Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2015-01-05 18:50 Akkumulátor

jokerface írta: Hali.
Nézegettem a töltöket. Erröl elég jókat írnak.
CTEK
Valaki használja? Megéri az árát?





Szia!
Nekem van egy ilyen töltőm is. Hosszú ideig tart a töltés vele, mivel nem túl nagy árammal tölt, de jónak tartom. Ha gyorsan kell tölteni, akkor mást használok.
Én 18K körül vettem, a linken nem látom az árát, így nem tudom megmondani, hogy megéri-e az árát.
hil



hil Elküldve: 2014-12-29 22:07 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

bmw320d4 írta:
hil írta: A Einklemmsch reversieren van két állítási lehetőség: kurz (rövid) lang (hosszú). Ez hogyan jöhet össze a becsípődés gátlóval? Talán időre vonatkozik?
hil



Becsípődés esetén mennyi ideig menjen az ablak lefelé.


Köszi Miki, hasonlóra gondoltam.
hil

hil Elküldve: 2014-12-29 21:41 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
hil írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni NCsExpert-el kapcsolatban.
CKM programozásnál mit jelentenek a következők:
Quit Opt Schaerf Klappe
Einklemmsch reversieren

Hiába próbálom szótárazni, semmi eredmény, gondolom ezek rövidítések, németül meg nem tudok

Előre is köszi,
hil


Quit Opt Schaerf Klappe=index villantása bezáráskor
Einklemmsch reversieren=Ez nem teljesen világos, de a becsípődésgátlóval kapcsolatos beállítás.
Az NCSDummy-t használd, abban szerepelnek angol fordítások.


Köszi Tano!
Sokan mondták a Dummyt, amit nem értek teljesen: ez egy beépülő modul az Expertbe, vagy egy önálló progi?
A zárás/nyitás villantására van két másik megnevezés, azok be vannak kapcsolva és működik is, viszont ez a harmadik, amit kérdeztem ezért nem világos. A Einklemmsch reversieren van két állítási lehetőség: kurz (rövid) lang (hosszú). Ez hogyan jöhet össze a becsípődés gátlóval? Talán időre vonatkozik?
hil

hil Elküldve: 2014-12-29 18:07 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni NCsExpert-el kapcsolatban.
CKM programozásnál mit jelentenek a következők:
Quit Opt Schaerf Klappe
Einklemmsch reversieren

Hiába próbálom szótárazni, semmi eredmény, gondolom ezek rövidítések, németül meg nem tudok

Előre is köszi,
hil

hil Elküldve: 2014-12-26 17:31 Mi lehet a baj?

raul227 írta:
Tano írta:
raul227 írta: ...Egyedül az olaj lámpa ég néha sárgán pár másodpercig


Ha jó az olajszinted, akkor hamarosan bemondja az unalmast az olajszintjeladód. Majd minden indítás után világítani fog néhény mp-ig, nem csak néha.


és emiatt záros határidőn belül lesz baj? :S tényleg már idén senki nem vállalja el a kocsit.főleg errefele....


Szia raul!
Nem lesz baj belőle, csak zavaró ha világít az a lámpa.
hil

hil Elküldve: 2014-12-26 17:29 ASC hiba

csaba1020 írta:
solyom76 írta:
csaba1020 írta:
gfeco írta:
csaba1020 írta: Sziasztok ! Friss tulajdonosa vagyok egy Bmw 520i (98-as) !

Azt vettem észre hogy az asc gombra nem reagál nem tudom kikapcsolni a kipörgésgátlót ! Gyújtásnál nem világit ki a műszerfalon a lámpája sem ,sem az abs lámpa ! sok videót megnéztem már de ott mindenhol felvillan egy időre és aztán tűnik el ! Nálam semmi !

Segítsetek !


Szia
Csinálj egy műszerfal tesztet hogy jo e a visszajelzőlámpa.



Megcsináltam a tesztet de ott sem világit ! Akkor mi lehet a baj ??




talán nem nagy a baj... de ha most vetted akkor ott lehetett volna már tesztet csinálni,hogy mit is veszel.. Meg attól függetlenül ,hogy nem világít működhet..



De nem tudom kikapcsolni sem az asc-t

Szia!
Lehet,hogy nem is működik, csak a nem működését azzal próbálták eltüntetni,. hogy kivették az izzót, hegy ne jelezze a hibát. Ha nem világít, akkor van bekapcsolva, ha világít akkor üzemen kívül, vagy rossz.
hil

hil Elküldve: 2014-12-19 17:42 ABS-rõl általában

raul227 írta:

Thx a 7végén lehet nekiállok,de a kis dobozkából amibe benne van(egy másik jeladoval,szerintem a fek kopas jelzo) abbol a dobozkabol nehéz kiszedni?
Ja meg olvastam valahol ha beletörik gázos :S


Szia raul!
Csak segítség képen: a jeladót 1 db imbuszcsavar tartja. Ez a csavar jól bele szokott rohadni. Ha beletörik, akkor az igazán szopás, erre jól figyelj! A csavar talán M5, tehát könnyű beletépni. Javasolt, hogy fújd meg előtte csavarlazítóval (sokat nem fog érni), esetleg locsold meg Colával (ez sokszor jobb mint a csavarlazító), majd óvatosan próbált kitekerni. Ha nem jön, akkor finoman ütögesd meg a csavar fejét kalapáccsal, de nem verd szét a kulcsnyílást!!! Legjobb, ha teszel bele egy imbusz bitet és azzal vered. A jeladó szinte biztos, hogy darabokban fog kijönni. Ha beletöröd, akkor még a féktárcsát is le kell szedni, hogy ki tudd bányászni a maradékot. A "dobozka fedele kinyitható, onnan lehet lecsatlakoztatni a kopásjelzőt és a jeladót.
Csak óvatosan!
hil



hil Elküldve: 2014-12-19 16:12 ABS-rõl általában

Medvedisznoman írta:

Ez azon is múlik, hogy milyen gazdája volt az autónak, meg persze hogy hol-és mennyit használták. Na de visszatérve az eredti kérdésedhez:
A műszerfalon látható piktogrammok utalhatnak feszültségellátási problémára is. Épp egy hete küzdöttem meg ezzel a problémával, ugyanezek a lámpák voltak a légzsákot is beleértve és nekem a feszültségszabályzó volt rossz. Ezt nagyon egyszerűen kiderítheted, mindössze meg kell mérned a feszültséget az akkun járó motornál. ha 12V alatt van akkor itt kell keresgélni. De ha ez a baj, akkor előbb-utóbb lehet, hogy meg is áll, de ezt inább ne várd meg.



Szia!
Bocs a buta kérdésemért, de a pirossal jelölt részt ki tudnád fejteni bővebben? Hogyan lehet ezekre a dolgokra vigyázni?
Másoktól, is olvastam már hasonlót, akkor nem kérdeztem rá. Most pontosan a küszöb szétrohadása volt a kezdő írás, ezért is érdekel, hogyan lehet erre vigyázni???

hil





hil Elküldve: 2014-12-03 17:49 Társalgó

gfeco írta:

Szia
A szarítószűrőre gondolsz de igen az csak klímázásnál számít.

Szia!
Valamit elnéztél, de lehet, hogy én értelmezem rosszul a válaszodat:
Szárítószűrő:
Ez az alkatrész kompresszor és az expanziós szelep között helyezkedik el, és három nagyon fontos feladatot lát el.
– Kiszűri a rendszerből a szilárd szennyeződéseket – Hűtőközeg tároló tartályként funkcionál – Ez az egyetlen olyan alkatrész, amely el tudja távolítani a nedvességet a rendszerből.
Mivel a hűtőközeg folyékony halmazállapotban halad át a szűrőn, a kompresszor tengelytömítésén és a tömlőkön estelegesen bejutó nedvességgel ez a hűtőközeg reakcióba léphet, fluorsav és sósav keletkezhet az olajjal és a fémmel érintkezve. Ez korróziót okozhat, amely tönkreteheti az elpárologtatót, a kompresszort és a kondenzátort, illetve a nedvesség az expanziós szelep befagyását is okozhatja, amely nagyon gyorsan a rendszer üzemképtelenségéhez vezet. Ennek elkerülése érdekében a szárítószűrő silica gélt tartalmaz, amely több nedvességet tud megkötni saját mennyiségénél, így akadályozza meg a rendszer megfagyását.

Tehát az utastérből az semmit nem szűr, nem szárít, kizárólagosan a rendszeren belül.
hil

hil Elküldve: 2014-11-30 10:18 Motorolaj

Meglon írta: Sziasztok.
Új vagyok még köztetek, így mindenkinek egy nagy Üdvözlet!
Olvastam itt, hogy korábban szó volt az adalékokról, motorba, váltóba, difibe egyaránt, főleg Xado. Na most az én kérdésem, amire eddig sehol nem kaptam választ: a Sperr difibe milyen adalék használható, hogy javítva legyen az öreg jószág élettartama? Olvastam, hogy a váltókhoz ajánlott adalékok nem jók önzáró rendszerű difikbe, de akkor mi jó?
Bocsánat, ha már volt konkrétan erről szó, így este én nem találtam.
Gondolkozok ilyen adalékoláson, arra már legalábbis felbátorodtam, hogy a váltóba tuti teszek, de a sperr-be is tennék ha tudnám, hogy mit. A motorba meg még gondolkozok, ugyanis öreg autó már, óra szerint 332ezren is túl van, de ki tudja. Talán ha meggyőz a váltóadalék akkor motorba is kipróbálom. Vagy ha meggyőztök

Szia!
Személyes tapasztalatom alapján sehova semmiféle adalékot nem tennék, de a döntés Nálad van.
hil

hil Elküldve: 2014-11-28 16:37 Társalgó

Coyote írta:
solyom76 írta:
Coyote írta: Szerintetek ez jól állna fekete (facelift) E46-on?

http://www.emag.hu/philips-drl...DS196BBBM/

Nem szeretem a típusidegen kiegészítőket, de ez nagyon tetszik... Sőt, a BMW nappalifénye is ugyanilyen, amit E46-ra kínálnak retrofitként.

Mit szóltok? Szubjektív vélemények (is) jöhetnek!

Szerintem a te autó azt raksz rá amit akarsz.
Én szerény véleményem: betiltatnám,mert még nappal is kiégeti az ember szemét,sok paraszt meg este is használja.
Ha BMW akkor engel eyes. Ezzel túl sufnis lenne..



Este elvileg nem lehet ezeket használni, csak az illegális kínai gagyikat. Ennek a leírásában is ott van, hogy sötétedésre auto-dimmel (elhalványul), illetve az automata világításkapcsolók vagy a tompítottfény felkapcsolása ugyancsak leveszi a fényerejüket.

Ami viszont tényleg megkúrja a szemem sötétben az az Audi LED fényszórója, az elöl és hátul is vakít.

CCFL Angel eye van nekem is, de az csak helyzetjelzőnek jó.

Amúgy a BMW E46-hoz forgalmaz retrofit nappalifényt, ami nem angel eye: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=95


Szia!
Egyet értek és még annyit a dologhoz, hogy bitang nagy ködben is csak a nappali menetfényt használják, ami ugye hátrafelé nem világít, így pl autópályán csak az utolsó méterekben veszed észre, hogy előtted megy valaki. Sajnos ezt megtapasztaltam, ha nem sajnálnám az autómat, bízisten belementem volna, csak hogy tanuljon belőle.....
hil

hil Elküldve: 2014-11-28 16:30 bmw diagnosztika

kzste írta:

Megoldható. Egyébként BMW Scannerem van. Ha ezzel meg lehet ezt oldani - kattintgatással - akkor tudok. Viszont ha át kell írni valamit a kódban, akkor abban nem tudok segíteni sajnos.

Utánaolvasgattam, elvileg csak egy kattintás, szóval menni fog!

Auxiliary Heater (STH) - ide kell a pipa ugye,hogy menjen?


Szia!
Ha érdekel, van leírásom, hogyan lehet a BMW scanner 1.3.6-ot átalakítni, hogy INPA-ra is használható legyen.
hil

hil Elküldve: 2014-11-26 21:54 Motorolaj

[quote="YELLOW"]
hil írta:
YELLOW írta:

Itt előttem a Fina katalógus, van BMW minősítése, régen használtam

Fina: First 500 5w30 BMW LL04, First 600 0w-30 BMW LL01, First 400 5w40 BMW LL98
hil



hmmm... pedig ezeket néztem, de leírásban nem volt benne. csodálkoztam is mikor itt ajánlotta valaki. akkor a netes oldal nem elég pontos volt.

itt nem írja, csak a VW.hez:
http://www.bardiauto.hu/websho.../-FN157469
http://www.autoolajshop.hu/ind...-1l-detail
http://www.formula3000.hu/shop...-7243.html

itt írja és furcsa, hogy a 0w-30-hoz LL-01-et ír
http://www.lubricants.fina.com...0e539a.pdf

Az előzőket a Fina gyári katalógusból írtam
hil

hil Elküldve: 2014-11-26 21:42 Motorolaj

YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Hali! Én a Fina olajakat javaslom, nekem nagyon bevált!!
Más fajtából sokat megevett ebből szinte semmit és sokkal halkabban és szebben jár a motor!!


én néztem kíváncsoságból Fina olajat, de nem volt BMW-s minősítése. hisz régen a Fina és a BMW nagyon összefortak. persze egy BMW minősítés hiánya nem jelenti azt, hogy nem jó az olaj, de valahogy jó látni rajta a dobozon.


Itt előttem a Fina katalógus, van BMW minősítése, régen használtam

Fina: First 500 5w30 BMW LL04, First 600 0w-30 BMW LL01, First 400 5w40 BMW LL98
hil

hil Elküldve: 2014-11-03 20:09 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:

mennyire volt nehéz kiszedni? most már nekem is muszáj lesz.


Szia!
Nem volt nehéz, csak ki kellett venni hozzá a pollenszűrő házát is, de adja magát
hil