kalmaristi fórum hozzászólásai

kalmaristi Elküldve: 2014-04-10 10:56 316 nincs alapjárat

Kristen76 írta:
Zolee írta:
Kristen76 írta:
Zolee írta:
Kristen76 írta:
Zolee írta:
kalmaristi írta: A csövet is szokták cserélni(vagy legalább pucold át)
Azért kéne diag más problémák is lehetnek (holtponti jeladók,légtömegmérő)

Így van, plusz ha még nem tetted meg, a fojtószelepet is tisztítsd ki


A fojtó szelep hol van?? A cső az eléggé viseletes.Cserélni kéne lehet.Milyen csövel lehetne kiváltani a régit?? Az új az 11 pénz.Van valami egyszerűbb megoldás is?

A légtömegmérő után van, így néz ki.
Nincs egyszerűbb megoldás, csak újjal tudod kiváltani, ha csak el van koszolódva, brigéciollal, vagy valami erősebb zsíroldóval ki tudod tisztítani.


Sajnos megnéztem és egy darabot ki is törtem a végéből. Így majd cserés lesz akkor. A fojtó szelepet megfogom nézni.Esetleg valami tanácsok a takarításról??
És köszönöm a segítséget.

Szívesen! Azért jó lenne, ha lenne valami eredmény is
Módszeresen tisztíts ki minden keverékképzéssel kapcsolatos alkatrészt, nézd meg a gumigyűrűket, tömítéseket, nézd meg nincsenek e elöregedve. Féktisztítóval vagy tiszta alkohollal tisztítsd ki a légtömegmérőt és a fojtószelepet, és minden csövet, amit a környéken találsz, de éles tárgyat ne használj a tisztításhoz

Megjött az úl kartergáz csövem is.Összeraktam az új karter szeleppel.Továbbra is ingadozik az alapjárat és melegen sem pörög fel 4000 jobban.Viszont hallgatóztam egy kicsit, és olyan mintha a 4 hengernél valami kifújna.Olyan sziszegő hang hallatszik.Lehet, hogy ott szívna falsot??

A folytószelepen van 2 elektromos csati.Mik volnának azok?Linkelek képet is.:

A levegő szűrő ház oldalán is találtam egy elektromos csatlakozót:

Bal oldali a fojtószelep pozíció szenzor a jobb az alapjárati "motor" az alsó meg valami benzingőz elvezetéssel kapcsolatos asszem!

kalmaristi Elküldve: 2014-04-04 20:20 316 nincs alapjárat

A csövet is szokták cserélni(vagy legalább pucold át)
Azért kéne diag más problémák is lehetnek (holtponti jeladók,légtömegmérő)

kalmaristi Elküldve: 2014-04-02 16:19 316 nincs alapjárat

Kristen76 írta:
kalmaristi írta:
Kristen76 írta:
kalmaristi írta:
Kristen76 írta:
Zolee írta:
Kristen76 írta:
kalmaristi írta:
Kristen76 írta:
Zolee írta:
Kristen76 írta:
Roland írta:
Tiba írta: Ez a kartelgáz szelep ha hibás, akkor milyen tünetek vannak?


Vákuum van a motorban, és ez által csökken a motor teljesítménye, és nő a fogyasztás.Nekem ma cserélték ki ezt a bizonyos szelepet, illetve ma volt az olajcsere is, de érezhetően dinamikusabb lett a kocsi.


Szia.Hol van benne ez a szelep??? Nekem is lusta a kocsi, nem húz, nem gyorsul.

Szia! Az 1-es számú alkatrészről van szó. A ZSU-nál 11e Ft


És olyan hibád volt már, reggel indításkor akár mennyire is nyomod a gázt nem pörög fel 3500-4000 jobban??? ilyenkor csörög, köhög majd szét esik a motor.

Meg füstöl ilyesmit produkált nekem is mikor átszakadt a membrán!



Megrendeltem 15e ft
Köszönöm

Olyan, hogy karterszűrő??? Hol van benne, ha van benne.Azt lehet tisztítani??


Szívesen, remélhetőleg érezhető lesz a javulás miután kicserélted.
A szűrő elvileg ua mint a szelep, ha sérülésmentes a membrán 1 próbát megér a tisztítás, legegyszerűbb, ha brigéciolba áztat - mos - áztat - mos, amíg tiszta nem lesz


Nos kicseréltem ezt a szelepet. Továbbra is azon gondok vannak, hogy hidegen indítás után még bent a garázsban álló helyzetben a gázra lépve 3500-4000 fordulatnál tovább nem pörög fel és elkezd durrogni és köhögni.A levegő szűrőből lehet hallanni a durrogást.És iszonyú büdös is. Amit vetteM az FEBi tipus.

Hol van benne a szürő??? Most a kartergáz szelep meg a karterszűrő az 2 külön fogalom ugye? Nem vagyok járatos ebben a témában, de ha segítetek akkor tanulékony leszek.



Tanács!? Én ha beindítom mindig hagyom alapjáraton ketyegni 2-3 percig aztán sem húzatom ész nélkül míg be nem melegszik kicsit de voltam már úgy hogy sietös volt az indulás akkor rángatott durrant is
Szürönk asszem nincs azt utólag szoktak beszerelni(én is tervezem) de van itt a fórumon ilyen olajleválasztós téma




Én sem taposom egyből.Csak amíg nem lesz a motor üzemi meleg, addig ezt játsza.
Esetleg még az EGR szelepről tudnál valamit mondani??? Merre keresem benne.
Az szerintem a dieselesek vesszöfutása nekünk nincs (ha tévedek valami szakértö kijavít)
Egyébként meg szerintem csináltass 1 normális diagnosztikát lehet vannak hibák eltárolva meg az élö adatok is sokat elárulnak



Meglesz.Köszönöm az eddigi segítséget.

Nincs mit sajna van tapasztalat

kalmaristi Elküldve: 2014-04-02 12:14 316 nincs alapjárat

Kristen76 írta:
kalmaristi írta:
Kristen76 írta:
Zolee írta:
Kristen76 írta:
kalmaristi írta:
Kristen76 írta:
Zolee írta:
Kristen76 írta:
Roland írta:
Tiba írta: Ez a kartelgáz szelep ha hibás, akkor milyen tünetek vannak?


Vákuum van a motorban, és ez által csökken a motor teljesítménye, és nő a fogyasztás.Nekem ma cserélték ki ezt a bizonyos szelepet, illetve ma volt az olajcsere is, de érezhetően dinamikusabb lett a kocsi.


Szia.Hol van benne ez a szelep??? Nekem is lusta a kocsi, nem húz, nem gyorsul.

Szia! Az 1-es számú alkatrészről van szó. A ZSU-nál 11e Ft


És olyan hibád volt már, reggel indításkor akár mennyire is nyomod a gázt nem pörög fel 3500-4000 jobban??? ilyenkor csörög, köhög majd szét esik a motor.

Meg füstöl ilyesmit produkált nekem is mikor átszakadt a membrán!



Megrendeltem 15e ft
Köszönöm

Olyan, hogy karterszűrő??? Hol van benne, ha van benne.Azt lehet tisztítani??


Szívesen, remélhetőleg érezhető lesz a javulás miután kicserélted.
A szűrő elvileg ua mint a szelep, ha sérülésmentes a membrán 1 próbát megér a tisztítás, legegyszerűbb, ha brigéciolba áztat - mos - áztat - mos, amíg tiszta nem lesz


Nos kicseréltem ezt a szelepet. Továbbra is azon gondok vannak, hogy hidegen indítás után még bent a garázsban álló helyzetben a gázra lépve 3500-4000 fordulatnál tovább nem pörög fel és elkezd durrogni és köhögni.A levegő szűrőből lehet hallanni a durrogást.És iszonyú büdös is. Amit vetteM az FEBi tipus.

Hol van benne a szürő??? Most a kartergáz szelep meg a karterszűrő az 2 külön fogalom ugye? Nem vagyok járatos ebben a témában, de ha segítetek akkor tanulékony leszek.



Tanács!? Én ha beindítom mindig hagyom alapjáraton ketyegni 2-3 percig aztán sem húzatom ész nélkül míg be nem melegszik kicsit de voltam már úgy hogy sietös volt az indulás akkor rángatott durrant is
Szürönk asszem nincs azt utólag szoktak beszerelni(én is tervezem) de van itt a fórumon ilyen olajleválasztós téma




Én sem taposom egyből.Csak amíg nem lesz a motor üzemi meleg, addig ezt játsza.
Esetleg még az EGR szelepről tudnál valamit mondani??? Merre keresem benne.
Az szerintem a dieselesek vesszöfutása nekünk nincs (ha tévedek valami szakértö kijavít)
Egyébként meg szerintem csináltass 1 normális diagnosztikát lehet vannak hibák eltárolva meg az élö adatok is sokat elárulnak

kalmaristi Elküldve: 2014-04-02 10:19 316 nincs alapjárat

Kristen76 írta:
Zolee írta:
Kristen76 írta:
kalmaristi írta:
Kristen76 írta:
Zolee írta:
Kristen76 írta:
Roland írta:
Tiba írta: Ez a kartelgáz szelep ha hibás, akkor milyen tünetek vannak?


Vákuum van a motorban, és ez által csökken a motor teljesítménye, és nő a fogyasztás.Nekem ma cserélték ki ezt a bizonyos szelepet, illetve ma volt az olajcsere is, de érezhetően dinamikusabb lett a kocsi.


Szia.Hol van benne ez a szelep??? Nekem is lusta a kocsi, nem húz, nem gyorsul.

Szia! Az 1-es számú alkatrészről van szó. A ZSU-nál 11e Ft


És olyan hibád volt már, reggel indításkor akár mennyire is nyomod a gázt nem pörög fel 3500-4000 jobban??? ilyenkor csörög, köhög majd szét esik a motor.

Meg füstöl ilyesmit produkált nekem is mikor átszakadt a membrán!



Megrendeltem 15e ft
Köszönöm

Olyan, hogy karterszűrő??? Hol van benne, ha van benne.Azt lehet tisztítani??


Szívesen, remélhetőleg érezhető lesz a javulás miután kicserélted.
A szűrő elvileg ua mint a szelep, ha sérülésmentes a membrán 1 próbát megér a tisztítás, legegyszerűbb, ha brigéciolba áztat - mos - áztat - mos, amíg tiszta nem lesz


Nos kicseréltem ezt a szelepet. Továbbra is azon gondok vannak, hogy hidegen indítás után még bent a garázsban álló helyzetben a gázra lépve 3500-4000 fordulatnál tovább nem pörög fel és elkezd durrogni és köhögni.A levegő szűrőből lehet hallanni a durrogást.És iszonyú büdös is. Amit vetteM az FEBi tipus.

Hol van benne a szürő??? Most a kartergáz szelep meg a karterszűrő az 2 külön fogalom ugye? Nem vagyok járatos ebben a témában, de ha segítetek akkor tanulékony leszek.



Tanács!? Én ha beindítom mindig hagyom alapjáraton ketyegni 2-3 percig aztán sem húzatom ész nélkül míg be nem melegszik kicsit de voltam már úgy hogy sietös volt az indulás akkor rángatott durrant is
Szürönk asszem nincs azt utólag szoktak beszerelni(én is tervezem) de van itt a fórumon ilyen olajleválasztós téma


kalmaristi Elküldve: 2014-03-30 17:54 316 nincs alapjárat

Kristen76 írta:
Zolee írta:
Kristen76 írta:
Roland írta:
Tiba írta: Ez a kartelgáz szelep ha hibás, akkor milyen tünetek vannak?


Vákuum van a motorban, és ez által csökken a motor teljesítménye, és nő a fogyasztás.Nekem ma cserélték ki ezt a bizonyos szelepet, illetve ma volt az olajcsere is, de érezhetően dinamikusabb lett a kocsi.


Szia.Hol van benne ez a szelep??? Nekem is lusta a kocsi, nem húz, nem gyorsul.

Szia! Az 1-es számú alkatrészről van szó. A ZSU-nál 11e Ft


És olyan hibád volt már, reggel indításkor akár mennyire is nyomod a gázt nem pörög fel 3500-4000 jobban??? ilyenkor csörög, köhög majd szét esik a motor.

Meg füstöl ilyesmit produkált nekem is mikor átszakadt a membrán!

kalmaristi Elküldve: 2014-03-30 17:50 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

Kristen76 írta:
Zolee írta:
Kristen76 írta:
Zolee írta:
Kristen76 írta: Sziasztok.Piros lámpánál állva az alapjárat fordulatszáh hirtelen leesik 900ról 200ra.Majd abban a secundunban visszaudrik 900ra.Ezt játsza.Ha egy kicsit a gázra lépel akkor megáll 900-on egy pici ideig majd utána megint előlről kezdődik minden.Valakinek ilyen probléma??

Szia! Az 1-es számú alkatrészről van szó. A ZSU-nál 11e Ft


Köszönöm. És ez pontosan hol van benne?

Pontosan nem tudom, a rajz alapján valahova a beömlőre kell legyen felcsavarozva, kövesd a szelepfedélből és hengerfejből kijövő kartegázcsövet, ez ugye a másik végén van.



Levettem a kartergáz szelepet.És azon a házon amin volt a szelep, annak a belsejében találtam egy kis müanyag darabot.Mi lehet ez??
Ott lesz a szelep bal oldalán a felfogató nyíláson.




Az onnan jött ki valahogy a közepéből,a nagy furatból! Szóval csereérett

kalmaristi Elküldve: 2014-03-25 15:33 Fékjavítás

Pocses írta:
laleeboy írta:
Pocses írta:
laleeboy írta:
kalmaristi írta: Üdv Mindenkinek!
Túl vagyok egy hátsó fékjavításon ! De a kerékagy visszaszerelés nem megy
Kérdésem :Ki kell vennem a féltengelyt? Szerszám boltba találok olyan szerszámot amivel behúzatom??
Vagy magamnak kell valamit össze eszkábálni



Miért kellett levenni a kerékagyat?


Gondolom cserélte a mögötte lévő porvédőlemezt, nálam is lett cserélve mikor a csapágy ugye, akkor már legyen új az is.


Igaz

Szerintem a csapágyat vissza lehet nyomni egy otthon barkácsolható cuccal


Reméljük akkor már nem a régit rakja vissza, hanem vett újat ha már szétszedte.

Igen lemezt cseréltem többek közt meg csináltam egy féknyereg felújító projektet ősszel is elvittem mert szorult most tavasszal is súlyos 10 ezrekkel megvágtak( 1 új nyeregre is futotta volna már)
Lehet igazatok van a csapággyal kapcsolatban mert szét "ugrott"

kalmaristi Elküldve: 2014-03-24 19:09 Fékjavítás

Üdv Mindenkinek!
Túl vagyok egy hátsó fékjavításon ! De a kerékagy visszaszerelés nem megy
Kérdésem :Ki kell vennem a féltengelyt? Szerszám boltba találok olyan szerszámot amivel behúzatom??
Vagy magamnak kell valamit össze eszkábálni

kalmaristi Elküldve: 2014-03-22 10:13 Levegő hőmérséklet érzékelő

MattM325 írta:
BMW320DT írta: Sziasztok!

e46 320d (150le)-nél egyik pillanatról a másikra megőrült a hőmérséklet mérő...+50 és -40 között ugrál, minusznál sípol...biztosíték? jeladó?

Nézd meg a bal első kerékjáratnál a hőmérséklet szenzort. Valószínűleg szálszakadt.


Vagy jobb oldalt? Nem tudom.


Baloldalt van a kerék elött a müanyag doblemezbe pattintva! Én is most cseréltem örültem is 1 darabig aztán minap -40 röl indult dél körül jelzett -9 et (közbe +20 volt)

kalmaristi Elküldve: 2014-03-17 08:03 Rugócsere

szicsu írta: A színkódokról tud esetleg valaki felvilágosítást adni?
Mert az enyémben el volt törve a két hátsó,és bontóba vettem hozzá,olyat amin 2db sárga csík van.Csak az a kérdés,hogy ez való-e bele,mert ami volt benne,azon már nem igazán láttam jelölést...

Szia! Szerintem jó bele most néztem a törött rugómat azon is 2 sárga csík van!!

kalmaristi Elküldve: 2014-03-08 19:03 Nagyobb sebességnél rezonálás

veszkoo85 írta:
oxigen írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
oxigen írta:
anubisz írta: No akkor meglátogatok én is egy váltóst,amíg nem késő, nézze meg, hátha érez majd valami hibát, mert olajat is cserélni kéne,mert szerintem sose volt, nálam biztos nem.


Olajat 60-80ezrenkent, az sokat segit. Plusz ilyenkor legalabb kiprobalja a valtos. Egyebkent egy dizel automatat nem szabad hasonlitani a benzinessel, mas a nyomatek, mas az igenybevetel. A benzinesek tartosabbak sokkal.

A valtos emberem atcsuszott holnapra, szoval holnap fog kiderulni, hogy igazabol hogy is megy, amikor nem vonszolja magat

Valaki emlitette a gaz+fek kombinaciot "teszteles" gyanant. Ezt azert ne fogadjatok meg, mert ket fele keppen lehet kinyirni egy automata valtot. Az egyik, hogy meg R-bol ugy rakod D-be, hogy meg gurul hatra az auto (D-bol R-be), vagy pedig a "kick-off", amikor fek+gaz egyszerre, ilyenkor ugyanis a lock-up nem tud osszezarni, viszont teljes erovel es nyomatekkal kopik a turbina.



Pont ez a lényeg, hogy jó e még ,az nem jelenti azt, hogy ki kell nyírni, de ha automatást vesz az ember, így szokták ellenőrizni, nem e kula a wandler. Aki meg menet közbe kapcsol hátramenetet,az meg is érdemli.


ezt a módszert, szakember írta. nem folyamatosan próbálja az ember csak egyszer.




Nem is tudtam Yellow hogy automata váltós az autód....nem is igazán értem ezeket a dolgokat,hogy akinek nincs tapasztalata vagy maga is részese ennek a dolognak az mi a fasznak ossza az itinert,mert egyszer réges régen hallott vagy olvasott valamit valahol.
ha valamihez nem értek akkor ne szóljak már bele ez nem telefon...hát ezért tartunk ott ahol most tartunk mert mindig azok az emberek mondanak ötletet vagy tippet akinek tapasztalata semmi az adott dologban.és ha valaki megnyit egy új témát ami már van azt le kell oltani a segítség helyett gratula....

ja amúgy jövőhéten megyek váltoshoz kontrollra 5 mátyás az ára ennek.40 mátyás az olajcsere+a szürő meg ilyesmi.majd beszámolok a diagnozisról.

Szívemből szóltál

kalmaristi Elküldve: 2014-01-28 09:42 Társalgó

YELLOW írta: jajj, ma reggel olyat láttam
Kia terepjáró. parkoló. (jelzem korábban ez a nő állt be egy land roverrel 30 centire tőlem és ki akart szállni). elkezd kitolatni. megakad, és csak pörög a hátsó. mire elővettem a kamerát, már nem sokat kínlódott, de kifordult, közben vénasszony tolta az autót. mire sikerült kifordulni, fogta és visszaállt. lezárta az autót és mentek gyalog... az utakon már nincs is hó. a parkolóban os 5cm-es volt. hát nem azért de a BMW-vel is kijövök iylenből, ez meg 5 percig szerencsétlenkedett. összkerék bekapcsolás vagy valami? meg amúgyis 5 centis hó.

Mazsola jobb is ha nem megy ki az útra
A facen olvastam: ilyenkor jó autózni: 1 a mazsolák nem mernek elindulni! a vérprofik meg már az árokba vannak



kalmaristi Elküldve: 2014-01-28 08:20 Egyenetlen alapjárat

szabomate írta: Üdv!

Olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy adott egy 1.8-as benzines motor és a következő problémákat produkálja: Olvastam sok hozzászólást az alapjárat ingadozással kapcsolatban de eddig egyik sem volt hasonló az enyémhez. Beindítást követően gyönyörű szépen jár fix 750-800 között viszont mikor megyek vele városban/országúton és kinyomom a kuplungot a fordulatszám először olyan 1050-nél picit megáll, majd tovább esik 500 köré ahol elkezd rázkódni és ott szépen ugrál, majd visszaáll rendes alapjárati fordulatra. Ezt hidegen és melegen is ugyanúgy produkálja. Az alapjárat szabályzó motor lehet a ludas, vagy esetleg a légtömegmérő ?? Egyébként szépen gyorsul és nem rángat, a fogyasztás is rendben van. Előre is köszönöm a válaszokat

Ha tudod vidd el diagnosztikára nekem is hasonlókat produkált főtengely jeladó volt a ludas
Ha az lenne a baj ERA-t ne rakjatok bele nekem 2 hétig birta

kalmaristi Elküldve: 2014-01-28 08:11 Önindító

katibi421 írta: Sziasztok!Valaki tudna tippet adni mi lehet a baj.Az önindító csak csattog indításkor.Válaszokat előre is köszönöm és remélem nincs nagy gond

Első körön töltsd fel az akksit! Egyszer én is igy jártam majd besz@rtam!! Aztán mondjuk akku csere lett a vége!