jrtom fórum hozzászólásai

jrtom Elküldve: 2014-10-12 18:09 elektromos ablakemelõ_

YELLOW írta:
funez írta: Sziasztok
Olyan gondom lenne hogy egyik elektromos ablakom se működik. Tegnap még minden oké volt mára meg se kép se hang. Átnéztem a biztiket mindegyik jó. Érdeklődnék hogy találkozott e vki ilyen hibával, mi lehet a baja?
Köszi


hát nem tudom, pedig ez tipikus bizti probléma. vagy a ha a GM hal meg hirtelen, de az nem valószínű, mert akkor nem is nyitná az autót.


Mindenképpen diagot kéne csinálni, E91-ben nincs GM modul!
Valszeg Junctin Box (JBE) vagy (FRM)hiba lesz.

jrtom Elküldve: 2014-10-04 16:51 Motorolaj

Levimester írta:
DrAkeATC írta: Sziasztok!

A kocsi (2004-es évjárat 320i) eszi az olajat, de csak 120-130 fölött. Elvileg nincs sehol szivárgás, és valami tömítés is ki lett cserélve (nem lett szétszedve a motor...bocs, nem értek hozzá ) szerelő által.

Van valakinek tippe, hogy mitől lehet ez?
Válaszokat előre is köszönöm!


Hali! Ha minden igaz akk M54B22-es motorod van, km állás mennyi?
Többször olvastam, hogy szereti csipegetni az olajat. Konkrétan ezt:
"Olvasom pár ítéletben, hogy másoknál az autó "eszi az olajat". Ez így is van....A 320i-ben levő M54B22-es motor, az "olajérzékeny" motorok családjába tartozik. Egy teljesen rendben levő motor az "intenzív" autózás és nem megfelelő olaj használatával akár 5 ezer kilóméterenként is megehet egy liter olajat. Létezik azonban egy olaj, amit kifejezetten ehhez a motorhoz fejlesztettek ki, és használatával minimálisra csökkenthető az olajfogyasztás (kb. 1 liter/25.000 km). Ez az olaj nem más, mint a gyári BMW Quality Longlife-04 5w/30-as (egy picit módosított Castrol) olaj, ami ugyan drága (majd 6.000 Ft/liter), de megéri használni. Segítségével nemcsak az olajfogyasztás-problémák szűnnek meg, de a motor élettartalma is nagy mértékben növelhető."

Sajnos ez nem igaz. Nekem is volt 320i-m és ugyan úgy kajálta a bmw olajat is.
Castrol 10w60-al jártam vele azt nem ette annyira.

jrtom Elküldve: 2014-08-24 20:59 Turbo

ricardo99 írta: Hali 2013 dec 3 án vettem autom "első" auto és mos h már mentem vele majdnem 23000km múlthéten csütörtökön bekapcsolt a turbo 3. ebességbe 60 km/ óránál és ennyi most először ma megint egyszer bekapcsolt ugyan ennél a sebességnél és tovább semmi mi lehet a baja?Kösz előre is a válaszokat!


Érthetőbben letudod írni mi a baj?

jrtom Elküldve: 2014-08-20 21:26 Mi lehet a baj?

rece65 írta: Hi!

Hogyan tudom meg hogy amikor véletlenszerűen nem indul az autó akkor a kulcs a hibás vagy az önindító vagy vmi más?
Teljesen random nem indult el az autó tegnap és ma is,tegnap félórán keresztül,ma meg kb 2 percig.
Hiába indítóznék nem csinál semmit.Lámpák világítanak ahogy kell de ha elfordítom a kulcsot akkor nem csinál semmit.Tartalák kulcs-al hiába próbálom mert ezzel is csak néha-néha csinálja....

Mit tanácsoltok?


szia. Sajnos előfordul az önindító hiba. kattanó hangot se hallasz?

jrtom Elküldve: 2014-07-19 17:12 Fûtés - Klíma

laczkosz írta: Sziasztok.

Van egy E46-om és az a problémám vele hogy a klíma bekapcsolásánál pl. automata 16 fokon van, el is kezd hűteni de csak a vezető oldalán jön a hideg levegő.
Az utas oldalon viszont csak szimpla levegőt fúj be.
A középkonzolon hidegre van tekerve a szellőző és ott is a bal oldaliból hideg, a jobb oldaliból "meleg" levegőt fúj.
Levettem automatáról, állítottam lábra, ablakra, középre és a hiba ugyanaz.
Valakinek valami tipp?

Előre is köszönöm


A gáz kevés benne, nézesd meg.

jrtom Elküldve: 2014-07-06 12:41 EWS+Kulcs...

Jack írta: Sziasztok!! Nagy bajban vagyok srácok.. Cserélnem kell a DME-t viszont ha kicserélem akkor nem indul be a kocsi, adtak hozzá EWS-t is, de azt sehol sem találom a kocsiban..Elvileg azzal együtt kellene cserélni a vezérlőt, de sehol sem találom.. Nincs a kesztyűtartó mögött, se a kormány alatt se sehol... Valakinek tippje??


Mert talán nem ews-es!

jrtom Elküldve: 2014-06-07 21:31 Motor-váltó

Pitykoo írta: Hali!
Leszedtem a nívó csövet meg ami beleágazik csövet és megnéztem őket!
Nincs eldugulva, tiszták!
Motor beindít olajsapka letekerés még most se érzem a levegőt!
Hol lehet a hiba, mit nézzek még meg rajta?!
Előre is köszi!


Hogyha nem változik a motor járása levett beöntősapka vagy kihúzott nívópálcára akkor még mindig falsot szív a motor valahol vagy valamelyik kartergázcső elvan dugulva. Át kell nézni az összes csövet sajna.

jrtom Elküldve: 2014-05-29 20:21 Motor-váltó

Pitykoo írta:
Még annyit, hogy tömítőkarikát rendelj a nívóra.


Oksa, köszi!
Holnap megrendelem aztán meglátjuk mi lesz... [/quote]

Am... ma vettem tömítő karikát és megnéztem felűről mivel lesz dolgom..
A nívó csövet azt csak ki kell húzni belőle és a csövet kitisztítani meg ahova bemegy azt vagy azt a csövet ami beleágazik?!
Aknából jobb csinálni vagy meg lehet fentről is?!


[/quote
Meglehet fentről is csinálni. Igen a leágazást kell kipucolni és ki kell húzni a karterből, de látni fogod. Az olajból viszont kell leengedni.

jrtom Elküldve: 2014-05-27 20:53 Motor-váltó

Pitykoo írta:
jrtom írta:
Pitykoo írta:
jrtom írta:
Pitykoo írta: Hali!
A kérdésem az lenne hogy az mennyire baj vagy sem, hogy amikor a motorolaj beöntő kupakot leveszem járó motornál akkor nem érzek semmi féle levegő mozgást ill. a motor fordulata vagy hangja sem változik!? Ezelőtt egy F astrám volt azon ha levettem rendesen lehetett érezni a levegőt sőt ha a kupakot simán rajtahagytam akkor az ott rezgett rajta rendesen majd le esett és a motor hangja is megváltozott!!
Baj e ez a jelenség ha igen mennyire és mit nézzek meg vagy mit tudok csinálni vele!?
Szervizbe nemrég cserélték a kartergáz csöveket ott azt mondták ez nem gond hogy ilyen, de sztem nem így kéne működni...
Válaszokat előre is köszönöm...


Szia. Az úgy nem jó, a motorjárásának megkell változni. Nem tud visszaszellőztetni a karterba. A kartercsövek lehet hogy jók csak a nívópálca csöve van teljesen eldugulva, ott ahol a szellőztető szelepről rámegy a cső.


Aham...de magát a nívópálcát könnyen ki tudom húzni, vagy az független tőle?!
Azzal mit tudok csinálni?! Szedjem szét pucoljam ki?!
Am... meg könnyen rá tudok ismerni hogy melyik az amit te mondasz?!


A légszűrőházat meg a gégecsövet ami a folytószelepre megy kiveszed akkor hozzáférsz a pálca csövének csavarjához és kitudod húzni, de az olajból lekell engedni mert folyni fog. Látni fogod, hogy nívó csövének van egy leágazása amire megy egy dumicső ami a te esetedben állítólag új, de az kiderül úgy is ha megnézed. Szóval az a leágazás szokott eldugulni az olajsártól. Kilehet pucolni, de kell hozzó gázlámpa és azzal kell melegíteni, hogy fellágyúljon a kokszos olaj a csőben, utánna levegővel kell fujatni. Ezt a műveletet lehetőleg szabtéren csináld mert kicsit füst lesz


Oksa, köszönöm szépen a segítséget..
Megpróbálom majd hátha sikerül és majd jelentkezem milyen lett!


Még annyit, hogy tömítőkarikát rendelj a nívóra.

jrtom Elküldve: 2014-05-27 20:14 Motor-váltó

Pitykoo írta:
jrtom írta:
Pitykoo írta: Hali!
A kérdésem az lenne hogy az mennyire baj vagy sem, hogy amikor a motorolaj beöntő kupakot leveszem járó motornál akkor nem érzek semmi féle levegő mozgást ill. a motor fordulata vagy hangja sem változik!? Ezelőtt egy F astrám volt azon ha levettem rendesen lehetett érezni a levegőt sőt ha a kupakot simán rajtahagytam akkor az ott rezgett rajta rendesen majd le esett és a motor hangja is megváltozott!!
Baj e ez a jelenség ha igen mennyire és mit nézzek meg vagy mit tudok csinálni vele!?
Szervizbe nemrég cserélték a kartergáz csöveket ott azt mondták ez nem gond hogy ilyen, de sztem nem így kéne működni...
Válaszokat előre is köszönöm...


Szia. Az úgy nem jó, a motorjárásának megkell változni. Nem tud visszaszellőztetni a karterba. A kartercsövek lehet hogy jók csak a nívópálca csöve van teljesen eldugulva, ott ahol a szellőztető szelepről rámegy a cső.


Aham...de magát a nívópálcát könnyen ki tudom húzni, vagy az független tőle?!
Azzal mit tudok csinálni?! Szedjem szét pucoljam ki?!
Am... meg könnyen rá tudok ismerni hogy melyik az amit te mondasz?!


A légszűrőházat meg a gégecsövet ami a folytószelepre megy kiveszed akkor hozzáférsz a pálca csövének csavarjához és kitudod húzni, de az olajból lekell engedni mert folyni fog. Látni fogod, hogy nívó csövének van egy leágazása amire megy egy dumicső ami a te esetedben állítólag új, de az kiderül úgy is ha megnézed. Szóval az a leágazás szokott eldugulni az olajsártól. Kilehet pucolni, de kell hozzó gázlámpa és azzal kell melegíteni, hogy fellágyúljon a kokszos olaj a csőben, utánna levegővel kell fujatni. Ezt a műveletet lehetőleg szabtéren csináld mert kicsit füst lesz

jrtom Elküldve: 2014-05-27 19:42 Motor-váltó

Pitykoo írta: Hali!
A kérdésem az lenne hogy az mennyire baj vagy sem, hogy amikor a motorolaj beöntő kupakot leveszem járó motornál akkor nem érzek semmi féle levegő mozgást ill. a motor fordulata vagy hangja sem változik!? Ezelőtt egy F astrám volt azon ha levettem rendesen lehetett érezni a levegőt sőt ha a kupakot simán rajtahagytam akkor az ott rezgett rajta rendesen majd le esett és a motor hangja is megváltozott!!
Baj e ez a jelenség ha igen mennyire és mit nézzek meg vagy mit tudok csinálni vele!?
Szervizbe nemrég cserélték a kartergáz csöveket ott azt mondták ez nem gond hogy ilyen, de sztem nem így kéne működni...
Válaszokat előre is köszönöm...


Szia. Az úgy nem jó, a motorjárásának megkell változni. Nem tud visszaszellőztetni a karterba. A kartercsövek lehet hogy jók csak a nívópálca csöve van teljesen eldugulva, ott ahol a szellőztető szelepről rámegy a cső.

jrtom Elküldve: 2014-05-25 09:22 Rendszámtábla világítás BMW embléma

baki113 írta: Üdv,
egy olyan problémával találkoztam, hogy a rendszámtábla világításom nem ég, egyik sem. Ezt vissza is jelzi a műszerfalon, ill. a csomagtér ajtajának a nyitókapcsolója sem működik, kulcsal, távirányítóval nyitható. A biztosítékokat megnéztem amiről azt gondoltam azzal kapcsolatba lehet, illetve le is szedtem azt a műanyagot amivel a rendszámtábla világítás van és az elég jó állapotúnak tűnt, nem volt berohadva. Valaki tapasztalt már ilyet, merre kellene tovább keresgélni? Előre is kösz a segítséget.


A kábelköteget nézd meg, elvan szakadva pár vezeték a csomagtérátvezetésnél.

jrtom Elküldve: 2014-05-17 18:42 Rendszámtábla világítás BMW embléma

n662 írta: Sziasztok!

Tudna valaki segíteni abban, hogy mekkora ellenállás kell a ledes rendszámtábla világításhoz beiktatni, hogy nem jelezze vissza a műszerfal? 320D E90 2005-ös évjárat.

Köszönöm.


vegyél gyárit. 2007-től már az e90-ben ledes volt, az tuti nem jelez hibát

jrtom Elküldve: 2014-05-17 14:12 Ki tapasztalt ilyet?

jgbobo írta: Sziasztok!

Egy kis problémával fordulnék hozzátok. Bízom benne valaki tudja, hogy mi történik az autómban. BMW E46 316i az gépsas N40-es motorkódos. Van a motor mellett egy kis Bosch termosztát, ha minden igaz legalábbis az. Amiben van egy mágnes kapcsoló. Ez a kapcsoló hangos sípoló hangot ad és kattog. A kattogás egyértelmű, hogy abból adódik, hogy próbálkozik a mágnes a behúzással. Kérdésem az lenne, hogy ez normális-e? Feltételezem nem az. A másik kérdésem, ha nem az akkor mi ennek a kapcsoló nem normális működésének az eredménye?

Itt lenne egy videó, hogy hallható és látható legyen:
Videó (ezt jómagam készítettem)

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv. Gabi

A folytószelep adja azt a sípoló hangot. A csattanás az meg amikor elzárja a pillangószelepet.

jrtom Elküldve: 2014-05-04 19:02 Társalgó

szotakdavid írta: Megint Bl győztes lett az Győri Eto,ezerszer többet ér ma egy kézi meccs mint egy szar Nb1-es magyar focimeccs.Mégis kibaszott focistadionokat építenek ebben a kibaszott orbániában..



Egyetértek!!! Meg játszák a kiskirályt is hozzá és kapják az újjabbnál újjabb kocsikat a seggük alá a milliós fizetés mellé. A focistának nevezettekről beszélek.