jrtom fórum hozzászólásai

jrtom Elküldve: 2013-03-10 19:52 Gumiabroncs

YELLOW írta:
jrtom írta: Hát nekem is BFgoodrich G-force 2 van és hát eléggé csúszik és hangos ahoz képest meg drága.


csúszik?
írtam már erről is. nézd már meg neked made in micsoda? mert nekem a Hungary-s szintén csúszkál néha, de a France az nem. nekem inkább forró száraz aszfalton érezni. vízben irgalmatlan jó. az tény, hogy hangosabb, de nekem a téli után megváltás. engem nem zavar, pedig érzékeny a fülem. én tartósságra írtam, nem mondtam ilyet vegyen, csak említettem.


Magyar az enyém is. igen szárazon csúszik eléggé vizen jó. Mondjuk a télim az michelin alpin 4 és annak semmi hangja nincs. Nekem most metró lesz ha felrakom Bfg-ot.
Én se azt mondtam, hogy ezt kell venni

jrtom Elküldve: 2013-03-10 19:44 Gumiabroncs

Hát nekem is BFgoodrich G-force 2 van és hát eléggé csúszik és hangos ahoz képest meg drága.

jrtom Elküldve: 2013-03-10 11:06 Manuális klíma - Digit klíma

YELLOW írta:
jrtom írta:
YELLOW írta:
compact írta:
Átnéztem ma reggel mindent és az összes bizti hibátlan állapotban van.
Természetesen ugyan úgy nem ment reggel sem, viszont miután átnéztem elkezdtem nyomkodni/ugyan úgy ahogy már többször is próbáltam/ és egyszer csak elindult kb 2-es fokozaton össze-vissza, hullámzóan és ingadozva járt, felvettem a legnagyobb fokozatra, ott simán, gond nélkül működött.
Eljátszottam párszor azt, hogy le-fel kapcsolgattam és végül be is állt alacsonyabb fordulaton is normálisan. Most úgy jöttem be, hogy minden hibátlanul működik, kíváncsi leszek rá, hogy mi lesz délután ha megyek vele.
Akkor így akár biztosra is vehetem, hogy a sünis ellenállást hamarosan cserélni kell?
Mert akkor inkább már elintézem jövőhéten ha jó ha nem, mert kicsit érdekes volt tegnap a szakadó esőben úgy, hogy a párát nem tudtam lenyomatni!



ezt a hullámzó, ingadozó fordulatot nekem is csinálja, de csak mikor hideg van, mondjuk olyan 10 fok alatt, és csak akkor ha ment a venti, leálltam az autóval, aztán már amikor gyújtásra rakom elkezd hullámozni. indítok, ugyanúgy hullámzik, kb 1 perc után ababhagyja és megy normálisan. nyáron nagy melegben kint állt, igaz napnak háttal, akkor nem indult el a venti. nem tudom miért, de állt egy 1-1,5 órát a hűvüsben és jó lett. illetve hidegben szintén a hullámzó esetkben, amikor nem hullámzik, akkor ciceregni szokott. vagy cicereg, vagy hullámzik a fordulat. én arra gondolok, hogy inkább szorul a motor, kenés kéne neki. a süni hiba legfőképp automata állásban jön ki, amikor nem tudja szabályozni a fordulatot magának. persze eltérő esetek lehetnek. nekem is lehet a süni lesz rossz, nem tudom.


A sünitől hullámzik neked is. Az a baj, hogy a legrosszabbkor fog teljesen behalni mint a compact-os srácnak esőben. Szerintem cseréld ki. A cicergés meg a ventiből jön, azt kikell venni és wd40-et vagy egy kis műszerolajat kell neki adni és jó lesz.


hát régóta hullámzik már, azóta volt már esőben is, talán 2 éve írtam először be erről. a cicergést meg szerintem az segítette elő, amikor szintén pár éve ilyen habos klímatisztítót használtam. idén rá fogok nézni, csak legyen melegebb.
a bontott sünitől meg félek, hogy kitudja meddig fog menni.


Ha bontottat veszel akkor a ne a ritka vastag tüskéset hanem a sűrű vékony tüskéset vedd mert az már a mósosított.http://racing-bazar.hu/alkatre...4116923204
Ilyen legyen, most tök mindegy hogy ez x5.höz van de az e46-é is így néz ki.

jrtom Elküldve: 2013-03-10 10:50 Manuális klíma - Digit klíma

YELLOW írta:
compact írta:
Átnéztem ma reggel mindent és az összes bizti hibátlan állapotban van.
Természetesen ugyan úgy nem ment reggel sem, viszont miután átnéztem elkezdtem nyomkodni/ugyan úgy ahogy már többször is próbáltam/ és egyszer csak elindult kb 2-es fokozaton össze-vissza, hullámzóan és ingadozva járt, felvettem a legnagyobb fokozatra, ott simán, gond nélkül működött.
Eljátszottam párszor azt, hogy le-fel kapcsolgattam és végül be is állt alacsonyabb fordulaton is normálisan. Most úgy jöttem be, hogy minden hibátlanul működik, kíváncsi leszek rá, hogy mi lesz délután ha megyek vele.
Akkor így akár biztosra is vehetem, hogy a sünis ellenállást hamarosan cserélni kell?
Mert akkor inkább már elintézem jövőhéten ha jó ha nem, mert kicsit érdekes volt tegnap a szakadó esőben úgy, hogy a párát nem tudtam lenyomatni!



ezt a hullámzó, ingadozó fordulatot nekem is csinálja, de csak mikor hideg van, mondjuk olyan 10 fok alatt, és csak akkor ha ment a venti, leálltam az autóval, aztán már amikor gyújtásra rakom elkezd hullámozni. indítok, ugyanúgy hullámzik, kb 1 perc után ababhagyja és megy normálisan. nyáron nagy melegben kint állt, igaz napnak háttal, akkor nem indult el a venti. nem tudom miért, de állt egy 1-1,5 órát a hűvüsben és jó lett. illetve hidegben szintén a hullámzó esetkben, amikor nem hullámzik, akkor ciceregni szokott. vagy cicereg, vagy hullámzik a fordulat. én arra gondolok, hogy inkább szorul a motor, kenés kéne neki. a süni hiba legfőképp automata állásban jön ki, amikor nem tudja szabályozni a fordulatot magának. persze eltérő esetek lehetnek. nekem is lehet a süni lesz rossz, nem tudom.


A sünitől hullámzik neked is. Az a baj, hogy a legrosszabbkor fog teljesen behalni mint a compact-os srácnak esőben. Szerintem cseréld ki. A cicergés meg a ventiből jön, azt kikell venni és wd40-et vagy egy kis műszerolajat kell neki adni és jó lesz.

jrtom Elküldve: 2013-03-09 20:24 légzsak_

YELLOW írta:
valter320d írta:
zeno32 írta:
vikti írta: Na végre siekeresen meg lett csinálva a légzsák rendszer, de ezzel az áramkörrel sikerült csak:


Szia !Láttam az ülésfoglaltságot kiváltó áramkört. Kérdésem a 320d e90-be három vezetékes a csati hogyan kell bekötni . a régebbi típusokba csak két eres a csati , abban egyértelmű lenne! De nálam?

Köszi


Sziasztok
Nekem is ez a problem világit a piros légzsák lámpa!
e46 ezzel a módszerrel ki lehet iktatni vagy megjavítani?????
A jeleket magyarázzátok el légyszíves!
Látom hogy van ellenállás, a háromszög vizszintes nyillal az mi?
Delta kapcsolás?
hol van ez a hely a kocsiban ahová ezt kell beiktatni???
Az 1N4001 diódát kell beforrasztani vagy mindkettőt?
segítségeteket előre is köszönöm!


ha ilyeneket tudsz, hogy delta kapcsolás, akkor tudhatnád, hogy az elektromos váltóáramú motorokra vonatkozik. ráadásul utána leírod az 1N4001-et mint dióda. ha ott van a 3szög mellett, akkor vajon mi lehet?
úgy kell megépíteni, ahogy ezen az egyszerű kapcsolási rajzon van. valószínű azért van kék, fehér vonallal jelölve, mert ilyen kábel van a csatiban, ahova be kell kötni. ez egy párhuzamos kapcsolás. az 1N4001-en a katód lesz jelölve, ami ha nézed a K betű a diódában, azaz a 3szög tetején a vonal. kb enniy.


Szerintem meg inkább ne ő kösse be

jrtom Elküldve: 2013-03-09 16:52 Turbo

Voroda írta:
jrtom írta:
Voroda írta:
jrtom írta:

Pedig azt írta ki, mert a Ladedrucksteller az az elektromos motor ami a turbón van, és az szarakodik.


Hát hazudnék, ha azt mondanám, h örülök ennek a hírnek.. ha jól tudom, lehet külön elektromos motort kapni, csak nem egyszerű összehangolni a turbót az elektronikával. Valakinek van ebben tapasztalata? Mit érdemes csinálni? ezért nem szívesen vennék egy új turbót.



Hol laksz?


Hát ez az... Madridban. A kocsi meg még egy darabig nem megy haza, majd műszakira. Másfél év.


Így akkor nem nagyon tudunk segíteni. Hivatalosan nem lehet külön kapni állítómotort, de amúgy meg igen. A spanyoloknál meg nemtudom, hogy kifoglalkozik ilyennel

jrtom Elküldve: 2013-03-09 13:43 Turbo

Voroda írta:
jrtom írta:

Pedig azt írta ki, mert a Ladedrucksteller az az elektromos motor ami a turbón van, és az szarakodik.


Hát hazudnék, ha azt mondanám, h örülök ennek a hírnek.. ha jól tudom, lehet külön elektromos motort kapni, csak nem egyszerű összehangolni a turbót az elektronikával. Valakinek van ebben tapasztalata? Mit érdemes csinálni? ezért nem szívesen vennék egy új turbót.



Hol laksz?

jrtom Elküldve: 2013-03-09 13:23 Társalgó

ember84 írta: Sziasztok!
E46 320d-ről van szó,eu3-as M47N motor.
Inpában:IMA adjustment:Change IMA:

Cylinder1 Cylinder3
5ZTD65 BB107I


Cylinder2 Cylinder4
ASTGFN 8TBSF1


ezt látni,mielőtt az ember átírja a kódokat,ezek voltak bent!Szerintem a cylinder1 a legelső az autó eleje felől,utána a 2-es,aztán 3-as és 4-es??Vagy ezeket más sorrend szerint érti?Mondjuk befecskendezés szerint??Valaki tudná ezt??Köszi szépen??


Igen az autó elejénél a vezérléstől van számozva a hengersor.

jrtom Elküldve: 2013-03-08 20:09 Turbo

Voroda írta:
Csacsa12 írta:
valter320d írta:
Voroda írta: Sziasztok!

Volna egy kérdésem, remélem tudtok benne segíteni. Kb 7 ezer km-rel ezelőtt volt az autón felújítva a turbo. felújítás után 3.5-4 ezer kmrel észrevettem, hogy meg-meg torpan az autó, akkor azt hittem, rossz üzemanyagot tankoltam bele, (olcsó kúton voltam franciaországban) és elintéztem egy adalékanyaggal, ami után nem is jelentkezett a probléma egy ideig. Utána jött, viszonylag sűrűbben.
A hibakód: 44CC - Ladedrucksteller (töltőnyomás szabályzó, ilyesmi a fordítása
4530 - Ladedruckregelung, Regelabweichung

Van a motor hátulján egy töltőnyomás szabályzó azt kiszedtem, kitisztítottam, illetve az EGR mellett van egy szabályzó, EGR solenoid valve (7 796 634), amire megy két vákuumcső. Ez az alkatrész összefüggésben lehet a problémával?
Amúgy az olajat nem fogyasztja, a turbónak nincs rossz hangja, úgy gondolom, azzal nincs probléma.

Élőadatot olvastam ki, és ott azt vettem észre, hogy valami nem engedi a turbót felpörögni. Amikor pl az elvárt 2.4 barnak kellene , h legyen, akkor a tényleges olyan 1.3 volt. Megpróbálok feltölteni a galériámba róla egy képet.

Köszi a segítségeteket.

Üdv.: Dávid

Szia mint már irtad val szinü hogy a turbonyomás szabályzó lesz a ludas!

Igen, ez is lehet a ludas. + Angol nyelvterületen leszedik a keresztvizet a tömítéskről (vákuum generátor).


Akkor ezt a kis töltőnyomás szabályzót kiszedem, kicserélem, remélem azzal megoldódik végre a probléma, elég bosszantó ez így. Ez az EGR nyomásszabályzó http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45 ahogy gondolom nem tartozik a hibához. Nem vákuumvezérelt a turbóm, elektromos, remélem nem azzal van a probléma, de ha azzal volna, akkor gondolom azt írná ki az Inpa.


Pedig azt írta ki, mert a Ladedrucksteller az az elektromos motor ami a turbón van, és az szarakodik.

jrtom Elküldve: 2013-03-03 18:19 Rendszámtábla világítás BMW embléma

szotakdavid írta:
jrtom írta:
szotakdavid írta:
HGabor írta:
szotakdavid írta:

Szia!

Igen.sedanban is más.

Üdv D.


Köszi, akkor figyelmetlen voltam. Esetleg tudsz ebay-es linket adni facelift előttihez? Ha nem, akkor keresgélek tovább, hátha lesz.

De akkor így eladó a cumó beszerzési áron (7000 ft). 2 x 18 db SMD led-es, hibaüzenet nélküli gyári helyre berakható. Feldobom az aprók közé is.


Nem tudom h fogsz-e találni,nekem ledes sofita van bent és kikapcsoltam diaggal a rendszám vili hiba üzijét.


E46 nem ír hibát a rendszámvilágításra, legalábbis az enyém nem írt.


Nekem írta mert nem can-bus-os az égő sima mezei auchan led-es sofita kiégetnek érzékelte


Azt mondom, hogy ha kiég, mert a múltkor nekem is kivolt menve és nem volt hibaüzenet.

jrtom Elküldve: 2013-03-03 18:11 Rendszámtábla világítás BMW embléma

szotakdavid írta:
HGabor írta:
szotakdavid írta:

Szia!

Igen.sedanban is más.

Üdv D.


Köszi, akkor figyelmetlen voltam. Esetleg tudsz ebay-es linket adni facelift előttihez? Ha nem, akkor keresgélek tovább, hátha lesz.

De akkor így eladó a cumó beszerzési áron (7000 ft). 2 x 18 db SMD led-es, hibaüzenet nélküli gyári helyre berakható. Feldobom az aprók közé is.


Nem tudom h fogsz-e találni,nekem ledes sofita van bent és kikapcsoltam diaggal a rendszám vili hiba üzijét.


E46 nem ír hibát a rendszámvilágításra, legalábbis az enyém nem írt.

jrtom Elküldve: 2013-02-24 21:28 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Matyi330 írta:
jrtom írta:
Matyi330 írta: Sziasztok!

Nagyon érdekelne a véleményetek erről a kocsiról!
http://www.hasznaltauto.hu/aut...as-6616822

Üdv: Matyi330



Szép kocsi, de ha városban nem használt akkor miért kellett 160 ezernél kuplungot meg lendkereket cserélni??? Talán nem 170 van benne.... Az enyémbe most van 300 ezer és még gyári a kuplung, de tudom, hogy tényleg autópályás kocsi volt. Akkor??? Vagy nagyon falábú volt a gazdi.


Ez az érdekes számomra is...
Pontosan nem tudom, de a könyöklőnek és a váltószoknyának gyárilag nem a többi kárpittal kellene passzolni??


Szerintem azzal nincs semmi baj, mert fekete a kardánbox is. Ja meg nincs szervízkönyv az megint gynús.

jrtom Elküldve: 2013-02-24 21:10 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Matyi330 írta: Sziasztok!

Nagyon érdekelne a véleményetek erről a kocsiról!
http://www.hasznaltauto.hu/aut...as-6616822

Üdv: Matyi330



Szép kocsi, de ha városban nem használt akkor miért kellett 160 ezernél kuplungot meg lendkereket cserélni??? Talán nem 170 van benne.... Az enyémbe most van 300 ezer és még gyári a kuplung, de tudom, hogy tényleg autópályás kocsi volt. Akkor??? Vagy nagyon falábú volt a gazdi.

jrtom Elküldve: 2013-02-24 19:33 Mi lehet a baj?

frizo írta: a múlt héten a kis suzukink is hasonló hangokat hallatott, az egész kipufogó rendeszer le lett cserélve, szét volt égve az egész.


A 20 d-nél gyakran elreped a cső ahol elvan lapítva a merevítőnél kb a kocsi közepénél.

jrtom Elküldve: 2013-02-24 19:18 Mi lehet a baj?

[quote="kbalint"]Sziasztok !

Találkozott már esetleg valaki ilyen problémával (e46 320d 150le 2002 automata) ?
Alapjáraton valami zörög, illetve ahogy állna vissza alapjáratra miután felpörgött a motor akkor fokozottan be is rezonál. Kb. olyan 1000res fordulatnál ha tartom a gázt akkor szabályosan rázkódik az autó.
Ha kapcsolgatom a váltót akkor pedig ugrik a fordulat és zörög valami...
Csináltam pár videót hogy is néz ki a történet. Normális ez a váltó kapcsolásánál ?
Valamint azt vettem észre hogy amikor megálltam egy lejtős részen és emelkedőnek kezdtem el tolatni, akkor szintén remeg az egész autó. Ma amikor teljesen alátekertem a kormányt és álltam ki a parkolóból akkor is csinálta.

Váltás

YouTube videó

és a rejtélyes zajok

YouTube videó

YouTube videó

Elvan törve a kipufogód és nekiverődik a merevítőnek.