lantika fórum hozzászólásai

lantika Elküldve: 2016-04-27 16:58 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Pitykoo írta: Hali!
Lehet nem jó helyre írok, de ezt találtam hirtelen...
Inpával hol-hogy tudom az olajcsere intervallumot átállítani 30e-re ill. hol tudom lenullázni az olajcsere és a fékolaj cserét?!
Előre is köszi!


NCS Experttel AKMB-ben kell ätirni 30000-re.

lantika Elküldve: 2016-04-27 13:18 Erõsítõ kérdés

Pityesz32 írta: Hali.
2005-ös 316i kombim van, található benne esetleg erősítő vagy csak a gyári hangrendszer?


Ezt neked kell tudni. Ha van benne Harmann Kardon akkor van erösitö. Vagy ha utolag lett valami belerakva akkor is van benne erösitö.

lantika Elküldve: 2016-04-26 12:26 Chip tuning

barnyak írta: Sziasztok. M47N204D4 motorkódú kocsim van 122Le vel. Ugyanilyen motorkóddal van 150LE is. Mi a különbség a két motor között? Ha egyáltalán van ilyen... Mire számíthatok ha chiptuningoltatni szeretném? Válaszotok előre is köszönöm !


Van az 161 loerövel is. Mäs a motorvezerlö elektronika,vezermütengely,turbo,meg ki tudja mi meg. Viszont egy ilyen jellegü ätepitessel tuti jobban järnäl,mint egy bizonytalan eredetü chip tuninggal.

lantika Elküldve: 2016-04-26 12:22 Chip tuning

Jenci írta:
lantika írta:
Jenci írta: Sziasztok!

Érdeklne a véleményetek!
e46 320i 170 lovas chiptuning.ról van tapasztalat valakinek?ha igen milyen változást lehet elérni?

Köszi!


Csereld le inkäbb 328i-re vagy 330i-re esetleg M3-ra vagy 330d-re ha vältozäst akarsz erezni.


jelenleg most nem az a cél,természetesen tisztában vagyok,ha teljesítményt szeretnék ez volna optimális,de jelenleg nincs rá...



Az a kb 13% teljesitmenynövekedes nem biztos,hogy jot fog tenni a különbözö motor- es vältoalkatreszeknek. Az autot 150 le-re es 190 Nm nyomatekra terveztek. A csapägyak,tengelyek,stb jobban lesznek terhelve,lehet elmegy 100-200000 km-t tuningolva,de lehet,hogy csak 1000 km-t. Erdemes ätgondolni mert ha valami törik,szakad,beäll a motorban,akkor lehet arra semm lesz...
Függ attol is,hogy milyen elöelete volt az autonak,milyen ällapotban van. Nyilvän egy 0 km-es auto kopo,forgo alkatreszeit nem fogja annyira terhelni,mint egy elöregedett alkatreszekkel rendelkezö 12-15 eves autot.
Ez persze az en egyeni velemenyem. Viszont en mindig is ellene voltam a nem gyäri megoldäsoknak.

lantika Elküldve: 2016-04-26 11:21 Chip tuning

Jenci írta: Sziasztok!

Érdeklne a véleményetek!
e46 320i 170 lovas chiptuning.ról van tapasztalat valakinek?ha igen milyen változást lehet elérni?

Köszi!


Csereld le inkäbb 328i-re vagy 330i-re esetleg M3-ra vagy 330d-re ha vältozäst akarsz erezni.

lantika Elküldve: 2016-04-24 18:11 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta:
lantika írta:
asprey írta: Sziasztok!
Sikerült felprogramozni Ncs expert-el (2001évj E46 ci), hogy 16km/h lezár a központi zár.
Viszont szeretném ha gyújtás levétele után nyitna. Van ilyen lehetőség? köszönöm!



Nincs.


egyébként az a furcsa, vagy az lenne a jó, ha belső kilincs meghúzásra nyitna. mrt így amúgy elég rossz. én nem is használom azt a funkciót. vagy ha a belső nyitó gombja nem ott lenne. egy-két hete egy Signum-ban majdnem bepánikoltam, mert ott is lezárt, aztán megállok, leállítok és nem nyílt. ott meg volt annyi gomb egy helyen. no mindegy kiszabadultam.
meg csak terheli a relét nem szeretném még1x cserélni őket


R50,R52,R53 tud ilyen funkciot.

lantika Elküldve: 2016-04-24 10:46 Ajtónyítási Gondok!

asprey írta: Sziasztok!
Sikerült felprogramozni Ncs expert-el (2001évj E46 ci), hogy 16km/h lezár a központi zár.
Viszont szeretném ha gyújtás levétele után nyitna. Van ilyen lehetőség? köszönöm!



Nincs.

lantika Elküldve: 2016-04-23 17:01 Izzítás vezérlõ

kisg325 írta:
lantika írta:
Lehet csinälni INPA-val järo motornäl tesztet,azzal is meg lehet nezni,hogy a 2-ik henger,vagy akär melyik mit mutat.


Fejből megy esetleg,hogy hol találom ezt a tesztet?


A link neve

lantika Elküldve: 2016-04-22 21:29 Izzítás vezérlõ

kisg325 írta:
lantika írta:
Mert nem jo. A 2-ik hengerednek a vezerlese hibäs. Ez lehet egy kontakthiba,vagy käbelszakadäs stb.

A mäsik kerdere välasz: INPA Izzitäs vezerlö teszt nem a müszerfalat teszteli,hanem az izzitäst,gondolom a teszt vegen kiadja a teszt adatait. A müszerfalon nem fogod lätni,hogy teszteli az izzitäst.


Szóval vehetem le a szívósort... mondjuk a vezérlőt is rakhatták volna elérhetőbb helyre.
Jó lesz pepecselni vele,hogy egyáltalán eljut-e a feszültség az izzítógyertyáig,de ahogy az ábra mutatja sajnos nem igazán.

Arra gondoltam,hogy ha szoftveresen be lehet kapcsolni az izzítást,akkor azt ugyanúgy jelzi a műszerfalon,mintha az autó üzemszerűen izzítana,de akkor ez rossz elgondolás volt részemről.


Lehet csinälni INPA-val järo motornäl tesztet,azzal is meg lehet nezni,hogy a 2-ik henger,vagy akär melyik mit mutat.

lantika Elküldve: 2016-04-22 20:21 Izzítás vezérlõ

kisg325 írta: Négy izzítógyertya és vezérlő csere után ugyanazt a hibát hozza az autó.
Igaz régen volt a csere,de az autó mindig indult hidegben is és szépen is járt csak most gondoltam,hogy kitörlöm a hibát INPA-val,de újra előjön.
Tegyük fel,hogy minden okés,akkor miért hozhatja fel újra? Valakinek ötlet?



Mert nem jo. A 2-ik hengerednek a vezerlese hibäs. Ez lehet egy kontakthiba,vagy käbelszakadäs stb.

A mäsik kerdere välasz: INPA Izzitäs vezerlö teszt nem a müszerfalat teszteli,hanem az izzitäst,gondolom a teszt vegen kiadja a teszt adatait. A müszerfalon nem fogod lätni,hogy teszteli az izzitäst.

lantika Elküldve: 2016-04-21 15:20 Kormányszervó hiba

SP_323i írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Lehet ällitani a szervo erössegen is. Munkatärsam 320d-n ällitott,van valami csavar a kormänymüvön. Azota nem uszkäl neki az auto.


erről nem hallottam még, hogy a rásegítést lehet állítani.
valaki erről bővebben, hogy hol kell, stb?


Maradjunk annyiban, hogy az speckó csavar a kormánymű elején nem az. A fogasléc és a fogaskerék közti kapcsolat feszességét lehet vele szabályozni és kicsit utána menni a kormánymű kopásnak.
A szervó erősségén nem hiszem, hogy lehetne állítani


Egyre gondolunk,csak nem tudtam pontosan mit ällit. Lenyeg,hogy nem uszott a kocsi toväbb.

lantika Elküldve: 2016-04-21 11:57 Futómû és hibái

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
Joci320d írta: Sziasztok! Olyan problemam van hogy, az auto nagy sebessegnel kb 110 folott imbolyog, olyan erzes mintha mindenfele akarna menni az auto, viszont varosban alacsony sebessegnel ha barmilyen uthibara vagy fekvo rendorre ramegyek, akkor kitekeri a kormanyt a kezembol. Voltam futomuallitason es mindent rendben talatak, megnezettem a kormanymuvet es a szervot is ellenoriztek, valamint jo minosegu premium gumik vannak fent. Szoval olyan mintha minden rendben lenne de megsem jo. Volt mar valaki hasonlo helyzetben esetleg? Mar jo par honapja igy jarok vele es nagyon zavaro kenyelmetlen vezetni.

Koszi elore is!


szerintem érdemes több futóművest felkeresni, sajnos köztük is sokan vannak, akik nem értenek hozzá, volt már itt számtalan példa erre. ha egyszer állítatni kell az enyémen, leszek bajban én is... hogy hova vigyem.
a másik dolog, hogy amióta csinálja, nem került fel szélesebb gumi, esetleg más méretű felni? a széles gumi, szélesebb nyomtáv okozhat ilyen gondot nyomvájús úton, vagy rossz úton igen csak a kormányba kell kapaszkodni.
ezen kívül lehet gond lengőkar szilentekkel, kormányösszekötővel. ezt is kevesen állapítják meg, hogy melyik rossz. de előbb az előző dolgokat kellene tisztázni.
saját tapasztalat E46-nál, ugye nem elektromos a szervó, és sokkal nagyobb a visszajelzés, 195 téli után a 225 nyáriba igencsak kapaszkodni kell. viszont jó aszfalton (van néhány szakasz az országban) akár 130-nál is elengedhetem a kormányt, sőt bele is fékezhetek egy intenzívet, nem megy el semerre a kormány fognom sem kell. sajnos igaz az, hogy ezeket az autókat jó minőságű aszfalton élvezet vezetni.
mostanában több off márkát is vezettem, nagy márkákat, elektromos szervóval, valóban semmi, olyan mintha valami krémlevest kavargatnék. szinte nem érzek semmit. van ennek is jó oldala, de nem nekem.


Szerintem nem kell mäsik futomüveshez vinni. Ha egyszer valahol fizetsz a futomü ällitäsert,es az ugyan olyan rossz marad,akkor a sexshopban vegyel egy korbäcsot,es azzal menj vissza a futomüveshez,es addig verd a hätät amig nem lesz jo.
Elektromos szervo egyszerübb mint az olajos,nincsenek csövek,meg olajelöregedes stb.


csak hiába viszi vissza, ha nem ért hozzá, ha nem tudja beállítani. adja írásban, hogy jó. aztán ha máshol belövik, akkor azok is adnak egy papírt, aztán lehet menni a pénzt visszakérni. bár úgysem fogja visszaadni.
de egyébként én szerintem gumi téma lesz itt... váltott nyárira és a széles gumi viselkedik így. nálam 8-9 évesek a gumik nem tudom a km mennyi bennük, sacc/kb sincs kedvem összeszámolni, de 5,5-6,5 mm a mintájuk, nincs félrekopva egyik sem. viszont a széles gumik miatt ezt tapasztalom, amit leírt. húsvét környékén elég rossz utakon jártunk, toldott foldott, rendesen elfáradt a kezem, az alkarom.
az is tökérdekes, hogy amit eddig vezettem BMW-t mindegyikben más volt a kormány, szervó keménysége. 20d FL előtti puhább mint az enyém, 30d E39 nehezebb, durván. stb. még csak a gumi eltérésekre sem tudom fogni. na ezt egy elektromos szervónál meg sem érzem. tegnap mentem egy újabb ódival (A4) 255-ös R19-s gumik elől/hátul, semmit nem éreztem belőle. mintha egy kis puntó lett volna.mellé aut. váltó. olyan semmilyen. nyugodt meg minden, lehet 20-30 év múlva erre fogok vágyni, de addigra elektronyos lesz minden.


Lehet ällitani a szervo erössegen is. Munkatärsam 320d-n ällitott,van valami csavar a kormänymüvön. Azota nem uszkäl neki az auto.

lantika Elküldve: 2016-04-21 11:07 Autóvásárlás

Matex89 írta: Sziasztok.Elso bmw vasarlasa elott allok.Viszont egyaltalan nem vagyok egy rutinos autovasarlo,elso autom lenne.Rengeteg mindent olvastam forumokon igy kicsit nagy a zavar a fejemben nem igazan latom at h az adott szerianal mire ugyeljek mik lehetnek az igazan nagy buktatok.Angliaban elek,igy ebbol kifolyolag itt is neztem autokat.Kiszemeltem 2007es evjaratu 320i coupe vagy 325i coupe.Barmilyen tanacsot szivesen fogadok,akar sajat tapasztalatott h mennyire megbizhatoak a kinti kereskedok vagy ugyanugy rafinaltan megprobalnak atvagni,hiaba a garancia es a hiteles szervizkonyv?

http://www.autotrader.co.uk/cl...;logcode=p

http://www.autotrader.co.uk/cl...;logcode=p


Nem tudom a szigeten mi a helyzet,de szönyegkereskedötöl ne vegyel autot. Inkäbb fizess többet erte es vedd meg angoltol. Itt is a török,arab,beduin,nyenyec kereskedök olyan dolgokat csinälnak,hogy az ember haja egnek äll.

lantika Elküldve: 2016-04-21 10:35 Futómû és hibái

YELLOW írta:
Joci320d írta: Sziasztok! Olyan problemam van hogy, az auto nagy sebessegnel kb 110 folott imbolyog, olyan erzes mintha mindenfele akarna menni az auto, viszont varosban alacsony sebessegnel ha barmilyen uthibara vagy fekvo rendorre ramegyek, akkor kitekeri a kormanyt a kezembol. Voltam futomuallitason es mindent rendben talatak, megnezettem a kormanymuvet es a szervot is ellenoriztek, valamint jo minosegu premium gumik vannak fent. Szoval olyan mintha minden rendben lenne de megsem jo. Volt mar valaki hasonlo helyzetben esetleg? Mar jo par honapja igy jarok vele es nagyon zavaro kenyelmetlen vezetni.

Koszi elore is!


szerintem érdemes több futóművest felkeresni, sajnos köztük is sokan vannak, akik nem értenek hozzá, volt már itt számtalan példa erre. ha egyszer állítatni kell az enyémen, leszek bajban én is... hogy hova vigyem.
a másik dolog, hogy amióta csinálja, nem került fel szélesebb gumi, esetleg más méretű felni? a széles gumi, szélesebb nyomtáv okozhat ilyen gondot nyomvájús úton, vagy rossz úton igen csak a kormányba kell kapaszkodni.
ezen kívül lehet gond lengőkar szilentekkel, kormányösszekötővel. ezt is kevesen állapítják meg, hogy melyik rossz. de előbb az előző dolgokat kellene tisztázni.
saját tapasztalat E46-nál, ugye nem elektromos a szervó, és sokkal nagyobb a visszajelzés, 195 téli után a 225 nyáriba igencsak kapaszkodni kell. viszont jó aszfalton (van néhány szakasz az országban) akár 130-nál is elengedhetem a kormányt, sőt bele is fékezhetek egy intenzívet, nem megy el semerre a kormány fognom sem kell. sajnos igaz az, hogy ezeket az autókat jó minőságű aszfalton élvezet vezetni.
mostanában több off márkát is vezettem, nagy márkákat, elektromos szervóval, valóban semmi, olyan mintha valami krémlevest kavargatnék. szinte nem érzek semmit. van ennek is jó oldala, de nem nekem.


Szerintem nem kell mäsik futomüveshez vinni. Ha egyszer valahol fizetsz a futomü ällitäsert,es az ugyan olyan rossz marad,akkor a sexshopban vegyel egy korbäcsot,es azzal menj vissza a futomüveshez,es addig verd a hätät amig nem lesz jo.
Elektromos szervo egyszerübb mint az olajos,nincsenek csövek,meg olajelöregedes stb.

lantika Elküldve: 2016-04-20 21:20 CD fejegység, Navi....

Csabika136 írta: Sziasztok! Ma egy hosszú utat tettem meg az E46-ommal. Végig hallgattuka CD lejátszót. A kislányaim viszonylag hangosan szeretik hallgatni a kedvenc zenéjüket, amitől nekem általában feláll a szőr a hátamon. Egyszer csak léptetni akartunk a számok között és azt tapasztaltuk, hogy gyakorlatilag ami a CD lejátszással kapcsolatos, semmire sem hajlandó a készülék. Átkapcsolni tudtam rádióra. Szólt is szépen a rádió adás, váltani is tudtam az adók között, hangszínt is gond nélkül állíthattam volna, ha akartam volna. Ha viszont átváltottam újra CD-re, akkor újra semmi, mintha az teljesen bekrepált volna. Kikapcsoltam. Később Szombathelyre értünk, bementünk egy hambit enni, amivel elment kb. 3/4 óra. Kijöttünk, megpróbáltam újra és érdekes módon újra tökéletes minden. Mi volt ez?


Tulmelegedett.