lorand007 fórum hozzászólásai

lorand007 Elküldve: 2012-07-10 16:58 Szívócsonk-pillangószelep

Takiii írta:
Alesi írta:
lorand007 írta:
Alesi írta:
lorand007 írta:
Alesi írta:
lorand007 írta:
Alesi írta:
lorand007 írta: Utána olvastam, kb értem, hogy mire szolgál és, hogy karban kell tartani máskép beszivhatja a motor, nah de ha kiveszed az nem okoz v.mi féle hátrányt? nah de ha már itt tartunk mi az elönye, hogy benne van? köszönöm


Szia!

Most, hogy már mentem vele egy keveset, mióta ki lettek herélve a pillangók, azt kell hogy mondjam, semmi különbséget, hátrányt nem érzek!

Elméletileg alacsony fordulaton az emissziót csökkenti, elképzelhető, hogy padon mérve minimális teljesítménykülönbség is megfigyelhető lenne, de a gyakorlatban semmi.

Ha beszívja, ahogy mondtad, az viszont nagyon nagy baj. Ezért vagy rendszeresen tisztítod a szívósort, és mindemellett imádkozol, vagy kiveteted és nyugodt vagy.


Nagy meló megnézni?, vagy esetleg kiszedni? turbot meg egr fogok tisztitani már megvettem a tisztitót is csak még idöm nem volt, akkor ránéznék ara is, leirnád a menetét? köszönöm


Nem annyira kis meló, ugyanis le kell szedni a szívósort. Inkább ne engem kérj, hogy magyarázzam el a menetét, nem vagyok autószerelő, nekem egy ehhez sokkal jobban értő haver csinálta meg, én csak végignéztem.

http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf < itt találsz egy tömörebb leírást, de azért ne vedd szentírásnak, rengeteg lépés hiányzik belőle!

A kiszedéshez viszont nem elég szétszedni, vagy rendelned kell hozzá méretre gyártott dugót (én ezt tettem, bár tény, hogy ez a drágább megoldás), vagy van aki csavart-menetrögzítőt használ, szerintem ez kókány megoldás, de van akinek működik.


Üdv, értem. a dugórol nem tudnál egy képet, lehet letudom gyártani, gyártatni, köszönöm


http://www.swirlflaps.co.uk/buy-now.html


Mennyi volt a végösszege a 4db dugónak?


12 korul volt ugy emlekszem (szallitassal egyutt)!



Sziasztok,

Én magam szedtem ki a szelepeket, mégpedig azért mert az egyik pillangószelepet már kirágta a rögzítőcsavarja, ezért kikaptam mind a 4 (M47) szelepet, levágtam a szárát egy kivülről belehajtottam a tengely helyére egy durva menetes csavart , majd a végét elköszörültem ezzel meggátolva a kicsavarodást és az áramlási problémákat! Szerintem így tökéletesen megbízható lett! Amúgy már 4-5K Km-t belehajtottam az autóba és szerintem sem érezhető a hiánya teljesítményben. Emisszió és a zaj miatt rakta bele a gyár egyébként és lehetséges, hogy aki sokat városozik annak korábban keletkezik lerakódás, de én azért tolom neki, hogy ez ne fordulhasson elő!


Tisztelettem, en csak ki szeretnem takaritani, leirnad a menetet esetleg?vagy nem csinaltal kepeket amikro szetkaptad? koszonom a segitseget

lorand007 Elküldve: 2012-07-09 21:16 Motorolaj

jons írta:
lorand007 írta: Sracok ezzeket betudom szerezni, melyik markat valaszam? koszonom

http://www.unixauto.ro/Unix_Marka_Form.aspx


Ezen semmi nem látszik... bmw olaj ára ha jó helyről szerzed be, kezdi verni a többi olaj árát. Mobil 1 kedvességgel még mindig drágább mint megbízható forrásból a BMW 5w-40


Az unix bmw bol 5w30 at es 0w40 et dob ki, most akkor milyen kell belle?

lorand007 Elküldve: 2012-07-09 20:02 Motorolaj

Sracok ezzeket betudom szerezni, melyik markat valaszam? koszonom

http://www.unixauto.ro/Unix_Marka_Form.aspx

lorand007 Elküldve: 2012-07-09 17:10 Motorolaj

YELLOW írta:
hil írta:
lorand007 írta: Tiszteletem,holnap veszem meg azt olajat, mit ajanlotok?, eddig bmw volt benne de kiderult , hogy hamis, 190000 nel jar a gep köszönöm


Szia! Érdekel, hogy miből derült ki.



naná, főleg, hogy akkó megen igazam lesz. azt is írásba merem adni, hogy a doboz vonalkódja 8-assal kezdődik, pl 800.


Ide tettem fel a vonalkodjat, es mondta v.ki hogy ez nem nemet hanem, francia es mutatatok hogy, nez ki a nemernek a csomagolasa

lorand007 Elküldve: 2012-07-08 21:19 Motorolaj

Tiszteletem,holnap veszem meg azt olajat, mit ajanlotok?, eddig bmw volt benne de kiderult , hogy hamis, 190000 nel jar a gep köszönöm

lorand007 Elküldve: 2012-06-12 17:36 Heeelp...!

Bero írta: Hali! Egy idegesítő probléma állt fenn! Ha jobb oldalra indexelek akkor nincs semmi baj,de ha balra akkor a megszokott ütem helyett dupla olyan gyorsan villog a műszerfalon és a lámpa is! Mitől lehet ez? Ilyen problémát nem is hallottam még Segítsetek légszi,mert nagyon idegesít Köszi!


Tiszteletem, ki ment az izzó az adott oldalon vagy, v.mi kontakt hiba, vagy esetleg zárlat, akkor változik a vilogás üteme

lorand007 Elküldve: 2012-06-12 15:50 kettõstömegü lendkerék

Motortartóbol ez a kettő van vagy mást is kellene cserélnem? köszönöm http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx

lorand007 Elküldve: 2012-06-12 15:33 320d Motor

YELLOW írta:
lorand007 írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
lorand007 írta:

Tiszteletem, ha manualis az autot a valto olajat hol szerezted be es milyet? koszonom


Szia! Szinte bármilyen autósboltban be lehet szerezni. De Unixauto például Szatmárnémetiben is van (Satu Mare, Str. Botizului Nr. 24)
Például a 'Castrol SMX-S' vagy a 'Fuchs TITAN SINTOPOID 75W-90' típusú olajok valamelyike megfelelő lenne neked.
1 literre lesz szükség. (1 flakon)


szerintem az SMX-S-t felejtse el. saját tapasztalat. sima ATF olaj kell bele, külföldi oldalakon is azt ajánlják, és az SMX-S-el is ugyanazok a tapasztalatok, mint nekem. vagy ugye a gyári MTF-LT a váltóba.

Az ATF nem az Automatic transmission fluid roviditese, nekem manualis a valto


így van. és tudom milyen váltód van. egy másik BMW-s fórumon beszélték, meg itt is, hogy a gyári olajnak is ATF szerű állaga van. sokan SMX-S-re cserélik, mint én is, és mindnekinek akad a váltó 1-es 2-es fokozatban, főleg hűvösebb időben. Aztán raktak bele ATF olajat és voálá jó lett. ha biztosat akarsz, akkor mint írtam MTF-LT II/III való bele.


Megértettem, köszönöm a türelmed

lorand007 Elküldve: 2012-06-12 15:26 320d Motor

YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
lorand007 írta:

Tiszteletem, ha manualis az autot a valto olajat hol szerezted be es milyet? koszonom


Szia! Szinte bármilyen autósboltban be lehet szerezni. De Unixauto például Szatmárnémetiben is van (Satu Mare, Str. Botizului Nr. 24)
Például a 'Castrol SMX-S' vagy a 'Fuchs TITAN SINTOPOID 75W-90' típusú olajok valamelyike megfelelő lenne neked.
1 literre lesz szükség. (1 flakon)


szerintem az SMX-S-t felejtse el. saját tapasztalat. sima ATF olaj kell bele, külföldi oldalakon is azt ajánlják, és az SMX-S-el is ugyanazok a tapasztalatok, mint nekem. vagy ugye a gyári MTF-LT a váltóba.

Az ATF nem az Automatic transmission fluid roviditese, nekem manualis a valto

lorand007 Elküldve: 2012-06-12 15:02 320d Motor

vivaladiesel írta:
lorand007 írta:

Tiszteletem, ha manualis az autot a valto olajat hol szerezted be es milyet? koszonom


Szia! Szinte bármilyen autósboltban be lehet szerezni. De Unixauto például Szatmárnémetiben is van (Satu Mare, Str. Botizului Nr. 24)
Például a 'Castrol SMX-S' vagy a 'Fuchs TITAN SINTOPOID 75W-90' típusú olajok valamelyike megfelelő lenne neked.
1 literre lesz szükség. (1 flakon)


Koszonom a gyors valaszt, visszont eredetit szerettem volna, de ha nem gond akkor valasztok ezzekkozul, kosz

lorand007 Elküldve: 2012-06-12 14:43 320d Motor

Coyote írta:
Alesi írta: Készülök a közeli napokban egy nagyszervízt csinálni az autón, és tanács kellene, szerintetek ezeken kívül van-e valami, amit csináltassak/nézessek meg az autón (a KM állás kb. 120.000).

A következőkre gondoltam én:

Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere
Váltóolaj csere
Hűtőfolyadék csere

Egyelőre ennyi, már elkezdtem beszerezni a dolgokat, de bármi tanács bárkitől még jól jöhet .


csekkolnivaló, saját tapasztalat alapján (nem csere, ha nem kell):
Ékszíjak, ékszíjtárcsa állapota (ha csere, akkor görgőkkel persze)
Fékek
szilentek
akkufeszültség (tipikus "sose nézek rá, egyszercsak beszarik" kategória)
én a hűtővizet nem bolygatnám, de ez csak az én véleményem.

Irigyellek, hogy 120ezernél jársz csak


Tiszteletem, ha manualis az autot a valto olajat hol szerezted be es milyet? koszonom

lorand007 Elküldve: 2012-06-11 17:48 kettõstömegü lendkerék

vivaladiesel írta:
lorand007 írta: Tiszteletem, nekem uj kuplunk lendkerek van es rangatasal indul es meg 2 es 3 as ba is, egyik fickó azt mondta, hogy váltóba cseréljek olajat mert onnen megy a kuplung is mivel hidraulikus, van ebben v.mi? vagy baromsagot mondot vagy en ertettem felre


Üdv!

Elképzelhető, hogy megkopott a kuplungtárcsa és ezért "dadog" + a motortartó bakokra is rá kéne nézni.
A szerelő pedig hülyeséget beszél én nem bíznám rá az autóm szervizelését. Látom, Szatmárnémetiből írsz. Ha megoldható akkor át kéne jönni Nyíregyházára vagy Debrecenbe, hogy egy szakértő is meg tudja vizságlni az autót.


Igen itt mindegyik más mesével áll elő, a lendkerék és a tárcsa is vadi uj, 2000 et ment csak, köszönöm

lorand007 Elküldve: 2012-06-11 16:30 kettõstömegü lendkerék

Tiszteletem, nekem uj kuplunk lendkerek van es rangatasal indul es meg 2 es 3 as ba is, egyik fickó azt mondta, hogy váltóba cseréljek olajat mert onnen megy a kuplung is mivel hidraulikus, van ebben v.mi? vagy baromsagot mondot vagy en ertettem felre

lorand007 Elküldve: 2012-06-05 15:49 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
hil írta:
Coyote írta: ATE lett a vége, ami még mindig olcsóbb, mint a GYÁRI szett.

Ha 85k a két első komplett szett (tárcsával, betéttel, kopásjelzővel), akkor az jó árnak számít?


Szia! Jó ár érte! Én most vettem Jurid első tárcsákat (21387Huf), ATE első betétet (16767Huf),ATE kopásjelzőt (3747Huf), feleslegesen, mert megmértem a rajta lévő tárcsát, mivel nem voltam biztos abban, hogy a 286mm-es kell nekem. Ha már így volt, akkor megmértem a tárcsa vastagságát is, a gyári 22mm helyett 19mm, tehát még kb két évig nem is kell cserélnem. Mindegy, amiket vettem nem romlik meg......



Miért is nem kell cserélni? Tudtommal a megengedett legkissebb vastagság 19.6mm.


valaki oylat is mond erre, hogy amikor eléri ezt, utána még egy garnitúra betét elkoptatható. persze itt függ miylen keménységű betétről beszélünk.


Persze. Azért adták meg ezeket az értékeket a gyártók. Az olajadat se cseréld, mert "azt monták": túl van misztifikálva, elmegy az 30e km-t is.
Tőlem mindenki úgy javítja az autóját ahogy akarja, akkor cseréli az alkatrészt amikor jónak látja.
Csak leírtam azt amit nekem a progi felhoz. (ha valaki látott elrepedt, esetleg eltörött tárcsát az nek kockáztat a túlkoptatással/felszabályzással)
Természetesen van aki megúszta: http://autofilia.blog.hu/2009/01/28/fake_brake


én nem mondtam, hogy ez így jó. de itt is volt róla szó. csak ezért írtam le. meglátnád miylen féket cseréltem le... még 5 év múlva is mehetne, azaz 10 évig nálam. mégis ledobtam.


Tiszteletem, mennyi is a megendeget kopas ertek elol/hatul? köszönöm

lorand007 Elküldve: 2012-06-05 15:43 Motor-váltó

vivaladiesel írta:
lorand007 írta: Tiszteletem, megyek vagy 100 al es uresbe teszem az autot, manualis valtos, es ahogy lassulok neha v.mi bever, kuplung lednkarek cserelve volt, gondolok itt a motor labra vagy ilyesmi mert alapjaraton elege reszket a motor az autoba, de amugy jol megy, koszonom


A 'motor láb' alatt a motortartó bakot érted? Szerintem valamelyik "ki van szakadva"
Főleg így, hogy rázza a kasztnit alapjáraton.






Igen azt értem, hogy tudnám megállapitani a szakadást? szemügyte lehet veni v.hogy?