pomzi fórum hozzászólásai

pomzi Elküldve: 2013-01-23 10:47 Reggel kulcs elfordítás, se kép se hang.

anubisz írta:

az aksi, vagy valami test dolog, úgy mérd a feszt, hogy közben valaki indít, ne csak úgy, hogy belemérsz. Ha lezuhan 9, 10 voltra annak kapufa. Ez nem jutott eszedbe, hogy terhelés alatt mérj rá?
főleg ha semmi nem világit, vagy csak alig.


Amit az e46 titkos menüje mutat feszültséget az mennyire pontos?

pomzi Elküldve: 2013-01-22 08:24 Társalgó

Tano írta: Nekem az FL elötti 20d-n nem világít.


Nekem sem, fel sem villan.

pomzi Elküldve: 2013-01-20 17:45 Termosztát

valter320d írta:
pomzi írta:
valter320d írta: Sziasztok

Kicseréltem ma a nagy termosztátot és 92 fokig ment a víz ez zsír volt is öröm!
Vissza a műhelybe....tennénk vissza az alsó burkolatot valahonnan folyik a víz!
??????????????????
Az új EGR termosztát amit pár napja rendeltem eredeti BMW folyik.
Ott ahol felcsatlakozik rá a gumicső azon az oldalt szerintem a gumigyűrű off!
Nem a csövön hanem a termosztáton!
Holnap a másikból vagy veszek egy másik ó gyűrűt és kicserélem!


Nem biztos, h a gumigyűrű rossz, én mikor cseréltem Behr-t vettem kicsiszolt bmw jeleset és nem volt jó a csatlakozó ami becsúszik a gumicsőbe, a régi bordázott volt az új pedig sima és nagyobb átmérőjű


szerintem mi nem 1 dologrol beszélünk nekem ott csepeg ahol a vas gyűrű amit ki lehet pattintani a termosztátrol.Nem a cső amit rácsatoltam!


Akkor félreértettem

pomzi Elküldve: 2013-01-20 17:33 Termosztát

valter320d írta: Sziasztok

Kicseréltem ma a nagy termosztátot és 92 fokig ment a víz ez zsír volt is öröm!
Vissza a műhelybe....tennénk vissza az alsó burkolatot valahonnan folyik a víz!
??????????????????
Az új EGR termosztát amit pár napja rendeltem eredeti BMW folyik.
Ott ahol felcsatlakozik rá a gumicső azon az oldalt szerintem a gumigyűrű off!
Nem a csövön hanem a termosztáton!
Holnap a másikból vagy veszek egy másik ó gyűrűt és kicserélem!


Nem biztos, h a gumigyűrű rossz, én mikor cseréltem Behr-t vettem kicsiszolt bmw jeleset és nem volt jó a csatlakozó ami becsúszik a gumicsőbe, a régi bordázott volt az új pedig sima és nagyobb átmérőjű

pomzi Elküldve: 2012-12-10 12:28 Segítsetek!

Hali!

Pest környékén tudna nekem valaki hibakód olvasásban segíteni?
köszi

pomzi Elküldve: 2012-12-06 16:40 Mi lehet a baj?

funkilaci írta:
Tano írta:
funkilaci írta: Sziasztok!

BMW 320D 2004es évjárat.
Néha nem indul be.Forgatja a motort de nem indul.Majd leveszem az aksisarut visszarakom és aztán újra indul.Egyszer indul az autó egyszer nem.Pár hete csinálja minden előzmény nélkül.

Találkozott vki már ilyen jelenséggel?
Mi lehet a baj?

Kösz


Jellemzően üzemanyag ellátási probléma, üzaszivattyú hibája szokott ilyet produkálni. Aztán később teljesen behal. Nézesd meg egy szervízben, akkor több kiderül.


Azt már megnézettem szervizben de minden rendben vele.
Lehet vmi elektromos hibakód?Mivel ha leveszem az aksisarut és visszateszem utána ujra indul...több napig is....aztán 1szercsak megint nem indul....az auto menetteljesitményével sincs semmi gond...

What is it?:


Izzítással esetleg vmi probléma?

pomzi Elküldve: 2012-12-05 21:25 Termosztát

szotakdavid írta:
anubisz írta:
szotakdavid írta:
Én még annyival kiegészíteném a légtelenítést h a fűtés maxra fel kell kapcsolni.


Ez csak a dieseleknél divat, hogy ilyen fűtéseket meg miket kell feltekerni egy légtelenítéshez? Bárhol jártam a ( nagyvilágba ) szervizben, soha sehol semmit nem tekertettek fel, főleg nem a fűtést. Sose maradt levegős, de gondolom megint én vagyok a hülye, vagy ők.


Nem tudom,én akivel beszéltem eddig mind így mondta,de lehet valami nép legenda ez


Nálam is járó fűtésnél légtelenített a szerelőm

pomzi Elküldve: 2012-12-05 18:43 Termosztát

kecsurobi írta:
kecsurobi írta:

és kitakaritani nem lehet az a termosztátott ha szar akkor szar nem lehet megcsinálni mert a gyujtás kapcsolonál elég volt kitakaritani és jó volt



ezt az alkatrészt ha cserélem le kell engedni a vizet?



Az EGR termosztát cseréhez nem kell leengedni a vizet, mert magasan van, minimális fog kifolyni, és ne felejts el légteleníteni

pomzi Elküldve: 2012-11-30 12:33 Heeelp...!

Tano írta:
pomzi írta:
A jobb oldali kerékdob első kis elemében milyen érzékelő van meg tudná nekem mondani valaki? (a bal oldali ha jól tudom a külső hőmérsékletet méri)

köszi


Az is hőmérséklet érzékelő. Pontosabban egy hőkapcsó az ablakspricni fűtéséhez.


köszi

pomzi Elküldve: 2012-11-30 11:46 Heeelp...!


A jobb oldali kerékdob első kis elemében milyen érzékelő van meg tudná nekem mondani valaki? (a bal oldali ha jól tudom a külső hőmérsékletet méri)

köszi

pomzi Elküldve: 2012-11-21 13:57 Futómû és hibái

YELLOW írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Szevasztok!http://autotechnika.hu/uploads...24-26.pdfl
Olvassátok el,mi okozza a vályús gondokat!Ebből kiindulva,ha a lengőkar nagy szilentjét valami brutál erősre cserélném,megszűnne a vályú húzása??Milyen lenne,széria futóműbe kicserélni ezt a két szilentet,a 4 rugót M-esre,és 4db Koni gátlót betenni????Valaki vélemény??


gyárilag azért van benne olajtöltetes szilent, hogy csilalpítson. ha kicseréled erre a purietán vagy mi a szarra, mást fog szátverni. persze versenyautókon gömbcsuklós fémes csapágyas megoldások vannak, ami erős, mert kell a versenyre. de ott van pénzt mást is cserélni ha kell.
van aki esküszik rá. ha lesz felesleges pénzem lehet én is kipróbálom. de nekem a friss szilentblokkal is húzta, szóval azzal sme lenne másképp.
ha megteheted próbáld ki és várjuk a beszámolót.


Lehet,hogy akkor az a szilent hülyeség lenne,de arra lennék kíváncsi,ha M-es rugót tennék alá,mennyivel lenne lejebb,és mennyivel kényelmetlenebb??


az M-es rugó úgy tudom 1-2 centit ültet, szerintem nem lenne vészes keménységben. ha keményebb rugókat akarsz, akkor olyat kell venni, ami nagyobb motoros autókba való, mert azok keményebbek a nagyobb súly cipelése miatt. viszont ha ültetni is akarsz, akkor szintén.csak rövidebb rugók kellenek.


Sziasztok
Nekem ha minden igaz m-es rugók vannak, és vhol mintha 1,5 cm-t olvastam volna, a lengéscsillapítóim Koni-k, 2 garnitúra gyári alufelnit használok (16-osak), értelem szerűen egyet télen egyet nyáron, a tapasztalat az, hogy nem egyforma, egyikkel rángatja a kormányt kicsit, másikkal nem, de szerintem a gumik is sokat számítanak, a szilentek jók, párat már cserélgettem

pomzi Elküldve: 2012-11-11 23:36 Egr szelep

szotakdavid írta:
pomzi írta:
djanie46 írta:
szotakdavid írta:
vivaladiesel írta:
Angyalboy írta: Sziasztok! Új vagyok az oldalon, és a BMW tulajok között is, eddig nem túl sok büszkeséggel. Tavaj októberben kaptam magamtól a vasat szülinapomra, februárig csak szervizben volt... Most jutottam el oda, gogy egyáltalán megtudtam, hogy van benne egr...
na ezen felbuzdulva tegnap nekiálltam szétszedni darabokra a gépet, a Google segítségével Nem tudom mennyire jellezmő a full mocskos egr, és szívósor, de nálam az volt... kb 3-órás pucolászás után viszont egr fémtiszta, szívósor majdnem teljesen tiszta. Sajnos csak ma találtam rá erre az oldalra, most olvasom hogy ajánljátok a brigéciol-t meg a magasnyomásút... na nálam maradt a hideg zsíroldó meg a fogkefe.... XD
Kérdésem továbbiakban: turbot érdemes házilag pucolgati? Ha igen, mivel? és merre találom?
Válaszokat köszi előre is
Padlógázas szép napot!


Szia! Igen, az EGR általában minden dízelesnek erősen kormos... Évente takarítsd ki.
A turbótisztítást inkább bízd szakemberre.

Van az autódban egy kartergáz szűrő nevű alkatrész. Ezt feltétlenül cserélned kell minden 3. olajcsere alkalmával. Ha eltömődik akkor nem kap kenést a turbód és annyi neki!
Kb. 13-14 000ft
Gyári alkatrészt (pl: kartergáz szűrő) több helyen is tudsz venni kedvező áron:
pl: M_Attila itt a fórumon, www.ap-trade.eu, www.bimmer.hu stb...





Ha már a kartergáz szűrőnél tartunk én 6000ft-ért vettem a Schmiedmannál csak szűrőt müanyag ház nélkül,mert a 30d-nek van külön szűrője a 20d-nek nem lehet kapni,de ezt a kartergáz szűrő topicba leírta valaki.Megjegyzem hallkan az enyémbe olyan szutykos volt h az újnak a dobozába nem fért bele amit kiszedtem..érdemes cserélni.
Beszélgettem Turbósokkal és az elhanyagolt kartergáz szűrőt tartják a legnagyobb turbó gyilkolásnak.


Csatlakozom az elöttem szolóhoz én is a 30d ét vettem a bmw-nél és az jó a 20-d be mert ha házzal együtt veszed akkor mindig kompletten kell cserélned az egész kalamajkát.


Sziasztok!
Tudnátok nekem erről egy schmiedmann-os linket adni (csak erről a szűrőről), hogy biztos jót rendeljek, mert nekem is elérkezett a csere ideje. Köszönöm


Szia!felhívod a schmiedmann-t elmondod h mit szeretnél 6000ft én is tőlük vettem.


Rendben, köszönöm

pomzi Elküldve: 2012-11-11 19:08 Egr szelep

djanie46 írta:
szotakdavid írta:
vivaladiesel írta:
Angyalboy írta: Sziasztok! Új vagyok az oldalon, és a BMW tulajok között is, eddig nem túl sok büszkeséggel. Tavaj októberben kaptam magamtól a vasat szülinapomra, februárig csak szervizben volt... Most jutottam el oda, gogy egyáltalán megtudtam, hogy van benne egr...
na ezen felbuzdulva tegnap nekiálltam szétszedni darabokra a gépet, a Google segítségével Nem tudom mennyire jellezmő a full mocskos egr, és szívósor, de nálam az volt... kb 3-órás pucolászás után viszont egr fémtiszta, szívósor majdnem teljesen tiszta. Sajnos csak ma találtam rá erre az oldalra, most olvasom hogy ajánljátok a brigéciol-t meg a magasnyomásút... na nálam maradt a hideg zsíroldó meg a fogkefe.... XD
Kérdésem továbbiakban: turbot érdemes házilag pucolgati? Ha igen, mivel? és merre találom?
Válaszokat köszi előre is
Padlógázas szép napot!


Szia! Igen, az EGR általában minden dízelesnek erősen kormos... Évente takarítsd ki.
A turbótisztítást inkább bízd szakemberre.

Van az autódban egy kartergáz szűrő nevű alkatrész. Ezt feltétlenül cserélned kell minden 3. olajcsere alkalmával. Ha eltömődik akkor nem kap kenést a turbód és annyi neki!
Kb. 13-14 000ft
Gyári alkatrészt (pl: kartergáz szűrő) több helyen is tudsz venni kedvező áron:
pl: M_Attila itt a fórumon, www.ap-trade.eu, www.bimmer.hu stb...





Ha már a kartergáz szűrőnél tartunk én 6000ft-ért vettem a Schmiedmannál csak szűrőt müanyag ház nélkül,mert a 30d-nek van külön szűrője a 20d-nek nem lehet kapni,de ezt a kartergáz szűrő topicba leírta valaki.Megjegyzem hallkan az enyémbe olyan szutykos volt h az újnak a dobozába nem fért bele amit kiszedtem..érdemes cserélni.
Beszélgettem Turbósokkal és az elhanyagolt kartergáz szűrőt tartják a legnagyobb turbó gyilkolásnak.


Csatlakozom az elöttem szolóhoz én is a 30d ét vettem a bmw-nél és az jó a 20-d be mert ha házzal együtt veszed akkor mindig kompletten kell cserélned az egész kalamajkát.


Sziasztok!
Tudnátok nekem erről egy schmiedmann-os linket adni (csak erről a szűrőről), hogy biztos jót rendeljek, mert nekem is elérkezett a csere ideje. Köszönöm

pomzi Elküldve: 2012-10-29 13:40 Segítsetek!

Sziasztok!

Pest-Gödöllő környékén tudna nekem valaki diaggal segíteni, mert hétvégén kigyulladt az ASC ABS lámpám és meg kéne fejteni mi lehet a probléma

Előre is köszi

pomzi Elküldve: 2012-10-15 12:46 Futómû és hibái

Alesi írta:
ember84 írta: Valaki tudna segíteni?
E46 320d-m vanfaceliftes.225/45-ös 17colos kerékvan rajt,35-ös ET.Futómű minden téren jó,és beállított,viszont az autónem úgy viselkedik,mint205/55-ös télivel,ami16-os!Rossz,vályús úton húzza az autót!Ha ez a típus ilyen,akkor miért?Mercedes,vagy Audi miért nem húz?


Lengokar szilent mikor volt cserelve?


Stabilizátor rúd szilentek, én is most cseréltem