mindent Én nem is értem hogy azt amin német mérnökök évekig kisérleteztek, terveztek számoltak teszteltek hogyan teszi jobbá a kis pista tuning team? Én nem merném a kezébe adni senkinek az autómat legfeljebb hamann vagy gpower Vegyél nagyobb motort és akkor nem kell tuningolni!


Szia

Az enyém 180 le, de nem én chippeltettem, még az előző tulaj, én nem nyúltam volna hozzá..
310 körül lett írva rá a progi, most 452 van bent.
Lendkerék csere volt azóta kb 420 nál, de szerintem az amúgy is már érett...
Turbó még mindig gyári..

320d4 jól elmagyarázta miért nem jó a chip, de ebben már bentmarad.


akkor Te a szerencsésebbek közé tartozol

gampetibor Elküldve: 2012-03-26 19:18 Chip tuning

ZoliE36Compact írta:
BalaBMW írta: Eljátszottam a gondolattal, hogy valamit kéne kezdeni az autóval... Igazából úgy veszem észre, hogy az autómatám alacsony fordulaton nincs mindig a helyzet magaslatán és ezen a szálon kezdtem el kattogni... Persze elképzelhető, hogy minden tök normális, csak sohasem volt a családban autómata váltós autó így mindent tanulok az alapoktól. A kérdésem az lenne, hogy egy 150 lovas 20D-t meddig lehetne gond nélkül húzni? Az nekem is egyértelmű, hogy nem kéne 200 lóig, de mégis mennyi az annyi? 170? 180? És mekkora nyomatékot bír el az autómatám? Tud valaki erről valami bővebb felvilágosítást adni?




szia.
hát ezt nem te döntöd el.
majd a bácsi aki megcsinálja tudni fogja h mit lehet és mennyit.
de én chip párti vagyok! hajrá ne fogd vissza magad!


Hát jobb esetben a bácsi remélhetőleg valamit konyít a dologhoz és még lesz is valami rosszab esetben köze nincs hozzá csak nagy humbuk az egész mond valami szépet a végén amitől fülig ér majd a szád de majd később annak örülsz ha nem baszott tönkre mindent Én nem is értem hogy azt amin német mérnökök évekig kisérleteztek, terveztek számoltak teszteltek hogyan teszi jobbá a kis pista tuning team? Én nem merném a kezébe adni senkinek az autómat legfeljebb hamann vagy gpower Vegyél nagyobb motort és akkor nem kell tuningolni!

gampetibor Elküldve: 2012-03-26 19:10 Extra gyors találkozó!

Tiba írta: Extra gyors tali ma este 8.30 -kor a Megyeri híd budai oldalán lévő mekinél.
Hori meg én eddig, esetleg Soundkeyék, meg Robinson... többiek?



Ott leszek, de nem sokáig mert 3:55kor kelek melozni

gampetibor Elküldve: 2012-03-25 20:59 Alufelni méretek

Real írta:
gampetibor írta:
Real írta: Na, hát beférni befértek az új 18-as felnik, de az lett a problémám, hogy a hátsó gumim beleér a sárvédőbe. Alap esetben nem, de ha van egy kis bukkanó, akkor már igen, és reszelgeti szépen... Mit lehet tenni?

8,5-ös ET30-as felni van hátul, 255/35 r18-as gumikkal.

Érdemes peremeztetni a sárvédőt? Azt írják, 1-1,5 centit lehet nyerni vele, és nem sérül a fényezés. Pont annyi kellene amúgy. Ennek lehet valami káros hatása a későbbiekben?

Olvastam itt a fórumon a hegedűsgumit, hogy azok foglalkoznak peremezéssel, vagy néztem még ezt is: http://www.oct-tuning.hu/hir/99/sarvedo-peremezes

Valakinek van valamelyik céggel tapasztalata? Köszönöm előre is.


225-ős gumával befér és még szép germanosan is fog állni nekem a 8,5"-on 235 van de nekem mondjuk normális ET-vel ET50 már azon is szépen áll a gumi de jövöre csereérett lesz tuti 225 fog menni rá


Néztem Hori őrült-germán style-ját, de én maradnék a hagyományos keretek között.

Amúgy tuti, hogy 225-tel vagy 235-tel elfért volna hátul, de én szeretem, ha jóval szélesebb hátul. Nemmellesleg gyárilag is szélesebb. Ezek gyári méretek e46-ra: 225/40 r18 előre, és 255/35 r18 hátra. Igaz, 8x18 ET47-tel, és 8,5x18 ET50-nel.

VISZONT azt mondták nekem, hogy az e90-nek a 18-asa is elfér e46 alatt, ami elöl 8x18 ET34, hátul pedig 8,5x18 ET37, tehát kijjebb vannak.

Mivel nekem 8,5x18 ET37 van hátul, akkor meg megint csak az marad, hogy az ültetés miatt ér bele, ami viszont elvileg többek szerint GYÁRI. Bár szerintem nem.

http://kepfeltoltes.hu/120325/...es.hu_.jpg

Szóval passz.


Figyi a 8,5"-on a 225 nem fog ugy állni mint Hori mesteré neki 10,5"on van a 215 vagy a 225 asszem, szal azért az más. Nekem a hátsó 8,5" ET50 de a Te 8,5 " az et37el is ugyanolyan széles mint az enyém szal 225 ös gumi sima ügy nem olyan mint Horié.
Illetve ha nem teszik a trapézosan állo gumi akkor peremeztesd a kasztnit vagy emeld vissza.