gfeco fórum hozzászólásai

gfeco Elküldve: 2015-03-08 18:50 Hengerfej tuning

bmw320d4 írta:
gfeco írta: Sziasztok
Van pár tömítesem ahol ahol folyamatosan olajpárás a motor.
A vezérműház borításánál már kicsit erőteljesebb.
Megvettem jópár tömítést,amiket ha már szétszedik cseréljünk.
Viszont akkor már arra gondoltam vegyük le a hengerfejet é legyen ott is új minden.
És ha már hf le akkor legyen uj lánc és társai.
Megjegyzem hogy sem hf sem láncbajom nincs .
300 e km van a kocsiban.Érdemes hf tömítést cserélnem vagy mennyi idő alatt adja meg magát egy hf tömítés?
M43 motor ,a lánc még tuti elmenne de hamár leveszik akkor...


Én nem venném le. Max lánccsere.


Oké
Köszönöm a választ, kicsit én is efelé hajlok.

gfeco Elküldve: 2015-03-08 18:03 Hengerfej tuning

Sziasztok
Van pár tömítesem ahol ahol folyamatosan olajpárás a motor.
A vezérműház borításánál már kicsit erőteljesebb.
Megvettem jópár tömítést,amiket ha már szétszedik cseréljünk.
Viszont akkor már arra gondoltam vegyük le a hengerfejet é legyen ott is új minden.
És ha már hf le akkor legyen uj lánc és társai.
Megjegyzem hogy sem hf sem láncbajom nincs .
300 e km van a kocsiban.Érdemes hf tömítést cserélnem vagy mennyi idő alatt adja meg magát egy hf tömítés?
M43 motor ,a lánc még tuti elmenne de hamár leveszik akkor...

gfeco Elküldve: 2015-03-06 21:03 Mi lehet a baj?

Jotek írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Közel 1 éve vásároltam egy 2005-ös e60 525d-t. Eddig minden rendben volt vele, viszont most a tél beálltával a fedélzeti komputer által mutatott átlagfogyasztás nagyon megnőtt, 7,3 helyett 8,6. Ha tankolástól-tankolásig kiszámolom az átlagfogyasztást, akkor egy kellemes 6,8 l-t kapok. Bár lehet, hogy ez a jelenség már korábban is megvolt, csak nem volt ennyire szembetűnő. Most először számoltam utána, mert eddig hittem a komputernek.
Mi lehet a baj, illetve hogyan lehetne orvosolni, hogy a helyes értéket lássam a komputeren is?

Előre is köszönöm


Szia
Korrekciós tényezőt kell állitani,diaggal.

gfeco Elküldve: 2015-03-04 20:55 Kuplung

moralez333 írta:
gfeco írta:
moralez333 írta: Sziasztok! Nemrég lettem tulajdonosa egy BMW e36 316i 1.9 compact-nak(99es évjárat), és egy olyan problémám van, hogy a kuplung amikor már majdnem teljesen fel van engedve, ilyen remegő érzést kelt a kuplungpedál, illetve szerintem eléggé fent fog, plussz könnyen benyomható a kuplungpedál. Sokan aztmondták, hogy valószínűleg elkopott a kuplung, cserélni kéne.. Viszont égett szagot nem érzek a motortérből, a sebességeket szerintem szépen veszi, csúszást nem vettem észre rajta. Egy ismerősöm azt mondta, hogy szerinte új a kuplung, és azért lehet könnyen benyomni, azért fog fent, illetve a remegő kuplungpedált okozhatja az, hogy még nincsenek rendesen összekopva a dolgok odabent. Bár én kétlem, hogy új lenne a kuplung, mivel autókereskedésből van, és nemhiszem, hogy új kuplungal adták volna el, biztos lecserélték volna valami használtra.. Szerintetek mi lehet a probléma? Vagy probléma ez egyáltalán? Az autóban 210ezer km van.
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!



Szia

A az e46 alapból kicsit fentebb fog mint az átlag.Ez nem feltétlen hiba. És ha jó a kuplung valóban könnyű benyomni.Viszont normál használattal a gyári kuplung lazán elmegy 250-280 ezer km-ert.
Én 290-nél dobtam ki a gyárit, csúszni nem csúszott csak indulásnál rángatott főként hidegen.A te általad érzett remegés a kuplungpedálon lehet kettőstömegű lendkerék, de pont a kicsi benzinesekre nem jellemző annak meghibásodása.
Olyan nincs hogy majd összekopik,ez vagy jó vagy nem.
Sok varia nincs, mert ha cserélni kell egy alkatrészt a kuplungban érdemes mindent cserélni, a váltót csak úgy nem veszegeti le az ember.
Lehet a 210 ezer km nem teljesen igaz és akkor meg amugy is érik a kuplungcsere.


Köszönöm szépen a választ. Én is hallottam, hogy az e46osokban fentebb fog, viszont az enyém e36os, mint ahogy írtam a kérdésben. Akkor most érdemes lennem kicserélni a kuplungot? Vagy nem fontos még? Félek, hogy valami baja lesz Sajnos anyagilag most nem úgy állok, hogy tudnám szórni a pénzt, így félek, hogy nemtudom majd használni az autót.


Igen bocs E36, ezen átsiklottam.
Szerintem nem kell aggódni, én 40 ezret mentem úgy hogy rángatózott.
Ha komolyabb baj lesz úgyis észreveszed.

gfeco Elküldve: 2015-03-04 19:50 Kuplung

moralez333 írta: Sziasztok! Nemrég lettem tulajdonosa egy BMW e36 316i 1.9 compact-nak(99es évjárat), és egy olyan problémám van, hogy a kuplung amikor már majdnem teljesen fel van engedve, ilyen remegő érzést kelt a kuplungpedál, illetve szerintem eléggé fent fog, plussz könnyen benyomható a kuplungpedál. Sokan aztmondták, hogy valószínűleg elkopott a kuplung, cserélni kéne.. Viszont égett szagot nem érzek a motortérből, a sebességeket szerintem szépen veszi, csúszást nem vettem észre rajta. Egy ismerősöm azt mondta, hogy szerinte új a kuplung, és azért lehet könnyen benyomni, azért fog fent, illetve a remegő kuplungpedált okozhatja az, hogy még nincsenek rendesen összekopva a dolgok odabent. Bár én kétlem, hogy új lenne a kuplung, mivel autókereskedésből van, és nemhiszem, hogy új kuplungal adták volna el, biztos lecserélték volna valami használtra.. Szerintetek mi lehet a probléma? Vagy probléma ez egyáltalán? Az autóban 210ezer km van.
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!



Szia

A az e46 alapból kicsit fentebb fog mint az átlag.Ez nem feltétlen hiba. És ha jó a kuplung valóban könnyű benyomni.Viszont normál használattal a gyári kuplung lazán elmegy 250-280 ezer km-ert.
Én 290-nél dobtam ki a gyárit, csúszni nem csúszott csak indulásnál rángatott főként hidegen.A te általad érzett remegés a kuplungpedálon lehet kettőstömegű lendkerék, de pont a kicsi benzinesekre nem jellemző annak meghibásodása.
Olyan nincs hogy majd összekopik,ez vagy jó vagy nem.
Sok varia nincs, mert ha cserélni kell egy alkatrészt a kuplungban érdemes mindent cserélni, a váltót csak úgy nem veszegeti le az ember.
Lehet a 210 ezer km nem teljesen igaz és akkor meg amugy is érik a kuplungcsere.

gfeco Elküldve: 2015-02-26 18:18 E46 TÍPUSHIBÁK

Sziasztok

M43 motornak nincs valami jellegzetes hibája arra hogy hol folyik el a hűtővíz?
Nem termosztát nem vizpumpa nem csövek hűtő tartozékok.
A blokk jobb elejénél alul folyik.

gfeco Elküldve: 2015-02-24 18:56 radio probléma

Rafchee írta:
csbalu írta:
Tano írta:
Rafchee írta: Magától nem kapcsol be. Megy kulcs nélkül is, illetve ha kiveszem a kulcsot akkor sem kapcsol ki magától, hanem kinyomom. Elindulásnál is be kell nyomnom.


Úgy tűnik mintha át lenne kábelezve a rádiód. Vedd ki és nézd meg a csatlakozót hátul, mit találsz?


Nem kapja meg a gyújtás tápot. Ahogy Tano mondja, vezetékelési probléma lesz!


Fasza! Okés, ha lesz egy kis időm kiveszem. Az alumínium díszcsíkot hogy tudom károsodás nélkül eltávolítani?


Úgy,hogy előbb kiveszed a kesztűtartó feletti nagy profilt.
Próbáld minnél szélesebb laposabb eszközzel.(bankkártya müanyag levélbontó valami ilyesmivel.)csavarhuzo is jo csak azzal nagyon ovatosan.Csak le kell feszíteni,hegyes fém kúpos fém tüskékkel van rögzítve.
Utána a rádió körüli elem már adja magát.

gfeco Elküldve: 2015-02-24 17:27 Lámpabúra polírozás

Ferko320d írta: Sziasztok!

Mosás közben egy kis viz ment az első lámpába...voltam olyan okos hogy égőt cseréltem és nem tettem vissza a hátulját Mit lehet ezzel kezdeni?


Én kivenném az izzót és kívülről megprobálnám hőlégfúvóval vagy hajszárítóval melegíteni a búrát,na persze nem ész nélkül,hátha kipárolog.
Fokozatosan nehogy elpattanjon vagy megolvadjon valami.

gfeco Elküldve: 2015-02-24 17:24 kormánymû

Ferko320d írta: Sziasztok!

Nagy baj ha van egy kis holtjátéka a kormánynak? Mi lehet a gond? Köszönöm!


Szerinten ha egyenes jó úton nem úszkál akkor semmi baja.
Van valami tünet menet közben?

gfeco Elküldve: 2015-02-24 06:13 Mi lehet a baj?_

apafej írta:
gfeco írta: Én dunaharaszti vagyok a szerelőm taksonyi.
Szerintem M43 motorod van de azért küldd el az alvázszám utolso 7 karakterét.
Ha m43 akkor olyan nagy gebasz csak nem lehet

Hantos Ricsi egy ugrásra van tőled a Nagytétényi úton.
Ha kell a száma irj.


sziasztok,

megvan elméletileg a hiba forrása:
szervó zörög,és a szervó szivattyú lóg,klímaszíj lóg,olaj teknő tömítést kell cserélni,ha már szétszedik akkor a vezérlés+vízpumpa csere is bejátszik+olaj és szűrő cseréje.

hát hirtelen ennyi.

Ha már lent a víz dobj bele egy termosztátot is,kizárólag gyárit vagy behrt,tuti hogy rossz ha a kocsinak lóg mindene.
Vízpumpából vagy Hepu Skf Dolz!Fémlapátos legyen,gagyit ne vegyél.
És cserélj komplett szíjakat és szíjfeszítőt mindkét oldalon.
Ezek kellenek a nyugodt autózáshoz.



gfeco Elküldve: 2015-02-23 06:16 Mi lehet a baj?_

Én dunaharaszti vagyok a szerelőm taksonyi.
Szerintem M43 motorod van de azért küldd el az alvázszám utolso 7 karakterét.
Ha m43 akkor olyan nagy gebasz csak nem lehet

Hantos Ricsi egy ugrásra van tőled a Nagytétényi úton.
Ha kell a száma irj.

gfeco Elküldve: 2015-02-23 06:11 Mi lehet a baj?_

apafej írta:
gfeco írta:
apafej írta: Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni

A tegnapi napon lettem gazdája egy 2001 évjáratú 318i-nek.A próba úton tök jó volt minden,de mire haza
értünk a 200km-es útról normál alapjáratnál valami nagyon furcsa csörgő-csattogó hangot adott ki magából.Valamint mintha az olaj is csöpögne belőle.

Van valami ötletetek,hogy mi lehet a bibi.

illetve ha van valakinek jó(ÉS NEM LEHÚZÓ) szerelő ismerőse Dél-Pest környékén kérem ossza meg velem.

A segítségeteket előre is köszönöm.

üdv.
apafej




Apafej ezt így elég nehéz megállapítani, sajnálom hogy egyből belecsaptál a lecsóba.
Sok minden lehet a csörgés csattogás(lánc, segédberendezések, stb,stb)
és az olajcsöpögés is.Szelepfedéltől az olajteknőig bárhol.
Hát nem tudom gép elől nehéz megmondani, én lehet visszavinném a kocsit, azért hogy ne bírjon ki 200 km-ert az vicc.
Hová valósi vagy?Milyen motorkódod van?
Én is délpesti vagyok de a környéken nem tudok senkit.
Van egy szerelőm elég alapos, de nem bmw fan.Egyszerűbb dolgokkal fordulok hozzá.
Privátban tudok adni forumtársakat akikhez járok ha nagy a baj!vagy nem hivatalos márkaszervízt amiben megbízok , csak hát nem olcsó.


Szia
köszi a válaszodat,hát mit írjak, nem lettem nyugodt.Halásztelki vagyok ezért lett volna jó egy közelben lévő szaki-
A motor kód:194E1







gfeco Elküldve: 2015-02-22 21:15 Mi lehet a baj?_

apafej írta: Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni

A tegnapi napon lettem gazdája egy 2001 évjáratú 318i-nek.A próba úton tök jó volt minden,de mire haza
értünk a 200km-es útról normál alapjáratnál valami nagyon furcsa csörgő-csattogó hangot adott ki magából.Valamint mintha az olaj is csöpögne belőle.

Van valami ötletetek,hogy mi lehet a bibi.

illetve ha van valakinek jó(ÉS NEM LEHÚZÓ) szerelő ismerőse Dél-Pest környékén kérem ossza meg velem.

A segítségeteket előre is köszönöm.

üdv.
apafej


Apafej ezt így elég nehéz megállapítani, sajnálom hogy egyből belecsaptál a lecsóba.
Sok minden lehet a csörgés csattogás(lánc, segédberendezések, stb,stb)
és az olajcsöpögés is.Szelepfedéltől az olajteknőig bárhol.
Hát nem tudom gép elől nehéz megmondani, én lehet visszavinném a kocsit, azért hogy ne bírjon ki 200 km-ert az vicc.
Hová valósi vagy?Milyen motorkódod van?
Én is délpesti vagyok de a környéken nem tudok senkit.
Van egy szerelőm elég alapos, de nem bmw fan.Egyszerűbb dolgokkal fordulok hozzá.
Privátban tudok adni forumtársakat akikhez járok ha nagy a baj!vagy nem hivatalos márkaszervízt amiben megbízok , csak hát nem olcsó.

gfeco Elküldve: 2015-02-21 09:11 Mi lehet a baj?_

ViktorV írta: Sziasztok
Nemrég vásároltam egy e46 320i-t
Váltáskor tompa puffanásra lettem figyelmes a multhét folyamán.
Nem tudtam még alámenni mert nem vagyok otthon,és a héten valószinu nem is jutok haza.
Mindig csak váltáskor jelentkezik a hang és ha egyhelyben kuplungal játszok akkor is hallani a buhogást.

Segitsetek légyszives.
Vajon ezzel tudok még egy darabig kozlekedni?
Hardy tárcsára gyanakszom.
Válaszotokat elore is koszonom.


Szia
Lehet differenciálmű nagyszilent,kardánkereszt,váltótartó bak,te esetedben a bölcső rögzítési pontjainak kiszakadása,ésatöbbi.
Egyik sem annyira tragikus,de alákell nézni aknáról de inkább egy rendes emelőpadról és mindent megvizsgálni.

gfeco Elküldve: 2015-02-19 19:22 316 1.6 motor

Sziasztok
Van egy kis problémàm.
Járó motornál erősen szivárog a hűtővizem.Nem igazán tudom behatárolni csak azt tudom hogy a motorvédő burkolaton mindig megjelenik egy tócsa.
Úgy látom a motor bal oldalán(szemből nézve)a klímakompresszor felett valahogy a vezműlánc ház illesztésénél szivárogna.Csak nem tudom hogy van elszeparálva az olaj és viztér,vagy hogy jut oda a víz a blokkon kívülre.Termosztát vizpumpa új.
Nem szedte még senki szét a vezmüfedél részt hogy mi lehet ott?
Néztem realoemen de nem vagyok előrébb.