lantika fórum hozzászólásai

lantika Elküldve: 2016-02-21 13:43 Autóvásárlás

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
tamozsnyik írta:
YELLOW írta:
tamozsnyik írta: Üdvözlet Kartársak!

Autóvásárlás előtt állok a kiszemelt példány egy 2006os E90 325ix!
Nincs semmi tapasztalatom a típussal kapcsolatban. Segítségeteket szeretném kérni mire figyeljek oda vásárláskor? Mik azok az apró részletek (kulissza titkok) amikre feltétlen figyeljek?
A kiszemelt példány első gazdától származó elvileg 150e km.-futott összkerekes méregzsák.
Hosszú távon milyen problémákkal lehet számolni?
Minden véleményt tanácsot örömmel fogadok!

Köszönettel!


az első, hogy furcsa mód magyarországon minden 150ezret futott (mondjuk lassan, olyan 6-8 év múlva én is elérem)
pár hete FB-n egy csaj hirdetett egy E90 30i-t. odaírta, M-technik. persze nem volt az, szóvá tettem, alvázszám alapján sem. aztán elkezdte lökni, hogy nem tudja, megkérdezi a párját, mert az övé. de a hirdetésben le volt írva, hogy hölgy tulajdonos igen, mert a hölgyek (kis csaj) 30i-vel járkálnak. (persze azt hiszik úgy könnyebb eladni, mert azt gondolja az átlag vásárló, hogy nem volt meghajtva, de a valós hölgy tulaj, meg mellévált, meghúzza az autót, padkázik, stb)
az egész magyar autópiac egy NAGY KAMU!!!
hiába írunk le bármit, kevesebb a tapasztalat E90-ről és az újabbakról, de kb. mindennel lesz olyan, amit benézel. vagy jobb hanem is veszel semmit.


Szerintem egy szóval sem mondtam hogy Magyarországon szeretnék venni kocsit!
Amúgy sokat segítettél!


tök mindegy. ott is tekergetik az órát. egy 25i összkereelst meg nem azért vesz valaki, hogy évi 15ezret menjen vele. külföldön a 150ezer 3 év alatt meg van átlagban. nem azt mondom, hogy lehetetlen a dolog.


10 evesen 149000-el vettem az enyemet,vezetett szervizkönyvvel. Munkatärsam 0km-el vett egy sokak ältal lenezett Suzukit. 9 honap mulva volt neki benne 247000 km (es csak a szokäsos dolgokat kellett cserelnie) Az auto kora,es futästeljesitmenye abszolut nincs összhangban.


ne legyél naív a "vezetett szervizkönyvvel"

- egy benzines Mo-on vásárolt BMW esetán el tudom képzelni, hogy 10 évesen 150ezer km van benne.
- dízelnél már nem. mert 99%-ban évi 15ezerre nem evsz senki dízelt, akkora felárral. csak ha dízel fanatista és amúgy van pénz, ez emg csak úgy kell neki.
- aminek volt kint gazdája, de itthon veszi, az már szinte biztos, hogy tekerve volt. ráadásul keveset lehet tudni az előéletéről.
- kimehetsz venni autót, de a német, meg egyéb ország embere sem hülye. kereskedésben lévő szintén lutri lesz. magánszemélyek egy része, mondjuk külső hatásra tekertette, mert jobban eladható. ami valóban patyolat, és nem volt tekerve, keveset futott, és itt mondjuk vehetjük a 10év/150e km-t, annak viszont meg fogják kérni az árát.

nem állítom, hogy nem lehet kifogni. hiszien mindig van kivétel, de ez a ritkábbik. aki nem látja be, az szemellenzős. lehet itt álmokat dédelgetni. ha most kellene E46-ot vennem, nem vennék. vagy ha igen, akkor valami nagy motoros benzinest külföldről, magánkézből. vagy itthonról valami ismerettség alapján, hogy tudjak valamit az autóról.

kint 3-4 évre, 150e km-re vesznek autót. aztán cserélik. ez az átlag. sosem úgy írom, hogy mind!!! valóban ki lehet fogni keveset futott, idős orvos bácsi autóját, aki meghalt, és az örökösök gyorsan olcsón akarnak szabadulni mindentől, és mondjuk alapból jól élnek, nem kell az árat kitartani. a gond az, hogy hasonló beetetésekkel sokan visszaélnek. és sokan el is hiszik.


Nem vagyok naiv. Magänkezböl vettem,es a szervizkönyvben a bejegyzesek hihetöek,nincs nagy km ugräs,stb. Kiolvasva a km älläst a motorvezerlöböl ugyan az lett mint a tachoban.

lantika Elküldve: 2016-02-21 12:27 Autóvásárlás

YELLOW írta:
tamozsnyik írta:
YELLOW írta:
tamozsnyik írta: Üdvözlet Kartársak!

Autóvásárlás előtt állok a kiszemelt példány egy 2006os E90 325ix!
Nincs semmi tapasztalatom a típussal kapcsolatban. Segítségeteket szeretném kérni mire figyeljek oda vásárláskor? Mik azok az apró részletek (kulissza titkok) amikre feltétlen figyeljek?
A kiszemelt példány első gazdától származó elvileg 150e km.-futott összkerekes méregzsák.
Hosszú távon milyen problémákkal lehet számolni?
Minden véleményt tanácsot örömmel fogadok!

Köszönettel!


az első, hogy furcsa mód magyarországon minden 150ezret futott (mondjuk lassan, olyan 6-8 év múlva én is elérem)
pár hete FB-n egy csaj hirdetett egy E90 30i-t. odaírta, M-technik. persze nem volt az, szóvá tettem, alvázszám alapján sem. aztán elkezdte lökni, hogy nem tudja, megkérdezi a párját, mert az övé. de a hirdetésben le volt írva, hogy hölgy tulajdonos igen, mert a hölgyek (kis csaj) 30i-vel járkálnak. (persze azt hiszik úgy könnyebb eladni, mert azt gondolja az átlag vásárló, hogy nem volt meghajtva, de a valós hölgy tulaj, meg mellévált, meghúzza az autót, padkázik, stb)
az egész magyar autópiac egy NAGY KAMU!!!
hiába írunk le bármit, kevesebb a tapasztalat E90-ről és az újabbakról, de kb. mindennel lesz olyan, amit benézel. vagy jobb hanem is veszel semmit.


Szerintem egy szóval sem mondtam hogy Magyarországon szeretnék venni kocsit!
Amúgy sokat segítettél!


tök mindegy. ott is tekergetik az órát. egy 25i összkereelst meg nem azért vesz valaki, hogy évi 15ezret menjen vele. külföldön a 150ezer 3 év alatt meg van átlagban. nem azt mondom, hogy lehetetlen a dolog.


10 evesen 149000-el vettem az enyemet,vezetett szervizkönyvvel. Munkatärsam 0km-el vett egy sokak ältal lenezett Suzukit. 9 honap mulva volt neki benne 247000 km (es csak a szokäsos dolgokat kellett cserelnie) Az auto kora,es futästeljesitmenye abszolut nincs összhangban.

lantika Elküldve: 2016-02-20 17:15 BMW e46 Antenna

Csabika136 írta:
hil írta:
asbi írta: Na közben lehet nekem is kiderült a dolog.. Hátsó ablakfűtésem egyáltalán nem megy. Gomb lenyomása után kattan a relé, de fűteni nem kezd az ablak. Gondolom meg vannak szakadva a szálak. Így akkor nem csoda ha nem vesz jelet, csak az oldalablakban.. Ahogy olvasgattam erre a megoldás az ablakcsere.

Szia!
Lehet kapni, például a Conrad-nál folyékony ezüst festéket, ami vezet is, nyákjavításra használatos, én azzal megpróbálnám a javítást....
bye:hil


Itt a megoldás

Ugyanaz lesz a gond ami az én Touringomon. Egyetlen szál sem fűt, mert a buzi német (bocsánat, de nem érdemel más szót) úgy csinálta meg a nyitható hátsó ablakot, hogy nem a teli rész zár a gumitömítésre, hanem a szálak vékony részei. Minden egyes nyitás-csukásnál koptatja, mert ahogy a gumi deformálódik, nem csak összenyomódik, hanem oldal irányba ki is fordul. Ezzel csúszik egyet az ablakon és a fűtőszálon is. Ha eléggé elvékonyodnak a szálak keresztmetszete, akkor szépen el is posszan mint egy biztosíték. Még nem javítottam ilyet, de van rá megfelelő anyag. Hamarosan én is rendelek egy ilyen anyagot, csak télen nem akartam a hideg és a pára miatt. Biztosabb ezt nyáron, de legalább jó időben. Hogy ezért nem veszek új ablakot az tuti. A bontott valószínű ugyanilyen, vagy majdnem ilyen. Nem beszélbe a munkáról. Nézegettem, hirtelen nem tudnám hogy álljak neki a javításnak úgy, hogy utána minden ugyanúgy álljon.


Csak javitäs utän ne felejtsd el lergasztani valamivel,legjobb ha rögtön lefoliäzod sötetre. Ha vedelem nelkül hagyod,akkor összel megint kezdheted elöröl.

lantika Elküldve: 2016-02-18 10:27 E90 vásárlás

ans777 írta:
ans777 írta: Sziasztok,

a közeljövőben (tavasz-nyár körül) szeretnék továbblépni a mostani E46-ról.
2009-es benzinesben gondolkodom, amiben viszont kérném a tanácsotokat, hogy 318i vagy 320i legyen? Van vmi jó érv és ellenérv az egyikre és a másikra?
Továbbá nagyon szeretném már megtapasztalni az automata váltóját a BMW-nek, szóval 318i vagy 320i automata váltóval, mennyire ördögtől való gondolat? Valószínűleg Németországból lesz megvéve, ott nagyobb a választék azért, több esélyem van kifogni egy jó darabot.

Köszi minden hozzászólást!


Közben kicsit sikerült utánaolvasnom és mint kiderült a 320i ebben az évjáratban már nem 6 hengeres, csak 4 hengeres, így a 318i és a 320i között nagyon kevés különbség van (inkább szoftveres).
Viszont. Általában véve kicsit csalódottak az emberek a 318i-ben, arra hivatkozva, h alig van meg benne a BMW érzés, magyarul nem annyira megy. Nyilván ez szubjektív, de tény, h nem annyira sportos. Ezért elkezdtem számításba venni a 320d-t, (tehát 2009, E90), amiről viszont ódákat zengenek, h mennyire jól megy. A kérdésem, h tényleg van ekkora különbség? Nyilván nem versenyzésre veszem, csak az érdekelne, h mennyire nagy a különbség a kettő között, továbbá, hogy mennyire vannak bajok ezzel a 320d-vel? (A szívósorba épített környezetvédelmi lapkák-on kívül, amit egyből el szoktak távolítani.) Nyugodtabban aludnék egy benzines BMW-vel, de ugyanakkor hiányozna a sportosság. Amire használnám az elég vegyes. Minden héten kétszer megteszem a Győr-Veszprém távolságot, és városban is használnám sokszor rövidebb távra.
Köszönöm!



Olvass meg jobban utäna. 320 alatt csak 4 hengeres volt,320 felett voltak 6 hengeresek.
2007-es modellfrissiteskor az N46B20 motor helyett megkapta az N43B20 motort a 318i,320i. Ha 6 hengeres kell akkor 323i,vagy felette.

lantika Elküldve: 2016-02-16 11:56 RDC guminyomás érzékelõ

lela írta:
lantika írta:
lela írta:

Én ezt a kérdéskört már körbejártam. Az itteni egyik fórumtárs segített is :Kempelen
Elvileg csak ez a számú DSC vezérlő tudja, és miután kicserélted a Schaltzentrumot olyanra amin van a gomb pluszban és behúztad az 1 szál kábelt, majd lecserélted az ABS tömbről a vezérlőt utána fel is kell kódolni ezt a funkciót.







DSC 6.0 van de nem ez az alkatreszszäm. Ha joidö lesz behuzom azt az 1 szäl käbelt,es megprobälom. Hätha müködik


Programozni is kell, azt hogy mivel és hogyan azt nem tudom. Talán NCS el be kell állítani az opciót, de fogalmam sincs.


Igy van. NCS kell neki. Ez lesz a legegyszerübb resze.

lantika Elküldve: 2016-02-14 16:08 Fékezéskor remeg az auto

paloj írta: Szia!
Igen olyan 90-100felett kezdi és nyilván minél gyorsabb annál roszabb. A féktárcsák alatt szépen megtakarítottuk, a régi tárcsákkal is ugyanezt csinállta azért is cseréltem le egy drágább brembora. Ma néztem hogy 50es sebességnél olyan mintha szövetes lenne a gumi, mozgatja a kormányt kicsit. A gumi jó mert 3at is tettem rá de ugyan az.
A tárcsa ami új meghúztuk esztergán, rátettük az agyra és van ütése, pedig 1m-t sem mentem vele. A csapágy vagy komplett agy lehet, vagy nem tudom. Jobb oldalon jobban, bal oldalon kevésbé de ezt mutatja. Lehet ezeket az agyakat állítani? A csapágy nem lóg nem morog talán jobb oldalon közepes fékerőnél.

Csabika136 írta:
paloj írta: Sziasztok!

Én is a kormányremegéssel szenvedek de mindjárt agyvérzést kapok.

E36 325TD
Lényeg, fékezéskor remeg a kormány nagy sebességnél.
Teló új monroe, kormányösszekötő új,poliuretan hátsó szilent új, új brembo mart tárcsa betéttel, talán a jobb csapágy kezd morogni fékezéskor de nem kottyan, toronycsapágy hibátlan. Téli, nyári kerekekkel ugyanez a jelenség.
Nem tudom mit cseréljek ki, az új fékek fel, remegés, új tárcsa le irány esztergályos de 0,2 volt benne, felhúzta de mindig remeg. Kormánymű hibát olvasom még fórumokon., mintha kottyanna az enyém is bal oldalon.
Tippek, ötletek???


Szia! Felpucoltad a féktárcsa helyét mielőtt feltetted az agyra? Szerintem kormánymű nem fog ilyet csinálni. Az öreg kocsik kormányműve mind kotyog. Nem az egyik oldalon, hanem mindkét oldalon, mégsem rázza be a kormányt.
Előbb gondolnám, hogy a kerékagy üt. Mi az a nagy sebesség? 120-130 körül?
Csinálj 2-3 erőteljes fékezést 130-ról 50-re, hogy felmelegedjen a fék. Ha a tárcsád rossz, akkor rosszabbodik a helyzet. Ha nem, akkor azok rendben vannak.






Fekmunkahengerek jok? Futomü beällitäs??

lantika Elküldve: 2016-02-14 13:52 Társalgó

Tano írta:
Pitykoo írta: Hali!
2 kérdésem lenne!
1. Mi a neve a 3-as elemnek, vagy hogy tudok olyat szerezni?!

http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=51_4456

2. A motorháztető elején ahova a vesék bepattannak és ottmaradnak azt a tartórészt hogy lehet megtalálni mi a neve vagy típusszáma?!
Előre is köszönöm!


Hi!

1. Másik kategóriában megtalálod, 17-es elem. Én olajleeresztő fedélnek hívnám.
2. Mire gondolsz? A motorháztetőben kialakított fülekbe pattannak be a vesék, nincs ott más külön tartó.




A bekarikäzott fülek amik a kepen le vannak törve azok tartjäk a motorhäztetöben a veseket. Azt a fekete müanyag keretet külön nem lehet kapni. Szerezz valami rossz,lemattult veset,es csereld ki a kromozott reszt a tieddel. Vagy ebay-en 1-40 €+ posta pärban.

lantika Elküldve: 2016-02-14 13:34 RDC guminyomás érzékelõ

lela írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
paircraft írta:
Az RDC-t (Reifendruckcontroll) felváltották az olcsóbb RPA-val (Reifenpannenanzeige). Míg az elsõ rendszer a kerekek egyenkénti nyomását érzékeli, az RPA a kerekek fordulatszám eltéréseibõl következtet a nyomás esésre. Kiegészítõ alkatrész csak a Schaltzentrum kapcsolója, az összes többi a DSC "tudománya). A rendszer a kapcsoló nélkül is mûködõképes, csak a kerékcserénként szükséges inicializálást DIS, vagy INPA, vagy egyéb szoftverrel kell megcsinálni.
Én felkódoltam magamnak, tökéletesen mûködik...


Szia!

Mivel kódoltad fel? INPA-ból aktiválható?

Üdv


pont ezt akartam kérdezni, hogy ha ABS jeladó adataiból tud számolni, akkor tudnia kell. nyilván a ki ikonja ezért is aktív műszerfal tesztnél. akkor ezek szerint működőképes.
viszont nekem az az aggályom, hogy nincs elég érzékeny. mármint túl nagy nyomás hiány kellene ahhoz szerintem, hogy annyit változzon a kerék forgás száma. mármint a többihez való eltérés. arról nem is beszélve, hogy kanyarodsz, és akkor mondjuk a belsó és külső íven menő kerekek forgása is eltér azért. ebből következik számomra, hogy nagy különbség van megadva. az meg nem lesz pontos. vagyis érzékeny.


Nem mindegyik DSC modul tudja az RPA lehetőséget.


erről van valami infód, hogy melyik tudja?
azt tudom, hogy a leújabb SW van a DSC-ben, ami készült hozzá. meg maga a modul is az, ha jól emlékszem. bár 2002-es. vagy van valami kilvasható HW, SW szám alapján, hogy melyik tudja? végülis 9 évig meg voltam nélküle, inkább csak kíváncsiság. annyira nem foglalkoztatott, csak pont beszéltünk erről haverral, aztán mondom, akkor elvileg működne nekem is.


Lehet,hogy müködne. Viszont RDC gomb nelkül nem az igazi. Ez ugy szokott lenni,hogy minden tökeletes,aztän egyszer csak elkezd pittyegni,mert szerinte kicsi a nyomäs. Elsö kuton nyomäsproblema helyreällitva. De hogy is lehet akkor inicializälni,ha mondjuk eppen egy 3 napos kiränduläs közepen vagyunk? Sebaj hagy pittyegjen 2 napot addig sem alszik el a soför.
Mert ez ältaläban igy törtenik.


tehát a gomb akkor azért van, hogy ha pittyegett, akkor ha fel lett fújva, akkor azzal lehet inicializálni, úgymond reset-elni a rendszert és kezdi előlről a figyelést?
mondjuk általában mindig a kocsiban van a laptop, ilyen nagy hidegben szoktam csak kivenni, vagy behozni a melegre. tehát végülis nekem a gomb nélkül sem lenne probléma, ha a kúton kell inicializálni. de mondom, nem lényeges. inkább a műköséde érdekel. olvasgattam róla már. csak mondom nekem ez a figyelés nem világos. hogy hogyan nem kipörgő keréknek érzékeli? tehát miértnem a DSc avatkozik be, ha eltérő lesz a kerékfordulat? mert elvileg a DSC pont ez alapján is működik. honnan tudja, hogy most a nyomás csökkenés miatt változott meg a kerékfordulat száma, vagyis eltér a többitől?
gondolom lehet egy időt figyel, mondjuk hogy tartósan más-e a fordulat és csak akkor jelez. ugye normál esetben az ember nem kipörgő kerekekkel közlekedik, tehát tapadási gond esete az általában rövid idő, ekkor tudja, hogy igen DSC, fékezni kell a kerekeket. legalábbis erre tudok gondolni. de ahhoz, hogy nagy mértékben csökkenjen, vagyis érezhető legyen a kerékfordulat változás, ahhoz szerintem nagy nyomás csökkenés kell. azt meg anélkül is lehet érezni a kormányon, az autó mozgásán.


Na. e39-be sräc beszerelte RDC gombbal,meg RDC vezerlövel es müködik neki. Elment a kutra es egyik kereket 1.5 bar-ra leengedte es elindult. 5 km utän jelzett neki,tehät nem azonnal jelez. A link neve

RPA DSC CI13-tol megy amit elvileg a DSC 6.0 tud ami 2001.09 utän lett az autokba szerelve ami kb a FL-et jelenti. E9X szeriäban megy ezert a forumtärs az öveben simän be tudta kapcsolni.


Én ezt a kérdéskört már körbejártam. Az itteni egyik fórumtárs segített is :Kempelen
Elvileg csak ez a számú DSC vezérlő tudja, és miután kicserélted a Schaltzentrumot olyanra amin van a gomb pluszban és behúztad az 1 szál kábelt, majd lecserélted az ABS tömbről a vezérlőt utána fel is kell kódolni ezt a funkciót.







DSC 6.0 van de nem ez az alkatreszszäm. Ha joidö lesz behuzom azt az 1 szäl käbelt,es megprobälom. Hätha müködik

lantika Elküldve: 2016-02-11 14:22 Megvegyem? Vegyek ilyet?

elgeri írta:
lantika írta:
elgeri írta:
TomyMU írta: Üdv mindenkinek! Frissen regisztrált vagyok, és a segítségeteket szeretném kérni. BMW-t szeretnék venni, és érdekelne mire számíthatok. (egy IV-es Golfom volt) Benzinesben gondolkodom, mert évi 10-12 ezer km megtételére fölösleges dízelt venni, bár ha dízelt vennék úgyis többet mennék, de megmondom őszintén nagyon félek a dízeltől, mert ha valami tönkremegy nagyon zsebbe nyúlós, benzinesnél meg max gyertyát kell cserélni.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...tt-9325181

Ez a 3as szerintetek megér ennyit?

Illetve 1esben is gondolkodom, akinek van tapasztalata azzal kapcsolatban szívesen elolvasom.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ot-9736156

Maximum 2milliót szánok rá, érdekelne a véleményetek, előre is köszönöm.


Szia

Én csipem az 1-eseket, de:
- csak akkor jó, ha nem egy 4-5 fős családnak kell. A hátsó sora tényleg kicsi. 2-3 főnek viszont imádni való tud lenni
- N45-ős motorkódúak (facelift előttiek / kb. 2007 közepéig) hajalmosak motor meghibásodásra (vezérlőlánc szakadásra).
- A kis motorú gépek kapcsán egyet értek, hogy kisebb motor kisebb kockázat (pl. benzines esetén nincs még rajta turbó), de sokkal kisebb élvezet is. A fogyasztás másodlagos, annyival nem eszik többet a nagy mint a kicsi. Mondom ezt úgy hogy nekem kicsi van, szeretem, de tényleg gyenge, viszont nagyobb volt az esélye, hogy az előző tulaj se agyonhajtásra használta + kevesebb dolog dögölhet meg benne. Ja és városban megeszi a 9-10-et. Kint viszont 7-el megy.

A linkelt 3-as pedig olyantól van, aki ezzel foglalkozik, hogy kintről hozz be kocsikat. Nem ismerem, csak láttam már sok hirdetését. Lehet hogy rendes, csak azt tudni kell, hogy nem a saját gépét árulja.

Sok sikert!



Kisebb motort könnyebb szethajtani.


Ez teljesen igaz!
Csak arra gondoltam, hogy aki épp elméjű és érzi, hogy nem megy ez, az talán nem erőlteti, aki meg eleve tudja, hogy hajtani akarja, az nagyobbat vesz... de ez már az emberen múlik


Illetve ott a 3-ik lehetöseg. Pont van annyi penze,hogy vegyen egy alaptipus 1.6-os BMW-t,ha meg BMW akkor menjen mint a marha,gyorsuljon le mindenkit.

lantika Elküldve: 2016-02-11 13:38 Megvegyem? Vegyek ilyet?

elgeri írta:
TomyMU írta: Üdv mindenkinek! Frissen regisztrált vagyok, és a segítségeteket szeretném kérni. BMW-t szeretnék venni, és érdekelne mire számíthatok. (egy IV-es Golfom volt) Benzinesben gondolkodom, mert évi 10-12 ezer km megtételére fölösleges dízelt venni, bár ha dízelt vennék úgyis többet mennék, de megmondom őszintén nagyon félek a dízeltől, mert ha valami tönkremegy nagyon zsebbe nyúlós, benzinesnél meg max gyertyát kell cserélni.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...tt-9325181

Ez a 3as szerintetek megér ennyit?

Illetve 1esben is gondolkodom, akinek van tapasztalata azzal kapcsolatban szívesen elolvasom.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ot-9736156

Maximum 2milliót szánok rá, érdekelne a véleményetek, előre is köszönöm.


Szia

Én csipem az 1-eseket, de:
- csak akkor jó, ha nem egy 4-5 fős családnak kell. A hátsó sora tényleg kicsi. 2-3 főnek viszont imádni való tud lenni
- N45-ős motorkódúak (facelift előttiek / kb. 2007 közepéig) hajalmosak motor meghibásodásra (vezérlőlánc szakadásra).
- A kis motorú gépek kapcsán egyet értek, hogy kisebb motor kisebb kockázat (pl. benzines esetén nincs még rajta turbó), de sokkal kisebb élvezet is. A fogyasztás másodlagos, annyival nem eszik többet a nagy mint a kicsi. Mondom ezt úgy hogy nekem kicsi van, szeretem, de tényleg gyenge, viszont nagyobb volt az esélye, hogy az előző tulaj se agyonhajtásra használta + kevesebb dolog dögölhet meg benne. Ja és városban megeszi a 9-10-et. Kint viszont 7-el megy.

A linkelt 3-as pedig olyantól van, aki ezzel foglalkozik, hogy kintről hozz be kocsikat. Nem ismerem, csak láttam már sok hirdetését. Lehet hogy rendes, csak azt tudni kell, hogy nem a saját gépét árulja.

Sok sikert!



Kisebb motort könnyebb szethajtani.

lantika Elküldve: 2016-02-08 11:51 Mi lehet a baj?

118d20 írta:
118d20 írta:
lantika írta:
118d20 írta:
jrtom írta:
118d20 írta:
YELLOW írta:
118d20 írta: Üdv. Mindenkinek.
Szeretnék egy kérdéssel fordulni hozzátok.
2005-ös 118D-vel kapcsolatban.
Olyan problémája van, hogy a motor beindul, jár szépen, de a fordulatszámmérő és az üzemanyagmérő 3-4-5mp-enként, kb. mikorra az ABS-ESD-t lechekkolja egy pillanatra lefekszik, de azonnal újraindul és ismét chekkol és így tovább. Ezzel egyidőben mindent nulláz, néha átvált a klímakijelző is fahrenheitre, néha celsiusra. Tehát gyakorlatilag 3-4-5mp-ként újraindul a műszeregység. Van piros emelős kiasutó hibajelzés és narancssárga SERVICE is. Többszöri kulcs ki-be, gyújtás ki-be indítás leállítás után volt már, hogy megjavult. Tegnap egy jó órán keresztül járattam max fűtéssel, hogy nem-e valami beázás felpárásodás (mert sokat állt a kocsi a hidegben), a fenti kulcskibegyújtás variálás után végig hibamentesen ment a kocsi, majd kb 2-3 óra hülés után újra rossz. Egyelőre megőrjít.
Csináltam az indexkarról chek-et az volt amikor lefutott és chek OK-val zárult. A napokban gépre tesszük, de félek, hogy ott nem sok értelmes hiba lesz, hanem csak ebből az állapotból generált hülyeségek. Volt, hogy 10 perc járás után a teljes műszeregységet, klímapanelt letiltotta/nem működött, ekkor akku levétellel vissza tudtam hozni, de 2-3 órás akkulevétel az alap mutatóugrálós hibát nem oldja meg.
Valami kontakt vagy beázás lehet? De hol? Alapból azt sem tudom, hogy a komputert merre keressem.
Előre is köszönöm, ha valakinek lenne ötlete és megosztaná velem.


jó felé megy a tapogatózás, ezek az 1-esek hajamosak beázni, ami miatt a műszeregység képes hasonló kaótikus dolgokat produkálni. én előbb a csatlakozásokat nézném meg. illetve a csatlakozókba menő vezetékeket. nincs-e kicsúszva, stb.


Köszönöm a gyors reakciód. Annyit el is felejtettem előbb, hogy nemrég volt egy nagyobb belső takarítás is mindenféle földi jóval beleértve a vizeskárpit tisztítót. Azóta nme igazán volt lehetősége kiszáradni teljesen.
Te melyik csatlakozókkal kezdenéd? SZét kellene szedni a műszerfalat? Brrrr. Vagy alulról vagy valamerről hozzáférek a dolgokhoz? AZt sem tudom, hogy nagyobb elektromos egység, relédoboz, ECU merre van ebben a dögben?

Van benne PDC?
Mert ha van akkor szedd szét a jobb hátulját és ott lesz a pdc vezérlője és ott lesz a baj.


Van benne PDC. Jobb hátulját még megtalálom a kocsinak, de ott merre: Kívülről vagy a csomagtérből? Merre?


Csomagtarto. A link neve


Köszönöm szépen. Ha jól Googleztam le akkor nekem az akkumulátor előtti rekeszben középen kell lennie. Pótkerékhelyen van az akku nálam.
Mégegyszer köszi, széttúrom kicsit a hátulját és beszámolok, ha van eredmény.


Szóval nem bírtam magammal és még tegnap este szétkaptam meló után. A helyzet az, hogy nagyon nagyon köszönöm az itt kapott infókat. Kb 5cm mély (kacsa) PDC úsztató volt a jelzett helyen. PDC modul kb félig vízben. Csatlakozók lehúzása után egyből rend lett a műszerfalon. PDC dobozkát kiszárítottam, kedden tudom majd visszatenni, reményeim szerint megúszta (szó szerint), ha mégsem akkor keresnék is egyből ilyet.


Akkor most valahogyan meg is kellene azt a beäzäst szüntetni. Elvileg oldalt a csomagtarto szellözönek nevezett (egyebkent nyomäskiegyenlitö) alkatresznel äzik be. De biztosabb,ha elviszed mosoba,es nyomja rä valaki a vizet,te meg a csomiban ülve keresed,hogy hol szivärog be.

lantika Elküldve: 2016-02-07 20:53 Társalgó

jozsef780424 írta: Sziasztok.Nekem van egy 320 d-és BMW-m és le szeretném cserélni magassabb kocsira.(nem terepjáróra.)
Nehéz belöle ki és be szállni,ezért is szeretném kicserélni.
Kocsi tippeket kérek.
Max.100000 Ft.-ig.


Suzuki Wagon R+,Suzuki Ignis,Opel Agila

lantika Elküldve: 2016-02-07 13:34 Mi lehet a baj?

118d20 írta:
jrtom írta:
118d20 írta:
YELLOW írta:
118d20 írta: Üdv. Mindenkinek.
Szeretnék egy kérdéssel fordulni hozzátok.
2005-ös 118D-vel kapcsolatban.
Olyan problémája van, hogy a motor beindul, jár szépen, de a fordulatszámmérő és az üzemanyagmérő 3-4-5mp-enként, kb. mikorra az ABS-ESD-t lechekkolja egy pillanatra lefekszik, de azonnal újraindul és ismét chekkol és így tovább. Ezzel egyidőben mindent nulláz, néha átvált a klímakijelző is fahrenheitre, néha celsiusra. Tehát gyakorlatilag 3-4-5mp-ként újraindul a műszeregység. Van piros emelős kiasutó hibajelzés és narancssárga SERVICE is. Többszöri kulcs ki-be, gyújtás ki-be indítás leállítás után volt már, hogy megjavult. Tegnap egy jó órán keresztül járattam max fűtéssel, hogy nem-e valami beázás felpárásodás (mert sokat állt a kocsi a hidegben), a fenti kulcskibegyújtás variálás után végig hibamentesen ment a kocsi, majd kb 2-3 óra hülés után újra rossz. Egyelőre megőrjít.
Csináltam az indexkarról chek-et az volt amikor lefutott és chek OK-val zárult. A napokban gépre tesszük, de félek, hogy ott nem sok értelmes hiba lesz, hanem csak ebből az állapotból generált hülyeségek. Volt, hogy 10 perc járás után a teljes műszeregységet, klímapanelt letiltotta/nem működött, ekkor akku levétellel vissza tudtam hozni, de 2-3 órás akkulevétel az alap mutatóugrálós hibát nem oldja meg.
Valami kontakt vagy beázás lehet? De hol? Alapból azt sem tudom, hogy a komputert merre keressem.
Előre is köszönöm, ha valakinek lenne ötlete és megosztaná velem.


jó felé megy a tapogatózás, ezek az 1-esek hajamosak beázni, ami miatt a műszeregység képes hasonló kaótikus dolgokat produkálni. én előbb a csatlakozásokat nézném meg. illetve a csatlakozókba menő vezetékeket. nincs-e kicsúszva, stb.


Köszönöm a gyors reakciód. Annyit el is felejtettem előbb, hogy nemrég volt egy nagyobb belső takarítás is mindenféle földi jóval beleértve a vizeskárpit tisztítót. Azóta nme igazán volt lehetősége kiszáradni teljesen.
Te melyik csatlakozókkal kezdenéd? SZét kellene szedni a műszerfalat? Brrrr. Vagy alulról vagy valamerről hozzáférek a dolgokhoz? AZt sem tudom, hogy nagyobb elektromos egység, relédoboz, ECU merre van ebben a dögben?

Van benne PDC?
Mert ha van akkor szedd szét a jobb hátulját és ott lesz a pdc vezérlője és ott lesz a baj.


Van benne PDC. Jobb hátulját még megtalálom a kocsinak, de ott merre: Kívülről vagy a csomagtérből? Merre?


Csomagtarto. A link neve

lantika Elküldve: 2016-02-07 12:13 RDC guminyomás érzékelõ

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
paircraft írta:
Az RDC-t (Reifendruckcontroll) felváltották az olcsóbb RPA-val (Reifenpannenanzeige). Míg az elsõ rendszer a kerekek egyenkénti nyomását érzékeli, az RPA a kerekek fordulatszám eltéréseibõl következtet a nyomás esésre. Kiegészítõ alkatrész csak a Schaltzentrum kapcsolója, az összes többi a DSC "tudománya). A rendszer a kapcsoló nélkül is mûködõképes, csak a kerékcserénként szükséges inicializálást DIS, vagy INPA, vagy egyéb szoftverrel kell megcsinálni.
Én felkódoltam magamnak, tökéletesen mûködik...


Szia!

Mivel kódoltad fel? INPA-ból aktiválható?

Üdv


pont ezt akartam kérdezni, hogy ha ABS jeladó adataiból tud számolni, akkor tudnia kell. nyilván a ki ikonja ezért is aktív műszerfal tesztnél. akkor ezek szerint működőképes.
viszont nekem az az aggályom, hogy nincs elég érzékeny. mármint túl nagy nyomás hiány kellene ahhoz szerintem, hogy annyit változzon a kerék forgás száma. mármint a többihez való eltérés. arról nem is beszélve, hogy kanyarodsz, és akkor mondjuk a belsó és külső íven menő kerekek forgása is eltér azért. ebből következik számomra, hogy nagy különbség van megadva. az meg nem lesz pontos. vagyis érzékeny.


Nem mindegyik DSC modul tudja az RPA lehetőséget.


erről van valami infód, hogy melyik tudja?
azt tudom, hogy a leújabb SW van a DSC-ben, ami készült hozzá. meg maga a modul is az, ha jól emlékszem. bár 2002-es. vagy van valami kilvasható HW, SW szám alapján, hogy melyik tudja? végülis 9 évig meg voltam nélküle, inkább csak kíváncsiság. annyira nem foglalkoztatott, csak pont beszéltünk erről haverral, aztán mondom, akkor elvileg működne nekem is.


Lehet,hogy müködne. Viszont RDC gomb nelkül nem az igazi. Ez ugy szokott lenni,hogy minden tökeletes,aztän egyszer csak elkezd pittyegni,mert szerinte kicsi a nyomäs. Elsö kuton nyomäsproblema helyreällitva. De hogy is lehet akkor inicializälni,ha mondjuk eppen egy 3 napos kiränduläs közepen vagyunk? Sebaj hagy pittyegjen 2 napot addig sem alszik el a soför.
Mert ez ältaläban igy törtenik.


tehát a gomb akkor azért van, hogy ha pittyegett, akkor ha fel lett fújva, akkor azzal lehet inicializálni, úgymond reset-elni a rendszert és kezdi előlről a figyelést?
mondjuk általában mindig a kocsiban van a laptop, ilyen nagy hidegben szoktam csak kivenni, vagy behozni a melegre. tehát végülis nekem a gomb nélkül sem lenne probléma, ha a kúton kell inicializálni. de mondom, nem lényeges. inkább a műköséde érdekel. olvasgattam róla már. csak mondom nekem ez a figyelés nem világos. hogy hogyan nem kipörgő keréknek érzékeli? tehát miértnem a DSc avatkozik be, ha eltérő lesz a kerékfordulat? mert elvileg a DSC pont ez alapján is működik. honnan tudja, hogy most a nyomás csökkenés miatt változott meg a kerékfordulat száma, vagyis eltér a többitől?
gondolom lehet egy időt figyel, mondjuk hogy tartósan más-e a fordulat és csak akkor jelez. ugye normál esetben az ember nem kipörgő kerekekkel közlekedik, tehát tapadási gond esete az általában rövid idő, ekkor tudja, hogy igen DSC, fékezni kell a kerekeket. legalábbis erre tudok gondolni. de ahhoz, hogy nagy mértékben csökkenjen, vagyis érezhető legyen a kerékfordulat változás, ahhoz szerintem nagy nyomás csökkenés kell. azt meg anélkül is lehet érezni a kormányon, az autó mozgásán.


Na. e39-be sräc beszerelte RDC gombbal,meg RDC vezerlövel es müködik neki. Elment a kutra es egyik kereket 1.5 bar-ra leengedte es elindult. 5 km utän jelzett neki,tehät nem azonnal jelez. A link neve

RPA DSC CI13-tol megy amit elvileg a DSC 6.0 tud ami 2001.09 utän lett az autokba szerelve ami kb a FL-et jelenti. E9X szeriäban megy ezert a forumtärs az öveben simän be tudta kapcsolni.

lantika Elküldve: 2016-02-07 11:51 RDC guminyomás érzékelõ

YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
paircraft írta:
Az RDC-t (Reifendruckcontroll) felváltották az olcsóbb RPA-val (Reifenpannenanzeige). Míg az elsõ rendszer a kerekek egyenkénti nyomását érzékeli, az RPA a kerekek fordulatszám eltéréseibõl következtet a nyomás esésre. Kiegészítõ alkatrész csak a Schaltzentrum kapcsolója, az összes többi a DSC "tudománya). A rendszer a kapcsoló nélkül is mûködõképes, csak a kerékcserénként szükséges inicializálást DIS, vagy INPA, vagy egyéb szoftverrel kell megcsinálni.
Én felkódoltam magamnak, tökéletesen mûködik...


Szia!

Mivel kódoltad fel? INPA-ból aktiválható?

Üdv


pont ezt akartam kérdezni, hogy ha ABS jeladó adataiból tud számolni, akkor tudnia kell. nyilván a ki ikonja ezért is aktív műszerfal tesztnél. akkor ezek szerint működőképes.
viszont nekem az az aggályom, hogy nincs elég érzékeny. mármint túl nagy nyomás hiány kellene ahhoz szerintem, hogy annyit változzon a kerék forgás száma. mármint a többihez való eltérés. arról nem is beszélve, hogy kanyarodsz, és akkor mondjuk a belsó és külső íven menő kerekek forgása is eltér azért. ebből következik számomra, hogy nagy különbség van megadva. az meg nem lesz pontos. vagyis érzékeny.


Nem mindegyik DSC modul tudja az RPA lehetőséget.


erről van valami infód, hogy melyik tudja?
azt tudom, hogy a leújabb SW van a DSC-ben, ami készült hozzá. meg maga a modul is az, ha jól emlékszem. bár 2002-es. vagy van valami kilvasható HW, SW szám alapján, hogy melyik tudja? végülis 9 évig meg voltam nélküle, inkább csak kíváncsiság. annyira nem foglalkoztatott, csak pont beszéltünk erről haverral, aztán mondom, akkor elvileg működne nekem is.


Lehet,hogy müködne. Viszont RDC gomb nelkül nem az igazi. Ez ugy szokott lenni,hogy minden tökeletes,aztän egyszer csak elkezd pittyegni,mert szerinte kicsi a nyomäs. Elsö kuton nyomäsproblema helyreällitva. De hogy is lehet akkor inicializälni,ha mondjuk eppen egy 3 napos kiränduläs közepen vagyunk? Sebaj hagy pittyegjen 2 napot addig sem alszik el a soför.
Mert ez ältaläban igy törtenik.