hil
Elküldve: 2015-01-21 13:17 Futómû és hibái
Sziasztok!
A jelenséget megpróbálom részletesen leírni, hátha ezzel segítségére leszek másnak is, mert olvastam már ezen a fórumon is, hogy volt hasonló(azonos) jelenség, amivel nagyon nem tudtak mit kezdeni (sajna nem lesz rövid):
tehát a jelenség: 70-nél elkezdett rángatni jobbra balra a kormány. 80-nál félelmetes volt a jelenség, hozzá jött még némi kattogás is, mindez 90 után teljesen megszűnt. Ezt tapasztaltam pl az M7 Bp-i kivezetőjén, majd nagyon erősen Várpalota kivezetőn Veszprém felé (viszonylag új építésű út) és ami érdekes volt, hogy nem mindenhol. Először arra gondoltam, hogy valamelyik centrisúly leeset (volt már ilyen), de mind a helyén volt. Ezzel el is vetettem ezt a problémát, bár helyi gumishoz beálltam, megbeszélni azt, hogy az út ilyen rossz, vagy az autóval van valami. Nem centríroztattam semmit mert a nyáron levett 8 éves és 8 éve centrírozott kerék sem produkált ilyet, holott azon már igencsak rossz helyen voltak a súlyok (ezt megnéztük akkor) Hazamentem így, kerülve a kritikus sebesség tartományt, közben végig gondolkoztam, hogy mi lehet az ok. Otthon azt láttam, hogy a bal első felnin kicsit több a fékbetét por mint a másikon, és a tárcsa picit melegebb is. Autót megemelve azt éreztem, hogy a bal első kerék picit nehezebben forog. Szombaton leszedtem a féknyerget kitakarítottam, dugattyút megpucoltam, megjárattam, összeraktam és kétségek között reménykedtem. Hétfőn szinte ugyanazon az úton próbáltam, de teljesen elmúlt a jelenség, semmi rázkódás nem volt.
Tanulság, segítség lehet ez akár Másnak is, mert a problémát nem a centrirozatlanság okozta, hanem a kissé szoruló fék.
hil